Husk meg
Brukernavn
Passord

VGs statistikk over effektivitet

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 jun 07, 11:15

Måtte dette fortsette:

Vi har 17 mål på 39 målsjanser (43,6% utnyttelse) og 67 målsjanser mot oss og 16 innslupne (77% redning).

For 2006: 38 mål på 141 sjanser (27,0%) og 135 målsjanser imot og 46 innslupne (66 %) (PS! Rosenborg hade88% redningsprosent!!!)

For 2005: 35 mål på 103 sjanser (34,0%) og 171 målsjanser imot og 44 innslupne (75%).

Vi hadde en tilsvarende bra  redningsprosent i 2005, men det ble skapt gruelig mange sjanser mot oss - dermed også en høy redningsprosent. Det som har endret seg mest er utnyttelsen av målsjansene. Det ser ganske så bra ut, men vi må gjøre noe med antallet målsjanser imot...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Julekake

A-lagspiller
Ble medlem: 06 okt 04
Innlegg: 573

Lagt til: 19 jun 07, 11:29

Det er mulig at vi faktisk har blitt flinkere til å omsette sjansene våre i år, men jeg tror at den største grunnen til at vi ligger bedre ann på denne statistikken i år, er typen målsjanser vi kommer til. Tidligere kom vi ofte til målsjanser ved at f.eks. kvisvik la inn forran mål til tarik, brenne, toth, eller bjørkøy, som kom i stor fart og fikk avslutte fra ti meter. De var ofte hardt presset og de måtte ofte avslutte på en toutch. I år skaper vi ikke like mye sjanser, men sjansene vi skaper er gjerne digre. Nå ser vi oftere at spillerne våre kan legge ballen til rette eller skyte ganske upresset. Og selvom vi avslutter fra litt dårligere avstand, så er det fortsatt lettere og score på slike sjanser. Vet ikke om dette er noe de har snakket om, eller om det er helt tilfeldig, men tror nok dette er et resultat av at vi har sluppet oss litt lengre tilbake på banen i forhold til tidligere sesonger.

---------------------------

Engasjert hovedtribunist!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5527

Lagt til: 19 jun 07, 11:34
Endret: 19 jun 07, 11:38

Jeg legger til følgende info:

Ingen har sluppet til flere målsjanser i mot.

5 lag har sluppet inn flere mål: Brann, Lyn, TIL, Start og Aafk.

Kun Odd har skapt færre målsjanser enn FFK.

Kun Brann har vært mer effektive enn FFK. 44,4% mot 43,6%.

4 Lag har scoret mer enn FFK: Brann, LSK, RBK og Lyn. TIL like mange.

 

Ingen har høyere "redningsprosent" enn FFK

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 19 jun 07, 11:35
Ser gjerne at vi kommer til enda flere målsjanser - særlig om utnyttelsesgraden holder seg!

---------------------------

Norgesmester


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 20 jun 07, 17:21
Dette er statistikk som underbygger følelsen jeg har av framgang (litt uavhengig av tabellposisjonen til enhver tid). Effektivitet er en av de viktigste egenskaper i fotball så langt jeg kan bedømme. Det er ikke normalt å skulle skape ti-tolv målsjanser eller mer pr. kamp. Når vi skal ut i europacup må vi regne med internasjonalt nivå, og da skal vi være fornøyde om vi skaper 3-4 sjanser pr. kamp. Da blir det viktig å være god på å sette dem, ellers blir det vrient. På en annen side holder det ofte langt med to mål, og med god effektivitet foran kassa er det fullt mulig selv mot sterkee lag, det har vi jo sett i vår.

God effektivitet virker også stressende på motstander. De blir fortere frusterte over å ikke sette sine mange sjanser hvis vi er gode på å sette våre få i mål.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 1 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340