Husk meg
Brukernavn
Passord

John A Bjørkøy straffes

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jul 07, 09:00


Betyr det at du automatisk kan gå bort til en politimann i Finnmark og kalle vedkommende "hæstkuk" for "hæstkuk"? Jeg er ikke så sikker på at du slipper unna med det.

Affekt eller ikke affekt: Bjørkøy og ALLE andre fotballspillere vet bedre enn å påstå at en dommer er partisk. Det er det verste man kan si/gjøre i forhold til dommeren og hans integritet. Du kan kalle han en kebabspisende hæstkuk så mye du vil - straff får du nok - men du rokker ikke ved hans integritet som dommer.

Og du kan vel ikke for fullt alvor mene at det å si "de spilte med 12 mann på banen" ikke gir mening? Tullete usaklighet? Neppe. 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 18 jul 07, 10:03

Straff som fortjent.

Som lagkaptein skal du gå foran og ikke oppføre deg som en "sutrende" unge.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Botta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 5

Lagt til: 18 jul 07, 11:17
Mulig Bjørkøy får som fortjent, men hva med alle uttalelsene f.eks. Tom Nordlie har om dommerprestasjonene etter kampene. Han burde vel egentlig vært henvist til tribunen resten av sesongen, hvis det skulle vært noe rettferdighet i dette her. Virker som den mannen kan gjøre hva han vil, for deretter å be om unnskyldning. Det er liksom greit for forbundet.......

---------------------------

FFK til jeg dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 jul 07, 11:30
Kan du komme med et konkret eksempel hvor Tom Nordlie har omtalt dommeren som partisk? Igjen: Det er lov å klage på dommeren og mene han er dårlig, men det er ikke lov å kalle ham partisk. Tom Nordlie kjenner nok veldig godt til dette regelverket og holder seg innenfor det som er lov. Jeg kan hvertfall ikke huske noe annet.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jul 07, 11:54
Endret: 18 jul 07, 11:59
holder dette Costanza?

Så har vi etter RBK kampen, men den finner jeg ikke der tom og flere av LSK spillere kritiserer dommeren.

---------------------------

http://keiko99.net


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 jul 07, 12:04
Opprinnelig postet av keiko99
holder dette Costanza?

Så har vi etter RBK kampen, men den finner jeg ikke der tom og flere av LSK spillere kritiserer dommeren.


Les posten til Costanza en gang til du tror jeg! Les da den fete skriften..

Kan du komme med et konkret eksempel hvor Tom Nordlie har omtalt dommeren som partisk? Igjen: Det er lov å klage på dommeren og mene han er dårlig, men det er ikke lov å kalle ham partisk. Tom Nordlie kjenner nok veldig godt til dette regelverket og holder seg innenfor det som er lov. Jeg kan hvertfall ikke huske noe annet.

Ingenting i den linken du sendte hadde med at Tom Nordlie har kalt en dommer partisk. Det var et intervju om en kommentar til treneres engasjement.

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 jul 07, 12:07
Opprinnelig postet av keiko99
holder dette Costanza?

Så har vi etter RBK kampen, men den finner jeg ikke der tom og flere av LSK spillere kritiserer dommeren.

Det kan overhodet ikke sammenlignes. I situasjonen i Skien så går Nordlie direkte bort til dommeren og konfronterer ham ansikt til ansikt (med en overivrig og sensasjonsjagende kameramann fra TV 2 på slep som filmer alt uten at han har lov til det, noe TV 2 fikk refs for etterpå) Jeg husker for øvrig ikke ordrett hva Nordlie sa, men er ganske sikker på at han ikke trakk dommerens integritet i tvil og mente han dømte partisk. Det var vel bare en god gammeldags utskjelling.

Det er lov å kritisere dommeren.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 18 jul 07, 12:17
jeg klarer ikke å finne video, men etter denne kampen mener jeg å huske at tom og noen lsk spillere gikk ut mot dommeren i vg

---------------------------

http://keiko99.net


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 18 jul 07, 15:03
Hadde jonna vært smart så hadde ikke denne omtalen av dommeren kommet. Han må skjønne  at det er ikke lurt å være dum i kjeften på norsk tv.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 18 jul 07, 15:37

Jonna legger seg flat..

 

Det var jo bra da..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 18 jul 07, 16:47
Endret: 18 jul 07, 16:55

Opprinnelig postet av Jens G Best
   Jeg synes NFF bør ta i betraktning at denne uttalelelsen kommer i affekt direkte etter en fotballkamp, hvor TV-kameraet blir presset opp i ansiktet på en skuffet spiller, for å få en umiddelbar reaksjon.  

Enig i det. NFF bør se at saker som dette oppstår først og fremst fordi pressen gjør sitt beste for å skape dem. De kan ikke forvente at absolutt alle spillere i TL er så modne og erfarne at de unngår å la seg lokke til å si noe dumt i enhver situasjon, også umiddelbart etter et veldig skuffende tap. Skal de få bukt med problemet må de ta pressen litt i øra. Det holder ikke å bare straffe spillerne. Men å straffe spillerne er selvsgat en mye enklere og mer behagelig måte for NFF å takle problemet. Eller så skriver jo pressen stygt om dem selv, og det vil de jo ikke.

 

Opprinnelig postet av Jens G Best
 
Eller mener NFF at Bjørkøy faktisk prøver å fortelle oss alle, at Edvardsen egentlig spiller for Strømsgodset? Vi andre har bare ikke oppdaget det?

Uttalelsen om at Edvardsen var Strømsgodset spiller, eller heiet på de, er både barnslig og ufarlig.  

Synes du har et utmerket poeng her. Tåpeligheter er ikke en fornærmelse, hvis det er åpenbart for alle at ingen tror på tåpeligheten. Men jeg forstår at NFF er litt redde for at påstander om partiske dommere skal få lov til å flyte fritt. Da kan det fort skapes et feilaktig rykte om at norske dommere er korrupte - og dårlige rykter er vanskelig å bli kvitt om det først setter seg, uansett hvor feilaktig og grunnløst det er. Videre er jeg ikke helt sikker på om det var tilstrekkelig åpenbart at det Bjørkøy sa var tåpelig. Hvis det går an å skille mellom litt åpenbart og veldig åpenbart, da.

 

Opprinnelig postet av Jens G Best
 
 I Finnmark er det rettspraksis på at å kalle politimenn for "Hestk_k" er greit. Toppfotball er en sport for voksne folk, og voksne folk tåler usakligheter i blant.  

Saken er vel den, ikke bare i Finnmark, at hvis en politimann faktisk oppfører seg som en idiot ("forbainna hæstkuk", som det heter i Finnmark), så må han tåle å høre det.

Og det er av gode grunner. Vi har ganske enkelt ikke bruk for politifolk som oppfører seg som idioter og slipper unna med det bare fordi de er politifolk.

Litt usakligheter i bpant tror jeg de fleste tåler, selv folka i NFF. Men spørsmålet om dommernes upartiskhet stikker dypt og truer med å alvorlig undergrave tillitten til norsk fotball som sådan. Tror nok de vurderer det dit at de ikke kan akseptere feilaktige rykter på dette området.

Dette burde TV2 skjønne også, men de tar selvsagt ikke ansvar for hva de sender. Det ville jo fullstendig ødelegge hele deres forretningsidé.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 18 jul 07, 16:51
Endret: 18 jul 07, 16:56
Opprinnelig postet av ffkmufc

Jonna legger seg flat..

 

Det var jo bra da..

Bjørkøy er en flott fyr. Alle kan si og gjøre noe dumt, og gjør det før eller siden. Man ser forskjell på folk når en ser hvem som klarer å innrømme det og ta kritikken til etteretning.

Synd han må stå over mot LSK, men det er bra å få saken ut av verden.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 jul 07, 18:34

For et drittforbund vi har her i Norge.. Når man har spilt en kamp, har man løpt mye, og er blitt sliten. Da fungerer ikke hodet som det bør, og man kan gjøre en del dumt. Derfor bør spillerne beskyttes fra media. Men neida, de får et kamera rett opp i ansiktet, og blir bedt om å uttale seg om kampen. Jonna hadde garantert ikke sagt dette etter og ha tatt en dusj og roet seg ned.

For det andre, så er vel Peter Ijehs "fuck off" til dommeren like ille?? Kan ikke huske at han ble straffet. Eller Jan Åge Fjørtofts sin uttalelse etter LSK-Brann.

Og i tillegg bør NFF se en klar forskjell på hva som skjer i en kamp, og hva som skjer utenfor. Det er ikke noe sportslig Jonna gjør galt, og da bør det heller ikke straffes sportslig. Hadde han derimot fått en bot, hadde det vært mye greiere.

Dritt at han ikke får spille.. Ramberg er ikke verst på sitt beste, men han er vel ikke den mest offensive spilleren jeg har sett. Hva gjør vi da? To defensive midtbanespillere, eller velger Grönis en annen spiller sentralt på midten?

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 jul 07, 18:35
Jeg håper bare dette kan åpne for Konan :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 18 jul 07, 20:40
Endret: 18 jul 07, 20:43

Opprinnelig postet av endre
Jeg håper bare dette kan åpne for Konan :)

Ble ikke han skada i siste kamp i JET-turneringa ?? Har ikke fått med meg åssen skade han fikk. Kanskje det ikke var noe alvorlig så han må stå over. Står i referatet fra kampen : Serge Konan Kouadio ble også skadet igår.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 19 jul 07, 20:32
Endret: 19 jul 07, 20:32
Opprinnelig postet av Lemmy

For det andre, så er vel Peter Ijehs "fuck off" til dommeren like ille?? Kan ikke huske at han ble straffet.

Fikk ikke Ijeh fire kamper for det der? Mulig jeg husker feil...

Ellers er jeg enig i at en bot hadde vært mer passende. Det rammer bare spilleren, ikke laget.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 jul 07, 22:14

f-b.no melder at FFK vurderer å anke. Om de gjør det, bestemmes i morgen. Skjer dette, er Jonna klar mot LSK.

Vil det si at de er så sikre på at de vil få forandra straffen, eller vil det da ta lengre tid før en beslutning tas?

Håper FFK gjør dette, så NFF kan tenke seg om litt, og gi ham en bot eller lignende i steden.

---------------------------

"I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. - Nick Hornby-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 19 jul 07, 22:20
Opprinnelig postet av Lemmy

f-b.no melder at FFK vurderer å anke. Om de gjør det, bestemmes i morgen. Skjer dette, er Jonna klar mot LSK.

Vil det si at de er så sikre på at de vil få forandra straffen, eller vil det da ta lengre tid før en beslutning tas?

Håper FFK gjør dette, så NFF kan tenke seg om litt, og gi ham en bot eller lignende i steden.

Dette er jo gammelt nytt, har skrevet om det , så FB har vært her og snoket og laget en sakt på det.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 19 jul 07, 22:59
Sikkert fortjent.

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 20 jul 07, 01:56
Det at de anker utsetter jo bare behandlingsprosessen litt, ergo så kan han spille mot LSK. Men for all del, de kan jo nå fram med anken sin og at han slipper unna karantene. Det skjer vel neppe, men man kan jo håpe..

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 5 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340