Husk meg
Brukernavn
Passord

Fredrikstad jakter målfarlig spiss

Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 08 mai 07, 15:20
Fredrikstad FK jobber nå hardt med å få inn en målfarlig spiss.
Det ryktes at det både letes etter kontraktløse, slik at de kan hentes nå, og ikke kontraktløse som kan hentes til sommeren. Det skal være noen konkrete navn på blokka, både kontraktløse og spillere som er under kontrakt.
Jeg har også hørt at en ny midtbanegeneral jobbes med.. Tror det er bare sprøyt, siden beskrivelsen lignet veldig på Martin Andresen.

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 mai 07, 15:25
Endret: 08 mai 07, 15:26
Det burde heller jobbes med å kvitte seg minst 1 og helst 2 spisser før en ny hentes inn.

Hvis de først skal forsterke i sommer, så synes jeg det bør prioriteres en høyreback og en defensiv midtbanespiller (helst en sjefstype) av kvalitet.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 mai 07, 15:28

Opprinnelig postet av T.Olsen
Fredrikstad FK jobber nå hardt med å få inn en målfarlig spiss.
Det ryktes at det både letes etter kontraktløse, slik at de kan hentes nå, og ikke kontraktløse som kan hentes til sommeren. Det skal være noen konkrete navn på blokka, både kontraktløse og spillere som er under kontrakt.
Jeg har også hørt at en ny midtbanegeneral jobbes med.. Tror det er bare sprøyt, siden beskrivelsen lignet veldig på Martin Andresen.

Det er vel Sjøhage fra Elfsborg?


rødforalltid

A-lagspiller
Ble medlem: 10 mar 05
Innlegg: 252

Lagt til: 08 mai 07, 15:30

Opprinnelig postet av T.Olsen
Fredrikstad FK jobber nå hardt med å få inn en målfarlig spiss.
Det ryktes at det både letes etter kontraktløse, slik at de kan hentes nå, og ikke kontraktløse som kan hentes til sommeren. Det skal være noen konkrete navn på blokka, både kontraktløse og spillere som er under kontrakt.
Jeg har også hørt at en ny midtbanegeneral jobbes med.. Tror det er bare sprøyt, siden beskrivelsen lignet veldig på Martin Andresen.

 

Man skal ikke tro alt man hører, men akkurat her er det nok ikke sprøyt.

 


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 08 mai 07, 15:36

Opprinnelig postet av Costanza
Det burde heller jobbes med å kvitte seg minst 1 og helst 2 spisser før en ny hentes inn.

Hvis de først skal forsterke i sommer, så synes jeg det bør prioriteres en høyreback og en defensiv midtbanespiller (helst en sjefstype) av kvalitet.

Det ligger vel i kortene at Vorinnen, Gardar og kanskje Hoås forsvinner i løpet av sesongen.

I tillegg har ikke Fofana overbevist slik FFK kanskje håpet på, kanskje de har kjørt han for hardt, slik at han begynner å merke å kjøre. FFK var vel redd for å matche han for hardt i begynnelsen, uttalte ikke Grønghagen noe slikt før serie start?

Med disse tre ute av spill, trenger FFK flere spisser.


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 08 mai 07, 15:49
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Costanza
Det burde heller jobbes med å kvitte seg minst 1 og helst 2 spisser før en ny hentes inn.

Hvis de først skal forsterke i sommer, så synes jeg det bør prioriteres en høyreback og en defensiv midtbanespiller (helst en sjefstype) av kvalitet.

Det ligger vel i kortene at Vorinnen, Gardar og kanskje Hoås forsvinner i løpet av sesongen.

I tillegg har ikke Fofana overbevist slik FFK kanskje håpet på, kanskje de har kjørt han for hardt, slik at han begynner å merke å kjøre. FFK var vel redd for å matche han for hardt i begynnelsen, uttalte ikke Grønghagen noe slikt før serie start?

Med disse tre ute av spill, trenger FFK flere spisser.

Vi har spilt 5 kamper.e Hvis du hadde trodd at Fofana skulle være en ny Edu i løpet av et par måneder i landet, må du nok nedjustere forhåpningene dine litt. Ivorianerne blir sikkert knallgode, bare de får tid på seg.

Men at Vourinnen og Gardar ikke har noen veldig lys fremtid i klubben, det er jeg enig.

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 mai 07, 15:53
Jeg mener nå at vi kan komme til å trenge en ny forsvarsspiller og jeg. En som kan spille høyreback og evt midtstopper.
Martinsen kan være ute med skade omtrent hver eneste runde, det vet vi aldri med det lotto-kneet hans. Piroija begynner å få seg en finfin skadehistorikk nå. Det er vel også begrenset hvor lenge Pål-Andre holder koken.

Men altså, bare sånn rent teoretisk sett; Hvis Andresen skulle komme til FFK, når er det mest sannsynlig at han gjør det? Han har vel kontrakt med Brann ut året, men kan snakke med andre klubber til sommeren. Vil FFK i så fall kjøpe han ut i sommer, eller vil det koste for mange penger?

Stiller meg positivt til Sjøhage, men synes at 10 mill er i overkant mye for en spiller med så liten erfaring.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 08 mai 07, 16:02
Så Sjøhage i kampen mellom Helsingborg og Elfsborg for noen uker siden og han imponerte ikke emg ihvertfall.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 mai 07, 16:03
Endret: 08 mai 07, 16:04
Opprinnelig postet av Patrioten
Det ligger vel i kortene at Vorinnen, Gardar og kanskje Hoås forsvinner i løpet av sesongen.

I tillegg har ikke Fofana overbevist slik FFK kanskje håpet på, kanskje de har kjørt han for hardt, slik at han begynner å merke å kjøre. FFK var vel redd for å matche han for hardt i begynnelsen, uttalte ikke Grønghagen noe slikt før serie start?

Med disse tre ute av spill, trenger FFK flere spisser.


Jeg synes ikke det ligger i kortene at Vuorinen, Johansson og kanskje Hoås forsvinner i løpet av sesongen. Hvilke klubber vil være interessert i å hente spillere som Vuorinen og Johansson etter det de har prestert i FFK? Hoås kan det kanskje være litt interesse for, men jeg tror han er en av spissene Grönhagen har lyst til å beholde.

Mihaly Tóth derimot tror jeg er den spissen som kan være mest aktuell å kvitte seg med. Det er tydelig at Grönhagen ikke kommer til å gi ham særlig med sjanser, og dessuten er Toth desidert eldst av spissene våre. Det har jo også vært interesse for ham, bl.a. fra Sogndal. Flere andre Adeccoliga-klubber vil sikkert også vise interesse. Så da blir spørsmålet om Tóth vil flytte på seg eller ikke.

Vuorinen og Johansson har nettopp kommet til klubben og er under gode kontrakter. De blir ekstremt vanskelig å bli kvitt med det første.

Og angående Fofana så er jeg positivt overrasket over ham. Han har vært fast i startoppstillingen de fem første kampene, og det hadde jeg aldri trodd før sesongstart. Han spiller også tidvis meget godt og mangler egentlig bare å få litt selvtillit i avslutningene. Da kommer målene. Dessuten har vel Fofana overbevist mer i begynnelsen av sin FFK-karriere enn Mikel og Edu gjorde i begynnelsen i Lyn?

Snakk om utålmodighet...


PS! Hvis FFK faktisk jakter en målfarlig spiss, så er det nok neppe Sjöhage som står øverst på blokka...





benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 16:19

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Så Sjøhage i kampen mellom Helsingborg og Elfsborg for noen uker siden og han imponerte ikke emg ihvertfall.

Så den kampen jeg også.10 mill. virker for mye for Sjøhage ut fra det jeg så av ham i den kampen. Jeg så han i en kamp i fjor også,hvor han imponerte stort ogh scoret. Men men.....vanskelig å si med den karen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


supportern

Bedriftsspiller
Ble medlem: 06 mar 07
Innlegg: 14

Lagt til: 08 mai 07, 16:32
Har også hørt dette evinnlige ryktet om Andresen igjen... Sikkert sprøyt nå også

ari_lg

A-lagspiller

Ble medlem: 23 nov 06
Innlegg: 293

Lagt til: 08 mai 07, 16:32
Valget faller nok på denne karen her Hehe..

---------------------------

SoccerProject: Helt konge managerspill på nett!
http://www.soccerproject.com/index.php?section=3&lng=en&uID=37859

Det skandinaviske forumet
[url]http://forum.soccerproject.com/index.php?c=12&sid=d6cae90b99afd657536cd84702325615[/ur


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 16:42

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg mener nå at vi kan komme til å trenge en ny forsvarsspiller og jeg. En som kan spille høyreback og evt midtstopper.
Martinsen kan være ute med skade omtrent hver eneste runde, det vet vi aldri med det lotto-kneet hans. Piroija begynner å få seg en finfin skadehistorikk nå. Det er vel også begrenset hvor lenge Pål-Andre holder koken.

Men altså, bare sånn rent teoretisk sett; Hvis Andresen skulle komme til FFK, når er det mest sannsynlig at han gjør det? Han har vel kontrakt med Brann ut året, men kan snakke med andre klubber til sommeren. Vil FFK i så fall kjøpe han ut i sommer, eller vil det koste for mange penger?

Stiller meg positivt til Sjøhage, men synes at 10 mill er i overkant mye for en spiller med så liten erfaring.

Hvor kommer beløpet 10 millioner fra?

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 16:47
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Shadar
Jeg mener nå at vi kan komme til å trenge en ny forsvarsspiller og jeg. En som kan spille høyreback og evt midtstopper.
Martinsen kan være ute med skade omtrent hver eneste runde, det vet vi aldri med det lotto-kneet hans. Piroija begynner å få seg en finfin skadehistorikk nå. Det er vel også begrenset hvor lenge Pål-Andre holder koken.

Men altså, bare sånn rent teoretisk sett; Hvis Andresen skulle komme til FFK, når er det mest sannsynlig at han gjør det? Han har vel kontrakt med Brann ut året, men kan snakke med andre klubber til sommeren. Vil FFK i så fall kjøpe han ut i sommer, eller vil det koste for mange penger?

Stiller meg positivt til Sjøhage, men synes at 10 mill er i overkant mye for en spiller med så liten erfaring.

Hvor kommer beløpet 10 millioner fra?

Rykter i media.(tror det var svenske media) Husker ikke hvor det var. Du får lete i tidligere linker her inne.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 16:49
Sjøhage verdsatt til 10 mill.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 08 mai 07, 16:52
Hva med Mr Bernier da? Veit at han vil til utlandet, men hvis pengene er gode nok kan han jo kjapt være int.

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 17:40
Syns det siste vi trenger er en spiss til....og 10 millioner!!?!! Det er jo rett og slett latterlig Vi må da kunne få en meget habil defensiv midtbanespiller for så mye penger (pluss en god forsvarer). Det er jo like mye som MA kostet Brann....

---------------------------

RednWhite


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 08 mai 07, 18:07

Opprinnelig postet av HotDream
Syns det siste vi trenger er en spiss til....og 10 millioner!!?!! Det er jo rett og slett latterlig Vi må da kunne få en meget habil defensiv midtbanespiller for så mye penger (pluss en god forsvarer). Det er jo like mye som MA kostet Brann....

Martin Andresen kostet 12 millioner, og brann har, som artiklen skriver, en dyr midtbane:

Andresen, 12 mill
Vaagan Moen, 11 millioner
Gashi, 7 millioner
Jan Gunnar Solli, 6 millioner

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 18:35
Opprinnelig postet av denialsander

Martin Andresen kostet 12 millioner, og brann har, som artiklen skriver, en dyr midtbane:

Andresen, 12 mill
Vaagan Moen, 11 millioner
Gashi, 7 millioner
Jan Gunnar Solli, 6 millioner

 

Javel så kostet han 12 millioner da. Poenget mitt var ikke å gi rett pris på Andresen, men å si at en middelmådig svenske ikke er i nærheten av å være verdt 10 millioner. Dessuten så er det ikke angrepsspillere vi trenger og da er det ikke så nøye hvor mye Elfsborg tror de kan lure norske "panikk-kjøpere" til å betale.

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 18:54
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av denialsander

Martin Andresen kostet 12 millioner, og brann har, som artiklen skriver, en dyr midtbane:

Andresen, 12 mill
Vaagan Moen, 11 millioner
Gashi, 7 millioner
Jan Gunnar Solli, 6 millioner

 

Javel så kostet han 12 millioner da. Poenget mitt var ikke å gi rett pris på Andresen, men å si at en middelmådig svenske ikke er i nærheten av å være verdt 10 millioner. Dessuten så er det ikke angrepsspillere vi trenger og da er det ikke så nøye hvor mye Elfsborg tror de kan lure norske "panikk-kjøpere" til å betale.

Skulle vi kjøpe en en klassespiss i Skandinavia,så tror jeg ikke 10 mill. vil holde idag. Prisene har tatt helt av i det siste. Vi snakker vel 15-25 mill for en toppscorer i Norge,Sverige eller Danmark

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 19:03
Endret: 08 mai 07, 19:03
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skulle vi kjøpe en en klassespiss i Skandinavia,så tror jeg ikke 10 mill. vil holde idag. Prisene har tatt helt av i det siste. Vi snakker vel 15-25 mill for en toppscorer i Norge,Sverige eller Danmark

Linderoth i FCK vil nok bli priset i den klassen, men jeg kan ikke se noen annen toppscorer i Skandinavia som ligger i den prisklassen. Du mener da ikke at fjorårets norske toppscorer f.eks. skulle koste bortimot 25 millioner??? Tror ikke noen betaler det.....

---------------------------

RednWhite


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 08 mai 07, 19:03
som jeg har sagt i en annen tråd. Prøv på Arild Sundgot. Det er en mål farlig spiss

---------------------------

http://keiko99.net


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 08 mai 07, 19:13
Får håpe han scorer 4-5 mål pr. kamp på bortebane da, den "klassespissen" , kanskje det blir poeng

Nugattistjerna

A-lagspiller
Ble medlem: 21 nov 06
Innlegg: 492

Lagt til: 08 mai 07, 19:23

Og der var vi i gang med rykter og sladder igjen...... Sukk

 


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 19:39
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skulle vi kjøpe en en klassespiss i Skandinavia,så tror jeg ikke 10 mill. vil holde idag. Prisene har tatt helt av i det siste. Vi snakker vel 15-25 mill for en toppscorer i Norge,Sverige eller Danmark

Linderoth i FCK vil nok bli priset i den klassen, men jeg kan ikke se noen annen toppscorer i Skandinavia som ligger i den prisklassen. Du mener da ikke at fjorårets norske toppscorer f.eks. skulle koste bortimot 25 millioner??? Tror ikke noen betaler det.....

FCK kjøpte brassen Ailton fra Ørgryte for ca 3 mill euro.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 08 mai 07, 19:57

Opprinnelig postet av bjorn
Får håpe han scorer 4-5 mål pr. kamp på bortebane da, den "klassespissen" , kanskje det blir poeng

 

Problemet til FFK er vel ikke at de scorer for lite(!?)

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 20:06
[quote=benksliter`n][quote=HotDream]
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skulle vi kjøpe en en klassespiss i Skandinavia,så tror jeg ikke 10 mill. vil holde idag. Prisene har tatt helt av i det siste. Vi snakker vel 15-25 mill for en toppscorer i Norge,Sverige eller Danmark

FCK kjøpte brassen Ailton fra Ørgryte for ca 3 mill euro.

Ikke representativt for verdien på en Skandinavisk toppscorer dette. Vil se den klubben som betaler noe i nærheten for f.eks Nannskog eller Gunnarson....eller begge . Men, tilbake til "real life": Vi har da ikke bruk for en spiss. Kan ikke se at vi ikke scorer nok mål. Det er i den andre enden av banen vi mangler styrke. Vi klare jo ikke å vinne selv om vi scorer 3 mål på bortebane....

---------------------------

RednWhite


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 08 mai 07, 20:09

Selg unna Johansson, Vuorinen og Toth/Hoås. Og så kan vi kjøpe oss en klassespiss. Men alikevel, vi har jo Hoås, Fofana, Tarik og West. Men desverre er ingen av dem en goalgetter. Til deg som nevnte Sundgodt; syns godt vi kunne trengt en spiss som han, men han er vel ikke noe for fremtiden? Men en sånn type spiss er det vi trenger! Men hvis FFK kjøper seg en spiss, må det være en forutsetning av Grönis ikke blir sparket hvis resultatene uteblir. Da får vi kanskje en trener med et helt nytt spillesystem, og spilleren passer kanskje ikke inn. Toth var jo blandt de beste på FFK i fjor, i år fikk han litt over en omgang i serieåpningen..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 20:13
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Opprinnelig postet av bjorn
Får håpe han scorer 4-5 mål pr. kamp på bortebane da, den "klassespissen" , kanskje det blir poeng

 

Problemet til FFK er vel ikke at de scorer for lite(!?)

Nei, problemet er forskjellen mellom hvor mange vi scorer og hvor mange vi slipper inn .

---------------------------

RednWhite


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 08 mai 07, 20:19
Som allerede nevnt, det koster å kjøpe gutta ut av kontrakt også da!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 20:24
[quote=HotDream][quote=benksliter`n]
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av benksliter`n

Skulle vi kjøpe en en klassespiss i Skandinavia,så tror jeg ikke 10 mill. vil holde idag. Prisene har tatt helt av i det siste. Vi snakker vel 15-25 mill for en toppscorer i Norge,Sverige eller Danmark

FCK kjøpte brassen Ailton fra Ørgryte for ca 3 mill euro.

Ikke representativt for verdien på en Skandinavisk toppscorer dette. Vil se den klubben som betaler noe i nærheten for f.eks Nannskog eller Gunnarson....eller begge . Men, tilbake til "real life": Vi har da ikke bruk for en spiss. Kan ikke se at vi ikke scorer nok mål. Det er i den andre enden av banen vi mangler styrke. Vi klare jo ikke å vinne selv om vi scorer 3 mål på bortebane....

Det er jo nettopp derfor at det skjeldent kjøpes og selges storscorere innen skandinavia.De har ikke råd til å betale det Stabæk eller et annet lag vil ha for disse spillerene. De henter heller en spiss for 10 mill. eller mindre i et lavkostland.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 08 mai 07, 20:32
Opprinnelig postet av HotDream

Nei, problemet er forskjellen mellom hvor mange vi scorer og hvor mange vi slipper inn .

 

Hvis man skal score så mange fler mål pga mange innslupne så blir det helt urealistisk. Slipper inn mer en 3 i snitt bort og bør da score minst det samme(!?). FFK er blant de mestscorende lagene og også et av de som slipper inn flest. Jeg vil foretrekke at man tar tak i det siste.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 08 mai 07, 20:46
Til de som fortsatt nevner Martin Andersen:

Brøndby planlegger å legge inn et bud på Martin Andresen når sommervinduet åpner. Jeg tror ikke vi har så mye å stille opp med (verken sportslig og økonomisk) hvis han først bestemmer seg for å skifte klubb.... Andersen har signalisert at han har ambisjoner og vil til en storklubb. Forutsatt at han får med seg sin bedre halvdel til utlandet noen år, så vil han sikkert både tjene veldig bra og være med å kjempe om titler dersom han flytter til København.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 20:50
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Opprinnelig postet av HotDream

Nei, problemet er forskjellen mellom hvor mange vi scorer og hvor mange vi slipper inn .

 

Hvis man skal score så mange fler mål pga mange innslupne så blir det helt urealistisk. Slipper inn mer en 3 i snitt bort og bør da score minst det samme(!?). FFK er blant de mestscorende lagene og også et av de som slipper inn flest. Jeg vil foretrekke at man tar tak i det siste.

Er helt enig jeg. Som jeg skriver i flere innlegg her: det ikke en spiss vi trenger, men å styrke det defensive spillet med en eller to spillere. Vi har alfor mange spisser som bare hever lønn uten å prestere. Noen har fått sjanser i bøtter å spann i flere sesonger. Skal ikke nevne navn.....

---------------------------

RednWhite


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 20:54

Opprinnelig postet av Costanza
Til de som fortsatt nevner Martin Andersen:

Brøndby planlegger å legge inn et bud på Martin Andresen når sommervinduet åpner. Jeg tror ikke vi har så mye å stille opp med (verken sportslig og økonomisk) hvis han først bestemmer seg for å skifte klubb.... Andersen har signalisert at han har ambisjoner og vil til en storklubb. Forutsatt at han får med seg sin bedre halvdel til utlandet noen år, så vil han sikkert både tjene veldig bra og være med å kjempe om titler dersom han flytter til København.

Brøndby er vel Danmarks svar på Brann. Kommer til å bli toer der også Martin

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 21:09

Opprinnelig postet av Costanza
Til de som fortsatt nevner Martin Andersen:

Brøndby planlegger å legge inn et bud på Martin Andresen når sommervinduet åpner. Jeg tror ikke vi har så mye å stille opp med (verken sportslig og økonomisk) hvis han først bestemmer seg for å skifte klubb.... Andersen har signalisert at han har ambisjoner og vil til en storklubb. Forutsatt at han får med seg sin bedre halvdel til utlandet noen år, så vil han sikkert både tjene veldig bra og være med å kjempe om titler dersom han flytter til København.

Brøndby og FCK er vel de største klubbene(sportslig og økonomisk) i Skandinavia nå.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 21:21
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Costanza
Til de som fortsatt nevner Martin Andersen:

Brøndby planlegger å legge inn et bud på Martin Andresen når sommervinduet åpner. Jeg tror ikke vi har så mye å stille opp med (verken sportslig og økonomisk) hvis han først bestemmer seg for å skifte klubb.... Andersen har signalisert at han har ambisjoner og vil til en storklubb. Forutsatt at han får med seg sin bedre halvdel til utlandet noen år, så vil han sikkert både tjene veldig bra og være med å kjempe om titler dersom han flytter til København.

Brøndby og FCK er vel de største klubbene(sportslig og økonomisk) i Skandinavia nå.

FCK er nok sterkest økonomisk og sportslig, men Brøndby ligger på 6. plass i SAS-ligaen... Hvor vil du da plassere de som ligger på plassene 2 til 5 sportslig???? Penger har Brøndby, men størst sportslig....? Tror ikke det stemmer helt. Et godt eksempel på at penger ikke alltid skaper suksess er de ihvertfall i år...

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 21:26
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Costanza
Til de som fortsatt nevner Martin Andersen:

Brøndby planlegger å legge inn et bud på Martin Andresen når sommervinduet åpner. Jeg tror ikke vi har så mye å stille opp med (verken sportslig og økonomisk) hvis han først bestemmer seg for å skifte klubb.... Andersen har signalisert at han har ambisjoner og vil til en storklubb. Forutsatt at han får med seg sin bedre halvdel til utlandet noen år, så vil han sikkert både tjene veldig bra og være med å kjempe om titler dersom han flytter til København.

Brøndby og FCK er vel de største klubbene(sportslig og økonomisk) i Skandinavia nå.

FCK er nok sterkest økonomisk og sportslig, men Brøndby ligger på 6. plass i SAS-ligaen... Hvor vil du da plassere de som ligger på plassene 2 til 5 sportslig???? Penger har Brøndby, men størst sportslig....? Tror ikke det stemmer helt. Et godt eksempel på at penger ikke alltid skaper suksess er de ihvertfall i år...

Brøndby vant RL-finale over FCK. Teller vel litt det også?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 21:46
Endret: 08 mai 07, 21:46
Opprinnelig postet av benksliter`n

Brøndby vant RL-finale over FCK. Teller vel litt det også?

Nei, ikke litt engang. RL-seier gjør ingen til sportslig topp i Skandinavia. Det gjør derimot seier i den nasjonale ligaen og resultater i Europa.. Et lag som ligger på 6. plass i SAS-ligaen er ikke størst sportstlig verken i Danmark eller i resten av verden.

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 21:58
Opprinnelig postet av HotDream
Opprinnelig postet av benksliter`n

Brøndby vant RL-finale over FCK. Teller vel litt det også?

Nei, ikke litt engang. RL-seier gjør ingen til sportslig topp i Skandinavia. Det gjør derimot seier i den nasjonale ligaen og resultater i Europa.. Et lag som ligger på 6. plass i SAS-ligaen er ikke størst sportstlig verken i Danmark eller i resten av verden.

Så da teller vel heller ikke plassering i SAS-ligaen de siste 5-10 årene heller da he hhe he he he....

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 08 mai 07, 22:08
Opprinnelig postet av Lemmy

Selg unna Johansson, Vuorinen og Toth/Hoås. Og så kan vi kjøpe oss en klassespiss. Men alikevel, vi har jo Hoås, Fofana, Tarik og West. Men desverre er ingen av dem en goalgetter. Til deg som nevnte Sundgodt; syns godt vi kunne trengt en spiss som han, men han er vel ikke noe for fremtiden? Men en sånn type spiss er det vi trenger! Men hvis FFK kjøper seg en spiss, må det være en forutsetning av Grönis ikke blir sparket hvis resultatene uteblir. Da får vi kanskje en trener med et helt nytt spillesystem, og spilleren passer kanskje ikke inn. Toth var jo blandt de beste på FFK i fjor, i år fikk han litt over en omgang i serieåpningen..

Pussig at du ikke ser på Tarik som en goalgetter, han har iallefall alle egenskaper som skal til for å bli det,(puttet 3 mål på 5 kamper+målgivende) Fofanan kan vel kanskje også bli det, at han ikke har puttet på, er vel mer som følge av mangel på rutine, enn mangel på teknikk. Når det er sagt, han har ikke impnert meg like mye som han har imponert enkelte andre her inne.....enda:-)

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 22:15
Opprinnelig postet av benksliter`n

Så da teller vel heller ikke plassering i SAS-ligaen de siste 5-10 årene heller da he hhe he he he....

Å , du snakker om VAR ja. Det er noe annet enn det du skrev innledningsvis. Da var det ER. Men, snøen som falt ifjor eller for flere år siden teller ikke idag nei. Det burde jo du vite som følger FFK.... Sportslige resultater bør nok tale for seg selv og ikke baseres på synsing ut fra tidligere års resultater eller eventuellt mangel på sådanne. Ikke mye stort over det Brøndby har gjort i år. Det er et faktum. Det er nok mange klubber i Danmark og Skandinavia som kan vise til bedre sportslige resultater enn å ligge på 6.plass i en liga med 12 lag... Hyggelig at du får deg en god latter da , selv om jeg ikke forstod helt hva du lo av...

Ellers så er vi vel litt ute å kjøre når det gjelder hva tråden her handler om......?

---------------------------

RednWhite


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 08 mai 07, 22:30
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Problemet til FFK er vel ikke at de scorer for lite(!?)



Nei, det var en litt uklar ironisk post, mente det blir å begynne i feil ende bokstavelig talt å svi en haug med penger på enda en spiss.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 08 mai 07, 22:34
Opprinnelig postet av Lemmy

Selg unna Johansson, Vuorinen og Toth/Hoås. Og så kan vi kjøpe oss en klassespiss. Men alikevel, vi har jo Hoås, Fofana, Tarik og West. Men desverre er ingen av dem en goalgetter. Til deg som nevnte Sundgodt; syns godt vi kunne trengt en spiss som han, men han er vel ikke noe for fremtiden? Men en sånn type spiss er det vi trenger! Men hvis FFK kjøper seg en spiss, må det være en forutsetning av Grönis ikke blir sparket hvis resultatene uteblir. Da får vi kanskje en trener med et helt nytt spillesystem, og spilleren passer kanskje ikke inn. Toth var jo blandt de beste på FFK i fjor, i år fikk han litt over en omgang i serieåpningen..



Det er ikke sikkert Sundgodt hadde vært en goalgetter i FFK. Man kan ikke bare kjkøpe dyrt og regne med at måla renner inn. Det kan være seg så enkle ting som lagspirit, stemning, trivsel og selvtillitt som avgjør om man klarer å trøkke kule i gållen eller ikke. Enkelte ting både kan og bør man skape selv. Bare se på utviklingen til Tarik. Mange ville benke han i fjor også før han begynte å slå til. Det gjelder å utvikle og administrere ting i klubben/laget riktig. Om du mener at vi ikke har goalgettere i West og Tarik så må du nesten se på de kvantitative dataene om igjen. Der står det svart på hvitt spør du meg!

Jeg er enig med deg i en ting. Du skrev: "Men hvis FFK kjøper seg en spiss, må det være en forutsetning av Grönis ikke blir sparket hvis resultatene uteblir". Hvis Grønhagen føler han har gode arbeidsbetingelser og ro så kan han bygge et lag over tid, og ikke kun etter kortsiktige mål.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 08 mai 07, 22:36

Opprinnelig postet av Costanza
Det burde heller jobbes med å kvitte seg minst 1 og helst 2 spisser før en ny hentes inn.

Hvis de først skal forsterke i sommer, så synes jeg det bør prioriteres en høyreback og en defensiv midtbanespiller (helst en sjefstype) av kvalitet.

Er det noen realitet i tittelen til denne tråden eller er det bare rykter? Jeg er enig med deg, når det snakkes om spisser i FFK bør det prioriteres å bli kvitt noen istedet for å kjøpe...

---------------------------

RednWhite


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 08 mai 07, 22:50
Opprinnelig postet av HotDream

Opprinnelig postet av Costanza
Det burde heller jobbes med å kvitte seg minst 1 og helst 2 spisser før en ny hentes inn.

Hvis de først skal forsterke i sommer, så synes jeg det bør prioriteres en høyreback og en defensiv midtbanespiller (helst en sjefstype) av kvalitet.

Er det noen realitet i tittelen til denne tråden eller er det bare rykter? Jeg er enig med deg, når det snakkes om spisser i FFK bør det prioriteres å bli kvitt noen istedet for å kjøpe...

FFK prøvde å få på plass en spiss før sesongstart. Regner med de jobber med dette enda,ettersom de ikke fikk napp før vinduet stengte. Det er også naturlig at FFK jobber med en midtbanespiller,ettersom Martyn bare er på lån foreløpig. Håper de ser etter en god høyreback også.Christoffer Andersson eller Steffen Hagen hadde vært drømmen,men kanskje ikke så realistisk  

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 08 mai 07, 22:54

Ingen nye spisser kommer på lang tid. Her handler det om å renske opp blant "måljegerne". Ser ikke helt systematikken i innkjøpspolitikken av spisser, hva slags "samhandlingstyper" der fremme er det egentlig FFK vil ha. Til nå mangler vi den brautende/uredde typen som de fleste har, de to som kunne vært denne typen er langt fra 11`eren nå.

Vuorinen,  kjempestore forventninger ble stilt, store summer brukt,  dessverre et fryktelig bomkjøp, ut før sommeren,

Toth, tidvis levert varene, ser ikke ut  til å være i nærheten av 11`eren, ut  før sommeren.

Gardar J, ja hvor står han ? Vi lar han få sjansen ut året, men antagligvis for å spille 2. divisjonsfotball...

Hoås, masse spilletid i år, men udefinerbar spilletype. I hvilken rolle er du egentlig best?

Brian West, ja hvor står han? Kkontrakt ut 2008 og blir nok ut tiden med lite spilletid.

Fofana, kjempepotensiale og har tidvis glimtet til. Trenger tiden til sommeren for akklimatisering, suksess 2007!

Tarik, levert varene, men vil levere mye mer med oppnådd rutine, suksess 2007!

Så her må vi satse på ulike konstallasjoner med Fofana, Tarik, West og Hoås, høyt og lavt men ganske vanskelig å legge en angrpsplan uten en "Sundgot" i midten der fremme.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 08 mai 07, 23:59

Opprinnelig postet av T.Olsen
Fredrikstad FK jobber nå hardt med å få inn en målfarlig spiss.

Vi har målfarlige spisser. De skulle jobbe med å få inn en god defensiv midtbanespiller. Gjerne også ett par gode kantspillere. I dag har vi ingen til å spille høyre kant som ikke egentlig er bedre i andre posisjoner. Venstrekanten holder mål så lenge Kvisvik holder koken, men når sist holdt han en hel kamp?

Skal det hentes inn nok en spiss bør det i det minste være en som har god luftstyrke, så vi får inn noe laget pr i dag mangler.


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 09 mai 07, 00:12
Det kommer en ny spiss i sommer..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 mai 07, 07:01
Sæternes har vel ikke skrevet ny kontrakt med Brann ennå vel? Det er lov å håpe Har vel sagt at han skriver under for Brann når Martin Andresen gjør det.

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 09 mai 07, 07:02

Opprinnelig postet av SirLion
Det kommer en ny spiss i sommer..

 

Flott å få det bekrefta! hehe.

 

Håper på en svært og god hodespiller som er en skikkelig målscorer. Noe ala Sundgodt


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 mai 07, 10:16

Opprinnelig postet av SirLion
Det kommer en ny spiss i sommer..

Javel, hvor har du det fra og hvem skal da ut? Vi har 7 (!) spisser:  Tarik, Brian, Gardar, Heavy, Hoås, Fofana og Toth. Her må det jo en skikkelig utrensing til. Det er jo stor ubalanse i troppen.... Er det fortsatt noen (i år igjen) som tror at f.eks. Hoås vil slå til å bli en god spiss?

  

---------------------------

RednWhite


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 mai 07, 11:34
HotDream: jeg har kopiert og limet inn noe som Morgan andersen sier til Demokraten.

Hva med spillere som Hermanni Vuorinen, Mihaly Toth og Gardar Johansson som ikke engang får plass på benken?

- Vi forholder oss til kontraktene. Kanskje skjer det noe 1.juli. Det kunne ha vært aktuelt å leie dem ut til klubber i 1.divisjon, men de kan ikke betale deres lønnsutgifter. Skulle det bli aktuelt måtte vi i så fall finne en modell der vi tok noe av utgiften slik tilfellet var ved utlån til Sparta.

- Vi er i dialog med de aktuelle spillerne, men det må også være et ønske fra dem. Inntil det skjer noe må de bare jobbe videre og håpe at de kan ta steget opp, sier Morgan Andersen

---------------------------

http://keiko99.net


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 09 mai 07, 13:24

Har ment at foruten Tarik, West ( iform) og Fonfana ( dersom han får ut potensiale) holdt resten av spissen Sdecco-nivå.

Har endret dette faktisk litt etter resultatene på FFK 2 og bedømme holder de mer et middels 2.div. nivå.

Spillere som ikke "gidder" å gjøre jobben sin på 2-laget , viser en holdning som burde tilsi skriftelige advarsler med mulighet for oppsigelser.  Fotballspiller bør ikke behandles som hellige kyr.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 09 mai 07, 13:56
FFK har ikke penger til å kjøpe noe som helst. Budsjettet går fortsatt ikke opp og dermed er det røæde tall i regnskapet. FFK MÅ selge flere spillere slik at de frigjør kapital og lønnsmidler. Før det skjer er det ikke snakk om handel hverken av norsske eller utenlandske spillere. Når vi i dag leser om Martin Andresen i Brann som har et lønnsforlangende på 5 mill i året er det utopi å tro at slike spillere blir FFK spillere med det første.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 mai 07, 14:10
Endret: 09 mai 07, 14:10
Kommer det en ny spiller til ferien så er ihvertfall ikke det en spiss.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 09 mai 07, 14:16
Opprinnelig postet av Topscorer
FFK har ikke penger til å kjøpe noe som helst. Budsjettet går fortsatt ikke opp og dermed er det røæde tall i regnskapet. FFK MÅ selge flere spillere slik at de frigjør kapital og lønnsmidler. Før det skjer er det ikke snakk om handel hverken av norsske eller utenlandske spillere. Når vi i dag leser om Martin Andresen i Brann som har et lønnsforlangende på 5 mill i året er det utopi å tro at slike spillere blir FFK spillere med det første.

Det vil jo uansett ikke være FFK som betaler lønna hans. En liten symbolsk sum fra FFK og den virkelige lønna fra Høili.

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 09 mai 07, 15:21

Jeg har hørt at Terje Høili ikke er like lysten på sponse FFK lenger, han mener at de millionene han ga i fjor får holde for en stund, får håpe at det ikke er sant.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 mai 07, 16:00
Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg har hørt at Terje Høili ikke er like lysten på sponse FFK lenger, han mener at de millionene han ga i fjor får holde for en stund, får håpe at det ikke er sant.

Tipper han har vært/er meget forbanna. Når han ser hva slags spillere alle millionene gikk til ifjor.Middels gode 2 div. spiller som noen her på forumet sier ,er ikke så langt unna sannheten. Ikke lett for FFK å klatre på tabellen når de kjøper 2 div. spillere

Får håpe han er klar for å gi FFK nok et økonomisk løft i sommer igjen

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 09 mai 07, 16:01
Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg har hørt at Terje Høili ikke er like lysten på sponse FFK lenger, han mener at de millionene han ga i fjor får holde for en stund, får håpe at det ikke er sant.



det skulle heller ikke forundre meg, når man ser hva han fikk for disse millionene. ikke et eneste av disse kjøpene spiller vel fast på førstelaget nå. Stadheim er den nærmeste, men har så langt markert seg fint lite bortsett fra å få en Lyn-spiller til å tryne.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 09 mai 07, 17:23

Terje Høili er en snill mann men ikke dumsnill. Når han ser hvordan midlene blir forvaltet så må han jo stille spørsmål om kompetanse hos de som kjøper inn.

Multa, Hermanni, Stadheim, Gardar, Thamas, Dette er 5 eksempler på spillere som tilsammen har kostet oss 8-10 mill + lønn i 2-3 år.

Disse midlene burde vært plassert i forsterkninger og ikke i spillere som enten er over middagshøyden eller bare er såkalt lovende. Vi har ikke råd til å sjangse på slikt. Det er bedre å satse på 2-3 skikkelige forsterkninger + å fylle opp med lovende jr spillere fra egen stall eller fra Østfold.

Terje og andre sponsorer gidder ikke å kaste penga sine i dass. Det må vi forstå.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 09 mai 07, 17:39
Endret: 09 mai 07, 17:56
Opprinnelig postet av Topscorer

Terje Høili er en snill mann men ikke dumsnill. Når han ser hvordan midlene blir forvaltet så må han jo stille spørsmål om kompetanse hos de som kjøper inn.

Multa, Hermanni, Stadheim, Gardar, Thamas, Dette er 5 eksempler på spillere som tilsammen har kostet oss 8-10 mill + lønn i 2-3 år.

Disse midlene burde vært plassert i forsterkninger og ikke i spillere som enten er over middagshøyden eller bare er såkalt lovende. Vi har ikke råd til å sjangse på slikt. Det er bedre å satse på 2-3 skikkelige forsterkninger + å fylle opp med lovende jr spillere fra egen stall eller fra Østfold.

Terje og andre sponsorer gidder ikke å kaste penga sine i dass. Det må vi forstå.

Det høres ut som alle spillerene som kom sist sommer er dyre og ubrukelige. Jeg er ikke enig. Man kan heller ikke forvente at alle spillere som kommer til klubben forsterker første elveren, selv om det selvfølgelig er målet. Det handler ikke bare om kvalitet(hvordan man nå skal kunne vurdere det 100%), men også om at spillerene skal finne seg til rette( dette kan ta tid).

Multe kom som Bosmanspiller og har ikke styrket laget.

Vuorinen var relativt dyr men har ikke slått til så langt. Ung spiller som ble toppscorer i Finlanf til tross for at han spilte her store deler av sesongen. Kan trenge tid/kan være for dårlig. Spørsmålet er om han vil få sjansen.

Stadheim var ikke gratis men styrker laget etter min mening. Trenger nok å spille på seg mer selvtillit. Ingen tvil om at han holder nivået.

Gardar ser ut som et feilkjøp uten at jeg kan si det 100% sikkert.

Tamas kom til klubben som Bosman spiller. Hadde nok ikke veldig høye lønnskrav. Gjorde en ok jobb når Bertelsen ble skadet(kom på rundens lag 2 ganger).

Gerrbrandt er vår beste midtstopper og må betraktes som et kanonkjøp. Var også fristilt, altså ingen overgangssum.

 

Grønhagen har uttalt at om man skal hente spillere til klubben så skal de styrke førsteelveren. Resten av stallen skal komme fra juniorlaget. Det ere bare det at det ikke har vært noen juniorer å hente før Tarik, Elvestad og Shabani.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 09 mai 07, 17:41
Det er eggen som skulle hente dette. Så vi for sende en takk til han. Håper terje tenker som meg jeg. Nå har vi ny trener og jeg har større tro på han

---------------------------

http://keiko99.net


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 mai 07, 18:11
Endret: 09 mai 07, 18:12
Opprinnelig postet av kanogvetalt
Tamas kom til klubben som Bosman spiller. Hadde nok ikke veldig høye lønnskrav. Gjorde en ok jobb når Bertelsen ble skadet(kom på rundens lag 2 ganger).

Gerrbrandt er vår beste midtstopper og må betraktes som et kanonkjøp. Var også fristilt, altså ingen overgangssum.
Disse to var fornuftige kjøp av FFK. Resten har vært, og er foreløpig, bomkjøp.

Tamas gjorde faktisk en grei innsats for en langtidsskadet Bertelsen. Szkeres ble faktisk hentet inn som -backup-, og ikke en forsterkning.

Ingen tvil om at Stadheim holder nivået? Foreløpig har han ikke vist noe som tilsier det. Han blir rett og slett for treg og dt virker som om tempoet i Tippeligaen er for høyt for ham. Funker greit som en "hæpper" ved cornerflagget når vi må drøye tiden for å sikre kamper, ellers har han foreløpig tilført svært lite.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 09 mai 07, 18:15
Endret: 09 mai 07, 18:20
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Det høres ut som alle spillerene som kom sist sommer er dyre og ubrukelige. Jeg er ikke enig. Man kan heller ikke forvente at alle spillere som kommer til klubben forsterker første elveren, selv om det selvfølgelig er målet. Det handler ikke bare om kvalitet(hvordan man nå skal kunne vurdere det 100%), men også om at spillerene skal finne seg til rette( dette kan ta tid).



Kan ikke si jeg er spesielt fornøyd med uttellingen når det gjelder spillerkjøp.

Lurer på om du syns det er helt normalt at 20% av spillerne vi henter går rett inn å forsterker laget mens de andre er bomkjøp eller trenger flere år på å tilpasse seg?

Det har tross alt vært ENDEL trafikk av spillere i klubben. Jeg vil påstå unormalt stor.

Er klar over det alltid blir ett sjansespill å hente spillere men hvis man stikker fingern i jorda her så kan vi umulig være fornøyd med hvordan det har har vært i lang lang tid.

Sitter igjen med følelsen det er langt mellom spillerne vi henter som er fit for fight omtrent umiddelbart.

Det er ikke uten grunn vi har en for stor tropp og sliter med å bli kvitt spillere, det har vi gjort i alle år.

Snæbbis

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 nov 05
Innlegg: 1555

Lagt til: 09 mai 07, 18:44
Kan uansett ikke fatte og begripe hva vi skal med en ny spiss? Javell, det har blitt mast om en goalgetter i flere år, men det har vi faktisk utvikla selv i Tarik som begyner å vise livsfarlige takter foran mål. Så vidt jeg har forstått er den nevnte Sjøhage en spiss av noenlunde samme type.

Det står jo soleklart for de fleste at det vi trenger er defensive spillere, som er blitt gjentatt til kjedsommelighet på dette forumet.  Hvis administrasjonen da presterer å kjøpe inn nok en spiss uten "jeg putter 15 mål pr. sesong" garanti må man alvorlig begynne å lure på hva for en gjøk som planlegger innkjøpspolitikken.

Jeg vil ha et rivjern på midtbanen, som moser motspillerne av banen i beste Gattuso vs Ronaldo stil og knuser alt og alle i lufta + den evinnelige høyrebacken som skyver Pål Andre behagelig ut av 11`ern. det hadde heller ikke vært dumt med en venstre ving som orker å løpe mer en 500 meter pr. kamp.

---------------------------

Let the dice fly high!

Alt har ein ende, så nær som pylsa. Ho hev to.


Lex

Landslagsspiller

Ble medlem: 03 feb 05
Innlegg: 1446

Lagt til: 09 mai 07, 18:48

Opprinnelig postet av Snæbbis

Jeg vil ha et rivjern på midtbanen, som moser motspillerne av banen i beste Gattuso vs Ronaldo stil og knuser alt og alle i lufta + den evinnelige høyrebacken som skyver Pål Andre behagelig ut av 11`ern. det hadde heller ikke vært dumt med en venstre ving som orker å løpe mer en 500 meter pr. kamp.

 

Da hadde øvre halvdel vært sikret...amen

---------------------------

Heia FFK


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 09 mai 07, 19:49

Hvis du leser hva jeg skrev, så mente jeg ikke at vi bør kjøpe Sundgot, men at vi kunne trenge en type spiller som ham.  Ok, Tarik og Brian West har scoret en del mål, men de sees vel ikke akkurat på som noen goalgettere.

Tarik er en veldig god spiller som kan nå så langt han vil. Men i FFK blir han kun brukt som spiss hvis han spiller sammen med Fofana. Tarik hadde nok vært mye bedre med feks. Øyvind Hoås, som kunne fått stusset ballen i bakrommet.Spiller Hoås blir han brukt som høyrekant, noe som tilsier et større defensivt ansvar og det blir større sjanser for at han legger inn til spissene våre.. Dessuten tror jeg Tarik er litt for ung til at vi skal legge ansvaret om å score mål på ham.

Brian West er også en veldig god og viktig spiller for FFK. Men vi kan nok ikke regne med at han heller blir en goalgetter, ettersom han er mye skadeplaget. At han scoret mot Lyn har vel heller ikke så mye å si. Lyn spilte med 10 mann, og det var en gedigen glipp i forsvaret som gjorde at han fikk sette ballen i mål. Mot Tromsø kunne han også ha scoret, uten noe særlig markering header han ballen et par meter over mål fra fem meter.. Men farten hans kan jo hjelpe ham til å komme alene med keeper et par ganger. Han blir jo også mest brukt som innbytter(Han er vel kanskje ikke helt klar for 90 min. enda), og kommer som regel inn når det gjenstår et kvarter. Da er FFKspillerne som regel så sliten at de ikke orker å spille fotball, men heller "kliner" ballen uten noen mål og mening.

Det er ikke ment som en kritikk av disse to spillerne, så absolutt ikke. De er to uromomenter som har bra med fart, teknikk etc. Men noen notoriske målscorere tror jeg nok de aldri vil bli.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 09 mai 07, 21:29
Opprinnelig postet av Lemmy

 

Det er ikke ment som en kritikk av disse to spillerne, så absolutt ikke. De er to uromomenter som har bra med fart, teknikk etc. Men noen notoriske målscorere tror jeg nok de aldri vil bli.

 

Kan du nevne navnet på en spiller som vil bli en notorisk målscorer i FFK, og som det er realistisk å få hit?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 mai 07, 21:42
Opprinnelig postet av Lemmy

Tarik hadde nok vært mye bedre med feks. Øyvind Hoås, som kunne fått stusset ballen i bakrommet.Spiller Hoås blir han brukt som høyrekant, noe som tilsier et større defensivt ansvar og det blir større sjanser for at han legger inn til spissene våre.. Dessuten tror jeg Tarik er litt for ung til at vi skal legge ansvaret om å score mål på ham. 

Er så lei det evindelige gnålet hvert år om hvor god Hoås er og nå også at han kan gjøre Tarik "mye bedre". Herregud....

Tarik tar selv ansvaret for egen utvikling og å score mål er en del av hans utvikling. Det er ingen som "legger ansvaret" på ham. Gutten er meget seriøsog gjør hele tiden det som skal til for å utvikle sitt (unike) talent. Ansvaret og tillitten han har fått har bare gjort ham bedre.

---------------------------

RednWhite


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 09 mai 07, 23:03
folk må jo få love å mene at hoås og tarik har komplimenterende evner.

Personlig mener jeg Hoås er en meget spennende spillertype, hadde han bare lært seg å hoppe også.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 09 mai 07, 23:42
Endret: 09 mai 07, 23:46
Opprinnelig postet av benksliter`n
Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg har hørt at Terje Høili ikke er like lysten på sponse FFK lenger, han mener at de millionene han ga i fjor får holde for en stund, får håpe at det ikke er sant.

Tipper han har vært/er meget forbanna. Når han ser hva slags spillere alle millionene gikk til ifjor.Middels gode 2 div. spiller som noen her på forumet sier ,er ikke så langt unna sannheten. Ikke lett for FFK å klatre på tabellen når de kjøper 2 div. spillere

Får håpe han er klar for å gi FFK nok et økonomisk løft i sommer igjen

Men så enormt fryktelig forbanna bør vår gode venn Hølili ikke være, om han da ikke er sint på seg selv. Men jeg tror ikke det. Høili vet selvsagt like godt som noen at fotball er en usikker investering, og blant alle usikkerhetsfaktorer er det aller vanskeligste å forutse hvilke spillere som kan komme til å slå til i fremtiden, evt fortsette tidligere suksess.

Hvis noen hadde kunne pekt ut en navngitt spiller som man visste at ville score minst 15 mål for FFK (og ikke kostet 200 millioner) så ville man selvsgat ha kjøpt ham på flekken. I Vourinen så man i alle fall en spiller som hadde scoret ca et mål pr kamp i godt og vel en halv sesong i en liga på ca sammenlignbart nivå. I tillegg hadde man omtrent én uke på seg fra pengene kom på bordet til overgangsvinduet stengte. Skulle man sagt nei, han der finnen har vi ikke noe tro på? Vi velger heller en ung svenske som scorer i beste fall 1/3 så mye som Vourinen og som koster det dobbelte. Hvordan hadde det tatt seg ut? Om man kjøpte Sjøhage for 10 mill og han heller ikke slo til?

Hvor kom suksessen til Veigar Pall Gunnarson fra? Som en kanin opp av en hatt. Plutselig var han en storscorer, etter at flere klubber, deriblant FFK, hadde vurdert ham og funnet ham for lett, bare få år før den store metamorfosen. Ingen kan forutse sånt. I blant treffer man med kjøpene, i blant ikke. Sånn er det, det må FFK, Høili, fansen og alle bare leve med.

Defensivt er det antagelig en del lettere å se hvilke spillere som faktisk er gode, og hvilke som ikke duger. Klubben kan med fordel investere i gode defensive spillere, og heller bare fortsette arbeidet med de spissene vi har. Tarik og Fofana skulle heller trenge god oppfølging enn mer konkurranse om spilletid.  


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 09 mai 07, 23:48

Opprinnelig postet av JipJap
folk må jo få love å mene at hoås og tarik har komplimenterende evner.

Personlig mener jeg Hoås er en meget spennende spillertype, hadde han bare lært seg å hoppe også.

Ja, lærer han det blir han drømmespilleren min (not).... Tenk om alle "feilkjøp" fikk like mange sjanser som ham.... At Hoås kan gjøre det største talentet vi har hatt i FFK på år og dag (og et av de absolutt største talenter i Norge) til en bedre spiller...?! Don`t think so...

---------------------------

RednWhite


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 10 mai 07, 01:21
Er veldig enig med hva du skriver her rotteflyer....
Har tru på godeste Heavy jeg og.... Synd at FFK gikk på en "smell" med Gardar egentlig, for da hadde ikke spissproblemet vært noe stort problem... Uten tvil så er forsvar vi trenger!

Men dere som har litt peil og sånn, hever Gardar noen syk lønn?

Grønis indikerer jo ganske klart at Toth ikke kommer inn med det første, så ryker vel han etterhvert..
Og hvis Gardar ikke har verdens feteste lønningssjekk, så hadde jo ikke utlån vært så ille. (hvis klubber kan bli enige om noe)

Og med det "i boks" sitter vi igjen med 4 spisser som jeg ikke syns er avskrekkende mye... Og at vi satser på unge spillere ser jeg ihvertfall ikke som noe stort problem!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 10 mai 07, 08:39
Når hermanni ikke ennå klarer å overbevise hverken på trening eller i 2 lags kamp har han og vi et problem. Det holder ikke å være lovende spiss fra Finland med scoringer i fleng når det å bli proff i Norge er for vanskelig. Han er treg og virker giddaløs. Hvis han ikke evner å ta seg i nakken og jobbe for at dette skal endres bør han vekk. Og tiden går...

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 10 mai 07, 09:29
Opprinnelig postet av Topscorer
Når hermanni ikke ennå klarer å overbevise hverken på trening eller i 2 lags kamp har han og vi et problem. Det holder ikke å være lovende spiss fra Finland med scoringer i fleng når det å bli proff i Norge er for vanskelig. Han er treg og virker giddaløs. Hvis han ikke evner å ta seg i nakken og jobbe for at dette skal endres bør han vekk. Og tiden går...
Må dessverre si meg enig i at Vourinen har skuffet men Gardar må fortsatt få muligheten da han og Koaudio etter hva jeg har hørt hvert de beste på laget,Gardar er også toppscorer der

JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 10 mai 07, 09:34
Er ikke godeste Hermanni beskrevet som en typisk box-player?
Ut fra hva jeg har fått med meg så har han vel blitt brukt mye som ving på FFK2, og isåfall skal det jo mye til å overbevise.

Jeg hadde selv stor tro på Hermanni.
Jeg synes i tillegg han er i den kategorien spillere som det er riktig av FFK å satse på på overgangsmarkedet, altså unge og fremadstormende spillere som har bevist litt i sin forrige klubb.
(Selvom det desverre kan se ut som at FFK bommet i akkurat dette tilfellet)

Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 mai 07, 16:05

Hvis du leser innlegget i sin helhet, vil du se at jeg ikke har beskrevet Hoås som noen spesiell god spiller. Spillerne er til for å gjøre hverandre gode..

Tarik hadde kanskje ikke spilt like bra med andre lagkamerater. Det kan hende han hadde vært en nedtur i en annen klubb.. Det blir jo selvfølgelig lagt et visst ansvar på ham når han har prestert så bra og scoret en del mål i år. Da forventer jo klubben, og ikke minst supporterne at det blir flere nettkjenninger.

Jeg tror du tolket innlegget mitt som kritikk av Tarik og ros til Hoås, men da tror jeg du bør lese det om igjen.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 mai 07, 16:10
Nå er ikke jeg noen talentspeider, og vet ikke om så mange så mange gode spisser som det er realistisk og hente. Spesielt ikke utenfor Norge. Men jeg tror FFK trenger en spiss som passer bra inn i FFKs spillesystem, det er det viktigste. Om han heter Nannskog, Iversen eller eller Sundgot er ikke så viktig, bare han scorer ofte. Men jeg tror nok ikke det blir aktuelt, økonomisk sett,å hente en toppspiller fra Tippeligaen, så vi går nok til en annen serie. Og der har ikke jeg så mye peiling.

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 10 mai 07, 16:31
Lemmy: Oppfattet ikke innlegget ditt som kritikk av Tarik, men som en som tror Hoås kan gjøre Tarik bedre. Det er det jeg ikke er enig i. Har ikke sett Hoås gjøre noen spiller i FFK bedre jeg... Ellers så har du rett i at spillere ofte gjør hverandre bedre. Undrer på hvilke egenskaper Hoås har som kan gjøre Tarik bedre enn han er per dato?
Jeg syns Hoås har fått mange sjanser til å vise om han duger eller ikke, og det har han da også vist.......

---------------------------

RednWhite


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 10 mai 07, 17:10
Ok, da ser jeg litt annerledes på innlegget ditt.. Hehe. Jeg er faktisk ganske enig i at Hoås ikke er så veldig god.. Og til å være såpass høy, er han utrolig dårlig på hodet. Men allikevel, han er et oppspillspunkt som kan stusse til Tarik i bakrommet, og der er han farlig! Hoås har vel heller sin styrke på bakken, men er et naturlig oppspillspunkt. Jeg syns ofte angrepene til FFK blir litt kjedelige og tamme når de spiller med to såpass like spillere som Tarik og Fofana. I tillegg får de ikke brukt kvalitetene sine så mye som de kanskje ville fått gjort med en stor, sterk spiss ved siden av seg. Det er mye lettere for et forsvar å ta seg av to spillere som er ganske like, enn to veldig forskjellige. Det er jo en av nøklene til at feks. Nannskog og Pall Gunnarson har blitt en suksess; de er veldig forskjellige..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 10 mai 07, 23:40
Opprinnelig postet av HotDream

blir han drømmespilleren min (not).... Tenk om alle "feilkjøp" fikk like mange sjanser som ham.... At Hoås kan gjøre det største talentet vi har hatt i FFK på år og dag (og et av de absolutt største talenter i Norge) til en bedre spiller...?! Don`t think so...



Da får vi være enige om å være uenige.

Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 11 mai 07, 09:28
Endret: 11 mai 07, 09:30

 

Opprinnelig postet av Lemmy
Jeg syns ofte angrepene til FFK blir litt kjedelige og tamme når de spiller med to såpass like spillere som Tarik og Fofana.

Var du på Viking kampen ?

Nei det var kjedelige greier!!

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 11 mai 07, 09:52
Jeg tror det er kombinasjon mellom det at vi har ikke penger + at vi har formange spillere i stallen. Har fortsatt napp på han Sharbini men der er det flere ting som spiller en viktig trolle. Han er en IKKE EU spiller + han koster en del. Men synd det for det må vare en bra spiller når han putter på 22 mål for et lag som sliter + at han har startet kun halvparten av kamper.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 mai 07, 15:17
Ja, men jeg har også sett de andre kampene de har spilt sammen på topp! Vikingforsvaret var langt under pari, og hvis FFK baserer seg på at motstanderlaget er dårlig, kommer de ingen vei.  Dessuten sier det seg litt selv at hvis man har to nokså like spisser, så vil de helst gjøre de samme tingene, og at det kanskje blir litt for likt..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 11 mai 07, 15:23
Endret: 11 mai 07, 15:23

Vel...tror ikke vi skal dømme dem etter det kollektive kollapset vi har på bortebane heller. Jeg velger å vente å se før jeg dømmer spissparet Fofana-Elyounoussi. Dessuten er frykten for like spisser en skikkelig TV3 floskel. Er spissene bra nok tar jeg gjerne to av den samme.

 

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 mai 07, 15:26

Et kollektivt kollaps har jo noe med alle å gjøre. Derfor kan vi ikke la Tarik og Fofana "slippe unna". Det kan til tider bli veldig artig med mye "triks og miks" og mye bakrommsfotball, men det blir litt lite variasjon.. Men jeg har heller to små spisser, enn to store, trege..Men jeg syns nå da at det beste er en liten og en stor...

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


Frode

A-lagspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 697

Lagt til: 11 mai 07, 15:30

Lar dem ikke slippe unna...men velger foreløpig å definere normalnivået til ett sted i mellom topp og bunn prestasjon. Og med tanke på alder og at vi har en spillfilosofi i FFK som gjør at de faktisk passer, ja da må vi gi dem en sjanse.

Men hvis du vil ha Hoås/Annen tårnspiss og West/Tarik/Fofana i stedenfor så kan det være ok...spesiellt på bortebane.

---------------------------

Frode
- Semper fi Fredrikstad
- Norgesmester 2006
- ...vi er tilbake!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 mai 07, 15:35
Jeg hadde likt og se Hoås eller Toth sammen med Tarik/Fofana/West. Det som er morsomt er jo at alle de tre sistnevnte kan starte på benken, og komme inn som jokere. Spesielt hvis vi leder matchen, og motstanderlaget legger forsvarslinja si høyt, da kan det være bra med mye bakromm å gå i.. Tror Grönis har ganske stor sjanse til å tilpasse laget etter motstanderen. Vi kan jo feks. spille med Ramberg og Bjørkøy på midten, Tarik på kanten og Fofana/West/Hoås på topp, hvis vi vil ha mye duell og løpskraft på midten, samt lufstyrke på topp. Eller så kan vi velge å sette Martyn inn på midten, Bjørkøy ut på kanten og Tarik og Fofana/ Hoås/West på topp. Da har vi mer offensivt spill fra den sentrale midtbanen+ lufstyrke på midten, bra styrke på høyrekanten både offensivt og defensivt, og bra med fart på topp.. Mye å velge mellom! :)

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 11 mai 07, 17:30

Jeg synes Tarik er førstevalget på spiss plassen. Men jeg vil gjerne at fofana skal holde hodet litt kaldere forran mål.. Gkør han det vil vi få ett fryktett spiss par.

 

Vi trenger ikke flere spisser før noen forsvinner.

 

Og de som jeg TROR kan forsvinne til sommeren er Gardar, heavy og toth. Jeg liker toth`s spillestil godt jeg, og jeg liker ikke at han er satt ut men det er det ikke jeg som bestemmer da.. =)

 

Forsvinner de tre, kan de godt hente inn 1 til, en som nesten uten tvil går in i start ellveren.

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Hvordan kan det kåres en verdig vinner av CL, når klubbene som er i finalen ikke engang klarer å vinne hjemlig liga??


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 11 mai 07, 17:46

Helt enig i at Tarik er et klart spissvalg, syns han er bedre der enn på høyrekant i 4-4-2. Men som høyrekant i 4-3-3 er han veldig god, det så vi jo i fjor! Men som sagt, i 4-4-2 er han best som spiss.

Ja, setter Fofana sjansene sine litt bedre, er jeg enig i at han og Tarik bør spille sammen på topp. Fofana ser for meg ut som en glimrende spiss, men jeg stiller litt spørsmålstegn ved avslutteregenskapene og løpene foran mål. Men ok, han kommer fra et helt annet land, en helt annen kultur og sikkert en helt annen fotballfilosofi/spillestil. Det kan være litt vanskelig å tilpasse seg i starten, men når han gjør det, da kan han fort bli en ny Edu eller Mikel!!

Tror vel ikke akkurat du er den eneste som syns at de ikke holder mål, hvertfall ikke Gardar Johansson og Heavy.  Er også egentlig en tilhenger av Toth, han var jo utrolig god i fjor! Men det er nok en grunn, sikkert flere også til at Grönis ikke vil spille med ham. Tror nok det er riktig, han ville nok ikke passet noe særlig inn i Gröhagens spillestil... Ut med disse tre, evt. også Hoås/West. Med litt snillisme fra Terje Høili og andre rike onkler kunne det vel være mulig å skaffe seg en spiss av brukbar klasse, feks. Sjøhage som det har gått en del rykter om??

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 11 mai 07, 23:08

Jeg forstår ikke at noen vil sette ut West. Så vidt jeg kan bedømme er en skadefri Brian West i kampform den beste spissen vi har - selv om Tarik kommer bakfra med voldsomme byks. West er på vei tilbake i kampform nå - dette må da være et veldig feil tidspunkt å selge ham?

Fofana blir bedre og bedre av å få spille på topp, scoringene hans kommer nærmere for hver kamp. Men i mangel på gode kantspillere skulle jeg gjerne sett ham på en av kantene også - han burde være like god på begge sider. Har litt vanskelig for å se hvem av Tarik/West/Fofana som bør vike plassen for en ny spiss, hvis man ikke skal bruke Tarik og Fofana på hver sin kant, og West + ny spiss på topp.

Da er det lettere å se at Ramberg kunne ha godt av hardere konkurranse om plassen enn han får fra en skadet Christian Berg. Det er også i tynneste laget å ha fem spillere til fire plasser i backrekka, selv om det selvsagt er bedre enn å ha tre som i fjor.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 12 mai 07, 07:21
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg forstår ikke at noen vil sette ut West. Så vidt jeg kan bedømme er en skadefri Brian West i kampform den beste spissen vi har - selv om Tarik kommer bakfra med voldsomme byks. West er på vei tilbake i kampform nå - dette må da være et veldig feil tidspunkt å selge ham?

Fofana blir bedre og bedre av å få spille på topp, scoringene hans kommer nærmere for hver kamp. Men i mangel på gode kantspillere skulle jeg gjerne sett ham på en av kantene også - han burde være like god på begge sider. Har litt vanskelig for å se hvem av Tarik/West/Fofana som bør vike plassen for en ny spiss, hvis man ikke skal bruke Tarik og Fofana på hver sin kant, og West + ny spiss på topp.

Da er det lettere å se at Ramberg kunne ha godt av hardere konkurranse om plassen enn han får fra en skadet Christian Berg. Det er også i tynneste laget å ha fem spillere til fire plasser i backrekka, selv om det selvsagt er bedre enn å ha tre som i fjor.

West har ikke muskulatur til og starte en kamp,han holder maks i 1 omgang så bedre og bruke han som super innbytter

Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 mai 07, 08:13
Endret: 12 mai 07, 08:14
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg forstår ikke at noen vil sette ut West. Så vidt jeg kan bedømme er en skadefri Brian West i kampform den beste spissen vi har - selv om Tarik kommer bakfra med voldsomme byks. West er på vei tilbake i kampform nå - dette må da være et veldig feil tidspunkt å selge ham?

Fofana blir bedre og bedre av å få spille på topp, scoringene hans kommer nærmere for hver kamp. Men i mangel på gode kantspillere skulle jeg gjerne sett ham på en av kantene også - han burde være like god på begge sider. Har litt vanskelig for å se hvem av Tarik/West/Fofana som bør vike plassen for en ny spiss, hvis man ikke skal bruke Tarik og Fofana på hver sin kant, og West + ny spiss på topp.

Da er det lettere å se at Ramberg kunne ha godt av hardere konkurranse om plassen enn han får fra en skadet Christian Berg. Det er også i tynneste laget å ha fem spillere til fire plasser i backrekka, selv om det selvsagt er bedre enn å ha tre som i fjor.

West har ikke muskulatur til og starte en kamp,han holder maks i 1 omgang så bedre og bruke han som super innbytter

Vet du noe hvilke spilleforsterkninger FFK jobber med om dagen Paco?

Her er en sak fra FB angående forsterkninger på gang. www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 12 mai 07, 08:21

I følge SA ønsker Sparta å kjøpe, eller leie spillere i sommer, det Sparta trenger mest, er vel spisser, så da får vi se om Vourinnen, Gardar, eller Toth, forsvinner dit.

www.sa.no/fk_sparta_sarpsborg/article2759908.ece


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 mai 07, 12:40
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Jeg forstår ikke at noen vil sette ut West. Så vidt jeg kan bedømme er en skadefri Brian West i kampform den beste spissen vi har - selv om Tarik kommer bakfra med voldsomme byks. West er på vei tilbake i kampform nå - dette må da være et veldig feil tidspunkt å selge ham?

Fofana blir bedre og bedre av å få spille på topp, scoringene hans kommer nærmere for hver kamp. Men i mangel på gode kantspillere skulle jeg gjerne sett ham på en av kantene også - han burde være like god på begge sider. Har litt vanskelig for å se hvem av Tarik/West/Fofana som bør vike plassen for en ny spiss, hvis man ikke skal bruke Tarik og Fofana på hver sin kant, og West + ny spiss på topp.

Da er det lettere å se at Ramberg kunne ha godt av hardere konkurranse om plassen enn han får fra en skadet Christian Berg. Det er også i tynneste laget å ha fem spillere til fire plasser i backrekka, selv om det selvsagt er bedre enn å ha tre som i fjor.

West har ikke muskulatur til og starte en kamp,han holder maks i 1 omgang så bedre og bruke han som super innbytter

Vet du noe hvilke spilleforsterkninger FFK jobber med om dagen Paco?

Her er en sak fra FB angående forsterkninger på gang. www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article

Likte spesielt dette:

Fredriksstad Blad er kjent med at det har vært møtevirksomhet den siste tiden, hvor flere av investorene har sett nødvendigheten av å styrke laget.

Morro å høre at investorene har kommet på banen og ønsker å styrke  

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 12 mai 07, 13:04
Endret: 12 mai 07, 13:05

Det er ledertyper FFK trenger ikke nye spisser. Vi har noen av de mest spennende spissene i tippeligaen i Tarik, Hoås og Fofana. West rangerer jeg også som en av de beste spissene i tippeligane om han bare kunne holde seg skadefri.

 

Bytt heller ut PAC og Ramberg og få inn ledertyper på de plassene som kan hindre at hele laget presterer 80% av hva de kan i hver jævla bortekamp!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 mai 07, 13:08
Endret: 12 mai 07, 13:09
Skal vi først hente inn en spiss, må det være en som kompletterer Tarik, Fofana og West, som er alle tilnærmet like spillertyper. Sjöhage er da ikke mannen, som også virker å være en hurtig spirrevipp, og det vil være meningsløst å hente inn ham når vi har så store spisstalenter i stallen fra før av.

Sier som før:
- Defensiv midtbanespiller (Ballfordeler/kriger med pondus)
- Høyreback (Som bidrar offensivt, god innleggsfot)
- Kant (Dødlinjespiller som liker å slå gode innlegg)
- Spiss (Goalgetter, targetman)

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 12 mai 07, 13:48

Opprinnelig postet av Holters
Skal vi først hente inn en spiss, må det være en som kompletterer Tarik, Fofana og West, som er alle tilnærmet like spillertyper. Sjöhage er da ikke mannen, som også virker å være en hurtig spirrevipp, og det vil være meningsløst å hente inn ham når vi har så store spisstalenter i stallen fra før av.

Sier som før:
- Defensiv midtbanespiller (Ballfordeler/kriger med pondus)
- Høyreback (Som bidrar offensivt, god innleggsfot)
- Kant (Dødlinjespiller som liker å slå gode innlegg)
- Spiss (Goalgetter, targetman)

Kunne ikke vært mer enig med deg, Holters. Tipper investorene tenker det samme. Så her får vi nok oppfyllt noen av ønskene våres. Håper bare at FFK lykkes bedre med spillerforsterkningene i sommer,enn tilfellet var ifjor.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 12 mai 07, 13:50

Selvfølgelig er Brian West en god spiss, men skal vi ligge på øverste hylle i norsk fotball, kan det kanskje være lurt å selge ham. Han er mye skadet, og hvis vi selger han og et par andre, burde vi ha råd til en enda bedre spiss.

Tror også at Fofana kunne vært fin å ha på en av kantene, helst høyre. Da tror jeg han ville kommet mer til sin rett. Han ville mest sannsynlig fått brukt mer av fintene sine, for jeg tror han har et stort reportoar innen finter, men han får kanskje ikke vist dem så mye som spiss. I tillegg så syns jeg han timer løpene sine veldig dårlig, og er ikke flink nok til å komme inn i boksen. I tillegg har han jo ikke akkurat satt sjansene sine.. Kanskje det er et alternativ med ham på høyrekanten?

Da får vi Tarik og Hoås/West på topp, og Bjørkøy på midten. Helst sammen med Martyn framfor Ramberg. Det vil kanskje føre til litt mindre defensiv trygghet på høyrekanten, men det er jo hvertfall mulig mot lag med dårlige venstrekanter/Lag som bruker kantspill lite.

Tror det vil føre til flere ting: Mer kantspill og mer aggresivitet på midtbanen. Det spørs helt på hvem som blir foretrukket av West og Hoås, åssen spillet vårt blir offensivt..

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 16:26
Opprinnelig postet av Kent

Det er ledertyper FFK trenger ikke nye spisser. Vi har noen av de mest spennende spissene i tippeligaen i Tarik, Hoås og Fofana. West rangerer jeg også som en av de beste spissene i tippeligane om han bare kunne holde seg skadefri.

 Bytt heller ut PAC og Ramberg og få inn ledertyper på de plassene som kan hindre at hele laget presterer 80% av hva de kan i hver jævla bortekamp!

Enig i at vi trenger en "ledertype" eller to, men forstår ikke at du karakteriserer Hoås som en av TLs mest spennende spisser. Da står det dårlig til i TL......

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 13 mai 07, 20:20
Hoås er vel mest spennende fordi han har et åpenbart potensiale som ser ut til å kunne blomstre når som helst. Men ikke spennende i den forstand at man forventer scoringer i hver kamp.

dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 13 mai 07, 20:35

FFK har behov for en spiss som holder god TL kvalitet. Med en ny spiss kunne FFF fortsatt eksperimentere med Fofana på topp og kjøre Tarik på høyrekant. Pr idag har ikke FFK noen høyrekant utenom Tarik. Skulle gjerne ha ønsket ny høyrekant og ny spiss i spann med Traik, men det er vel for mye forlangt.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 13 mai 07, 20:42
Tarik er ingen typisk kant.

Og med Kvisvik og Bjørkøy på hver sin kant,  blir vingspillet (dødlinje) fraværende.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 20:52

Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Hoås er vel mest spennende fordi han har et åpenbart potensiale som ser ut til å kunne blomstre når som helst. Men ikke spennende i den forstand at man forventer scoringer i hver kamp.

Har jeg hørt her inne på forumet  siden han kom til FFK. Helt utrolig at et lag som kjemper med ryggen mot veggen hvert år har råd til å gi noen sjanse etter sjanse uten at det skjer en dritt. Han blir sikkert god med tida, men i hvilken liga? La et Adeccolag låne ham så får vi se om han duger der. I TL er det et stykke igjen...

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 13 mai 07, 21:00

Ja, du er ikke alene om å være utålmodig. Men for å sette det litt i perspektiv, hadde FFK vært mer tålmodig med enkelte spillere tidligere så hadde Veigar Pall Gunnarson vært FFK spiller for flere år siden. Noen så at denne spilleren kom til å blomstre en dag, men disse noen var ikke i FFK.

Synes forøvrig Hoås var positiv i dag. Han bidro til å legge presset litt høyere på banen. Men han er ikke helt typen til å gå opp og snu kampen på egenhånd. Uansett er det en dårlig strategi å satse på at enkeltspillere skal gjøre det.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 13 mai 07, 22:00
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Ja, du er ikke alene om å være utålmodig. Men for å sette det litt i perspektiv, hadde FFK vært mer tålmodig med enkelte spillere tidligere så hadde Veigar Pall Gunnarson vært FFK spiller for flere år siden. Noen så at denne spilleren kom til å blomstre en dag, men disse noen var ikke i FFK.

Synes forøvrig Hoås var positiv i dag. Han bidro til å legge presset litt høyere på banen. Men han er ikke helt typen til å gå opp og snu kampen på egenhånd. Uansett er det en dårlig strategi å satse på at enkeltspillere skal gjøre det.

Ikke misforstå meg; jeg mener ikke at Hoås på noen måte har skyld i dagens fiasko. Jeg mener at om vi slanker bort en del spillere som mottar lønn uten å prestere så kunne det kanskje bli rom for å få inn noen som hever laget...

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 13 mai 07, 23:12
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Ja, du er ikke alene om å være utålmodig. Men for å sette det litt i perspektiv, hadde FFK vært mer tålmodig med enkelte spillere tidligere så hadde Veigar Pall Gunnarson vært FFK spiller for flere år siden. Noen så at denne spilleren kom til å blomstre en dag, men disse noen var ikke i FFK.

Synes forøvrig Hoås var positiv i dag. Han bidro til å legge presset litt høyere på banen. Men han er ikke helt typen til å gå opp og snu kampen på egenhånd. Uansett er det en dårlig strategi å satse på at enkeltspillere skal gjøre det.

Det er ikke gitt at VPG hadde blomstret i FFK hvis vi hadde tatt i mot han den gangen.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 mai 07, 00:14

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det er ikke gitt at VPG hadde blomstret i FFK hvis vi hadde tatt i mot han den gangen.

Sant det. Ingenting er gitt når det gjelder fotballspilleres utvikling i fremtiden. Det bør noen og enhver ha med seg når man kritiserer tidligere bomkjøp også. Både hva gjelder Hoås og Vourinen synes jeg det er fullt forsvarlig å gi dem en sjanse eller to. Eller ti.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 mai 07, 00:19
Endret: 14 mai 07, 00:19
Opprinnelig postet av HotDream

Ikke misforstå meg; jeg mener ikke at Hoås på noen måte har skyld i dagens fiasko. Jeg mener at om vi slanker bort en del spillere som mottar lønn uten å prestere så kunne det kanskje bli rom for å få inn noen som hever laget...

Problemet er bare å være så gode spåmenn at vi klarer å forutse hvem som faktisk vil heve laget. Tidligere meritter er ingen garanti for fremtidig suksess.

Selv kan jeg nevne en drøss spillere som jeg er 100% sikker på at ville hevet laget, men ingen av dem koster under 100 millioner. Dessuten ville ingen av dem kommet til FFK uansett, selv om de hadde fått sine mangfoldige millioner i årslønn.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 00:53
Endret: 14 mai 07, 00:53
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Det er ikke gitt at VPG hadde blomstret i FFK hvis vi hadde tatt i mot han den gangen.

Sant det. Ingenting er gitt når det gjelder fotballspilleres utvikling i fremtiden. Det bør noen og enhver ha med seg når man kritiserer tidligere bomkjøp også. Både hva gjelder Hoås og Vourinen synes jeg det er fullt forsvarlig å gi dem en sjanse eller to. Eller ti.

Hoås synes jeg har fått sine sjanser synes nå jeg, og han synes jeg står mer eller mindre på stedet hvil. Mens Vourinen synes jeg absolutt ikke har fått sine sjanser.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 mai 07, 01:00

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hoås synes jeg har fått sine sjanser synes nå jeg, og han synes jeg står mer eller mindre på stedet hvil.

Har akkurat skrevet det i en annen tråd, men det tåler å gjentas. I dag så jeg at Hoås hoppet. Ergo sto han ikke på stedet hvil.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 01:04
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Hoås synes jeg har fått sine sjanser synes nå jeg, og han synes jeg står mer eller mindre på stedet hvil.

Har akkurat skrevet det i en annen tråd, men det tåler å gjentas. I dag så jeg at Hoås hoppet. Ergo sto han ikke på stedet hvil.

Spørs hvor høyt han hoppa da. 5 cm ?? Det er nesten som å stå rolig det.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 14 mai 07, 01:51

Tja, var ikke utpå der og målte. Men jeg tror at hvis Hoås hadde hoppet 5 cm høyere enn han gjorde, så han han antagelig nådd ballen også.

Men jeg synes han skal ha for forsøket.


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 14 mai 07, 21:38

må innrømme at jeg ikke har lest et innlegg i tråden her,,,

men når man snakker om målfarlig spiss,, hva med å prøve å hente Robbie Fowler?:P

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5516

Lagt til: 14 mai 07, 21:58

Har kanskje ikke så mye med trådens opprinnelse, men jeg leser mye kritikk av "feilkjøp" i dette forumet. En spiller, som jeg hadde hørt mye lovord om før seriestart, har for meg fremstått som en gedigen skuffelse. Vidar Martinsen har nå spilt fem TL kamper og knapt nok vunnet en hodeduell. Går han klar fordi han er fra Råde og dermed "lokal"? Kostet han ikke 2 mill?

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 14 mai 07, 22:15
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har kanskje ikke så mye med trådens opprinnelse, men jeg leser mye kritikk av "feilkjøp" i dette forumet. En spiller, som jeg hadde hørt mye lovord om før seriestart, har for meg fremstått som en gedigen skuffelse. Vidar Martinsen har nå spilt fem TL kamper og knapt nok vunnet en hodeduell. Går han klar fordi han er fra Råde og dermed "lokal"? Kostet han ikke 2 mill?



Til Kongenoveralt:

Det er forskjellige måter å bedrive godt forsvarsarbeid på. Ofte holder det med å være oppe i mann, forstyrre og ødelegge for balansen, eller avslutningene, avleveringene til motstanderen. VM er en krigertype som kanskje er mer opptatt av mannen enn ball i feltet. Ofte veldig effektivt skal jeg si deg. I cupkampene mot Molde vant han nesten samtlig hodedueller mot Rob friend, blir litt dumt å hinte til at VM er dårlig på hodet. Nei, han går ikke klar fordi han er fra Råde. Er selv fra Råde og mener at Gerrbrandt og Raijo bør være stopperparet inntil videre.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 23:23
Endret: 14 mai 07, 23:34
Opprinnelig postet av kanogvetalt

Har kanskje ikke så mye med trådens opprinnelse, men jeg leser mye kritikk av "feilkjøp" i dette forumet. En spiller, som jeg hadde hørt mye lovord om før seriestart, har for meg fremstått som en gedigen skuffelse. Vidar Martinsen har nå spilt fem TL kamper og knapt nok vunnet en hodeduell. Går han klar fordi han er fra Råde og dermed "lokal"? Kostet han ikke 2 mill?



Helt enig med deg. Folk her inne synes jeg begynte å være mot han fra dag 1, fra de skulle kjøpe han og fram til nå. Hittil har ikke VM overbevist meg at han holder mål i laget vårt. Jeg vil ha noe bedre ( forsterkning ) enn de vi har fra før. Jeg synes ikke Gerrbrand heller er noe å skryte av, og VM er dårligere enn han. Og for å pirke litt på hodespesialisten vår Raijo, han er ikke noe hodespesialist dødballer i mot ( i likhet med de andre 2 ).

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 23:26
Opprinnelig postet av Shadar


Det er forskjellige måter å bedrive godt forsvarsarbeid på. Ofte holder det med å være oppe i mann, forstyrre og ødelegge for balansen, eller avslutningene, avleveringene til motstanderen. VM er en krigertype som kanskje er mer opptatt av mannen enn ball i feltet. Ofte veldig effektivt skal jeg si deg. 


Du har hørt om det å falle av i tide vel. Det  skulle man ikke tro VM hadde hørt om.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 mai 07, 23:44
Vidar Marthinsen spiller ihvertfall kamper i motsetning til en 3-4 andre dyre kjøp som ikke sitter på benken engang. Kanskje derfor? Dessuten blir det urettferdig som noen gjør her kapper hue av VM fordi han var rundingsbøye nå sist. VM er ikke back, og han betydd mye i dem kampene vi har fått poeng.......

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 14 mai 07, 23:55
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vidar Marthinsen spiller ihvertfall kamper i motsetning til en 3-4 andre dyre kjøp som ikke sitter på benken engang. Kanskje derfor? Dessuten blir det urettferdig som noen gjør her kapper hue av VM fordi han var rundingsbøye nå sist. VM er ikke back, og han betydd mye i dem kampene vi har fått poeng.......


For å være ærlig så synes jeg ikke VM har spilt på et " høyt plan " i de andre kampene heller. Mot Stabæk synes jeg at han greide seg ganske så bra på backen i 1., men i 2. var han helt utafor.

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 15 mai 07, 00:08
han slet med skade da Rune tenk på det du

---------------------------

http://keiko99.net


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 mai 07, 01:22
Opprinnelig postet av keiko99
han slet med skade da Rune tenk på det du


Det å er en god grunn til at vi ikke skulle kjøpt han keiko99. Tror faktisk at det heller hadde lønt seg å hente Vidalon i steden. Det som kanskje er svakheten hans er at han mister hodet inni mellom.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 15 mai 07, 01:25
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Bedreviteren
Vidar Marthinsen spiller ihvertfall kamper i motsetning til en 3-4 andre dyre kjøp som ikke sitter på benken engang. Kanskje derfor? Dessuten blir det urettferdig som noen gjør her kapper hue av VM fordi han var rundingsbøye nå sist. VM er ikke back, og han betydd mye i dem kampene vi har fått poeng.......


For å være ærlig så synes jeg ikke VM har spilt på et " høyt plan " i de andre kampene heller. Mot Stabæk synes jeg at han greide seg ganske så bra på backen i 1., men i 2. var han helt utafor.


Rune har rett. VM har ikke spilt på et høyt plan. Og som jeg skrev tidligere, så har han en tendens til å gamble og selge seg. Men det er en mellomting mellom å falle av for fort og for tidlig. På scoringa til Alanzinho så støter ikke forsvaret. Heller ikke mot Veigar. Det hadde i det minste Vidar gjort.

Vi får håpe Ringvollklinikken kan booste igang kneet til Vidar igjen. Hvor lenge har han ikke vært skadet nå? Tror han er oppe i 6 kneoperasjoner allerede jeg, og fyren er ikke mer enn 24- 25.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 15 mai 07, 01:35
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
han slet med skade da Rune tenk på det du


Det å er en god grunn til at vi ikke skulle kjøpt han keiko99. Tror faktisk at det heller hadde lønt seg å hente Vidalon i steden. Det som kanskje er svakheten hans er at han mister hodet inni mellom.


Godset betalte 200 000 kr for en skadet spiller som skulle bli toppscoreren i 1.div (Mattias Anderson). Nå har han blitt skadet på ny, men det har da vært valutta for penga.
Aafk betalte 8 millioner kr for en Brasilianer som ikke scorte like mange mål, og som stakk for godt etter sesongen. Selv uten skade kan man ikke være trygge på de ikke kan brukes ;)
Rune Buer Johansen var god for Kamma i fjor, og han kom tilbake etter en lengre tid med skader. Kamma kjøpte Rune før han var tip topp igjen.
RBK vil gjerne forlenge med skadeutsatte Mika Koppinen, han har vel vært ute i mange flere kamper enn han har spilt.

Det finnes ingen fasit Rune.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 mai 07, 02:02
Opprinnelig postet av Shadar
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av keiko99
han slet med skade da Rune tenk på det du


Det å er en god grunn til at vi ikke skulle kjøpt han keiko99. Tror faktisk at det heller hadde lønt seg å hente Vidalon i steden. Det som kanskje er svakheten hans er at han mister hodet inni mellom.


Godset betalte 200 000 kr for en skadet spiller som skulle bli toppscoreren i 1.div (Mattias Anderson). Nå har han blitt skadet på ny, men det har da vært valutta for penga.
Aafk betalte 8 millioner kr for en Brasilianer som ikke scorte like mange mål, og som stakk for godt etter sesongen. Selv uten skade kan man ikke være trygge på de ikke kan brukes ;)
Rune Buer Johansen var god for Kamma i fjor, og han kom tilbake etter en lengre tid med skader. Kamma kjøpte Rune før han var tip topp igjen.
RBK vil gjerne forlenge med skadeutsatte Mika Koppinen, han har vel vært ute i mange flere kamper enn han har spilt.

Det finnes ingen fasit Rune.


Det er bedre å ta det trygge i steden for det utrygge synes nå jeg da. Ikke nok med det, jeg synes også vi ga for mye for VM. Han er ikke verdt mer enn max. 750.000 i mine øyne.

Jeg begynner å lure på om folk her inne er fornøyd med styrken på vårt lag ?? Jeg ønsker meg i hvertfall mye bedre spillere, ja helst over hele fjøla. Det er vel kun en spiller jeg ville beholdt uansett, og det er Tarik. Resten kan trygt byttes ut med noe bedre no.

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 15 mai 07, 02:11
Jeg er helt enig med deg igjen. Men jeg tror også at vi utover i sesongen får se et helt nytt lag. De må bryte noen mentale sperrer bare. I tillegg er nok ikke FFK like godt samspilte som en del av de andre lagene er. Det merkes nok ennå at Grønhagen kom for sent inn i bildet.

Jeg er egentlig en pessimist selv, og frykter en ny sesong i sumpa, men jeg synes egentlig vi har en del spennende spillere på laget, og at de trenger tid (tid vi kanskje ikke har? kan diskuteres..). Men det hadde ikke vært å forakte å fått inn et skikkelig anker på midtbanen ala TSL eller MA (merk; ikke Morgan Andersen, men Martin Andresen).

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 15 mai 07, 08:13
Endret: 15 mai 07, 08:15

[quote=Jeg begynner å lure på om folk her inne er fornøyd med styrken på vårt lag ?? Jeg ønsker meg i hvertfall mye bedre spillere, ja helst over hele fjøla. Det er vel kun en spiller jeg ville beholdt uansett, og det er Tarik. Resten kan trygt byttes ut med noe bedre no.[/quote]

Hmm. Mener du virkelig at du ikke ville hatt med Piiroja uansett???

Jeg ville nå hatt følgende sentrallinje med uansett jeg:

Shabaan

Piiroja

Bjørkøy

Tarik

 

SÅ ville jeg heller brukt 10 mill på 1 høyreback og 1 sentral midtbanespiller


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 15 mai 07, 09:00
Åpne egen tråd gutter (jenter?)!!! Denne handler om spiss!!!

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 15 mai 07, 12:23
Opprinnelig postet av oleberg

Hmm. Mener du virkelig at du ikke ville hatt med Piiroja uansett???

Finnes bedre spillere ute enn Raijo også. Han er litt for cowboy etter min smak. Men selvfølgelig er han en av stjernene i dagens mannskap, i likhet med Jonna. Rami har for meg vært en skuffelse siden han kom til klubben. Er denne keeperen liksom rangert blant de 3 beste keeperne i Norge ?? Han har ikke vist noe som tilsier dette hittil. Blant de 6 så skal jeg kanskje være enig.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 16 mai 07, 09:36
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av oleberg

Hmm. Mener du virkelig at du ikke ville hatt med Piiroja uansett???

Finnes bedre spillere ute enn Raijo også. Han er litt for cowboy etter min smak. Men selvfølgelig er han en av stjernene i dagens mannskap, i likhet med Jonna. Rami har for meg vært en skuffelse siden han kom til klubben. Er denne keeperen liksom rangert blant de 3 beste keeperne i Norge ?? Han har ikke vist noe som tilsier dette hittil. Blant de 6 så skal jeg kanskje være enig.

Vi er ihvertfall enige i en ting og det er Rami

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 mai 07, 08:21
Endret: 17 mai 07, 08:24

Opprinnelig postet av Rune Haugen


Jeg begynner å lure på om folk her inne er fornøyd med styrken på vårt lag ?? Jeg ønsker meg i hvertfall mye bedre spillere, ja helst over hele fjøla. Det er vel kun en spiller jeg ville beholdt uansett, og det er Tarik. Resten kan trygt byttes ut med noe bedre no.

Man kan kjøpe gode spillere, men man kan ikke kjøpe et godt lag. Er det ikke noe som heter det?

Men samme hvor mye penger FFK har så kan man ikke kjøpe hvor gode spillere som helst. De aller beste spillerne vil uansett ikke spille i Norge. De vil heller være med der ting skjer. Dessuten har FFK ikke så mye penger.

Tar man utgangspunkt i hva som er realistisk å regne med, gitt at situasjonen er aom den er og med litt optimisme i forhold til hva visse rike onkler kan finne på, så er det ikke mange spillere på laget jeg ser at enkelt kunne vært byttet ut med en bedre. Shaaban? Med reserver Staw og Bråthen? Antagelig den sterkeste keepertrioen i TL. Hvordan kan vi lokke til oss en bedre keeper, en bedre 2. og 3. keeper enn dette? Piiroja er en av TL beste hodespillere både offensivt og defensivt. Gerrbrand er klok, rask, duellsterk og gir i likhet med Piiroja 100%. De utfyller hverandre og samarbeider meget bra. Hvor finner vi bedre stoppere som kunne vært aktuelle for FFK?

Kunne gått gjennom hele laget på den måten, men konklusjonen er at jeg ser ikke mange spillere som uten videre kunne vært byttet ut med en realistisk forsterkning. Nye spillere som kommer inn skal ikke bare "være" gode, de skal finne sin rolle i akkurat dette laget, og utfylle svakhetene i FFK pr idag. På papriet skulle Vourinen være akkurat en slik spiller. I praksis viser det seg å ha vært til ingen nytte at han bøttet inn mål for Honka - han scorer ikke i FFK av den grunn.

Pek på en spiller som har gått fra klubb til klubb og vært en suksess overalt hvor han har vært - og som kan være aktuell for FFK - hvis det finnes noen slike. Hvis ikke skulle jeg gjerne sett en bedre begrunnelse for å bytte ut hele laget minus Tarik.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 17 mai 07, 10:54

Syns ikke stallen er så ille. Vi trenger kanskje en eller to "klasse-spillere" for å forsterke,en lagspiller som kan heve hele laget, men å finne noen innenfor de budsjetter FFK  opererer med er ikke lett. Uansett så er det nesten alltid et sjansespill å legge en masse penger på noen man tror er bra. Det viser seg jo gang på gang i flere lag at det ikke alltid er lett å for "stjerner" å slå til i ny klubb.
Det er jo fler eksempler(i inn og -utland) på at en stall med spillere til mange millioner kroner ikke nødvendigvis er det beste laget. Samhandling, innarbeidet spillemønster og jevnt besatt lag kan kompensere mye for mangel av stjerner.Det er kanskje bedre å utvikle lagspillet med de resurser vi har, og utvikle egne ungdommer som går inn i systemet over tid?

Det er, som du skriver FOTR, også fler i FFK som holder god TL klasse. Hvorfor gamble med å skifte ut disse? Det er noe som heter; Vi vet hva vi har men ikke hva vi får....

---------------------------

RednWhite


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 mai 07, 12:21
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Opprinnelig postet av Rune Haugen


Jeg begynner å lure på om folk her inne er fornøyd med styrken på vårt lag ?? Jeg ønsker meg i hvertfall mye bedre spillere, ja helst over hele fjøla. Det er vel kun en spiller jeg ville beholdt uansett, og det er Tarik. Resten kan trygt byttes ut med noe bedre no.

Man kan kjøpe gode spillere, men man kan ikke kjøpe et godt lag. Er det ikke noe som heter det?

Men samme hvor mye penger FFK har så kan man ikke kjøpe hvor gode spillere som helst. De aller beste spillerne vil uansett ikke spille i Norge. De vil heller være med der ting skjer. Dessuten har FFK ikke så mye penger.

Tar man utgangspunkt i hva som er realistisk å regne med, gitt at situasjonen er aom den er og med litt optimisme i forhold til hva visse rike onkler kan finne på, så er det ikke mange spillere på laget jeg ser at enkelt kunne vært byttet ut med en bedre. Shaaban? Med reserver Staw og Bråthen? Antagelig den sterkeste keepertrioen i TL. Hvordan kan vi lokke til oss en bedre keeper, en bedre 2. og 3. keeper enn dette? Piiroja er en av TL beste hodespillere både offensivt og defensivt. Gerrbrand er klok, rask, duellsterk og gir i likhet med Piiroja 100%. De utfyller hverandre og samarbeider meget bra. Hvor finner vi bedre stoppere som kunne vært aktuelle for FFK?

Kunne gått gjennom hele laget på den måten, men konklusjonen er at jeg ser ikke mange spillere som uten videre kunne vært byttet ut med en realistisk forsterkning. Nye spillere som kommer inn skal ikke bare "være" gode, de skal finne sin rolle i akkurat dette laget, og utfylle svakhetene i FFK pr idag. På papriet skulle Vourinen være akkurat en slik spiller. I praksis viser det seg å ha vært til ingen nytte at han bøttet inn mål for Honka - han scorer ikke i FFK av den grunn.

Pek på en spiller som har gått fra klubb til klubb og vært en suksess overalt hvor han har vært - og som kan være aktuell for FFK - hvis det finnes noen slike. Hvis ikke skulle jeg gjerne sett en bedre begrunnelse for å bytte ut hele laget minus Tarik.

Det er jo en ønskedrøm fra min side da. At det er realistisk skjønner jeg også at det ikke er. Man må ta det skritt for skritt å fornye laget.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 17 mai 07, 14:28
Opprinnelig postet av HotDream

 Samhandling, innarbeidet spillemønster og jevnt besatt lag kan kompensere mye for mangel av stjerner.

Oppskriften til Eggens Rosenborg fra ca 1990 og framover. Mange spillere ble gode av å spille på RBK, mer enn at RBK ble et bra lag av at gode spillere kom dit. Står en viss respekt av det.

 

Rune Haugen,

skulle gjerne sett enkelte forsterkninger i laget selv. Men jeg synes det er morsomt å se spillere slå til når jeg har fulgt de en stund også. Det gleder litt ekstra etter Brannkampen at f.eks. Multe leverte en så bra figur, etter all den pesen han har fått, og som tildels har vært fortjent. Jeg synes også det er en egen verdi i å ha med Czwartek fremdeles, det gir en levende kobling tilbake til tiden i 2. divisjon, og personifiserer FFKs utvikling til Tippeliganivå. Det alene holder ikke for å forsvare en plass i startelleveren, men så lenge han klarer å holde på plassen så synes jeg det er litt ekstra moro. Jeg ser gjerne et seriegull til FFK, men ikke med spillere jeg ikke klarer å ha noe forhold til. Vi kunne sikkert ha importert et knallag fra Elfenbenskysten, men for meg er det helt greit å bare ha to spillere derfra. Syv hadde liksom ikke vært FFK lenger.  


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 mai 07, 17:13

Tiden er forbi når det gjelder å ha en bråte lokale spillere. Jeg for min del foretrekker et seriegull med bare utlendinger ( alle bør ikke komme fra Afrika ). Er det noe bedre å ha Jonna på laget ?? Han holder vel med LSK ?? Kvisvik er vel mer eller mindre Særpegutt ?? Tar ikke han for å være lokal heller. Jeg ser faktisk ikke forskjell på om de kommer langtbortistan i Norge, ellër om de kommer langtbortistan i resten av verden. Jeg går for å se bra fotball, og da vil jeg ha best mulig spillere på laget.


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 17 mai 07, 20:33

Tilbake til utgangspunktet, FFK trenger en klassespiss. EN spiss som holder TL nivå, pr idag er det kun Tarik som holder skikkelig TL nivå der framme. Fofana mangler fortsatt roa i med avgjørende/siste pasning skudd som gjør han til en god TL spiller. Ok at han skaper en del, men siste touch mangler. Han hadde vært en bra innbytter de siste 15 min samt fast FFK2 for å time siste pasninger/avslutninger.

West virker uinteressert og ligger nå på Adecco nivå, Hoås og resten av røkla fra svak Adecco til middels 2.div.

Hadde også gjerne sett en ny spiller som kunne bekle ytterposisjon, gjerne alternere høyre venstre. Hadde faktisk ønska at McDonald fortsatt var i FFK.

Håper at det finnes Adecco-lag eller 2 div lag rundt om i Norge som blar om for Hoås, Toth, Gardar sleng gjerne med Stadheim, Multa og Berg for den del, dersom ikke Szekes er gått sett et frimerka på han. (West er vel også på vei ut, ellers salgsobjekt han også).

Selvfølgelig avhengige av om man klarer å få inn 2 som holder TL nivå samt en lovende som forhåpentlig tar 2 laget som en mulighet til å innen 1-2 år bli TL spiller.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 17 mai 07, 23:30
På papriet skulle Vourinen være akkurat en slik spiller. I praksis viser det seg å ha vært til ingen nytte at han bøttet inn mål for Honka - han scorer ikke i FFK av den grunn.

Såvidt meg fortalt så har ikke Hevy spilt så mye ren spiss som han egentlig er, så jeg håper på noe fortsatt der... 17 mål kommer ikke av seg selv, selv om den finske ligaen skal være svakere enn den norske.....

Og når det kommer til multe og pac så håper jeg alt av penger til sommeren blir satset på høyresiden! Ihvertfall back som hovedpri..
Mulig Multe kan få godkjent mot Brann, men ikke mye mer!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 18 mai 07, 00:58

multaharju er ingen god tippeligaspiller. men han har innsats så det holder. syns det var morro å se at han spilte fra start mot brann. kanskje det setter et spor med at de andre bedre spillerne våre ser at innsats er det eneste som gjelder.

syns grønhagen gjorde en taktisk god jobb mot brann. får inn spillere som gir alt. få bjørkøy inn sentralt. er definitivt den plassen han er best på. han var veldig god mot brann. håper han fortsetter å spille på sentral midtbane fremover.

jeg ville hatt inn en ny høyreback. høyre midtbane. å en spiss som er en fighter. syns det er merkelig at toht ikke spiller mer. han er den eneste vi har på topp som gir 100% i alt han gjør. trenger en sånn foran



Flat Trådet Nøstet
Totalt 7 sider Alle

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f