Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 08 nov 06, 11:31
Endret: 08 nov 06, 11:37
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Fredd
Er også enig i at Eggen ikke er alt for flink til å vurdere kvaliteten på spillerene. Men skal han ha ansvaret for å hente nye spillere? Slik det har vært siste sesongen har det vært hans ansvar. Han har fått litt hjelp av folk rundt seg, men FFK har ikke hatt en egen person som har tatt seg av dette.

Mener å huske at Eggen er trener og "sportslig ansvarlig" eller noe i den duren. En stilling han stilte som krav at han skulle ha, siden han da selv kunne avgjøre hvem han skulle hente og hvem som skulle gå (?). Han hadde visstnok blitt overstyrt i Moss på et par slike områder. Ta dette med en klype salt, men jeg erindrer noe slikt. Skal se om jeg får sjekket opp i dette.
 

Opprinnelig postet av Fredd
Jeg mener at Eggen er ikke den personen som bør gå først. 8.plass og cupfinale. Synes ikke det er alt for galt.


Nei, men vi bør tross alt ikke glemme hvordan tabellen så ut tre runder før slutt heller. Det er i sumpa vi stort sett har ligget hele veien. At vi henter oss inn på slutten og klarer oss med god margin er vel og bra, men vi må ikke se oss blinde på det. Tross alt hadde halve Tippeligaen sluttet å spille fotball og flere andre bunnlag tok mange seire. At vi har kommet til cupfinalen er rett og slett fantastisk! Og 8. plassen helt isolert sett er heller ikke så ille, selv om målet var en plass på øvre halvdel.

 

Hvis han har den stillingen og bedt om det så blir det jo noe helt annet. Men for meg så virker det som om han da tar litt for stort ansvar i forhold til hvilken kapasitet han har.

 

Selv om det var veldig jevnt i tippeligaen så er vi det 8.beste laget i løpet av sesongen! Vet ikke om det var så mange som trodde at FFK skulle havne på øvre halvdel. Jeg var ikke en av de.

Det at FFK lå langt nede 3.runder før slutt gjør ikke prestasjonen noe dårligere. For meg så er det likegyldig om vi tar poengene i april eller i oktober. Hadde vi ligget langt oppe tidlig i sesongen og havnet til slutt på en 8.plass så ville mange sagt at vi kjempet om å være på øvre halvdel, men at det glapp på slutten. Så synd.

 

Det jeg vil frem til er at det ikke var alt for langt opp til 6.plassen. Lyn som har vært midt på tabellen hele sesongen kom bare 3 poeng foran oss. Litt mer dyktighet i enkelte faser av kampene så kunne vi fort spist de berømte kirsebærene. Forløpig er FFK litt for ustabile, men jeg mener at det bedrer seg sesong for sesong. Eks. fjoråret hvor vi slo RBK 5-1 på stadion og tapte 4-1 mot Aafk ikke lenge etterpå.

 

Så tilbake til temaet:

Jeg mener at FFK ikke bør gjøre alt for store utskiftninger i stallen. Kontinuitet er noe jeg har tro på. Det er tross alt et lagspill. Og i lagspill er det samhandling som gjelder. Mange mener at man ikke er bedre enn det svakeste ledd, og dette stemmer, men dette kan kompenseres med bedre samhandling.

---------------------------

Fredd


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f