Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 10 2

nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 02 jul 07, 00:22
Opprinnelig postet av GurrBass

Hadde vel heller ikke regnet med noe annet enn at Kvisvik skulle lede tabellen over målgivende passninger..!!

Men målgivende passning har vel ikke akkurat så veldig mye med kondisjon og overvekt å gjøre!?

Er vel heller snakk om at han ikke gidder/orker å løpe i 90 minutter,noe Grönhagen vil at Kvisvik skal ta fatt i!

Alle kan forbedre seg, men uansett målgivene sier mye om aktivitet i spillet og er faktisk viktig for resultatet. Alle har up`s and Down`s, Raymond har hatt mye Down`s i de siste kampene, men er allikevel en viktig brikke i FFK etter min mening. Håper ikke Grønnis ødelegger hans motivasjon med en slik uttalelse, det ville vært trist.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 02 jul 07, 00:22
Endret: 02 jul 07, 00:42
Kvisvik har faktisk en del målgivende i år i motsetning til i fjor. Da var han hårreisende dårlig. Endte vel på 3 målgivende (?), og det er sinnssykt dårlig for en som tar alt av dødballer.

Men det virker som om en del mister poenget her. Poenget er ikke om Kvisik er en viktig mann for Fredrikstad eller ei, eller om han bidrar offensivt, er den kreative på midtbanen, etc.

Poenget er jo at han kunne ha vært ENDA bedre dersom han ble litt mer seriøs, trente bedre, økte løpskapasiteten og gikk ned en del kilo. Han er langt over normal matchvekt nå, og kom ikke her å påstå at det vil gå på bekostning av kreativiteten dersom Kvisvik gikk ned ett par kilo!

Argumenter som "kondisjonsvrak" mm faller på sin egen urimelighet. Det finnes den balansegang, og det må da være mulig for Kvisvik å ligge på gjennomsnittet hva gjelder fotballspilleres løpskapasitet og vekt. Det gjør han ikke per i dag.

For tiden bidrar Kvisvik 0 defensivt. Motstanderene dobler gang på gang på hans kant mot Prytz.

I tillegg er han jo så ujevn i prestasjonene som det går an til å bli.

Jeg ser faktisk ingen grunn til at Kvisvik ikke skal trene som alle andre toppidrettsutøvere, og holde en normal matchvekt. Fyren har en gudsbenådet gave hva gjelder fotballforståelse og følsomt venstreben. Det er direkte synd at han ikke har tatt bedre vare på talentet igjennom karrieren. Han kunne ha blitt en stor mann internasjonalt dersom han var mer seriøs.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 jul 07, 01:46

Opprinnelig postet av nelg64

Alle kan forbedre seg, men uansett målgivene sier mye om aktivitet i spillet og er faktisk viktig for resultatet. Alle har up`s and Down`s, Raymond har hatt mye Down`s i de siste kampene, men er allikevel en viktig brikke i FFK etter min mening. Håper ikke Grønnis ødelegger hans motivasjon med en slik uttalelse, det ville vært trist.

tar hanikke opp hansken, har han ingenting på laget å gjøre!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 jul 07, 09:00
Bra at Grønhagen sier fra hva han mener om Kvisvik, men det er da unødvendig å si sånt i media.. Dette må da kunne løses internt.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jul 07, 09:10
helt enig ffkmufc. Må ikke løpe til media med alt... uheldig av grønnis

---------------------------

http://keiko99.net


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 02 jul 07, 09:12
Jeg skjønner ikke hvorfor Kvisvik ikke spiller 1.omgang Vi savna han i 1. omgang...

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 02 jul 07, 09:14

Opprinnelig postet av keiko99
helt enig ffkmufc. Må ikke løpe til media med alt... uheldig av grønnis

Tror du A - grønis sprang bort til en journalist og spurte om han ville vite hva ha syns om Kvisvik eller B - en journalist spurte og grønis svarte ærlig?

Jeg synes det er helt greit med en trener som ikke faller tilbake på "ingen kommentar" hele tiden.


Botta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 5

Lagt til: 02 jul 07, 09:49
Er ikke sikker på at Kvisvik vil bli bedre selv om han går ned noen kilo. Kvisvik trives med den vekta han har og er ikke den av spillerne som skal løpe masse i løpet av en kamp. Det har han aldri gjort og det kommer han heller aldri til å gjøre. Vi har andre som skal gjøre den jobben. Han er best når han får spille på den måten han selv ønsker, nemlig å gjøre andre gode. Kvisvik vil ikke bli bedre hvis han går ned noen kilo, for da mistrives han og det vil gå utover prestasjonene på banen. Det var akkurat den samme problematikken da han spilte i Brann, men han presterte i nesten hver eneste kamp allikevel, selv om Mons Ivar syntes at han var litt overvektig. La nå Raymond være Raymond! ........og ikke en topptrent kar med vaskebrett som ikke klarer å gjøre andre gode.

---------------------------

FFK til jeg dør!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 jul 07, 13:26
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
merklig at han da har vært så god da i 2 kamper rett etter værandre som kvisvik sier selv og som jeg har sett.


Hvilke 2 kamper sikter du til keiko99 ?? Hvis du tenker på Strømsgodset og Nybergsund, så kan jeg si såpass til deg at han spilte under pari. Og mot Nybergsund mener jeg bestemt at han var KLART banens dårligste spiller. I den kampen hadde han knapt en bra adresse på pasningene sine.


Kan ihvertfall slå fast at han ikke bidro mye mot godset...
Dog var dette mer grunnet karantene enn på grunn av matchvekt.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 02 jul 07, 13:42
Opprinnelig postet av keiko99
helt enig ffkmufc. Må ikke løpe til media med alt... uheldig av grønnis


Han har aldri "løpt til media". Han fikk et ja/nei-spørsmål, og han svarte helt enkelt: -Ja..

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 jul 07, 13:49
Opprinnelig postet av nelg64

Det var ikke mange som pekte seg ut i den kampen.

Det vet jeg å det. Men Kvisvik var den klart dårligste allikevel i mine øyne.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 jul 07, 21:47

kvisvik kan selvfølgelig spille mange gode kamper han som alle andre. når han er god så er han omtrent banens beste hver gang med tekniske finesser å smarte pasninger. mens når han er dårlig så er han skikkelig ræva.

men ingen kan si noe på at at hvis han hadde fått av seg 8-10 kg så hadde han hatt en større sjangse for å spille flere bra kamper enn det han gjør nå. se på tommy svindal larsen i odd. tok seg selv i nakken i veinter å gikk ned 6 kg. hadde ikke gjort noe for raymon å gjort det samme. er tåpelig å gå ut å si han er fornøyd med matchvekta si.

for meg virker det som om raymon mangler motivasjon for å spille for et tippeligalag. virker som han er fornøyd med å spille en bra kamp innimellom. å det syns jeg er en feil innstilling å ha. en spiller skal alltid prøve å bli bedre.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 02 jul 07, 21:56

Raymond slet med ryggen, og gjør det til tider ennå. Gå til legen med ryggplager, og du får en entydig beskjed: Tren mer, gå ned i vekt. Raymond trener mer enn nok, så da gjenstår det et alternativ. At han er for dårlig trent, er etter min mening ingenting å diskutere. Hvis han hadde hatt mer ork, kunne han bidratt mer defensivt. Det går ikke akkurat fort på slutten av kampene når han spiller alle 90 heller.

 

Når det er sagt vant han faktisk en hodeduell mot Odd, så det er mulig han bare er full av gass ;-)

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 03 jul 07, 00:53
Opprinnelig postet av scheien

men ingen kan si noe på at at hvis han hadde fått av seg 8-10 kg så hadde han hatt en større sjangse for å spille flere bra kamper enn det han gjør nå.

Jo faktisk. For jeg tror som andre har sagt at Kvisvik er en type som er god når han trives med seg selv. De egenskapene han har har ingenting med fysisk form å gjøre. Derimot har det alt å gjøre med ting som mentallitet, fokus, instinkt, intuisjon, følsomhet, presisjon og timing. Ting som i veldig stor grad beror på selvtillitt, som igjen beror på trivsel.

Videre tror jeg det ligger en del fotballforståelse bak når Kvisvik selv sier at fotball tross alt ikke handler om å løpe mest mulig.

Kvisvik var forøvrig skadet ved starten av sesongen og har selv forklart at han mistet mye viktig trening i en viktig oppkjøringsperiode. Ergo kan man ikke forvente annet enn at formen hans ville være preget av det utover i sesongen. Skjønt det kan ikke være noen unnskyldning når sesongen starter opp igjen.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 jul 07, 10:29

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Videre tror jeg det ligger en del fotballforståelse bak når Kvisvik selv sier at fotball tross alt ikke handler om å løpe mest mulig.

Naturligvis har Kvisvik ett poeng her.

Spillere har forskjellige egenskaper.

Kvisvik er ikke spesielt rask og hans styrke er spilleforståelse og en utsøkt presisjon i pasningsspill og dødballer.

West er (var) veldig rask og må være flink til å starte løpene riktig og ikke minst posisjonere seg riktig.

Så har vi spillere som Øyvind Leonhardsen som ikke er spesielt raske, tekniske eller pasningssterke - men som løper, løper, løper og er like flink til å jobbe defensivt som offensivt. For spillere som Øyvind handler fotball definitivt om å løpe mest mulig (for å sette det på spissen).

Men du har selvsagt helt rett i at Kvisvik hadde en dårlig start på sesongen med skadeproblematikk. Det er vanskelig å ta igjen kondisjonstreningen man mister FØR sesongstart, siden treningen underveis i sesongen stort sett er "vedlikeholdstrening".   Du har like rett i at Kvisvik bør være mer "fit" når høstsesongen starter.  Jeg har desverre mine tvil... Sommersesongen i Fredrikstad er seine kvelder, grillmat og cola (nuvel). 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5523

Lagt til: 03 jul 07, 11:02

Ingen tvil om at fotballforståelse kan kompensere for løpsstyrke, men hva er galt med å ha begge deler. Hvis Kvisvik har så god fotballforståelse så hadde det vært fint om han kunne utnytte den også defensivt. Det er ingen ting som tilsier at løpstyrke går ut over spilleforståelsen. Den som er godt trent vil orke mer, dermed være tidligere oppe i situasjoner og få bedre tid til å utnytte spilleforståelesen.

Jeg mener det er respektløst av en spiller å være overvektig/utrent i sesong. Respektløst overfor treneren, lagkameratene, klubben og supporterene. Noe særlig til forbilde for yngre spillere er han heller ikke.

Husker følgende uttalelse fra Davy Watne i KVisviks andre sesong i Brann. "I fjor, da Kvisvik var glimrende, jogget han hver dag i Fyllingsdalen. Nå kjører han Harley Davidson og presterer langt fra på samme nivå" Er ikke sikker på om dette er ordrett, men poenget er det samme. Det vil si at han kan når/om han vil.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 jul 07, 11:17

Kvisvik er en flimrende spiller og entertainer, dessverre for han lever han ca 30 år for seint i fht sin nåværende "livsstil."

Hva jeg mener idag som fotball er blitt toppidrett må en fotballspiller være topptrent og alderen krever også mer trening. Sjøl av letttrente personer. Kvisvik kan minne med om Francis Lee på M.C dersom noen husker han. God og rund i allefall noen kilo for mye, akkurat som Kvisvik.  F. Lee var en kjempespiller såvel på klubblag som landslag den gangen, men det var den gang.

Synes faktisk det er bra at FFK har en trener som tør uttale seg om dette, sjøl om det rammer stjernespillere. Synes det er komisk når Idrettshøyskolen og andre blander dette inn med slankehysteriet i idretten.

Dette gjelder en spiller som tydelig har noen kilo for mye og er passert 30. Det hadde vært noe annet dersom f.eks Grønhagen hadde sagt det samme om Tarik dersom han hadde lagt på seg noen kilo.

Håper og tror at Raymond sjøl ser det reele innholdet i hva Grønhagen sier og tar det alvorlig. Det har noe med modenhet å gjøre.

PS FFK trenger Raymond Kvisvik i form til høstsesongen, den saken er klar.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 jul 07, 18:26
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ingen tvil om at fotballforståelse kan kompensere for løpsstyrke, men hva er galt med å ha begge deler. Hvis Kvisvik har så god fotballforståelse så hadde det vært fint om han kunne utnytte den også defensivt. Det er ingen ting som tilsier at løpstyrke går ut over spilleforståelsen.

Prøver du å "lage deg" en "ønske-Kvisvik"? Raymond har aldri hatt noe løpsstyrke og løpsstyrke har aldri vært det som gjør Raymond god. Det er 11 spillere på et fotball-lag og disse 11 har forskjellige egenskaper. Det er dessverre få (om noen) som er komplette spillere (disse spiller isåfall ikke i norsk TL). Raymond er viktig i det offensive spillet til FFK, og dermed en viktig del av laget. Det som gjør et lag godt er å utnytte alles forskjellige egenskaper til felles beste. Raymond har spisskompetanse som få andre i TL og den må vi som lag bruke.

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 jul 07, 00:12

Godt sagt, HotDream. Hvis jeg skulle tilføye noe, måtte det kanskje være om vi supportere i noe større grad satte pris på at vi har en spiller med så sjeldne egenskaper som Kvisvik i stallen. Vi kommer ikke til å få det igjen. Den dagen Kvisvik legger opp/benkes for godt forsvinner en stor del av det artisteriet som gjør FFK så underholdene å se på.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10062

Lagt til: 25 jul 07, 00:16
Endret: 25 jul 07, 00:19
Jeg derimot nøyer meg med å si at det holder ikke å være genial i 6 av 26 kamper, og som sist helg - å ha to bra pasninger, og ett jålete finteshow, som endte med en pasning over sidelinja, i løpet av hele kampen. Kvisvik var helt horribel mot Lillestrøm. Hadde det ikke vært Sjöberg som spilte bak ham i den kampen (les: Prytz), ville det nok ha vært langt mer synlig.

Vi må nok tenke som Brann: Skal vi bli et stabilt topplag, kan vi ikke ha Kvisvik fast på laget.

En fin tanke måtte være å selge Kvisvik til Sverige. Der får han lov til å holde på med slikt - altså gåfotball. Kanskje vi kunne fått noen kroner vi kunne ha brukt på en mer stabil spiller.

Men la det være sagt: Når Kvisvik først har dagen - da er han virkelig god. Bare synd det er flere og flere kamper mellom hver geniale kamp. Snittet ligger på en genial tett etterfulgt av fire dårlige.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 10 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340