Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK forhandler med ny spiller!

Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 20 12

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 19 jul 07, 15:30
Jeg kan ikke fatte at så mange er så positive til Gashi som høyrekant. Meg bekjent er han ikke spesiellt kjent for sin høye fart, sine driblekunnskaper, sine innlegg eller crossballer. Derimot som en som jobber hardt og krigersk, vinner baller og deltar i angrepet, og som besitter jevne kvaliteter to-tre hakk over Multe,  noe som gjør ham til en habil teknisk spiller og en god og anvendelig midtbanemann. Med andre ord: En ny Bjørkøy. Den offensive dimensjonen som vi savner på høyrekanten syns jeg ikke blir forbedret med denne løsningen.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 jul 07, 15:36

Opprinnelig postet av Klokan
Skjønner meg ikke i det heletatt på den politikken vi fører. Altså vi har jo nokk av midtbane spillere nå. Skal vi bruke penger på noe så må det vare en spiss eller i hvertfall en tekniker og ikke kriger. Dem har vi nokk nå da Wherman kom. Gashi er jo klin lik Jonna i spillestilen. Vil heller finne en som kan erstatte Raymond. En sånn "Myggen" type.  Se på Vålerenga... det hjelper ikke med 4 krigere , arbeidere og løpere på midtbanen. En må ha en "lirare" som kan slå pasning, som putter på fra 18-25 meters firspark eller innleget hans er 50% mål. En som kan vri 3 spillere på en 5 kroning. Det vil si Kvisvik i sine beste dager .....  

Helt enig egentlig. Vi har flust av sentrale midtbanespillere. Wehrman, Bjørkøy, Berg og Ramberg. Ingen av dem er vel noen eminemte teknikere, heller pasnigssterke, gode defensive midtbanespillere.

Nå tror jeg vel Gashi glipper, men jeg håper at vi kjøper en spiller til allikevel. Det er vel ingen hemmelighet at vi trenger en kant. Gjerne en tobeint som kan spille høyrekant, men som også kan ta over for Raymond. Det er derfor Erik Huseklepp var mitt førstevalg. Hadde vi fått han, hadde vi kunnet kjempe helt "der oppe"!!!

Min kunnskap strekker seg ikke så mye utenfor norsk fotball, derfor har jeg ikke noen "kandidat". Hvertfall ingen realistiske. :)

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 19 jul 07, 15:44
Opprinnelig postet av Lemmy

Min kunnskap strekker seg ikke så mye utenfor norsk fotball, derfor har jeg ikke noen "kandidat". Hvertfall ingen realistiske. :)

La oss håpe FFK legger vekt på å hente spillere med Norsk pass fremover. Utlendinger har vi nok av og ved å by på Gashi viser FFK at de har finansielle muskler til å handle i det Norske markedet noe jeg ser på som utrolig positivt!

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 19 jul 07, 16:08
Er selv enig i at det høres rart ut med Gashi eller Bjørkøy på kant. Det hadde egentlig blitt mer morsomt for oss med Huseklepp som sikkert også vil være en god del billigere.

scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 jul 07, 16:10
Endret: 19 jul 07, 16:11

vålerenga fansen vil ha tilbake gashi.

http://www.dagbladet.no/sport/2007/07/19/506627.html

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 19 jul 07, 16:24

Begynner å lure på denne kjøpekåtheten til FFK. Her har vi hentet Kasey og lånt Sjøberg,også har de lagt inn bud på Gashi....i tillegg er kanskje en spiss på vei...kanskje Sundgodt.

Begynner å lure på om de har solgt Tarik eller Piiroja for en haug millioner??

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 07, 16:27

Opprinnelig postet av Klokan
Skjønner meg ikke i det heletatt på den politikken vi fører. Altså vi har jo nokk av midtbane spillere nå. Skal vi bruke penger på noe så må det vare en spiss eller i hvertfall en tekniker og ikke kriger. Dem har vi nokk nå da Wherman kom. Gashi er jo klin lik Jonna i spillestilen. Vil heller finne en som kan erstatte Raymond. En sånn "Myggen" type.  Se på Vålerenga... det hjelper ikke med 4 krigere , arbeidere og løpere på midtbanen. En må ha en "lirare" som kan slå pasning, som putter på fra 18-25 meters firspark eller innleget hans er 50% mål. En som kan vri 3 spillere på en 5 kroning. Det vil si Kvisvik i sine beste dager .....  

Kan jo hende at Adrian er erstatter for John Anders?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 jul 07, 16:29
Opprinnelig postet av benksliter`n

Begynner å lure på om de har solgt Tarik eller Piiroja for en haug millioner??

Eller om Høili har skjønt at det FAKTISK går an å kjøpe KVALITET og ikke KVANTITET, hvis de som får bestemme har litt mer kontroll enn det har vært tidligere...  Nå ser de at pengene går til spilere som forsterker laget og ikke bare til "Stallfyll nr. 5".

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 19 jul 07, 16:30
Endret: 19 jul 07, 16:31

Opprinnelig postet av benksliter`n
Begynner å lure på om de har solgt Tarik eller Piiroja for en haug millioner??

Er vel heller investorpoolen som slår til igjen, vel?

Edit: denialsander kom meg i forkjøpet...

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 07, 16:33
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av benksliter`n

Begynner å lure på om de har solgt Tarik eller Piiroja for en haug millioner??

Eller om Høili har skjønt at det FAKTISK går an å kjøpe KVALITET og ikke KVANTITET, hvis de som får bestemme har litt mer kontroll enn det har vært tidligere...  Nå ser de at pengene går til spilere som forsterker laget og ikke bare til "Stallfyll nr. 5".

Vi må ikke glemme at vi skal spille i europcupen om ikke mange ukene og da trengs det kvalitet og konkutrranse om plassene.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 jul 07, 16:44
gleder meg til uefa cupen. har lyst til å reise litt. så hvis det er mulighet kommer jeg til å se bortekampen.

rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 19 jul 07, 16:49

Da er det jo dumt å hente Gashi han kan ikke benyttes i uefa-cupen, så lenge han er registrert i kampskjemaet til Brann i kveld.


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 07, 16:52
Opprinnelig postet av rødforalltid

Da er det jo dumt å hente Gashi han kan ikke benyttes i uefa-cupen, så lenge han er registrert i kampskjemaet til Brann i kveld.

Er du sikker på reglene er slik?


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 19 jul 07, 17:07

Ganske så sikker på at en spiller som er oppført på kampskjemaet i en uefa-cup kamp Ikke kan spille for en annen klubb i samme turnering.

Den Norske cupen har vel akkurat de samme reglene. Regner med at NFF har hentet sitt reglement i fra uefa/fifa sitt.

 

Er ikke 100% sikker, men 99,5%.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 19 jul 07, 17:32

Om dette med Gashi slår til så er det en strålende nyhet. Han er en spillertype som FFK, etter min mening, har stort behov for. Han har løpstyrke, er god med ball, en meget god ballvinner/takler og ikke minst en god avslutter. Ser ikke noe problem med at hverken han eller Bjørkøy er typiske kantspillere/vinger. Så lenge FFK spiller 4-4-2 kan like gjerne spissene(høyrekant Tarik/West & Venstrekant Fofana) trekke ut på kantene offensivt.

Laget vil få en betydelig forsterkning defensiv. Husk at Ramberg jo har vært mer eller mindre fast på sentral midtbane så langt denne sesongen. Han deltar jo ikke noe særlig i det defensive spillet eller når motstanderen har ballen. Tenk å bytte ut ham med en av norges beste ballvinnere!

 

Til de som maser om spisser. FFK scorer nok mål, men slipper også inn for mange. Forsvarsrekka holder mål i massevis. Det som har manglet har vært defensive ferdigheter i midtbanen. Kun Bjørkøy og Berg (og Stadheim det lille han har spilt) har holdt mål defensivt.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 jul 07, 18:43

Det er jo akkurat derfor FFK er interresert i Gashi. Hvis noen av spillerne ikke skulle kunne spille en kamp, som da Gashi ikke ville kunne i UEFA hvis han kommer.

Så i et innlegg at Klanen ønsker Gashi tilbake. Så de har glemt at han for et år siden var verdens største sviker, og en Judas de aldri hadde sett maken til? De er gode til å glemme, hvertfall. Det er som om vi skulle trygle og be for at Simen skulle vende hjem..

Men det trenger vi ikke, for vi har mer enn gode nok spillere. Det sier kanskje noe om at FFK har utviklet seg mer enn VIF, som ikke har gode nok midtbanespillere??

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 07, 19:01
I følge TV2 skulle Brann vurdere FFKs bud etter kampen i kveld.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 19 jul 07, 19:09

Hadde virkelig håpet at FFK hadde klart å skaffe noe annen enn "nedfallsfrukt", som ofte ikke engang sliter benken på sine nåværende TL klubber. Sjøberg og Wehrman som er kommet hadde begge trøbbel med å spille seg inn på A laga sine, Wehrman var ikke lengre med i framtidsplanene til LSK, og foruten FFK var det de to bunnlaga Odd Og Sandefjord som viste interesse.

Gashi og Sundgot som det nå skrives om, er også spillere uten faste plasser eller ikke med i klubbenes framtidsplaner.

Er det dette FFK ønsker. Avdanka / eller spillere som ikke viser seg verdige på TL topplag, men gode nok for oss.

Hadde virkelig håp om at FFK nå kunne klare å vinne en kamp om en spiller som også andre lag ( ikke bunnlaga ) sikla på. F.eks har F.C. Lyn nå hentet inn Obikule ( er eller noe slikt) som Bosman spiller fra Viborg. Midtbanespiller med nigerianske landskamper og i begynnelsen av 20 år.

 

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 19 jul 07, 19:14
Er du helt tett?

---------------------------

Heia FFK


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 19 jul 07, 19:27
Opprinnelig postet av Lex
Er du helt tett?


Haha.....kunne ikke være mer enig!


Flat Trådet Nøstet
Side 12 av 20 12

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f