Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kampen: Brann - Fredrikstad (7. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 mai 07, 21:42
Endret: 16 mai 07, 17:59
Hoveddommer:      Sandmoen, Brage
Assistentdommer:     Tøsse, Magne
Assistentdommer:     Havig, Øystein
Observatør:     Lindboe, Kaare
4.dommer:     Sælen, Kjetil

Satser på at dette er kampen hvor FFK glemmer bortekomplekset sitt
Tror heller ikke jeg ville gjort mange forandringene på laget som spilte i dag.

Czwartek kommer nok til å starte grunnet Martinsens kneproblemer (Litt for få dager å hente seg inn igjen på for Martinsen). Ellers vil jeg ha samme lag. Vi vet hva som bor i laget, bare de klarer å rydde opp oppe i hodet sitt.

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 13 mai 07, 21:43

Årets klareste bortetap, desverre.......


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 mai 07, 22:05

samme lag??har du sett/hørt noe rundt FFKs siste kamper som tilsier at samme 11er "fortjener" å starte kampen i bergen?? Og må si meg rimelig lei på alt snakket om at det ligger på det mentale plan. Å blø for klubben din under kamp har ingenting med psyken å gjøre, det går på holdninger, induviduell innstilling og respekt for arbeidsgiverene din. Nå må vi gjøre endringer på laget, hjelper ikke med løskrutt i form av uttalelser i diverse medium. Så dette blir mitt forslag til 11er i bergen:

 

Shaaban

 

VM   gerrbrand   piiroja    prytz

 

tarik    jonna  martyn/berg  stadheim/koadiou

 

toth   fofana

 

dette er lagsport men som i andre lagsporter er det enkelte som skiller seg ekstra negativt ut. på utebane håper jeg i fremtiden FFK stiller uten kvisvik, ramberg,pac og hoås.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 mai 07, 22:07
Endret: 13 mai 07, 22:07
Ser du setter opp Berg. Berg er fortsatt skadet, så det kan jo bli artig. Og ellers samme lag ja. Jeg tror faktisk ikke vi har noe bedre lag enn det som startet i dag. Dette ut ifra det jeg har sett av A laget og FFK2

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 22:08
Endret: 13 mai 07, 22:10

Opprinnelig postet av Rey
Hoveddommer:      Sandmoen, Brage
Assistentdommer:     Tøsse, Magne
Assistentdommer:     Havig, Øystein
Observatør:     Lindboe, Kaare
4.dommer:     Sælen, Kjetil

Satser på at dette er kampen hvor FFK glemmer bortekomplekset sitt
Tror heller ikke jeg ville gjort mange forandringene på laget som spilte i dag.

Czwartek kommer nok til å starte grunnet Martinsens kneproblemer (Litt for få dager å hente seg inn igjen på for Martinsen). Ellers vil jeg ha samme lag. Vi vet hva som bor i laget, bare de klarer å rydde opp oppe i hodet sitt.

Du får sikkert ønsket ditt oppfylt. Slett innsats og dårlig spill har jo så langt ikke fått konsekvenser for noen av de som "spiller" på laget. Blir vel en samtale med spillerne imorgen, klapp på skuldra og på`n igjen...

---------------------------

RednWhite


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 mai 07, 22:09

okay, beklager det. trodde han var på gang igjen etter strekkskaden. har han forverret skaden? ettersom jeg slengte på en / betyr det martyn fra start i bergen. uansett tror jeg realistisk start 11er er noe lignende det vi så idag...dessverre. grønhagen må overbevise meg i form av handling ikke via pressen.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 13 mai 07, 22:12
Endret: 13 mai 07, 22:13
I følge FFK-TV fra i går, så er Berg ute noen uker til ja. Det var ikke bare en strekk, men en avrevet (delvis?) muskel i følge det medisinske støtteapparatet.

Og jeg skulle gjerne hatt et annet lag på banen mot Brann, men jeg ser ikke helt at det hverken kommer til å skje eller at de vi har på benken / tribunen vil gjøre noen bedre jobb. Men er en ny kamp for FFK2 i morgen, så hvis det er noen som imponerer veldig der, så kan jo det gjøre veien til startelveren kortere

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 07, 22:15

Nå ønsker jeg meg virkelige forandringer foran denne kampen

1. West  starte denne kampen!

2. Ut med Ramberg!

3. Ut med Kvisvik!

                                                    Shabaan

      Martinsen               Piiroja                Gerrbrand               Prytz

      Multaharju              Bjørkøy               Martyn                     Fofana

                                       West                     Tarik

 

Ramberg og Kvisvik er og har vært våre dårligeste spillere på bortebane.(ikke spesielt gode hjemme heller) Derfor må de ut! Vi blir styrket deffensivt med Bjørkøy sentralt i stedet for Ramberg. Vi får også mer fart og løpskapasitet på kantene med Fofana og Multaharju på kantene. De vil også kunne utfordre offensivt på kantene. Jeg håper også Toth blir aktuell på benken.

NÅ! Ønsker jeg å se et revasjesugent lag som vil offrer tenner,blod,svett og tårer for å vinne over Brann!!

Det er faktisk mulig å slå Brann borte.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Fredd

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1206

Lagt til: 13 mai 07, 22:17

Skulle gjerne hatt Berg med men. Tror vi må få inn Bjørkøy sentralt. Den sentrale midtbanen eier jo ikke løpskapasitet! Eller kan vi godt sette inn Toth på topp. På tide at Shaban også blir benket:

 

Staw

Pac - Gerrbrand - Raio - Prytz

Tarik - Bjørkøy - Martyn - Fofana

Toth - West

---------------------------

Fredd


bateman

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 04
Innlegg: 2656

Lagt til: 13 mai 07, 22:19
enig i deg der. de på 2laget skal imponere for å ta veien til A-lagets 11er. men dette er et ekstrem tilfelle av elendige holdninger og mangel på innsats. enkeltes innsats i de to siste kampene kvalifiserer i seg selv til at andre bør få sjansen, uavhengig av om de har prestert i 2div. toth vet vi hva står, han er nok en middelmådig TL spiller, men innsatsen hans er smittende og kan bidra til å øke engasjementet hos de andre. Forøvrig føler jeg ikke at jonna løser kapteinrollen godt nok. gir for lite pepper til svake lagkamerater, selvfølgelig vanskelig når du selv underpresterer. men uansett hans ansvar å pepre de andre, type kaptein som martin andresen er ønskelig.

---------------------------

UEFA KØPPEN 2007?!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 13 mai 07, 22:20
Endret: 13 mai 07, 22:28

Opprinnelig postet av benksliter`n
Det er faktisk mulig å slå Brann borte.

Så absolutt, og det er gjerne når det ser som mørkest ut at det kommer lyn fra klar himmel (eller noe sånt). Brann hadde griseflaks mot Sandefjord, da er det vel rett og rimelig at de taper 16. mai-kampen. Skulle de derimot få flyten fra start, er det omtrent ingenting som stopper de hjemme.

Tror undertegnede tar kvelden fra forumet, etter tap for FFK og tolvtimersvakt manglet det liksom bare at innlegget mitt ble lagt inn 9 millioner ganger, slik at jeg måtte slette de en og en. Jeg tar det som et hint på at denne dagen skal bli forbigått med stillhet...


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 mai 07, 23:13
Håper Toth starter denne kampen her..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 13 mai 07, 23:16
Håper på west jeg!

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 13 mai 07, 23:16
Lurer på hvor mye vi taper jeg

---------------------------

http://keiko99.net


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 13 mai 07, 23:22
Endret: 13 mai 07, 23:26
Opprinnelig postet av Fredd

Skulle gjerne hatt Berg med men. Tror vi må få inn Bjørkøy sentralt. Den sentrale midtbanen eier jo ikke løpskapasitet! Eller kan vi godt sette inn Toth på topp. På tide at Shaban også blir benket:

 

Staw

Pac - Gerrbrand - Raio - Prytz

Tarik - Bjørkøy - Martyn - Fofana

Toth - West

Enig med at dette kunne også være et godt alternativ. Men her taper vi litt deffensivt på høyre kant i forhold til mitt alt. Multe har faktisk stor løpskapasitet og er deffensivt bedre enn Tarik.Han er i tillegg en hurtig spiller. Synes han fortjener muligheten her,etter gode treningskamper. Kunne også være godt med fighteren Toth inn på laget.

Hovedpoenget må uansett være: Ut med sløve og lette spillere. Inn med fightere mot Brann!!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


kingleh

Juniorspiller

Ble medlem: 11 okt 03
Innlegg: 153

Lagt til: 13 mai 07, 23:29

Dersom du har sett noe til toth på 2`laget i det siste har det ikke vært mye fightervilje der heller...

Men vi får se, han får vel sjangsen imorgen.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 mai 07, 23:29
Endret: 13 mai 07, 23:29

Opprinnelig postet av keiko99
Lurer på hvor mye vi taper jeg

2 - 1 kanskje, eller 4 - 1 igjen? Neida, får håpe Grønis har fått til noe siden forrige bortekamp.. Hva hvis det brått snur? FFK taper hjemme og vinner borte? :P he he.. neida, får håpe vi får dreisen på bortekomplekset.. Men tror ikke på seier mot Brann..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 mai 07, 23:29
Jeg ser med gru fram mot de neste kampene. Taper vi de 3 neste er jeg redd Adecco blir det neste. Ikke nok med det men vi skal ha Start hjemme deretter, og det er ikke sikkert vi vinner den heller, og etter på der igjen kommer 2 bortekamper til mot Sandefjord og Godset. For å være ærlig folkens, jeg tror ikke vi får så mange flere poeng enn de vi har nå fram til ferien. Odd bør vi i hvertfall greie hjemme, eller ?? Uff, jeg føler pessimisten i meg kommer fram igjen. Skulle liksom glede meg til å gå på kamper igjen, ikke grue meg.

Kongerapærn

Juniorspiller

Ble medlem: 06 apr 06
Innlegg: 148

Lagt til: 13 mai 07, 23:30

Jeg hadde gjerne sett for meg denne formasjonen:

 

                               Shaaban

Czwartek  -  Martinsen  -  Piiroja  -  Prytz

Bjørkøy  -  Gerrbrand  -  Martyn  -  Kvisvik

          Elyounoussi  -  Fofana/Hoås

 

Gerrbrand som defensiv, Martyn som offensiv. Gerrbrand er god med ballen i beina.  Hadde vært artig å sett han i den posisjonen. Med lange baller på Hoås, eller baller i bakrom på Elyounoussi og Fofana. Men det er nok lite sannsynlig at Gerrbrand får en slik posisjon, i tillegg til at Martisen er småskada.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 13 mai 07, 23:31
Opprinnelig postet av kingleh

Dersom du har sett noe til toth på 2`laget i det siste har det ikke vært mye fightervilje der heller...

Men vi får se, han får vel sjangsen imorgen.

Han kommer seg nok skal du se.. Husker vel alle hvordan han var ifjor? husker målet mot Lyn på Ullevaal også :D deilig.. Håper Toth er tilbake snart, for jeg savner han skikkelig.. Jeg mener han er bedre enn Hoås..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 14 mai 07, 00:46

Forstår hvorfor mange vil sette ut Kvisvik etter de to siste kampene. Men akkurat i Bergen tror jeg han er veldig rett man å ha.

Av en eller annen grunn er jeg faktisk optimist før Brann kampen. Kan ikke helt forklare hvorfor, og jeg kommer heller ikke til å prøve. Bare én ting skal være sagt; ingenting er umulig.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 01:06
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

 Bare én ting skal være sagt; ingenting er umulig.

Med dette laget så ser det sånn ut dessverre.


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 14 mai 07, 08:52
Opprinnelig postet av Kongerapærn

Jeg hadde gjerne sett for meg denne formasjonen:

 

                               Shaaban

Czwartek  -  Martinsen  -  Piiroja  -  Prytz

Bjørkøy  -  Gerrbrand  -  Martyn  -  Kvisvik

          Elyounoussi  -  Fofana/Hoås

 

Gerrbrand som defensiv, Martyn som offensiv. Gerrbrand er god med ballen i beina.  Hadde vært artig å sett han i den posisjonen. Med lange baller på Hoås, eller baller i bakrom på Elyounoussi og Fofana. Men det er nok lite sannsynlig at Gerrbrand får en slik posisjon, i tillegg til at Martisen er småskada.

Hva med å la Piroija forsøke seg som et defansivt midtbaneanker borte mot Brann? Siden Berg fortsatt er skadet, så har vi ikke mange andre alternativer til å ta seg av den defensive biten. Ramberg kan få hvile denne kampen. Martinsen (hvis han ikke er skadet) og Gerrbrandt synes jeg kan fortsette som midtstopperpar.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 mai 07, 09:05
Dommere:
Hoveddommer:     Sandmoen, Brage
Assistentdommer:     Tøsse, Magne
Assistentdommer:     Havig, Øystein
Observatør:     Lindboe, Kaare
4.dommer:     Sælen, Kjetil
NFF-delegat:     Kopp, Hermann

---------------------------

http://keiko99.net


tubbs

Knøttespiller
Ble medlem: 25 sep 06
Innlegg: 64

Lagt til: 14 mai 07, 09:27
Vet ikke om jeg orker å se den kampen en gang. Tror det kommer til å bli skikkelig stygt med FFK øyne.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 07, 09:55
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Forstår hvorfor mange vil sette ut Kvisvik etter de to siste kampene. Men akkurat i Bergen tror jeg han er veldig rett man å ha.

Av en eller annen grunn er jeg faktisk optimist før Brann kampen. Kan ikke helt forklare hvorfor, og jeg kommer heller ikke til å prøve. Bare én ting skal være sagt; ingenting er umulig.

Jeg er enig med deg og er også betinget optimist. Regner jo med at innsatsen blir 110% i den kampen og Brann er laget som bør få svi for innsatsen som er vist i våre to foregående kamper.

---------------------------

RednWhite


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 mai 07, 09:56
Opprinnelig postet av bateman

samme lag??har du sett/hørt noe rundt FFKs siste kamper som tilsier at samme 11er "fortjener" å starte kampen i bergen?? Og må si meg rimelig lei på alt snakket om at det ligger på det mentale plan. Å blø for klubben din under kamp har ingenting med psyken å gjøre, det går på holdninger, induviduell innstilling og respekt for arbeidsgiverene din. Nå må vi gjøre endringer på laget, hjelper ikke med løskrutt i form av uttalelser i diverse medium. Så dette blir mitt forslag til 11er i bergen:

 

Shaaban

 

VM   gerrbrand   piiroja    prytz

 

tarik    jonna  martyn/berg  stadheim/koadiou

 

toth   fofana

 

dette er lagsport men som i andre lagsporter er det enkelte som skiller seg ekstra negativt ut. på utebane håper jeg i fremtiden FFK stiller uten kvisvik, ramberg,pac og hoås.

Kunne ikke hvert mere enig,la spillere som er villige til og blø for drakta få spille.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 mai 07, 10:26
Glem Berg. Han er ikke klar på lenge.

---------------------------

http://keiko99.net


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 14 mai 07, 10:53

Jeg tar ut følgende lag:

Shaban

Martinsen - Gerbrandt - Piiroja - Prydtz

Tarik - Bjørkøy - Stadheim - Kvisvik

Hoås - Fofana

 

 

Jeg tror faktisk at Tarik kan gjøre det bra på h kant også i et 4-4-2 system. Hoås og Fofana har utfyllende egenskaper samtidig som begge har teknikk. Ramberg får hvile seg denne gangen og Jeg setter Stadheim inn som et defensivt anker på midten. Jonna bør etter mitt syn spille sentralt på midten og ikke på kanten.

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


Snæbbuss-aristokrat #78

Landslagsspiller

Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 954

Lagt til: 14 mai 07, 11:03
Endret: 14 mai 07, 11:06
Nå mener jeg Grønis bør gjøre flere forandringer til Brann kampen. Det mest åpenbare er på midten, midtbanen har de to siste kampen ikke hengt sammen i det hele tatt, hverken offensivt eller defensivt.

Defensivt gir vi bort for mye rom, litt fordi Kvisvik ikke jobber godt nok hjem og litt fordi de to sentralt kommer for sent opp i situasjoner og blir overspilt. I går møtte vi Stabæk, som vi vet har Gunnarson liggende mellom vårt forsvar og midtbane, og de har Alanzinho som skal gå med ball for å skape rom til Gunnarson og Nannskog, dette må Grønhagen vært klar over før kampen, hvis ikke har han gjort en dårlig jobb. Likevel så presterer vi å la Alinzinho få vende opp og komme rettvendt gang på gang, i tillegg så går vi ikke tett nok i han når han først har fått vendt opp, lar han løpe med ball, mens alle rygger og rygger i frykt for å bli dratt ut. Da er man ute å kjøre, og da får Alanzinho akkurat de spillerforholdene som han elsker, det måtte gå galt. I tillegg, spesielt i 2 omgang, så lar vi Stabæk trille gjennom vår midtbane til en upresset Gunnarson som ligger i rommet mellom vår midtbane og forsvar(her er forsvaret litt medskyldig). Da får han vendt opp og da blir det livsfarlig, slik som ved 1-2 målet. Enkle taktiske feil, som vi burde snakket om på forhånd og unngått å gjøre. Dermed mener jeg vi bør få Bjørkøy inn sentralt mot Brann, for å få opp agressiviteten sentralt på midtbanen og for å ha sjefen der han er best. Blir litt som Gerrard i Liverpool, han blir misbrukt på kanten, og da mangler man sjefen sentralt.

Offensivt syns jeg også midtbanen sliter, mest fordi vi spiller uten vinger, Bjørkøy trekker inn mot midten for mye og Kvisvik beveger seg kun innenfor en radius på +- 10 meter av midtlinja. I tillegg syns jeg Martyn og Ramberg, spesielt Martyn egentlig, går på alt for få løp, de blir for stasjonere og beveger seg lite uten ball offensivt. Dersom en av de en gang i blant tar et dypningsløp, slik som Brenne var dyktig på, så ville vi vært mye farligere og vanskeligere å forsvare seg mot.

Dermed mener jeg start 11`ern mot Brann bør være følgende:

-----------------------Shaaban----------------------> Har fortsatt min tillitt, men henger i en tynn tråd.
VM----Gerrbrandt---Piiroja-----Prytz------------> Hvis Martinsen er skadet, bør Czwartek spille.
Tarik----Bjørkøy------Ramberg----Kvisvik-----> Kouadio bør få sjansen i ca. 30 min for Kvisvik.
 ----------Fofana----------West.--------------------> Hoås for West når West ikke orker mer.

Dette mener jeg er et mye mer slagkraftig lag enn hva vi har spilt med i det siste. Tenk når kvisvik får ballen midt på motstanders banehalvdel, så kan han enten tre igjennom på Fofana/West, spille en midtbanespiller i medløp eller slå en cross mot Tarik, alle farlige angrepsvåpen spør du meg. Jeg mener en slik oppstilling gir oss flere alternativer offensivt, uten å svekke det defensive, da Tarik er veldig løpsterk og kan gjøre en like god defensiv jobb som Bjørkøy har gjort i kant rollen, dessuten kan Bjørkøy ta tak sentralt.

---------------------------

Lenge leve "hjørnet"!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 07, 11:07
Samme faen hva vi gjør egentlig, for vi taper stort uansett

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mai 07, 11:33

Skal FFK vinne denne kampen så må enten Brann spillerne være totalt umotiverte, bakfulle og helt ute og kjører. Eller så må FFK se bare rett og slett plutselig bli veldig gode, noe jeg ikke tror skjer. Men skal man heie på ett lag så må en n ha trua. Og jeg tror FFK kan overske, kanskje til og med vinne kampen om vi har flaks, ala RBK-FFK i 2005 sesongen.

 

Kunne tenke meg og se FFK i en 4-5-1 formasjon.

 

                                  Rami

PAC       Gerrbrandt       Raio     Prytz

Tarik      Bjørkøy   Ramberg   Kvisvik  Fofana

                                 Hoås 

 

Ligge lavt, avslutte angrep. Ikke sende flere en 3-4 man i angrep, da på konting. hele tiden ligge i mest mulig ballanse i midten. Nøkkelordene er destruktiv fotball, langpassninger og hurtige angrep.


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 14 mai 07, 11:43
mulighetene her ligger i å spille fest fotball og overraske brann. Fofana og Tarik på topp.

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 07, 11:44
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Skal FFK vinne denne kampen så må enten Brann spillerne være totalt umotiverte, bakfulle og helt ute og kjører. Eller så må FFK se bare rett og slett plutselig bli veldig gode, noe jeg ikke tror skjer. Men skal man heie på ett lag så må en n ha trua. Og jeg tror FFK kan overske, kanskje til og med vinne kampen om vi har flaks, ala RBK-FFK i 2005 sesongen.

 

Kunne tenke meg og se FFK i en 4-5-1 formasjon.

 

                                  Rami

PAC       Gerrbrandt       Raio     Prytz

Tarik      Bjørkøy   Ramberg   Kvisvik  Fofana

                                 Hoås 

 

Ligge lavt, avslutte angrep. Ikke sende flere en 3-4 man i angrep, da på konting. hele tiden ligge i mest mulig ballanse i midten. Nøkkelordene er destruktiv fotball, langpassninger og hurtige angrep.

Og Hoås som kontrings-spiss?? La oss få inn fart på topp om vi skal gå på kontringer. West? Og så endre til besittelse/krig om vi skulle få et ledermål... Toth? Han sloss ihverfall..

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mai 07, 11:55
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Skal FFK vinne denne kampen så må enten Brann spillerne være totalt umotiverte, bakfulle og helt ute og kjører. Eller så må FFK se bare rett og slett plutselig bli veldig gode, noe jeg ikke tror skjer. Men skal man heie på ett lag så må en n ha trua. Og jeg tror FFK kan overske, kanskje til og med vinne kampen om vi har flaks, ala RBK-FFK i 2005 sesongen.

 

Kunne tenke meg og se FFK i en 4-5-1 formasjon.

 

                                  Rami

PAC       Gerrbrandt       Raio     Prytz

Tarik      Bjørkøy   Ramberg   Kvisvik  Fofana

                                 Hoås 

 

Ligge lavt, avslutte angrep. Ikke sende flere en 3-4 man i angrep, da på konting. hele tiden ligge i mest mulig ballanse i midten. Nøkkelordene er destruktiv fotball, langpassninger og hurtige angrep.

Og Hoås som kontrings-spiss?? La oss få inn fart på topp om vi skal gå på kontringer. West? Og så endre til besittelse/krig om vi skulle få et ledermål... Toth? Han sloss ihverfall..

 

ØØØ, jeg har vel ikke sagt at Hoås skal være noe kontringsspiss?? Heller en targetman, der Hoås holder på ballen, og gir en passning eller, avslutter selv, Tarik eller Fofana og Toth for den sakens skyld blir fort for små mtp luftkrigen, samt en fordel med Hoås på defansiv dødball. Raske kanter er løsningen på godt kontringspill.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 14 mai 07, 12:16
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Ligge lavt, avslutte angrep. Ikke sende flere en 3-4 man i angrep, da på konting. hele tiden ligge i mest mulig ballanse i midten. Nøkkelordene er destruktiv fotball, langpassninger og hurtige angrep.

Og Hoås som kontrings-spiss?? La oss få inn fart på topp om vi skal gå på kontringer. West? Og så endre til besittelse/krig om vi skulle få et ledermål... Toth? Han sloss ihverfall..

ØØØ, jeg har vel ikke sagt at Hoås skal være noe kontringsspiss?? Heller en targetman, der Hoås holder på ballen, og gir en passning eller, avslutter selv, Tarik eller Fofana og Toth for den sakens skyld blir fort for små mtp luftkrigen, samt en fordel med Hoås på defansiv dødball. Raske kanter er løsningen på godt kontringspill.

Hoås sin evne som hodespiller (profiterer noe på sine 203 cm men kan jo ikke hoppe) / targetmann (der syns jeg Toth er bedre) er sterkt overvurdert, og det var du som hadde Hoås med i startoppstllingen som spiss og samtidig skrev at vi skulle satse på kontringer..... Hoås er for treg i et spill basert på raske kontringer.Raske kanter er viktig i godt kontringsspill, ja, men det kan kompenseres noe for ved smarte pasninger når ballen vinnes (Raymond?). Jeg er jo enig i "laget ditt" bortsett fra at jeg syns West (eller Toth) passer bedre på topp.

---------------------------

RednWhite


Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 14 mai 07, 12:39
Tror og håper at vi blir en hard nøtt å knekke for FFK på 16. mai.
Brann har slitt i sesongåpningen, men på tross av flere dårlige kamper har vi fått veldig bra uttelling, og alle så vel hva som skjer når det løsner litt, f.eks. mot Enga...
Løsner det ordentlig for hele laget, så kan det nok bli stygt for FFK. Men jeg tror og håper på en morsom kamp, det blir spennende å se hvordan dere går ut. Start hadde jo suksess med å kjøre press hele veien, men nå har de litt andre spillertyper som passer bedre til dette.

Blir koselig å se Super Ray igjen!Han var forresten innom Fotikken før Start (?) kampen tror jeg, artig!

Hvordan ligger dere an med billettsalget?Har dere solgt ut alle billettene dere er tildelt?  

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mai 07, 12:40
Enig det, men med Hoås har man en ekstra styrke på dødball, desuten er ikke Hoås så dårlig på hodet som flere vil ha det. Ved bruken av Hoås tenker jeg på og ha en fysisk sterk spiller som både kan løse opp i tette dueller, holde på ballen og gjøre det litt vanskelig for motstanderne, binde opp spillere i dueller, utifra slik jeg kjenner egenskapene til Hoås vil han være den rette typen. Toth er best når han kan møte, men vinner ikke like mange dueller. West mener jeg det er feil og bruke fra start i en bortekamp, det vil bli ekstremt tungt for han og skal kjempe og krige, med hans finmotorik. Han kan være bedre og sette inn mot slutten av kampen når Brannspillerne er slitene og FFK kanskje kan overaske mot slutten.

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 14 mai 07, 12:45
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Skal FFK vinne denne kampen så må enten Brann spillerne være totalt umotiverte, bakfulle og helt ute og kjører. Eller så må FFK se bare rett og slett plutselig bli veldig gode, noe jeg ikke tror skjer. Men skal man heie på ett lag så må en n ha trua. Og jeg tror FFK kan overske, kanskje til og med vinne kampen om vi har flaks, ala RBK-FFK i 2005 sesongen.

 

Kunne tenke meg og se FFK i en 4-5-1 formasjon.

 

                                  Rami

PAC       Gerrbrandt       Raio     Prytz

Tarik      Bjørkøy   Ramberg   Kvisvik  Fofana

                                 Hoås 

 

Ligge lavt, avslutte angrep. Ikke sende flere en 3-4 man i angrep, da på konting. hele tiden ligge i mest mulig ballanse i midten. Nøkkelordene er destruktiv fotball, langpassninger og hurtige angrep.

Skulle ikke forundre meg at det blir 4-5-1 mot Brann. Ikke så dum den lagoppstillingen der. Men West må inn på topp i stedet for Hoås. Her må vi regne med å bli presset tilbake på banen. Da er West på topp.Fofana og Tarik på kantene en god kombinasjon for kontringsfotball

Bedre å sette inn Hoås,hvis vi må jage mål for å få poeng. Da må vi frem på banen.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 14 mai 07, 12:48

Opprinnelig postet av Klaus_Brann
Tror og håper at vi blir en hard nøtt å knekke for FFK på 16. mai.
Brann har slitt i sesongåpningen, men på tross av flere dårlige kamper har vi fått veldig bra uttelling, og alle så vel hva som skjer når det løsner litt, f.eks. mot Enga...
Løsner det ordentlig for hele laget, så kan det nok bli stygt for FFK. Men jeg tror og håper på en morsom kamp, det blir spennende å se hvordan dere går ut. Start hadde jo suksess med å kjøre press hele veien, men nå har de litt andre spillertyper som passer bedre til dette.

Blir koselig å se Super Ray igjen!Han var forresten innom Fotikken før Start (?) kampen tror jeg, artig!

Hvordan ligger dere an med billettsalget?Har dere solgt ut alle billettene dere er tildelt?  

 

Huff sliter du med både Klaus og Brann?   stakkar..

Tipper dette blir en tøff kamp ja, men tar flyet over fjellet for å støtte laget i våre hjerter.

Vi får satste på kontringer med lyntoga West,Tarik og Fofana. Tipper Ørnene deres kommer til å slite når dem setter på turboen.

Alle billettene vi har fått er utsolgt. 500

 

 

 

 

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 14 mai 07, 12:58
Endret: 14 mai 07, 13:18
Opprinnelig postet av FFK Forever

Opprinnelig postet av Klaus_Brann
Tror og håper at vi blir en hard nøtt å knekke for FFK på 16. mai.
Brann har slitt i sesongåpningen, men på tross av flere dårlige kamper har vi fått veldig bra uttelling, og alle så vel hva som skjer når det løsner litt, f.eks. mot Enga...
Løsner det ordentlig for hele laget, så kan det nok bli stygt for FFK. Men jeg tror og håper på en morsom kamp, det blir spennende å se hvordan dere går ut. Start hadde jo suksess med å kjøre press hele veien, men nå har de litt andre spillertyper som passer bedre til dette.

Blir koselig å se Super Ray igjen!Han var forresten innom Fotikken før Start (?) kampen tror jeg, artig!

Hvordan ligger dere an med billettsalget?Har dere solgt ut alle billettene dere er tildelt?  

 

Huff sliter du med både Klaus og Brann?   stakkar..

Tipper dette blir en tøff kamp ja, men tar flyet over fjellet for å støtte laget i våre hjerter.

Vi får satste på kontringer med lyntoga West,Tarik og Fofana. Tipper Ørnene deres kommer til å slite når dem setter på turboen.

Alle billettene vi har fått er utsolgt. 500

 

Ja, det skal ikke være lett...Det er Brann som tærer mest på.

Ørn1 kommer nok til å klare seg ganske bra, han har farten inne, men 2`ern er jeg mer usikker på.

 

 

 


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 13:01
Endret: 14 mai 07, 13:02
Mot brann bør de legge seg bakpå, gjerne med hele laget inne i 16meteren, utenom Hoås, hele kampen. Være aggressive som fan i forsvar og bare mæle opp ballen mot Hoås og la han drible og bruke tid, kanskje klarer han å putte på et sinnsykt dribleraid.

Laget må derfor bli slik:




                                                             Shaban
                                                              Tamaz
                               PAC - Martinsen - Piroija - Gerrbrandt - Prytz
                                                Berg - Bjørkøy - Stadheim

 





                                                                 Hoås

På denne måten slipper FFK å løpe for å rydde opp hjemme i/rundt egen 16meter, akkurat slik de vil ha det på bortebane. Hoås får skikkelig matching med dribling og sliting mot et helt brann-lag helt alene.

                                     

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 14 mai 07, 13:04
Ikke så dum denne nei :) Kan jo bytte Prutz med Multe så får vi mere fart på backen :)

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 07, 13:04
Tamas??? Harru drekki eller? Han er vel ikke engang på benken på FFK 2

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 13:09
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Ikke så dum denne nei :) Kan jo bytte Prutz med Multe så får vi mere fart på backen :)


Hva skal vi med fart? Tror du vi skal kontre du eller? Hvis vi skal kontre så innebærer det at man trenger å løpe hjem igjen. I denne kampen blir laget hjemme åkke som!

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 13:10
Opprinnelig postet av Husgutt
Tamas??? Harru drekki eller? Han er vel ikke engang på benken på FFK 2


Okei da.. Shabani istedet for kanskje, men Tamaz er en sterk og god kriger hvis det ikke er snakk om fart, teknikk, skudd og pasningsspill. I denne kampen er det snakk om å vinne dueller og å måke opp på Hoås..

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 07, 13:12
Tamas er vel bare flink til å lage selvmål

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 13:14
Opprinnelig postet av Husgutt
Tamas er vel bare flink til å lage selvmål
hehe.. såså, skal vi vel ikke være slemme, skal vi vel. Tamaz er flink til mange ting han! Han er også flink til å kome for seint inn i dueller, selge seg for raske backer osv

Marie

Juniorspiller

Ble medlem: 27 jun 06
Innlegg: 142

Lagt til: 14 mai 07, 13:18

Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Husgutt
Tamas er vel bare flink til å lage selvmål
hehe.. såså, skal vi vel ikke være slemme, skal vi vel. Tamaz er flink til mange ting han! Han er også flink til å kome for seint inn i dueller, selge seg for raske backer osv

 

Tamas spiller vel ikke lengre i FFK?


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 13:25
Opprinnelig postet av Marie

Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Husgutt
Tamas er vel bare flink til å lage selvmål
hehe.. såså, skal vi vel ikke være slemme, skal vi vel. Tamaz er flink til mange ting han! Han er også flink til å kome for seint inn i dueller, selge seg for raske backer osv

 

Tamas spiller vel ikke lengre i FFK?



Jeg veit ikke, men han burde settes inn på laget uansett. Sette et eksempel for de andre på laget, innsatsen de fleste på FFK-laget har kommet med i de siste to kampene har ikke vært verdt 1 kr.

Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 14 mai 07, 13:26
Han hever lønn ihvertfall, men må innrømme at jeg ikke vet hva han driver med.. Ikke så mye fotball ihvertfall..

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 15:44
Det er jo unødvendig om han ikke gjør noe for lønna. Han kunne jo vært kombi ballhenter/cheerleader eller noe sånt.

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 14 mai 07, 16:39
Opprinnelig postet av Shadar
Det er jo unødvendig om han ikke gjør noe for lønna. Han kunne jo vært kombi ballhenter/cheerleader eller noe sånt.

Nå står det ikke "kombi ballhenter/cheerleader" i arbeidsbeskrivelsen til Tamas, og da kan det heller ikke forvente at han gjør noe annet enn å spille fotball. Mannen trente i alle fall tidligere med juniorlaget etter at han ble degradert.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 14 mai 07, 17:42

Ser det er noen som vil benke kvisvik`n mot Brann. Personlig trur jeg han kan bli viktig for ffk denne kampen. Dette er en kamp han liker. Spille mot Brann trur jeg gjør han ekstra tent. Dessuten kjenner han jo til laget også. Sier ikke han har gjort noe kjempekamp de siste 2 kampene. Men i Bergen trur jeg han kan gjøre en god innsats..

Føler også vi trenger styrken til Toth.. Håper han kommer med noen innhopp etterhvert....

---------------------------

ballen er rund......


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 14 mai 07, 17:45
Best det blir sluppet inn ferre enn 3 mål.
Det er også best at det blir vist litt innsats.
Det er i tillegg best at Bjørkøy blir benka.

                                          Shaaban
Martinsen          -       Raijo   -  Patrik            -      Anders
                                         
                                          Ramberg
PAC                                                                           Kvisvik
                                           Cierran

                         Vuorinen                        Tarik

Eventuelt

                                          Shaaban
Martinsen          -       Raijo   -  Patrik            -      Anders
                                         
                                          
PAC                   Elvestad           Martyn                   Kvisvik
                                                        |
                                                        / 
   
                         Vuorinen                        Tarik

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 17:54
Ja han kan vel øse av erfaringa si til unggutta, bare for å dra frem en sjargong her. Neida.. Men altså, realistisk sett så ser jeg at Tamaz ike kommer til å spille mot Brann, var litt sint da jeg skrev iste bare.

Jeg håper vel på dette laget:

                                                    Shaban

              PAC     -      Gerrbrandt      -     Piroija      -      Prytz

             
                                                                                    -           Kvisvik
                                          Bjørkøy     -     Berg       
         Koaudio   -


                                          Fofana      -      Tarik


Jeg synes det blir feil om Martinsen skal spille back av flere årsaker. Først og fremst fordi han ikke er god nok som back i TL, men også fordi jeg synes det er fint å benke en av våre 3 habile midtstoppere for konkurrasens skyld. I denne kampen kan det vel kanskje være greit å spare kneet til Vidar. Synes PAC gjorde et bra innhopp mot Stabæk.

Jeg satt opp midtbanen litt "skeivt" med vilje, ettersom det ofte blir til at Kvisvik treffer ut og ned på kanten i den oppbyggnde fasen. Ser for meg at Koaudio er hakket mer offensiv og satt han opp et hakk høyere på banen, og litt nærmere Fofana for å vise at de to kan trylle litt i lag med hverandre.

Jeg synes Ramberg blir alt for veik på midten, og satt inn Berg (selv om jeg har ikke peiling på om han er frisk snart, men går ut i fra det).

Jeg var i tvil om hvem jeg skulle ha på topp. Jeg har ikke lyst til å ta ut Fofana, men hadde lyst til å begynne med Hoås, synes han fungerte bra i den første hjemmekampen. Det ble allikevel Tarik, da det er vanskelig å argumentere  for å benke ham.

West inn for Fofana etter ca 70 min ? Synes ofte at Fofana "dabber" av litt tidlig i 2. omgang

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 18:02
Opprinnelig postet av luftig

Ser det er noen som vil benke kvisvik`n mot Brann. Personlig trur jeg han kan bli viktig for ffk denne kampen. Dette er en kamp han liker. Spille mot Brann trur jeg gjør han ekstra tent.

Er det noe han har vist med FFK i Bergen før så er det mangel av guts.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 14 mai 07, 18:07
Opprinnelig postet av Shadar
Jeg synes Ramberg blir alt for veik på midten, og satt inn Berg (selv om jeg har ikke peiling på om han er frisk snart, men går ut i fra det).

Berg er dessverre fortsatt ute i flere uker. Ble sagt på FFK-TV at skaden var verre enn først antatt... Kan se ut som hele vårsesongen kan glippe for hans del. Vi hadde virkelig trengt han i kampene som kommer nå...

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 mai 07, 18:44
Jeg får angst av å vente på den kampen her. Andresen og Gashi(eller hvem det nå blir) kommer til å mose Ramberg ut over sidelinja så han triller ned til havna, og spissene vil ete opp det rufsete og tildels pysete forsvaret vårt. dette selvfølgelig hvis ikke spillerne nå reiser moralen med en 300-400% etter stabæk-matchen, men det var vel nettopp det de skulle gjøre etter TIL matchen og. De sitter vel heller hjemme og knasker beroligende, mens Grönis pønsker ut hvor sur han skal være i morgendagens f-b.

Skulle nå det utrolige skje må det gjøres gjennom kontringer, og vi besitter heldigvis noen spillere som er bra til slikt spill.
Hoås må for all del ikke innpå, jeg ser poenget med å ha en hodesterk kis til å vinne lange baller der oppe, men det har nå Hoås gang på gang bevist at han ikke er kapabel til. mannen eier ikke evne til å forutsi hvor kula detter ned, og dermed hjelper det ikke om han så er 3 meter høy.

Jeg velger meg en dyptliggende 5-4-1

                                           Shabaan

Pac         Martinsen          gerrbrandt          Piroija        Prytz

                               Jonna                  Martyn

Tarik                                                                               Koadiou/stadheim

                                             West/Fofana   

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 20:02
Opprinnelig postet av Snæbbis


Jeg velger meg en dyptliggende 5-4-1

                                           Shabaan

Pac         Martinsen          gerrbrandt          Piroija        Prytz

                               Jonna                  Martyn

Tarik                                                                               Koadiou/stadheim

                                             West/Fofana   


Jeg ser du kjører 3 midtstoppere. Kan vel kanskje funke i en og annen kamp, men trr du ikke de blir litt slappe når ingen av dem får noen reell konkurranse om midtstopperplassen? Vi har faktisk 3 veldig jevngode midtstoppere i klubben, og dette bør utnyttes.

Selv om Martinsen, med sin skade, ikke har fått vist hva han er god for, og selv om han gambler og selger seg iblant, så rydder han som regel opp etter seg med farta si. Mot stabæk merket vi fraværet at Martinsen i midtforsvaret ved at man ikke støtet godt ut i tide.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 14 mai 07, 21:12
Det var vel helst i denne kampen jeg vil ha tre midtstoppere, ellers er jeg veldig glad i 4-4-2.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 15 mai 07, 00:05
aaaaahhh.. 6 timer til avreise mot Bergen:D åå så supert det blir.. håper FFK tar en motsatt psykologi å tar tre poeng med seg hjem.. sees alle medsupp..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 mai 07, 00:08
Virker som mange spiller Manager spill her inne. Men Grønhagen lever i den virkelige verden, og jobber med spillere av kjøtt og blod!!

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 mai 07, 00:21
Sleivspark til meg?

Jeg kan i såfall forsikre om at jeg vokter meg vel for å blande FM og the real world.

Forøvrig mener jeg at vi må ha et bombastisk forsvar skal det være håp om et eneste surt poeng i denne kampen.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 mai 07, 00:28
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Virker som mange spiller Manager spill her inne. Men Grønhagen lever i den virkelige verden, og jobber med spillere av kjøtt og blod!!


Vi har vl alle vår oppfatning av hva som ser ut til og være den sterkeste 11`ern. Hva angår taktiske kunnskaper både om motstanderlag og valg av spilleplan er vel også noe flere kan ha, ved at de ser mye fotball. Men når det kommer til vurderinger av ukens treninger og skader, spillernes generelle form er det nok mye tipping. Trenger ikke spille FM for og sette opp 11 spillere og samtidig foreslå en plan man kan se for seg som fungerer.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 mai 07, 01:25
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Virker som mange spiller Manager spill her inne. Men Grønhagen lever i den virkelige verden, og jobber med spillere av kjøtt og blod!!


Når du kommer med sånne påstander som dette her, så virker du lite troverdig selv.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 15 mai 07, 01:38
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Virker som mange spiller Manager spill her inne. Men Grønhagen lever i den virkelige verden, og jobber med spillere av kjøtt og blod!!


Tenk på det du! Han tjener penger på å spille CM. Han får til og med sett kampene i virkeligheten. Anders Grönhagen har verdens beste jobb.

algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 15 mai 07, 03:43

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Virker som mange spiller Manager spill her inne. Men Grønhagen lever i den virkelige verden, og jobber med spillere av kjøtt og blod!!

Pøh. Jeg har slått Real Madrid i CL med FFK på Manager spill jeg, så jeg vet åpenbart best.

(2-0, etter to mål av Ringberg, dersom dere lurte)


Tar turen til Bergen jeg også, gleder meg til å se et revasjesugent FFK mot et Brann-lag som kommer til å undervurdere oss


1947modell

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 mai 07
Innlegg: 828

Lagt til: 15 mai 07, 07:08
nå må vi få toth på plass m,ed sine krefter og innsatsviklje. det vil smitte over på juniorene.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 15 mai 07, 08:18

Opprinnelig postet av Snæbbis
Sleivspark til meg?

Jeg kan i såfall forsikre om at jeg vokter meg vel for å blande FM og the real world.

Forøvrig mener jeg at vi må ha et bombastisk forsvar skal det være håp om et eneste surt poeng i denne kampen.

Sleivspark til dem som vil skifte ut 6-7 spillere og som bruker formasjoner som FFK aldri har vært i nærheten av....


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 15 mai 07, 12:07
Da sparker du vel til så og si hele forumet, bra intiativ.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 15 mai 07, 12:29

Enig med 1974 modell. Treneren ser nok, og kan vurdere spillerene, på treningene. Og det er ikke sikkert at Toth har innfridd til det fulle der. Men Jeg synes han bør få noen innhopp etterhvert nå. Han kan da umulig ha tapt seg så mye fra i fjor. Har mye mer sansen for toth, enn hoås. At han ikke spilte veldig bra mot lillestrøm er vel ikke så rart. Hele laget ble jo rundspilt. Hvertfall i 2. 

Håper Brann er så sikre på seier, at de går på banen med feil innstilling. Alle husker vel sandefjord - RBK i cupen i fjor. Kanskje vi klarer å ta Brann på senga på samme måte som Sandefjord tok RBK??

---------------------------

ballen er rund......


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 15 mai 07, 14:30

Herlig å se guttane reise seg igjen i morgen kveld, gleder meg alt å se FFK ta me seg alt fra 1 til 3 poeng i Bergen. Og så gleder jeg meg over å se alle ekspertene her på nettet igjen feile med sin enorme negativitet . Ja FFK er inne i  en tung periode, det har også de fleste andre lag i en sesong, men FFK er veldig godt trent på å reise seg igjen fra dårlige tider.

 

Så lykke til guttane i morgen, det er fortsatt noen som har trua.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 15 mai 07, 14:36
Hadden ikke hatt trua kunne en likesågodt ha latt være og heie på ett fotall-lag, når det er sagt så gårdet ann og være litt realist og samtidig håpe på seier, selv om det virker som om Brann har overtaket i henhold til statistik og tabelplassering. Men nå har guttane mye og revansjere samtidig som døm sikkert har lyst til og vise seg frem fra en bedre side enn de to siste kampene.. eneste jeg sier er ikke forvent seier, og bli ikke skuffa om dem taper.. FFK er tross alt ett svakere lag en Brann.

Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 15 mai 07, 14:52
At FFK gikk på en smell hjemme mot Stabæk, er ikke noe bevis på at FFK er sjanseløse i Bergen.

Stabæk er blant tippeligaens klart beste lag. At Stabæks poenghøst hittil ikke har vært på nivå med eksempelvis LSK og Brann, må Stabæks tøffe åpningsprogram ta mye av skylden for.

Dersom vi likevel sammenligner Stabæk i år mot tilsvarende kamper i fjor, har Stabæk hittil som kjent 9 poeng, mot 2 (!!) poeng i de samme kampene forrige sesong. Når vi i tillegg vet at Stabæk ble ranet for 2 poeng på overtid av overtid i Kristiansand, samt at de strengt tatt skulle hatt full pott også mot Sandefjord, forstår alle at Stabæk ikke er noe enkelt lag å slå. Åpningskampen mot Brann var meget jevn, og kun ultradefensivt spill og tilfeldigheter gjorde at Brann stakk av med alle poengene i den kampen.

Det var mao. et svært godt lag FFK møtte i helgen, og det er tvilsomt om det er særlig mange andre lag som greier å ta full pott i Fredrikstad. Man skal ikke legge for mye vekt på at FFK ikke greide å slå Stabæk.

Det er for øvrig ikke første gang Brann dummer seg ut på hjemmebane. Det er beintøft å spille foran det kravstore publikumet i Bergen. En tidlig FFK-scoring, og mye kan være gjort.

Jeg for min del ser ikke bort fra at det nå kan bli FFK`s tur å vinne på Brann Stadion. Lykke til.

TgfkaFFK

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 apr 03
Innlegg: 1105

Lagt til: 15 mai 07, 16:25
Endret: 15 mai 07, 16:26
Opprinnelig postet av algern0n

Pøh. Jeg har slått Real Madrid i CL med FFK på Manager spill jeg, så jeg vet åpenbart best.

(2-0, etter to mål av Ringberg, dersom dere lurte)



Det funker bare fordi FFK-scout`en for FM (Costanza) synes at Ringberg var i verdensklasse på hode og på skudd. Det var bare å legge alle dødballe på bakerste stolpe og la Ringberg løpe mot den samme stolpen, så ble det mål.

 

---------------------------

Bjørkøy som Statsminister!


luftig

Juniorspiller
Ble medlem: 14 mai 07
Innlegg: 78

Lagt til: 15 mai 07, 17:25

Som tidligere nevnt her, er det viktig å ikke fordømme hele laget om det ikke blir poeng i bergen. Må si selv at jeg kanskje trur det blir utrolig tøft. Men det jeg håper på er at gutta gir alt. Og kjemper som dyr. Og om resultatet ikke skulle tippe vår vei, så har de i hvertfall vist vilje til å spille. Og får de med seg ett poeng er jo det en liten seier i seg selv. Men trur det vil bli mye negativt om laget fremover nå. Grunnet de tøffe kampene vi har foran oss. Håper vi får se mye fin fotball, selv om det blir knalltøft å hente poeng. Er vi over de neste 3 kampene, så er vi over den værste kneika...

Gutta skal blø, svette og grine for laget...

---------------------------

ballen er rund......


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 15 mai 07, 18:24
Endret: 15 mai 07, 18:25
Intervju med Grönhagen før avreise til Bergen
http://tv2.no/mini/ffk/

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 15 mai 07, 18:31
Opprinnelig postet av Rey
Intervju med Grönhagen før avreise til Bergen
http://tv2.no/mini/ffk/

Juuhuuu! Den fungerte i både firefox og på mac!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 15 mai 07, 18:41

Er det mulig, spillerne er slitne og kan ikke spille, er ikke rart at det blir tap, når det ikke er ork i spillerne.

Da får vi se i morgen, hvem disse spillerne er, hvem tror dere det er?


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 mai 07, 19:00

Hvis de er slitne, så tyder jo det på at de er dårlig trent. Det hjelper ikke om hode vil når kondisjonen ikke er til stede. Man kan si det på denne måten : Trener roper ut at midtbanen skal opp og presse ballfører. Hva hjelper det hvis man ikke har ork. Spør dere meg så er kondisjon alfa og omega i fotball. Hjelper heller ikke om man er aldri så teknisk hvis man ikke har ork.

Jeg har påstått i det uendelige her på forumet at FFK`s lag under KTE har vært dårlig trent, og det ser vist ut til å vedvare også under Grønis .


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 mai 07, 19:17

Klaus_Brann

Knøttespiller
Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 41

Lagt til: 15 mai 07, 21:21
Gleder meg veldig til å få dere over på besøk i morra!
Ta en tur innom Fotballpuben og si hei. Hvilken pub i Bergen har dere forresten leid i morra??
Håper på bra vær, men det skjer nok ikke dessverre, men det gjør ingenting hvis Brann tar frem storspillet mot guttæne!
Blir artig å se igjen Kvisviken!

mckenzie

Bedriftsspiller
Ble medlem: 04 mai 07
Innlegg: 6

Lagt til: 16 mai 07, 03:22
Lykke til. Håper dere vinner med et par-tre mål... ( har IIINGENTING med mitt eget lag å gjøre... ;) )

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 mai 07, 09:38

Håper på dette laget.

Og etter den første delen av økten så laget slik ut:
Rami Shaaban – Pål André Czwartek, Patrik Gerrbrand, Raio Piiroja, Anders Prytz - Mika Multuharju, John Anders Bjørkøy, Ciaran Martyn, Tarik Elyounoussi – Ismael Beko Fofana og Brian West.


*****

Juniorspiller

Ble medlem: 13 apr 07
Innlegg: 96

Lagt til: 16 mai 07, 09:53
Opprinnelig postet av paco

Håper på dette laget.

Og etter den første delen av økten så laget slik ut:
Rami Shaaban – Pål André Czwartek, Patrik Gerrbrand, Raio Piiroja, Anders Prytz - Mika Multuharju, John Anders Bjørkøy, Ciaran Martyn, Tarik Elyounoussi – Ismael Beko Fofana og Brian West.

Ser spennende ut.,mye folk med fart i bena. Tror dette er den eneste måten å ta poeng.

---------------------------

Det er ballen som skal svette...
Felt N, Rad 11, Plass 24.
"Her skal jeg sitte i 30 år guttær"


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 16 mai 07, 11:25
Spennede med Multa og PAC på samme side, mye fart samt at begge er offansive og har endel defansive fibre, tror dette kan bli en nøkkel for kampen. Både defansivt og offansivt. Om PAC går på offansive løp, vet han at han har en som kan ta den defansive biten bak seg.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 07, 11:44
Jeg likte denne lagoppstillingen. Skal dog bli spennende å se hvordan samspillet mellom Fofana og West fungerer. De har vel knapt spilt sammen i kamp. Ellers registrerer jeg usikkerhet rundt Kvsivik/Ramberg. Jeg håper begge starter på benken, ettersom det er de to spillerne på laget jeg som regel synes faller mest gjennom på bortebane.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 mai 07, 12:46
Endret: 16 mai 07, 12:47
Opprinnelig postet av Costanza
Jeg likte denne lagoppstillingen. Skal dog bli spennende å se hvordan samspillet mellom Fofana og West fungerer. De har vel knapt spilt sammen i kamp. Ellers registrerer jeg usikkerhet rundt Kvsivik/Ramberg. Jeg håper begge starter på benken, ettersom det er de to spillerne på laget jeg som regel synes faller mest gjennom på bortebane.
Dette er fra gårsdagens trening så vet ikke om den oppstillingen er noe og stole på.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 mai 07, 13:08
Det er snart 35 år siden FFK sin siste serietriumf i Bergen

Jeg er ikke noe optimist nå heller så det at vi går på enda ett tap det forundrer meg ikke.

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 mai 07, 14:48
Kanskje vi skal gi guttane dette som straff hvis de ikke vinner i dag ??

presse.nrk.no/nyheter/distrikt/rogaland/lokalen_pa_nett/1.921259

Hadde likt å sett Raymond prøve seg på den der.

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 16 mai 07, 15:15

Opprinnelig postet av Costanza
Jeg likte denne lagoppstillingen. Skal dog bli spennende å se hvordan samspillet mellom Fofana og West fungerer. De har vel knapt spilt sammen i kamp. Ellers registrerer jeg usikkerhet rundt Kvsivik/Ramberg. Jeg håper begge starter på benken, ettersom det er de to spillerne på laget jeg som regel synes faller mest gjennom på bortebane.

Enig med deg. Hadde helst sett Tarik og West, jeg da.. Og Kouadio/Fofana på venstrekanten. IKKE Stadheim, han vil slite totalt med tempoet mot et lag som Brann. Tror også at det kan være bra med hvile for kvisvik og Ramberg. For det første, som du nevner, de blir for usynlige, spesielt på bortebane. For det andre vil vi med å ta ut Ramberg få inn på Martyn, som jeg tror passer Andresen og Gashi bra. To hissige førsteforsvarere, som vil hindre spesielt Andresen i slå bra pasninger.

På høyrekant får vi en del defensiv trygghet med Multaharju, han er jo rask. Likevel litt skeptisk, hadde heller sett Fofana der, og Kouadio på venstre. Mye sambafotball! Venstrekanten vår derimot, tror jeg bli farlig defensivt. Tarik er vel ikke den spilleren med mest defensive fibre i laget. I tillegg innehar jo ikke Prytz den største farta..Håper Solli spiller en dårlig kamp! Prytz bør ha ristet av seg feilpasningene fra søndag, hvis ikke kan det bli skjebnesvangert. Brann er det veldig temposterkt lag, som kjører kontringer hvis det byr seg.

Et nøkkelord er jo kanter. Brann har to gode kanter, samt at fotballfilosofien deres bygger på at sidebackene skal trykke på oppover. Spill heller bakromsfotball og forsvar dere godt, FFK!! VI har to smarte og raske spisser, men de scorer nok litt for lite.. Tror likevel dette går veien, Brann har presset på seg!

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 mai 07, 16:10
Opprinnelig postet av Lemmy
På høyrekant får vi en del defensiv trygghet med Multaharju, han er jo rask. Likevel litt skeptisk, hadde heller sett Fofana der, og Kouadio på venstre. Mye sambafotball! Venstrekanten vår derimot, tror jeg bli farlig defensivt. Tarik er vel ikke den spilleren med mest defensive fibre i laget.

Dette må være noe av det mest selvmotsigende jeg har lest.

Du vil ha bort Tarik fra kanten, og heller sette Kouadio der? Og/eller Fofana på høyre? De gutta har da ikke et fiber mer defensive egenskaper enn Tarik?

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 16 mai 07, 16:16
Opprinnelig postet av paco

Håper på dette laget.

Og etter den første delen av økten så laget slik ut:
Rami Shaaban – Pål André Czwartek, Patrik Gerrbrand, Raio Piiroja, Anders Prytz - Mika Multuharju, John Anders Bjørkøy, Ciaran Martyn, Tarik Elyounoussi – Ismael Beko Fofana og Brian West.


Anders Grönhagen bekreftet at dette er lagoppstilling i intervju på radioen nå. Synes det er et spennende laguttak!

Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 16 mai 07, 16:18
Endret: 16 mai 07, 16:18
Opprinnelig postet av Costanza
Anders Grönhagen bekreftet at dette er lagoppstilling i intervju på radioen nå. Synes det er et spennende laguttak!

Mannen har baller - det skal`n ha!

Andre gang i år jeg har blitt positivt overrasket over et uventet laguttak. Forrige gang var mot Viking, og vi vet alle hvordan det gikk. :)

Nå setter jeg kursen mot Brann stadion.

Lykke til alle sammen!

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 16 mai 07, 16:22
Dette er spennende og Bra at Grønnhagen gjør endringer.

---------------------------

http://keiko99.net



Flat Trådet Nøstet
Totalt 5 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f