Husk meg
Brukernavn
Passord

PH = copycat?

Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 27 mai 07, 16:53
Hva skjer med at PH tar en ren kopi av moss sin "mossing til jeg dør"? En ting er å kopiere fra andre klubber, f.eks rbk og den pippi greia(selv om så ren kopi er ræva uansett), men å kopiere fra kråkevingen? Blir fett med derby da, begge supportergruppene synger akkurat det samme, bare moss synger "mossing" og ph synger "rød-hvit".

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5391

Lagt til: 27 mai 07, 17:04
Endret: 27 mai 07, 17:04
Det er da ingen kopi av Moss sin sang det.. Jeg aner ikke om de har samme greine, men Klanen bruker akkurat samme og i England bruker omtrent alle lag samme melodi og tekst (West Ham `till I die for eksempel) . Er ihvertfall ikke mossingene som har laget den.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 27 mai 07, 17:07

Vet ikke om moss har lagd sangen, det tviler jeg på, men å kopiere fra "erkerivalen", det skjønner jeg ikke at noen vil....

Moss sin sang er prikk lik: "Mossing til jeg dør,
Mossing til jeg dør.
Følger Moss, veit jeg er; Mossing til jeg dør! "

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 mai 07, 17:24
Ja det er mange sanger som er slik, men se nede i england der også er det vel slike sanger... skjønner ikke hvorfor dette er så mye å skrive om

---------------------------

http://keiko99.net


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 27 mai 07, 17:46
Kan vi ikke slutte med det maset der æ?? Den sangen der har jo for faen kamma, start, ffk, lyn, moss og sikkert enda flere sunget i en mannsalder.

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 27 mai 07, 17:51

Opprinnelig postet av Kristian B
Kan vi ikke slutte med det maset der æ?? Den sangen der har jo for faen kamma, start, ffk, lyn, moss og sikkert enda flere sunget i en mannsalder.

ålesund å... mange som har den,.. men kan ikke kalle det at vi har stært den heller da...:S:O

---------------------------

pippisangen kommer sæi;)


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 29 mai 07, 07:47
Opprinnelig postet av HectorFFK

Vet ikke om moss har lagd sangen, det tviler jeg på, men å kopiere fra "erkerivalen", det skjønner jeg ikke at noen vil....

Moss sin sang er prikk lik: "Mossing til jeg dør,
Mossing til jeg dør.
Følger Moss, veit jeg er; Mossing til jeg dør! "

 

Vi synger ikke "Veit jeg er", men "vet jæ ær"!!!!

Det er stor forskjell!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 mai 07, 12:27
Endret: 29 mai 07, 12:27

"Jeg vet jeg kan, jeg vet jeg vil, er rødhvit til jeg dør"

 

BTW på Åråsen i går hørte jeg fugla med Seven nation army". Skal vi kalle dem copycats også da eller ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 29 mai 07, 12:47
De har kjørt den en stund ja, sammen med RBK

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


HectorFFK

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 589

Lagt til: 29 mai 07, 13:19

Opprinnelig postet av Bob Page
BTW på Åråsen i går hørte jeg fugla med Seven nation army". Skal vi kalle dem copycats også da eller ?

Det er greit nok å kopiere noen sanger, det jeg syns er rart/dumt er å synge den samme sangen som Kråkevingen har sunget i alle år, det er kanskje den meste kjente mfk-sangen

---------------------------

FFK--> I hundre mot toppen!
sa-sa-sa bra-bra-bra Fred-rik-stad
Gi bort Risholt?!? Selge kapteinen midt i sessongen?!? Jævli smart...
HATER Mokkelbost!!!


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 29 mai 07, 13:28
Alle fotballsupportere er copycats, men jeg forstår hva du mener ...

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 mai 07, 14:12
Opprinnelig postet av HectorFFK

Opprinnelig postet av Bob Page
BTW på Åråsen i går hørte jeg fugla med Seven nation army". Skal vi kalle dem copycats også da eller ?

Det er greit nok å kopiere noen sanger, det jeg syns er rart/dumt er å synge den samme sangen som Kråkevingen har sunget i alle år, det er kanskje den meste kjente mfk-sangen

 

Hvorfor skal vi bry oss om hva Kråkesvingen gjør ?

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 29 mai 07, 17:26

For det første så viste jeg ikke at disse enda finnes (kråkevingen) og enda verre at de synger på kamper? For hva ? for hvilket lag ? 

Dettte blir for dumt. Hørte fugla i går med seven nation army ? Hva skal vi si ? dem har tatt denne sangen fra oss? Dumt som bare det... Alle disse sangene er sanger som synges overalt i Europa og klart vi skal lage noe vårt på dem hvis vi liker dem....

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 29 mai 07, 17:31
Opprinnelig postet av Bob Page

"Jeg vet jeg kan, jeg vet jeg vil, er rødhvit til jeg dør"

 

BTW på Åråsen i går hørte jeg fugla med Seven nation army". Skal vi kalle dem copycats også da eller ?



de var først i Norge med den.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 mai 07, 17:37

Opprinnelig postet av Martin_


de var først i Norge med den.

Hva så? Alle andre enn bandet som laga låten er copycats, for å sette det på spissen.   Det som hadde vært kult er om en eller annen KYNDIG musiker i Fredrikstad kunne laga en NY sang/melodi som blir vår egen. En eller annen her inne kjenner vel noen som driver med musikk, vel?

En FFK-anthem, liksom.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 29 mai 07, 17:43
Med den utviklingen vi ser i dag, hvor de forskjellige supportergrupperingene legger ut klipp av seg selv på YouTube og/eller på sine respektive hjemmesider en dag etter kampdag, så er det ikke så rart det blir "lånt" melodier fram og tilbake.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 mai 07, 18:33
Endret: 29 mai 07, 18:34
Et hit, Zoran : Hjælmen er med der... Ellers er jeg helt enig med deg

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 mai 07, 18:35
Endret: 29 mai 07, 18:36
Vi har jo "For Fredrikstad" da som er "vår" egen orginal-låt...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 29 mai 07, 18:50

Opprinnelig postet av Bob Page
Vi har jo "For Fredrikstad" da som er "vår" egen orginal-låt...

Det har vi jo, men det hadde kanskje vært kult med en ny og som svinger litt mer? Det gjør jo ikke akkurat noe å ha flere "egne", da.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 29 mai 07, 19:11
selvsagt ikke..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 30 mai 07, 18:34
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Martin_


de var først i Norge med den.

Hva så? Alle andre enn bandet som laga låten er copycats, for å sette det på spissen.   Det som hadde vært kult er om en eller annen KYNDIG musiker i Fredrikstad kunne laga en NY sang/melodi som blir vår egen. En eller annen her inne kjenner vel noen som driver med musikk, vel?

En FFK-anthem, liksom.



Vi er noen musikere her i Oslo som har lekt med tanken lenge! Når eksamen o.l er ferdig, er det ikke umulig at vi setter igang! :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 30 mai 07, 19:48
Endret: 30 mai 07, 19:51

Opprinnelig postet av endre


Vi er noen musikere her i Oslo som har lekt med tanken lenge! Når eksamen o.l er ferdig, er det ikke umulig at vi setter igang! :)

 

Gjør det!! Det var jo en slags FFK-trubadur for noen år siden,  alá den/de de har i Djurgården . Han hadde iallefall noen sanger, gav ut cd og greier mener jeg å huske. Blandt annet en sang laget på melodien til four non blonds.. Ingen kritikk, men Fredrikstadguttæne, med Pål og Atle lager vel ikke akkurat supporterslagere. Deres sanger blir litt for mye lik "det regnær aldri når´em vinner" typen sanger. Så noen nye "trubadurer hadde vært på sin plass.

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 30 mai 07, 20:07

Opprinnelig postet av endre


Vi er noen musikere her i Oslo som har lekt med tanken lenge! Når eksamen o.l er ferdig, er det ikke umulig at vi setter igang! :)

Sett i gang! Med fare for å fornærme noen håper jeg dog det er mulig å ønske "littebitteranne" fuzzgitar og en vokal UTEN pipestemme?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 30 mai 07, 20:31
Jeg er nok ingen pipestemme sanger :)
Og ikke noe problemo med fuzz heller :p

Men vi får se! Har veldig lyst æffal!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 31 mai 07, 07:47

Opprinnelig postet av endre
Jeg er nok ingen pipestemme sanger :)
Og ikke noe problemo med fuzz heller :p

Men vi får se! Har veldig lyst æffal!

Hadde vært fett. Jeg har spilt litt selv, og har også lekt med tanken. Kanskje jeg skulle vekket opp bandet og laga litt FFK-fuzz-råwk...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 12 jun 07, 09:44
Opprinnelig postet av Klokan

For det første så viste jeg ikke at disse enda finnes (kråkevingen) og enda verre at de synger på kamper? For hva ? for hvilket lag ? 

Dettte blir for dumt. Hørte fugla i går med seven nation army ? Hva skal vi si ? dem har tatt denne sangen fra oss? Dumt som bare det... Alle disse sangene er sanger som synges overalt i Europa og klart vi skal lage noe vårt på dem hvis vi liker dem....

 

Jeg kom med forslag til å bruke seven nation army tidlig på sesongen i fjor, men da var det ikke interesse for det i det hele tatt. Fordi det var et "heavy band", som det  så fint ble kalt, som hadde den. Allerede i slutten av fjorårs sesongen brukte klanen denne låta. Og for meg så er akkurat den låta Klanens, og syntes det var direkte flaut da  vi begynte å synge den på FFK-Enga kampen.

Men mange lag bruker sanger og melodier som vi har, og omvendt. Det er bare sånn det er det. Ettersom så mange supportere ser til England når det gjelder supporterkultur og bruker sanger derfra, så MÅ det jo bli slik. Hvis ikke en eller annen supporter faktisk kan lage en melodi sjøl da.

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 12 jun 07, 11:03
Opprinnelig postet av Abby
Opprinnelig postet av Klokan

For det første så viste jeg ikke at disse enda finnes (kråkevingen) og enda verre at de synger på kamper? For hva ? for hvilket lag ? 

Dettte blir for dumt. Hørte fugla i går med seven nation army ? Hva skal vi si ? dem har tatt denne sangen fra oss? Dumt som bare det... Alle disse sangene er sanger som synges overalt i Europa og klart vi skal lage noe vårt på dem hvis vi liker dem....

 

Jeg kom med forslag til å bruke seven nation army tidlig på sesongen i fjor, men da var det ikke interesse for det i det hele tatt. Fordi det var et "heavy band", som det  så fint ble kalt, som hadde den. Allerede i slutten av fjorårs sesongen brukte klanen denne låta. Og for meg så er akkurat den låta Klanens, og syntes det var direkte flaut da  vi begynte å synge den på FFK-Enga kampen.

Men mange lag bruker sanger og melodier som vi har, og omvendt. Det er bare sånn det er det. Ettersom så mange supportere ser til England når det gjelder supporterkultur og bruker sanger derfra, så MÅ det jo bli slik. Hvis ikke en eller annen supporter faktisk kan lage en melodi sjøl da.

Klanen bruker ikke 7 nation army...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 jun 07, 16:13

LSK som bruker den ..

men hva så? hvor mange lag i TL er det ikke som bruker pippi a?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 12 jun 07, 19:35
Opprinnelig postet av Guillermo

LSK som bruker den ..

men hva så? hvor mange lag i TL er det ikke som bruker pippi a?



Stabæk, RBK og oss efter hva jeg veit.

Tror det er fler som bruker Seven Nation Army, uten at det gjør noe for min egen del.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit
Nei til moderne fotball, Grandiosaklappere, storskjermmisbruk, og gamle damer på PH-feltet.


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 17 jun 07, 22:20
Eeeh... Jo!

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 17 jun 07, 22:22
Det er flere som bruker pippi. Greit nok, men da har de sin egen tekst på den. SNA er bare åååååå hele veien. Hadde vi laga noe eget ut av den så hadde det stilt seg litt annerledes... Men nå synes jeg det rett og slett blir for dumt.

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 17 jun 07, 23:49

Opprinnelig postet av Abby
Det er flere som bruker pippi. Greit nok, men da har de sin egen tekst på den. SNA er bare åååååå hele veien. Hadde vi laga noe eget ut av den så hadde det stilt seg litt annerledes... Men nå synes jeg det rett og slett blir for dumt.

kom med noen forslag da vel ;)

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 18 jun 07, 10:24
Det er det i grunn svæææært liten vits i. For hvis Zoran ikke har laget den så er det ikke bra nok og blir derfro ikke brukt. Så hvorfor skal jeg legge ned masse tid i det når det alikevel ikke er bra nok?

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 18 jun 07, 12:36
Opprinnelig postet av Abby
Det er det i grunn svæææært liten vits i. For hvis Zoran ikke har laget den så er det ikke bra nok og blir derfro ikke brukt. Så hvorfor skal jeg legge ned masse tid i det når det alikevel ikke er bra nok?


Er da mange av sangene vi bruker nå som ikke Zoran har laga da! Hvis det er eneste grunnen du har så får du ta deg en bolle!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 18 jun 07, 13:56

Opprinnelig postet av Abby
Det er det i grunn svæææært liten vits i. For hvis Zoran ikke har laget den så er det ikke bra nok og blir derfro ikke brukt. Så hvorfor skal jeg legge ned masse tid i det når det alikevel ikke er bra nok?

ekke zoran som har laga alle sangene skjønner du, kan godt nevne flere sanger han ikke har funnet på, om du vil?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 18 jun 07, 14:58

Opprinnelig postet av Abby
Det er det i grunn svæææært liten vits i. For hvis Zoran ikke har laget den så er det ikke bra nok og blir derfro ikke brukt. Så hvorfor skal jeg legge ned masse tid i det når det alikevel ikke er bra nok?

det stemmer iallefall IKKE!! sjekk ut litt først æ.. bare å se på noen av trådene her inne på plankehaugen det!

---------------------------

Biletten te sandejord er i boks :D



Flat Trådet Nøstet
Totalt 2 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f