Husk meg
Brukernavn
Passord

West Ham vil kjøpe Tarik for 14.mill

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 07, 08:03

Opprinnelig postet av TurnipZ
Det er vel nok av eksempler på at unge talenter har forlatt moderklubben for tidlig, og senere floppet selv om de har et kjempe potensial. Om han skulle få mye spilletid i Werst-Ham hadde det sikkert vært en god erfaring, men hvis ikke tror jeg han hadde lært mer av å spille tippeligakamper enn ingenting som helst. Men for å være helt ærlig blir dette bare synsing fra min side..

 

Si det til Tommy Øren

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5485

Lagt til: 07 jun 07, 08:03
Endret: 07 jun 07, 08:05

Om Tarik ønsker å dra i sommer så bør FFK selge. Det er mulig han vil stige i verdi, men det er jo bare å sikre seg prosenter av videresalg.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 07 jun 07, 08:11
Tarik blir ut sesongen ihvertfall

Krumtapp

Juniorspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 156

Lagt til: 07 jun 07, 08:17

Opprinnelig postet av T.Olsen

Hva var forresten så galt med det bildet? Om denne mannen ikke er hans agent, mener jeg.

Tarik har sier han ikke har hørt noe fra agenten sin

---------------------------

Any given sunday


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jun 07, 08:24
Opprinnelig postet av Krumtapp
Opprinnelig postet av T.Olsen

Hva var forresten så galt med det bildet? Om denne mannen ikke er hans agent, mener jeg.

Tarik har sier han ikke har hørt noe fra agenten sin

Om en konkret OVERGANG (bud) ja... Gutten må jo få lov til å hilse på agenten sin når de begge er å finne i vip losjen på Ullevaal for å se på landskamp.

Forresten, litt av ett papparazzi-arbeid, Ispigg!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


ispigg

Bedriftsspiller
Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 18

Lagt til: 07 jun 07, 08:29
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Krumtapp
Opprinnelig postet av T.Olsen

Hva var forresten så galt med det bildet? Om denne mannen ikke er hans agent, mener jeg.

Tarik har sier han ikke har hørt noe fra agenten sin

Om en konkret OVERGANG (bud) ja... Gutten må jo få lov til å hilse på agenten sin når de begge er å finne i vip losjen på Ullevaal for å se på landskamp.

Forresten, litt av ett papparazzi-arbeid, Ispigg!



Ja, dyktig ikke sant ?
Kunne ikke dy meg kort og godt.... litt sprit på bålet skader da aldri. Gjør diskusjonen enda mer proposjonsløs

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 07 jun 07, 08:33
Får vi 40 mill fot Tarik bør vi selge. Men han sier han vil bli i FFK litt til og jeg trur han blir ut sesongen

BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 07 jun 07, 08:44

Synes vi bare skal være glade hvis det nå viser seg at Hauge er inne i bildet som (ny?) agent for Tarik.

Selv om mannen er en stoor drittsekk er det ingen i Norge som kan "oppnå" så høye salgssummer som han.

 

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Tøfflus

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 07
Innlegg: 4666

Lagt til: 07 jun 07, 10:11
Men hvor realistisk er 40 miller? Har ikke tro på at man vil punge ut med mer enn mellom 10 og 20 et sted. Tarik har tross alt bare overbevist i en halv sesong. Og han er uansett ikke materiale for en førsteellever i PL enda - han er for puslete. Jeg håper for både hans egen del og for FFK at han blir i et par år til. Tegner han ny kontrakt i løpet av den tida - og fortsetter å utvikle seg - så har han selv mye større sjanse for å slå gjennom i en god liga, og FFK vil få mer i overgangspæeng.

---------------------------

"Beer is proof that God loves us and wants us to be happy"

- Benjamin Franklin


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jun 07, 10:48

Tarik blir ikke solgt i sommer sier MA.

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=189502

 


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 07 jun 07, 10:54
Hadde ikke ventet å høre noe annet, men alle vet slike ting snur fort, plutselig er han solgt, men er enig i at Tarik ikke har noe i PL å gjøre NÅ.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 07 jun 07, 13:04
Bare tøv

---------------------------

http://keiko99.net


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 jun 07, 13:50
Jeg hørte intervjuet med Morgan Andersen på Radio Fredrikstad, hvor han blant annet sier at Tarik uansett ikke ville fått arbeidstillatelse i England. Jeg stusset litt på det, siden Tarik jo har norsk statsborgerskap. Det er da vel ikke noe problem da? Den norske unggutten Rocky Lekaj spiller jo Championship-kamper for Sheffield Wednesday uten problemer...

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jun 07, 14:49

Opprinnelig postet av keiko99
Bare tøv

Mulig det, men ikke pga manglende mulighet for å få arbeidstillatelse i England. Noen har "skutt seg i foten" her...

---------------------------

RednWhite


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 07 jun 07, 14:51
Helt klart veldig pinlig av Morgan Andersen... Jeg synes det er merkelig at en mann i hans posisjon tydeligvis har så manglende kunnskaper om dette, og samtidig uttrykker seg så bombastisk om andres dumhet. En stor ripe i lakken.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 07 jun 07, 14:56

Opprinnelig postet av Costanza
Helt klart veldig pinlig av Morgan Andersen... Jeg synes det er merkelig at en mann i hans posisjon tydeligvis har så manglende kunnskaper om dette, og samtidig uttrykker seg så bombastisk om andres dumhet. En stor ripe i lakken.

Flaut

---------------------------

RednWhite


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jun 07, 14:56
Endret: 07 jun 07, 15:00
Stusset faktisk på dette selv, men tenkte ikke noe videre over det. Nå har vi i alle fall fått det ettertrykkerlig understreket av TKK, og Morgan vil nok gå en ny runde i media på grunn av denne kommentaren.

Litt smått utrolig egentlig,
... men Morgan har kanskje bare handlet med non-EU-spillere tidligere?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 07 jun 07, 15:03

Jeg synes det er helt mystisk at supportere sier at det er ok å selge en av våre beste spillere gjennom de siste par åra, og at det diskuteres hvor mye vi skal ha for ham.

Hvorfor? Jo, fordi:

Vil ikke en god supporter at FFK skal stille med det beste tenkelige laget til enhver tid?

Når begynte supportere å engasjere seg i rene forretningsdrifts-disposisjoner og spekulasjon? Skal ikke vi supportere være opptatte av FFKs sportslige prestasjon, og ikke ASAets pengedisposisjoner???

Er virkelig ingen spiller i FFK hellig og må beskyttes fra oppkjøp osv osv?

Er det ingenting igjen av en smule idealisme mht hvem som går når fra vår klubb?

Bare så det er klart: Sjøl om vi får bud på 50 millioner på Tarik, så betyr ikke det det samme som at vi TAPER 50 mill. på å ikke selge ham! Det betyr at FFK nyter godt av hans virke, og dette kan langt overstige et engangsbeløp for en overgang.

Økonomene har en forferdelig anskuelse på sånne ting, og vi skal være jævlig forsiktig med å gå med på argumentet "alle har en pris", for her er det snakk om klubben i våre hjerter, og da blir pris totalt uinteressant!

Økonomen sier ofte: "Har du råd til å ha det kostbare maleriet på veggen i heimen? Du taper jo masse penger på å ha det hengende der?", og til det svarer jeg kontant: "Det koster ikke meg en dritt å bildet hengende der, for det holder med en støvtørk i ny og ne."

Denne synsvinkelen på verden manifesterer seg i en ufattelig sneversynt innstilling, jmf nordmenn i syden som "ikke har råd til å la være å drekka, siden en sparer så mye pr. drink".

Jeg blir i sannhet kvalm av å høre diskusjon om hva Tarik er verdt; Tarik er uvurderlig for FFK, akkurat sånn som det er nå. Han er en soleklar førsteellever-spiller. Vi vet hva vi har, og vi vet fankern meg ikke hva vi får, det burde de siste par sesongene ha fortalt oss! I noens øyne er det lett å finne gode spillere, men de som har litt peil vet bedre. Det er IKKE lett å finne spillere som:

1) Er villige til å spille i en norsk drittklubb på nedre halvdel av verdens største stubbebryterliga

2) Er villige til å spille for en fornuftig løn

3) Har de egenskapene som trengs for at han passer inn i vårt spilleopplegg

4) Har den gutsen vi trenger

5) Som leverer sakene fra dag 1

6) osv osv

Jeg blir utrolig provosert av denne diskusjonen, kjenner blodtrøkket kommer.


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 07 jun 07, 15:09
Problemet med det Asgeir er at gutten har nok ambisjoner han også. Dersom FFK får inn en godt tilbud på han fra en relativt stor klubb i utlandet og Tarik selv har lyst til å reise er det lite lurt å forsøke å lenke han klubben. For det første er det en kjip ting å gjøre, og gir et veldig dårlig signal til andre lovende ungdommer med ambisjoner, og for der andre går jo konterakten hans ut en gang den også, og da går han gratis.

F.eks. 50mill er _veldig_ mye penger i norsk fotball, med en slik sum kunne stallen blitt styrket betraktelig og klubben kunne tatt et steg opp.

Ville ikke det egentlig vært det beste for begge parter?

Merk at jeg helt vil beholde Tarik så lenge som mulig, men på et tidspunkt blir vi nødt til å akseptere at gutten kanskje vil ut i verden og det har han så absolutt egenskaper til. Hva er så galt med å diskutere hva folk her inne syns om dette?

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 07 jun 07, 15:26
Endret: 07 jun 07, 15:27
Opprinnelig postet av Asgeir
Økonomene har en forferdelig anskuelse på sånne ting, og vi skal være jævlig forsiktig med å gå med på argumentet "alle har en pris", for her er det snakk om klubben i våre hjerter, og da blir pris totalt uinteressant!

Økonomen sier ofte: "Har du råd til å ha det kostbare maleriet på veggen i heimen? Du taper jo masse penger på å ha det hengende der?", og til det svarer jeg kontant: "Det koster ikke meg en dritt å bildet hengende der, for det holder med en støvtørk i ny og ne."

Her bommer du så det synger etter med tanke på økonomer. Er det én ting økonomer opptatt av, er det verdisetting av alternativkostnad, altså hva man oppgir ved å selge eller ikke selge. En økonom ville satt opp et regnestykke på hva man kan forvente av økonomisk gevinst ved å la Tarik bli ut 2009, regnet nåverdien av dette, og sammenlignet med et eventuelt bud på Tarik per i dag. Er den forventede verdien (avkastningen) av å ha Tarik i klubben ut 2009 større enn et salg per i dag, ville man beholdt Tarik.

Er det annen ting økonomer er opptatt av, er det å tenke langsiktig. Ofte såpass langsiktig at ikke-økonomutdannende ikke ser horisanten man sikter etter.

For øvrig betaler ikke utenlandske klubber hovedsaklig såpass store summer for Tarik på grunn av nivået han holder per i dag - det er talentet og potensialet det er ute etter. For 40 millioner vil vi fint kunne erstatte Tarik med en spiller på samme nivå rent ferdighetsmessig, og samtidig hatt mer enn nok til overs, slik at laget som helhet ville ha blitt styrket.M

Men om man som supporter synes det er like stas å heie på Fredrikstadgutten Tarik fremfor Polax Psnyzznneekjich på 29 år, er vel heller tvilsomt, og noe man faktisk bør ta høyde for.

Akkurat som Tariks egne ønsker heller ikke bør overses.


PS! En økonom ville ikke sagt "Har du råd til å ha det kostbare maleriet på veggen i heimen? Du taper jo masse penger på å ha det hengende der?" Et maleri synker nemlig svært sjeldent i pris, ergo taper du ikke penger på å ha det hengende på veggen, og ditt argument faller i fisk. Hadde du derimot investert salgsverdien av maleriet i noe som har en høyere forventet avkastning, men likevel velger å ta vare på maleriet, da taper du penger. Men bare så lenge man ser bort ifra din subjektive nytteverdi av å ha maleriet hengende på veggen versus det å reinvestere pengene. Det er ingen motsetning mellom subjektiv nytteverdi og økonomisk teori, da dette fint er en variabel man kan innkalkulere i regnestykket.

PS2! De som skriker høyest om økonomer, er oftest de som har minst kunnskap om temaet og selv står for en kortsiktig tankegang.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24