Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 16 okt 06, 14:05
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av morradi
Jeg kjenner ikke saksgangen i en fotballklubb. Men trodde ikke det var treners jobb å lete etter forsterkninger og å forhandle om pris på disse? Dessutten er det vel her snakk om kapital som ble frigjort på et sent tidspunkt. Slik jeg har forstått det har FFKs organisasjon før Morgan Andersens inntreden vært amatørmessig. Det førte til at Eggen måtte ta på seg utenomsportslige oppgaver. Konsekvensene av det blir naturligvis at innsatsen ikke blir 100 prosent på noen av områdene.


Er ikke 100% sikker på dette, men forsøker å tenke helt logisk:

Eggen er sportslig ansvarlig i FFK.

Som sportslig ansvarlig er det du som har ansvaret over de sportslige prestasjonene, men også hvilke spillere som blir hentet inn. Eggen er også trener, så det er han som til enhver tid vurderer hvor og hva slags forsterkninger det er behov for. Hvem som finner frem aktuelle spillere kan være så mangt, men det er Eggen som sier "ja" eller "nei" til en spiller og deretter vurderer styret saken til slutt. Styret vedtar et eller annet og gir en person fullmakt til å forhandle videre, hvis man ser det økonomisk forsvarlig å gå for denne spillere. Tidligere var det Mokkelbost, men nå tipper jeg det er Morgan Andersen som får denne fullmakten. Andersen forhandler da frem en pris innenfor de rammene styret har satt. Det er altså Eggen som vurderer stallen og fremlegger et ønske om hvor man bør forsterke.

Jeg har forstått det slik at Harry Hansen jobbet mye med kartlegging av spillere og at han sammen med Myklebost og Eggen tittet vel på et par DVD-filmer av klasse C, men det er Eggen som tar den endelige avgjørelsen om dette er en spiller som skal satset på. Spillere som er på prøvespill blir jo vurdert av trenerteamet med Eggen i spissen.

Slik bør det også være. Det hadde vært merklig (og det har tidligere skapt bråk) om styret eller noen andre skulle handle inn spillere uten trenerens godkjennelse. Jeg mener helt bestemt at FFK nærmest har stått for en kvantumspolitikk når det gjelder innkjøp - man handler inn 5 og håper at minst en slår til. Det blir altfor mye "bruk og kast" over det hele, og jeg håper man i fremtiden heller satser på å hente inn et par kvalitetsspillere fremfor en mengde stallfyll.

Dette har irritert meg før hver eneste sesong - jeg har stort sett hver gang (og mange andre) irritert meg over at stallen ikke har blitt forsterket tilstrekkelig. FFKsupporter.net skapte jo litt ekstra balluba når vi tippet vårt eget lag på nedrykksplass og hadde nok dessverre fått rett om man ikke hadde vært så sinnssykt heldige med innkjøpene en viss sommer!
Ja, tviler ikke på at Eggen tar den endelige avgjørelsen. Men den viktigste jobben må vel ligge i kartleggingsfasen? Er du sikker på at vi hadde fått noen bedre spillere om Eggen oftere hadde sagt "nei"? Vi vet lite om hvilke spillere det sportslige apparatet ha lagt på bordet til Eggen. Men det er slett ikke sikkert at det har vært så mange bedre alternativer enn de vi har fått! Jeg mener ikke at styret skal "blande seg inn" og skaffe spillere uten Eggens tillatelse. Men det bør være et apparat som disponerer en gitt sum penger og sonderer spillermarkedet deretter, og som sørger for at det som kommer på bordet til treneren har en viss sportslig interesse.

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340