Husk meg
Brukernavn
Passord

Garðar Jóhannson

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 26 mai 07, 20:59
For ett mål og en herlig innstilling denne mannen viste i dag!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


GurrBass

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 jul 05
Innlegg: 1827

Lagt til: 26 mai 07, 21:00

Skal ikke akkurat klage på passninga til Tarik heller..!! 

Men mottaket og vendinga var det klasse over!! En iskald islending!!

---------------------------

FFK,klubben i mitt hjerte :-)


ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 26 mai 07, 21:01
Imponerte ja! Moro at både han og Multe gjør det bra!

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 26 mai 07, 21:03

Herlig svar på tiltale etter at ca hele Fredrikstad har krevd at bomkjøpet måtte selges. Aldri har femti tusen tullinger tatt mer feil! 

Vakker scoring, og mye bra jobbing ellers også av islendingen. Tok nok et sjumilssteg i retning av startelleveren idag. Herlig!


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 26 mai 07, 21:14
Slapp av litt nå!... Må huske på at vi møtte et annet bunnlag,og at et mål gjør
ingen toppscorer....han har enda masse og bevise.
Et mål i snitt pr annen kamp så snakker vi ;)

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 26 mai 07, 21:21

Ikke les mer inn i innlegget mitt en det faktisk står der, bare. Gardar var god idag, og han kan da aldri ha vært nærmere startelleveren enn etter dagens kamp.

Det må gå an å si det uten at det skal oppfattes som hemningsløs hyllest. Det er greit å ha bakkekontakt, men det er ikke nødvendig å være kronisk nedgravd heller.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 26 mai 07, 22:54
gardar gir svar på at han er å regne med. nå skal hoås passe seg for gardar virka mye bedre en hoås... sterkere og ikke minst farligere...

---------------------------

http://keiko99.net


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 26 mai 07, 22:57
Opprinnelig postet av lineker
Slapp av litt nå!... Må huske på at vi møtte et annet bunnlag,og at et mål gjør
ingen toppscorer....han har enda masse og bevise.
Et mål i snitt pr annen kamp så snakker vi ;)


Så klart er det greit med bakkekontakt, men det må da gå ann å hylle scoringen hans for det. Synes det var en lekker scoring og håper han fortsetter i det samme sporet, hvis han får flere sjangser..

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


lineker

Juniorspiller

Ble medlem: 21 mai 06
Innlegg: 99

Lagt til: 26 mai 07, 23:06
Ingen tvil om at scoringen var lekker nei :)
Bare minner om at det er KORT vei fra Himmel til Helvete i fotballverden... og spesiellt her på forumet ;)

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 26 mai 07, 23:09

Syns han har et herlig mål. Blir også mer variert angrepsspill når han kommer inn. SIkkert en deilig revansje, og moro at han ikke gir opp!

Har selv aldri hatt tro på Gardar i FFK, men syns han nå har gjort det greit. Ingen stor kamp i dag eller mot Lisleby, men gjør jo det en spiss skal: Scorer mål! Kanskje han sammen med en hardt arbeidende spiss kan være bra? Fotballteknisk tror jeg vel ikke han kan tilføre laget så mye..

"Degraderingen fra tre til to på min høyst personlige overgangsbørs skyldes i stor grad sjokk-kjøpet av islendingen, Gardar Johannsson. Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp, kan blåse to millioner kroner på en spiller som a) ble solgt for 100.000 kroner i en intern islandsk overgang noen måneder i tidligere b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya c) aldri har vært i nærheten av landslaget d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island."                    (Utdrag fra Tor Kristian Karlsens blogg på fxt.no)

Ekstra deilig at bedrevitere som han her, blir satt litt på plass!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5393

Lagt til: 26 mai 07, 23:34
Og som TKK sier både i bloggen og til FXT i dag:
----------
FXT-ekspert Tor-Kristian Karlsen poengterer overfor Nettavisen at det var selve overgangen, ikke spillerens kvaliteter, han mente var hårreisende.
----------
Noe jeg er heeeelt enig med han i.

Uansett så skal Gardar ha skryt for dagens kamp. Jobber bra, vinner en del dueller og er flink til å holde på ballen. I tillegg til målet selvfølgelig :)

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 26 mai 07, 23:57

Opprinnelig postet av lineker
Ingen tvil om at scoringen var lekker nei :)
Bare minner om at det er KORT vei fra Himmel til Helvete i fotballverden... og spesiellt her på forumet ;)

Litt for kort vei i blant. Men det er vi tross alt ikke alene om.

Kastet et blikk på VGD. Kravet om at Myhre må etter dagens tap gå følger opp i samme imponerende ånd som gårsdagens krav om at Bjørnebye må trekke seg fra Start.

Vel vel. Gøy uansett at Gardar viser seg fram på denne måten når han får sjansen. Han bidro med strålende fghtervilje på topp, og teknikken ved scoringen var det absolutt ingenting å si på. Jeg både håper og tror vi får se mer til Gardar framover - og at han i så fall følger opp innsatsen fra i dag, selvsagt.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 27 mai 07, 02:17
ble positivt overrasket over gardar idag. syns han jobba bra. alltid involvert i spillet å sterk i kroppen + et vakkert mål. håper han fortsetter sånn. da kan han bli viktig.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 mai 07, 04:18
hehe Gardar overbeviser ikke litt men tar alle med storm etter all dritten han har fått uten og vise hva han kan.Ikke bare en vakker scoring men vinner alt av dueller både langs bakken og i luften.Ser ut til at Grönhagen hadde rett da han sa han hadde tiltro til denne gutten men at han trengte og komme i form.Akkurat nå så ser det ut til at det er mange FFk supportere som har dreti på draget etter all slaktingen av Gardar.og som sagt før håper jeg aldrig får se kvisvik eller ramberg i Verdens beneste drakt noe mer.

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 27 mai 07, 05:14
Endret: 27 mai 07, 05:15

Opprinnelig postet av paco
hehe Gardar overbeviser ikke litt men tar alle med storm etter all dritten han har fått uten og vise hva han kan.Ikke bare en vakker scoring men vinner alt av dueller både langs bakken og i luften.Ser ut til at Grönhagen hadde rett da han sa han hadde tiltro til denne gutten men at han trengte og komme i form.Akkurat nå så ser det ut til at det er mange FFk supportere som har dreti på draget etter all slaktingen av Gardar..

Syns du tar av litt vel mye etter 45 minutter, tror du skal vente til han har spilt i hvert fall ti kamper hvor han har spilt godt før du skal beskylde folk for å drite på draget som ikke hadde helt troen på han. Men skjønner jo godt at du endelig stakk hodet frem etter å skrytt Gardar og Vourinen opp i skyene før seriestart, aller mest sistnevnte, og han har vi ikke sett mye til gitt. Så vi kan jo lure på hvem som har dreti på draget som du skriver :o)

Selvsagt morsomt for Gardar dette, som gradvis har nærmet seg førsteelleveren de siste ukene, men har har fortsatt mye å bevise før han er verdt de to millionene som ble slengt på bordet for å sikre seg spilleren.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 27 mai 07, 05:31

Var litt  "Flonaldo"  fra slutten av 90 tallet over den scoringen der. La oss håpe det ikke var et engangstilfelle. FFK trenger en stor sterk spiss som scorer!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 mai 07, 09:47
Alle med litt snev av fotball i kroppen og hodet kunne se at det Gardar gjorde både med og uten ball ikke var et engangstilfelle,sterk i dueller,god med ballen i bena,sterk i kroppen og villig til å blø for laget.Men veldig morsomt for Morgan da,først verdens fineste Tifo så Gardar matchvinner.Kanskje ikke så rart at tårene kom hos Morgan

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 27 mai 07, 11:09

Opprinnelig postet av paco
Alle med litt snev av fotball i kroppen og hodet kunne se at det Gardar gjorde både med og uten ball ikke var et engangstilfelle,sterk i dueller,god med ballen i bena,sterk i kroppen og villig til å blø for laget.Men veldig morsomt for Morgan da,først verdens fineste Tifo så Gardar matchvinner.Kanskje ikke så rart at tårene kom hos Morgan

 

He he, her må jeg bare gnome litt.Om Mogan gråt, kom det vel en liten tåre i øyet ditt også?Og var det ikke Eggen som ville ha Gardar forresten, skal Morgan ha noe ære/skyld (fritt valg) for han?Dette er ikke en påstand, men ett spørsmål, siden jeg ikke vet.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 27 mai 07, 13:05

Opprinnelig postet av Rey
Og som TKK sier både i bloggen og til FXT i dag:
----------
FXT-ekspert Tor-Kristian Karlsen poengterer overfor Nettavisen at det var selve overgangen, ikke spillerens kvaliteter, han mente var hårreisende.
----------
Noe jeg er heeeelt enig med han i.

Uansett så skal Gardar ha skryt for dagens kamp. Jobber bra, vinner en del dueller og er flink til å holde på ballen. I tillegg til målet selvfølgelig :)

Er det mulig å kritisere en overgang uten å kritisere en spiller? Selvom FFK har en herlig keeperstall, kommer det vel ingen kritikk hvis vi skulle hente inn feks. Reina(Veeeeeldig urealistisk)?

Tor Kristian Karlsen er etter min mening en arrogant bedreviter som mener å kunne alt om alle uten å gi dem en sjanse..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 27 mai 07, 13:47
Endret: 27 mai 07, 13:54
Gardar gjorde mye bra igår og fortjener plassen i troppen, god fart, ett par gode innlegg, god til og møte og god til og ta ned, en targetmann, noe som måtte til for at FFK idet hele tatt skulle klare og skape noe mot store sterke midtstoppere. VIF fikk kampen inn i sitt spor ved og senke vår midtbane slik at FFK ble tvunget til og slå langt på små spisser, taktisk klokt av VIF, men ikke noen stor kamp. Når Gardar kom inn skjedde det noe som VIF ikke forventet og derfor kom FFK mye bedre med i kampen, endelig kunne FFK stå imot og krige mere i angrep istede for og miste ballen gang på gang, taktisk klokt gjort av Grønis, samt at Gardar kom inn i en kamp som passet han godt hvor han fikk bruke krefter og smartness, han minnet veldig om Ringberg + bedre fart og teknikk.

Nå vil jeg ikke si at Kvisvik eller Ramberg er for dårlig for FFK eller 11 når de er i form, men når de er til de grader ute av form så kan de ta seg en vel fortjent pause fra start 11 og heller mobilisere litt energi på benken. Vi vet alle at en Kvisvik i form er veldig viktig, Ramberg kan diskuteres litt mer, men han er en klok spiller samtidig som FFK ikke akuratt har så mange kloke midtbanespillere, men igår var Ramberg svak. Ingen av de var det minste interesert i og krige for seier. Men vil ikke si at Martyn heller leverte en ovebevisende kamp, tjente litt mere på hans arbeidskapasitet, men han hadde og mange dårlige passninger.

FFK under Grønis har nå fått kjenne hvordan det er og spille i en TL som er mere fysisk, mere løpefotball og lite teknisk så derfor kommer de mere fysiske typene mer til rett i ligaen en de tekniske. Man må rett og slett bruke spillere som løper mer, og som takler mer, slik at noen få teknikere skal komme til sin rett.

Uansett Gardar spillte godt i de 45 han fikk, men er ikke noe klart førstevalg, men dog griper han sjansen skal han få den. Han kan bli en viktig spiller.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 mai 07, 17:52
Opprinnelig postet av Lemmy

Er det mulig å kritisere en overgang uten å kritisere en spiller?

Selvsagt er det mulig! La meg ta et eksempel: Hvis vi hadde kjøpt Espen Johnsen for 15 millioner kan du godt kritisere overgangen uten å kritisere spilleren...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 27 mai 07, 17:53
Endret: 27 mai 07, 17:55

Gardar overrasket meg i går, innrømmer gjerne at han spilte brukbart.

Ønsker å forsøke han på topp i noen kamper til før jeg trekker klare konklusjoner.

Innrømmer også at jeg sålangt har kalt han islendingen som ingen utenfor en krets i FFk hadde hørt om eller var interessert i. Dersom Gardar forsetter å spille slik som i går, trekker seg selvsagt alt tilbake og bøyer meg i støvet og ber om undskyldning.Innrømmer gjerne feil.

Ps Når det gjelder dette "orakelet" Karlsen har han vel aldri kunnet innrømmet feil.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 27 mai 07, 19:26
Opprinnelig postet av Lemmy

Opprinnelig postet av Rey
Og som TKK sier både i bloggen og til FXT i dag:
----------
FXT-ekspert Tor-Kristian Karlsen poengterer overfor Nettavisen at det var selve overgangen, ikke spillerens kvaliteter, han mente var hårreisende.
----------
Noe jeg er heeeelt enig med han i.

Uansett så skal Gardar ha skryt for dagens kamp. Jobber bra, vinner en del dueller og er flink til å holde på ballen. I tillegg til målet selvfølgelig :)

Er det mulig å kritisere en overgang uten å kritisere en spiller? Selvom FFK har en herlig keeperstall, kommer det vel ingen kritikk hvis vi skulle hente inn feks. Reina(Veeeeeldig urealistisk)?

Tor Kristian Karlsen er etter min mening en arrogant bedreviter som mener å kunne alt om alle uten å gi dem en sjanse..

Selvfølgelig er det mulig å kritisere en overgang. Er det noe av det følgende du er uenig i?

Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp, kan blåse to millioner kroner på en spiller som a) ble solgt for 100.000 kroner i en intern islandsk overgang noen måneder i tidligere b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya c) aldri har vært i nærheten av landslaget d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island.

Veldig oppløftende innhopp av Gardar i går, gøy om det fortsetter, men to millioner for en Islending uten noen slags form for meritter, som appåtil kostet 100 000 noen måneder tidligere, er fortsatt en absurd overgang.

Tor Kristian Karlsen er etter min mening den _eneste_ norske fotballeksperten som faktisk gjør noe annet enn å spy ut banale plattheter uke inn og uke ut.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 27 mai 07, 20:03
Endret: 27 mai 07, 20:04

Opprinnelig postet av algern0n
   Veldig oppløftende innhopp av Gardar i går, gøy om det fortsetter, men to millioner for en Islending uten noen slags form for meritter, som appåtil kostet 100 000 noen måneder tidligere, er fortsatt en absurd overgang.

 

Jeg kan ikke si noe sikkert, for jeg vet ikke hva slags research FFK hadde gjort på Gardar før de kjøpte ham. Men jeg kan i grunnen ikke begripe hvorfor de skulle slå til på denne islendingen ut fra hva cv`en hans forteller. Høyst sannsynlig har de sett ham spille over noe tid, og sett et stort potensiale der. I går var vi mange som fikk øye på det potensialet.

Hvis det viser seg at Gardar blir en suksess så vil FFK ha gjort en kjempehandel. En virkelig god spiss i TL koster langt mer enn 2 millioner. Enn så lenge er det for tidlig å si - men det nye og gledelige med det er at det også er for tidlig å avskrive Gardar.

Forøvrig har jeg veldig veldig mye mer tro på å kjøpe inn spillere man selv har fulgt en stund og gjort en egen vurdering av, enn å kjøpe spillere på grunnlag av vedkommendes kjente navn og tidligere meritter. Som sagt før en gang - det er ikke imponerende premiesamlinger FFK trenger å kjøpe, men derimot spillere med sin beste tid foran seg.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 mai 07, 20:28
Gardar betalte ned litt av den latterlig høye summen vi ga for han i går.

Han bør også begynne å levere nå etter min mening, han kom ikke akkurat i forrige uke ...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 27 mai 07, 20:43

Opprinnelig postet av bjorn


Han bør også begynne å levere nå etter min mening, han kom ikke akkurat i forrige uke ...

Nei, men han fikk sin første mulighet til å prøve seg i TL først i går. Stort tidligere enn i første innhopp kan ingen spiller forventes å levere noe som helst.

Dessuten, summen FFK betalte er bare latterlig høy hvis han blir en fiasko. Blir Gardar en suksess var han et gllimrende kjøp.


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 27 mai 07, 20:49
Det er en grunn til han ikke har fått tillit før , jeg har sett endel kamper med Gardar i og det har ikke vært så utrolig bra.

Vi snakker om andre divisjon.

Men det tok ett halvt år før han bidro med noe, det bør bli mer om jeg skal bli fornøyd.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 mai 07, 20:53
Endret: 27 mai 07, 20:57
Summen er latterlig høy uansett. Gardar er ikke så god at han kan forsvare en 20x prisstigning på 34 dager. Isolert sett kan et kjøp av en spiss til 2 mill være et scoop, men det er horribelt å betale den enorme overprisen for en spiller som egentlig var verdt 100.000.

Og dette tøvet med at "oh, man kan ikke levere før sin første seriekamp" skjønner du selv er pisspreik, FlightOfTheRat!

Gardar ble hentet inn for å være en forsterkning i SOMMERVINDUET 2006, men fikk ikke komme da av grunner vi alle vet. Selv et HALVT ÅR etter overgangen skulle ha gått igjennom, var han fortsatt ikke kommet i form. Først nærmere ETT ÅR senere, er han i nærheten av akseptabel fysisk form.

Da må man jo rett og slett lure på hva FFK tenkte da de hentet en spiller som trengte ETT ÅR med trening for å komme i akseptabel fysisk form, da det man virkelig trengte var en umiddelbar forsterkning av laget.

Greit nok at du forsøker å være overdådig rødhvit og superoptimist, men litt realisme bør vi forvente.

Men for all del; Scoringen mot Enga var en fantastisk prestasjon.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 mai 07, 21:30

Opprinnelig postet av Holters
Da må man jo rett og slett lure på hva FFK tenkte da de hentet en spiller som trengte ETT ÅR med trening for å komme i akseptabel fysisk form, da det man virkelig trengte var en umiddelbar forsterkning av laget.

Han ble vel værende på Island en stund til, eller har han vært med på trening med FFK siden ifjor sommer?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 mai 07, 21:32
Endret: 27 mai 07, 21:34
Opprinnelig postet av denialsander
Han ble vel værende på Island en stund til, eller har han vært med på trening med FFK siden ifjor sommer?

Han var på Island, men har da muligheten til å trene ekstra hardt når han vet han skal til en ny og bedre liga. Gardar hevdet vel også selv at han hadde trent godt og var i god form da han kom hit.

Men for all del: Avskriver ikke Gardar etter det han viste i går, men fyren har fortsatt utrolig mye å bevise.

Og det har ikke minst innkjøpsapparatet til FFK også.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 27 mai 07, 21:35
Endret: 27 mai 07, 21:47
Opprinnelig postet av Holters
Summen er latterlig høy uansett. Gardar er ikke så god at han kan forsvare en 20x prisstigning på 34 dager. Isolert sett kan et kjøp av en spiss til 2 mill være et scoop, men det er horribelt å betale den enorme overprisen for en spiller som egentlig var verdt 100.000.


Men hvordan kan vi vite at han "egentlig er verdt 100.000"? Kjenner vi detaljene rundt denne famøse 100.000-kroners-overgangen? Det KAN jo også være slik at klubben som slapp han slapp ham for en latterlig lav sum! Uten at jeg vet noe mer om det...

Opprinnelig postet av Holters

Og dette tøvet med at "oh, man kan ikke levere før sin første seriekamp" skjønner du selv er pisspreik, FlightOfTheRat!

Gardar ble hentet inn for å være en forsterkning i SOMMERVINDUET 2006, men fikk ikke komme da av grunner vi alle vet. Selv et HALVT ÅR etter overgangen skulle ha gått igjennom, var han fortsatt ikke kommet i form. Først nærmere ETT ÅR senere, er han i nærheten av akseptabel fysisk form.

Da må man jo rett og slett lure på hva FFK tenkte da de hentet en spiller som trengte ETT ÅR med trening for å komme i akseptabel fysisk form, da det man virkelig trengte var en umiddelbar forsterkning av laget.


Men hva vet vi om han faktisk var i god form da det var meninga at han skulle komme?? Jeg synes det blir kunstig å fokusere på at han trengte "et år på å komme i form" når omstendighetene rundt overgangen hans var såpass spesielle. Han ble kjøpt for å være en forsterkning i fjor høst, men fikk aldri sjansen til å vise om han var det eller ikke...

Opprinnelig postet av Holters

Greit nok at du forsøker å være overdådig rødhvit og superoptimist, men litt realisme bør vi forvente.

Akkurat her synes jeg at det er du som kunne la et minimum av tvil komme Gardar til gode. Som en annen  her nevner så synes jeg også at alt dette det blir rene spekulasjoner når vi ikke kjenner til researchen FFK gjorde rundt spilleren.

Opprinnelig postet av Holters

Men for all del; Scoringen mot Enga var en fantastisk prestasjon.


Her kan vi i alle fall si oss enige

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 27 mai 07, 21:35

Opprinnelig postet av Holters
  Summen er latterlig høy uansett. Gardar er ikke så god at han kan forsvare en 20x prisstigning på 34 dager. Isolert sett kan et kjøp av en spiss til 2 mill være et scoop, men det er horribelt å betale den enorme overprisen for en spiller som egentlig var verdt 100.000.

Men da forutsetter du at prisen på 100.000 var riktig. Det er vel ikke sikkert? Hvis en sammenligner med Bjørkøy, var 750.000 riktig pris for ham? Hadde Hønefoss visst hvor god Jonna skulle bli i FFK vilel de kanskje ha bedt om litt mer. Jeg foreslo nylig at Bjørkøy er verdt ti mill idag. Noen med bedre vett enn meg justerte det ned til 6, men vi er likevel på et helt annet nivå enn hva FFK betalte. Så hva er egentlig "riktig" pris?


Opprinnelig postet av Holters
Og dette tøvet med at "oh, man kan ikke levere før sin første seriekamp" skjønner du selv er pisspreik, FlightOfTheRat!

Nja. en fullstendig overflødig kommentar fra min side, det kan jeg være enig i. Ingen leverer fra benken, det er knapt nok nødvendig å bemerke. Men det er vel ikke feil av den grunn?


Opprinnelig postet av Holters
Gardar ble hentet inn for å være en forsterkning i SOMMERVINDUET 2006, men fikk ikke komme da av grunner vi alle vet. Selv et HALVT ÅR etter overgangen skulle ha gått igjennom, var han fortsatt ikke kommet i form. Først nærmere ETT ÅR senere, er han i nærheten av akseptabel fysisk form. 
Da må man jo rett og slett lure på hva FFK tenkte da de hentet en spiller som trengte ETT ÅR med trening for å komme i akseptabel fysisk form, da det man virkelig trengte var en umiddelbar forsterkning av laget.

Sett i det perspektivet så var Gardar et merkelig kjøp i sin tid. Men det var da. Nå ser han ut til å være i form, og hvis han i det hele tatt opprettholder det nivået han hadde allerede i går, så kan jeg ikke forstå annet enn at han vil være en verdifull tilvekst til årets tropp.

Opprinnelig postet av Holters
Greit nok at du forsøker å være overdådig rødhvit og superoptimist, men litt realisme bør vi forvente.

Men for all del; Scoringen mot Enga var en fantastisk prestasjon. 

Den dagen jeg ikke er optimist på FFKs vegne bruker jeg tiden min på noe annet. Det betyr ikke at jeg tror alle piler peker rett til stjernene. Gardar har jeg ikke ventet noe som helst av, selv ikke etter hattricket mot Lisleby. Men det jeg så i går tror jeg ikke var et blaff, flaks eller tilfeldigheter. Jeg tror ganske enkelt jeg så hvorfor FFK signerte Gardar. Dette var den største positive overraskelsen jeg har sett så langt i år.


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 27 mai 07, 21:49
Endret: 27 mai 07, 22:02
Jeg er over hodet ikke uenig i at Gardar KAN bli en nyttig spiller for FFK etter hva han viste i går.

Det er jeg er direkte uenig i, er at Gardar var et "godt kjøp" - et "røvekjøp til 2 millioner" - når vi ser hvor uhorvelig lite han har prestert både for FFK og FFK2, og hvor lang tid det har tatt for ham å komme i akseptabel form. Det er selve kjøpet jeg synes er helt forferdelig, når FFK sårt trengte en forsterkning, eller eventuelt en BRUKBAR backup for Toth. I stedet ender man opp med en islending uten spilletillatelse til 2 millioner (!) og en finne, som enda har til gode å imponere. Vi hadde - og har - nok av spillere som KAN bli gode.

Jeg tar et forbehold om at dette med 100.000 stemmer (det ble skrevet i mange islandske aviser, samt FB), og da er det intet mindre en horribelt i mine øyne. Tor Kristian Karlsen har også gode poenger når han trekker frem dette:

Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp, kan blåse to millioner kroner på en spiller som

a) ble solgt for 100.000 kroner i en intern islandsk overgang noen måneder i tidligere
b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya
c) aldri har vært i nærheten av landslaget
d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island (!)


Men for all del, Gardar viste imponerende innsatsvilje under gårsdagens innhopp, og det har tidligere vært mangelvare. Et flott mål scoret han også. La oss inderlig håpe det fortsetter. Det er jaggu på tide.

Jeg kjøper rett og slett ikke argumentet om at alle spillerne FFK henter trenger 1-2 år på å slå igjennom. Da har man gjort en for dårlig kartleggingsjobb. Når de fleste andre klubber henter spillere som går rett inn og forsterker laget, bør det være mulig for oss også. Ja, det finnes unntak - både her til lands og i England - men det er da virkelig ikke unntakene vi bør sikte etter?

PS! Sheva og Tevez har mer eller mindre spilt fast siden de kom. Det har ingen av "våre forsterkninger".

PS2! Martinsen kostet også 2 millioner. Han trengte ikke 1 år på å spille sin første godkjente kamp. :)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 27 mai 07, 22:26
kanskje det er p.g.a ny trener at gardar slår ut ?

---------------------------

http://keiko99.net


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 mai 07, 02:08
Opprinnelig postet av algern0n

Selvfølgelig er det mulig å kritisere en overgang. Er det noe av det følgende du er uenig i?

Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp, kan blåse to millioner kroner på en spiller som a) ble solgt for 100.000 kroner i en intern islandsk overgang noen måneder i tidligere b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya c) aldri har vært i nærheten av landslaget d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island.

Veldig oppløftende innhopp av Gardar i går, gøy om det fortsetter, men to millioner for en Islending uten noen slags form for meritter, som appåtil kostet 100 000 noen måneder tidligere, er fortsatt en absurd overgang.

Tor Kristian Karlsen er etter min mening den _eneste_ norske fotballeksperten som faktisk gjør noe annet enn å spy ut banale plattheter uke inn og uke ut.

Uten å vurdere overgangen til Gardar så er jeg faktisk uenig i følgende: "Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp..."  FFK var ingen "dypt målscorertrengende tropp" ifjor. Vi scoret nok mål til å vinne TL. Det var bare det at i andre enden av banen så rant det inn mål enda fortere. Problemet er nok heller at vi var et dypt trengende lag når det gjaldt å tette i forsvar. Om TKK ikke har sett det så er han ikke rare eksperten...

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 mai 07, 02:10

Opprinnelig postet av keiko99
kanskje det er p.g.a ny trener at gardar slår ut ?

Kanskje det gett... Han var jo søppel hentet av Eggen for et par uker siden keiko99... Utrolig hva Grønhagen kan få ut av søppel på et par uker..

---------------------------

RednWhite


ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 28 mai 07, 02:28
Opprinnelig postet av HotDream

Vi scoret nok mål til å vinne TL.



Mulig jeg er litt for trøtt, men vant vi tippeligaen?

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 mai 07, 02:40
Endret: 28 mai 07, 02:41
Opprinnelig postet av ari_lg
Opprinnelig postet av HotDream

Vi scoret nok mål til å vinne TL.



Mulig jeg er litt for trøtt, men vant vi tippeligaen?


Det han mener, sånn jeg ser det er at vi scorte ganske mange mål, men slapp inn for mange....
Men dog en liten overdrivelse at vi hadde vunnet, med noen mindre baklengs :p

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 mai 07, 03:19
Opprinnelig postet av ari_lg
Opprinnelig postet av HotDream

Vi scoret nok mål til å vinne TL.



Mulig jeg er litt for trøtt, men vant vi tippeligaen?

Du er nok trøtt ja, for du har ikke lest det jeg skrev / svarte på. Prøv igjen imorra når du har fått deg noe søvn. God natt

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 28 mai 07, 05:41

Opprinnelig postet av endre


Det han mener, sånn jeg ser det er at vi scorte ganske mange mål, men slapp inn for mange....
Men dog en liten overdrivelse at vi hadde vunnet, med noen mindre baklengs :p

Ikke nødvendigvis rare overdrivelsen. 38 mål på 26 kamper holder langt det, om en tetter igjen bakover. Brann lagde 39 mål, og det holdt til annenplass med +3 mål i målforskjell.

Aporopos mål og målforskjell:

Vi trenger å vinne flere kamper 1-0. Etter en så knapp seier er det ingen som tar av, ingen som går i den fella å tro vi er uslåelige. Ingen av spillerne altså. Ingen her inne heller, for den sakens skyld. Husker i fjor, etter å ha slått Start 4-0 går vi bort og taper 5-1 mot VIF i kampen etter. I 2005 slo vi først RBK 1-0 borte, og tok så poeng i fire av de neste fem kampene. Senere slo vi dem 5-1 hjemme, og tar deretter ett poeng på seks kamper. Jeg tror det er alt annet enn tilfeldig.


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 mai 07, 07:59
Endret: 28 mai 07, 08:27

Opprinnelig postet av Holters

PS! Sheva og Tevez har mer eller mindre spilt fast siden de kom. Det har ingen av "våre forsterkninger".

Det har du rett i. Men det tok vel nesten 20 kamper før Tevez begynte å levere varene. Og hvis du spør den jevne Chelsea-supporter har ikke Sheva levert noen varer i det hele tatt.

Poenget mitt var at selv superspillere kan bruke tid og mange kamper på komme i gang. Felles for de fleste av dem er at de får spille kamp etter kamp, slik at de får vist tillit over tid. I FFK har vi kanskje litt for lite tålmodighet med enkelte spillere? Mens vi kanskje har hatt for stor tålmodighet med andre...

Hvis vi setter opp en oversikt over de spillerne FFK har hentet de siste tre åra, finner vi tross alt en god del spillere som har vært en suksess (Raio, Bora, Rami, Bjørkøy, Gerrbrand, osv) ganske umiddelbart, eller iallefall innenfor en tidsramme vi har funnet akseptabel.

Når det gjelder Gardar har jeg veldig vanskelig for å forstå at han skal kun har scoret åtte toppseriemål på Island... Mottaket, vendinga og avslutninga mot VIF gjør at det ekstremt lave tallet åtte mål tross alt er (som 27 åring kan man forvente åtte mål av en forsvarer...) virker som en spøk.  Er det noen som har sjekket om Karlsen har rett i det? Kanskje det var åtte seriemål i hans siste sesong?

Edit: Gardar scoret 4 mål i 2006 for Valur. Med tanke på at han i 2003 ble seriemester og har spilt en del år til, har jeg veldig vanskelig for å skjønne annet enn at 8 mål må være hans maks scorede for en sesong. Det kan ikke være samlet - det nekter jeg å tro.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mai 07, 12:42

Ja, ok, må vel innrømme det. Men jeg ville kritisert overgangen uansett, Espen Johnsen er ikke god nok for oss uansett. Hehe..

Men selvom Karlsen sikkert har mye peiling på spillere, aner han ikke noe som helst om overgangen. Kanskje FFK mente han var god nok, og at hans ex-klubb(Husker ikke navnet akkurat nå) ikke ville gi slipp på ham for mindre penger?

Og hvis Gardar Johansson gjorde det bra i sin gamle klubb, er det jo ikke rart om prisen stiger. Når FFK selger feks. Bjørkøy, Bertelsen eller Piiroja, tror jeg prisen har steget litt for å si det sånn..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 28 mai 07, 12:45
gardar er knallbra.. la han starte kampen mot rbk:D

---------------------------

pippisangen kommer sæi;)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mai 07, 12:52

At han ikke ble funnet god nok for en toppklubb, har vel ikke en døyt å si. Mange lag har gjort kjempekjøp på spillere ingen trodde noe på. Stabæk og Pall Gunnarson, Sandefjord og Tegstrøm og FFK og Bjørkøy for å ta noen eksempler.

Er helt enig i at det var en rar vurdering av FFK å kjøpe denne spilleren, men kanskje vi alle har tatt feil? Han hadde en helt grei kamp mot VIF, og er jo på scoringen på rett sted til rett tid. Det er det som kjennetegner en goalgetter!

Men som nevnt ovenfor her, man trenger ikke være merritert for å være en klassespiller. Det er like gjerne kjøpene av spillere ingen har hørt om som er bra. Trenger ikke være de store kjøpene..

I det siste avsnittet ditt nevner du at Tor Kristian Karlsen ikke "spyr ut banale platthetter hver uke". Der må jeg vel si meg veldig uenig. Noen som har sett bildet av ham på fxt? Det sier litt.. Overlegen og arrogant. Dessuten er bloggene hans til å spy av. Han øser av seg med hvor mange fotballnavn han kan, veldig blærete!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mai 07, 12:52
Etter det Gardar viste på en omgang mot enga så forstår de fleste at han allikevel ikke er noe bomkjøp,bevegelsen,fysikken,tekniken og spilleforståelsen var ingen tilfeldighet men viste rett og slett at vi kommer til og få mye glede av han fremmover.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 mai 07, 12:56
Jeg synes debuten til Johannson har mange likhetstrekk med Vuorinen som debuterte mot Start i cupen. Han spilte meget godt da han kom inn, skapte flere sjanser og var kun et stolpeskudd unna en scoring. Alle var begeistret. Han var teknisk god, sterk, ganske rask og flink til å komme til sjanser.

I ettertid har han ikke vist noe av dette...

Poenget er at vi absolutt skal glede oss over en positiv debut, men vi fortsatt avvente en del kamper for å se om Johannson virkelig blir en viktig tilvekst. Det finnes haugevis med spillere som har fått en god debut i sine nye klubber og scoret mål i debuten for deretter å ikke prestere noe som helst senere. Tenker f.eks. på Frank Strandli sin karriere i Leeds osv.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 mai 07, 12:57

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 mai 07, 12:58

Opprinnelig postet av paco
Etter det Gardar viste på en omgang mot enga så forstår de fleste at han allikevel ikke er noe bomkjøp,bevegelsen,fysikken,tekniken og spilleforståelsen var ingen tilfeldighet men viste rett og slett at vi kommer til og få mye glede av han fremmover.

Amen

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mai 07, 12:58
Opprinnelig postet av Lex

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

Tarik er best på ving,Fofana og Gardar på topp er det vi vil få se mot rbk

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 mai 07, 13:01
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lex

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

Tarik er best på ving,Fofana og Gardar på topp er det vi vil få se mot rbk

 

Regner med det, men et innhopp av West bør komme...

Selv om det ikke skal snakkes om i denne tråden bør fofana byttes ut etter en ommgang om han ikke viser litt mere, når det er sagt kan det hende fofana blir mye bedre med Gardar ved sin side...spennende. gleder meg som en unge..

---------------------------

Heia FFK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mai 07, 13:09
Opprinnelig postet av Lex
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lex

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

Tarik er best på ving,Fofana og Gardar på topp er det vi vil få se mot rbk

 

Regner med det, men et innhopp av West bør komme...

Selv om det ikke skal snakkes om i denne tråden bør fofana byttes ut etter en ommgang om han ikke viser litt mere, når det er sagt kan det hende fofana blir mye bedre med Gardar ved sin side...spennende. gleder meg som en unge..

West passer som super innbytter,komme inn den siste halvtimen da han ikke har fysikk til og spille lenger med turboen inne,sliter som sagt med muskulaturen

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 mai 07, 13:49
Endret: 28 mai 07, 13:52

Kjenner dette igjen, etter f.eks Hoås sitt mål mot Lyn, var han stor.

La  Gardar få sjangsen til å overbevise før vi utroper han til FFKs nye "superspiss".

45 min ok TLspill, 45 min OK cupkamp mot 3.div lag og tja innsats i 2.divisjon er vel ikke allverden å slå i bordet med.

ps. Kan jo også bare minne enkelte lovprisningene av "Horny" i sin tid.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 28 mai 07, 13:55
nå er det da også flere kalibrer forskjell på måla som ble scora av Hoås og Gardar.. Hoås bommer på ballen og er ufattelig heldig med at den ballen går i mål, mens Gardars` mål rett og slett er en sterk prestasjon! Innsatsen til Gardar og var veldig bra..

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 mai 07, 13:56
Hornseth hadde vel også ett par "klassemål"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 mai 07, 14:48

Greit at vi ikke utroper han som konge etter litt spilletid, men han skal neimen ikke rakkes ned på heller da.

 

 

---------------------------

Heia FFK


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 28 mai 07, 15:03
Opprinnelig postet av Lex

Greit at vi ikke utroper han som konge etter litt spilletid, men han skal neimen ikke rakkes ned på heller da.



Enig. Det må være lov å finne fram godordene etter en sånn debut. Jeg tror ikke det er noen her som tror at Gardar over natta plutselig er blitt frelseren som skal ta oss helt til topps.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 28 mai 07, 15:06
Endret: 28 mai 07, 15:06
Synes at Gardar har mye av det samme som Ringberg hadde!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 28 mai 07, 15:32

noe jeg likte med han, er at han vant de fleste duellene. gjør ting enkelt, skyter med en gang han har en liten luke. første han gjorde var å lire av seg et skudd med venstrebenet.

det er noe jeg har savnet foran hos oss i år. en som er skudd villig. ikke en som skal drible seg inn i mål.(hoås) syns han gjorde en veldig god debut. å må si at hvis han fortsetter sånn så kommer han til å skore 10- 15 mål i år., men det er bare hvis han fortsetter sånn.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 28 mai 07, 16:15
Opprinnelig postet av scheien

noe jeg likte med han, er at han vant de fleste duellene. gjør ting enkelt, skyter med en gang han har en liten luke. første han gjorde var å lire av seg et skudd med venstrebenet.

det er noe jeg har savnet foran hos oss i år. en som er skudd villig. ikke en som skal drible seg inn i mål.(hoås) syns han gjorde en veldig god debut. å må si at hvis han fortsetter sånn så kommer han til å skore 10- 15 mål i år., men det er bare hvis han fortsetter sånn.

Ja, for om han ikke fortsetter sånn, kommer han ikke til å score 10-15 mål.Men tenk om han fortsetter på en helt annen måte, hvor mange mål tror du han scorer i år da? 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 07, 16:17
Det er viktig og ha spillere som tar litt ansvar offansivt og som ka skape halvsjanser og sjanser, eneste mulighet for og lage mål. Fofana har også prøvd endel kjappe skudd, men har ikke gått inn, på tross av ett godt skudd bein.

Arwen

Bedriftsspiller

Ble medlem: 18 apr 07
Innlegg: 6

Lagt til: 28 mai 07, 18:44

Jeg blir veldig skuffet hvis ikke Gardar får muligheten fra start i neste kamp

Det fortjener han virkelig etter innsatsen mot VIF


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 mai 07, 22:59
send 1 til 1984 og stem på gardar

---------------------------

http://keiko99.net


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 28 mai 07, 23:16

Opprinnelig postet av keiko99
send 1 til 1984 og stem på gardar

Korrekt skal være at man skriver MÅL 1 - hvis man vil stemme på Gardar sitt mål som rundens mål på TV2/fxt


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 28 mai 07, 23:37
Takk rett skal være rett

---------------------------

http://keiko99.net


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 29 mai 07, 18:13
Målet var jaggu tøft som faen. Har bare sett Gardar i 2 kamper, mot Enga og mot Korsvoll for FFK 2. Karen scora som kjent i begge kampene. Det som har imponert meg mest foruten at han jobber og sliter hardt, er viljen hans til å avslutte. Gode avsluttere bestemmer seg tidlig for en løsning og fullfører. Man så det på den første sjansen mot Enga, Gardar fikk ballen gikk nærmere mål og fyrte av et skudd så fort det var mulig nær sagt..

Det er nettopp slike spisser vi trenger! Om Gardar er et blaff eller om han blir en permanent suksess er for tidlig å si, men han er ihvertfall rett spillertype. Islandske spillere er også kjent for å ha god moral og fighting spirit. Har stor tru på kællen

Og det går ikke an å sammenligne Gardar med Øyvind H. Øyvind gjør mye bra, men er en helt annen spillertype. En av de store svakhetene til Hoås, vil jeg si er usikkerheten hans. Der Gardar tar et valg og fullfører, så vil Hoås vente litt til og vurdere andre alternativer... Som spiss har du ikke god tid og jeg vil påstå at de giftigste spissene er de som tar raske avgjørelser, som ikke lar noe stå i veien. En god spiss har selvtillit og er egoistisk nok til å tørre utfordre, avslutte, fullføre angrepet.


---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 29 mai 07, 19:54
Høm. Mon tro hvorfor han Hoås sliter litt med selvtilliten du.. hva kan så dette skyldes?

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 29 mai 07, 20:11
vi diskuterer Garðar Jóhannson her...

---------------------------

http://keiko99.net


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 29 mai 07, 21:10
Opprinnelig postet av algern0n
Høm. Mon tro hvorfor han Hoås sliter litt med selvtilliten du.. hva kan så dette skyldes?


Hvis du sikter til meg, så har jeg aldri ropt ukvemsord til han og har ingenting mot han.. Han er tidvis glimrende, men syns han er litt ustabil og har forbedringspotensiale

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 29 mai 07, 22:23

Opprinnelig postet av keiko99
gardar gir svar på at han er å regne med. nå skal hoås passe seg for gardar virka mye bedre en hoås... sterkere og ikke minst farligere...

Interessant synspunkt keiko99. Dette skrev du i "egen" tråd 07.05.07: sitat "Gardar = tror ikke dette er noe for oss." sitat slutt. Rart ikke Hoås stod på "ut-lista" di....

---------------------------

RednWhite


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 29 mai 07, 22:30
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av keiko99
gardar gir svar på at han er å regne med. nå skal hoås passe seg for gardar virka mye bedre en hoås... sterkere og ikke minst farligere...

Interessant synspunkt keiko99. Dette skrev du i "egen" tråd 07.05.07: sitat "Gardar = tror ikke dette er noe for oss." sitat slutt. Rart ikke Hoås stod på "ut-lista" di....

 

Det hjelper å se spilleren kansje?

---------------------------

Heia FFK


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 30 mai 07, 00:52
Jeg må bite i meg at jeg var rask til å kappe hua av Garðar Jóhannson, men han må bevise nå fremover at ikke dette bare er en gangs tilfelle. uansett. beklager fra min side.

---------------------------

http://keiko99.net


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 30 mai 07, 22:30

Mange har vært for kjappe med å gi opp Gardar. Selv kan jeg sikkert ha sagt noe dumt i sakens anledning en gang, uten at jeg i farta husker hva. Men den er ikke dum som har vett på å endre seg når man skjønner man har tatt feil.

Jeg skal endre oppfatning igjen jeg, om det viser seg at jeg tar feil nå. Men enn så lenge sier jeg også "amen" til pacos ord. De kvalitetene Gardar viste fram i debuten sin var ingen tilfeldighet.

Har sett kampen nok engang, særlig annen omgang. De tre første gangene Gardar har kontakt med ballen resulterer det umiddelbart i at FFK kommer til avslutning/halvsjanser. Fjerde gang scorer han. Resten av omgang er han en uforutsigbar og bevegelig trussel mot VIFs forsvar. Vinner dueller, spiller konstruktivt og klokt.

Det er ingen grunn til å ta av etter 45 minutter. Men det er vitterlig ingen grunn til å være skeptisk og negativ til Gardar etter en debut som denne heller, om man da ikke er kronisk redd for å bli skuffet og derfor alltid forventer det verste.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 31 mai 07, 10:02
Tror at grunnen til den negative holdningen folk har til Gardar beror på overgangskaoset i fjor sommer, og at det var en spiller FFK egentlig ikke ønsket seg lenger da han kom.  Skulle virkelig ønske at han kom i fjor sommer, da hadde vi sluppet å svi av penger på "heavy" samt at vi mest sannsynelig kunne ha klatret enda høyere på tabellen..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 01 jun 07, 17:00

Opprinnelig postet av Bob Page
Tror at grunnen til den negative holdningen folk har til Gardar beror på overgangskaoset i fjor sommer, og at det var en spiller FFK egentlig ikke ønsket seg lenger da han kom.  Skulle virkelig ønske at han kom i fjor sommer, da hadde vi sluppet å svi av penger på "heavy" samt at vi mest sannsynelig kunne ha klatret enda høyere på tabellen..

både kaoset ifjor + at han ikke har spilt moen kamper før debuten mot viking har gjort sitt til at jeg ikke har hatt tro på han. men etter vålerenga kampen må også jeg bite i det sure eplet å si at det ser ut som om jeg tok feil. han kan bli en meget viktig spiller for oss. å fortjener plass i start 11eren mot rbk


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 jun 07, 17:17
Jeg tror absolutt ikke noe på at Gardar er noen bedre spiller enn Heavy. De 2 er stort sett like i spillestilen ( boxplayere ). Jeg vil ikke si at Heavy har fått noe spesielt bra sjans til å vise seg fram heller.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 jun 07, 17:26

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Jeg vil ikke si at Heavy har fått noe spesielt bra sjans til å vise seg fram heller.

Ingen av de 2 har vel fått så mange sjanser, men Heavy har da vel spillt på 2dre-laget han som Gardar har gjort? Og fått noen innhopp på a-laget? I fjor (han har vel fler spillte minutter på a-laget enn Gardar)? Har han scora noen mål? Forskjellen på de to er at Gardar fikk sjansen i cupen og tok den. Fikk så sjansen i TL og tok den igjen. Heavy har ikke benyttet muligheten så langt. Ellers så er det kanskje marginal forskjell på de 2. Du kaller dem box-players. Gardar viste vel at han var mer enn bare det i sine 45 minutter mot VIF?

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 jun 07, 18:05
Opprinnelig postet av HotDream

 Du kaller dem box-players. Gardar viste vel at han var mer enn bare det i sine 45 minutter mot VIF?

Du bør kanskje se kampen på nytt. Boxplayer, da mener jeg ikke at spilleren skal ligge pal innenfor motstanders 16-meter da. Se bevegelsesmønsteret hans så skjønner du kanskje hva jeg mener ( men det tviler jeg på at du gjør ).


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 01 jun 07, 21:12
Endret: 01 jun 07, 21:33

Opprinnelig postet av Rune Haugen

Du bør kanskje se kampen på nytt. Boxplayer, da mener jeg ikke at spilleren skal ligge pal innenfor motstanders 16-meter da. Se bevegelsesmønsteret hans så skjønner du kanskje hva jeg mener ( men det tviler jeg på at du gjør ).


Jeg så kampen idag igjen jeg, på TV2 Sport og har da sett den 3 ganger (live + 2 ganger på tv....Ut fra det Gardar viste i 45 minutter i kampen mot VIF er jeg ikke villig til å sette ham i "bås" og kalle ham verken det ene eller andre. Bare at han gjorde en meget god omgang.
Hva du tviler på angående mine evner til å se hva som skjer på en fotballbane rører meg lengst ned i ryggen. Du er ingen mann med fasitsvar på noe.. Du drar jo en setning ut av hele svaret jeg ga deg. Var det du fant i den setningen det eneste du kunne "arrestere" meg på??
Mulig du har rett i at Heavy ikke er dårligere enn Gardar, men han må vise det da. Viss ikke så er han jo dårligere...Comprende?

---------------------------

RednWhite


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 01 jun 07, 22:00
Heavy har ihvertfall ikke fått noen sjans som kantspiller på FFK2, en plass han absolutt ikke hører hjemme.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 01 jun 07, 22:13

Opprinnelig postet av bjorn
Heavy har ihvertfall ikke fått noen sjans som kantspiller på FFK2, en plass han absolutt ikke hører hjemme.

Nemlig. Heavy var vel brukandes mot Start i fjor ( cupkampen ). Etter det har han vel knapt fått noen sjanse til å vise seg frem på sin vante plass.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 02 jun 07, 04:22
I farta kan jeg kun huske at han spilte midtspiss i første omgang borte mot Stabæk. Da var han beklageligvis like tafatt som resten av laget. Hadde han flere kamper fra start i fjor?

---------------------------

Ære være Plankebyen


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 jun 07, 12:18

Opprinnelig postet av Per Egil
I farta kan jeg kun huske at han spilte midtspiss i første omgang borte mot Stabæk. Da var han beklageligvis like tafatt som resten av laget. Hadde han flere kamper fra start i fjor?

Nei, og det var ikke lett å få vist seg fram mot Stabæk heller, så bedritent kamp som den var. Kan ikke heve en kamp alene heller.


Culemart

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1077

Lagt til: 02 jun 07, 12:22
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Nei, og det var ikke lett å få vist seg fram mot Stabæk heller, så bedritent kamp som den var. Kan ikke heve en kamp alene heller.




Likevel så klarte Toth å score 2 mål i den kampen. Selv om 45 min er alt for lite til å vurdere en spiller så syns jeg Gardar har vist mer på de minuttene enn det Vuorinnen har gjort på sine minutter(ca 90 min totalt?)

Dessuten har Gardar scoret mål i cup og på rekruttlag. Det har Vuorinnen til gode å gjøre.

---------------------------

Cupmester 2006
15 september 2002: FFK-Kvik Halden 7-1


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 jun 07, 12:33
Opprinnelig postet av Culemart
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Nei, og det var ikke lett å få vist seg fram mot Stabæk heller, så bedritent kamp som den var. Kan ikke heve en kamp alene heller.




Likevel så klarte Toth å score 2 mål i den kampen. Selv om 45 min er alt for lite til å vurdere en spiller så syns jeg Gardar har vist mer på de minuttene enn det Vuorinnen har gjort på sine minutter(ca 90 min totalt?)

Dessuten har Gardar scoret mål i cup og på rekruttlag. Det har Vuorinnen til gode å gjøre.

Vi hadde vel kanskje et trøkk på et kvarter i den kampen og greide å score de måla.

 


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 jun 07, 12:53
Tja, de måla kom vel ett eller to minutter ut i 2. omg og 1 min mellom hver.. Desuten var det Brenne som scora det ene målet der...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 02 jun 07, 15:56

Opprinnelig postet av Bob Page
Desuten var det Brenne som scora det ene målet der...

Stemmer det Bob Page.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 02 jun 07, 16:16

Opprinnelig postet av bjorn
Heavy har ihvertfall ikke fått noen sjans som kantspiller på FFK2, en plass han absolutt ikke hører hjemme.

Hvor hører han hjemme da? Trodde han var "boxplayer" (ref.:Haugen) jeg og ikke kantspiller....? Eller mener du han har fått sjans som kant og ikke der han høre hjemme; som spiss? Noe uklart hva du mener ut fra det du skriver...

---------------------------

RednWhite


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 02 jun 07, 16:29
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av bjorn
Heavy har ihvertfall ikke fått noen sjans som kantspiller på FFK2, en plass han absolutt ikke hører hjemme.

Hvor hører han hjemme da? Trodde han var "boxplayer" (ref.:Haugen) jeg og ikke kantspiller....? Eller mener du han har fått sjans som kant og ikke der han høre hjemme; som spiss? Noe uklart hva du mener ut fra det du skriver...



Mente han blir "misbrukt" som kantspiller ja, ikke rart selvtilliten og humøret hans er på bunn.

Aner ikke hvorfor de bruker han der, syns det er direkte svakt av trenerne...

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 03 jun 07, 23:00

Ut fra det lille jeg har sett av Vourinen tror jeg han har potensiale til å gjøre det bra, men det forutstter at han har et bra lag rundt seg, ikke minst mot gode midtbanespillere. I 2.divisjonskampen mot Strømmen sist fikk han knapt nok et eneste oppspill i løpet av hele kampen som var noe for en typisk boxplayer å jobbe på. Både Heavy og Toth måtte hele tiden hente ball på midtbanen, og endte ofte med å bli kantspillere som la innleggene i stedet for å  være i boksen og jobbe på dem.

Om det var tilfeldigheter eller ikke at Gardar fikk prøve seg i cupkampen og ikke Heavy, det vet jeg ikke. Men Gardar tok godt vare på den muligheten han fikk, og det skal han ha for uansett.

---------------------------

"Det e helt vanvittigt det så skjer på Fredrikstad Stadion!"

- Frode Olsen kommenterer skuddet til Anders Prytz


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 jun 07, 23:08
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Om det var tilfeldigheter eller ikke at Gardar fikk prøve seg i cupkampen og ikke Heavy, det vet jeg ikke. Men Gardar tok godt vare på den muligheten han fikk, og det skal han ha for uansett.

 

Gardar har vel scoret den del mål på 2.laget, så jeg tror ikke det var så tilfeldig at han fikk prøve seg der..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 jun 07, 23:31
Endret: 03 jun 07, 23:31
Opprinnelig postet av Bob Page

Gardar har vel scoret den del mål på 2.laget, så jeg tror ikke det var så tilfeldig at han fikk prøve seg der..

Han scora 3 mot Gjøvik / Lyn. Har han scort flere enn dette ?? Kan i så fall ikke være mange, for FFK 2 har knapt scora mål etter den kampen.

Det var nok heller det at han scorte mot Lisleby som gjorde at han fikk tilliten.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 03 jun 07, 23:47
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Bob Page

Gardar har vel scoret den del mål på 2.laget, så jeg tror ikke det var så tilfeldig at han fikk prøve seg der..

Han scora 3 mot Gjøvik / Lyn. Har han scort flere enn dette ?? Kan i så fall ikke være mange, for FFK 2 har knapt scora mål etter den kampen.

Det var nok heller det at han scorte mot Lisleby som gjorde at han fikk tilliten.

 

Joda, det tror jeg også,  men jeg snakker om hvorfor han fikk tilit i cupkampen, ikke mot VIF..

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 jun 07, 23:53
Opprinnelig postet av Bob Page

 

 

Joda, det tror jeg også,  men jeg snakker om hvorfor han fikk tilit i cupkampen, ikke mot VIF..

Okey, min feil. Men han har vel ikke scora så mye mer enn de 3 mot Gjøvik / Lyn i alle fall. Kanskje 1 til muligens.


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 04 jun 07, 00:06
Mener å ha lest at han har score 4...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
– Det går ikke å score med en sånn "edderkopp" i mål. Han hadde ben og armer overalt.
Rune Lange om Rami Shaaban til Fredrikstad Blad etter FFK-VIF 26/


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 jun 07, 00:15
Endret: 04 jun 07, 00:21

Opprinnelig postet av Bob Page
Mener å ha lest at han har score 4...

Gardar Johansson scoret igjen, men det holdt bare til ett poeng for FFK 2, da de møtte Korsvoll i kveld. Kampen endte 1-1.

3 mot G / L + 1 mot Korsvoll = 4

Etter Korsvoll-kampen er det scora 1 mål, og det var vel Toth som scora hvis jeg ikke husker feil.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 04 jun 07, 10:02
Jeg tror Grönhagen først og fremst tar ut spillere etter hvordan de presterer på trening.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 04 jun 07, 11:41

Opprinnelig postet av kanogvetalt
Jeg tror Grönhagen først og fremst tar ut spillere etter hvordan de presterer på trening.

Før sesongen starta så var Heavy og Stadheim blant de beste på trening ( etter hva de sa her inne, mulig det var paco ). Ser jo hvor mye spilletid de har fått.

 



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f