Husk meg
Brukernavn
Passord

John A Bjørkøy straffes

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 07, 21:31
Endret: 16 sep 07, 19:00

Sanksjonssak 21/07 - John Anders Bjørkøy, Fredrikstad FK

Doms- og sanksjonsutvalget i NFF finner det dokumentert at Fredrikstad-spiller John Anders Bjørkøy trakk dommerens integritet i tvil i et intervju med TV 2 like i etterkant av Tippeligakampen Strømsgodset - Fredrikstad 24. juni 2007.

Beslutning:

Etter en samlet vurdering og i henhold til tidligere praksis, fant Doms- og sanksjonsutvalget det passende å ilegge John Anders Bjørkøy en kamps karantene.

Karantenen skal sones i førstkommende Tippeligakamp etter at avgjørelsen er rettskraftig.

www.fotball.no/t2.aspx

Mod: Stenger denne da saken i grunn er ferdig behandlet for lenge siden, og diskusjonen har kommet over på helt andre ting enn selve utestengelsen.

FFKPatriot

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 05
Innlegg: 435

Lagt til: 17 jul 07, 21:34
Ja, står det samme på NRK.no.

---------------------------

Felt O, Rad 5, Sete 18=Min plass på Nye Stadion


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 17 jul 07, 21:36

Opprinnelig postet av FFKPatriot
Ja, står det samme på NRK.no.

Så det, bare slett dette.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 jul 07, 21:37
Endret: 17 jul 07, 21:38
Og der leste jeg den andre posten og :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 17 jul 07, 21:49
Pokker ta. Da var det for mye å håpe på at den uttalelsen bare skulle bli glemt. Men jeg frykta dette. Ville vært rart om de hadde latt det gå når andre har blitt straffa for det samme. Men en vet jo aldri med NFF. Synd at ikke Bjørkøy holdt kjeft og bare sparka til ei bøtte eller sånn isteden.

---------------------------

Vuorinen ble flopp!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 17 jul 07, 22:19

Lovlig sent å komme med dette nå synes jeg... Kunne trengt en opplagt Bjørkøy mot LSK på søndag...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 jul 07, 22:20
Dette var lovlig sent..

---------------------------

http://keiko99.net


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 jul 07, 22:21
Opprinnelig postet av Patrioten

Karantenen skal sones i førstkommende Tippeligakamp etter at avgjørelsen er rettskraftig.

 

Rettskraftig? Vil det si at klubben kan anke og utsette soningen til vi har fått et avslag eller hva? Jeg vil gjerne ha med Bjørkøy mot Lillestrøm...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 17 jul 07, 23:06
Endret: 17 jul 07, 23:09
http://www.fxt.no/tippeligaen/fredrikstad/article1227994.ece

Fy faen for en latterlig gjeng vi har som "forbund".
Edvardsen ble jo ført av banen etter godsetkampen av to politimenn. Da skjønner man at han har dømt dårlig.

Innteressant at rasisme på tribunen ikke bøtelegges i det hele tatt i forhold til pyro. Tolker det som at 10 bluss i 30 sekunder er fire ganger så ille som å komme med rasisme på tribunen. (MFK fikk 10000 for 9 bluss, B/G får 2.5k for rasisme)

Og jammen er det farlig å kaste papirruller!

Herlig NFF, dere gjør (¤"%meg en kjempejobb!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 17 jul 07, 23:21

Opprinnelig postet av Martin_

Innteressant at rasisme på tribunen ikke bøtelegges i det hele tatt i forhold til pyro.

Tja. Folk kan dø/invalidiseres av pyro i ukontrollerte former dersom det skjer uhell, så jeg har ingen problemer med å se at dette skal straffes. Dog har jeg INGEN forståelse for at rasisme ikke tas hardere. Mulig B/G har tatt affære i etterkant, men... B/G fikk 2.5K og Kamma 5K for rasisme...

Sukk.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 17 jul 07, 23:29
Faen! Jeg som hadde gleda meg sånn til å se en offensiv Bjørkøy i spann med Wehrman

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 18 jul 07, 00:01
Nå var denne saken ferdig behandlet ja.... De er kjappe der inne på ullevåll ass. J***** kjipt at jonna må stå over. Hadde også gleda meg til å se han i spann med kasey mot lsk...

---------------------------

heia heia...


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jul 07, 00:29
Det er jo bare 1 kamp han har fått da. Jonna har ikke vært bra de siste kampene, og Ramberg har tatt seg opp betraktelig, så jeg ser ikke det som noe stort problem at han må stå over. Vi kan bruke Ramberg som en ballfordeler for Kasey imens.

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 18 jul 07, 00:32

Det jeg husker var ramberg god mot sandefjord og muligens 1.omgang borte mot godset. Bortsett fra det har han vært dårlig. Nybergsund-kampen var han banens dårligste.

I og for seg enig med deg i at jonna har vært for dårlig, men mener fortsatt laget er betydelig svekka med han på tribunen.

---------------------------

heia heia...


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 18 jul 07, 00:48
Men... hva var det Bjørkøy egentlig sa?

---------------------------

Svaberget for alltid!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jul 07, 00:49
at godset hadde 12 mann på banen og siktet til dommeren

---------------------------

http://keiko99.net


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 jul 07, 00:54
Synes vi skal være fornøyde med bare en kamps karantene. Det var tross alt utrolig idiotiske og uproffe uttalelser av Bjørkøy. Det er lov å si at dommeren var ræva, men det går ikke an å antyde at han var partisk, slik Bjørkøy gjorde. Det har vel vært mer eller mindre enighet her inne om at han kom til å bli straffet.

Synd, men forhåpentligvis har han lært.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 18 jul 07, 00:51
Endret: 18 jul 07, 00:51

Opprinnelig postet av Jens G Best
Men... hva var det Bjørkøy egentlig sa?

Hadde han holdt seg til å si at dommeren var dårlig hadde det ikke blitt noen reaksjoner, men siden han som Keiko skriver over hevdet at dommeren var partisk, er forbundet der med en gang. Jævlig urutt av Bjørkøy, men allikevel...

---------------------------

heia heia...


Jens G Best

A-lagspiller

Ble medlem: 03 jul 07
Innlegg: 635

Lagt til: 18 jul 07, 01:41
Endret: 18 jul 07, 01:47
Jeg synes NFF bør ta i betraktning at denne uttalelelsen kommer i affekt direkte etter en fotballkamp, hvor TV-kameraet blir presset opp i ansiktet på en skuffet spiller, for å få en umiddelbar reaksjon. Jeg har full forståelse for at det er nulltoleranse for injurier og nedverdigende uttalelser, men ifølge denne dommen er det altså bedre å kalle dommeren for RÆ_A eller Norges dårligste dommer enn å kaste av seg tullete usakligheter som ikke har noen faktisk mening?

Eller mener NFF at Bjørkøy faktisk prøver å fortelle oss alle, at Edvardsen egentlig spiller for Strømsgodset? Vi andre har bare ikke oppdaget det?

Uttalelsen om at Edvardsen var Strømsgodset spiller, eller heiet på de, er både barnslig og ufarlig. Det er helt tullete av fotballforbundet å slå ned på ting som overgåes tifoldige ganger hver dag i norske gymtimer. Jeg lurer på hvor mange elever som har blitt utvist fra skolen fordi de har fortalt klasseforstander at gymlæreren egentlig heiet på det andre laget?

Såvidt jeg skjønner fikk Jan Derek Snørresen den samme straffen for en liknende episode for en stund siden. Men NFF bør begynne å se litt til verden utenfor kontorvindu. I Finnmark er det rettspraksis på at å kalle politimenn for "Hestk_k" er greit. Toppfotball er en sport for voksne folk, og voksne folk tåler usakligheter i blant.

---------------------------

Svaberget for alltid!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 jul 07, 07:56
Kjedelig detta! Men bra det bare blei en kamp ja.. Det måtte jo bli en straff for det han sa da, og jeg synes egentlig han var ganske heldig..


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 5 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3