Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 27 jul 07, 08:03

Må bare si at det er så forbanna dumt å lese denne tråden. Kvisvik er utvilsomt en nøkkelspiller for FFK - og det blir bare dumt å si noe annet. Ja, jeg kan være enig at han har hatt bedre sesonger enn hittill, men samtidig har han vært bedre i år enn da han kom til FFK.

Bare for å ta et eksempel: Hadde Bjørkøy scoret på passningen fra Kvisvik i kampen mot LSK, så hadde ikke denne tråden blitt startet - da hadde han vært genial og en helt!!!

Slutt med det våset - og vær heller stolt over at vi har slike spillere på FFK, for 2-3 sesonger siden så drømte vi om Kvisvik!!!


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 31 jul 07, 17:34
Opprinnelig postet av oleberg

Må bare si at det er så forbanna dumt å lese denne tråden. Kvisvik er utvilsomt en nøkkelspiller for FFK - og det blir bare dumt å si noe annet. Ja, jeg kan være enig at han har hatt bedre sesonger enn hittill, men samtidig har han vært bedre i år enn da han kom til FFK.

Bare for å ta et eksempel: Hadde Bjørkøy scoret på passningen fra Kvisvik i kampen mot LSK, så hadde ikke denne tråden blitt startet - da hadde han vært genial og en helt!!!

Slutt med det våset - og vær heller stolt over at vi har slike spillere på FFK, for 2-3 sesonger siden så drømte vi om Kvisvik!!!

 

Tråden blei starta før LSK kampen..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 07, 08:59

 Hmm, hva er en god del sjanser i dine øyne? Eller skal jeg heller spørre: Hva definerer du som sjanser om du i motsetning til de fleste (andre) eksperter mener LSK kom til en del sjanser på søndag? Det som kan kalles sjanser var vel i beste fall dødballer som det ikke ble en eneste farlighet av, og langskuddet til Occean i 90ende spilleminutt som gik 5 meter over og utenfor....

Å dra fram Bjørn Helge Riise som en av LSK`s beste spillere i kampen er jeg enig i, men å skylde det på Raymond må være kverulering av "beste" merke. Har det gått deg hus forbi at Riise i hele år har spillt såpass bra at han er i landslagstroppen? For å bruke ditt utrykk: "man skal være blind" om man ikke har sett at BHR har spillt bra mot andre enn FFK. Det er ikke kamper av sorten han spillte mot oss som har ført ham inn på landslaget.... Dessuten så har 80% av LSK`s  sjanser/scoringer i år  kommet gjennom lagets høyre side...

Har også lest om rekkefølgen vedr kaptein, så da er vel FFK sine hjemmesider feil... Raymond er vel ikke visekaptein i år da, som han var ifjor...

Når det gjelder Grønhagen`s valg av spillere så ser det ut som han hele tiden prøver å mønstre det beste laget, derfor får blandt andre Raymond mye spilletid, mens derimot "seriøse" spillere som Kouadio, Stadheim, Elvestad (for fersk) for det meste sliter benken.. Så Grønhagen blir ikke tatt for å være idiot, tvert imot. 

 

---------------------------

RednWhite


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jul 07, 13:15
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Snæbbis


Klipp og lim er fine greier.

Forøvrig må jeg si, at med mindre du har førstehåndstilgang til Grönnis tanker rundt Kvisvik finner jeg dette "argumentet" en smule spekulativt.

Hva mener du `klipp og lim`?? At jeg bare siterte det jeg kommenterte? 

Og hva da `spekulativt`? Hvis Kvisvik hadde fortjent all den kritikken han får her inne ville han neppe ha fått så mye spilletid som han får. Det kan ikke være noen andre grunner til at han får all den spilletiden enn at han betyr mye for FFKs offensive spill. Mange kan kjempe og løpe heriosk, men uten det lille ekstra er det vrient å score mål. Kvisvik har det lille ekstra. Eksemeplvis Multaharju har det ikke, og uansett hvor mye han løper og kjemper så blir det få mål av det.

Jeg behøver ikke førstehåndskjennskap til Grønnis tanker for å forstå hvorfor han tar ut Kvisvik på laget. Det gir seg selv hvorfor han gjør det.



Klipp og glim er ikke så vanskelig å forstå. Her er hva du siterte fra meg (jeg har øyensynlig rota det til slik at det ser ut som om svarene mine er sitert i tillegg):



"ta ikke Grönnis for en idiot. 

Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt".




Det jeg originalt satte spørsmål med var om dere kansje ikke tror at Grönnis har gitt Kvisvik et visst defensivt ansvar, noe jeg finner innlysende at han har gjort. Det er her settningen "ta ikke Grönnis for en idiot" finner sted. Jeg kaller på ingen måte Grönnis for en idiot for å bruke Kvisvik. jeg tillegger ikke Grönnis min egen mening om at Kvisvik er der kun i mangel av noe bedre. Å klippe og lime for å svare på en sammenkobbling jeg strengt tatt ikke fremsetter reagerer jeg på.

Du derimot tillegger Grönnis din egen mening i så måte, da det virker som om du ohgGrönnis tenker helt likt og har samme mening. Eksemplifisert gjennom settningen:

" Han er også klok nok til å forstå at en spiller som Kvisvik er viktig for laget - og må være med fordi han er viktig, ikke bare fordi vi tilfeldigvis mangler bedre alternativer.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger".




Spesiellt det siste partiet her er spekulativ retorikk( belyst i ekstra fet skrift for å unngå misforståelser). Om din mening her samsvarer med Grönnis kan du ikke vite, all den tid det godt kan være at han klør i fingra etter å få inn noen bedre. Selvfølgelig er Kvisvik per nå det beste alternativet, gitt rutine, erfaring og evner.

Retorikk fra Hotdream om Elvestad, Kouadio o.l resenterer jeg, da jeg allerede har gjort det klart at jeg mener Kvisvik enn så lenge er det beste alternativet, og igjen Hotdream, jeg har ikke sagt at Grönnis er en idiot for å bruke Kvisvik, dette inntrykket har Flightoff skapt. Men hva om vi feks. hadde kjøpt inn Austnes fra Aafk? Da hadde sannsynligvis Raymond blitt sendt på benken rimelig kjapt.

Hva gjelder B.H.Riise og hans innvolveringer, så må man jo da spørre seg om hvorfor Magnus Myklebust spillte en såpass dårlig kamp. Myklebust har også hatt en meget bra vårsesong, og det har blitt ymtet om at han er landslagsklar. Imidlertid har Lsk kommet inn i en dårlig periode, og hele laget har spillt svakt. Men akkurat mot FFK glimter Riise til igjen, men ikke Myklebust som spiller mot Multe. Tilfeldig?

---------------------------


---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 27 jul 07, 19:13

Opprinnelig postet av Snæbbis


Hva gjelder B.H.Riise og hans innvolveringer, så må man jo da spørre seg om hvorfor Magnus Myklebust spillte en såpass dårlig kamp. Myklebust har også hatt en meget bra vårsesong, og det har blitt ymtet om at han er landslagsklar. Imidlertid har Lsk kommet inn i en dårlig periode, og hele laget har spillt svakt. Men akkurat mot FFK glimter Riise til igjen, men ikke Myklebust som spiller mot Multe. Tilfeldig

Svaret på det er vel at han som de fleste andre på Lillestrøm er litt ute av form. Myklebust har ikke spillt bra i de siste 4-5 kampene. Riise er en av de få som har levert varen stort sett hele sesongen... Det er ingen som sier at Multe ikke kjemper bra og er destruktiv for motstander, men han skaper ikke en dritt. Det gjør Raymond selv om han ikke er noe arbeidsjern. Det var det der med å score mål da, det er helt nødvendig for å vinne kamper. 0-0 i samtlige seriekamper er sikker Adeccoliga-plass. 

 Snæbbis skrev også: " jeg allerede har gjort det klart at jeg mener Kvisvik enn så lenge er det beste alternativet".

Bombe det da sier jeg. Det er sikkert det Grønhagen mener også, derfor spiller Raymond. I tillegg til Raymond så har vi 10 andre på laget som spiller av nøyaktig samme grunn
 
 

---------------------------

RednWhite


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 27 jul 07, 22:34

Merkelig synes jeg at ikke Kouadio får en mulighet til å vise seg frem mer på A-laget. Synes han har vist små glimt av storhet i de minuttene jeg har sett han. Driblesterk, og med en meget god pasningsfot.

Hva med å prøve han i 20-30 minutter i en kamp, istedenfor Multe på venstrekanten. Greit nok at du vet hva du får med Multe, men hadde ikke gjort noe å gamblet litt med Kouadio heller. Han er jo med i troppen hver gang, så så veldig langt unna kan han vel kke være?

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 27 jul 07, 22:43
Opprinnelig postet av djpete

Merkelig synes jeg at ikke Kouadio får en mulighet til å vise seg frem mer på A-laget. Synes han har vist små glimt av storhet i de minuttene jeg har sett han. Driblesterk, og med en meget god pasningsfot.

Hva med å prøve han i 20-30 minutter i en kamp, istedenfor Multe på venstrekanten. Greit nok at du vet hva du får med Multe, men hadde ikke gjort noe å gamblet litt med Kouadio heller. Han er jo med i troppen hver gang, så så veldig langt unna kan han vel kke være?

Jeg har ikke sett Kouadio spille på lenge. Morro å høre at han har gjort det bra i FFK2

Jeg har også lagt merke til at han har et godt overblikk og god pasningsfot. Mulig han kan erstatte Multe og også Kvisvik,når han blir sliten.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 07, 22:52
Har FFK fått klarhet i om Wehrman regnes som EU-spiller eller ikke da?

Slik jeg tolket reglene så må Wehrman betraktes som ikke-EU-spiller. Og med Fofana, West og Wehrman i troppen så er det ikke lenger plass til Kouadio.

Regner med at FFK ikke gjør noen tabbe her....

KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 27 jul 07, 22:57

Opprinnelig postet av Costanza
Har FFK fått klarhet i om Wehrman regnes som EU-spiller eller ikke da?

Slik jeg tolket reglene så må Wehrman betraktes som ikke-EU-spiller. Og med Fofana, West og Wehrman i troppen så er det ikke lenger plass til Kouadio.

Regner med at FFK ikke gjør noen tabbe her....

 

West har vel spilt lenge nok til å komme inn uten for kvota, mener det var en sak om det i vinter engang...

 

Dessuten vil det jo være rimelig snevert om Wehrman plutselig skulle regnes som EI-spiller etter så mange år i norsk toppfotball. Kunne skjønt det om han hadde spilt noen måneder i Danmark mellom LSK og FFK, men nå vil det jo bare være flisespikkeri av forbundet

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 27 jul 07, 23:00
Opprinnelig postet av KeJ
 

West har vel spilt lenge nok til å komme inn uten for kvota, mener det var en sak om det i vinter engang...

Dessuten vil det jo være rimelig snevert om Wehrman plutselig skulle regnes som EI-spiller etter så mange år i norsk toppfotball. Kunne skjønt det om han hadde spilt noen måneder i Danmark mellom LSK og FFK, men nå vil det jo bare være flisespikkeri av forbundet


Man må ha bodd 5 år i Norge og spilte 3 år sammenhengende for klubben for å bli betraktet som EU-spiller. West kom i 2004 og har derfor ikke vært i Norge i 5 år.

Wehrman har vært 5 år sammenhengende i Norge og spilte 3 år sammenhengende for Lillestrøm, men er usikker på om han må begynne på ny periode når han skifter klubb. Det er der usikkerhetsmomentet og tvetydigheten i reglementet ligger.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 jul 07, 01:41
Opprinnelig postet av djpete

Merkelig synes jeg at ikke Kouadio får en mulighet til å vise seg frem mer på A-laget. Synes han har vist små glimt av storhet i de minuttene jeg har sett han. Driblesterk, og med en meget god pasningsfot.

Hva med å prøve han i 20-30 minutter i en kamp, istedenfor Multe på venstrekanten. Greit nok at du vet hva du får med Multe, men hadde ikke gjort noe å gamblet litt med Kouadio heller. Han er jo med i troppen hver gang, så så veldig langt unna kan han vel kke være?



Jeg sitter å venter på det samme som deg.. Pluss at han må spille et visst antall kamper for å få oppholdstillatelse pga ei viss hore i TV2 som blåser veldig hardt i et sugerør for å få til en storm i vannglasset sitt... Tror egentlig ikke FFK er så veldig klar for å svi av 2 mill i lønn for en spiller som sitter på tribunen heller...

Og jeg får vel sikkert en del på nakken nå også, men jeg ser heller at hvis tilfelle at Wehrman går som nonEU spiller, at West blir satt ut av laget for at Konan og Fofana skal få leke seg litt på kanten. Og holde til oppholdstillatelse... Og da mener jeg ikke fast sette ut West, men en god balansegang...
Og til dere norsklærere der ute, ja jeg veit at den setningen før ble stygg :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Headhunter

Knøttespiller

Ble medlem: 24 jul 07
Innlegg: 26

Lagt til: 28 jul 07, 02:59
Raymond kvisvik er en feit jævel som tilbringer all sin fritid på byens gatekjøkken! jeg tør sette penger på at han ikke løper 60 meter under 10 sekunder. kast han ut av laget. han spiller dålgere og dårligere hjver kamp.

---------------------------

We are the Chelsea and we are the best,
We are the Chelsea so fuck all the rest,
Fuck em all fuck em all,
Tottenham,West Ham, and MIlwall
coz we are Chelsea and we are the best
FUUCK THE REEEST!!!!!!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 jul 07, 03:04
Skjerpings, vill ikke si det er så bra og trakasere spillere på denne måten. Si gjerne at han er utrent, men og legge seg opp i hans livstil er vel og dra det litt langt :)

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 10:08

Opprinnelig postet av Headhunter
Raymond kvisvik er en feit jævel som tilbringer all sin fritid på byens gatekjøkken! jeg tør sette penger på at han ikke løper 60 meter under 10 sekunder. kast han ut av laget. han spiller dålgere og dårligere hjver kamp.

Dagens spørsmål: Hva er forskjellen på "en feit jævel" og "en teit jævel".

Svar: Den teite jævelen skriver dritt på nett....

---------------------------

RednWhite


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 28 jul 07, 10:25
Ha ha, jeg blir flau på dine vegne HotDream ;)

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 28 jul 07, 10:40
Ro ned personbeskrivelsen en tanke, selv om man sitter bak et tastatur betyr ikke det at man skrive hva man vil om andre personer. Konstruktiv kritikk kan fortsatt postes, regelrett drittslenging stopper med en gang.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 10:42

Opprinnelig postet av bjorn
Ha ha, jeg blir flau på dine vegne HotDream ;)

Greit det, men du må innrømme at jeg er ganske god til å legge meg på samme (ape)nivå som det innlegget jeg kommenterte.... Ble du flau på vegne av det innlegget også?

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 jul 07, 10:53

Opprinnelig postet av FFK1903
Ro ned personbeskrivelsen en tanke, selv om man sitter bak et tastatur betyr ikke det at man skrive hva man vil om andre personer. Konstruktiv kritikk kan fortsatt postes, regelrett drittslenging stopper med en gang.

Det er greit . Innlegget til Headhunter burde jo vært slettet...? Eller er det greit å kalle folk for feite jævler? Mitt svar var egentlig humoristisk ment og går i motsetning til det innlegget jeg svarte på ikke på navngitt person....

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 jul 07, 11:14
Når en spiller møter opp i dårlig form på trening da det ble en fuktig tur på byen viser ikke akkurat respekt for de andre lagkameratene.Det at en spiller står stille på banen og lar de andre lagkameratene løpe for livet mens han står der og rister på hodet er vel ikke riktig.Det at en spiller som er dårlig trent fra før går flere kilo oppover utover i sesongen er bare helt jævla trist.denne spillern er god en gang i blandt men tar hverken seg selv,supporterne eller lagkameratene særlig høytidlig og det med 1.5 mill i lønn

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 28 jul 07, 11:29

Opprinnelig postet av paco
Når en spiller møter opp i dårlig form på trening da det ble en fuktig tur på byen viser ikke akkurat respekt for de andre lagkameratene.Det at en spiller står stille på banen og lar de andre lagkameratene løpe for livet mens han står der og rister på hodet er vel ikke riktig.Det at en spiller som er dårlig trent fra før går flere kilo oppover utover i sesongen er bare helt jævla trist.denne spillern er god en gang i blandt men tar hverken seg selv,supporterne eller lagkameratene særlig høytidlig og det med 1.5 mill i lønn

 

Det er det jeg sier, håper vi blir kvitt`en snart.



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 10 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340