Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter kampen: Brann - FFK (7. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 07, 19:57
Da var et poeng sikret, noe i hvert fall jeg er strålende fornøyd med. Jeg ble litt mindre glad når jeg fikk se tabellen. Klarer RBK poeng i dag, så ligger vi faktisk på kvalifiseringsplass, syns det ikke var lenge siden vi var på fjerdeplass eller noe jeg...

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 mai 07, 19:59
Jeg skjønner at vi ikke ligger godt ann på tabellen, men en sier og vips er vi lenger oppe. Jeg er stolt av gutta jeg

---------------------------

http://keiko99.net


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 16 mai 07, 20:07

Opprinnelig postet av FFK1903
Jeg ble litt mindre glad når jeg fikk se tabellen. Klarer RBK poeng i dag, så ligger vi faktisk på kvalifiseringsplass, syns det ikke var lenge siden vi var på fjerdeplass eller noe jeg...

Oppdaget det samme - jaggu trangt om plassen på den tabellen...

---------------------------

Tur/retur Oslo annenhver helg - gleder meg!


JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 16 mai 07, 20:08
En helt annen innsats i dag enn mot Stabæk da! De har skjønt at de må svette litt, bra! :-)

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 16 mai 07, 20:09
Får bare håpe at bartene går på en smell idag dag!

---------------------------

Supporter, faktisk :)


JA

Juniorspiller
Ble medlem: 29 mar 03
Innlegg: 165

Lagt til: 16 mai 07, 20:13
Endret: 16 mai 07, 20:15

Det er nok heller Start enn RBK vi skal ha bak oss ved serieinnspurt. Bedre å ligge på kvalik nå med en jevn tabell enn å slippe Start langt foran?

Hadde de ikke driti seg ut mot Stabæk hadde vi vært på 4. plass nå...

---------------------------

Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!


Superboy

Juniorspiller

Ble medlem: 21 aug 05
Innlegg: 140

Lagt til: 16 mai 07, 20:20
Endret: 16 mai 07, 20:24

Greit nok med ett poeng, men jeg er ikke helt fornøyd med måten vi slipper inn baklengsmålene på.. Det skyldes forsvarsfeil gang på gang.. Vi skapte dessuten ikke altfor mye selv heller, et par dødballer pluss noen ynkelige forsøk ellers.. er ikke imponert over spillet, men det var jo bortebane... vi har jo ikke for vane å imponere der. det ene poenget mottas uansett med takk.

Grønhagen bør iallefall få kredit for at han guts nok til å sette burger`n på benken fra start.. tror nok det var et sjakktrekk, selv om erstatteren ikke imponerte nevneverdig han heller, men litt ekstra løpskraft på midten var gull verdt...

---------------------------

"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much more important than that!"
-Bill Shankley


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 16 mai 07, 20:24
Raio var enorm, men jeg er positivt overrasket over vårt gamle mobbeoffer Mika Multaharju. Noen feilpasninger, javel, men han kjempet som en ilder. Strålende innsats.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 07, 20:30
Opprinnelig postet av Per Egil
Raio var enorm, men jeg er positivt overrasket over vårt gamle mobbeoffer Mika Multaharju. Noen feilpasninger, javel, men han kjempet som en ilder. Strålende innsats.

Helt klart. Alle vet at Multaharju ikke akkurat er noe teknisk vidunder eller er den mest pasningssikre spilleren, men han kompenserer for det med stor innsatsvilje og stor løpskraft. En spiller som gir alt og har ork til det. Veldig god i det defensive spillet i dag!

GelderdEnd

Juniorspiller

Ble medlem: 17 nov 03
Innlegg: 168

Lagt til: 16 mai 07, 20:30
Multaharjo var helt usynlig i 1 omgang, men stod frem i 2 omgang og leverte en  fullt godkjent match. Raio og Gerrbrand våre beste. Storfornøyd med 1 poeng!

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 16 mai 07, 20:37
Opprinnelig postet av JA

Det er nok heller Start enn RBK vi skal ha bak oss ved serieinnspurt. Bedre å ligge på kvalik nå med en jevn tabell enn å slippe Start langt foran?

Hadde de ikke driti seg ut mot Stabæk hadde vi vært på 4. plass nå...

 

Ikke glem at Stabæk er et meget godt lag, som holder et betydelig høyere nivå enn FFK. Hvor realistisk er det egentlig å forvente full pott mot  Stabæk?

For øvrig er det tull å snakke om tabellsituasjonen nå så tidlig. Halve ligaen ligger på 8-9 poeng. Om man ligger på kvalik- eller 6. plass betyr lite. Det som betyr noe er poengmessig avstand til topp og bunn. Slik sett ligger FFK for øyeblikket relativt midt på treet.

Før serien har satt seg etter nærmere halvspilt serie, vil tabellen nødvendigvis endre seg mye fra runde til runde. Poeng i Bergen er meget sterkt. Tapet mot Stabæk var som det skulle være, men det blir trolig ikke mange lag som tar alle poengene i Fredrikstad.

Det FFK har vist hittil i år virker sterkere enn i fjor. Sannsynligheten for å rykke ned er av den grunn mindre i år, også fordi det i årets sesong er klarere nedrykkskandidater i Odd og Aalesund.

 

 


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 mai 07, 20:45

Opprinnelse: JA "Høsten -74: Kai Roger Olsen sikret opprykk med bananskudd fra venstre ving med over 11.000 på stadion!"

Jeg var der!!!!!

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 mai 07, 20:47

Opprinnelig postet av stampede
Får bare håpe at bartene går på en smell idag dag!

Leder 3-0 nå... ser ikke ut som noen smell.....

 

---------------------------

RednWhite


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 16 mai 07, 20:48
Dette var fantastisk! 2-2 føles som seier, og laget beviste at de faktisk kan kjempe. Tilværelsen føles mye tryggere nå.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 16 mai 07, 20:53

Opprinnelig postet av Per Egil
Raio var enorm, men jeg er positivt overrasket over vårt gamle mobbeoffer Mika Multaharju. Noen feilpasninger, javel, men han kjempet som en ilder. Strålende innsats.

Enig, og Grønnis gjør en taktisk perle idag.... Og Raymond setter sin første målgivende på Brann Stadion ever som FFK -spiller. Blir en fin 17nde mai. Grattulere med dagen!!

---------------------------

RednWhite


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 16 mai 07, 20:57
Endret: 16 mai 07, 20:58
Opprinnelig postet av Tom!
Ikke glem at Stabæk er et meget godt lag, som holder et betydelig høyere nivå enn FFK. Hvor realistisk er det egentlig å forvente full pott mot  Stabæk?

For øvrig er det tull å snakke om tabellsituasjonen nå så tidlig. Halve ligaen ligger på 8-9 poeng. Om man ligger på kvalik- eller 6. plass betyr lite. Det som betyr noe er poengmessig avstand til topp og bunn. Slik sett ligger FFK for øyeblikket relativt midt på treet.

Før serien har satt seg etter nærmere halvspilt serie, vil tabellen nødvendigvis endre seg mye fra runde til runde. Poeng i Bergen er meget sterkt. Tapet mot Stabæk var som det skulle være, men det blir trolig ikke mange lag som tar alle poengene i Fredrikstad.

Det FFK har vist hittil i år virker sterkere enn i fjor. Sannsynligheten for å rykke ned er av den grunn mindre i år, også fordi det i årets sesong er klarere nedrykkskandidater i Odd og Aalesund.


Tidlig og tidlig, når neste runde er ferdigspilt har vi allerede spilt en tredjedel av sesongen. Vil heller ikke si at det er poengmessig avstand som betyr noe, jeg vil si at det er stikk motsatt, at det faktisk er plasseringen som betyr noe. Det er ikke slik at en seier gjør at vi kan klarte opp på femteplass lengre nå, da ikke alle lagene i mellom kan tape sine kamper. Jeg vil påstå at tabellen nå forteller en hel del om hvordan sesongen utvikler seg. Noen endringer vil det selvsagt bli, men konjunkturene av sesongen ser vi allerede nå.


Det var jo på samme måte i fjor også, folk skrev at det er enda tidlig i sesongen langt utpå sommeren, mens andre så faresignalene allerede ved påsketider. Håper virkelig ikke spillerne tenker at det er ennå tidlig i sesongen og at alt kan skje.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 07, 21:01
Opprinnelig postet av Tom!
Ikke glem at Stabæk er et meget godt lag, som holder et betydelig høyere nivå enn FFK. Hvor realistisk er det egentlig å forvente full pott mot  Stabæk?

Med ledelse 1-0 ved pause og én mann mer på banen i 2. omgang, så skal selvfølgelig FFK slå Stabæk på hjemmebane. Selv om jeg er enig med deg i at Stabæk er et meget godt lag med høyere nivå enn FFK i utgangspunktet.

Men nå er den kampen glemt...

Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 16 mai 07, 21:11
mest gledelige idag er at gutta kjemper som faen hele kampen og ikke gir ved dørene i dueller.hGir forhåpentligvis svar til spillerene at borteseier er mulig så lenge innsatsen er 110 % hele veien.

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 16 mai 07, 21:13

Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av Tom!
Ikke glem at Stabæk er et meget godt lag, som holder et betydelig høyere nivå enn FFK. Hvor realistisk er det egentlig å forvente full pott mot  Stabæk?

Med ledelse 1-0 ved pause og én mann mer på banen i 2. omgang, så skal selvfølgelig FFK slå Stabæk på hjemmebane. Selv om jeg er enig med deg i at Stabæk er et meget godt lag med høyere nivå enn FFK i utgangspunktet.

Men nå er den kampen glemt...

På hjemmebane så er jeg av den oppfattning og forventning at FFK skal slå alle i Tippeligaen, med unntak av Rosenborg, Brann og Lillestrøm.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 16 mai 07, 21:29
Endret: 16 mai 07, 21:30
Opprinnelig postet av FFK1903

Tidlig og tidlig, når neste runde er ferdigspilt har vi allerede spilt en tredjedel av sesongen. Vil heller ikke si at det er poengmessig avstand som betyr noe, jeg vil si at det er stikk motsatt, at det faktisk er plasseringen som betyr noe. Det er ikke slik at en seier gjør at vi kan klarte opp på femteplass lengre nå, da ikke alle lagene i mellom kan tape sine kamper. Jeg vil påstå at tabellen nå forteller en hel del om hvordan sesongen utvikler seg. Noen endringer vil det selvsagt bli, men konjunkturene av sesongen ser vi allerede nå.


Det var jo på samme måte i fjor også, folk skrev at det er enda tidlig i sesongen langt utpå sommeren, mens andre så faresignalene allerede ved påsketider. Håper virkelig ikke spillerne tenker at det er ennå tidlig i sesongen og at alt kan skje.

 

Dette virker i overkant negativt og er nok preget av de siste sesongers kjemping i bunnen. Tippeligaen avgjøres alltid på høsten, ikke i mai. Rosenborg var helt avskrevet på samme tid i fjor, men vant serien til slutt. FFK er på ingen måte hektet av i forhold til plassering på øvre halvdel. Det er 19 (!!) runder igjen.

Jeg kan ikke helt seg hvordan FFK skal greie å rykke ned i år. Til det er de betydelig bedre enn Aalesund og Odd. Dersom det å berge plassen er det viktigste, ser det lyst ut. Øvre halvdel er for øvrig godt innenfor rekkevidde. Jeg gjentar at jeg synes FFK fremstår som sterkere i år enn tidligere.    



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24