Husk meg
Brukernavn
Passord
  • Du må logge inn for å kunne svare på dette innlegget! Dette gjøres øverst i høyre hjørnet.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 okt 06, 16:05
Endret: 13 okt 06, 16:08
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
greit nok, men skal vi bare se på at andre lag i Norge og verden for øvrig bare drar fra oss økonomisk da?! Så kan vi jo si; sisteplas og nedrykk fra 2 divisjon ja, men vi beholdt ihvertfall Fredrikstad Stadion og fikk ikke noe merke navn der nei!

(litt overdrevet?! tja, kanskje, men frykter at økonomi i fotballfortsatt ikke har nådd toppen, og derfor er det viktig at FFK som klubb gjør hva de kan for å tjene penger!


Ærlig talt, det er vel snakk om 3-3,5 millioner per år. Dere/du får jo dette til å bli forskjellen på om vi er et topplag eller om vi skulle rykke ned. 3,5 millioner er ikke som utrolig mye, vi får kanskje én god spiller for det, eller fem halvgode som vi vel egentlig er vant med.


Hvor mange lag er det egentlig som har solgt stadionnavnet sitt? Aalesund ville ikke fått stadion uten at Color Line ble navnet, ettersom de betalte moroa. Nå vet jeg ikke hvordan det er med de andre lagene, men det overrasker meg ikke om de er nødt til å selge stadionnavnet for å betale ned litt på stadion. Ettersom jeg vet, så er ikke vi avhengig av å selge stadionnavnet for å betale ned stadion.

Enkelte her inne får jo salg av stadion til å virke som et et "ikke, eller ikke være" for sportslig suksess og økonomisk trygghet. Jeg kunne skjønt det om det var snakk om 35 millioner per år, men når dette blir utbetalt over ti år, så nekter jeg å tro at dette skal ha så enorm betydning på økonomien og det sportslige.


Jeg kan igjen nevne Viking som ikke har solgt stadionnavnet, men som likevel er en av de klubbene med størst økonomisk makt her i landet. Men de er også et eksempel på at penger ikke er alt i fotballen, de må brukes riktig også.


Du avslutter med at du ikke tror at pengegaloppen i fotballen har nådd toppen ennå, da burde vel klubben vente til toppen var nådd, slik at de kunne selge stadionnavnet da, til enda større pris?      


Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340