Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 07, 10:56

Bare  for å minne om at kanskje trivsel har en del å si for prestasjoner.... Sitat fra BA den dagen Raymond spilte sin siste kamp for Brann: " Takk for at jeg har fått være den jeg er, at jeg har fått være meg selv. Bergen og Brann vil være i mitt hjerte for alltid, avsluttet Kvisvik."

Her på forumet så virker det som om noen tror drittkasting skal være "medisinen" for suksess. Og det faktisk uten å ha peiling på hva som er fakta i "tilfellet Raymond..."

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 aug 07, 15:48
Har han Raymon bleika håret da gett!!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 aug 07, 16:08
Endret: 03 aug 07, 16:09

 

Gashi har svaret på hvordan man skal få fart på Raymond.

Hver gang vi sentrer til ham, har vi fått beskjed om å sentre to meter unna, slik at han må løpe etter ballen.

Må jo være kødd det?

 

 

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 07, 18:05

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Har han Raymon bleika håret da gett!!

??? Er dessverre ikke intelligent nok til å forstå hva du mener.....

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 aug 07, 18:44
Han har bleket håret sitt!!

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 03 aug 07, 19:14
Endret: 03 aug 07, 19:14
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Har han Raymon bleika håret da gett!!

??? Er dessverre ikke intelligent nok til å forstå hva du mener.....

 

Hehe... Noe er rett og slett bokstavelig ment. Ikke så innvikla. Som kodespråk under krigen. "Ørnen har landet, ørnen har landet, Raymond har bleka håret, sett igang operasjon sølvskje"

---------------------------

Member of "Oss som har kælva og falt i ælva" på facebook


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 04 aug 07, 18:13

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
sølvskje"

 

Hehe.

At Kvisvik får være seg selv, er for meg en selvfølge. Men når det å være Raymond Kvisvik er å være i elendig form, ikke gidde å jobbe en meter defensivt bortsett fra de første 5 minuttene i hver omgang, og i tillegg spille oftere og oftere dårlig i kamp, kan han være seg selv på 2 laget.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 aug 07, 08:31

Var det ingen som så hva som skjedde da Ray kom inn mot lyn?

Jo, FFK blei totalt overlegene...det ble spill mot 1. mål...

Fatter ikke at han skal få så mye pepper....At han ikke er best trent er sikkert riktig, men det tror jeg blir gjort no med...

At han hadde en fryktelig dårlig oppladning i våres p.g.a skuldra henger sikkert i lenge, men for all del, han har velhatt noen gode målgivende.

 

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 aug 07, 08:45
Opprinnelig postet av Lex

Var det ingen som så hva som skjedde da Ray kom inn mot lyn?

Jo, FFK blei totalt overlegene...det ble spill mot 1. mål...

Fatter ikke at han skal få så mye pepper....At han ikke er best trent er sikkert riktig, men det tror jeg blir gjort no med...

At han hadde en fryktelig dårlig oppladning i våres p.g.a skuldra henger sikkert i lenge, men for all del, han har velhatt noen gode målgivende.

 

 

Hvorfor skal det med skuldra henge lenge i?? Andre spillere hadde klart å trent opp det på bare et par uker..

 

Men er enig i at vi kom til mange sjanser etter at han kom inn mot Lyn. Og trur han kan bli viktig i kveld.. De andre 3 på midten jobber godt hjem..


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 aug 07, 08:52
Endret: 05 aug 07, 08:52

Jeg skal ikke garantere noe, men det å miste uker av oppkjøringa har en del å si for hele vårsesongen. Spesielt når Raymond ikke lenger er 18. Derfor har igjen trener Grønnis gjort en meget god jobb ved å la han vile litt.

Ikke la navnet gjøre han sikker i 11èren

 

Men når han er god, er han jammen god...

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 aug 07, 09:10
Opprinnelig postet av ffkmufc

 Hvorfor skal det med skuldra henge lenge i?? Andre spillere hadde klart å trent opp det på bare et par uker..

 Men er enig i at vi kom til mange sjanser etter at han kom inn mot Lyn. Og trur han kan bli viktig i kveld.. De andre 3 på midten jobber godt hjem..

Det er dessverre ikke bare skuldra, Raymond har vært småskadet i vendinger hele våren og sommeren (ryggproblemer). Det er synd at han ikke har fått være frisk, for han er den beste spilleren vi har når han er i form, uten tvil. Han er den eneste spilleren i FFK som har evnen til å snu eller avgjører en kamp nesten alene...

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 06 aug 07, 08:57
Endret: 06 aug 07, 09:02
Opprinnelig postet av Snæbbis
Klipp og glim er ikke så vanskelig å forstå. Her er hva du siterte fra meg (jeg har øyensynlig rota det til slik at det ser ut som om svarene mine er sitert i tillegg):



"ta ikke Grönnis for en idiot. 

Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt".




Det jeg originalt satte spørsmål med var om dere kansje ikke tror at Grönnis har gitt Kvisvik et visst defensivt ansvar, noe jeg finner innlysende at han har gjort. Det er her settningen "ta ikke Grönnis for en idiot" finner sted. Jeg kaller på ingen måte Grönnis for en idiot for å bruke Kvisvik. jeg tillegger ikke Grönnis min egen mening om at Kvisvik er der kun i mangel av noe bedre. Å klippe og lime for å svare på en sammenkobbling jeg strengt tatt ikke fremsetter reagerer jeg på.

Du derimot tillegger Grönnis din egen mening i så måte, da det virker som om du ohgGrönnis tenker helt likt og har samme mening. Eksemplifisert gjennom settningen:

" Han er også klok nok til å forstå at en spiller som Kvisvik er viktig for laget - og må være med fordi han er viktig, ikke bare fordi vi tilfeldigvis mangler bedre alternativer.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger".




Spesiellt det siste partiet her er spekulativ retorikk( belyst i ekstra fet skrift for å unngå misforståelser). Om din mening her samsvarer med Grönnis kan du ikke vite, all den tid det godt kan være at han klør i fingra etter å få inn noen bedre. Selvfølgelig er Kvisvik per nå det beste alternativet, gitt rutine, erfaring og evner.

Retorikk fra Hotdream om Elvestad, Kouadio o.l resenterer jeg, da jeg allerede har gjort det klart at jeg mener Kvisvik enn så lenge er det beste alternativet, og igjen Hotdream, jeg har ikke sagt at Grönnis er en idiot for å bruke Kvisvik, dette inntrykket har Flightoff skapt. Men hva om vi feks. hadde kjøpt inn Austnes fra Aafk? Da hadde sannsynligvis Raymond blitt sendt på benken rimelig kjapt.


Da er det ingen som tar Grønnis for en idiot. Alt annet ville vel vært ganske på trynet også. Men jeg har ikke skapt uttrykket idiot (det er et meget gammelt ord) og jeg var heller ikke den som trakk det inn i denne debatten.

Forøvrig er det helt greit at du mener hva du mener, for all del, men det er kanskje litt unødvendig å si at folk kverulerer bare fordi du er uenig med dem?

I mine øyne er det skuffende mange som ganske enkelt har bestemt seg for at de ikke liker Kvisvik, matvanene hans, holdningene, og annet som de kanskje egentlig ikke vet så mye om. Og som ikke lar en sjanse gå fra seg til å slenge dritt i tildels store mengder hver gang en av pasningene til Kvisvik ikke resulterer i mål.

Om du og enkelte andre har saklig kritikk å komme med mot nr 14 etter kamper hvor du/dere mener han har fortjent det, så vær bare klar over at du veldig lett plasserer deg i samme bås som alle drittslengerne.

Jeg liker ikke å bli kalt kverulant fordi jeg ikke slenger dritt om spillerne våre. Jeg kverulerer heller ikke, jeg er bare litt sta. Jeg holder fast på at Kvisvik er akkurat så god som poenglista tilsier.

Du er velkommen til å ønske deg Austnes hvor mye du vil. Jeg er glad for at vi har Raymond Kvisvik, og det kommer jeg til å fortsette å være glad for så lenge han spiller som han gjør, uansett hvor mye det måtte plage/irritere/fornærme deg at jeg gleder meg over å ha en slik spiller i troppen.

Hva gjelder Grønhagen så ser jeg om han tar ut Kvisvik i troppen eller ikke. Hvis Kvsivik er med går jeg ut fra at Grønhagen mener fyren er god nok. Ellers hadde han forlengst forlangt forsterkninger på Kvisviks plass. Jeg har en viss forståelse for at Kvisvik ble satt ut etter kampen mot LSK, men igjen så i alle fall jeg nivåforskjellen på FFK med og uten Kvisvik på banen mot Lyn. Det gjorde nok Grønhagen også, ettersom Kvisvik var tilbake fra start mot Aalesund.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 aug 07, 09:23
Raymond var god igår. Passningen til Bjørøy ved 2-1 målet var av verdensklasse. Stå på Raymond!

---------------------------

RednWhite


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 07, 10:34

Raymond var god i går. FFK trenger en spiller med hans kvaliteter.

Enig med Eriksen i TV2 var det vel som sa noe ala " Det gjør ingen ting om han spiser Berlinerboller når han slår slike pasninger" (fritt etter husken på en replikk jeg hørte i forbifarten).

FFK mister en viktig kreativ kraft når Raymond er ute.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 06 aug 07, 10:45
Min konklusjon:
FFK er ikke spesielt svekket defensivt når Raymond er på, og er bedre offensivt.
Laget ble bedre da han kom innpå mot Lyn, og han står for mye av det offensive mot Ålesund (som jeg forøvrig ikke ble spesiellt imponert av).
Hører også at han har tatt av seg ett par kilo, løp mer enn vanlig mot Ålesund.
Vant til og med en hode duell tror jeg.

STÅ PÅ RAYMOND!

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 06 aug 07, 12:55
Understreker igjen viktigheten av Raymond som servitør (les statistikk) og hans moralske betydning for laget. Slutt å gi han pepper.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 aug 07, 13:12

Opprinnelig postet av nelg64
Understreker igjen viktigheten av Raymond som servitør (les statistikk) og hans moralske betydning for laget. Slutt å gi han pepper.

Amen

---------------------------

RednWhite


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 06 aug 07, 13:21
Så enig så enig. kvisvik er en ballartist. Kvisvik er en offensiv kraft og trenger ikke løpe hjem hver gang motstanderen har ballen. kvisviks defensive bidrag er at han slår ballen til en medspiller og ikke til en motspiller som kan starte en overgang. Dessuten er han dyktig til å holde på ballen når laget trenger det. Å bedømme kvisvik i forhold til defensivt arbeid er som å bedømme Shaban utfra antall målgivende passninger. Nå har vi fått på plass det defensive ankeret vi trenger (Whermann) og motstanderene skaper færre sjanser mot oss. Kvisvik skal derfor fortsette å være ballkunstneren vår.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 06 aug 07, 13:21
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av nelg64
Understreker igjen viktigheten av Raymond som servitør (les statistikk) og hans moralske betydning for laget. Slutt å gi han pepper.

Amen

Støttes!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 aug 07, 13:59
Endret: 06 aug 07, 14:08
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det Flightoftherat sa


Hmmm, jeg trodde vi hadde diskutert ferdig om den saken, siden våre respektive bidrag døde ut. Vært på ferie?

Hva gjelder kverulantpraten mente jeg at du og Hotdream var tildels kverulerende, men jeg kan sikkert virke like kverulerende selv. Vær klar over at jeg ikke kritiserer din holdning til Kvisvik, men måten diskusjonen ble ført på, som jeg hvertfall fra min side tolket som rimelig ukritisk i favør Kvisvik, uansett ikke noen vits å rippe opp videre i dette for min del, da jeg ikke har så mye mer å tilføre, og vi står i hver vår bås sånn sett.

Nei kjære Flightoff, det hverken irriterer meg eller fornærmer meg at du vil ha Kvisvik i troppen, du har full rett til å mene det, og jeg tar meg min fulle rett til å mene at han ikke representerer retten til plassen, og hva mer er er vi nå en gang på et diskusjonsforum.

Hva gjelder det med å bli plassert i samme bås som drittslengerne ser jeg absolutt faren, jeg personlig ser på meg selv som en seriøs kritiker, og ikke en av de som bare kommer med useriøse innspill, hvordan jeg blir oppfattet utad vet jeg ikke. Det har kommet mye oppgulp i denne tråden fra begge sider, enkelte trekker nivået opp og andre trekker ned.

Hva mer er Var jeg faktisk dypt uenig med Grönnis om å sette innpå Kvisvik i kampen mot Lyn, dvs. dypt uenig i å sette ham inn så sent i kampen, da han burde ha kommet inn når det var minst en halvtime igjen før slutt. Da hadde hans evner åpnet opp mye mot et slitent Lyn-lag. Sånn som det ble nå fikk han bare ti minutter, og man så hva det gjorde for FFK`s angrep, det var rett og slett noe som løsnet, og det var bare målet som manglet. Så vidt jeg fikk med meg i ettertid skyldtes vel hans sene innhopp en skade.

Mot Aafk syns jeg Kvisvik var god, og det er mulig det er sånn som du sier, at med bedre spillere rundt seg kommer Raymond mye mer til sin rett. Hullene ble hvertfall fyllt opp mye bedre, og selv Raymond bidro etter mitt skjønn defensivt. Ikke å forglemme den nydelige ballen til Jonna, et mål som fortsatt gir meg gysninger. For all del, det kan godt være Raymond kommer mye mer til sin rett på et topplag enn et bunnlag. Vi får se fremover, og hvis Raymond overbeviser meg skal jeg med glede gi han all den cred og annerkjennelse han fortjener.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 10 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3