Husk meg
Brukernavn
Passord

FFK rett videre til 2. kvalifiseringsrunde i UEFA-cupen.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 18 jul 07, 12:14
Dette er skremmende uprofesjonelt av FFK-ledelsen.

Bagstevold & co. kan ikke for fullt alvor mene at UEFA skal gi FFK bortekamp først uansett hvem som trekkes først opp av hatten bare fordi klubben har booket en konsert på stadion som krasjer med kampdatoen for UEFA-cup som de har kjent siden februar?

Det er jo en kjent sak at det er en fordel å spille på bortebane først. Jeg vil tro alle klubbene ønsker det. FFK kan jo ikke få denne fordelen automatisk bare fordi man har satt opp en konsert!? Det ville jo i såfall bety at UEFA sier det er greit for andre klubber i fremtiden å gjøre det samme, og det blir naturligvis kaos.

Her må FFK finne andre løsninger.

Jeg har ikke ord for hvor amatørmessig det her er av en profesjonell fotballklubb.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 18 jul 07, 12:50

Opprinnelig postet av Costanza

Jeg har ikke ord for hvor amatørmessig det her er av en profesjonell fotballklubb.

Spørsmålet er vel desverre om vi må kunne se på FFKs ledelse om profesjonelle i det hele tatt... Som du sier er dette så amatørmessig at det ikke engang grenser til det parodiske - her har FFKs ledelse trampet i salaten med begge beina så det holder. Nå gjenstår det vel egentlig bare å se hvor lenge de skal danse rundt i salaten før de har vett nok til å løse dette uten å ha påført klubbens rykte altfor mange riper i lakken...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 18 jul 07, 13:07

Det eneste FFK kan gjøre i nåværende situasjon, er å satse på flaksen - at FFK trekker bortekamp den 16. Å satse på at UEFA vil være "greie" i en slik sak, blir å tro på julenissen.

Alternativt må en evt. hjemmekamp spilles et annet sted, noe som ville gjort parodien fullbyrdet. Å flytte konserten (f.eks. til gamle stadion) kan jeg ikke se er en aktuell løsning. For det første er flertallet av billettene som allerede er solgt, kjøpt under forutsetning av ny stadion. Dessuten er billetttene solgt feltvis, med eller uten alkoholservering, noe som ikke er mulig på gammel stadion. Flytting av konserten vil følgelig gi et helt annet produkt, og dette kan neppe gjennomføres uten å samtidig åpne for mulig refusjon av penger til de som alt har kjøpt billett.

Jeg kan ikke tenke med at konsertarrangøren vil gå med på en slik løsning.

 

 

 

 


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 18 jul 07, 13:29
Får spille på Melløs da vel!

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 18 jul 07, 13:31
Er Melløs i så fall godkjent for Europacup?

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 18 jul 07, 13:33
Knapt nok godkjent for tippeligaspill...

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 18 jul 07, 13:44

Følgelig er ikke Melløs noe alternativ.


TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 18 jul 07, 13:54
Endret: 18 jul 07, 13:55

Jeg nekter å tro at UEFA lar FFK få fordelen av å spille hjemmekampen sist av administrative årsaker. Og det er rimelig uaktuellt å flytte konserten eller avlyse konserten. Så da har vi vel to alternativer:

1. UEAFA trekker slik at FFK får hjemmekamp sist. Alt er fryd og gammen.

2. UEFA trekker slik at FFK får hjemkamp først. FFK må leie Ullevål eller annen stadion som er godkjent. Mange av pengene vi eventuelt ville tjent på Aha-konserten vil bli brukt opp og vi må tåle å fremstå som idioter.


Uansett synes jeg den ikke-sportslige administrasjonen i FFK virker helt på jordet. Utgiftene for å få igang ny stadion har vært helt ute av kontroll, og satt klubben i likviditetsproblemer, og når klubben tar en stor økonomisk risiko i forsøket på å tjene penger på konsertvirksomhet, så klarer Bagstervoll å glemme å sjekke noe så åpenbart som om stadion er ledig.

Det er greit at fyren har et utrivelig vesen, men å være så slurvete når man forvalteter millioner av kroner, arbeidsplasser og byens stolthet, er en katastrofe.

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 18 jul 07, 14:07

At UEFA skal frata motstanderlaget fordelen av evt. hjemmekamp sist, pga. en situasjon FFK selv har satt seg i, anser jeg som helt utenkelig.

Et alternativ som derimot kan la seg gjennomføre, er å flytte hele kampdatoen. Men dette vil igjen avhenge av en rekke forhold.  


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5343

Lagt til: 18 jul 07, 14:11
Eneste jeg har funnet angående flytting av kampdato er følgende fra http://www.uefa.com/newsfiles/19070.pdf

The UEFA administration decides on match dates and fixture reversals on a
case-by-case basis, according to the principles set by the Club Competitions
Committee. For the first round of the competition, associations with three or
more clubs in the UEFA Cup may arrange the home and away matches of
their clubs on Tuesdays, provided such matches kick off before 18.00 hours
(CET). The approval of the visiting club and its national association is
necessary in such cases. The UEFA administration reserves the right to
impose a match date in the event of clashes between domestic competition
matches and matches in this competition.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 18 jul 07, 14:12
Opprinnelig postet av Tom!

Følgelig er ikke Melløs noe alternativ.

Følgelig kan man tro at jeg forsøkte meg på en liten morsomhet med mitt innlegg.

---------------------------

Norgesmester - to på rad?
Ikke det, nei. Ihvertfall i fjor, da...


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 18 jul 07, 14:16
Endret: 18 jul 07, 14:16
Opprinnelig postet av DrDRE
Opprinnelig postet av Tom!

Følgelig er ikke Melløs noe alternativ.

Følgelig kan man tro at jeg forsøkte meg på en liten morsomhet med mitt innlegg.



Kan vi ikke bare flytte konserten dit? Kråkene blir sikkert glade om det skjer noe kulturelt i byen deres.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 18 jul 07, 14:17
Opprinnelig postet av DrDRE
Opprinnelig postet av Tom!

Følgelig er ikke Melløs noe alternativ.

Følgelig kan man tro at jeg forsøkte meg på en liten morsomhet med mitt innlegg.

 

Det var følgelig grunn til å anta at det var spøkefullt ment, men man kan aldri vite.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 18 jul 07, 14:21
Opprinnelig postet av Per Egil
Opprinnelig postet av DrDRE
Opprinnelig postet av Tom!

Følgelig er ikke Melløs noe alternativ.

Følgelig kan man tro at jeg forsøkte meg på en liten morsomhet med mitt innlegg.



Kan vi ikke bare flytte konserten dit? Kråkene blir sikkert glade om det skjer noe kulturelt i byen deres.

 

Kråkene blir sikkert glade, men det spørs om konsertarrangøren, publikum som alt har kjøpt billett, eller AHA blir like fornøyde. 


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 jul 07, 13:40

Kan de ikke bare avlyse hele BuHu eller ahahaha eller hva det er da?

 

Nei, dette er uprofesjonelt av klubben!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Felt P, rad 7, sete 11 !


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 19 jul 07, 14:43

eneste problemet er at aha fortsatt skal ha pengene sine. de har skrevet under på at de skal spille. å hvis det blir avlyst må vi ut med alle pengene. bedre å si til dem nå at hvis vi får hjemmekamp så blir det ikke noe av. mens hvis vi får bortekamp så går konserten som planlagt.

men uansett så syns jeg det er helt utrolig at de har klart å få til dette, som det står så har denne kampen vært planlagt i lang tid før vi booket aha hit.

kanskje de trenger en kalender spom de skriver opp alt som skal skje på stadion. så ser de lettere hvis ting kræsjer. hehe, utrolig dårlig jobb av ffk det her syns jeg.


Gressvikslampen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 468

Lagt til: 29 jul 07, 09:26

Vi taper penger uansett hva klubben finner på. Det er solgt lite billetter, så uansett vil vi tape penger. Så hva kan vi gjøre da? Selge Vuorinen da eller? HJK sikler etter han nå, og verdien på han vil bli nesten det samme som å avlyse og refundere.

 

Foresten, en liten ting: Konserten ble booket av en som IKKE jobber i FFK lenger. Så ikke legg skylda på styret, Bjørn, osv. Noen burde absolutt ha tittet litt på datoene, men det her var et slags enmannsarbeide å booke ha-ha.  

---------------------------

Vuorinen på topp!! Men aldri i FFK =(


lierdet

Juniorspiller

Ble medlem: 01 jul 07
Innlegg: 76

Lagt til: 03 aug 07, 15:11
Jeg gleder meg til konserten jeg! Og siden det er lite rift om billettene venter folk med å kjøpe. Dette blir folkefest, hvis folket klarer å slutte å være negative! Hva skjedde med "årnær sæ" ?

---------------------------

Andres meninger støter meg.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24