Husk meg
Brukernavn
Passord

John A Bjørkøy straffes

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jul 07, 08:06

Opprinnelig postet av T.Olsen
Sikkert fortjent.

Du fornekter deg ikke?

Bjørkøy selv sier at uttalelsen hans var et eneste stort feilgrep, og tar straffen som en mann. Men han synes det er synd om dette skal gå ut over hele laget.

Hvis valget står mellom en kamps utestengelse og en bot, hva mener du er fortjent?

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 20 jul 07, 11:27
Bjørkøy spiller likevel?

---------------------------

http://keiko99.net


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 20 jul 07, 12:22
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av T.Olsen
Sikkert fortjent.

Du fornekter deg ikke?

Bjørkøy selv sier at uttalelsen hans var et eneste stort feilgrep, og tar straffen som en mann. Men han synes det er synd om dette skal gå ut over hele laget.

Hvis valget står mellom en kamps utestengelse og en bot, hva mener du er fortjent?

T.Olsen har en personlig vendetta mot Bjørkøy, sånn er det bare. Synd at enkelte "supportere" oppfører seg på den måten. Ellers er jeg enig i at Bjørkøy skulle bli straffet, men synes det blir feil med karantene, en bot hadde vært passende.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 20 jul 07, 12:38

Bjørkøy har ikke vært helt på topp iår, men vi bør ikke gjøre som T.Olsen og legge John Anders for hat.. Enig i at han skulle fått en bot istedet for en kamps karantene men.. typisk NFF det vel??

 

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 20 jul 07, 13:36
Ren taktikk fra FFKs side. De venter til helt i det siste med å anke i håp om at NFF ikke rekker å behandle anken slik at Bjørkøy kan spille mot LSK. Siden det ikke er flusst av friske midtabespillere i FFK troppen for øyeblikket vil det være bra om FFK klarer å utsette utestengelsen en uke. Men at NFF trekker tilbake utestengelsen har jeg overhodet ingen tro på. FFK gjør dette for å kjøpe seg tid, og kun det tror jeg.

---------------------------


"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 jul 07, 13:49
Endret: 20 jul 07, 14:33
Taktisk smart og helt riktig av FFK å anke denne dommen nå. Det er viktig å ha Bjørkøy på banen i denne kampen. Verken Ramberg eller Berg er 100 % og da er det bedre at Bjørkøy spiller denne kampen, og heller soner en kamp senere når vi kanskje også har Gashi i stallen. Kan aldri tenke meg at NFF rekker å behandle og avvise anken før kampen. Bra at de ventet helt til fredag. Dette er taktikk fra FFKs side og ingenting annet.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jul 07, 14:25

Utmerket taktikk fra FFKs side!  

Ikke at jeg vet sikkert, men dette lukter det definitivt Morgan av. Tilbake fra ferie, tydeligvis. He he.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 20 jul 07, 14:36
Endret: 20 jul 07, 14:36
FFK anker.

- Vi har besluttet å anke. Dermed kan Bjørkøy spille på søndag - hvis ikke NFF rekker å behandle anken før kampen mot Lillestrøm, sier Morgan Andersen.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 jul 07, 16:01
I og med at FFK nå har anket må appellutvalget i Norges Fotballforbund behandle anken før søndagens runde i Tippeligaen dersom dommen skal bli rettskraftig.

Det blir en praktisk umulighet for oss, sier Jon Birk Aune, sekretær i fotballforbundets appellutvalg.

- Og da kan Bjørkøy spille?

- Det kan han, slår Birk Aune fast.

http://www.demokraten.no/lokalsport/article2887936.ece


Flotte saker! Slik situasjonen er så mener jeg det er helt riktig å utsette karantenen til Bjørkøy (regner med at anken avvises)

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 jul 07, 16:13
Hmmm.

Det er tydeligvis bare jeg som synes dette er å utnytte regelverket og dermed er i en gråsone etisk sett? Å ha mulighet til å anke en avgjørelse er en sikkerhetsventil i forhold til å bli dømt for noe man ikke har gjort. Hva blir egentlig begrunnelsen for denne anken? Bjørkøy har sagt noe dumt på TV, han har medgitt dette og det er presedens hos NFF for at slikt gir en kamps karantene. Eneste grunn til å anke synes jeg burde være at FFK mener at avgjørelsen til NFF er feil.  Og da burde det vært anket med en gang. Det faktum at vi med dette "kjøper" oss muligheten til å bruke Bjørkøy i en viktig kamp forandrer ikke den saken for meg.

Men: Det er altså godt mulig det bare er jeg som mener dette...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jul 07, 16:37
Endret: 20 jul 07, 16:41

Regler er i seg selv bare ord på et papir. I praksis må de anvendes, og det får alltid praktiske implikasjoner. Praktiske realiteter legger en del premisser for hva man kan få til her i verden ganske uavhengig av hva et regelverk sier. Om du f.eks har aldri så mye rett på en lønnsutbetaling, og den ikke kommer, og det er fredag ettermiddag, ja så hjelper det ikke at man har aldri så mye rett på lønna si. Man får den ikke før mandag morgen uansett. Sånn er det, på godt og vondt. Man kan ikke spise en rettighet uansett hvor mye man har den.

Morgan Andersen er en av de som har skjønt dette. Han vet at regler aldri bare er et spørsmål om regler alene, man må klare å se hvor mulighetene byr seg for å få til det som er til ens eget beste. Som i dette tilfellet er det på ingen måte noe regelbrudd av FFK å anke avgjørelsen. Man kan godt kalle det å omgå reglene, men det gjøres på en forskriftsmessig måte, og det blir ikke forbudt bare fordi FFK i dette tilfellet vinner noe på det. Andre ganger taper man på grunn av praktiske aspekter selv om reglene i seg selv ikke er problemet.

Summerer man slikt i det lange løp så kan det fort være forskjellen på suksess og fiasko om man er dyktig nok på slike ting eller ikke.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 20 jul 07, 16:36
Endret: 20 jul 07, 16:37
Du er nok ikke alene, bjervell. Jeg er faktisk helt enig med deg i at dette ikke er helt etisk riktig og har en litt flau smak i munnen. Men det er veldig riktig sett ut i fra hvilke midtbanespillere som er tilgjengelige hvis Bjørkøy måtte stå over.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 20 jul 07, 17:01
Opprinnelig postet av Rey
Du er nok ikke alene, bjervell. Jeg er faktisk helt enig med deg i at dette ikke er helt etisk riktig og har en litt flau smak i munnen. Men det er veldig riktig sett ut i fra hvilke midtbanespillere som er tilgjengelige hvis Bjørkøy måtte stå over.

Stiller meg ved siden av denne selv jeg... Og avgjørelsen fra NFF er kanskje kjip, men som de sier; There´s no I in team!

Så man kan jo mene at Jonna bør få straffen som bot, men han uttaler seg også som kaptein for et lag, og må da dele straffen sin med laget...

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 20 jul 07, 17:10
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Morgan Andersen er en av de som har skjønt dette. Han vet at regler aldri bare er et spørsmål om regler alene, man må klare å se hvor mulighetene byr seg for å få til det som er til ens eget beste.



Det er godt mulig. Og det er vel mistanken om en slik holdning som i størst grad har bidratt til hans frynsete rykte i fotballnorge, IMHO.

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat


Summerer man slikt i det lange løp så kan det fort være forskjellen på suksess og fiasko om man er dyktig nok på slike ting eller ikke.



Nok en gang: Det er godt mulig. Men da hører jeg til dem som heller til at er det slikt som må til for å få suksess, så lar jeg den (suksessen) heller passere...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jul 07, 17:10
Endret: 20 jul 07, 17:17

Straffen må Bjørkøy ta, det er ikke opp til FFK å velge hva slags straff eller når. Den eneste fordelen FFK oppnår med denne anken er å unngå at denne karantenen rammer laget ekstra hardt fordi andre midtbanespillere som Berg og Ramberg er syke eller skadet, og LSK er en av de vanskeligste motstandere vi møter. Det er mye tilfeldigheter at en karantene på Bjørkøy kommer akkurat nå, og at den akkurat nå ville ramme såpass hardt.

Selvsagt er det 100% ok at FFK benytter det regelverket som finnes til å redusere på denne ulempen. Det finnes ikke én grunn i hele den vakre verden til at de ikke skulle gjøre dette. Slapp av, folkens. Vær heller bare glad for at FFK har en kompetent ledelse som ikke lar seg spille ut over sidelinjen ved det minste vindpust.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jul 07, 17:16
Endret: 20 jul 07, 17:18

Opprinnelig postet av bjervell
   
Nok en gang: Det er godt mulig. Men da hører jeg til dem som heller til at er det slikt som må til for å få suksess, så lar jeg den (suksessen) heller passere...

Visst. Men den dagen en lignende situasjon fratar deg suksess du rettmessig hadde krav på, så hjelper det deg ikke at du var storsinnet forrige gang. Det kan være du da føler det ekstra urettferdig at ingen tar hensyn til at du er veldig samvittighetsfull, men det er det gjerne ingen som gjør. På det personlige plan er det selvsagt opp til hver og en, men leder man en bedrift eller som i dette tilfellet en fotballklubb så bør man gjøre hva man kan for klubben sin.

Helt personlig har jeg stor sans for holdningen din. Den er forbilledlig moralsk sett, men kanskje ikke så effektiv hvis man vil oppnå resultater i en veldig hard konkuranse med veldig små marginer mellom suksess og fiasko.

Selv er jeg nok ikke så mye "sleipere" enn du er. Men jeg er glad for at Morgan er det, når han er direktør i FFK.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 20 jul 07, 17:45

Taktisk veldig lurt av FFK. Man kan si at det er feigt og dårligt gjort, men det er sånn fotballverdenen er blitt. Vi er en klubb som har ligget nede en stund, og skal vi komme oss helt opp "der", så må vi være kyniske. Vi når aldri målene våre om Tippeligagull hvis vi er snille og godvenner med alle.

I tillegg må vel dette være den største sjansen vi får til å slå LSK? Vi har et godt mannskap, uten skader på nøkkelspillere. Vi er gode på hjemmebane, og vil nok hevne oss for alle tapene mot LSK.

Lillestrøm derimot, sliter. De har flust med skader på nøkkelspillere, og har solgt en veldig god midtbanesliter(til oss). Det er i tillegg veldig dårlig stemning i klubben etter bare 1-0 over Kaerjeng(eller noe sånt). fxt.no og dagbladet.no melder at Tom Nordlie holdt spillerne 1 1/2 time i garderoben etter kamp, og enkelte skal visstnok ha grått. Det er ikke heldig et par dager før kamp. Men det kan jo slå godt ut også, de kan være hevnlystne.

Så alt i alt bør vi kunne ta dem. Vi har ingen kamp i beina, få skader, tilsynelatende bra stemning i spillergruppa, gode hjemme og sikkert hevnlystne etter en dårlig avslutning på vårsesongen.

Så takk FFK, for at dere var taktisk lure og sikra spill for vår geniale kaptein. Så skal vi endelig knuse kanarifgulene!

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 20 jul 07, 18:17
Hvorfor skal det være feigt og uetisk å anke? Det er en rett som er til for å benyttes dersom man føler det formålstjenlig. FFK har også uttalt at de anker på prinsipielt grunnlag da de anser straffen som for hard. Selv om det kanskje ikke er den fulle og hele sannheten, så er FFK i sin fulle rett til å anke uavhengig hva som er motivasjonen bak anken.

kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 20 jul 07, 18:50
Nå må folk slutte å pipe og syte så jævlig her da! Ønsker dere et best mulig lag på søndag eller ikke?? Dere høres jo ut som noen jævla poeter jo.... Etisk riktig?? Det driter jeg langt i!!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 20 jul 07, 19:37

Opprinnelig postet av kim_andre_c
Dere høres jo ut som noen jævla poeter jo.... Etisk riktig?? Det driter jeg langt i!!!!

Filosofer eller etikere, kanskje. Poeter bruker da være forfylla svin som er immune mot etikk.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340