Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kamp: Strømsgodset - FFK (Runde 12)

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 24 jun 07, 23:27

Jeg skylder absolutt ikke på dommeren, vi klarte å tape denne kampen helt på egenhånd!

 

Men det hjelper ikke når spillerne blir frustrerte over dårlig dømming. Bjørkøy får sitt gule etter å ha tatt en takling tilsvarende Huusko sin tidligere og en annen situasjon hvor jeg ikke husker navnet på godset spilleren. Kortet kan forsvares, men ikke når han lar tilsvarende situasjoner gå andre veien.

Ramberg sitt er greit dersom han får det for kjeftbruk, da taklingen ikke kvalifiserer til frispark engang.

Det røde kortet er helt håpløst etter min mening siden Shabani, JA er sistemann, men NEI ikke tar fra Godset noen målsjans. Spilleren er på vei bort fra mål og med spillere kommende til som sikring i feltet. Det er ikke noe som heter sistemann i regelverket.

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 24 jun 07, 23:34
Opprinnelig postet av aavdst

Synes ikke vi skal skylde på dommeren fordi vi tapte i dag. Jeg er vanligvis ingen fan av Edvardsen, men synes ikke han gjorde noen store denne gang. Kortene var greie de. De gule kom vel for munnbruk.  Edvardsen er vel den dommeren som tåler minst av dette slaget. Han burde kanskje lære seg å ta frem glimtet i øyet og la ting passere i to sekunder før han griper til lommen. Men direkte feil er det ikke å gi gult. Og det røde var korrekt i.o.m Shabani var bakerste mann. Det blir selvfølgelig et skjønnsmessig tema hvorvidt Godset-spilleren hadde en klar avslutningsmulighet dersom han ikke ble felt. Men fellingen var klar nok, og han var bakerste mann.

Håper denne kampen fort går i glemmeboken og at vi tar en fryktelig hevn over Odd neste runde.



Synes du er snill med Edvardsen her, aavdst, men er HELT enig at dette tapet klarte vi greit å påføre oss selv. Godset var faktisk så svake at det var en skam å tape i dag, synes jeg!

Når det gjelder kortene, så er det for hvert kort en håpløs avgjørelse av dommeren IMHO:
Gult til Bjørkøy: Isolert sett et greit kort, men kun ca. 10 minutter før slipper en Godsetspiller unna en ganske så tilsvarende situasjon med kun tilsnakk.

Gult til Ramberg: Hvis han fikk gult for tacklinga, er det en håreisende avgjørelse (sier han som sto laaang unna.. ;-). Hvis han, som jeg tror, fikk det for kjefting så oppsummerer det min forståelse abv Edvardsen: arrogant. Og uten menneskeforståelse. Han MÅ kunne forstå at en spiller kan bli frustrert i en sånn situasjon, og med mindre det er VELDIG grove ting som kommer så burde det holde LENGE med tilsnakk.

Det røde er det verste: Ja, han er bakerste mann. Men sier reglene noe om bakerste mann? NEI! Det er snakk om man blir fratatt en målsjanse. Og i og med at Ohr er på vei mot et sted mellom cornerflagget og mål PLUSS at en FFKspiller (Czwartek?) er inne i sikring er det røde hårreisende!

*puh* Og verst av alt: Da jeg kom hjem ble jeg møtt av en smilende svigerfar som holder med Godset...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 24 jun 07, 23:48

Opprinnelig postet av bjervell

*puh* Og verst av alt: Da jeg kom hjem ble jeg møtt av en smilende svigerfar som holder med Godset...

 

Kan si såpass at din sønn ikke var spesiellt overbærende med den tapende part i denne kampen han heller....

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!


A.Scheie

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 apr 04
Innlegg: 857

Lagt til: 25 jun 07, 00:02
Endret: 25 jun 07, 00:15

Noen synspunkter fra kampen idag. Var selv i Drammen og så kampen fra en god posisjon på langsiden.

For det første synes jeg at denne kampen viser hvor viktig marginene kan være i fotball. Føler faktisk at vi - ut ifra spill og sjanser -  fint kunne klart minst 1 poeng. Men idag hadde vi  - dessverre for oss - de berømte marginene mot oss. Jeg tenker på de samme marginene som gjorde at vi klarte 1 poeng på Lerkendal og 3 poeng mot VIF. Det beste eksempelet er kanskje da Fofana burde sendt FFK i ledelsen sekunder før Strømsgodset går opp til 1-0. Slik er fotballen - dessverre for oss idag.

Videre vil jeg ofre noen linjer på Strømsgodset og Godsetunionen. Når det gjelder angrepsspill skal jeg støtte de som mener at Godset ikke akkurat spiller noen festfotball. Slik jeg så kampen idag, består angrepspillet til Godset av
1.Lange baller mot en eller annen spiller der fremme
        eller
2. En rettvendt Stian Ohr som setter fart med ball. (Hvorfor kunne vi ikke klart å stoppe ham ved å ikke la ham bli rettvendt?)

Ellers synes jeg Godsetunionen sin oppførsel etter kampen er pinlig på deres vegne. Istedet for å glede seg over eget lag og årets første seier på Marienlyst, er de mer interessert i å lire av seg et eller annet mot FFK. Flaut synes jeg. Håper Plankehaugen ikke faller ned på dette nivået.

Dommer Edvartsen er - og vil sikkert alltid være - noe av det mest arrogante som finnes på norske fotballbaner. Når man ser på de små (men kanskje ikke avgjørende) situasjonene, er det tydelig han han mangler både fotballforståelse, ydmykhet og glimt i øyet. Jeg vil ikke hevde at han avgjorde kampen til noens fordel idag, men jeg forstår på en måte Bjørkøy likevel. Som fotballspiller er slike dommere noe det verste en kan møte. Er rett og slett håpløst irriterende å spille under slike inkonsekvente og kompenserende forhold. Når det gjelder Bjørkøys gule kort er det greit. Hvert lag har fått en tilsnakk hver for tackling bakfra. I slike situasjoner gir dommeren som regel klar beskjed om at neste bakfra - uansett spiller - vil bli straffet med gult kort. Ramberg sitt kort kan man derimot stille større spørsmålstegn ved...

Det som avgjør kampen idag er istedet måten vi opptrer i eget felt:
1-0 målet: Dette er hårreisende "ball-watching" av PAC. Etter å ha sett målet i reprise tror jeg det går nesten 10 sekunder uten at PAC orienterer seg i feltet. Forbaska synd ettersom det bare er EN spiller som er i en farlig posisjon inne i feltet - nemlig målscorer.
2-1 målet: Her er det kollektivet som svikter totalt. I håndball ville jeg kalt det en ren tellefeil. Det kan se ut som om det er Bjørkøy som er for slapp i markeringen, men det er det ikke. Bjørkøy har sin mann, mens ingen tar ansvar for Aas. Gjør man slike feil på blir mann straffet for det. Det gjelder faktisk på alle fotballens nivåer.

Når det gjelder det røde kortet, så synes jeg dessverre at det er greit. (Selv om ikke Frode Olsen er enig med meg.) Selv om Ohr er på vei LITT ut mot siden, er han likevel så rask og bra med ball at dette vil kunne bli en klar scoringssjanse. PAC er ikke engang i nærheten av å kunne gi fullgod sikring. Det er han for langt unna til. Kortet kan sikkert diskuteres, men HVIS det er frispark så kan kortet forsvares. Hvis noen synes dette er i tøffeste laget, er det reglene som må klandres -  ikke dommeren. Synes selvfølgelig fryktelig synd på Agim som hadde spilt en meget god omgang. Fulgte ekstra nøye med på ham, og han vant blant annet de fleste duellene med Kovacs. GLEDER MEG til å se mer av Agim i Tippeligaen, og tror faktisk at han allerede nå er på nivået til Vidar Martinsen. Liker å se en midtstopper som "tar tak" - uansett alder.

Ellers så synes jeg at PAC slet fryktelig i første omgang. Trodde nesten helt sikkert at han skulle ut da Agim varmet opp. I andre omgang synes jeg at PAC gjør en helt grei kamp, spesielt med tanke på arbeidsforholdene. Etter min mening spilte vi uten noen på høyre midtbane. Tarik ble som regel liggende for sentralt og for høyt i banen (i alle fall utifra en kant-posisjon). Ramberg derfor den som måtte gjøre den defensive jobben på høyresiden, men han kom aldri langt nok ut på kanten til å kunne hjelpe PAC skikkelig. Resultatet var at Godset kunne "doble på kant" flere enn en gang.

Synd at Fofana ikke scorer. Og synd at han løper så mye i offside. Men det skal sies at den ENE situasjonen da han ville kommet alene med keeper, så tok linjemannen feil. Der hadde jeg en knallbra posisjon. (Tenker ikke på det annulerte målet.)

Det er lett å være etterpåklok, men med dagens kampbilde, tror jeg West burde vært innpå tidligere mens Fofana kunne gjrot større nytte mot slutten. Så lenge det var uavgjort lå Godset ofte høyt med back-rekka samtidig som FFK hadde mulighet på en del "West-overganger". Da West kom inn på 1-2 lå Godset mye lavere med laget, og han fikk ikke utnyttet sine sterke sider noe særlig. Da tror jeg vi hadde hatt mye mer nytte av en teknisk sterkere Fofana. Menmen... Ikke lett å vite på forhånd dette....

Ellers vil jeg til slutt gi litt skryt til Grönhagen som må være en av de mest sympatiske trenerne i Tippeligaen. Mens andre trenere skal slenge meg leppa om dommere, motstandere og kolleger, fokuserer han på eget lag. Dessuten er han i det minste en smule realistisk i sine kommentarer etter en kamp. Morgan og Bjørkøy derimot...


For egen regning

"A.Scheie"

---------------------------



God bedring, Dagfinn!


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 25 jun 07, 00:52
var i drammen, morsom 1omg, men en skrekkelig 2omgang.....FFK burde ledet til pause, to feite fofana sjanser samt superheadingen til gardar som uforståelig nok ikke går inn!!i 2omg er godset minst ræva og vinner fortjent. må også legge til at jeg sjeldent har sett en så markeringssyk dommer som edvardsen. det at et dommer hakker opp kampen så til de grader med mye unødvendig pipeblåsning er for meg verre enn om de svikter i en enkelt situasjon(les shabani) børsen min:


staw   5    helt OK kamp, en grov miss, kan ikke klandres for målene.


pac   3   svak som "alltid". vårt svakeste ledd i 3,5 sesonger nå.



gerrbrand  4  litt under pari, sløv, ut med skade.



shabani   5  solid førsteinntrykk, kriger sterkt mot bl.a kovacs, feilaktig utvist.



piiroja    6   meget solid, rydder unna, flott scoring, ruste dog litt for ofte.




multaharju  3  BERTELSEN!!!!!!!!!multaharju har innsats.Punktum. sliter med å falle av i tide, sliter med posisjonering, sliter med pasningspillet og samspillet med stadheim er HORRIBELT!!!(især i 2omg)



tarik  3    svakeste kampen hans i år, virker "sliten". tapte nesten alle 1 mot 1 dueller, lite kreativ, forutsigbar



ramberg  5  tredje solide kampen på rad, dog er FFKs midtbane norges letteste å gli igjennom. klarer ikke helt å se hvorfor, men tidvis virker ramberg og jonna lite tilstedeværende.......



jonna   3   uff,uff.....hadde wehrman vært klar til odd kampen ville han spilt sammen med ramberg sentralt,så svak er jonna om dagen. HELT ute av form!folk ble blendet av alle scoringene hans innledningsvis men faktum er at jonna knapt har gjort en virkelig solid kamp.....snakk om negativ utvikling kontra sist sesong....en jonna tilbake i form, bertil tilbake på vback og klassespiller kasey på midten og FFK har brått 3 "nye" spillere!!



stadheim 4  fin 1omg, lure pasninger, vinner dueller og vår bestemann, faller fullstendig sammen i 2omg og spiller til 2er på børsen(6+2/2), uinspirert, giddalaus, rett og slett SVAK.



fofana   3    SKAL score minst 1mål i dag, altfor svakt. vi må kunne forlange scoringer i de situasjonene. tidvis også uinspirert, samtidig som man ser potensialet....frustrerende!!west fra start mot odd!



gardar  5   har virkelig fått troen på denne mannen!sterk, vinner dueller og står på, har ekstremferdigheter når det kommer til avslutinger og dempinger til lagkamerater. uten tvil et klokt fotballhode! uhyre nære en ny goal.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 25 jun 07, 02:32
Sånn for å ta noe helt annet. Hvor mange tror dere vi var i Drammen i dag?

Konnerud

Knøttespiller

Ble medlem: 07 jan 06
Innlegg: 71

Lagt til: 25 jun 07, 02:55

 

 

Synes Godset var hakket bedre i dag, spillemessig og forsvarsmessig. Alt i alt en fortjent seier til SIF.

 

Men at Morgan Andersen synes Godset bare spiller langt er bare tøv. Alle som var tilstede på Marienlyst i går så vel at Godset ikke slo mye langt. Den eneste på Godset som slo langt var Glenn Andersen, og han slo vel 3-4 langpasninger. Bare legg merke til SIFs forspill på 1-0 skoringa! Utrolig vakker fotball!

Takk for kampen, FFK og Plankehaugen!

 

 

---------------------------

Leve Godset og FFK


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 25 jun 07, 03:24

Kampen viser klart at FFK trenger å forsterke med to spillere i tillegg til Wehrman som bør gå rett inn og ta pålassen til Bjørjøy.

En høyre back. PAC har ikke imponert i år og er alt for dårlig til å gå i dueller når det kommer innlegg fra kantene slik som på 1-0 målet i går. Har sett han feile i for mange slike situasjoner i tillegg til at en "håndfull" venstrevinger har utspilt ham så langt i år.

En kantspiller. Når vi ikke kan benytte Raymond og Tarik på hver sin kant har vi ingen gode erstattere. Stadheim og Multe er de svakeste leddene på midtbanen når de spiller og bør erstattes. En god "klassisk" kantspiller vil forsterke laget.

Med forsterkninger på disse plassene klare til høsten kan FFK kjempe blandt de 5-6 beste allerede i år tror jeg.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 25 jun 07, 08:23

Enig med Kent Wehrman tar plassen til Bjørkøy, ny høyreback og høyrebreddeholder.

Så slipper Fofana å brukes på laget for han holder TL nivå. Så langt i år, Adecco spiller akkurat som PAC,Hoås, Stadheim m.m

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 25 jun 07, 10:21

Mener absolutt at Ramberg pr i dag er det svakeste punktet på midtbanen, og kanskje på hele laget. Han har taklingsvegring og er generelt veik i alt han foretar seg.

Shabani imponerte meg i går.

Dommeren er en annen historie. Situasjonen der han blir hindret i å komme ut på en dødball ville "alle" keepere med et større navn fått frispark. Det røde kortet er også billig, og uansett gir du ikke et tvilsomt rødt kort til en 19 åring på overtid hvis du har litt mellom ørene.

Kan forstå Bjørkøy sin frustrasjon og kan ikke se noe galt i hans uttalelser. Morgan er vel ikke den første til å kritisere Strømsgodsets spill?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Plankekæll

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 okt 05
Innlegg: 5989

Lagt til: 25 jun 07, 13:17
Opprinnelig postet av aavdst

Og det røde var korrekt i.o.m Shabani var bakerste mann. Det blir selvfølgelig et skjønnsmessig tema hvorvidt Godset-spilleren hadde en klar avslutningsmulighet dersom han ikke ble felt. Men fellingen var klar nok, og han var bakerste mann.

Slutt og drit deg ut!! Det er INGENTING som heter BAKERSTE MANN!! Det skal gis rødt kort hvis det angripende lag fratas en klar målsjanse, ikke når en spiller blir felt som bakerste mann. I går var Ohr på vei retning cornerflagget, Pål André var på vei inn i sikring. Dermed skulle det vært gult kort, ikke rødt.

Blir så jævli provosert av folk som ikke kan reglene, og i tillegg skal belære oss andre om en regel som ikke finnes. Les regelboka før du kommer med sånn piss. Faen, kjenner det koker.


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 25 jun 07, 14:26

Utrolig åssen folk vil kaste Bjørkøy ut av laget når Wehrman er på plass. Enten Ramberg ut, eller evt,  siden Ramberg har hevet seg, Bjørkøy ut på høyre, Fofana på benken, og Tarik opp som spiss.

Multe må slutte å slå pasninger, og PAC må erstattes nå. Har egentlig alltid støttet PAc, men nå begynner det å bli for langt mellom de gode kampene, dessuten vet vi at han ikke har offensive kvaliteter, i form av innleggsfot. Han treffer aldri in i boksen.

Ellers ser vi at vi trygt kan selge Rami, dersom noen byr i overkant av 5 mill, og at Agim kanskje bør få flere muligheter på bekostning av Patric, iallefall noen lange innhopp innimellom, for å få erfaring.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


marrern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 7

Lagt til: 25 jun 07, 15:01

Opprinnelig postet av A.Scheie
Ellers synes jeg Godsetunionen sin oppførsel etter kampen er pinlig på deres vegne. Istedet for å glede seg over eget lag og årets første seier på Marienlyst, er de mer interessert i å lire av seg et eller annet mot FFK. Flaut synes jeg. Håper Plankehaugen ikke faller ned på dette nivået.

Heisann folkens.

Takk for kampen, bra oppmøte fra Plankehaugen, men litt ensformige var dere! Så må jeg be A.Scheie om å utdype hva han mente med å "lire av seg ett eller annet mot FFK". Vi sang variert hele kampen, og sang en gang - rundt det 90. minutt - HVA ER STILLINGA, FREDRIKSTAD. Altså en gang! Hvis det var denne du siktet til må jeg si at du (for har ikke sett noen andre FFK`ere klage på dette) virker noget hårsår.


Blå og Stolt

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jun 07
Innlegg: 2

Lagt til: 26 jun 07, 11:31

Hepp!

Takk for godt oppmøte fra plankebyen! Må dog si meg skuffet over lydene dere lagde. Stod selv på motsatt kortside og hørte dere aldri. Leste i en annen tråd at dere brukte tromme og ropert..

Satser på en størreutfordring på tribunen når vi kommer til dere. Gleder meg til å se den nye stadionen deres!

---------------------------

-Godset til jeg dør-

Hvis Gud ikke er Godset-fan, hvorfor er da himmelen hvit og blå?


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5378

Lagt til: 26 jun 07, 12:12
Vi var heller ikke fornøyd med hvordan vi presterte på søndag. Det ble eksperimentert litt med å synge samme sang i hele kampen. Det ble dessverre ikke noe særlig trøkk av det og vi gikk bort i fra det til andre omgang. Det var dessverre likevel ødeleggende for stemningen. (I tillegg til at bare et fåtall av oss så hva som skjedde innenfor 16 meteren, noe som også ødela litt av stemningen).

Satser på at vi knuser dere både på tribunen og på banen når vi møtes i høst. Ettersom vi var så elskverdige å la dere ta alle poengene, regner jeg med at dere gjør det samme for oss 

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


RuneT

A-lagspiller

Ble medlem: 18 nov 06
Innlegg: 466

Lagt til: 26 jun 07, 12:47
Lyden var helt forferdelig der borte, stod bare noen meter fra hovedfeltet på gresset og hørte knapt noe.. Lydmessig var den plassen helt forferdelig, lyden gikk rett opp i lufta, og godset-supporterne regjerte på marinlyst, desverre..

En annen ting var at Espen Johnsen var i praktslag på søndag, har ikke sett han så god på lenge.
Blir uansett godt å få inn Kasey på midten, funker ikke med Stadheim desverre.

---------------------------

FFK for alltid!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 26 jun 07, 13:32
Opprinnelig postet av Plankekæll

Slutt og drit deg ut!! Det er INGENTING som heter BAKERSTE MANN!! Det skal gis rødt kort hvis det angripende lag fratas en klar målsjanse, ikke når en spiller blir felt som bakerste mann. I går var Ohr på vei retning cornerflagget, Pål André var på vei inn i sikring. Dermed skulle det vært gult kort, ikke rødt.

Blir så jævli provosert av folk som ikke kan reglene, og i tillegg skal belære oss andre om en regel som ikke finnes. Les regelboka før du kommer med sånn piss. Faen, kjenner det koker.

Ok. Skal slutte å drite meg ut. Det siste jeg ønsker er jo at du koker over

Men jeg mener likevel han ble fratatt en scoringsmulighet da han ble felt. Om PAC hadde klart å nå inn i sikringsposisjon avhenger av når Ohr ville prøvd på en avslutning.

 Selv om ordlyden "bakerste mann" ikke eksisterer i dommerboka - så er det vel det de mener med å bli fratatt en opplagt scoringsmulighet. Da det ikke er noen flere motstandere mellom ham og keeper.


Blå og Stolt

Bedriftsspiller

Ble medlem: 26 jun 07
Innlegg: 2

Lagt til: 26 jun 07, 14:04

Vi er dessverre ikke kjent for å være elskverdige når det gjelder å legge igjen mange poeng på bortebane

Tror neppe noen blir knust på tribunene heller, det blir kamp til døra der òg! Ikke se bort ifra at dere nok en gang vil få gleden av å oppleve GodsetUnionen danse disco...

---------------------------

-Godset til jeg dør-

Hvis Gud ikke er Godset-fan, hvorfor er da himmelen hvit og blå?



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3