Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 okt 06, 14:20
Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Jeg skriver ikke at Aafk er blitt en sterk merkevare fordi Stadion heter Color Line. Men, at de er en merkevare til tross for stadion navnet. Dermed har ikke stadionnavnet svekket muligheten til å bygge klubben som merkevare, noe som er et av dine argumenter for at FFK ikke skal gjøre det samme.

 

Og jeg gjentar, siden du ikke kommenterte det, merkevaren VIF/Klanen har ingen relevans til Ullevål Stadion(som alltid har vært Lyn sin hjemmebane).



Skjønte hva du mente med det forrige innlegget, det kunne egentlig ment begge veier, så jeg måtte lese det en gang til. Men å trekke frem Aalesund er jo ikke et rettferdig eksempel egentlig. De fikk stadion og navnet samtidig som de opplevde den største sportslige suksessen i klubbens historie, og er i oppbygningsfasen av å bygge et merkenavn.

Jeg kommenterte VIF/Klanen i forrige innlegg jeg, hvorpå jeg spurte deg om du ikke tror at merkevaren VIF/Klanen hadde vært enda større om de hadde hatt egen stadion. Hvis de snart får en egen stadion, med eget stadionnavn, så vil merkevaren VIF/Klanen stå enda sterkere i mine øyne. En klubb/merkevare vil virke mye sterkere hvis de selv har eierrettighetene til sitt eget stadionnavn. Likeså mener jeg at Aalesund hadde vært en større merkevare om stadion deres hadde hatt et skikkelig navn. Forskjellen mellom Aafk og FFK er jo rimelig store. Vi har allerede et solid merkenavn, Aalesund er i ferd med å bygge et. De startet omtrent på null, og bygger seg sakte, men sikkert oppover. FFK har i grunn alltid hatt et merkenavn i norsk fotball, selv om vi kavet nede i 2. divisjon. Jeg mener at vi svekker merkenavnet Fredrikstad Fotballklubb ved å selge stadionnavnet, enkelt og greit.

FFK spiller i røde og hvite drakter på Fredrikstad Stadion!



Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340