Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jul 07, 23:06
jeg er ikke enig med grønis at Raymond er for tung og ikke tåler mere en 45 min. jeg har sett han i 2 kamper der han spilte 90 min begge kampa og han er en veldig viktig spiller som kan servere til spissa. jeg skal gå så langt å si at kvisvik burde startet kampen i dag.

---------------------------

http://keiko99.net


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 jul 07, 23:14
Hvordan er det mulig å være uenig i det? Kvisvik er jo noe overvektig for tiden, og det er deilig å se en trener som faktisk tør å si ifra at dette er uakseptabelt. Kvisvik har langt ifra vært i praktslag denne sesongen.

Ufattelig useriøse svar Kvisvik gav i intervjuet med TV2. Han tar aldri til seg noe som helst, og det er ikke tvil om at fyren ikke har matchvekten inne. Få har vært overrasket over at Kvisvik har blitt benket i flere kamper. I begynnelsen av sesongen var han direkte svak, men har spilt seg noe opp etter hvert.

I dag - mot et Odd-lag vi skal overkjøre på hjemmebane - burde han dog kanskje ha startet, da han virker å være den eneste med tegn til kreative gener av midtbanespillerne våre.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 01 jul 07, 23:15
Endret: 01 jul 07, 23:18

Opprinnelig postet av keiko99
jeg er ikke enig med grønis at Raymond er for tung og ikke tåler mere en 45 min. jeg har sett han i 2 kamper der han spilte 90 min begge kampa og han er en veldig viktig spiller som kan servere til spissa. jeg skal gå så langt å si at kvisvik burde startet kampen i dag.

Enig, alternativet var ikke bra, Dessuten er han vel den eneste som har noen innvirkning på resten av "stallen". (Mer kaptein enn Bjørkøy)


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 01 jul 07, 23:19
Er helt enig Holters, og du er inne på noe viktig, noe som kanskje er litt skremmende. Uten Kvisvik på banen fremstår FFK som lite oppfinnsomt og ganske kjedelig i oppspillene. Kvisvik har en evne til å skape situasjoner ut av nesten ingenting med en finurlig passning etc. Bakdelen med å ha en slik kreativ og ganske lubben kar på kanten er jo selvsagt, vi blir veldig sårbare for overganger i mot, dobling på kanten, ja Prydz får en særdeles utakknemmelig oppgave på sin backplass...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 01 jul 07, 23:20
Endret: 01 jul 07, 23:25

Opprinnelig postet av Holters
Hvordan er det mulig å være uenig i det? Kvisvik er jo noe overvektig for tiden, og det er deilig å se en trener som faktisk tør å si ifra at dette er uakseptabelt. Kvisvik har langt ifra vært i praktslag denne sesongen.

Ufattelig useriøse svar Kvisvik gav i intervjuet med TV2. Han tar aldri til seg noe som helst, og det er ikke tvil om at fyren ikke har matchvekten inne. Få har vært overrasket over at Kvisvik har blitt benket i flere kamper. I begynnelsen av sesongen var han direkte svak, men har spilt seg noe opp etter hvert.

I dag - mot et Odd-lag vi skal overkjøre på hjemmebane - burde han dog kanskje ha startet, da han virker å være den eneste med tegn til kreative gener av midtbanespillerne våre.

 

Enig så det holder!!

Godt å se at vi har en trener som tør å si sin mening..!!

 

Og forresten... Rødma Grönhagen da han fikk spørsmålet fra reporteren??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jul 07, 23:26
merklig at han da har vært så god da i 2 kamper rett etter værandre som kvisvik sier selv og som jeg har sett.

---------------------------

http://keiko99.net


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 01 jul 07, 23:27
Endret: 01 jul 07, 23:28
Opprinnelig postet av keiko99
merklig at han da har vært så god da i 2 kamper rett etter værandre som kvisvik sier selv og som jeg har sett.

Hva med de andre 8-9-10 han har vært dårlig da?

Fyren har jo en formkurve som ser slik ut: 1-4-1-4-1-4

1 god kamp etterfulgt av 4 dårlige. Som regel "lever han" i media (særlig TV2) på den gode kampen igjennom de fire dårlige.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 01 jul 07, 23:29
ja da lurer jeg på hvilken 8-9-10 det er, men det er flott at vi har forskjellig syns punkter

---------------------------

http://keiko99.net


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 01 jul 07, 23:31
Hvem er sterke nok til å "lede" dette laget banen? For meg ser det ut til at de har behov for en som kan organisere dem.

GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 01 jul 07, 23:35

Opprinnelig postet av nelg64
Hvem er sterke nok til å "lede" dette laget banen? For meg ser det ut til at de har behov for en som kan organisere dem.

 

Hva har dette med Kvisvik og overvekt å gjøre??

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3491

Lagt til: 01 jul 07, 23:37

Rart å se dette på TV. Grønnhagen er direkte og sier han er for tjukk (noe som er lett for alle å se) og at han ikke holder 90 minustter.

Det som overasker meg er at Kvisvik forsvarer seg isteden for å beklage og love å slanke seg.


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 01 jul 07, 23:41
Opprinnelig postet av GurrBass

Opprinnelig postet av nelg64
Hvem er sterke nok til å "lede" dette laget banen? For meg ser det ut til at de har behov for en som kan organisere dem.

 

Hva har dette med Kvisvik og overvekt å gjøre??

Det jeg kan se er at han forsøker og organisere gutta, det er en verdi som vi mangler, det forsvarer ikke at han er for "tjukk", men dog en viktig egenskap. For meg ser det ut som Kasey kan fylle en slik rolle og det er viktig for oss foran høstsesongen.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 01 jul 07, 23:50

Opprinnelig postet av Holters
Hvordan er det mulig å være uenig i det? Kvisvik er jo noe overvektig for tiden, og det er deilig å se en trener som faktisk tør å si ifra at dette er uakseptabelt. Kvisvik har langt ifra vært i praktslag denne sesongen.

Ufattelig useriøse svar Kvisvik gav i intervjuet med TV2. Han tar aldri til seg noe som helst, og det er ikke tvil om at fyren ikke har matchvekten inne. Få har vært overrasket over at Kvisvik har blitt benket i flere kamper. I begynnelsen av sesongen var han direkte svak, men har spilt seg noe opp etter hvert.

I dag - mot et Odd-lag vi skal overkjøre på hjemmebane - burde han dog kanskje ha startet, da han virker å være den eneste med tegn til kreative gener av midtbanespillerne våre.

 

Kvisvik bør opplagt skjerpe seg, men jeg er redd han er en slik type som heller legger opp fremfor å ta til seg kritikken. Kvisvik kom åpenbart hjem til Fredrikstad for å trappe ned, og han er neppe mentalt innstilt på å legge om livstilen nå.

 


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 01 jul 07, 23:53

Latterlig, Kvisvik gjorde at laget løftet seg. Han klarer å holde på ballen, ser løsninger han gir de andre troa. Man trenger vel for f... ikke bare kondisdyr og løp-meg-i-hjel-spillere på banen? Multe jobber og springer masse han, men hvem er storfornøyde med han?

Men det er klart at hvis alle hadde hatt noen kilo for mye, hadde de nok spilt mot Selbak i 4.divisjon.....

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 jul 07, 23:58
Opprinnelig postet av keiko99
merklig at han da har vært så god da i 2 kamper rett etter værandre som kvisvik sier selv og som jeg har sett.


Hvilke 2 kamper sikter du til keiko99 ?? Hvis du tenker på Strømsgodset og Nybergsund, så kan jeg si såpass til deg at han spilte under pari. Og mot Nybergsund mener jeg bestemt at han var KLART banens dårligste spiller. I den kampen hadde han knapt en bra adresse på pasningene sine.

OJM

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 aug 05
Innlegg: 19

Lagt til: 02 jul 07, 00:01
Endret: 02 jul 07, 00:03

Kvisvik er den eneste skikkelige offensive spilleren vi har (punktum)

Tarek gjør også mye bra, men ikke mange andre får så mye kred på tross av så mye feil..

 


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 02 jul 07, 00:01

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
merklig at han da har vært så god da i 2 kamper rett etter værandre som kvisvik sier selv og som jeg har sett.


Hvilke 2 kamper sikter du til keiko99 ?? Hvis du tenker på Strømsgodset og Nybergsund, så kan jeg si såpass til deg at han spilte under pari. Og mot Nybergsund mener jeg bestemt at han var KLART banens dårligste spiller. I den kampen hadde han knapt en bra adresse på pasningene sine.

Det var ikke mange som pekte seg ut i den kampen.


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 02 jul 07, 00:04

Opprinnelig postet av OJM
Kvisvik er den eneste skikkelige offensive spilleren vi har (punktum)

 

Greit nok at Kvisvik er knall offensiv,men han hjelper ikke til så mye deffensivt.....

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 02 jul 07, 00:08

Synes vel denne fra REY sier noe om tjukken.

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Poengligaen
8 (5/3) Tarik Elyounoussi
7 (1/6) Raymond Kvisvik
6 (5/1) John Anders Bjørkøy
4 (3/1) Garðar Jóhannson
3 (3/0) Raio Piiroja
2 (1/1) Brian West
2 (1/1) Ismael Beko Fofana
1 (1/0) Øyvind Hoås
1 (0/1) Ciaran Martyn
1 (0/1) Hans Erik Ramberg
1 (0/1) Anders Stadheim


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 02 jul 07, 00:16

Hadde vel heller ikke regnet med noe annet enn at Kvisvik skulle lede tabellen over målgivende passninger..!!

Men målgivende passning har vel ikke akkurat så veldig mye med kondisjon og overvekt å gjøre!?

Er vel heller snakk om at han ikke gidder/orker å løpe i 90 minutter,noe Grönhagen vil at Kvisvik skal ta fatt i!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 02 jul 07, 00:22
Opprinnelig postet av GurrBass

Hadde vel heller ikke regnet med noe annet enn at Kvisvik skulle lede tabellen over målgivende passninger..!!

Men målgivende passning har vel ikke akkurat så veldig mye med kondisjon og overvekt å gjøre!?

Er vel heller snakk om at han ikke gidder/orker å løpe i 90 minutter,noe Grönhagen vil at Kvisvik skal ta fatt i!

Alle kan forbedre seg, men uansett målgivene sier mye om aktivitet i spillet og er faktisk viktig for resultatet. Alle har up`s and Down`s, Raymond har hatt mye Down`s i de siste kampene, men er allikevel en viktig brikke i FFK etter min mening. Håper ikke Grønnis ødelegger hans motivasjon med en slik uttalelse, det ville vært trist.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 jul 07, 00:22
Endret: 02 jul 07, 00:42
Kvisvik har faktisk en del målgivende i år i motsetning til i fjor. Da var han hårreisende dårlig. Endte vel på 3 målgivende (?), og det er sinnssykt dårlig for en som tar alt av dødballer.

Men det virker som om en del mister poenget her. Poenget er ikke om Kvisik er en viktig mann for Fredrikstad eller ei, eller om han bidrar offensivt, er den kreative på midtbanen, etc.

Poenget er jo at han kunne ha vært ENDA bedre dersom han ble litt mer seriøs, trente bedre, økte løpskapasiteten og gikk ned en del kilo. Han er langt over normal matchvekt nå, og kom ikke her å påstå at det vil gå på bekostning av kreativiteten dersom Kvisvik gikk ned ett par kilo!

Argumenter som "kondisjonsvrak" mm faller på sin egen urimelighet. Det finnes den balansegang, og det må da være mulig for Kvisvik å ligge på gjennomsnittet hva gjelder fotballspilleres løpskapasitet og vekt. Det gjør han ikke per i dag.

For tiden bidrar Kvisvik 0 defensivt. Motstanderene dobler gang på gang på hans kant mot Prytz.

I tillegg er han jo så ujevn i prestasjonene som det går an til å bli.

Jeg ser faktisk ingen grunn til at Kvisvik ikke skal trene som alle andre toppidrettsutøvere, og holde en normal matchvekt. Fyren har en gudsbenådet gave hva gjelder fotballforståelse og følsomt venstreben. Det er direkte synd at han ikke har tatt bedre vare på talentet igjennom karrieren. Han kunne ha blitt en stor mann internasjonalt dersom han var mer seriøs.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 02 jul 07, 01:46

Opprinnelig postet av nelg64

Alle kan forbedre seg, men uansett målgivene sier mye om aktivitet i spillet og er faktisk viktig for resultatet. Alle har up`s and Down`s, Raymond har hatt mye Down`s i de siste kampene, men er allikevel en viktig brikke i FFK etter min mening. Håper ikke Grønnis ødelegger hans motivasjon med en slik uttalelse, det ville vært trist.

tar hanikke opp hansken, har han ingenting på laget å gjøre!

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 02 jul 07, 09:00
Bra at Grønhagen sier fra hva han mener om Kvisvik, men det er da unødvendig å si sånt i media.. Dette må da kunne løses internt.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 02 jul 07, 09:10
helt enig ffkmufc. Må ikke løpe til media med alt... uheldig av grønnis

---------------------------

http://keiko99.net


FFK Fan

Juniorspiller

Ble medlem: 17 jun 07
Innlegg: 122

Lagt til: 02 jul 07, 09:12
Jeg skjønner ikke hvorfor Kvisvik ikke spiller 1.omgang Vi savna han i 1. omgang...

---------------------------

Meritter
Seriemester: 1937-38, 1938-39, 1948-49, 1950-51, 1951-52, 1953-54, 1956-57, 1959-60 og 1960-61.
Cupmester 1932, 1935, 1936, 1938, 1940, 1950, 1957 1961, 1966, 1984 og 2006.

ILLE BRA ;)


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 02 jul 07, 09:14

Opprinnelig postet av keiko99
helt enig ffkmufc. Må ikke løpe til media med alt... uheldig av grønnis

Tror du A - grønis sprang bort til en journalist og spurte om han ville vite hva ha syns om Kvisvik eller B - en journalist spurte og grønis svarte ærlig?

Jeg synes det er helt greit med en trener som ikke faller tilbake på "ingen kommentar" hele tiden.


Botta

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 jul 05
Innlegg: 5

Lagt til: 02 jul 07, 09:49
Er ikke sikker på at Kvisvik vil bli bedre selv om han går ned noen kilo. Kvisvik trives med den vekta han har og er ikke den av spillerne som skal løpe masse i løpet av en kamp. Det har han aldri gjort og det kommer han heller aldri til å gjøre. Vi har andre som skal gjøre den jobben. Han er best når han får spille på den måten han selv ønsker, nemlig å gjøre andre gode. Kvisvik vil ikke bli bedre hvis han går ned noen kilo, for da mistrives han og det vil gå utover prestasjonene på banen. Det var akkurat den samme problematikken da han spilte i Brann, men han presterte i nesten hver eneste kamp allikevel, selv om Mons Ivar syntes at han var litt overvektig. La nå Raymond være Raymond! ........og ikke en topptrent kar med vaskebrett som ikke klarer å gjøre andre gode.

---------------------------

FFK til jeg dør!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 02 jul 07, 13:26
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
merklig at han da har vært så god da i 2 kamper rett etter værandre som kvisvik sier selv og som jeg har sett.


Hvilke 2 kamper sikter du til keiko99 ?? Hvis du tenker på Strømsgodset og Nybergsund, så kan jeg si såpass til deg at han spilte under pari. Og mot Nybergsund mener jeg bestemt at han var KLART banens dårligste spiller. I den kampen hadde han knapt en bra adresse på pasningene sine.


Kan ihvertfall slå fast at han ikke bidro mye mot godset...
Dog var dette mer grunnet karantene enn på grunn av matchvekt.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 02 jul 07, 13:42
Opprinnelig postet av keiko99
helt enig ffkmufc. Må ikke løpe til media med alt... uheldig av grønnis


Han har aldri "løpt til media". Han fikk et ja/nei-spørsmål, og han svarte helt enkelt: -Ja..

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 jul 07, 13:49
Opprinnelig postet av nelg64

Det var ikke mange som pekte seg ut i den kampen.

Det vet jeg å det. Men Kvisvik var den klart dårligste allikevel i mine øyne.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 02 jul 07, 21:47

kvisvik kan selvfølgelig spille mange gode kamper han som alle andre. når han er god så er han omtrent banens beste hver gang med tekniske finesser å smarte pasninger. mens når han er dårlig så er han skikkelig ræva.

men ingen kan si noe på at at hvis han hadde fått av seg 8-10 kg så hadde han hatt en større sjangse for å spille flere bra kamper enn det han gjør nå. se på tommy svindal larsen i odd. tok seg selv i nakken i veinter å gikk ned 6 kg. hadde ikke gjort noe for raymon å gjort det samme. er tåpelig å gå ut å si han er fornøyd med matchvekta si.

for meg virker det som om raymon mangler motivasjon for å spille for et tippeligalag. virker som han er fornøyd med å spille en bra kamp innimellom. å det syns jeg er en feil innstilling å ha. en spiller skal alltid prøve å bli bedre.


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 02 jul 07, 21:56

Raymond slet med ryggen, og gjør det til tider ennå. Gå til legen med ryggplager, og du får en entydig beskjed: Tren mer, gå ned i vekt. Raymond trener mer enn nok, så da gjenstår det et alternativ. At han er for dårlig trent, er etter min mening ingenting å diskutere. Hvis han hadde hatt mer ork, kunne han bidratt mer defensivt. Det går ikke akkurat fort på slutten av kampene når han spiller alle 90 heller.

 

Når det er sagt vant han faktisk en hodeduell mot Odd, så det er mulig han bare er full av gass ;-)

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 03 jul 07, 00:53
Opprinnelig postet av scheien

men ingen kan si noe på at at hvis han hadde fått av seg 8-10 kg så hadde han hatt en større sjangse for å spille flere bra kamper enn det han gjør nå.

Jo faktisk. For jeg tror som andre har sagt at Kvisvik er en type som er god når han trives med seg selv. De egenskapene han har har ingenting med fysisk form å gjøre. Derimot har det alt å gjøre med ting som mentallitet, fokus, instinkt, intuisjon, følsomhet, presisjon og timing. Ting som i veldig stor grad beror på selvtillitt, som igjen beror på trivsel.

Videre tror jeg det ligger en del fotballforståelse bak når Kvisvik selv sier at fotball tross alt ikke handler om å løpe mest mulig.

Kvisvik var forøvrig skadet ved starten av sesongen og har selv forklart at han mistet mye viktig trening i en viktig oppkjøringsperiode. Ergo kan man ikke forvente annet enn at formen hans ville være preget av det utover i sesongen. Skjønt det kan ikke være noen unnskyldning når sesongen starter opp igjen.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 03 jul 07, 10:29

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Videre tror jeg det ligger en del fotballforståelse bak når Kvisvik selv sier at fotball tross alt ikke handler om å løpe mest mulig.

Naturligvis har Kvisvik ett poeng her.

Spillere har forskjellige egenskaper.

Kvisvik er ikke spesielt rask og hans styrke er spilleforståelse og en utsøkt presisjon i pasningsspill og dødballer.

West er (var) veldig rask og må være flink til å starte løpene riktig og ikke minst posisjonere seg riktig.

Så har vi spillere som Øyvind Leonhardsen som ikke er spesielt raske, tekniske eller pasningssterke - men som løper, løper, løper og er like flink til å jobbe defensivt som offensivt. For spillere som Øyvind handler fotball definitivt om å løpe mest mulig (for å sette det på spissen).

Men du har selvsagt helt rett i at Kvisvik hadde en dårlig start på sesongen med skadeproblematikk. Det er vanskelig å ta igjen kondisjonstreningen man mister FØR sesongstart, siden treningen underveis i sesongen stort sett er "vedlikeholdstrening".   Du har like rett i at Kvisvik bør være mer "fit" når høstsesongen starter.  Jeg har desverre mine tvil... Sommersesongen i Fredrikstad er seine kvelder, grillmat og cola (nuvel). 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5519

Lagt til: 03 jul 07, 11:02

Ingen tvil om at fotballforståelse kan kompensere for løpsstyrke, men hva er galt med å ha begge deler. Hvis Kvisvik har så god fotballforståelse så hadde det vært fint om han kunne utnytte den også defensivt. Det er ingen ting som tilsier at løpstyrke går ut over spilleforståelsen. Den som er godt trent vil orke mer, dermed være tidligere oppe i situasjoner og få bedre tid til å utnytte spilleforståelesen.

Jeg mener det er respektløst av en spiller å være overvektig/utrent i sesong. Respektløst overfor treneren, lagkameratene, klubben og supporterene. Noe særlig til forbilde for yngre spillere er han heller ikke.

Husker følgende uttalelse fra Davy Watne i KVisviks andre sesong i Brann. "I fjor, da Kvisvik var glimrende, jogget han hver dag i Fyllingsdalen. Nå kjører han Harley Davidson og presterer langt fra på samme nivå" Er ikke sikker på om dette er ordrett, men poenget er det samme. Det vil si at han kan når/om han vil.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 03 jul 07, 11:17

Kvisvik er en flimrende spiller og entertainer, dessverre for han lever han ca 30 år for seint i fht sin nåværende "livsstil."

Hva jeg mener idag som fotball er blitt toppidrett må en fotballspiller være topptrent og alderen krever også mer trening. Sjøl av letttrente personer. Kvisvik kan minne med om Francis Lee på M.C dersom noen husker han. God og rund i allefall noen kilo for mye, akkurat som Kvisvik.  F. Lee var en kjempespiller såvel på klubblag som landslag den gangen, men det var den gang.

Synes faktisk det er bra at FFK har en trener som tør uttale seg om dette, sjøl om det rammer stjernespillere. Synes det er komisk når Idrettshøyskolen og andre blander dette inn med slankehysteriet i idretten.

Dette gjelder en spiller som tydelig har noen kilo for mye og er passert 30. Det hadde vært noe annet dersom f.eks Grønhagen hadde sagt det samme om Tarik dersom han hadde lagt på seg noen kilo.

Håper og tror at Raymond sjøl ser det reele innholdet i hva Grønhagen sier og tar det alvorlig. Det har noe med modenhet å gjøre.

PS FFK trenger Raymond Kvisvik i form til høstsesongen, den saken er klar.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 24 jul 07, 18:26
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Ingen tvil om at fotballforståelse kan kompensere for løpsstyrke, men hva er galt med å ha begge deler. Hvis Kvisvik har så god fotballforståelse så hadde det vært fint om han kunne utnytte den også defensivt. Det er ingen ting som tilsier at løpstyrke går ut over spilleforståelsen.

Prøver du å "lage deg" en "ønske-Kvisvik"? Raymond har aldri hatt noe løpsstyrke og løpsstyrke har aldri vært det som gjør Raymond god. Det er 11 spillere på et fotball-lag og disse 11 har forskjellige egenskaper. Det er dessverre få (om noen) som er komplette spillere (disse spiller isåfall ikke i norsk TL). Raymond er viktig i det offensive spillet til FFK, og dermed en viktig del av laget. Det som gjør et lag godt er å utnytte alles forskjellige egenskaper til felles beste. Raymond har spisskompetanse som få andre i TL og den må vi som lag bruke.

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 jul 07, 00:12

Godt sagt, HotDream. Hvis jeg skulle tilføye noe, måtte det kanskje være om vi supportere i noe større grad satte pris på at vi har en spiller med så sjeldne egenskaper som Kvisvik i stallen. Vi kommer ikke til å få det igjen. Den dagen Kvisvik legger opp/benkes for godt forsvinner en stor del av det artisteriet som gjør FFK så underholdene å se på.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 25 jul 07, 00:16
Endret: 25 jul 07, 00:19
Jeg derimot nøyer meg med å si at det holder ikke å være genial i 6 av 26 kamper, og som sist helg - å ha to bra pasninger, og ett jålete finteshow, som endte med en pasning over sidelinja, i løpet av hele kampen. Kvisvik var helt horribel mot Lillestrøm. Hadde det ikke vært Sjöberg som spilte bak ham i den kampen (les: Prytz), ville det nok ha vært langt mer synlig.

Vi må nok tenke som Brann: Skal vi bli et stabilt topplag, kan vi ikke ha Kvisvik fast på laget.

En fin tanke måtte være å selge Kvisvik til Sverige. Der får han lov til å holde på med slikt - altså gåfotball. Kanskje vi kunne fått noen kroner vi kunne ha brukt på en mer stabil spiller.

Men la det være sagt: Når Kvisvik først har dagen - da er han virkelig god. Bare synd det er flere og flere kamper mellom hver geniale kamp. Snittet ligger på en genial tett etterfulgt av fire dårlige.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 jul 07, 00:27

Kampen mot LSK var vel muligens av det slaget hvor Kvisvik kommer minst til sin rett. Mye hard fysisk kjemping hele veien. Ikke alle kamper er sånn. Ikke alle lag kan uten videre bruke en av sine beste spillere til å passe på Kvisvik hele kampen gjennom. Og likevel, det var fremdeles Kvisvik som sto bak når FFK skapte sine største sjanser. Bare Wehrman viste noe nær tilsvarende nivå på de offensive pasningene i mine øyne.

Jeg synes også det er helt greit at Kvisvik ikke løper hjem hver gang motstander går i angrep, men blir liggende litt oppe i banen og er et glimrende oppspillspunkt hvis/når FFK bryter angrepet.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 jul 07, 00:30
Opprinnelig postet av dracula

Kvisvik er en flimrende spiller og entertainer, dessverre for han lever han ca 30 år for seint i fht sin nåværende "livsstil."

Hva jeg mener idag som fotball er blitt toppidrett må en fotballspiller være topptrent og alderen krever også mer trening. Sjøl av letttrente personer. Kvisvik kan minne med om Francis Lee på M.C dersom noen husker han. God og rund i allefall noen kilo for mye, akkurat som Kvisvik.  F. Lee var en kjempespiller såvel på klubblag som landslag den gangen, men det var den gang.

 

Tankene mine heller mer mot en spiller som Jan Mølby, beveget seg vel strengt tatt aldri utenfor midtsirkelen, men fy fabian for en spiller

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 25 jul 07, 00:32
Endret: 25 jul 07, 00:33
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 25 jul 07, 00:45

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Er faktisk helt enig med deg, har aldri sett Kvisvik så dårlig. Har begynt å tenke på om han er ferdig som fotballspiller. I såfall er det meget trist, Kvisvik kan ha flere gode år som forballspiller hvis viljen er der.

Vi får håpe at fyren tar seg sammen og viser at han vil spiller forball igjen.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 25 jul 07, 01:00
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Er faktisk helt enig med deg, har aldri sett Kvisvik så dårlig. Har begynt å tenke på om han er ferdig som fotballspiller. I såfall er det meget trist, Kvisvik kan ha flere gode år som forballspiller hvis viljen er der.

Vi får håpe at fyren tar seg sammen og viser at han vil spiller forball igjen.

 

Vel, med kjøpet av Gashi kan det være at Raymonds dager er talte. Så fremt ikke Gashi er tiltenkt en rolle på høyre kant noe jeg finner lite sannsynelig for øyeblikket... Tror vel kanskje ikke at Hansi får alt for mye tid på banen i ukene som kommer heller...

 

Når det er sagt, jeg synes det er rart dersom Gashi kommer, jeg mener, mannen har jo selv sagt at han ønsker å bli i Bergen... Nå skal det være usagt, men jeg trodde det faktisk var fordi han ønsket å være i nærheta av eget barn...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 25 jul 07, 01:03
Opprinnelig postet av KeJ
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg ble regelrett provosert av å se Kvisvik mot Lillestrøm. Har aldri sett han så lat før faktisk...

Gang etter gang etterlot han enorme rom bak seg og viste ingen interesse til å jobbe hjem og markere sin mann. Lurer på hva Sjöberg tenkte... I tillegg slurvet han jo veldig med pasningene (med unntak av et par ganger). Det var som vi spilte med 10 mann.

Heldigvis klarte ikke LSK å utnytte det noe særlig. De hadde heldigvis ingen god dag på jobben. Dessuten gjorde Wehrman og forsvaret en heroisk innsats.

Jeg har ikke kritisert Kvisvik noe særlig tidligere. Har egentlig sett på det som positivt at vi har en spiller som ikke nødvendigvis løper så mye, men har overblikk og god pasningsfot og derfor utfyller de som løper. Men et sted går grensen!

Er faktisk helt enig med deg, har aldri sett Kvisvik så dårlig. Har begynt å tenke på om han er ferdig som fotballspiller. I såfall er det meget trist, Kvisvik kan ha flere gode år som forballspiller hvis viljen er der.

Vi får håpe at fyren tar seg sammen og viser at han vil spiller forball igjen.

 

 

Vel, med kjøpet av Gashi kan det være at Raymonds dager er talte. Så fremt ikke Gashi er tiltenkt en rolle på høyre kant noe jeg finner lite sannsynelig for øyeblikket... Tror vel kanskje ikke at Hansi får alt for mye tid på banen i ukene som kommer heller...

 

Når det er sagt, jeg synes det er rart dersom Gashi kommer, jeg mener, mannen har jo selv sagt at han ønsker å bli i Bergen... Nå skal det være usagt, men jeg trodde det faktisk var fordi han ønsket å være i nærheta av eget barn...

Vel, det er  som Berti. Han sier at han ønsker seg hjem til Stavanger, men han har en unge her med en dame fra hvaler.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 25 jul 07, 10:26

Tillater meg å vise til statistikken for mål/målgivende passninger. Ta bort Raymonds bidrag og vi er på nivå Odd eller verre...

MÅL 
5 Tarik Elyounoussi
5 John Anders Bjørkøy
3 Garðar Jóhannson
3 Raio Piiroja
1 Anders Prytz
1 Brian West
1 Ismael Beko Fofana
1 Øyvind Hoås
1 Raymond Kvisvik

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Poengligaen
8 (5/3) Tarik Elyounoussi
7 (1/6) Raymond Kvisvik
6 (5/1) John Anders Bjørkøy
4 (3/1) Garðar Jóhannson
3 (3/0) Raio Piiroja
2 (1/1) Brian West
2 (1/1) Ismael Beko Fofana
1 (1/0) Øyvind Hoås
1 (0/1) Ciaran Martyn
1 (0/1) Hans Erik Ramberg
1 (0/1) Anders Stadheim

---------------------------

RednWhite


Espen

A-lagspiller

Ble medlem: 28 okt 03
Innlegg: 668

Lagt til: 25 jul 07, 11:15
En nyttig påminnelse om Kvisviks betydning for resultatene i år, HotDream.

Nå var jeg riktignok ikke på LSK-kampen (bor i utlandet) men synes det fra flere hold hakkes vel mye på Raymond.

Uten hans maaange målgivende (og Shaban i mål) tror jeg vi hadde kavet helt i bånn i år også.

Og jeg synes laget har manglet en dimensjon i mange av kampene Raymond ikke har startet, eller ikke kommet innpå. Men ja - han er glad i burgere og babs, og nei - han blir aldri noen Roar Strand som springer som en jojo over hele banen.

RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 25 jul 07, 11:56
Raymond er absolutt en veldig viktig spiller for oss, det vil si når han faktisk gir 100% både mentalt og fysisk! Jeg er enig med de fleste som mener at Super-Ray ikke var mye super mot LSK, og det gjorde meg trist. Han har jo så mye å by på den gutten der, så håper (krysser fingrene) på at han er tilbake i storform mot Lyn på mandag!

---------------------------

FFK for alltid!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 25 jul 07, 12:18

Man kan jo egentlig ikke si noe på hvem som har flest målgivende eller ikke. Hadde feks. John Anders Bjørkøy jobbet så lite hjem som Raymond gjør, og ropt på ballen hele tiden, hadde sikkert han også hatt like mange målvgivende.. Men det gjør ikke John Anders. Han jobber hjem, vinner kanskje ballen, spiller den til Raymond som blir assist og blir sett på som banens beste.

Jeg hadde respektert ham mye mer hvis han hadde hatt et litt annet kroppsspråk. Men det ser ikke ut som om han har lyst til å spille fotball akkurat..

Dessuten kommer han ikke til å få ballen mot lag som forbereder seg godt. De vil ligge tett på ham, og hindre ham rom. Går han derimot på flere smarte løp, blir han en dobbelt så farlig spiller.

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 25 jul 07, 14:11
Godt sagt Lemmy. Jeg er alldeles ikke sikker på om Raymonds offensive bidrag i skrivende stund kompenserer for den deffensive mangelen, pluss at en slik opptreden lett kan virke demoraliserende på resten av laget

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 25 jul 07, 17:42
Problemet til kvisviken er at han er god når han er god, men fy f... så dårlig han er når han har en off dag.. (noe han har hatt litt ofte i det siste synes jeg) Begynner han å bli for gammel??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 00:17

Jeg tror Kvisvik kommer til å servere geniale målgivende pasninger for FFK sesongen 2009.

Fotball er ikke en løpekonkurranse. Det er et lagspill, og det handler om å få ballen i mål. Kvsivik bør vurderes ut fra hvor god han er til akkurat det. Ettersom det er det det handler om. I fotball. Ikke i maraton, der handler det om å løpe, og ingenting annnet. Det er en idrett for sånne som ikke kan sparke ball.

Personlig tror jeg Kvisvik gleder seg stort over å få den ene klassespilleren etter den andre rundt seg. Kvisvik hører hjemme der han kommer best til sin rett, og det er på et topplag, ikke et bunnlag.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 jul 07, 00:48
Endret: 26 jul 07, 00:51
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål. Ensidig fokus på å få ballen i mål er en taktikk som hører hjemme i fotballens urtid hvor det var 2 forsvarere og 8 spisser. Lagspillet fotball er også et spørsmål om ikke å få ballen inn i sitt eget mål. I så måte skaper Kvisvik dårlige arbeidsvilkår med lat innstilling og maks løpsradius på 5 meter. Hans hang til å stå stille skaper farlige situasjoner hvor motstander stadig vekk kommer forbi og får dobble på kant, og skaper press på forsvaret samt ubalanse i laget, noe vi feks. så veldig klart mot Lillestrøm og B.H.Riise. Det må rett og slett ha vært et helvete å være Sjöberg, og han skal ha all ære for den jobben han gjorde på kanten.

Det synes innlysende å peke på Høyrekanten etter at Multe har fått spille. Vel har han ikke på noen måte Kvisviks offensive kvaliteter, men at det defensive på høyre har tatt seg opp med Multes harde jobbing er klart, og Pac nyter godt av dette.

Kvisviks kvaliteter med passningsfoten er udiskutable, men hans svingende form er like så udiskutabel, om enn han kan vise til en god del assists. Det kommer i bunn og grunn ned til et spørsmål om hva som gjør størst utslag for laget, det offensive repertoaret som glimter til med sjeldne mellomrom, eller ginnungagapet han etterlater seg på venstresiden.

For min egen del er saken klar: Kvisvik er for gammel, og har ikke lenger motivasjonen som skal til. Moderne toppfotball har ikke plass til kunstnersjeler med så store humørsvingninger og såpass stort ego på banen.Er det noe som er kjennetegnende for TL så er det at det skal løpes, og det mye. man kan like det eller la være, men et faktum er det. I forhold til der Kvisvik i det minste var under sin gullalder i Brann synes han ikke i nærheten.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 01:06

Opprinnelig postet av Snæbbis
Er det noe som er kjennetegnende for TL så er det at det skal løpes, og det mye. man kan like det eller la være, men et faktum er det. I forhold til der Kvisvik i det minste var under sin gullalder i Brann synes han ikke i nærheten.

En av de tingene jeg liker med fotball er at det handler om mer enn løping. Dessuten tror jeg Kvisviks problem ikke er at han er for gammel, men at han ofte ikke har hatt gode nok spillere rundt seg. Det hadde han i Brann, det har han i Fredrikstad først nå.

Du sier det må ha vært et helvete å ha vært Sjøberg mot LSK. Tja, gjerne det. Svensken så uansett ut til å være moden for oppgaven. Med Wehrman i tillegg ser jeg ikke problemet med at Kvisvik ikke tar like stort ansvar defensivt som offensivt.

Andre får gjerne mislike at Kvisvik ser lat ut og ikke ser ut til å slite like hardt som de andre. Jeg gleder meg over det han bidrar med offensivt. Jeg er selvsagt enig i at en spiller som Kvisvik trenger sterke defensive spillere i ryggen. Det er godt at han endelig har det.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 08:58

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål.

??? Tror du det går ann å vinne fotballkamper uten å få ballen i mål???  Det er det hele spillet som kalles fotball går ut på, nå og også for 100 år siden.

---------------------------

RednWhite


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 26 jul 07, 09:06
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål.

??? Tror du det går ann å vinne fotballkamper uten å få ballen i mål???  Det er det hele spillet som kalles fotball går ut på, nå og også for 100 år siden.

Da får vi ta frem statistikken igjen da, og minne om at han gir andre mulighet til å score. og det er vel mål som teller?

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 jul 07, 09:22
Opprinnelig postet av nelg64
Da får vi ta frem statistikken igjen da, og minne om at han gir andre mulighet til å score. og det er vel mål som teller?

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Flere å spillerne ville hatt like mange målgivende passninger om de hadde stått stille på midtbanen og bare vært med når laget var i angrep. Men en midtbane spiller skal jobbe begge veier, noe kvisvik ikke har fått med seg.

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 09:29
Endret: 26 jul 07, 09:30

Opprinnelig postet av A9$h
Flere å spillerne ville hatt like mange målgivende passninger om de hadde stått stille på midtbanen og bare vært med når laget var i angrep. Men en midtbane spiller skal jobbe begge veier, noe kvisvik ikke har fått med seg.

Hvor har du vært de siste åra? Har du enda ikke forstått at Raymond har en spisskompetanse som er unik i TL? Jeg tror "alle" andre som har fulgt med på fotball de siste åra vet det.

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 09:34
Opprinnelig postet av nelg64
Da får vi ta frem statistikken igjen da, og minne om at han gir andre mulighet til å score. og det er vel mål som teller?

Målgivende
6 Raymond Kvisvik
3 Tarik Elyounoussi
1 Brian West
1 Ciaran Martyn
1 Hans Erik Ramberg
1 Ismael Beko Fofana
1 John Anders Bjørkøy
1 Garðar Jóhannson
1 Anders Stadheim

Det er fortsatt måla som teller ja, selv om noen her inne tydligvis tror at det er antall løpte kilometer i en kamp som gir poeng....

---------------------------

RednWhite


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 jul 07, 10:12
Opprinnelig postet av HotDream

Det er fortsatt måla som teller ja, selv om noen her inne tydligvis tror at det er antall løpte kilometer i en kamp som gir poeng....

Fotball handler ikke bare om å score mål, men å slippe inn minst mulig av de også. Så det hjelper ikke å stå stille og bare være med fremover når laget har en jobb bakover på banen å gjøre også.

 

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 jul 07, 10:22
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av A9$h
Flere å spillerne ville hatt like mange målgivende passninger om de hadde stått stille på midtbanen og bare vært med når laget var i angrep. Men en midtbane spiller skal jobbe begge veier, noe kvisvik ikke har fått med seg.

Hvor har du vært de siste åra? Har du enda ikke forstått at Raymond har en spisskompetanse som er unik i TL? Jeg tror "alle" andre som har fulgt med på fotball de siste åra vet det.



Så du mener han er unntatt fra å være i fysisk form og stå og se på de andre jobber av den grunn?

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 jul 07, 12:25
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål.

??? Tror du det går ann å vinne fotballkamper uten å få ballen i mål???  Det er det hele spillet som kalles fotball går ut på, nå og også for 100 år siden.



Jeg sa ikke et ord om at jeg trodde man kan vinne fotballkamper uten å få ballen i mål, men derimot at det finnes andre viktige sider ved spillet.

Det er for eksempel meget lett å tape fotballkamper hvis ballen tilfeldigvis skulle passere inn i vårt eget mål et par ganger pr. kamp.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 14:05
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg tror Kvisvik kommer til å servere geniale målgivende pasninger for FFK sesongen 2009.

Fotball er ikke en løpekonkurranse. Det er et lagspill, og det handler om å få ballen i mål. Kvsivik bør vurderes ut fra hvor god han er til akkurat det. Ettersom det er det det handler om. I fotball. Ikke i maraton, der handler det om å løpe, og ingenting annnet. Det er en idrett for sånne som ikke kan sparke ball.

Personlig tror jeg Kvisvik gleder seg stort over å få den ene klassespilleren etter den andre rundt seg. Kvisvik hører hjemme der han kommer best til sin rett, og det er på et topplag, ikke et bunnlag.

 

Fotball handler om å vinne KAMPER. Og sjansen minsker drastisk ved at en sentral spiller står stille og peller buser i 90 minutter. Kvisvik er god offensivt i ca 1 av 3 kamaper han spiller. Men han er horribel bakover i 3 av 3 kamper. Ergo kan man konkludere med at han er god i 1/6 av en sesong.

 Det begynner å bli mange år siden at spillere kunne koste på seg primadonnanykker. Selv gudsbenådede spillere som Henry, Ronaldinho og Drogba jobber knallhardt defensivt. At en burgerspisende Greåkergutt da skal være hevet over disse kan jeg ikke helt skjønne.

Men det kanskje aller viktigste er signalene han sender til kollegene sine ved å ha en tvilsom innstilling til kosthold, innsats og treningsiver ; "Jeg gidder ikke yte for at laget skal gjøre det bra". Slikt sprer en holdning om at vi får lønna våres i alle fall. Det er ikke noen vits i å være seriøs. EN slik spiller vil ikke jeg ha på FFK. Er dritt lei av hele fyren. La han smake benk i hele høst.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 jul 07, 14:26

Opprinnelig postet av sklitakling
Ergo kan man konkludere med at han er god i 1/6 av en sesong.

Og mor Nille er en sten.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 15:43
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av sklitakling
Ergo kan man konkludere med at han er god i 1/6 av en sesong.

Og mor Nille er en sten.

Hæ ?

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 jul 07, 15:49
Endret: 26 jul 07, 15:52
Hvis du kjeder deg en dag så kan du lese dette, spesielt sammendraget av 2. akt. Jeg er derimot usikker på om du blir så mye klokere. Poenget til denialsander er vel, som Holberg forsøkte å illustrere, at konklusjonen til Skiltakling er det rene visvas.

---------------------------

Ære være Plankebyen


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 15:52

Opprinnelig postet av Per Egil
Hvis du kjeder deg en dag så kan du lese dette, spesielt 2. akt. Jeg er derimot usikker på om du blir så mye klokere. Poenget til denialsander er vel, som Holberg forsøkte å illustrere, at påstanden til Skiltakling er det rene visvas.

 

OK. Burde vel egentlig skjønt det da den delen av innlegget mitt ikke akkurat kvalifiserte til en god karakter i logiske resonnementer.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 jul 07, 16:06
Endret: 26 jul 07, 16:06

Kvisvik blir bare dårligere og dårliger,e håper vi slipper å se han så veldig mye utover. Holder ikke bare å gi 2-3 fine passninger i løpet av en kamp, når han ikke bistår med mer.

Men, får all del har han fremdeles sjansen til å rette opp det.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 16:10
Opprinnelig postet av Tiger

Kvisvik blir bare dårligere og dårliger,e håper vi slipper å se han så veldig mye utover. Holder ikke bare å gi 2-3 fine passninger i løpet av en kamp, når han ikke bistår med mer.

Men, får all del har han fremdeles sjansen til å rette opp det.

Han trenger et kraftig spark i ræva. Han har nok heller ikke helt virkelighetsnært syn på sine egne prestasjoner i kamp.

Så derfor bør han varme benken en god stund.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 21:11
Opprinnelig postet av A9$h

Fotball handler ikke bare om å score mål, men å slippe inn minst mulig av de også. Så det hjelper ikke å stå stille og bare være med fremover når laget har en jobb bakover på banen å gjøre også.

Og så ble det 0-0 mellom LSK og FFK såvidt jeg husker. Selv om Raymond var så dårlig defensivt at LSK (som ikke skapte en sjanse) burde vunnet klart, og de 2 feteste sjansene til FFK ble skapt av "banens dårligste, feteste og mest useriøse spiller". De som skal score måla i FFK fikk kanskje ikke mange nok lissepasninger... Eller hadde de løpt seg så tomme at de ikke orket å score?

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 21:21

Dette er hentet fra FFK sine hjemmesider (presentasjon av spillerstallen)

"
Raymond Kvisvik.
Tidligere klubber:
Greåker, Sarpsborg, Moss, Brann, Austria Wien

Kjøpt fra Brann 5.juli 2005. Debuterte for FFK med å score seiersmålet i 2-1-kampen mot Lyn 24.juli 2005. Var på det jevne resten av sesongen 2005. Har hatt mange flotte kamper i 2006, og en avgjørende faktor for at FFK vant cupfinalen. Raymond er norges beste tilrettelegger.

Denne sesongen har han variert litt i prestasjonene, men når det fungerer , fungerer det gjerne optimalt. Raymond er visekaptein. "

Rart at Raymond ble valgt til visekaptein om han er så useriøs som mange her inne mener....

---------------------------

RednWhite


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5991

Lagt til: 26 jul 07, 21:58
Opprinnelig postet av HotDream

Dette er hentet fra FFK sine hjemmesider (presentasjon av spillerstallen)

"
Raymond Kvisvik.
Tidligere klubber:
Greåker, Sarpsborg, Moss, Brann, Austria Wien

Kjøpt fra Brann 5.juli 2005. Debuterte for FFK med å score seiersmålet i 2-1-kampen mot Lyn 24.juli 2005. Var på det jevne resten av sesongen 2005. Har hatt mange flotte kamper i 2006, og en avgjørende faktor for at FFK vant cupfinalen. Raymond er norges beste tilrettelegger.

Denne sesongen har han variert litt i prestasjonene, men når det fungerer , fungerer det gjerne optimalt. Raymond er visekaptein. "

Rart at Raymond ble valgt til visekaptein om han er så useriøs som mange her inne mener....

Patrik Gerrbrand er visekaptein. Da står det feil i hjemmesidene.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 23:16
Opprinnelig postet av HotDream

Dette er hentet fra FFK sine hjemmesider (presentasjon av spillerstallen)

"
Raymond Kvisvik.
Tidligere klubber:
Greåker, Sarpsborg, Moss, Brann, Austria Wien

Kjøpt fra Brann 5.juli 2005. Debuterte for FFK med å score seiersmålet i 2-1-kampen mot Lyn 24.juli 2005. Var på det jevne resten av sesongen 2005. Har hatt mange flotte kamper i 2006, og en avgjørende faktor for at FFK vant cupfinalen. Raymond er norges beste tilrettelegger.

Denne sesongen har han variert litt i prestasjonene, men når det fungerer , fungerer det gjerne optimalt. Raymond er visekaptein. "

Rart at Raymond ble valgt til visekaptein om han er så useriøs som mange her inne mener....

Det er ingen tvil om at Kvisvik er en av de mest rutinerte og kjøligste av alle spillerne på FFK. Det er vel stort sett bare Shaaban som evt har mer pondus i så måte. Personlig er jeg ikke i tvil om at Kvisvik er 100% seriøs om det han driver med, bare at han ikke bryr seg så mye om å fremstå som et eksemplarisk forbilde utad. Han er seg selv, og det synes jeg vitner om styrke, ikke svakhet.

Det er også en grunn til at både Eggen jr i sin tid og Grønhagen nå bruker Kvisvik så mye som tilfellet er.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 23:27

Opprinnelig postet av A9$h
Fotball handler ikke bare om å score mål, men å slippe inn minst mulig av de også. Så det hjelper ikke å stå stille og bare være med fremover når laget har en jobb bakover på banen å gjøre også.

På tide å begynne å benke Tarik en del også, da, kanskje? Han gjør vel ikke stort mer defensivt for laget enn Kvisvik gjør. Bare se på forskjellen på PAC når han har Tarik foran seg på kant mot når han har en kantspiller foran seg som tar defensivt ansvar. Det er jo som natt og dag.

Det er bare det at hvis alle spillere på laget skal ta like mye offensivt som defensivt ansvar så kan man kritisere Gerrbrandt for å ikke score flere mål. Det blir en meningsløs argumentasjon. Alle på et lag har ikke de samme oppgaver.

Jeg synes nå det er greit å ha én midtbanespiller som hovedsaklig jobber offensivt. Med både Tarik og Kvisvik på midten begynner det å bli litt tynt defensivt. Men da ser jeg heller Tarik på topp og Kvisvik på kant enn Tarik på kant og Kvisvik ut. 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jul 07, 00:23
Endret: 27 jul 07, 00:25
Nå syns jeg kveruleringen  fra Kvisvikbeundrerne begynner å gå over alle blåner og vidder.

Lillestrøm kom visselig til en god del sjanser, og man skal være blind for å kunne si at det ikke var på nettopp vår venstrekant det i hovedsak kom. Bjørn Helge Riise var kansje Lsk`s beste spiller der han fikk presse konstant på vår venstrekant. Videre hadde Kvisvik riktignok to passninger som kunne ha ført til mål, men å trekke fram bare de synes jeg er håpløst. For de som ikke fikk det med seg hadde Kvisvik også en del passninger som ikke ligna grisen og som snarest ble plukket opp av LSk som atter en gang stormet frem på venstre,  å pukke selektivt på den betydningen disse to passningene kunne ha fått er svak argumentasjon. Grunnen til at Lsk ikke scorer ser jeg i hovedsak i en meget god Kasey Wehrman som viste at han er nøyaktig hva FFK trenger, samt en heroisk innstats av Piroja.

Videre ser jeg ikke poenget i å trekke frem saken med at Kvisvik er visekaptein, all den tid majoriteten av forumet har registrert det faktum at etter Jonna står Gerrbrand og Rami i køen. Hans seriøsitet er det også vanskelig å vite noe om, men at treneren går til pressen og påpeker at en spiller er for feit er ikke noe som gir plusspoeng i boka. Å påstå at han er seg selv er også en mystisk ting å trekke inn, og at dette er en styrke. Hva i alle dager vet du konkret om Kvisviks personlighet som gir grunnlag for en slik påstand? Kan det ikke hende at hans tidligere suksess kom av det faktum at han kansje ble pushet til  jobbe hardere med sin profesjonalitet og innstilling?

Videre til det mystiske argumentet om å benke Tarik: Enhver kan se at selv om Tarik ikke er sterk defensivt jobber han ræva av seg for å vinne baller å komme opp i angrep, og på toppen av dette har han faktisk kapasitet til å dra en elegant driblings og legge en lekker passning oppå det hele. Sjokk og overraskelse! Det går faktisk ann å være en offensiv kraft og løpe litt samtidig, samt i det minste legge inn en innsats for å hjelpe til defensivt.

La meg gjøre en ting klart: Jeg har ikke noe imot Kvisvik, og jeg vet å sette pris på hans passninger når de først kommer, men jeg er faktisk lettere sjokkert over at man i en annen tråd faktisk mener at Kvisvik spillte en god kamp mot LSK. Hvordan det er mulig å sette frem en slik påstand går meg hus forbi, og for min egen del vil jeg mene at en slik påstand er direkte blåøyd.

Det blir påpekt at noen spillere skal være mer offensive enn andre, og ikke skal bære det samme ansvaret defensivt. Dette kan jeg glatt gå med på, men ta ikke Grönnis for en idiot. Selvfølgelig har Kvisvik også et  tildelt defensivt ansvar, men innstatsen er til tider lik null, noe som gjør meg og en rekke andre dedikerte supportere forbannet.

Flightoff påpeker i tillegg at Kvisvik er en type som blir bedre med bedre spillere rundt seg, og jeg skal gi deg rett i det. Med Wehrman på plass blir det i det minste tryggere å være FFK supporter, og intet hadde gledet meg mer enn om Kvisvik fikk en ny vår. Dog tror jeg Kvisvik har passert middagshøyden for et par år siden, og noen tro på at han kommer til å servere lissepasninger i 2009 har jeg ikke. Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 jul 07, 03:09

Opprinnelig postet av Snæbbis

ta ikke Grönnis for en idiot. 

Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt

Kunne ikke falle meg inn å ta Grønhagen for idiot. Han er utvilsomt en strålende trener. Han er også klok nok til å forstå at en spiller som Kvisvik er viktig for laget - og må være med fordi han er viktig, ikke bare fordi vi tilfeldigvis mangler bedre alternativer.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 jul 07, 03:34
Endret: 27 jul 07, 03:35

delete

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jul 07, 03:45
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger.



Klipp og lim er fine greier.

Forøvrig må jeg si, at med mindre du har førstehåndstilgang til Grönnis tanker rundt Kvisvik finner jeg dette "argumentet" en smule spekulativt.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 jul 07, 05:11
Endret: 27 jul 07, 05:12

Opprinnelig postet av Snæbbis


Klipp og lim er fine greier.

Forøvrig må jeg si, at med mindre du har førstehåndstilgang til Grönnis tanker rundt Kvisvik finner jeg dette "argumentet" en smule spekulativt.

Hva mener du `klipp og lim`?? At jeg bare siterte det jeg kommenterte? 

Og hva da `spekulativt`? Hvis Kvisvik hadde fortjent all den kritikken han får her inne ville han neppe ha fått så mye spilletid som han får. Det kan ikke være noen andre grunner til at han får all den spilletiden enn at han betyr mye for FFKs offensive spill. Mange kan kjempe og løpe heriosk, men uten det lille ekstra er det vrient å score mål. Kvisvik har det lille ekstra. Eksemeplvis Multaharju har det ikke, og uansett hvor mye han løper og kjemper så blir det få mål av det.

Jeg behøver ikke førstehåndskjennskap til Grønnis tanker for å forstå hvorfor han tar ut Kvisvik på laget. Det gir seg selv hvorfor han gjør det.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 jul 07, 08:03

Må bare si at det er så forbanna dumt å lese denne tråden. Kvisvik er utvilsomt en nøkkelspiller for FFK - og det blir bare dumt å si noe annet. Ja, jeg kan være enig at han har hatt bedre sesonger enn hittill, men samtidig har han vært bedre i år enn da han kom til FFK.

Bare for å ta et eksempel: Hadde Bjørkøy scoret på passningen fra Kvisvik i kampen mot LSK, så hadde ikke denne tråden blitt startet - da hadde han vært genial og en helt!!!

Slutt med det våset - og vær heller stolt over at vi har slike spillere på FFK, for 2-3 sesonger siden så drømte vi om Kvisvik!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 31 jul 07, 17:34
Opprinnelig postet av oleberg

Må bare si at det er så forbanna dumt å lese denne tråden. Kvisvik er utvilsomt en nøkkelspiller for FFK - og det blir bare dumt å si noe annet. Ja, jeg kan være enig at han har hatt bedre sesonger enn hittill, men samtidig har han vært bedre i år enn da han kom til FFK.

Bare for å ta et eksempel: Hadde Bjørkøy scoret på passningen fra Kvisvik i kampen mot LSK, så hadde ikke denne tråden blitt startet - da hadde han vært genial og en helt!!!

Slutt med det våset - og vær heller stolt over at vi har slike spillere på FFK, for 2-3 sesonger siden så drømte vi om Kvisvik!!!

 

Tråden blei starta før LSK kampen..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 07, 08:59

 Hmm, hva er en god del sjanser i dine øyne? Eller skal jeg heller spørre: Hva definerer du som sjanser om du i motsetning til de fleste (andre) eksperter mener LSK kom til en del sjanser på søndag? Det som kan kalles sjanser var vel i beste fall dødballer som det ikke ble en eneste farlighet av, og langskuddet til Occean i 90ende spilleminutt som gik 5 meter over og utenfor....

Å dra fram Bjørn Helge Riise som en av LSK`s beste spillere i kampen er jeg enig i, men å skylde det på Raymond må være kverulering av "beste" merke. Har det gått deg hus forbi at Riise i hele år har spillt såpass bra at han er i landslagstroppen? For å bruke ditt utrykk: "man skal være blind" om man ikke har sett at BHR har spillt bra mot andre enn FFK. Det er ikke kamper av sorten han spillte mot oss som har ført ham inn på landslaget.... Dessuten så har 80% av LSK`s  sjanser/scoringer i år  kommet gjennom lagets høyre side...

Har også lest om rekkefølgen vedr kaptein, så da er vel FFK sine hjemmesider feil... Raymond er vel ikke visekaptein i år da, som han var ifjor...

Når det gjelder Grønhagen`s valg av spillere så ser det ut som han hele tiden prøver å mønstre det beste laget, derfor får blandt andre Raymond mye spilletid, mens derimot "seriøse" spillere som Kouadio, Stadheim, Elvestad (for fersk) for det meste sliter benken.. Så Grønhagen blir ikke tatt for å være idiot, tvert imot. 

 

---------------------------

RednWhite


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jul 07, 13:15
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Snæbbis


Klipp og lim er fine greier.

Forøvrig må jeg si, at med mindre du har førstehåndstilgang til Grönnis tanker rundt Kvisvik finner jeg dette "argumentet" en smule spekulativt.

Hva mener du `klipp og lim`?? At jeg bare siterte det jeg kommenterte? 

Og hva da `spekulativt`? Hvis Kvisvik hadde fortjent all den kritikken han får her inne ville han neppe ha fått så mye spilletid som han får. Det kan ikke være noen andre grunner til at han får all den spilletiden enn at han betyr mye for FFKs offensive spill. Mange kan kjempe og løpe heriosk, men uten det lille ekstra er det vrient å score mål. Kvisvik har det lille ekstra. Eksemeplvis Multaharju har det ikke, og uansett hvor mye han løper og kjemper så blir det få mål av det.

Jeg behøver ikke førstehåndskjennskap til Grønnis tanker for å forstå hvorfor han tar ut Kvisvik på laget. Det gir seg selv hvorfor han gjør det.



Klipp og glim er ikke så vanskelig å forstå. Her er hva du siterte fra meg (jeg har øyensynlig rota det til slik at det ser ut som om svarene mine er sitert i tillegg):



"ta ikke Grönnis for en idiot. 

Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt".




Det jeg originalt satte spørsmål med var om dere kansje ikke tror at Grönnis har gitt Kvisvik et visst defensivt ansvar, noe jeg finner innlysende at han har gjort. Det er her settningen "ta ikke Grönnis for en idiot" finner sted. Jeg kaller på ingen måte Grönnis for en idiot for å bruke Kvisvik. jeg tillegger ikke Grönnis min egen mening om at Kvisvik er der kun i mangel av noe bedre. Å klippe og lime for å svare på en sammenkobbling jeg strengt tatt ikke fremsetter reagerer jeg på.

Du derimot tillegger Grönnis din egen mening i så måte, da det virker som om du ohgGrönnis tenker helt likt og har samme mening. Eksemplifisert gjennom settningen:

" Han er også klok nok til å forstå at en spiller som Kvisvik er viktig for laget - og må være med fordi han er viktig, ikke bare fordi vi tilfeldigvis mangler bedre alternativer.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger".




Spesiellt det siste partiet her er spekulativ retorikk( belyst i ekstra fet skrift for å unngå misforståelser). Om din mening her samsvarer med Grönnis kan du ikke vite, all den tid det godt kan være at han klør i fingra etter å få inn noen bedre. Selvfølgelig er Kvisvik per nå det beste alternativet, gitt rutine, erfaring og evner.

Retorikk fra Hotdream om Elvestad, Kouadio o.l resenterer jeg, da jeg allerede har gjort det klart at jeg mener Kvisvik enn så lenge er det beste alternativet, og igjen Hotdream, jeg har ikke sagt at Grönnis er en idiot for å bruke Kvisvik, dette inntrykket har Flightoff skapt. Men hva om vi feks. hadde kjøpt inn Austnes fra Aafk? Da hadde sannsynligvis Raymond blitt sendt på benken rimelig kjapt.

Hva gjelder B.H.Riise og hans innvolveringer, så må man jo da spørre seg om hvorfor Magnus Myklebust spillte en såpass dårlig kamp. Myklebust har også hatt en meget bra vårsesong, og det har blitt ymtet om at han er landslagsklar. Imidlertid har Lsk kommet inn i en dårlig periode, og hele laget har spillt svakt. Men akkurat mot FFK glimter Riise til igjen, men ikke Myklebust som spiller mot Multe. Tilfeldig?

---------------------------


---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 07, 19:13

Opprinnelig postet av Snæbbis


Hva gjelder B.H.Riise og hans innvolveringer, så må man jo da spørre seg om hvorfor Magnus Myklebust spillte en såpass dårlig kamp. Myklebust har også hatt en meget bra vårsesong, og det har blitt ymtet om at han er landslagsklar. Imidlertid har Lsk kommet inn i en dårlig periode, og hele laget har spillt svakt. Men akkurat mot FFK glimter Riise til igjen, men ikke Myklebust som spiller mot Multe. Tilfeldig

Svaret på det er vel at han som de fleste andre på Lillestrøm er litt ute av form. Myklebust har ikke spillt bra i de siste 4-5 kampene. Riise er en av de få som har levert varen stort sett hele sesongen... Det er ingen som sier at Multe ikke kjemper bra og er destruktiv for motstander, men han skaper ikke en dritt. Det gjør Raymond selv om han ikke er noe arbeidsjern. Det var det der med å score mål da, det er helt nødvendig for å vinne kamper. 0-0 i samtlige seriekamper er sikker Adeccoliga-plass. 

 Snæbbis skrev også: " jeg allerede har gjort det klart at jeg mener Kvisvik enn så lenge er det beste alternativet".

Bombe det da sier jeg. Det er sikkert det Grønhagen mener også, derfor spiller Raymond. I tillegg til Raymond så har vi 10 andre på laget som spiller av nøyaktig samme grunn
 
 

---------------------------

RednWhite


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 jul 07, 22:34

Merkelig synes jeg at ikke Kouadio får en mulighet til å vise seg frem mer på A-laget. Synes han har vist små glimt av storhet i de minuttene jeg har sett han. Driblesterk, og med en meget god pasningsfot.

Hva med å prøve han i 20-30 minutter i en kamp, istedenfor Multe på venstrekanten. Greit nok at du vet hva du får med Multe, men hadde ikke gjort noe å gamblet litt med Kouadio heller. Han er jo med i troppen hver gang, så så veldig langt unna kan han vel kke være?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 jul 07, 22:43
Opprinnelig postet av djpete

Merkelig synes jeg at ikke Kouadio får en mulighet til å vise seg frem mer på A-laget. Synes han har vist små glimt av storhet i de minuttene jeg har sett han. Driblesterk, og med en meget god pasningsfot.

Hva med å prøve han i 20-30 minutter i en kamp, istedenfor Multe på venstrekanten. Greit nok at du vet hva du får med Multe, men hadde ikke gjort noe å gamblet litt med Kouadio heller. Han er jo med i troppen hver gang, så så veldig langt unna kan han vel kke være?

Jeg har ikke sett Kouadio spille på lenge. Morro å høre at han har gjort det bra i FFK2

Jeg har også lagt merke til at han har et godt overblikk og god pasningsfot. Mulig han kan erstatte Multe og også Kvisvik,når han blir sliten.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 07, 22:52
Har FFK fått klarhet i om Wehrman regnes som EU-spiller eller ikke da?

Slik jeg tolket reglene så må Wehrman betraktes som ikke-EU-spiller. Og med Fofana, West og Wehrman i troppen så er det ikke lenger plass til Kouadio.

Regner med at FFK ikke gjør noen tabbe her....

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 jul 07, 22:57

Opprinnelig postet av Costanza
Har FFK fått klarhet i om Wehrman regnes som EU-spiller eller ikke da?

Slik jeg tolket reglene så må Wehrman betraktes som ikke-EU-spiller. Og med Fofana, West og Wehrman i troppen så er det ikke lenger plass til Kouadio.

Regner med at FFK ikke gjør noen tabbe her....

 

West har vel spilt lenge nok til å komme inn uten for kvota, mener det var en sak om det i vinter engang...

 

Dessuten vil det jo være rimelig snevert om Wehrman plutselig skulle regnes som EI-spiller etter så mange år i norsk toppfotball. Kunne skjønt det om han hadde spilt noen måneder i Danmark mellom LSK og FFK, men nå vil det jo bare være flisespikkeri av forbundet

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 07, 23:00
Opprinnelig postet av KeJ
 

West har vel spilt lenge nok til å komme inn uten for kvota, mener det var en sak om det i vinter engang...

Dessuten vil det jo være rimelig snevert om Wehrman plutselig skulle regnes som EI-spiller etter så mange år i norsk toppfotball. Kunne skjønt det om han hadde spilt noen måneder i Danmark mellom LSK og FFK, men nå vil det jo bare være flisespikkeri av forbundet


Man må ha bodd 5 år i Norge og spilte 3 år sammenhengende for klubben for å bli betraktet som EU-spiller. West kom i 2004 og har derfor ikke vært i Norge i 5 år.

Wehrman har vært 5 år sammenhengende i Norge og spilte 3 år sammenhengende for Lillestrøm, men er usikker på om han må begynne på ny periode når han skifter klubb. Det er der usikkerhetsmomentet og tvetydigheten i reglementet ligger.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jul 07, 01:41
Opprinnelig postet av djpete

Merkelig synes jeg at ikke Kouadio får en mulighet til å vise seg frem mer på A-laget. Synes han har vist små glimt av storhet i de minuttene jeg har sett han. Driblesterk, og med en meget god pasningsfot.

Hva med å prøve han i 20-30 minutter i en kamp, istedenfor Multe på venstrekanten. Greit nok at du vet hva du får med Multe, men hadde ikke gjort noe å gamblet litt med Kouadio heller. Han er jo med i troppen hver gang, så så veldig langt unna kan han vel kke være?



Jeg sitter å venter på det samme som deg.. Pluss at han må spille et visst antall kamper for å få oppholdstillatelse pga ei viss hore i TV2 som blåser veldig hardt i et sugerør for å få til en storm i vannglasset sitt... Tror egentlig ikke FFK er så veldig klar for å svi av 2 mill i lønn for en spiller som sitter på tribunen heller...

Og jeg får vel sikkert en del på nakken nå også, men jeg ser heller at hvis tilfelle at Wehrman går som nonEU spiller, at West blir satt ut av laget for at Konan og Fofana skal få leke seg litt på kanten. Og holde til oppholdstillatelse... Og da mener jeg ikke fast sette ut West, men en god balansegang...
Og til dere norsklærere der ute, ja jeg veit at den setningen før ble stygg :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Headhunter

Knøttespiller

Ble medlem: 24 jul 07
Innlegg: 26

Lagt til: 28 jul 07, 02:59
Raymond kvisvik er en feit jævel som tilbringer all sin fritid på byens gatekjøkken! jeg tør sette penger på at han ikke løper 60 meter under 10 sekunder. kast han ut av laget. han spiller dålgere og dårligere hjver kamp.

---------------------------

We are the Chelsea and we are the best,
We are the Chelsea so fuck all the rest,
Fuck em all fuck em all,
Tottenham,West Ham, and MIlwall
coz we are Chelsea and we are the best
FUUCK THE REEEST!!!!!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 jul 07, 03:04
Skjerpings, vill ikke si det er så bra og trakasere spillere på denne måten. Si gjerne at han er utrent, men og legge seg opp i hans livstil er vel og dra det litt langt :)

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 10:08

Opprinnelig postet av Headhunter
Raymond kvisvik er en feit jævel som tilbringer all sin fritid på byens gatekjøkken! jeg tør sette penger på at han ikke løper 60 meter under 10 sekunder. kast han ut av laget. han spiller dålgere og dårligere hjver kamp.

Dagens spørsmål: Hva er forskjellen på "en feit jævel" og "en teit jævel".

Svar: Den teite jævelen skriver dritt på nett....

---------------------------

RednWhite


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 jul 07, 10:25
Ha ha, jeg blir flau på dine vegne HotDream ;)

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 jul 07, 10:40
Ro ned personbeskrivelsen en tanke, selv om man sitter bak et tastatur betyr ikke det at man skrive hva man vil om andre personer. Konstruktiv kritikk kan fortsatt postes, regelrett drittslenging stopper med en gang.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 10:42

Opprinnelig postet av bjorn
Ha ha, jeg blir flau på dine vegne HotDream ;)

Greit det, men du må innrømme at jeg er ganske god til å legge meg på samme (ape)nivå som det innlegget jeg kommenterte.... Ble du flau på vegne av det innlegget også?

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 10:53

Opprinnelig postet av FFK1903
Ro ned personbeskrivelsen en tanke, selv om man sitter bak et tastatur betyr ikke det at man skrive hva man vil om andre personer. Konstruktiv kritikk kan fortsatt postes, regelrett drittslenging stopper med en gang.

Det er greit . Innlegget til Headhunter burde jo vært slettet...? Eller er det greit å kalle folk for feite jævler? Mitt svar var egentlig humoristisk ment og går i motsetning til det innlegget jeg svarte på ikke på navngitt person....

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 jul 07, 11:14
Når en spiller møter opp i dårlig form på trening da det ble en fuktig tur på byen viser ikke akkurat respekt for de andre lagkameratene.Det at en spiller står stille på banen og lar de andre lagkameratene løpe for livet mens han står der og rister på hodet er vel ikke riktig.Det at en spiller som er dårlig trent fra før går flere kilo oppover utover i sesongen er bare helt jævla trist.denne spillern er god en gang i blandt men tar hverken seg selv,supporterne eller lagkameratene særlig høytidlig og det med 1.5 mill i lønn

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 28 jul 07, 11:29

Opprinnelig postet av paco
Når en spiller møter opp i dårlig form på trening da det ble en fuktig tur på byen viser ikke akkurat respekt for de andre lagkameratene.Det at en spiller står stille på banen og lar de andre lagkameratene løpe for livet mens han står der og rister på hodet er vel ikke riktig.Det at en spiller som er dårlig trent fra før går flere kilo oppover utover i sesongen er bare helt jævla trist.denne spillern er god en gang i blandt men tar hverken seg selv,supporterne eller lagkameratene særlig høytidlig og det med 1.5 mill i lønn

 

Det er det jeg sier, håper vi blir kvitt`en snart.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 jul 07, 11:33
useriøst piss kaller jeg alt dette

---------------------------

http://keiko99.net


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 jul 07, 11:35
Uten Raymond Kvisvik er jeg rimelig sikker på at vi hadde vært i adecco nå. Raymond er Raymond på godt og vondt. Respektløsheten enkelte viser her inne for tidligere og nåværende, spillere og trenere, som har betydd mye for at FFK er tilbake i ypperste selskap er til å bli kvalm av....... Dog, det fullt mulig å være kritisk uten å være respektløs.......

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jul 07, 11:41
Jeg tror faktisk selv at Raymond er en av klubbens viktigste spillere... Ikke nødvendigvis som spiller med et fantastisk venstreben når han er i form, men som en fantastisk person. En klovn, med flust av erfaring. En moroklump med pondus som faktisk kan si ifra, sånne personer er uvurderlige i hvilken som helst spillegruppe!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 11:44
Kan bare si meg enig i de 3 foregående innleggene

---------------------------

RednWhite


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 jul 07, 11:49

Opprinnelig postet av endre
Jeg tror faktisk selv at Raymond er en av klubbens viktigste spillere... Ikke nødvendigvis som spiller med et fantastisk venstreben når han er i form, men som en fantastisk person. En klovn, med flust av erfaring. En moroklump med pondus som faktisk kan si ifra, sånne personer er uvurderlige i hvilken som helst spillegruppe!

Riktig, det er mange måter å være en leder på. Raymond har viktige lederegenskaper. Og da mener jeg på banen. Spillere som har evnen til å slå en tunnell når det koker som værst, spillere som fortsatt vil ha ballen selvom det meste har gått feil den siste tiden og publikum piper, sprer noe til dem andre spillerene....... Tror også Raymond vil bli ennå bedre, når midtbanen kommer til å bestå av Gashi, Wehrman og Bjørkøy. Med Tarik og Ramberg på midtbanen blir Raymonds svakheter ennå tydligere.........


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 28 jul 07, 11:55

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Uten Raymond Kvisvik er jeg rimelig sikker på at vi hadde vært i adecco nå. Raymond er Raymond på godt og vondt. Respektløsheten enkelte viser her inne for tidligere og nåværende, spillere og trenere, som har betydd mye for at FFK er tilbake i ypperste selskap er til å bli kvalm av....... Dog, det fullt mulig å være kritisk uten å være respektløs.......

Uten Raymond hadde vi vært i toppen av TL.

Enig i at han var god ifjor høst, men i år hadde hvem som helst tatt plassen hans lett. Det er ikke bare det at han spiller dårlig, men han viser en dårlig holdning foran de andre spillerne også.

Han begynte å spille dårlig etter at plankehaugen satte opp huset hans....hadde følt meg litt snurt der.


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 28 jul 07, 12:15

Hvorfor all denne kritikken til Kvisvik? Pga at han ikke har hatt 25 gode kamper på rad? Hvem kan med hånden på hjertet si at de vet alt om Kvisvik sine "uvaner" ?

Hvorfor får ikke Fofana den samme kritikken? Pga at han fortsatt er ung. Han har spilt 14 kamper 1 mål og 1 passning og ett antall med frispark og offsider som jeg ikke vet.

Pål Andrè har fått pepper, men ikke på ett så usaklig nivå som det dere presterer å gi Kvisvik.

Ramberg har ikke prestert i nærheten av sitt beste denne sesongen, hvor er en egen tråd om hvor udugelig han er?

La Kvisvik (som faktisk har gått ned 5 kg i løpet av ferien) være, og se på alt det positive som faktisk skjer i FFK for tiden.

Sportslig og forventningsfull hilsen fra

 

Rødforalltid


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 jul 07, 12:17
Opprinnelig postet av keiko99
useriøst piss kaller jeg alt dette
Hvis du svarer til mitt innlegg så er det vel du som er useriøs

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 jul 07, 12:18
Skulle gjerne sett Kvisvik litt bedre jeg og, men han har en litt annen rolle i år kontra ifjor. Svakhetene hans blir tydligere nå. Men jeg tror også Grønhagen har gjort noen grep som vil gjøre høstsesongen bedre for Kvisvik. Mot LSK møter man Tom Nordlie som alltid gjør hjemmeleksa si og som gjorde det veldig vanskelig for Raymond.......

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 jul 07, 12:25
Kvisvik unnskyldte seg en stund med at det var skaden i sesongoppkjøringen som var grunnen til den dårlige fysiske formen, lurer på hva det er nå ;)

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 jul 07, 12:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Skulle gjerne sett Kvisvik litt bedre jeg og, men han har en litt annen rolle i år kontra ifjor. Svakhetene hans blir tydligere nå. Men jeg tror også Grønhagen har gjort noen grep som vil gjøre høstsesongen bedre for Kvisvik. Mot LSK møter man Tom Nordlie som alltid gjør hjemmeleksa si og som gjorde det veldig vanskelig for Raymond.......
Helt enig hvis Raymong "gidder" så er han veldig god

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 12:33

Opprinnelig postet av Tiger
Uten Raymond hadde vi vært i toppen av TL.

 kan bare glise av den. Nivået på denne "diskusjonen" er jo på verste fjortis-nivå.  Og hvilken spiller har vi ikke brukt som hadde ført oss til topps i TL?

---------------------------

RednWhite


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 jul 07, 13:30

Jaja..Nå florerer det med stygge og usaklige meninger om Raymond.

Jeg er selv svært kritisk til Raymond i første elleveren, men slenger ikke dritt om hans matvaner fordet. Ok, det er jo bare å innrømme at han er for lubben til å være tippeligaspiller. Har selv ment at man ikke kan ta Raymond ut av laget, men syns ikke det nå lenger. Nå har vi skaffet såpass gode forsterkninger, at savnet vil bli mye mindre.

For det første har vi en Kasey Wehrman som slår de mest geniale pasningene, og som er god til å få med sidebackene, noe som gjør at vi kan flytte kantene høyere i banen. For det andre har John Anders Bjørkøy fått en helt annen rolle i laget, og kan glimre med nesten like fine pasninger som Raymond. For det tredje har Pål Andrè begynt å bli god offensiv. Da syns jeg Raymond ikke trengs, så lenge han ikke jobber.

Når han får ballen, har god tid og løpene går, er han vel den beste i Norge. Men når han blir markert, er han vel den dårligste i Norge. Han posisjonerer seg helt feil, og får dermed ikke ballen. Og dette er vel hele problemet vi har med Raymond; han varierer for mye i prestasjonene.

Hadde han vært dårlig hver kamp, hadde det vært et lett valg og sette ham ut av laget. Men han er ikke dårlig hver kamp, så Grönis er fristet til å bruke ham. Hadde han derimot vært god hver kamp, hadde det jo vært en selvfølge å bruke ham. Og når vi da møter lag med lure trenere, blir han nøytralisert. Nordlie, Fagermo og Thodesen er vel de klokeste taktikerne blandt norske trenere, og gjør lagene deres jobben, skal Raymond få slite. Noe han jo gjorde mot førstnevntes lag, Lillestrøm.

Så jeg skjønner hvis Grönis syns dette er vanskelig. Vi har en spiller som er blandt de 5 beste i norsk tippeliga, men som også er blandt de 5 dårligste. Han har et herlig toppnivå, men desverre et alt for dårlig bunnivå!

---------------------------

I fell in love with football as I was later to fall in love with women: Suddenly, uncritically, giving no thought to the pain it would bring. -Nick Hornby-


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 07, 13:41
Opprinnelig postet av Tiger

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Uten Raymond Kvisvik er jeg rimelig sikker på at vi hadde vært i adecco nå. Raymond er Raymond på godt og vondt. Respektløsheten enkelte viser her inne for tidligere og nåværende, spillere og trenere, som har betydd mye for at FFK er tilbake i ypperste selskap er til å bli kvalm av....... Dog, det fullt mulig å være kritisk uten å være respektløs.......

Uten Raymond hadde vi vært i toppen av TL.

Enig i at han var god ifjor høst, men i år hadde hvem som helst tatt plassen hans lett. Det er ikke bare det at han spiller dårlig, men han viser en dårlig holdning foran de andre spillerne også.

Han begynte å spille dårlig etter at plankehaugen satte opp huset hans....hadde følt meg litt snurt der.

Da kan vi  jo si det samme om Fofana, som har misbrukt alle sjansene sine hitill i år.

Hvem som helst kunne vel ha scoret på flere av de sjansene han har hatt?

Og hva tenker de spissene som sitter på benken og ser at han misbruker sjanser på sjanser og har scoret 1. mål på 14. kamper og har klippekort, det er jo ikke noe vits for spissene å være skjærpet på treningene, når de vet laguttaket samme hvor mye de gir både på trening og i kamp.

Dette skaper vel heller ikke bra holdning, selv om det ikke er Fofans sin skyld, men treneren?

 

 


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 28 jul 07, 21:20
Endret: 28 jul 07, 23:43
Opprinnelig postet av Patrioten

Da kan vi  jo si det samme om Fofana, som har misbrukt alle sjansene sine hitill i år.

Hvem som helst kunne vel ha scoret på flere av de sjansene han har hatt?

Og hva tenker de spissene som sitter på benken og ser at han misbruker sjanser på sjanser og har scoret 1. mål på 14. kamper og har klippekort, det er jo ikke noe vits for spissene å være skjærpet på treningene, når de vet laguttaket samme hvor mye de gir både på trening og i kamp.

Dette skaper vel heller ikke bra holdning, selv om det ikke er Fofans sin skyld, men treneren?


Der er du inne på noe viktig! Hva tenker West og Gardar når Fofana starter kamp etter kamp, og blir byttet ut 20 min før slutt hver gang? Det må da få en slags psykisk virkning på de etterhvert?

Mod: Fjernet unødvendig sitering

---------------------------

FFK for alltid!


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 28 jul 07, 22:25
Opprinnelig postet av Lemmy

Jaja..Nå florerer det med stygge og usaklige meninger om Raymond.

Jeg er selv svært kritisk til Raymond i første elleveren, men slenger ikke dritt om hans matvaner fordet. Ok, det er jo bare å innrømme at han er for lubben til å være tippeligaspiller. Har selv ment at man ikke kan ta Raymond ut av laget, men syns ikke det nå lenger. Nå har vi skaffet såpass gode forsterkninger, at savnet vil bli mye mindre.

For det første har vi en Kasey Wehrman som slår de mest geniale pasningene, og som er god til å få med sidebackene, noe som gjør at vi kan flytte kantene høyere i banen. For det andre har John Anders Bjørkøy fått en helt annen rolle i laget, og kan glimre med nesten like fine pasninger som Raymond. For det tredje har Pål Andrè begynt å bli god offensiv. Da syns jeg Raymond ikke trengs, så lenge han ikke jobber.

Når han får ballen, har god tid og løpene går, er han vel den beste i Norge. Men når han blir markert, er han vel den dårligste i Norge. Han posisjonerer seg helt feil, og får dermed ikke ballen. Og dette er vel hele problemet vi har med Raymond; han varierer for mye i prestasjonene.

Hadde han vært dårlig hver kamp, hadde det vært et lett valg og sette ham ut av laget. Men han er ikke dårlig hver kamp, så Grönis er fristet til å bruke ham. Hadde han derimot vært god hver kamp, hadde det jo vært en selvfølge å bruke ham. Og når vi da møter lag med lure trenere, blir han nøytralisert. Nordlie, Fagermo og Thodesen er vel de klokeste taktikerne blandt norske trenere, og gjør lagene deres jobben, skal Raymond få slite. Noe han jo gjorde mot førstnevntes lag, Lillestrøm.

Så jeg skjønner hvis Grönis syns dette er vanskelig. Vi har en spiller som er blandt de 5 beste i norsk tippeliga, men som også er blandt de 5 dårligste. Han har et herlig toppnivå, men desverre et alt for dårlig bunnivå!

Dette kaller jeg ett velbegrunnet og gjennomført konstruktivt innlegg. Dette stiller jeg meg 100% bak. Om noen vil kalle dette useriøst piss, er det for at de ikke tåler å bli motsagt.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 28 jul 07, 22:35
Endret: 28 jul 07, 23:44
Opprinnelig postet av RuneT
Der er du inne på noe viktig! Hva tenker West og Gardar når Fofana starter kamp etter kamp, og blir byttet ut 20 min før slutt hver gang? Det må da få en slags psykisk virkning på de etterhvert?

Anders og Morgan har jo uttalt at de vil gi de unge sjansen, Brian har jo hitii bare vært en skygge av seg selv så langt i år og Gardar har jo heller kanskje ikke obervist, tiltross for at han har scoret tre mål

Dette er kanskje et singnal på at de er på vei ut av FFK.


 

Mod: Fjernet unødvendig sitering igjen


Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 03 aug 07, 10:19
Endret: 03 aug 07, 10:53
Opprinnelig postet av ffkmufc
Tråden blei starta før LSK kampen..

 Den satt!


 

Mod: Fjernet unødvendig sitering. Igjen.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 07, 10:28
Endret: 03 aug 07, 10:29
Opprinnelig postet av Megasupporter`n

 Den satt!

Ååå? Hva satt? Tråden ble startet av keiko99  før LSK-kampen ja og var langt fra negativ. Det er senere i tråden all dritten kom. Også etter LSK-kampen....  Greit å ha med seg hue og ikke bare fingrene når man skriver.....?

---------------------------

RednWhite


Megasupporter`n

Juniorspiller

Ble medlem: 01 aug 07
Innlegg: 152

Lagt til: 03 aug 07, 10:37
Endret: 03 aug 07, 10:53
Opprinnelig postet av Megasupporter`n
 Den satt!

Skjønner? "Så hadde ikke denne tråden blitt startet", men "Tråden blei starta før LSK kampen"

Mod: Fjernet unødvendig sitering. Igjen.

---------------------------

For Fredrikstad, for Fredrikstad, står vi èn for alle og alle for èn


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 07, 10:56

Bare  for å minne om at kanskje trivsel har en del å si for prestasjoner.... Sitat fra BA den dagen Raymond spilte sin siste kamp for Brann: " Takk for at jeg har fått være den jeg er, at jeg har fått være meg selv. Bergen og Brann vil være i mitt hjerte for alltid, avsluttet Kvisvik."

Her på forumet så virker det som om noen tror drittkasting skal være "medisinen" for suksess. Og det faktisk uten å ha peiling på hva som er fakta i "tilfellet Raymond..."

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 aug 07, 15:48
Har han Raymon bleika håret da gett!!

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 03 aug 07, 16:08
Endret: 03 aug 07, 16:09

 

Gashi har svaret på hvordan man skal få fart på Raymond.

Hver gang vi sentrer til ham, har vi fått beskjed om å sentre to meter unna, slik at han må løpe etter ballen.

Må jo være kødd det?

 

 

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 aug 07, 18:05

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Har han Raymon bleika håret da gett!!

??? Er dessverre ikke intelligent nok til å forstå hva du mener.....

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 aug 07, 18:44
Han har bleket håret sitt!!

Slabbedasken

Juniorspiller

Ble medlem: 30 jan 06
Innlegg: 177

Lagt til: 03 aug 07, 19:14
Endret: 03 aug 07, 19:14
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Har han Raymon bleika håret da gett!!

??? Er dessverre ikke intelligent nok til å forstå hva du mener.....

 

Hehe... Noe er rett og slett bokstavelig ment. Ikke så innvikla. Som kodespråk under krigen. "Ørnen har landet, ørnen har landet, Raymond har bleka håret, sett igang operasjon sølvskje"

---------------------------

Member of "Oss som har kælva og falt i ælva" på facebook


Ido Form Klyster

A-lagspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 605

Lagt til: 04 aug 07, 18:13

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
sølvskje"

 

Hehe.

At Kvisvik får være seg selv, er for meg en selvfølge. Men når det å være Raymond Kvisvik er å være i elendig form, ikke gidde å jobbe en meter defensivt bortsett fra de første 5 minuttene i hver omgang, og i tillegg spille oftere og oftere dårlig i kamp, kan han være seg selv på 2 laget.

---------------------------

-Nei sa`n, så sa`n ente mer den da`n-


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 aug 07, 08:31

Var det ingen som så hva som skjedde da Ray kom inn mot lyn?

Jo, FFK blei totalt overlegene...det ble spill mot 1. mål...

Fatter ikke at han skal få så mye pepper....At han ikke er best trent er sikkert riktig, men det tror jeg blir gjort no med...

At han hadde en fryktelig dårlig oppladning i våres p.g.a skuldra henger sikkert i lenge, men for all del, han har velhatt noen gode målgivende.

 

---------------------------

Heia FFK


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 05 aug 07, 08:45
Opprinnelig postet av Lex

Var det ingen som så hva som skjedde da Ray kom inn mot lyn?

Jo, FFK blei totalt overlegene...det ble spill mot 1. mål...

Fatter ikke at han skal få så mye pepper....At han ikke er best trent er sikkert riktig, men det tror jeg blir gjort no med...

At han hadde en fryktelig dårlig oppladning i våres p.g.a skuldra henger sikkert i lenge, men for all del, han har velhatt noen gode målgivende.

 

 

Hvorfor skal det med skuldra henge lenge i?? Andre spillere hadde klart å trent opp det på bare et par uker..

 

Men er enig i at vi kom til mange sjanser etter at han kom inn mot Lyn. Og trur han kan bli viktig i kveld.. De andre 3 på midten jobber godt hjem..


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 05 aug 07, 08:52
Endret: 05 aug 07, 08:52

Jeg skal ikke garantere noe, men det å miste uker av oppkjøringa har en del å si for hele vårsesongen. Spesielt når Raymond ikke lenger er 18. Derfor har igjen trener Grønnis gjort en meget god jobb ved å la han vile litt.

Ikke la navnet gjøre han sikker i 11èren

 

Men når han er god, er han jammen god...

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 05 aug 07, 09:10
Opprinnelig postet av ffkmufc

 Hvorfor skal det med skuldra henge lenge i?? Andre spillere hadde klart å trent opp det på bare et par uker..

 Men er enig i at vi kom til mange sjanser etter at han kom inn mot Lyn. Og trur han kan bli viktig i kveld.. De andre 3 på midten jobber godt hjem..

Det er dessverre ikke bare skuldra, Raymond har vært småskadet i vendinger hele våren og sommeren (ryggproblemer). Det er synd at han ikke har fått være frisk, for han er den beste spilleren vi har når han er i form, uten tvil. Han er den eneste spilleren i FFK som har evnen til å snu eller avgjører en kamp nesten alene...

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 aug 07, 08:57
Endret: 06 aug 07, 09:02
Opprinnelig postet av Snæbbis
Klipp og glim er ikke så vanskelig å forstå. Her er hva du siterte fra meg (jeg har øyensynlig rota det til slik at det ser ut som om svarene mine er sitert i tillegg):



"ta ikke Grönnis for en idiot. 

Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt".




Det jeg originalt satte spørsmål med var om dere kansje ikke tror at Grönnis har gitt Kvisvik et visst defensivt ansvar, noe jeg finner innlysende at han har gjort. Det er her settningen "ta ikke Grönnis for en idiot" finner sted. Jeg kaller på ingen måte Grönnis for en idiot for å bruke Kvisvik. jeg tillegger ikke Grönnis min egen mening om at Kvisvik er der kun i mangel av noe bedre. Å klippe og lime for å svare på en sammenkobbling jeg strengt tatt ikke fremsetter reagerer jeg på.

Du derimot tillegger Grönnis din egen mening i så måte, da det virker som om du ohgGrönnis tenker helt likt og har samme mening. Eksemplifisert gjennom settningen:

" Han er også klok nok til å forstå at en spiller som Kvisvik er viktig for laget - og må være med fordi han er viktig, ikke bare fordi vi tilfeldigvis mangler bedre alternativer.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger".




Spesiellt det siste partiet her er spekulativ retorikk( belyst i ekstra fet skrift for å unngå misforståelser). Om din mening her samsvarer med Grönnis kan du ikke vite, all den tid det godt kan være at han klør i fingra etter å få inn noen bedre. Selvfølgelig er Kvisvik per nå det beste alternativet, gitt rutine, erfaring og evner.

Retorikk fra Hotdream om Elvestad, Kouadio o.l resenterer jeg, da jeg allerede har gjort det klart at jeg mener Kvisvik enn så lenge er det beste alternativet, og igjen Hotdream, jeg har ikke sagt at Grönnis er en idiot for å bruke Kvisvik, dette inntrykket har Flightoff skapt. Men hva om vi feks. hadde kjøpt inn Austnes fra Aafk? Da hadde sannsynligvis Raymond blitt sendt på benken rimelig kjapt.


Da er det ingen som tar Grønnis for en idiot. Alt annet ville vel vært ganske på trynet også. Men jeg har ikke skapt uttrykket idiot (det er et meget gammelt ord) og jeg var heller ikke den som trakk det inn i denne debatten.

Forøvrig er det helt greit at du mener hva du mener, for all del, men det er kanskje litt unødvendig å si at folk kverulerer bare fordi du er uenig med dem?

I mine øyne er det skuffende mange som ganske enkelt har bestemt seg for at de ikke liker Kvisvik, matvanene hans, holdningene, og annet som de kanskje egentlig ikke vet så mye om. Og som ikke lar en sjanse gå fra seg til å slenge dritt i tildels store mengder hver gang en av pasningene til Kvisvik ikke resulterer i mål.

Om du og enkelte andre har saklig kritikk å komme med mot nr 14 etter kamper hvor du/dere mener han har fortjent det, så vær bare klar over at du veldig lett plasserer deg i samme bås som alle drittslengerne.

Jeg liker ikke å bli kalt kverulant fordi jeg ikke slenger dritt om spillerne våre. Jeg kverulerer heller ikke, jeg er bare litt sta. Jeg holder fast på at Kvisvik er akkurat så god som poenglista tilsier.

Du er velkommen til å ønske deg Austnes hvor mye du vil. Jeg er glad for at vi har Raymond Kvisvik, og det kommer jeg til å fortsette å være glad for så lenge han spiller som han gjør, uansett hvor mye det måtte plage/irritere/fornærme deg at jeg gleder meg over å ha en slik spiller i troppen.

Hva gjelder Grønhagen så ser jeg om han tar ut Kvisvik i troppen eller ikke. Hvis Kvsivik er med går jeg ut fra at Grønhagen mener fyren er god nok. Ellers hadde han forlengst forlangt forsterkninger på Kvisviks plass. Jeg har en viss forståelse for at Kvisvik ble satt ut etter kampen mot LSK, men igjen så i alle fall jeg nivåforskjellen på FFK med og uten Kvisvik på banen mot Lyn. Det gjorde nok Grønhagen også, ettersom Kvisvik var tilbake fra start mot Aalesund.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 aug 07, 09:23
Raymond var god igår. Passningen til Bjørøy ved 2-1 målet var av verdensklasse. Stå på Raymond!

---------------------------

RednWhite


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 06 aug 07, 10:34

Raymond var god i går. FFK trenger en spiller med hans kvaliteter.

Enig med Eriksen i TV2 var det vel som sa noe ala " Det gjør ingen ting om han spiser Berlinerboller når han slår slike pasninger" (fritt etter husken på en replikk jeg hørte i forbifarten).

FFK mister en viktig kreativ kraft når Raymond er ute.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Superkjegle

A-lagspiller

Ble medlem: 01 nov 04
Innlegg: 246

Lagt til: 06 aug 07, 10:45
Min konklusjon:
FFK er ikke spesielt svekket defensivt når Raymond er på, og er bedre offensivt.
Laget ble bedre da han kom innpå mot Lyn, og han står for mye av det offensive mot Ålesund (som jeg forøvrig ikke ble spesiellt imponert av).
Hører også at han har tatt av seg ett par kilo, løp mer enn vanlig mot Ålesund.
Vant til og med en hode duell tror jeg.

STÅ PÅ RAYMOND!

---------------------------

GÅ SJÆL RHINO!


nelg64

Juniorspiller

Ble medlem: 29 mai 07
Innlegg: 113

Lagt til: 06 aug 07, 12:55
Understreker igjen viktigheten av Raymond som servitør (les statistikk) og hans moralske betydning for laget. Slutt å gi han pepper.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 06 aug 07, 13:12

Opprinnelig postet av nelg64
Understreker igjen viktigheten av Raymond som servitør (les statistikk) og hans moralske betydning for laget. Slutt å gi han pepper.

Amen

---------------------------

RednWhite


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 06 aug 07, 13:21
Så enig så enig. kvisvik er en ballartist. Kvisvik er en offensiv kraft og trenger ikke løpe hjem hver gang motstanderen har ballen. kvisviks defensive bidrag er at han slår ballen til en medspiller og ikke til en motspiller som kan starte en overgang. Dessuten er han dyktig til å holde på ballen når laget trenger det. Å bedømme kvisvik i forhold til defensivt arbeid er som å bedømme Shaban utfra antall målgivende passninger. Nå har vi fått på plass det defensive ankeret vi trenger (Whermann) og motstanderene skaper færre sjanser mot oss. Kvisvik skal derfor fortsette å være ballkunstneren vår.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 06 aug 07, 13:21
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av nelg64
Understreker igjen viktigheten av Raymond som servitør (les statistikk) og hans moralske betydning for laget. Slutt å gi han pepper.

Amen

Støttes!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 06 aug 07, 13:59
Endret: 06 aug 07, 14:08
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Det Flightoftherat sa


Hmmm, jeg trodde vi hadde diskutert ferdig om den saken, siden våre respektive bidrag døde ut. Vært på ferie?

Hva gjelder kverulantpraten mente jeg at du og Hotdream var tildels kverulerende, men jeg kan sikkert virke like kverulerende selv. Vær klar over at jeg ikke kritiserer din holdning til Kvisvik, men måten diskusjonen ble ført på, som jeg hvertfall fra min side tolket som rimelig ukritisk i favør Kvisvik, uansett ikke noen vits å rippe opp videre i dette for min del, da jeg ikke har så mye mer å tilføre, og vi står i hver vår bås sånn sett.

Nei kjære Flightoff, det hverken irriterer meg eller fornærmer meg at du vil ha Kvisvik i troppen, du har full rett til å mene det, og jeg tar meg min fulle rett til å mene at han ikke representerer retten til plassen, og hva mer er er vi nå en gang på et diskusjonsforum.

Hva gjelder det med å bli plassert i samme bås som drittslengerne ser jeg absolutt faren, jeg personlig ser på meg selv som en seriøs kritiker, og ikke en av de som bare kommer med useriøse innspill, hvordan jeg blir oppfattet utad vet jeg ikke. Det har kommet mye oppgulp i denne tråden fra begge sider, enkelte trekker nivået opp og andre trekker ned.

Hva mer er Var jeg faktisk dypt uenig med Grönnis om å sette innpå Kvisvik i kampen mot Lyn, dvs. dypt uenig i å sette ham inn så sent i kampen, da han burde ha kommet inn når det var minst en halvtime igjen før slutt. Da hadde hans evner åpnet opp mye mot et slitent Lyn-lag. Sånn som det ble nå fikk han bare ti minutter, og man så hva det gjorde for FFK`s angrep, det var rett og slett noe som løsnet, og det var bare målet som manglet. Så vidt jeg fikk med meg i ettertid skyldtes vel hans sene innhopp en skade.

Mot Aafk syns jeg Kvisvik var god, og det er mulig det er sånn som du sier, at med bedre spillere rundt seg kommer Raymond mye mer til sin rett. Hullene ble hvertfall fyllt opp mye bedre, og selv Raymond bidro etter mitt skjønn defensivt. Ikke å forglemme den nydelige ballen til Jonna, et mål som fortsatt gir meg gysninger. For all del, det kan godt være Raymond kommer mye mer til sin rett på et topplag enn et bunnlag. Vi får se fremover, og hvis Raymond overbeviser meg skal jeg med glede gi han all den cred og annerkjennelse han fortjener.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 06 aug 07, 14:11
Opprinnelig postet av Snæbbis

 1. Vært på ferie?

2. Vær klar over at jeg ikke kritiserer din holdning til Kvisvik, men måten diskusjonen ble ført på, som jeg hvertfall fra min side tolket som rimelig ukritisk i favør Kvisvik,

3. Nei kjære Flightoff, det hverken irriterer meg eller fornærmer meg at du vil ha Kvisvik i troppen, du har full rett til å mene det, og jeg tar meg min fulle rett til å mene at han ikke representerer retten til plassen, og hva mer er er vi nå en gang på et diskusjonsforum.

4. Hva gjelder det med å bli plassert i samme bås som drittslengerne ser jeg absolutt faren, jeg personlig ser på meg selv som en seriøs kritiker, og ikke en av de som bare kommer med useriøse innspill, hvordan jeg blir oppfattet utad vet jeg ikke.

 

1. Jepp, Notodden Bluesfestival.

2. Greit nok.

3. Tenk hvor trist det hadde vært om vi bare hadde sittet i hver vår stue og ikke engang visst hvor uenige vi var? Nettforumer er en fin oppfinnelse.

4. Mitt hovedinntrykk også. Dine innlegg er blant dem jeg leser med stor interesse. Kanskje det var derfor jeg/vi begge (?) mistet litt tålmodigheten med hverandre?

Nåvel. Intet er som å enes om å være uenige.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


danieltr

A-lagspiller
Ble medlem: 17 des 04
Innlegg: 605

Lagt til: 07 aug 07, 00:09
Mr. Kvisvik viste vel mot Aalesund hvor god han kan være! Jeg har sjeldent sett ham så bra som i denne kampen tror jeg.. For en arbeidsinnsats han la ned. Det var en fryd å se på! Selvfølgelig var det noen lekre detaljer han serverte også men det er ikke disse jeg kommer til å huske etter denne kampen.. Det lyste innsats av hele mannen. Fantastisk deilig å se..

---------------------------

"Ja det humpær og går, som ho tante sa, som hadde hengsla trebein."

-Ullo


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 07 aug 07, 00:31
Enig. Hørte de på fotballextra sa at han kunne spise så mange berlinerboller han bare ville når han spilte på en slik måte. Håper bare ikke dette var en av de få gode kampen hans på rad og han briljerer også mot Viking neste helg..

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 07 aug 07, 00:55
Problemet er vel ikke om han er god eller ikke, men om han legger inn like mye innsats på trening slik at han kan fosvare en plass på laget. Selvfølgelig vet vi at han er god, men det skal være likt for alle. Man må kjempe om plassen.

For min del så ser jeg helst at FFK begynner og lete etter en ny spiller som kan komme inn som en erstatter for Kvisvik om noen år, en med hans smartness og blikk for spillet og gjerne med følsome føtter.. Kan kouadio bli denne spilleren når han engang tar steget opp til en plass i første 11?

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 aug 07, 13:25

Kouadio kan sikkert bli en bra arvtager for Kvisvik, fra 2009 eller noe sånt, forutsatt at han fremdeles er her. Men det er fremtid.

Nå er det nåtid, og her og nå har vi Kvisvik i troppen. Jeg vet ikke med riktig alle, men jeg vet at jeg langt fra er den eneste som synes det er en guds lykke (eller annet ordvalg for den som ønsker det) at det er slik. Makan til spiller, playmaker, matchvinner og poengredder!

Hørte forresten at det var Kvisvik selv om ba om å ikke få spille fra start mot Lyn. Jeg som trodde det var Grønnis som satt ut tjukken fordi han er for tjukk. Unnskyld Grønnis, jeg skal aldri tro så stygt om deg igjen!  

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 14 aug 07, 13:45
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Kouadio kan sikkert bli en bra arvtager for Kvisvik, fra 2009 eller noe sånt, forutsatt at han fremdeles er her. Men det er fremtid.

Det er vel lite trolig at han er her neste sessong. Det er jo varslet fra NØFF at spillere som ikke blir brukt i en vesenlig grad ikke får fornyet oppholdstilatelsen...

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 14 aug 07, 13:55
Desverre. Synes det regelverket der ikke er helt på nett i forhold til den virkeligheten vi står overfor. Det blir jo i praksis umulig å hente unge lovende talenter fra ikke-EU land for å la dem utvikle seg her i Norge. Kan ikke fatte hva politkken bak det skal forestille. Virker ikke gjennomtenkt i det hele tatt.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 14 aug 07, 14:48
Endret: 14 aug 07, 14:51
Kvisvik er en helt, bare det å se han ta en finte eller to er verdt inngangspengene. Drit i vekta hans, han er konge.

---------------------------

Gashi!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 aug 07, 14:52

Opprinnelig postet av T.Olsen
Kvisvik er en helt, bare å se han spille er verdt inngangspengene. Drit i vekta hans, han er konge.

Morsom eller ?? Alle ser vel at Kvisvik er på hell ?? Han har bare glimtvis vist hva han er god for her i Fredrikstad.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 14 aug 07, 14:55
Ja, ved noen anledninger får jeg høre at jeg er morsom.

Jeg gir blanke i om han bare viser det glimtvis, han er konge.

---------------------------

Gashi!


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 14 aug 07, 15:31
Det er allid morsomt å gå på stadion når kvisvik spiller

---------------------------

CUPVINNER 06


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 aug 07, 18:40

Opprinnelig postet av T.Olsen
Ja, ved noen anledninger får jeg høre at jeg er morsom.

Jeg gir blanke i om han bare viser det glimtvis, han er konge.

Amen  


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 aug 07, 19:15
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Opprinnelig postet av T.Olsen
Kvisvik er en helt, bare å se han spille er verdt inngangspengene. Drit i vekta hans, han er konge.

Morsom eller ?? Alle ser vel at Kvisvik er på hell ?? Han har bare glimtvis vist hva han er god for her i Fredrikstad.

 

Er delvis enig med deg, Rune. Han la ned en ganske bra instats mot Viking også. Kan hende han begynner å komme i form. Bare synd at over halvparten av sesongen allerede er ferdig. Kan hende at han må få tilpasset seg treningsmengden til Grønnis og han faktisk er bedre trent nå og kommer til p briljere resten av kampene (bare han holder seg unna de gule da... )

---------------------------

Du tællær ente alene...
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til F-B etter FFK-VIF 26/5 -07
---
FFK - Østfolds stolthet


*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 14 aug 07, 20:14
Endret: 16 aug 07, 15:25

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Morsom eller ?? Alle ser vel at Kvisvik er på hell ?? Han har bare glimtvis vist hva han er god for her i Fredrikstad.

Han har bare glimtvis vist hva han er god for i alle klubber han har vært, og det har vært mer enn godt nok.

---------------------------

Det er ballen som skal svette...
Felt N, Rad 11, Plass 24.
"Her skal jeg sitte i 30 år"


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 aug 07, 22:34
Endret: 14 aug 07, 22:34
Kvisvik har vel ikke vært helt frisk. Har sleti med både slimposebetennelse og ryggsmerter. Han er for glad i å kødde så han skylder heller selv på øl og junkfood. I de siste kampene synes jeg super-ray har vært frisk. Personlig sitter jeg med en følelse av at han kommer til å bli en viktig brikke utover høstsesongen.

Eric Cantona

Bedriftsspiller
Ble medlem: 13 aug 07
Innlegg: 3

Lagt til: 15 aug 07, 00:16
Raymond vil være en stor bidragsyter i kampene som kommer... bare vent og se...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 16 aug 07, 14:33

Opprinnelig postet av T.Olsen
Kvisvik er en helt, bare det å se han ta en finte eller to er verdt inngangspengene. Drit i vekta hans, han er konge.

Like mye som vi er uenige når det gjelder Bjørkøy er vi enige når det gjelder Kvisvik.

 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 16 aug 07, 14:48
Hehe

---------------------------

Gashi!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 16 aug 07, 15:08
kvisvik holder ut denne sesongen og neste og da er det slutt tror jeg -- da må vi lete etter en ny

---------------------------

Står Vi En For Alle Og Alle For En !! Blø For Drakta !! I Hver Eneste Kamp !!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 16 aug 07, 15:36

Opprinnelig postet av T.Olsen
Kvisvik er en helt, bare det å se han ta en finte eller to er verdt inngangspengene. Drit i vekta hans, han er konge.

 

Jeg driter også i vekta hans. Men det holder ikke være god i en av 6 kamper.

Selv om det er gøy å se kvisvik dra e finte, så er det ditto kjipere å se ham miste ballen i farlige situasjoner, for så ikke gidde jobbe hjemover, ikke gå på løp/gjøre seg spillbar, og generelt stå på siden og hvile seg. Noe han gjør mye oftere enn å briljere.

Kvisvik er ikke en helt. Han er en kjempegod fotballspiller som desverre er blitt en middelmådighet grunnet innstilling og treningsiver.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 16 aug 07, 22:07
Kvisvik er en helt.

---------------------------

Gashi!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 aug 07, 22:50
Opprinnelig postet av sklitakling

Jeg driter også i vekta hans. Men det holder ikke være god i en av 6 kamper

I kveld holdt det til og med når han ikke var spesiellt god. Han holder oss inne i e-cupen alene.. Raymond er en helt


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 17 aug 07, 10:19
Bedrevitere kan si hva de vil, men posisjonen og viktigheten av Kvisvik er udiskutabel i mine øyne. Hvis Kvisvik hadde vært treningsnarkoman med Gashi instilling ville han tjent det tidobbelte for en annen klubb enn FFK...så kanskje vi skal være glad for at han liker berlinerboller og øl ;-)

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 17 aug 07, 10:27
Bra sagt Frode og jeg er så enig med deg.

---------------------------

http://keiko99.net


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 17 aug 07, 10:48

Opprinnelig postet av Frode
Bedrevitere kan si hva de vil, men posisjonen og viktigheten av Kvisvik er udiskutabel i mine øyne. Hvis Kvisvik hadde vært treningsnarkoman med Gashi instilling ville han tjent det tidobbelte for en annen klubb enn FFK...så kanskje vi skal være glad for at han liker berlinerboller og øl ;-)

Og som selvutnent Bedreviter er jeg helt enig. Mistenker at ikke godt trente fotballøyer, ikke klarer å se Kvisvik sin storhet. Kvisvik får det meste til å se enkelt ut, ting som dem fleste i den norske serien ikke klarer.......


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 17 aug 07, 11:18

Jeg setter stor pris på at Kvisvik begynner å finne formen.

Håper kurven vil forsette å stige, vi trenger en Kvisvik i form.

 


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 aug 07, 12:13

Kvisvik og shaban holdt liv i UEFA cup-drømmen.

Uten Raymond 0-2, uten Rami 1-3(4).

Håper at Raymond Kvisvik iallefall satser på en sesong til.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 07, 13:42

Hehe.. Viktig å score mål, men hvis man har litt peiling på fotball, så ser man på de som ikke scorer målene også.

Hvor mange mål hadde vel Thorstein Helstad scoret, hvis ikke Kristjan Örn Sigurdsson(foreksempel) ikke vant ballene i midtforsvaret?

Skal ikke uttale meg om kampen mot Hammarby som jeg ikke så, men det er som oftest målscoreren eller servitøren som får all rosen.

 Etter kampen mot Aalesund kom Raymond på nettavisens eller vgs rundens lag(husker ikke hvem).. Det var selvfølgelig mest pga. assisten til Jonnas mål. Den var fin den, men målet var vel en større prestasjon.

Nei, jeg verdsetter heller Piiroja, Gerrbrand og Rami! Men for all del, det er bra at Raymond scorer mål! Og ikke misforstå innlegget, jeg er ikke i mot alt Raymond gjør. Nå i det siste har han spilt seg bra opp, men har fortsatt mye å gå på! Stå på!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 aug 07, 13:44
Opprinnelig postet av Lemmy

Hehe.. Viktig å score mål, men hvis man har litt peiling på fotball, så ser man på de som ikke scorer målene også.

Hvor mange mål hadde vel Thorstein Helstad scoret, hvis ikke Kristjan Örn Sigurdsson(foreksempel) ikke vant ballene i midtforsvaret?

Skal ikke uttale meg om kampen mot Hammarby som jeg ikke så, men det er som oftest målscoreren eller servitøren som får all rosen.

 Etter kampen mot Aalesund kom Raymond på nettavisens eller vgs rundens lag(husker ikke hvem).. Det var selvfølgelig mest pga. assisten til Jonnas mål. Den var fin den, men målet var vel en større prestasjon.

Nei, jeg verdsetter heller Piiroja, Gerrbrand og Rami! Men for all del, det er bra at Raymond scorer mål! Og ikke misforstå innlegget, jeg er ikke i mot alt Raymond gjør. Nå i det siste har han spilt seg bra opp, men har fortsatt mye å gå på! Stå på!

 

Nå er det vel ikke mål som Kvisvik er kjent for da.. Det er jo målgivende han er best på og det er minst like viktig..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 07, 13:45

Ja, men tenkte mest på kampen i går.

For å dra det enda et steg videre, ballvinning er enda viktigere. Hadde ikke feks. Kasey eller Raio vunnet en ball fra motstanderlaget, hadde aldri herr Kvisvik fått noen sjanse til å gi målgivende pasninger.

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


bikaboo

Knøttespiller
Ble medlem: 05 okt 04
Innlegg: 73

Lagt til: 17 aug 07, 14:04
Opprinnelig postet av Lemmy

Ja, men tenkte mest på kampen i går.

For å dra det enda et steg videre, ballvinning er enda viktigere. Hadde ikke feks. Kasey eller Raio vunnet en ball fra motstanderlaget, hadde aldri herr Kvisvik fått noen sjanse til å gi målgivende pasninger.

Og hadde ikke Ramberg mista den ballen på midten kunne aldri Raio vunnet tilbake den ballen og slått pasningen til Raymond. Ergo Ramberg bør krediteres målet


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 aug 07, 16:06
Opprinnelig postet av Lemmy
Ja, men tenkte mest på kampen i går.

For å dra det enda et steg videre, ballvinning er enda viktigere. Hadde ikke feks. Kasey eller Raio vunnet en ball fra motstanderlaget, hadde aldri herr Kvisvik fått noen sjanse til å gi målgivende pasninger.

Noen drar det jammen langt for å unngå å gi Raymond kreditt for det han gjorde igår. Patetisk..... 
Den dagen ballvinning blir "enda viktigere" enn å score / gi målgivende passninger, så får vi begynne å la noe annet enn mål avgjøre fotballkamper. Nå er det måla som teller....
 


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 17 aug 07, 17:36

Spillere er gode på forskjellige ting, det er derfor det er et lag..

 

Hadde vært dumt med et lag uten målscorere og pasningsleggere, men bare ballvinnere.. Lurer på hvor mange mål vi hadde scora da jeg...

 

Alle på laget er gode på sine ting og er derfor viktige for laget på ulike måter..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 17 aug 07, 22:00
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Lemmy
Ja, men tenkte mest på kampen i går.

For å dra det enda et steg videre, ballvinning er enda viktigere. Hadde ikke feks. Kasey eller Raio vunnet en ball fra motstanderlaget, hadde aldri herr Kvisvik fått noen sjanse til å gi målgivende pasninger.

Noen drar det jammen langt for å unngå å gi Raymond kreditt for det han gjorde igår. Patetisk..... 
Den dagen ballvinning blir "enda viktigere" enn å score / gi målgivende passninger, så får vi begynne å la noe annet enn mål avgjøre fotballkamper. Nå er det måla som teller....
 

Les hele innlegget mitt, HotDream.

Der står det at jeg gir kreditt til Raymond for det han gjorde, men syns han får for mye oppmerksomhet.

I fjor foreksempel; hvem hyllet Chr. Berg? Det gis for lite oppmerksomhet til de spillerne som gjør en usynlig jobb, og for mye til de som gjør den synlige.

Prøver bare å nyansere bildet litt, ved å påpeke at vi har flere spillere som er minst like gode, og noen som er bedre enn Raymond.

Men da for å gjenta meg selv en gang til, Raymond skal ha ros for målet sitt i går!

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 09:26
Opprinnelig postet av Lemmy

Les hele innlegget mitt, HotDream.

Der står det at jeg gir kreditt til Raymond for det han gjorde, men syns han får for mye oppmerksomhet.

I fjor foreksempel; hvem hyllet Chr. Berg? Det gis for lite oppmerksomhet til de spillerne som gjør en usynlig jobb, og for mye til de som gjør den synlige.

Prøver bare å nyansere bildet litt, ved å påpeke at vi har flere spillere som er minst like gode, og noen som er bedre enn Raymond.

Men da for å gjenta meg selv en gang til, Raymond skal ha ros for målet sitt i går!

Leste hele innlegget ditt jeg, du skriver blandt annet "Ja, tenkte mest på kampen igår". Nå etterlyser du kreditt til Chr.Berg??? Bestem deg for hva du skriver om, så blir det lettere å svare "korrekt".  
Ellers så er det ikke noen bombe for oss som har sett fotball noen år at "kunstnerne" får mer oppmerksomhet enn "arbeidshestene" (de som gjør avgjørende tabber får også mer oppmerksomhet). Ellers så får spillere som Kasey, Raijo,Jonna,Rami osv.... kreditt når de fortjener det. Siden du "tenker mest på kampen igår" som du skriver; Er det noen utenom Raymond og Rami som gjorde noe spesiellt som tilsier at de skulle hatt mer oppmerksomhet enn de fikk? Resten av laget gjorde etter min mening en middelmådig jobb.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 aug 07, 09:38

Opprinnelig postet av HotDream
Er det noen utenom Raymond og Rami som gjorde noe spesiellt som tilsier at de skulle hatt mer oppmerksomhet enn de fikk? Resten av laget gjorde etter min mening en middelmådig jobb.

Jeg synes Multe igjen overrasket positivt. Men så har heller ikke forventningene fra tidligere vært voldsomt store. ;)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 18 aug 07, 09:42
Endret: 18 aug 07, 09:43

Kvisvik har evnen til å stå fram på tunge dager og bidra med det avgjørende løftet, som han gjorde da han ganske på egenhånd sikret bortemål og et anstandig utgangspunkt foran returkampen. Jeg har ikke hørt (eller lest) så mange som påpeker den egenskapen ved Kvisvik, men jeg har sett det selv en rekke ganger: De andre spillerne virker tafatte og uten selvtillitt, mens Kvisvik alltid har trua på at det går an å score et mål. Fikk aldri sett kampen mot Hammarby, men etter kampferefatene å dømme hørtes det ut som en Kvisvik spesial - mot spillets gang og alle odds bare å opp og score et mål.

Noen spillere jobber ræva av seg alltid, noe som langt på vei kompenserer for manglende brillians forøvrig. Typisk Multaharju. Verdifull spiller på sitt vis, men han blir aldri den spilleren som står opp og gir det avgjørende bidraget til et godt resultat. Det der er det veldig få som klarer, og Kvisvik er en av dem. Av andre spillere med tilsvarende evner i FFK nå vil jeg nominere Gashi. Ingen andre hva jeg kommer på i farta.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 18 aug 07, 09:54
Opprinnelig postet av denialsander

Jeg synes Multe igjen overrasket positivt. Men så har heller ikke forventningene fra tidligere vært voldsomt store. ;)

Jeg er enig. Multe er nyttig og en spiller vi bør beholde  


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 aug 07, 14:13
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Noen spillere jobber ræva av seg alltid, noe som langt på vei kompenserer for manglende brillians forøvrig. Typisk Multaharju. Verdifull spiller på sitt vis, men han blir aldri den spilleren som står opp og gir det avgjørende bidraget til et godt resultat. Det der er det veldig få som klarer, og Kvisvik er en av dem. Av andre spillere med tilsvarende evner i FFK nå vil jeg nominere Gashi. Ingen andre hva jeg kommer på i farta.

Tja. Rami, kanskje? Han reddet vel ræva vår både to og ti ganger tidligere i år...

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 18 aug 07, 14:19
Ok, defensivt så bør selvsagt både Rami og Rajo nevnes. Hadde mest den offensive biten i tankene.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 18 aug 07, 15:40
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Lemmy

Les hele innlegget mitt, HotDream.

Der står det at jeg gir kreditt til Raymond for det han gjorde, men syns han får for mye oppmerksomhet.

I fjor foreksempel; hvem hyllet Chr. Berg? Det gis for lite oppmerksomhet til de spillerne som gjør en usynlig jobb, og for mye til de som gjør den synlige.

Prøver bare å nyansere bildet litt, ved å påpeke at vi har flere spillere som er minst like gode, og noen som er bedre enn Raymond.

Men da for å gjenta meg selv en gang til, Raymond skal ha ros for målet sitt i går!

Leste hele innlegget ditt jeg, du skriver blandt annet "Ja, tenkte mest på kampen igår". Nå etterlyser du kreditt til Chr.Berg??? Bestem deg for hva du skriver om, så blir det lettere å svare "korrekt".  
Ellers så er det ikke noen bombe for oss som har sett fotball noen år at "kunstnerne" får mer oppmerksomhet enn "arbeidshestene" (de som gjør avgjørende tabber får også mer oppmerksomhet). Ellers så får spillere som Kasey, Raijo,Jonna,Rami osv.... kreditt når de fortjener det. Siden du "tenker mest på kampen igår" som du skriver; Er det noen utenom Raymond og Rami som gjorde noe spesiellt som tilsier at de skulle hatt mer oppmerksomhet enn de fikk? Resten av laget gjorde etter min mening en middelmådig jobb.

Etterlyser vel ikke kreditt til Chr. Berg, men tok ham som et eksempel på en grovarbeider som ikke får nok ros. Kunne også nevnt andre spillere, som feks. Gatusso på AC Milan.. Det var et eksempel som ikke direkte hadde noe med saken å gjøre, men noe jeg skrev for å legge mer vekt på poenget med innlegget mitt.

Ja, men Jonna og Kasey får som oftest ros for pasningene sine.. En keeper vil alltid få oppmerksomhet, enten han spiller bra eller dårlig! Raio er det umulig å ikke legge merke til.

Men la oss feks. ta Patrick Gerrbrand da? De få gangene Raio misser, er som oftest Patrick der med farta si. En "usynlig" spiller, men også en uvurderlig. Noe som sier litt er at Fredriksstad Blad ikke har klart å fått til et skikkelig intervju med ham før for noen uker siden.. En spiller som ikke legges mye merke til, men som er utrolig god!

Så for å bringe det på det rene, HotDream: Jeg er helt enig med deg i at Raymond og Rami gjorde en god kamp mot Hammarby, og var kanskje de eneste gode. Men jeg er for at grovarbeiderne, ikke bare i FFK, men i andre store klubber også, blir verdsatt i en høyere grad.

 

---------------------------

Jeg beklager overfor dommeren, men når det er sagt så ser det ut som straffe. Og dommeren skal dømme ut fra det han ser. Det var ikke straffe, men det kan ikke dommeren ha sett. - Henning Berg etter tapet mot Rosenborg 2006-



Flat Trådet Nøstet
Totalt 10 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340