Husk meg
Brukernavn
Passord

Garðar Jóhannson

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 28 mai 07, 07:59
Endret: 28 mai 07, 08:27

Opprinnelig postet av Holters

PS! Sheva og Tevez har mer eller mindre spilt fast siden de kom. Det har ingen av "våre forsterkninger".

Det har du rett i. Men det tok vel nesten 20 kamper før Tevez begynte å levere varene. Og hvis du spør den jevne Chelsea-supporter har ikke Sheva levert noen varer i det hele tatt.

Poenget mitt var at selv superspillere kan bruke tid og mange kamper på komme i gang. Felles for de fleste av dem er at de får spille kamp etter kamp, slik at de får vist tillit over tid. I FFK har vi kanskje litt for lite tålmodighet med enkelte spillere? Mens vi kanskje har hatt for stor tålmodighet med andre...

Hvis vi setter opp en oversikt over de spillerne FFK har hentet de siste tre åra, finner vi tross alt en god del spillere som har vært en suksess (Raio, Bora, Rami, Bjørkøy, Gerrbrand, osv) ganske umiddelbart, eller iallefall innenfor en tidsramme vi har funnet akseptabel.

Når det gjelder Gardar har jeg veldig vanskelig for å forstå at han skal kun har scoret åtte toppseriemål på Island... Mottaket, vendinga og avslutninga mot VIF gjør at det ekstremt lave tallet åtte mål tross alt er (som 27 åring kan man forvente åtte mål av en forsvarer...) virker som en spøk.  Er det noen som har sjekket om Karlsen har rett i det? Kanskje det var åtte seriemål i hans siste sesong?

Edit: Gardar scoret 4 mål i 2006 for Valur. Med tanke på at han i 2003 ble seriemester og har spilt en del år til, har jeg veldig vanskelig for å skjønne annet enn at 8 mål må være hans maks scorede for en sesong. Det kan ikke være samlet - det nekter jeg å tro.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mai 07, 12:42

Ja, ok, må vel innrømme det. Men jeg ville kritisert overgangen uansett, Espen Johnsen er ikke god nok for oss uansett. Hehe..

Men selvom Karlsen sikkert har mye peiling på spillere, aner han ikke noe som helst om overgangen. Kanskje FFK mente han var god nok, og at hans ex-klubb(Husker ikke navnet akkurat nå) ikke ville gi slipp på ham for mindre penger?

Og hvis Gardar Johansson gjorde det bra i sin gamle klubb, er det jo ikke rart om prisen stiger. Når FFK selger feks. Bjørkøy, Bertelsen eller Piiroja, tror jeg prisen har steget litt for å si det sånn..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 28 mai 07, 12:45
gardar er knallbra.. la han starte kampen mot rbk:D

---------------------------

pippisangen kommer sæi;)


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 28 mai 07, 12:52

At han ikke ble funnet god nok for en toppklubb, har vel ikke en døyt å si. Mange lag har gjort kjempekjøp på spillere ingen trodde noe på. Stabæk og Pall Gunnarson, Sandefjord og Tegstrøm og FFK og Bjørkøy for å ta noen eksempler.

Er helt enig i at det var en rar vurdering av FFK å kjøpe denne spilleren, men kanskje vi alle har tatt feil? Han hadde en helt grei kamp mot VIF, og er jo på scoringen på rett sted til rett tid. Det er det som kjennetegner en goalgetter!

Men som nevnt ovenfor her, man trenger ikke være merritert for å være en klassespiller. Det er like gjerne kjøpene av spillere ingen har hørt om som er bra. Trenger ikke være de store kjøpene..

I det siste avsnittet ditt nevner du at Tor Kristian Karlsen ikke "spyr ut banale platthetter hver uke". Der må jeg vel si meg veldig uenig. Noen som har sett bildet av ham på fxt? Det sier litt.. Overlegen og arrogant. Dessuten er bloggene hans til å spy av. Han øser av seg med hvor mange fotballnavn han kan, veldig blærete!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mai 07, 12:52
Etter det Gardar viste på en omgang mot enga så forstår de fleste at han allikevel ikke er noe bomkjøp,bevegelsen,fysikken,tekniken og spilleforståelsen var ingen tilfeldighet men viste rett og slett at vi kommer til og få mye glede av han fremmover.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 28 mai 07, 12:56
Jeg synes debuten til Johannson har mange likhetstrekk med Vuorinen som debuterte mot Start i cupen. Han spilte meget godt da han kom inn, skapte flere sjanser og var kun et stolpeskudd unna en scoring. Alle var begeistret. Han var teknisk god, sterk, ganske rask og flink til å komme til sjanser.

I ettertid har han ikke vist noe av dette...

Poenget er at vi absolutt skal glede oss over en positiv debut, men vi fortsatt avvente en del kamper for å se om Johannson virkelig blir en viktig tilvekst. Det finnes haugevis med spillere som har fått en god debut i sine nye klubber og scoret mål i debuten for deretter å ikke prestere noe som helst senere. Tenker f.eks. på Frank Strandli sin karriere i Leeds osv.

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 mai 07, 12:57

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

---------------------------

Heia FFK


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 28 mai 07, 12:58

Opprinnelig postet av paco
Etter det Gardar viste på en omgang mot enga så forstår de fleste at han allikevel ikke er noe bomkjøp,bevegelsen,fysikken,tekniken og spilleforståelsen var ingen tilfeldighet men viste rett og slett at vi kommer til og få mye glede av han fremmover.

Amen

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mai 07, 12:58
Opprinnelig postet av Lex

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

Tarik er best på ving,Fofana og Gardar på topp er det vi vil få se mot rbk

Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 mai 07, 13:01
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lex

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

Tarik er best på ving,Fofana og Gardar på topp er det vi vil få se mot rbk

 

Regner med det, men et innhopp av West bør komme...

Selv om det ikke skal snakkes om i denne tråden bør fofana byttes ut etter en ommgang om han ikke viser litt mere, når det er sagt kan det hende fofana blir mye bedre med Gardar ved sin side...spennende. gleder meg som en unge..

---------------------------

Heia FFK


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 mai 07, 13:09
Opprinnelig postet av Lex
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Lex

Han jobber som en helt, fungerer som oppspillspunkt (hvor han greier og fordele ballen til rett spiller)

sterk i kroppen, grei teknikk, og sulten, ikke minst har han jammen målteft også...

Han må få flere kjangser. Håper som noen andre har sagt her inne at Fofana kan bli benka noen kamper sånn at Gardar kan spille spiss sammen med Tarik eller West. Dette kan bli skikkelig bra.

Tarik er best på ving,Fofana og Gardar på topp er det vi vil få se mot rbk

 

Regner med det, men et innhopp av West bør komme...

Selv om det ikke skal snakkes om i denne tråden bør fofana byttes ut etter en ommgang om han ikke viser litt mere, når det er sagt kan det hende fofana blir mye bedre med Gardar ved sin side...spennende. gleder meg som en unge..

West passer som super innbytter,komme inn den siste halvtimen da han ikke har fysikk til og spille lenger med turboen inne,sliter som sagt med muskulaturen

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 mai 07, 13:49
Endret: 28 mai 07, 13:52

Kjenner dette igjen, etter f.eks Hoås sitt mål mot Lyn, var han stor.

La  Gardar få sjangsen til å overbevise før vi utroper han til FFKs nye "superspiss".

45 min ok TLspill, 45 min OK cupkamp mot 3.div lag og tja innsats i 2.divisjon er vel ikke allverden å slå i bordet med.

ps. Kan jo også bare minne enkelte lovprisningene av "Horny" i sin tid.

 

 

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Solheim

A-lagspiller

Ble medlem: 21 apr 07
Innlegg: 649

Lagt til: 28 mai 07, 13:55
nå er det da også flere kalibrer forskjell på måla som ble scora av Hoås og Gardar.. Hoås bommer på ballen og er ufattelig heldig med at den ballen går i mål, mens Gardars` mål rett og slett er en sterk prestasjon! Innsatsen til Gardar og var veldig bra..

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 28 mai 07, 13:56
Hornseth hadde vel også ett par "klassemål"

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 28 mai 07, 14:48

Greit at vi ikke utroper han som konge etter litt spilletid, men han skal neimen ikke rakkes ned på heller da.

 

 

---------------------------

Heia FFK


bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 28 mai 07, 15:03
Opprinnelig postet av Lex

Greit at vi ikke utroper han som konge etter litt spilletid, men han skal neimen ikke rakkes ned på heller da.



Enig. Det må være lov å finne fram godordene etter en sånn debut. Jeg tror ikke det er noen her som tror at Gardar over natta plutselig er blitt frelseren som skal ta oss helt til topps.

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 28 mai 07, 15:06
Endret: 28 mai 07, 15:06
Synes at Gardar har mye av det samme som Ringberg hadde!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 28 mai 07, 15:32

noe jeg likte med han, er at han vant de fleste duellene. gjør ting enkelt, skyter med en gang han har en liten luke. første han gjorde var å lire av seg et skudd med venstrebenet.

det er noe jeg har savnet foran hos oss i år. en som er skudd villig. ikke en som skal drible seg inn i mål.(hoås) syns han gjorde en veldig god debut. å må si at hvis han fortsetter sånn så kommer han til å skore 10- 15 mål i år., men det er bare hvis han fortsetter sånn.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 28 mai 07, 16:15
Opprinnelig postet av scheien

noe jeg likte med han, er at han vant de fleste duellene. gjør ting enkelt, skyter med en gang han har en liten luke. første han gjorde var å lire av seg et skudd med venstrebenet.

det er noe jeg har savnet foran hos oss i år. en som er skudd villig. ikke en som skal drible seg inn i mål.(hoås) syns han gjorde en veldig god debut. å må si at hvis han fortsetter sånn så kommer han til å skore 10- 15 mål i år., men det er bare hvis han fortsetter sånn.

Ja, for om han ikke fortsetter sånn, kommer han ikke til å score 10-15 mål.Men tenk om han fortsetter på en helt annen måte, hvor mange mål tror du han scorer i år da? 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 28 mai 07, 16:17
Det er viktig og ha spillere som tar litt ansvar offansivt og som ka skape halvsjanser og sjanser, eneste mulighet for og lage mål. Fofana har også prøvd endel kjappe skudd, men har ikke gått inn, på tross av ett godt skudd bein.


Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 5 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f