Husk meg
Brukernavn
Passord

Ny prøvespiller: Thomas Sobotzik (33)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 08 jun 07, 20:55
Ifølge FM (som jo må taes med en megaklype salt, spesielt når det gjelder litt obskure spillere) er Sobotzik en temmelig god spiller, men mer en offensiv enn en defensiv type.. Satser på at det er helt feil.

Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 08 jun 07, 20:56

Opprinnelig postet av djpete
Smaker ikke akkurat markjordbær av tips fra Tore P. Får meg igjen til å tenke på denne Alex Rosen, muligens den spilleren som har gitt dårligst inntrykk på prøvespill, noensinne! Muligens på plassen etter keeperen som vår alles kjære Mykledust fant på nettet.

 

Kanskje Fredrikstad og Follo møtes i seriespill neste år og da vil dere kunne se Alex Rosen i aksjon. Han er god han og vil sikkert nyte å putte et mål på Fredrikstad stadion (i likhet med Christian Petersen). Mange spillere er best når de vet de blir satset på i viktige roller. Han er voksen og arbeidssom på midten og er også blitt kjent for å frese fram og skape mye på kantene. Teknikken sitter når selvtilliten er tilstede. Så får heller Fredrikstad satse på driblesterke lam fra Elfenbenskysten, som er best på prøvespill. 

 

Yherland McDonalds ble droppet av Colorado Rapids nylig, bare en måned eller to etter at han tegnet kontrakt og er sannsynligvis nå kontraktsløs. Rapids signet en ny spiller og måtte droppe en. Jeg har det fra forumet til supporterne. Yherland hadde visst vært rimelig lat på trening og lite glad i dueller på reservelagskamper. Fyren er jo opplagt en litt naiv og laid-back reggea-type uten selvdisiplin og trenger nærmest en personlig slavedriver for å få kondisjon til å holde en hel kamp. Men jeg så ham gjerne på Follo. Peer Danefeld prioriterer spill langs bakken.


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 08 jun 07, 21:08

Han beskrives som offensiv midtbane de stedene jeg har sett noe om han etter et googlesøk. Skuffende, jeg trodde de var på utkikk etter def. midt.

I så fall er nok han tenkt som erstatter for Martyn, som igjen var tenkt som erstatning for Simen.

---------------------------

Norgesmester


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 08 jun 07, 21:11
Opprinnelig postet av Vidar

Opprinnelig postet av djpete
Smaker ikke akkurat markjordbær av tips fra Tore P. Får meg igjen til å tenke på denne Alex Rosen, muligens den spilleren som har gitt dårligst inntrykk på prøvespill, noensinne! Muligens på plassen etter keeperen som vår alles kjære Mykledust fant på nettet.

 

Kanskje Fredrikstad og Follo møtes i seriespill neste år og da vil dere kunne se Alex Rosen i aksjon. Han er god han og vil sikkert nyte å putte et mål på Fredrikstad stadion (i likhet med Christian Petersen). Mange spillere er best når de vet de blir satset på i viktige roller. Han er voksen og arbeidssom på midten og er også blitt kjent for å frese fram og skape mye på kantene. Teknikken sitter når selvtilliten er tilstede. Så får heller Fredrikstad satse på driblesterke lam fra Elfenbenskysten, som er best på prøvespill. 

 

Yherland McDonalds ble droppet av Colorado Rapids nylig, bare en måned eller to etter at han tegnet kontrakt og er sannsynligvis nå kontraktsløs. Rapids signet en ny spiller og måtte droppe en. Jeg har det fra forumet til supporterne. Yherland hadde visst vært rimelig lat på trening og lite glad i dueller på reservelagskamper. Fyren er jo opplagt en litt naiv og laid-back reggea-type uten selvdisiplin og trenger nærmest en personlig slavedriver for å få kondisjon til å holde en hel kamp. Men jeg så ham gjerne på Follo. Peer Danefeld prioriterer spill langs bakken.

 

Du mener at Follo rykker opp til tippeligaen til neste år ? Elller ned til 2. div så vi møter de med 2. laget ?

 

Ser gjerne et retur av MC. Rask spiller som BW... Kommer han og får vi ham i form så kan vi trygt selge Tarik....

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 08 jun 07, 21:11
"Kanskje Fredrikstad og Follo møtes i seriespill neste år" - håper du mente i cupen?!?

---------------------------

Norgesmester


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 08 jun 07, 21:12
Opprinnelig postet av DrDRE

Han beskrives som offensiv midtbane de stedene jeg har sett noe om han etter et googlesøk. Skuffende, jeg trodde de var på utkikk etter def. midt.

I så fall er nok han tenkt som erstatter for Martyn, som igjen var tenkt som erstatning for Simen.

..som egentlig burde blitt erstattet av Jonna.

Jonna med sin energi og skuddstyrke burde få en defensiv makker som ville gitt han frihet til å ta ennå flere løp i boksen. Han kan bli vår "Lampard".


Vidar

A-lagspiller
Ble medlem: 09 aug 04
Innlegg: 239

Lagt til: 08 jun 07, 21:21
Endret: 08 jun 07, 21:24
Opprinnelig postet av Bob Page

Du mener at Follo rykker opp til tippeligaen til neste år ? Elller ned til 2. div så vi møter de med 2. laget ?

Hehe.

Follo spiller i 2.div iår, men ligger på opprykksplass og FFK kjemper jo alltid mot nedrykkspøkelset, så ting kan bli annerledes enn idag veldig fort..

 


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 jun 07, 21:48
Endret: 08 jun 07, 21:50

Opprinnelig postet av bjorn


Tror Martyn forsvinner uansett, ingen kan med hånda på hjertet påstå han har forsterket oss, tror jeg da ;)

Ikke helt enig i det. Mot Vålerenga sist bidro Martyn med en egenskap FFK hadde åpenbar mangel på i førsteomgangen; duellstyrke. En positiv Gardar og en aggressiv Martyn ristet grepet om midtbanen ut av engas hender. Martyn etterlot VIF-spillere blødende og med behov for legehjelp etter dueller. Det satte en liten støkk i eplekjekke engaspillere. Martyn går villig på løp og har et godt blikk for medspillere i angrepsfasen. I tillegg gjør han en displinert jobb hjemover.

Sammenlignet med den jevne standarden i FFK synes jeg helt klart at Martyn har vært en forsterkning siden han kom inn. Det er klart at økonomi spiller med her, men sportslig sett kan jeg ikke se hva som er galt i å beholde iren. Kvisvik og Ramberg har vist dårlig form i år, Bjørkøy har vært ujevn, Berg er langtidsskadet. Multe har vært god men han er samtidig førstereserve på v.backplass, og det skal ikke mye til før han må flyttes dit. Hva har vi igjen på midten? Stadheim og Elvestad.

Jeg er meget positiv til Sobotzik, særlig hvis denne beskrivelsen holder hva den lover: "Sobotzik har i flere år vært lagets kaptein og rivjern på midtbanen" og "Tyskeren...virket som en aggressiv og løpssterk midtbanespiller." Helt klart en spiller vi trenger.  

Men jeg håper det ikke er noen automatikk i at Martyn forsvinner fordi Sobotzik kommer inn. Jeg ser ikke at vi har et overskudd av sterke midtbanespillere. Flere av våre egne trenger hardere konkurranse om plassene.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 08 jun 07, 22:00
Er enig i at Martyn på ingen måte har gjort seg bort, men jeg kan ikke se han forsterker oss i nevneverdig grad, sett oppimot våre spillere som er totalt ute av form, joa, men jeg håper standarden er litt høyere enn det.

Vil gjerne videre, opp og fram hvis du forstår, men jeg har (heldigvis) ikke noe å si på sånt ;)

Alt blir bare synsing uansett, har ikke sett "tyskeren" men jeg håper vi får inn to nye midtbanespillere i sommer som er bedre og sender Martyn hjem.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 08 jun 07, 22:02

La meg si det sånn; får vi inn spillere som er bedre enn Martyn så er ingenting bedre enn det.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 08 jun 07, 22:07
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

La meg si det sånn; får vi inn spillere som er bedre enn Martyn så er ingenting bedre enn det.



Det håper jeg er målet for dette overgangsvinduet

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 jun 07, 22:58

Tror vi skal være forsiktige med å kritisere Martyn. Kjøper vi Sobotzik og han ikke innfrir, kommer det til å bli et hylekor for at Martyn skal spille.

Er selv positiv til denne spilleren, han virker som den typen spiller vi trenger. Kanskje Jonna kan få vist litt mer offensive kvaliteter med et skikkelig arbeidsjern ved siden av seg?

Men at han er så god som Fredrikstad Blad skriver, det er som å tro på nissen. Vi har jo tidliger fått beskrivelser om "årets spiller i sin liga", "fast på G19" og lignende. Har de slått i gjennom? Nei. At ikke Fredrikstad Blad skaffer seg mer nøytrale journalister emd litt mer peiling, forundrer meg.

Men men.. Jeg tror han kan bli bra, en hit i FFK. At han i tillegg kommer gratis, er jo et pluss. Får vi inn en kantspiller og en spiss i tillegg til Sobotzik, tror jeg vi kan kjempe på øvre halvdel av tabellen etter sommeren.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 jun 07, 03:03
Endret: 09 jun 07, 03:07

Hørte Vidar Henriksens kommentarer i fb-tv`s innslag før RBK-kampen om Sobotzik. Skal bare skyte inn at jeg tror jeg deler omtrent alle synspunkter som kom fram i det innslaget. Men så det typiske; Sobotzik imponerte. Ikke bare framsto han meget positiv på alle måter, og det er selvsagt grunn til å tro at han er god med sin rutine, men i tillegg har han akkurat slike egenskaper som FFK trenger. Så kommer han til å få kontrakt, tror Henriksen? Nja, tja, njei, antagelig ikke. Og hvorfor ikke? Nei, nå er det litt kort tid til neste kamp... 

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jun 07, 07:31
Endret: 09 jun 07, 07:32
Får han kontrakt, som signalene her inne antyder, starter han nok mot Start, hvis ikke Grønnhagen & Co allerede har gitt ham kontrakt uten at media har fått tak i det og han starter mot RBK i helga... Blir nok da instedet for Ramberg tenker jeg...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 09 jun 07, 07:59

Håper du har rett. FFK trenger sårt forsterkninger på midtbanen. Når man da får inn en spiller med solid erfaring, de rette egenskaper, og som overbeviser med bra spill og topp innsats på første trening, da må man vite sin besøkelsestid. I blant må man bare våge å la seg imponere, selv om det antagelig føles som et nederlag for enkelte.

En uventet forsterkning på midtbanen mot RBK ville være fullstendig fortreffelig, men er det noen grunn til å tro at det kan gå så fort da? I så fall blir jeg nesegrus imponert!

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 09 jun 07, 09:06
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

En uventet forsterkning på midtbanen mot RBK ville være fullstendig fortreffelig, men er det noen grunn til å tro at det kan gå så fort da? I så fall blir jeg nesegrus imponert!

 

Tror egentlig ikke det, egentlig bare ønsketenkning fra min side...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 jun 07, 09:53
Jeg tror faktisk ikke FFK kommer til å bestemme seg med det første. De skal se flere defensive midtbanespillere, så dette blir nok ikke avgjort med det første. Kanskje hentes mer enn en inn?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jun 07, 10:07
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

En uventet forsterkning på midtbanen mot RBK ville være fullstendig fortreffelig, men er det noen grunn til å tro at det kan gå så fort da? I så fall blir jeg nesegrus imponert!

Litt for ivrige her nå....? Først må da overgangsvinduet åpne

---------------------------

RednWhite


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 jun 07, 10:11
Opprinnelig postet av HotDream
Litt for ivrige her nå....? Først må da overgangsvinduet åpne

Ikke så lenge han står uten kontrakt (er bosmanspiller), vet du !

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 jun 07, 10:15

Opprinnelig postet av Holters

Ikke så lenge han står uten kontrakt (er bosmanspiller), vet du !

Ja, om noen dager....

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 6 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3