Husk meg
Brukernavn
Passord

Raymond Kvisvik

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 10 4

A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 26 jul 07, 10:12
Opprinnelig postet av HotDream

Det er fortsatt måla som teller ja, selv om noen her inne tydligvis tror at det er antall løpte kilometer i en kamp som gir poeng....

Fotball handler ikke bare om å score mål, men å slippe inn minst mulig av de også. Så det hjelper ikke å stå stille og bare være med fremover når laget har en jobb bakover på banen å gjøre også.

 

---------------------------

Vi har toppspillere, og unnskyld om jeg er arrogant, vi har en topptrener- Jose Mourinho





bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 26 jul 07, 10:22
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av A9$h
Flere å spillerne ville hatt like mange målgivende passninger om de hadde stått stille på midtbanen og bare vært med når laget var i angrep. Men en midtbane spiller skal jobbe begge veier, noe kvisvik ikke har fått med seg.

Hvor har du vært de siste åra? Har du enda ikke forstått at Raymond har en spisskompetanse som er unik i TL? Jeg tror "alle" andre som har fulgt med på fotball de siste åra vet det.



Så du mener han er unntatt fra å være i fysisk form og stå og se på de andre jobber av den grunn?

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 26 jul 07, 12:25
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Snæbbis
Fotball er et lagspill ja, men også et lagspill som handler om mer enn å få ballen i mål.

??? Tror du det går ann å vinne fotballkamper uten å få ballen i mål???  Det er det hele spillet som kalles fotball går ut på, nå og også for 100 år siden.



Jeg sa ikke et ord om at jeg trodde man kan vinne fotballkamper uten å få ballen i mål, men derimot at det finnes andre viktige sider ved spillet.

Det er for eksempel meget lett å tape fotballkamper hvis ballen tilfeldigvis skulle passere inn i vårt eget mål et par ganger pr. kamp.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 14:05
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg tror Kvisvik kommer til å servere geniale målgivende pasninger for FFK sesongen 2009.

Fotball er ikke en løpekonkurranse. Det er et lagspill, og det handler om å få ballen i mål. Kvsivik bør vurderes ut fra hvor god han er til akkurat det. Ettersom det er det det handler om. I fotball. Ikke i maraton, der handler det om å løpe, og ingenting annnet. Det er en idrett for sånne som ikke kan sparke ball.

Personlig tror jeg Kvisvik gleder seg stort over å få den ene klassespilleren etter den andre rundt seg. Kvisvik hører hjemme der han kommer best til sin rett, og det er på et topplag, ikke et bunnlag.

 

Fotball handler om å vinne KAMPER. Og sjansen minsker drastisk ved at en sentral spiller står stille og peller buser i 90 minutter. Kvisvik er god offensivt i ca 1 av 3 kamaper han spiller. Men han er horribel bakover i 3 av 3 kamper. Ergo kan man konkludere med at han er god i 1/6 av en sesong.

 Det begynner å bli mange år siden at spillere kunne koste på seg primadonnanykker. Selv gudsbenådede spillere som Henry, Ronaldinho og Drogba jobber knallhardt defensivt. At en burgerspisende Greåkergutt da skal være hevet over disse kan jeg ikke helt skjønne.

Men det kanskje aller viktigste er signalene han sender til kollegene sine ved å ha en tvilsom innstilling til kosthold, innsats og treningsiver ; "Jeg gidder ikke yte for at laget skal gjøre det bra". Slikt sprer en holdning om at vi får lønna våres i alle fall. Det er ikke noen vits i å være seriøs. EN slik spiller vil ikke jeg ha på FFK. Er dritt lei av hele fyren. La han smake benk i hele høst.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 jul 07, 14:26

Opprinnelig postet av sklitakling
Ergo kan man konkludere med at han er god i 1/6 av en sesong.

Og mor Nille er en sten.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 15:43
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av sklitakling
Ergo kan man konkludere med at han er god i 1/6 av en sesong.

Og mor Nille er en sten.

Hæ ?

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 26 jul 07, 15:49
Endret: 26 jul 07, 15:52
Hvis du kjeder deg en dag så kan du lese dette, spesielt sammendraget av 2. akt. Jeg er derimot usikker på om du blir så mye klokere. Poenget til denialsander er vel, som Holberg forsøkte å illustrere, at konklusjonen til Skiltakling er det rene visvas.

---------------------------

Ære være Plankebyen


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 15:52

Opprinnelig postet av Per Egil
Hvis du kjeder deg en dag så kan du lese dette, spesielt 2. akt. Jeg er derimot usikker på om du blir så mye klokere. Poenget til denialsander er vel, som Holberg forsøkte å illustrere, at påstanden til Skiltakling er det rene visvas.

 

OK. Burde vel egentlig skjønt det da den delen av innlegget mitt ikke akkurat kvalifiserte til en god karakter i logiske resonnementer.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 26 jul 07, 16:06
Endret: 26 jul 07, 16:06

Kvisvik blir bare dårligere og dårliger,e håper vi slipper å se han så veldig mye utover. Holder ikke bare å gi 2-3 fine passninger i løpet av en kamp, når han ikke bistår med mer.

Men, får all del har han fremdeles sjansen til å rette opp det.


sklitakling

A-lagspiller

Ble medlem: 17 mar 05
Innlegg: 294

Lagt til: 26 jul 07, 16:10
Opprinnelig postet av Tiger

Kvisvik blir bare dårligere og dårliger,e håper vi slipper å se han så veldig mye utover. Holder ikke bare å gi 2-3 fine passninger i løpet av en kamp, når han ikke bistår med mer.

Men, får all del har han fremdeles sjansen til å rette opp det.

Han trenger et kraftig spark i ræva. Han har nok heller ikke helt virkelighetsnært syn på sine egne prestasjoner i kamp.

Så derfor bør han varme benken en god stund.

---------------------------

Syng høyt og kraftig for laget du elsker.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 21:11
Opprinnelig postet av A9$h

Fotball handler ikke bare om å score mål, men å slippe inn minst mulig av de også. Så det hjelper ikke å stå stille og bare være med fremover når laget har en jobb bakover på banen å gjøre også.

Og så ble det 0-0 mellom LSK og FFK såvidt jeg husker. Selv om Raymond var så dårlig defensivt at LSK (som ikke skapte en sjanse) burde vunnet klart, og de 2 feteste sjansene til FFK ble skapt av "banens dårligste, feteste og mest useriøse spiller". De som skal score måla i FFK fikk kanskje ikke mange nok lissepasninger... Eller hadde de løpt seg så tomme at de ikke orket å score?

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 26 jul 07, 21:21

Dette er hentet fra FFK sine hjemmesider (presentasjon av spillerstallen)

"
Raymond Kvisvik.
Tidligere klubber:
Greåker, Sarpsborg, Moss, Brann, Austria Wien

Kjøpt fra Brann 5.juli 2005. Debuterte for FFK med å score seiersmålet i 2-1-kampen mot Lyn 24.juli 2005. Var på det jevne resten av sesongen 2005. Har hatt mange flotte kamper i 2006, og en avgjørende faktor for at FFK vant cupfinalen. Raymond er norges beste tilrettelegger.

Denne sesongen har han variert litt i prestasjonene, men når det fungerer , fungerer det gjerne optimalt. Raymond er visekaptein. "

Rart at Raymond ble valgt til visekaptein om han er så useriøs som mange her inne mener....

---------------------------

RednWhite


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5992

Lagt til: 26 jul 07, 21:58
Opprinnelig postet av HotDream

Dette er hentet fra FFK sine hjemmesider (presentasjon av spillerstallen)

"
Raymond Kvisvik.
Tidligere klubber:
Greåker, Sarpsborg, Moss, Brann, Austria Wien

Kjøpt fra Brann 5.juli 2005. Debuterte for FFK med å score seiersmålet i 2-1-kampen mot Lyn 24.juli 2005. Var på det jevne resten av sesongen 2005. Har hatt mange flotte kamper i 2006, og en avgjørende faktor for at FFK vant cupfinalen. Raymond er norges beste tilrettelegger.

Denne sesongen har han variert litt i prestasjonene, men når det fungerer , fungerer det gjerne optimalt. Raymond er visekaptein. "

Rart at Raymond ble valgt til visekaptein om han er så useriøs som mange her inne mener....

Patrik Gerrbrand er visekaptein. Da står det feil i hjemmesidene.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 23:16
Opprinnelig postet av HotDream

Dette er hentet fra FFK sine hjemmesider (presentasjon av spillerstallen)

"
Raymond Kvisvik.
Tidligere klubber:
Greåker, Sarpsborg, Moss, Brann, Austria Wien

Kjøpt fra Brann 5.juli 2005. Debuterte for FFK med å score seiersmålet i 2-1-kampen mot Lyn 24.juli 2005. Var på det jevne resten av sesongen 2005. Har hatt mange flotte kamper i 2006, og en avgjørende faktor for at FFK vant cupfinalen. Raymond er norges beste tilrettelegger.

Denne sesongen har han variert litt i prestasjonene, men når det fungerer , fungerer det gjerne optimalt. Raymond er visekaptein. "

Rart at Raymond ble valgt til visekaptein om han er så useriøs som mange her inne mener....

Det er ingen tvil om at Kvisvik er en av de mest rutinerte og kjøligste av alle spillerne på FFK. Det er vel stort sett bare Shaaban som evt har mer pondus i så måte. Personlig er jeg ikke i tvil om at Kvisvik er 100% seriøs om det han driver med, bare at han ikke bryr seg så mye om å fremstå som et eksemplarisk forbilde utad. Han er seg selv, og det synes jeg vitner om styrke, ikke svakhet.

Det er også en grunn til at både Eggen jr i sin tid og Grønhagen nå bruker Kvisvik så mye som tilfellet er.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 26 jul 07, 23:27

Opprinnelig postet av A9$h
Fotball handler ikke bare om å score mål, men å slippe inn minst mulig av de også. Så det hjelper ikke å stå stille og bare være med fremover når laget har en jobb bakover på banen å gjøre også.

På tide å begynne å benke Tarik en del også, da, kanskje? Han gjør vel ikke stort mer defensivt for laget enn Kvisvik gjør. Bare se på forskjellen på PAC når han har Tarik foran seg på kant mot når han har en kantspiller foran seg som tar defensivt ansvar. Det er jo som natt og dag.

Det er bare det at hvis alle spillere på laget skal ta like mye offensivt som defensivt ansvar så kan man kritisere Gerrbrandt for å ikke score flere mål. Det blir en meningsløs argumentasjon. Alle på et lag har ikke de samme oppgaver.

Jeg synes nå det er greit å ha én midtbanespiller som hovedsaklig jobber offensivt. Med både Tarik og Kvisvik på midten begynner det å bli litt tynt defensivt. Men da ser jeg heller Tarik på topp og Kvisvik på kant enn Tarik på kant og Kvisvik ut. 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jul 07, 00:23
Endret: 27 jul 07, 00:25
Nå syns jeg kveruleringen  fra Kvisvikbeundrerne begynner å gå over alle blåner og vidder.

Lillestrøm kom visselig til en god del sjanser, og man skal være blind for å kunne si at det ikke var på nettopp vår venstrekant det i hovedsak kom. Bjørn Helge Riise var kansje Lsk`s beste spiller der han fikk presse konstant på vår venstrekant. Videre hadde Kvisvik riktignok to passninger som kunne ha ført til mål, men å trekke fram bare de synes jeg er håpløst. For de som ikke fikk det med seg hadde Kvisvik også en del passninger som ikke ligna grisen og som snarest ble plukket opp av LSk som atter en gang stormet frem på venstre,  å pukke selektivt på den betydningen disse to passningene kunne ha fått er svak argumentasjon. Grunnen til at Lsk ikke scorer ser jeg i hovedsak i en meget god Kasey Wehrman som viste at han er nøyaktig hva FFK trenger, samt en heroisk innstats av Piroja.

Videre ser jeg ikke poenget i å trekke frem saken med at Kvisvik er visekaptein, all den tid majoriteten av forumet har registrert det faktum at etter Jonna står Gerrbrand og Rami i køen. Hans seriøsitet er det også vanskelig å vite noe om, men at treneren går til pressen og påpeker at en spiller er for feit er ikke noe som gir plusspoeng i boka. Å påstå at han er seg selv er også en mystisk ting å trekke inn, og at dette er en styrke. Hva i alle dager vet du konkret om Kvisviks personlighet som gir grunnlag for en slik påstand? Kan det ikke hende at hans tidligere suksess kom av det faktum at han kansje ble pushet til  jobbe hardere med sin profesjonalitet og innstilling?

Videre til det mystiske argumentet om å benke Tarik: Enhver kan se at selv om Tarik ikke er sterk defensivt jobber han ræva av seg for å vinne baller å komme opp i angrep, og på toppen av dette har han faktisk kapasitet til å dra en elegant driblings og legge en lekker passning oppå det hele. Sjokk og overraskelse! Det går faktisk ann å være en offensiv kraft og løpe litt samtidig, samt i det minste legge inn en innsats for å hjelpe til defensivt.

La meg gjøre en ting klart: Jeg har ikke noe imot Kvisvik, og jeg vet å sette pris på hans passninger når de først kommer, men jeg er faktisk lettere sjokkert over at man i en annen tråd faktisk mener at Kvisvik spillte en god kamp mot LSK. Hvordan det er mulig å sette frem en slik påstand går meg hus forbi, og for min egen del vil jeg mene at en slik påstand er direkte blåøyd.

Det blir påpekt at noen spillere skal være mer offensive enn andre, og ikke skal bære det samme ansvaret defensivt. Dette kan jeg glatt gå med på, men ta ikke Grönnis for en idiot. Selvfølgelig har Kvisvik også et  tildelt defensivt ansvar, men innstatsen er til tider lik null, noe som gjør meg og en rekke andre dedikerte supportere forbannet.

Flightoff påpeker i tillegg at Kvisvik er en type som blir bedre med bedre spillere rundt seg, og jeg skal gi deg rett i det. Med Wehrman på plass blir det i det minste tryggere å være FFK supporter, og intet hadde gledet meg mer enn om Kvisvik fikk en ny vår. Dog tror jeg Kvisvik har passert middagshøyden for et par år siden, og noen tro på at han kommer til å servere lissepasninger i 2009 har jeg ikke. Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 jul 07, 03:09

Opprinnelig postet av Snæbbis

ta ikke Grönnis for en idiot. 

Man kan idolisere gammel storhet så mye man vil, men for min del er den eneste grunnen til at Kvisvik er i første11`ern at det for øyeblikket ikke finnes noe bedre alternativ. Hans betydning offensivt gjør rett og slett ikke opp for hans fravær defensivt

Kunne ikke falle meg inn å ta Grønhagen for idiot. Han er utvilsomt en strålende trener. Han er også klok nok til å forstå at en spiller som Kvisvik er viktig for laget - og må være med fordi han er viktig, ikke bare fordi vi tilfeldigvis mangler bedre alternativer.

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 jul 07, 03:34
Endret: 27 jul 07, 03:35

delete

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 27 jul 07, 03:45
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg har litt vanskelig for å skjønne at det skal være såpass upopulært å si seg enig med vår populære treners vurderinger.



Klipp og lim er fine greier.

Forøvrig må jeg si, at med mindre du har førstehåndstilgang til Grönnis tanker rundt Kvisvik finner jeg dette "argumentet" en smule spekulativt.

---------------------------

Go tell the Spartans, passerby,
That here, by Spartan law, we lie


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 27 jul 07, 05:11
Endret: 27 jul 07, 05:12

Opprinnelig postet av Snæbbis


Klipp og lim er fine greier.

Forøvrig må jeg si, at med mindre du har førstehåndstilgang til Grönnis tanker rundt Kvisvik finner jeg dette "argumentet" en smule spekulativt.

Hva mener du `klipp og lim`?? At jeg bare siterte det jeg kommenterte? 

Og hva da `spekulativt`? Hvis Kvisvik hadde fortjent all den kritikken han får her inne ville han neppe ha fått så mye spilletid som han får. Det kan ikke være noen andre grunner til at han får all den spilletiden enn at han betyr mye for FFKs offensive spill. Mange kan kjempe og løpe heriosk, men uten det lille ekstra er det vrient å score mål. Kvisvik har det lille ekstra. Eksemeplvis Multaharju har det ikke, og uansett hvor mye han løper og kjemper så blir det få mål av det.

Jeg behøver ikke førstehåndskjennskap til Grønnis tanker for å forstå hvorfor han tar ut Kvisvik på laget. Det gir seg selv hvorfor han gjør det.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 10 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340