Husk meg
Brukernavn
Passord

Mini-Plankehaugen

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 05:09

ja, huff, er fælt å kle seg i lagets farger.. stakkars spillerne, som må fly rundt i dissa forferdelige draktene å se ut som juletrær..

 

og som svar på den personen som spør om jeg mener at BRH ikke er ute etter å støtte laget har jeg følgene svar: NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. Også kan jeg jo spørre som jeg har gjort i andre tråder da, hvorfor kan dere ikke stå frem med bilde? Hvorfor, dere som har til hennsikt å støtte laget, hvorfor vil ikke dere gjøre dere til kjenne i aviser eller via bilder her på forumet? Mine tanker om grunnen er enkel og grei, fordi dere innerst inne vet at dere ikke kommer til å holde dere unna bråk og tull. Jeg står ihvertfall frem med fullt navn og bilde, og min hensikt er ihvertfall å støtte laget mitt, FFK, jeg kler meg i hvitt og rødt, kjøper meg drakt eller supporter utstyr som skjerf, caps osv, ikke bare for å støtte laget økonomisk, men også for å vise andre hvilket lag jeg holder med.

 

 

Mer om brh gidder jeg ikke, jeg mener det jeg skriver og har skrevet om det i andre tråder også.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 07 jul 07, 09:18
Opprinnelig postet av ajg

For meg er det helt uaktuelt. Derfor går jeg heller med andre klær.

Jeg forstår argumentasjonen din. Personlig skulle jeg ønske klubben kunne solgt drakter med mindre/ingen reklame - gjerne en god del dyrere for å kompensere for at sponsorene ikke får "vilja si" (som er å gjøre brandet sitt mest mulig synlig).

Men hvorfor har det blitt slik at det bare er luksusklær som er "akseptert" innen Ultrasmiljøet? Er det en form for uniformering for å skille seg fra den "gemene hop" som bruker Dressmann, KapAhl, H&M-klær?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 jul 07, 10:27
Endret: 07 jul 07, 10:29
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Også kan jeg jo spørre som jeg har gjort i andre tråder da, hvorfor kan dere ikke stå frem med bilde? Hvorfor, dere som har til hennsikt å støtte laget, hvorfor vil ikke dere gjøre dere til kjenne i aviser eller via bilder her på forumet?


Flott at du har skjønt hensikten med ultrasgruppen. Men desverre er det ikke alle som har gjort det enda, inkludert FFKs sikkerhetsansvarlige på Stadion, politiet, med Geir Ellefsen i spissen.  De er av old-school-oppfatningen av ultras, (dvs. at ultras er en gjeng bråkmakere som som skal holdes med oppsikt og trakasseres. Ja faktisk trakasseres, jeg har lest noe av rapporten fra Geir Ellefsen selv)

I utgangspunktet har vi ingenting å skjule. Men som gruppe velger vi å ikke gjøre vaktene på stadion, politiet i andre byer, o.l., en gratistjeneste ved å legge ut bilder av oss usensurert på nettet, slik at de kan arkivere disse og bruke dem mot oss ved at de fotfølger og trakasserer uten at vi har gjort dem eller noen andre en dritt. Dette er måten politiet jobber på når det kommer til dette.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Klarer du ikke å innse det bør du ta deg en prat med en som IKKE er i UE, men i klanen generelt. Etter hva jeg har hørt er det til og med trykka opp t-skjorter med slagord MOT UE fra klanen.


Det er nevnte Gjermund Nordtug-episode.  Talsmann i Klanen brukte store deler av månedslønnen sin på en morsom t-skjorte som han delte ut på en av 2005-sesongens kamper. Motivet var en Lacostekrokodille som ble knust at VIF-logoen. Teksten under var "Onde Enga" og etellerannet om "èn supporterklubb - ett merke" eller noe i den duren. Personlig syntes jeg hele opptrinnet var meningsløst og lite egnet fra en mann som skal fremstå som talsmann. Unge Enga laget seinere et banner med samme krokodille som spiser Klanen-logoen, men dette ble de jo selvfølgelig nektet å ta med inn på Ullevaal. De fikk det inn alikevel, heldigvis.

Opprinnelig postet av danielsander
De har/hadde nok ikke kun folk som var ute etter kvalm, men jeg sitter med et bestemt inntrykk av at de som ville lage kvalm var mange nok.  Det tok meg forøvrig 5 sekunder søking på Google før jeg fant en artikkel som ikke akkurat gjør at Unge Enga fremstår som mors beste barn:


Nettopp, og jeg kan godt fortelle deg hvorfor det tok deg fem sekunder. Når media skriver om fotballbråk (noe de forøvrig elsker), er det viktig at de som er innblandet i det de skriver om har tilknytning til en gruppe. Dette gjør det enklere for media og de som leser artikkelen å kategorisere og stemple dem. Mange av de som har vært med i disse artiklene har svært liten eller i ingen grad tilknytning til UE som gruppe, men heller til Iskoboys.
UFC (Ultras Felt C/Lillestrøm) har tusen ganger blitt stemplet som bråkmakere, selv av vår egen sikkerhetsjef Waters. Han uttalte seg en gang at på hver eneste arena UFC besøkte, skapte de bråk og leven. UFC har ikke laget eller fremprovosert bråk en eneste gang siden de ble startet i 05. Men mange artikkelforfattere elsket å bruke bilder av UFC i artikler som f.eks. omhandlet fotballbråk i Sverige, eller slåsskamper i Norge. Når de i tillegg ble utestengt fra Åråsen en periode pga blussingen (noe ingen av artiklene skrev noe om, de skrev heller "utestengt pga bråket i Molde"), er det ikke rart de fleste ser på ultras som noe ufint.

I de første rundene av cupen ble det brukt pyroteknikk på flere arenaer. Et eller to bluss for å skape stemning, og vips står det på nettavisen dagen etter med bilde fra Norge - Bosniakampen, om at det var infernotilstander på norske arener. Aviser skal selge, og om de vrir på sannheten om oss ultras til fordel for seg selv, er det nesten normalt og de færreste som er ultras i Norge bryr seg lenger.

Opprinnelig postet av danielsander
Men hvorfor har det blitt slik at det bare er luksusklær som er "akseptert" innen Ultrasmiljøet? Er det en form for uniformering for å skille seg fra den "gemene hop" som bruker Dressmann, KapAhl, H&M-klær?


Det er ikke bare luksus-, og merkeklær som er akseptert i ultrasmiljøene, definitivt ikke. Vi er vanlige mennesker, og si at jeg og oss bare bruker merkeklær er å lyve. Men ved å bruke det på kamp, har man en slags måte for å markere avstand til den moderne fotballen der TV2 og NFF slikker hverandre i ræven.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 


For deg er det bare mørkt.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 07 jul 07, 12:58
Endret: 07 jul 07, 13:52
Kommersialisering er argument jeg kan forstå, men å gå helt uten klubbens farger synes jeg blir feil. Det farger man skal være stolt av. Og bæres med stolthet. Ta Zoran f.eks. bøyer meg nesegrus for hva han gjør, men synes det er rart at han ikke bærer noen av klubbfargene. At han ikke har et FFK-skjerf engang (kan kjøpe et uten Umbromerke eller hekle seg et), synes jeg er rart.
Greit at man protesterer mot kommersialiseringen, men da kan man vel velge seg noe uten reklame?? Tenkt hvis alle skulle fulgt eksemplet.
Frakk og hatt alle mann. En svær grå masse på stadion. Tenk hvis FFK skulle fulgt eksemplet. Hvor mye hadde budsjettet sunket og hvor langt ned i divisjonssystemet hadde FFK sunket??
Som gammel sosialist må jeg innrømme at penga rår.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 07 jul 07, 13:11

Bruker som regel skjerf på kamp, rødt og hvitt et sådant .. :)


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 17:34

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 


For deg er det bare mørkt.

Så hos meg, som leser aviser og ser at i flere tilfeller hvor det er fotball bråk, så er det ultras grupper som står bak, er det altså mørkt, ikke hos dere som faktisk blir med i slike grupper. ?! Godt sagt og ikke minst særdeles godt argumentert!

 

Hvis dere vet at ultras grupper blir fulgt ekstra nøye med på, hvorfor da danne noe slikt? Hvis dere bare har gode hensikter burde dere vel klare å komme opp med noe annet en brigade og ultras?! Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 17:38

Opprinnelig postet av Martin_


Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Klarer du ikke å innse det bør du ta deg en prat med en som IKKE er i UE, men i klanen generelt. Etter hva jeg har hørt er det til og med trykka opp t-skjorter med slagord MOT UE fra klanen.


Det er nevnte Gjermund Nordtug-episode.  Talsmann i Klanen brukte store deler av månedslønnen sin på en morsom t-skjorte som han delte ut på en av 2005-sesongens kamper. Motivet var en Lacostekrokodille som ble knust at VIF-logoen. Teksten under var "Onde Enga" og etellerannet om "èn supporterklubb - ett merke" eller noe i den duren. Personlig syntes jeg hele opptrinnet var meningsløst og lite egnet fra en mann som skal fremstå som talsmann. Unge Enga laget seinere et banner med samme krokodille som spiser Klanen-logoen, men dette ble de jo selvfølgelig nektet å ta med inn på Ullevaal. De fikk det inn alikevel, heldigvis.




 

Så det å lage motiver MOT den offisielle supporter klubben til VIF (og da mot vif egentlig) er jo virkelig å støtte laget! ?

 

Leser du hva du selv forsvarer??

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 07 jul 07, 17:58
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Hvis dere vet at ultras grupper blir fulgt ekstra nøye med på, hvorfor da danne noe slikt? Hvis dere bare har gode hensikter burde dere vel klare å komme opp med noe annet en brigade og ultras?! Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Hvorfor skal vi kalle oss noe annet enn ultras når det er det vi er, og vil være?

Jeg kan godt gjenta meg selv forøvrig:
Det som seinere har blitt problemet med å ha den artikkelen i FB, er at talspersonen eller intervjuobjektet sa tydelig ifra om at vi ikke ville ha noe bilde. Journalisten hostet frem dette bildet selv via nettet og et tribunekulturforum. Vi skal ikke klandre ham for det, da vi har lagt det ut selv. Personene på det er sladdet slik at hverken politi, sikkerhetsvakter, eller hvem som skulle være innteressert i identiteten vår for videre forførgelse, skal kunne få den.  Vi ba journalisten om å unngå bilde av oss.

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Fult navn o.l.?

Haha, det er det latterligste. Skal ikke bare legge ut telefon- og personnummer med det samme vi var igang eller?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
HATER NFF .


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 07 jul 07, 18:31
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Tror du det er gøy med fullt navn og bilde når overskriften i den lokale avisen lyder "-Vi er ingen gjeng med bråkmakere"?

Og ja, jeg syns det er rart at folk blir skeptiske.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 19:01
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Og en annen ting, om dere har bare gode hensikter, hva er da problemet med å ha bilde i avisen? Fult navn o.l.?

Syns dere det er rart at folk blir skeptiske til dere?



Tror du det er gøy med fullt navn og bilde når overskriften i den lokale avisen lyder "-Vi er ingen gjeng med bråkmakere"?

Og ja, jeg syns det er rart at folk blir skeptiske.

 

Hvis jeg står frem i avisen under overskriften Vi er IKKE en gjeng bråkmakere, så ville jeg da ikke hatt noe i mot å ha navn og bilde på meg selv...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 07 jul 07, 19:03

Opprinnelig postet av Martin_

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Fult navn o.l.?

Haha, det er det latterligste. Skal ikke bare legge ut telefon- og personnummer med det samme vi var igang eller?

 

Jeg har mitt fulle navn og bilde av meg selv på disse sidene, jeg har nemmelig ikke noe å sjule når det er snakk om meg selv eller min måte å være supporter på....

 

Å få det til å bli det samme som personnr blir bare for dumt...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 08 jul 07, 09:01

Tusen takk at dere ødela en så fin tråd med en fin idee. Er dere bare dumme eller noe annet?  Martin du må jo skjønne at det er faktisk folk som tror og kommer til å tro at utlras og annet er bråkmakere. Spørr du meg så er det halvsant. Vil ikke utdype det så jeg stopper her og har ikke tenke å svare på noe i det heletatt. Og du fredrikstadpatriot. Ja du har forklart oss hundre ganger hva du mener og alle har skjønt det. Hvorfor må du alltid reagere mot noe som er nytt og kanskje litt utradiosjonelt. Ja og greit o reagere men det finnes måte på hvor mye. Atter en gang takk for at dere tok det veeeeeldiiiig off topic og ødelea en fin tråd. 

 

P.S. NB husk jeg kommer ikke til å svare på noen av deres kommentarer.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 08 jul 07, 13:25

Jeg kjøper den! Sorry!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


StianLarsen

A-lagspiller

Ble medlem: 20 mai 05
Innlegg: 769

Lagt til: 08 jul 07, 14:44
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

og som svar på den personen som spør om jeg mener at BRH ikke er ute etter å støtte laget har jeg følgene svar: NEI, jeg tror faktisk ikke hele poenget med å danne en "ultras" gruppe er for å støtte laget, etter hvert vil det også her komme bråk, kvalme og idioti. 

Det er forskjell på ultras som er ute etter og støtte laget sitt gjennom 90 minutter og casuals som er ute etter bråk. Hittils kan ikke jeg se at det er noen casuals gruppe i Fredrikstad?

Kan du Fredrikstadpatriot definere hva ultras er for deg? Hva en ultrasgruppering er?

---------------------------

Ja til og kasta alle som ikke synger på ph feltet på hue og ræva ut fra stadion!


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 08 jul 07, 18:49

helt ærlig åssen klarte du å blande inn unge enga inn i den tråden her?   virker som det eneste du er ute etter er krangling å bråk fredrikstadpatriot  men kanskje fredrikstadpatriot som har masse meninger, har noe å si om det som faktisk tråden handlet om opprinnelig?

 

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 jul 07, 19:21
Opprinnelig postet av hedvalen

helt ærlig åssen klarte du å blande inn unge enga inn i den tråden her? 

Det var kråkerøygutt1 som skrev noe om unge enga først:

"Klanen har jo to barneavdelinger de.
Miniklanen og Unge Enga "

fra der av sporet det ganske så fort av...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 jul 07, 12:02

så var det Martin_  som skrev om Unge Enga, deretter begynte jeg.

 

Har også skrevet om Mini Plankehaugen, og jeg synes det er en positiv idè, eneste jeg tenker på er størelsen på stadion, og evt plassering av disse juniorene...

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 09 jul 07, 12:20

Martin skrev som mye som at UE var bra for tribunelivet, så begynte du å komme med driten din.. Men samme det nå, vi har vært så mye inne på akkurat det der før! kommer ingen vei uansett :)

 

Syns forslaget til mini-haugen var bra jeg da! men som mange andre spør om, hvor skulle dem isåfall stått?


dudilei

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 16

Lagt til: 09 jul 07, 19:00

Pleier det å være fullt på VIP tribuna, nærmest plankehaugen?? (Jeg husker nemlig ikke, hehe)  Vet ikke helt om dere skjønner hvor jeg mener hen.. Men det pleier vel å være ganske rolig der, så kan ungene lage liv der, samtidig som de står trygt =)

 

---------------------------

Så lenge ballen er rund, kan allting skje =)


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 09 jul 07, 19:31
syns de kunne ryddet fri noen sitteplasser på en av sidene på plankehaugen feltet .. da er veien lett over i plankehaugen når de vokser til

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24