Husk meg
Brukernavn
Passord

Overgangsvinduet Juli 2007

Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 39 10

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 jun 07, 09:11
Det må jo friste med litt uefa cup kamper

---------------------------

http://keiko99.net


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 14 jun 07, 11:29
Endret: 14 jun 07, 11:31

Opprinnelig postet av keiko99
Det må jo friste med litt uefa cup kamper

Tror ikke vi skal legge for mye vekt på det, generelt er det vel ikke større interesse for disse kampene enn treningskamper i Mars. Og for små klubber som FFK med tynne staller blir ofte disse kampene proiritert neders i et tøft kampprogram.

Det som gjelder er penger, penger, penger, penger, topp eller bunnlag, stor eller liten by, antall agenter på tribunen og trivsel!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 jun 07, 11:44
Fra artikkelen i f-b.no:

" Høili er bevisst på at det er spillere som er Bosman eller kontraktløse som bør hentes inn.

– Vi må i verste fall ut med en "sign on fee". I øyeblikket finnes det ikke økonomi til å kjøpe spillere ut av en kontrakten, selv om vi snakker om ulike løsninger.

"Den FFK-engasjerte milliardæren har full oversikt over hvilke spillere som er ledige på markedet og legger ikke skjul på at Lillestrøms Kasey Wehrman er en type han gjerne ville sett på FFKs midtbane.

– En spennende spiller vi vet vil gå rett inn på laget. Det er slike spillere vi bør hente. Spillere som leverer varene umiddelbart, sier Høili som er innforstått med at australieren er Bosman-spiller når overgangsvinduet åpner den 1. juli."

Problemet er at denne informasjonen er feil, og Høili har åpenbart ikke så full oversikt over hvilke spillere som er ledig på markedet som FB tillegger ham. Kasey Wehrman sin kontrakt med LSK går nemlig ut om et halvt år. Altså ved sesongslutt, ikke i sommer. Dermed må han kjøpes fri fra kontrakten med LSK - noe Høili slår fast at det ikke finnes penger til...



FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 14 jun 07, 12:17

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article83455.ece

Yess.. Kjør på kjære onkel. Kasey vil definitivt forsterke oss!


---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 jun 07, 12:17

Opprinnelig postet av Husgutt
hvis vi må sloss mot Odd og Godset for å få signaturen hans, blir jeg nesten fornærmet om han ikke velger oss..

Det finnes pengesterke folk i Drammen også, så de kan fort snappe Kasey før oss.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 jun 07, 12:21
Opprinnelig postet av FFK Forever

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article83455.ece

Yess.. Kjør på kjære onkel. Kasey vil definitivt forsterke oss!


Kasey har 1/2 år igjen av kontrakta, og da må de betale penger til LSK hvis de vil ha han i dette overgangsvinduet. Hvis ikke blir han ingen forsterkning denne sesongen.


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 14 jun 07, 13:48
Han kommer nok ikke i sommer! Hadde vært en knallforsterkning, men det blir nok for dyrt... kanskje det heller mer mot Gashi... bli ikke billig det heller men....

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
Synger du Pippi-sangen uten å hoppe?? Så stikk fra PH-feltet da for FAAN!!!!


Knuty

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 05
Innlegg: 2289

Lagt til: 14 jun 07, 14:02
Endret: 14 jun 07, 14:15
99% sikker på at Gashi ikke kommer til å bli solgt i sommer, til noen.

Sitter ikke på noe informasjon eller noe sånt, dette er bare magefølelse.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 14 jun 07, 14:17
Opprinnelig postet av FFK Forever

http://fotball.aftenposten.no/eliteserien/article83455.ece

Yess.. Kjør på kjære onkel. Kasey vil definitivt forsterke oss!


Litt ambivalent nå.

For all del, det er fantastisk at klubben har en slik onkel, hvor hadde vi vel vært uten? Men når det er sagt, når han begynner å blande seg inn i de sportslige disposisjonene klubben gjør er vi på vei inn i et litt diffust terretorium, det er en uting.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 jun 07, 14:23

Han er vel med i det sportslige styret, er han ikke det a?

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 jun 07, 14:24
Opprinnelig postet av algern0n

Litt ambivalent nå.

For all del, det er fantastisk at klubben har en slik onkel, hvor hadde vi vel vært uten? Men når det er sagt, når han begynner å blande seg inn i de sportslige disposisjonene klubben gjør er vi på vei inn i et litt diffust terretorium, det er en uting.


Nå sitter faktisk Terje Høili som én av to representanter fra Fredrikstad Spillerinvest AS i Sportslig Utvalg i FFK, så det er på det rene at han er med i beslutningsprosessen og har innflytelse også på det sportslige. Jeg regner imidlertid med at Grönhagens ord veier tyngst når de diskuterer spilletyper de ønsker seg...

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5517

Lagt til: 14 jun 07, 14:33

Opprinnelig postet av Costanza

Nå sitter faktisk Terje Høili som én av to representanter fra Fredrikstad Spillerinvest AS i Sportslig Utvalg i FFK, så det er på det rene at han er med i beslutningsprosessen og har innflytelse også på det sportslige. Jeg regner imidlertid med at Grönhagens ord veier tyngst når de diskuterer spilletyper de ønsker seg...

Sportsutvalget tror jeg består av: Terje Jensen(formann med dobbeltstemme), Hovedtrener, en person fra ASA(tror det er MOrgan Andersen), samt 2 fra spiller invest. Disse bestemmer hvilke spillere som  skal hentes. Trenerens ord veier nok tungt, men han har bare en stemme.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 jun 07, 14:42
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Sportsutvalget tror jeg består av: Terje Jensen(formann med dobbeltstemme), Hovedtrener, en person fra ASA(tror det er MOrgan Andersen), samt 2 fra spiller invest. Disse bestemmer hvilke spillere som  skal hentes. Trenerens ord veier nok tungt, men han har bare en stemme.


Det er riktig. Jensen (med dobbeltstemme), Grönhagen, Andersen, to repreentanter fra Fredrikstad Spillerinvest, i tillegg til sytreleder i FFK Sport ASA. Det vil si 6 personer.

Det er klart at investorene vil ha et ord med i laget når de spytter inn mange millioner, men jeg antar samtidig at de lytter godt til treneren som best vet hva laget trenger.

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 14 jun 07, 15:08

Er enig i at det er viktig st de som har betalt så mye skal være med på å bestemme. Men vet dere hva som skjedde i fjor da vi hentet Voininen og og Stadheim "i dyre dommer" som "klare forsterkinger av laget" for så å se etter kort tid at treneren ikke ønsker å bruke de på A-laget.

Synes det er lett å forstå at de som har betalt så mye blir forbannet når slikt skjer. Hva har vi lært av det, og hva kan vi gjøre for at dette ikke  skal skje igjen?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 jun 07, 15:08
Opprinnelig postet av algern0n
  

Nei, vi er tilbakeholdne med å si at det kan være mulig fordi det IKKE ER MULIG.

Men, dersom det i dine øyne ikke er absurd at noen spillere i TL kunne tenkes å komme til FFK, at alle er realistiske, og at FFK MÅ hente spillere som er på nivå med de beste, så tror jeg du har et såppass urealistisk syn på klubben at det blir vanskelig å forklare deg dette her..

Ja jeg hører du påstår det. Med store ord. Men jeg hører ingen argumenter, ingen whatsoever. Du sier at jeg har et urealistisk syn på ting. Er det fordi jeg ikke er enig i at det er naturlig å sammenligne Martin Andresen med David Beckham?

Hvis jeg har et for urealistisk syn på FFK til å forstå noe av dette, så skal du ikke bry med å forklare meg noe. Men da burde du sende styret i FFK et brev og forklare dem hvorfor Morgan Andersen har for høye ambisjoner til å passe i jobben som direktør. For jeg håper ikke på mer enn Morgan har sagt at er klubbens målsetting.

I likhet med Morgan, men tydeligvis til forskjell fra deg og mange med deg, så legger ikke jeg lista ut fra hva FFK har vært de siste årene, men ut fra hva FFK har mulighet til å bli i årene som kommer.

Dessuten holder jeg fast på at FFK ikke var et bunnlag i fjor. Jeg vet mange er uenige i det, men her holder jeg fast på mitt. Jeg kan ikke veldig mye om fotball, men jeg kan lese en tabell. 8. plass er midt på tabellen, og det er resultatet til slutt som forteller hvor godt klubben gjorde det det året. Ikke tilfeldige resultater etter halvspilt sesong. Halve tabellen ligger ikke bunnen!

Jeg forstår heller ikke hvordan f.eks. en spiller som Daniel Nannskog kan spille for Stabæk men absolutt ikke kan tenkes å spille for FFK. Eller hvordan Pelle Nilsson kan spille for Odd, men absolutt ikke FFK. Eller hvordan Hæstad og Strømsatd kan spille for Start men absolutt ikke for FFK. Alle disse spillerne er blant TLs beste på sine plasser, og alle er omtrent på nivå med Martin Andresen.

Hvis FFK virkelig er det bunnlaget du så veldig gjerne vil ha det til, så forstår jeg heller ikke hva spillere som Shaaban, Piiroja og Tarik gjør her. Enn mindre skjønner jeg hvordan det kan være mulig å hente spillere på deres nivå. Det er det jeg snakker om. Ikke at David Beckham skal komme til FFK.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jun 07, 15:20

Kasey Wehrmann er akkurat den spilleren vi trenger, men jeg blir forundret hvis vi får tak i ham. Det er vel ikke så attraktivt og gå til FFK, desverre.. Men jeg håper! For all del, det er akkurat den typen spiller vi trenger!

Men til dere som er "nervøse" for panikkjøp som Vuorinen, Multaharju og Stadheim. Dette tror jeg ikke skjer i år!

Grunn: For meg virker det som om Anders Grönhagen ser mer av helheten rundt laget enn det Knut Torbjørn gjorde. Grönis ser nøye på motstanderen, og på egets lag forrige kamp. Nå skal ikke jeg påstå at jeg vet hva Knut Torbjørn gjorde, men det virker som om Grönis forbereder seg bedre. Da ser han mer av hva laget sliter med, og vil da mest sannsynlig kjøpe en spiller vi har bruk for.

Det har vært noen juniorfeil i forsvaret, men ikke nok til at det bør være aktuelt og styrke den delen av laget. Spissene våre er også veldig gode, Tarik, Fofana, West, Gardar og Hoås. Der trengs det nok ikke og styrkes.

Men det vel de fleste har observert er at jo at han ikke virker komfortabel med verken Ramberg eller Martyn på midten, samt Raymond på kanten. Det tror jeg kommer av at han vil ha mer aggresivitet og løpskraft på midten. Sobotzik virket som en spiller vi kunne hatt bruk for, med mye løpskraft på midten.

I tillegg bør vi etter min mening finne oss en venstre eller høyrekant. Raymond holder ikke en hel kamp og er for ustabil, og Tarik kommer ikke til sin rett på kanten. Motsatt finner vi jo Multaharju, som vel ikke har det største talentet. Men han tar det jo igjen på løpskraft og viljen..

Får vi tak i Kasey og en god venstrekant kan det fort resultere i 6-9 poeng ekstra..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 jun 07, 15:41
Fjøra sier de vil beholde Kasey.. Men alt er politikk og penger...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 14 jun 07, 15:48
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av algern0n
  

Nei, vi er tilbakeholdne med å si at det kan være mulig fordi det IKKE ER MULIG.

Men, dersom det i dine øyne ikke er absurd at noen spillere i TL kunne tenkes å komme til FFK, at alle er realistiske, og at FFK MÅ hente spillere som er på nivå med de beste, så tror jeg du har et såppass urealistisk syn på klubben at det blir vanskelig å forklare deg dette her..

 

Jeg forstår heller ikke hvordan f.eks. en spiller som Daniel Nannskog kan spille for Stabæk men absolutt ikke kan tenkes å spille for FFK. Eller hvordan Pelle Nilsson kan spille for Odd, men absolutt ikke FFK. Eller hvordan Hæstad og Strømsatd kan spille for Start men absolutt ikke for FFK. Alle disse spillerne er blant TLs beste på sine plasser, og alle er omtrent på nivå med Martin Andresen.

Hvis FFK virkelig er det bunnlaget du så veldig gjerne vil ha det til, så forstår jeg heller ikke hva spillere som Shaaban, Piiroja og Tarik gjør her. Enn mindre skjønner jeg hvordan det kan være mulig å hente spillere på deres nivå. Det er det jeg snakker om. Ikke at David Beckham skal komme til FFK.

Grunnen til at Daniel Nannskog ikke er aktuell for FFK, er at når man spiller så bra, har man høyere ambisjoner. Alle disse du ramser opp har langt høyere mål enn å spille på det nivået de gjør. Enten så blir de i klubben sin, eller så går de til en langt bedre klubb.

Men det er selvfølgelig ikke absolutt utelukket. Men Raio har ambisjoner om å spille i England, da blir jeg overrasket om han går til feks. Stabæk!

Ellers er jeg helt enig i dine betraktninger, FFK var ikke et bunnlag i fjor! Tippeligaen har nå blitt så jevn, at de som kommer på 10.plass kan fort bli kalt for bunnag...

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 14 jun 07, 16:09
Endret: 14 jun 07, 16:10
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg forstår heller ikke hvordan f.eks. en spiller som Daniel Nannskog kan spille for Stabæk men absolutt ikke kan tenkes å spille for FFK. Eller hvordan Pelle Nilsson kan spille for Odd, men absolutt ikke FFK. Eller hvordan Hæstad og Strømsatd kan spille for Start men absolutt ikke for FFK. Alle disse spillerne er blant TLs beste på sine plasser, og alle er omtrent på nivå med Martin Andresen.


Alle de spillerne har spilt seg opp i de klubbene, eller fått "heltestatus" pga sitt spill der om du vil.

Litt forskjell på det og hente landslagskapteinen på sommertransfer? Eller andre profiler i Tippeligaen for den saksskyld ...

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 jun 07, 16:37
FFK er ute etter 3 spillere - 2 midtbanespillere og 1 forsvarspiller.

De jobber for å ha dette klart allerede til 1. juli, altså til kampen mot Odd, slik at de kan benytte de nye spillerne i hele perioden overgangsvinduet er åpent. FFK skal aldri ha vært så tidlig ute med kartleggingsjobben, og føler de ligger langt foran skjema sett i forhold til tidligere år.

De er også forberedt på at det kan skje ting med Raio Piiroja, men har ingen konkrete henvendelser per i dag. Selv om vi har flere gode juniorspillere, er det bare Agim Shabani som kan gå rett inn i forsvarsfireen og gjøre en jobb i dag. Derfor må de nesten ha inn en forsvarspiller til. Man ønsker 6 forsvarspillere man kan rotere på bak ved behov.

Alt dette ifølge Terje Jensen selv.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 10 av 39 10

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f