Husk meg
Brukernavn
Passord

Skam dere !!!!!

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 19 jun 07, 12:27

Angående det å komme tidlig til kamp, så er det ikke alltid jeg klarer det. Bor i Oslo og drar på bortekamp på hver hjemmekamp..

Tydelig at du ikke står i PH denialsander, for det er ikke plass til særlig mange der vi står, og særlig ikke mødre og småbarn som skal se på kamp.. Står allerde 2-3 stykker  foran,bak og oppå hverandre nå og hver kamp må vi stappe oss enda tettere fordi vi tyter ut i trappa som skal egentlig være fri for folk.

Og til Marie. Det stod da flere jenter blant oss søndag, og det er helt ok. Så lenge du synger i 90 min med den stemmen du har, er det ikke noe stress det. Folk skjønner jo at jenter ikke har mannstemmer. De fleste har ikke det ihvertfall, unntatt Anne Grete Preus da.. ().

 

Hva er problemet med å la BRH stå der de står?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 jun 07, 12:52
Altså i det øyeblikket jeg kom så henvendte jeg meg til damen og forklarte henne at det var ikke lurt sted til å stå. For det første fordi gutten stå rett ved siden av meg og jeg synes det blir formye om å holde i gang og så skal jeg i tillegg se hvor jeg trøkker eller sånn. I tillegg sa jeg at dette kommer til å bli trangt der og er ikke heldig å stå der hvor folk hopper mest. Må innrømme at en tanke slo meg i hodet og jeg ble faktisk litt lei meg når dem gikk. tenkte bare at kanskje han guttungen spurte mora om å stå der fordi han syntes det var stas ... Dessverre det ble slikt som det ble.... Heldigvis fluttet dem på seg for det ble ganske trangt etterhvert der nede. Og så svar til dere som klager at det er ikke lett å følge med når det er snakk om nye sanger ... Har dere tenkt at det går kanskje ann å vise litt initiativ og stykke innom "syngefeltet" og spørre om hva som synges? eller rekk op handa og spør meg vel.....   Synes egentlig at hele diskusjonen er overdimensjonert . Det viser seg igjen at det er forskjelligge elementer innad i PH. det er folk som vil ha liv og det er folk som er bare medlemer i PH fordi..... fordi.... tja jeg vet egenlig ikke hvorfor. da er det kanskje lett om å misforstå hverandre vel.  Min mening er i hvertfall at de fleste som ikke er villig til å synge bør holde seg til sidene og heller la dem som synger stå i midten.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 19 jun 07, 13:03
Endret: 19 jun 07, 13:05
Er ikke noe problem at dere står der. Problemet kommer først når dere skal jage vekk de som står der før dere. Hvorfor ikke prøve å dra de med på synginga isteden?

Synger selv når jeg er på stadion men de gangene jeg kommer sent så må jeg pent finne meg i å stå litt lengere ut på siden, kan jo ikke be folk å flytte seg fordi jeg sto her i forrige kamp.  Selv om jeg selv er en av de syngenge så må jeg innrømme at jeg ikke synger konstant i 90 min, noen ganger blir det avbrutt av sjanser eller stygge taklinger. Da forbeholder jeg meg retten til å reagere spontant med å enten juble, bue eller rive meg i håret ;) , noen ganger tar jeg meg også en syngepause når røsten blir sliten. 
Mener du at det er kun de som orker å synge konstant i 90 min som skal stå mot midten av tribunen? Det er det iallefall ingen på stadion som gjør så det argumentet holder ikke fisk. Skulle nesten vært artig å stelt seg sammen med dere i noen kamper å se om dere er like "flinke" som dere skryter av her inne eller om dere bare har det i kjeften (hehe dobbel betydning).

Et annet argument som jeg har vanskelig for å svelge er: " Mammaer og unger som har mest lyst til å se fotball" . Hva mener dere egentlig med det? Hadde det ikke vært for fotball kampen hadde jo ingen av oss vært der alikvel, dere har vel interesse av kampen dere også eller? Hvis det bare er synginga som er tingen for dere så kan dere jo flytte dere lengere bak og la mammaer og barn stå foran å se, synginga kommer godt ut mot banen alikevel skal dere se.


Edit:
Forresten.... er jeg velkommen hos dere i midten? Kan ikke garantere sang i 90 minutter men i de 70 jeg synger så er jeg sikker på at jeg trøkker på minst like bra som brorparten i "deres" feil.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 19 jun 07, 14:00

Opprinnelig postet av Klokan
Altså i det øyeblikket jeg kom så henvendte jeg meg til damen og forklarte henne at det var ikke lurt sted til å stå. For det første fordi gutten stå rett ved siden av meg og jeg synes det blir formye om å holde i gang og så skal jeg i tillegg se hvor jeg trøkker eller sånn. I tillegg sa jeg at dette kommer til å bli trangt der og er ikke heldig å stå der hvor folk hopper mest. Må innrømme at en tanke slo meg i hodet og jeg ble faktisk litt lei meg når dem gikk. tenkte bare at kanskje han guttungen spurte mora om å stå der fordi han syntes det var stas ... Dessverre det ble slikt som det ble....

Dette er iallefall det jeg mener er den rette måten å gjøre det på! Jeg oppfattet det slik at de hadde blitt bedt om å flytte seg på en ufin måte.

PH må rekruttere de unge. Det er de som skal ta over synginga og hoppinga når de som synger og hopper idag må ha rullator og pusteapparat for å komme seg til kamp. Det blir lettere for de som er foreldre å ta med unger hvis de vet det er fullt liv, sang og høy stemning - og ikke måtte bekymre oss om de blir kjeftet på og blir bedt om å flytte seg på uhøflig vis.

Jeg legger debatten død fra min side og gleder meg til den dagen jeg ser 95% av FB-feltet hoppe og synge i samfulle 90 minutter; damer, herrer, små barn og ungdom.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 jun 07, 14:28

Tror folk misforstår mye og drømmer veldig. Altså når det gjelder meg selv så ere jeg fullstendig  klar at det er bare drøm om å få hele feltet med på å hoppe og synge hele kampen. Mitt ønske er at de som ikke kan, vil eller gidder er i hvertfall med når vi tar en eller annen gang en skikkelig "vil sang". Det jeg synes var dårlig om søndag var det at de som sang, sang uten trøkk. Det hjalp etterhvert så....... Og som sagt så synes jeg at det blir kraftig overdrevet alt sammen. Både det meg kjefting og jaging av folk.  

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 19 jun 07, 14:45
Endret: 19 jun 07, 15:32
Opprinnelig postet av Martin_

Det Martin_ skrev..

 

Når du klarer å legge vekk alle dine tegn på ekstremt dårlige språkvaner, for så å skrive et saklig og velformulert innlegg, ja da skal jeg ta deg seriøst.

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 19 jun 07, 15:06

Snæbbuss: Jeg stopper selv innimellom for å banne og rope etellerannet sjenerende, alle gjør jo det. Er ikke det jeg mener. Etter den første rundene med den nye sangen på søndag var jeg omtrent helt jkørt, og måtte ta meg en pause selv. Heldigvis har man cola.

KeJ: Du er velkommen til å komme hjem for å se på mitt vitnemål fra ungdomskolen. Tviler på at det er grammatiske skriveregler du tenker på når du skriver et foruminnlegg i sinne.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
Nei til moderne fotball, Grandiosaklappere, storskjermmisbruk, og gamle damer på PH-feltet.


KeJ

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 apr 03
Innlegg: 1756

Lagt til: 19 jun 07, 15:10
Opprinnelig postet av Martin_



KeJ: Du er velkommen til å komme hjem for å se på mitt vitnemål fra ungdomskolen. Tviler på at det er grammatiske skriveregler du tenker på når du skriver et foruminnlegg i sinne.

var mer bannskapen jeg siktet til. Dessuten blir du tatt mer seriøst om du forholder deg saklig uansett hvor sint du er...

---------------------------

Rød/Hvit til jeg dør

Har jeg tro? Ja det skulle jeg mene, spørsmålet må være hva man skal tro på...


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 jun 07, 15:37

Jeg syns det blir feil å lage et eget felt for de syngende.. Hva med å spre seg utover, 3 forsangere på hele feltet? Jeg synger så og si hele kampen, men det er ikke alltid lett og høre hva Zoran sier..

Og dette med at damer og jenter ikke synger like bra som gutter er bullshit. På Startkampen sto det en del menn rundt meg, som sang litt forsiktig på noen sanger. Et par rader bak sto det et par damer som sang høyt, HØYT! Nedenfor meg sto det i tillegg tre ungdomsjenter som sang og hoppet og var veldig mye mer med enn mange av mennene som sto rundt meg!

Men det som kanskje irriterer meg mest er alle folka som står og holder kjeft nesten hele sangen, men er de som synger høyest på "dommerjævel" og "møkkalag", samt de som buer høyest under lagoppstillingen. Det er merkelig at det på nevnte "møkkalag", er et dobbelt så høyt volum fra Plankehaugen, som feks. på Pippisangen.

Men jeg syns også det er rart at når noen andre enn Zoran og de rundt ham starter en sang, blir det på en måte fryst ut. Det var en del bak meg som startet en sang på søndag, men som de mest "hardbarka" sangerne ikke ville være med på. Er det bare det Zoran starter man kan synge på?

Jeg tror at hvis man lager et eget felt for de veldig aktivt syngende, blir det bare de som synger, og de som fra før sang litt, slutter å synge. Er det et par overalt som tør å synge, vil det dras med flere. Det er vanskelig å skulle ta initiativ til å synge, hvis ingen andre rundt en gjør det!

Og et lite tips til deg Zoran: Jeg syns du er en utrolig bra forsanger som er flink til å engasjere mange. Det er bra at du tar tak når det går dårlig, og kjefter feltet opp. Men når folk da begynner å synge høyt, hadde det kanskje vært lurt å rose dem i større grad? Etter at du sa i fra, ble det jo mye bedre. Da syns kanskje noen det er hyggelig at det blir satt pris på, i form av ros/ applaus eller lignende.. Stå på!

 

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 19 jun 07, 15:41
Endret: 19 jun 07, 15:41
Opprinnelig postet av Lemmy

 

Og et lite tips til deg Zoran: Jeg syns du er en utrolig bra forsanger som er flink til å engasjere mange. Det er bra at du tar tak når det går dårlig, og kjefter feltet opp. Men når folk da begynner å synge høyt, hadde det kanskje vært lurt å rose dem i større grad? Etter at du sa i fra, ble det jo mye bedre. Da syns kanskje noen det er hyggelig at det blir satt pris på, i form av ros/ applaus eller lignende.. Stå på!

 

han pleier jo å gjøre det da!!!.......

kansje vanskli å høre det lenger oppe i felte? han pleier iallefall å gjøre dette!...

---------------------------

"Jeg tåler ikke korpsmusikken, men drar jo på kamp for det!"


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 jun 07, 15:43

Ok, da kan det ha vært noe jeg bare ikke har fåt med meg.

Det er i hvertfall veldig bra hvis han gjorde det!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 19 jun 07, 15:49

Synes Zoran gjør en god jobb jeg! Cred til deg Zoran!!  og han trenger vel ikke å gi alle en klapp på skuldra når vi gjør det bra! Det er jo bare å se på mannen så ser man når vi gjør en god jobb! Han lyser jo opp å man kan tydelig se når Zoran er fornøyd!

Du har iallefall min støtte på det du gjør Zoran, og jeg så hendelsen der dama og guttungen ble "jaga" bort som mange sier. Det var ikke tillfelle, Zoran var på ingen måte uhøffelig mot disse!

 

STÅ PÅ ZORAN!!!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 19 jun 07, 15:55

vet.. hele zoran lyser opp vett

---------------------------

"Jeg tåler ikke korpsmusikken, men drar jo på kamp for det!"


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 jun 07, 16:44
tror folk misforstår trådet bare mer og mer. Lenny nevner damer og synging. Det er ikke snakk om noe forskjell i det heletatt. Altså ingen kan få lov om å dele PH i kjønnskvoteringer da det er mange jenter, damer, kvinner , kjerringer som gjør jobben som mange manfolk kan bare drømme om.  Når det gjelder ros da.... tror du har bare oversett det Lenny. Kan hende at søndag var ikke mye av dette fordi jeg ble sinna og det tok tid før jeg ble litt kald igjen men ellers så viser jeg både tommelen opp og klapper... prøver i hvertfall så godt jeg kan....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 19 jun 07, 17:23

Skal du væra med til Sandefjord imorra Zoran ?? Håper det, Plankehaugen var ræva mot Start,, så da kan vi ta igjen mot sandefjord,, hehe

Gud vet at  Guttane trenger støtta våres imorra,, for det blir en vanskelig kamp

---------------------------

MaRcUs -- Står Vi En For Alle Og Alle For En !!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 19 jun 07, 17:23
Endret: 19 jun 07, 17:26
Opprinnelig postet av Pinaasen
Opprinnelig postet av Lemmy

 

Og et lite tips til deg Zoran: Jeg syns du er en utrolig bra forsanger som er flink til å engasjere mange. Det er bra at du tar tak når det går dårlig, og kjefter feltet opp. Men når folk da begynner å synge høyt, hadde det kanskje vært lurt å rose dem i større grad? Etter at du sa i fra, ble det jo mye bedre. Da syns kanskje noen det er hyggelig at det blir satt pris på, i form av ros/ applaus eller lignende.. Stå på!

 

han pleier jo å gjøre det da!!!.......

kansje vanskli å høre det lenger oppe i felte? han pleier iallefall å gjøre dette!...



Han bør ikke bruke megafon til å rose. Jeg har sett at han tar  tommelen  opp, og det bør være nok.

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 19 jun 07, 18:19

Opprinnelig postet av Marcus

Skal du væra med til Sandefjord imorra Zoran ?? Håper det, Plankehaugen var ræva mot Start,, så da kan vi ta igjen mot sandefjord,, hehe

Gud vet at  Guttane trenger støtta våres imorra,, for det blir en vanskelig kamp

 

Det ser dessverre dårlig ut. Marianne (kona mi) har avslutning med jobben så jeg skal vare hjemme med barna. Må satse på Drammen turen jeg.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 19 jun 07, 20:07

jaja da får vi se da, hvordan det funker imorra... vet du om de fleste fra BRH ska være med da zoran?

---------------------------

"Jeg tåler ikke korpsmusikken, men drar jo på kamp for det!"


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 19 jun 07, 20:32
Opprinnelig postet av Pinaasen

jaja da får vi se da, hvordan det funker imorra... vet du om de fleste fra BRH ska være med da zoran?

Blir ihvertfall en del av gutta som drar innover, jeg må holde senga pga halsbettenelse, ørebettenelse OG feber! heldige meg ..

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 19 jun 07, 20:45

Opprinnelig postet av Klokan
tror folk misforstår trådet bare mer og mer. Lenny nevner damer og synging. Det er ikke snakk om noe forskjell i det heletatt. Altså ingen kan få lov om å dele PH i kjønnskvoteringer da det er mange jenter, damer, kvinner , kjerringer som gjør jobben som mange manfolk kan bare drømme om.  Når det gjelder ros da.... tror du har bare oversett det Lenny. Kan hende at søndag var ikke mye av dette fordi jeg ble sinna og det tok tid før jeg ble litt kald igjen men ellers så viser jeg både tommelen opp og klapper... prøver i hvertfall så godt jeg kan....

Sorry hvis du tok det som kritikk til deg, det med damer og synging. Det var ikke til deg, men til et par andre her på forumet..

Det kan godt hende at jeg har oversett det. Skal se etter neste gang. :)    

Ellers var det ikke ment som kritikk, var bare et råd. For jeg syns du gjør en helt utrolig jobb, uten deg hadde vi vært norges dårligste supporterklubb. Så fortsett med den gode jobben; syng, kjeft, ros og inspirèr til sang!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 5 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340