Kouadio kan bli tvunget ut av landet pga for lite spilletid
Tidligere tittel: FFK-sak på TV2 Nå
Fikk ikke med meg hva det gjaldt.
Mod: Endret til en mer forklarende tittel
---------------------------
- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!
Norgesmester
Men det finnes da andre afrikanere i Tippeligaen som ikke har spilt 50 % av kampene, men likevel ikke blitt kastet ut...
Vi får se... sporten starter jo hvert øyeblikk nå.
jaha... hva skal vi tro om dette da?? Det er vel ikke akkurat budjettert med å gi Kouadio 1 mill i året i 2 år uten at han gjør en jobb for oss... hmmmm...
Jeg er klar over kriteriet om 50 % - men jeg er også klar over at det de siste par sesongene (hvor regelen har vært den samme) har vært spillere fra utenfor EU i Norge som heller IKKE har oppfylt kriteriet om 50 % spilletid, men som likevel har fått fortsette i klubben sin i Norge. Se f.eks. på Kone i RBK som ikke spilte 50 % av kampene for RBK i fjor, men likevel spiller for klubben i år.
Forskjellsbehandling?
Det kan nesten virke som om TV 2 har sittet og ventet på at dette skulle skje og har funnet et påskudd for å lage en negativt vinklet sak rettet mot Morgan Andersen - igjen.
Sukk.
Jeg blir fortvila av UDI jeg ass... Er jo ganske mye annet som får lov til å bo i det landet her, uten at jeg skal begynne på den diskusjonen
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
Opprinnelig postet av Costanza
TV 2 sin sak var altså det at Kouadio såvidt har vært på banen i år og ikke ser ut til å spille 50 % av kampene som er kriteriet for å få fornyet arbeidstillatelse av UDI/NFF. Og siden Kouadio har 3 årskontrakt må FFK likevel betale full lønn i hele perioden, som skal være ca 1 mill pr. år, og som kan bety at FFK må betale Kouadio 2 mill når han ikke har tillatelse til å spille for FFK lenger...
Jeg er klar over kriteriet om 50 % - men jeg er også klar over at det de siste par sesongene (hvor regelen har vært den samme) har vært spillere fra utenfor EU i Norge som heller IKKE har oppfylt kriteriet om 50 % spilletid, men som likevel har fått fortsette i klubben sin i Norge. Se f.eks. på Kone i RBK som ikke spilte 50 % av kampene for RBK i fjor, men likevel spiller for klubben i år.
Forskjellsbehandling?
Det kan nesten virke som om TV 2 har sittet og ventet på at dette skulle skje og har funnet et påskudd for å lage en negativt vinklet sak rettet mot Morgan Andersen - igjen.
Sukk.
Ida Marie "fitta" Vatne fornekter seg ikke, hu har tatt på seg jobben med å forfølge MA til dagen han dør tror jeg.. Kanskje det trengs ett nytt Plankehaugen mot Tv2 stunt slik at jippokanalen nr 1 snart skal skjønne hvor skapet skal stå!!
Opprinnelig postet av endre
Hva med FFK2 da, telles ikke kamper der?
Jeg blir fortvila av UDI jeg ass... Er jo ganske mye annet som får lov til å bo i det landet her, uten at jeg skal begynne på den diskusjonen
Amen, Enig med deg!
Nei, det gjelder ikke.
Men jeg tar det med ro foreløpig. UDI kan neppe drive forskjellsbehandling, så siden andre ikke-EU-borgere har fått fornyet sine arbeidstillatelser selv om de har spilt godt under 50 % av kampene, så regner jeg med at de behandler Kouadio/FFK likt.
døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!
FFK risikerer millionsmell
Serge Konan Kouadio har ikke nok spilleminutter for Østfold-klubben. Det kan bli kostbart.
Den 18 år gamle spissen fra Elfenbenskysten har flere kamper for aldersbestemte landslag.
Men med kun tre Tippeliga- og cupkamper denne sesongen, oppfyller han ikke kravene til spillere hentet inn fra utenfor EU-området.
NFF krever spill i 50 prosent av kampene for å få fornøyet oppholdstillatelse i Norge.
- Jeg kan ikke ta andre hensyn enn de rent sportslige. Jeg må hele tiden velge dem som er best, sier trener Anders Grønhagen til TV 2 Sporten.
I verste fall betyr det at FFK må betale Kouadio ut de resterende to kontraktsårene uten å kunne benytte hans tjenester.
Ifølge TV 2 står det om så mye som rundt en million i året.
Det liker Morgan Andersen dårlig.
- Hvis en spiller ikke har mulighet til å opprettholde sin side av avtalen med oss, kan jeg ikke forstå hvordan dette skal være mulig, sier Andersen til TV 2 Sporten.
Dette er typisk Media.Mange spillere i Norge de siste årene som har fått opphold uten 50 prosent spill eller mere.Da Andersen var i Lyn så var det de som fikk gjennomgå,nå er det altså dere.Men er det slik det skal være så får ha vel spille 1 min annenhver kamp da så er det i boks.Dette er ingen ting og beskymre seg over,bare Media som ikke takler at det går bra for Fredrikstad om dagen så da passer det og komme med dette dagen før Sandefjord kampen.
Se f.eks. på Kone i RBK som ikke spilte 50 % av kampene for RBK i fjor, men likevel spiller for klubben i år.
Var det ikke en Brann-spiller som fikk fornyet arbeidstillatelsen sin etter å ha spilt en time (?) for Brann forrige sesong?
Nei, det gjelder ikke.
Men jeg tar det med ro foreløpig. UDI kan neppe drive forskjellsbehandling, så siden andre ikke-EU-borgere har fått fornyet sine arbeidstillatelser selv om de har spilt godt under 50 % av kampene, så regner jeg med at de behandler Kouadio/FFK likt.
Hvordan gjelder disse reglene om han blir lånt ut, slik som Monkam i Brann?
Monkam var forøvrig i Brann i hele fjor, og fikk fornyet oppholdstillatelse til tross for at han bare var på banen i 8 minutter i en kamp iløpet av hele sesongen....
SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!
Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net
Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net
06/10/2024 22:02 | 2001f914