Husk meg
Brukernavn
Passord

Bomringen vedtatt

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 03 mai 07, 15:25
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070503/NYHET/70503006/1002/AKTUELT#

Er det fler enn meg som frykter det kommer til å bli vanvittig dyrt å bruke bilen i vår kjære (lille) by i framtiden?

Det er planlagt bommer ganske tett opptil sentrum flere steder, er jo ikke akkurat noen kjempeby dette her.

Ser for meg å ta en tur å besøke familie eller venner 10 minutter unna kan bli en dyr fornøyelse i framtiden.

En annen ting er de pleier aldri å fjerne disse bommene når morroa er betalt, jeg mener de bruker jo bare 1/5 av pengene til veier i utgangspunktet, resten til snuskete bakmenn, administrasjon og wienerbrød.

Huff huff.

Når det er sagt så trenger vi å forbedre veiene

marle

Moderator

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 591

Lagt til: 03 mai 07, 15:33
Jeg er for bomring. Bedre det enn dårlige veier.

---------------------------

Sjefskodærn


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 15:36
Endelig får de ut fingeren. Jeg har vært for bom hele tiden, selv om det koster litt. Vi hadde ikke fått til dette hvis vi skulle venta på de som sitter på Tinget. Da hadde vi mest sannsynlig venta til vi var havna under torva.
Hvis vi ikke hadde fått bom så hadde det blitt sånn som nå. Vil vi ha det slik ??

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 03 mai 07, 15:55
40 spenn for å komme meg til Fredrikstad ÈN vei. Og det må jeg hver dag. 60 hvis jeg skal besøke venner på Ambjørnerød. Jeg gruer meg! Bra bussen ennå går forbi her innimellom...
Synd jeg ikke kan stemme på kommunevalget til høsten. Må bli kvitt dette røde skvipet.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 15:56
Skal si FRP får mange stemmer ved neste valg. NEI til bomring, disse pengene har vi bilister allerede betalt. Fa... så mye lettlurte velgere her i byen. Hadde det vært noe tak i dette Avgiftspartiet som styrer idag så hadde de liggi på trappene i Oslo og grint etter penger hver dag, har de vært der,nei, de sier : sånn er det bare. makan til folk som styrer denne byen.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 15:58
Skru av skilta og kjør gratis igjennom eller kjøp en slik spray som gjør at skiltet blir uleselig når bildet blir tatt, jeg oppfordrer faktsik til slikt når vi som allerede har betalt for slike tingen ikke får det vi har betalt for.

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 mai 07, 16:00
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Skal si FRP får mange stemmer ved neste valg. NEI til bomring, disse pengene har vi bilister allerede betalt. Fa... så mye lettlurte velgere her i byen. Hadde det vært noe tak i dette Avgiftspartiet som styrer idag så hadde de liggi på trappene i Oslo og grint etter penger hver dag, har de vært der,nei, de sier : sånn er det bare. makan til folk som styrer denne byen.

FrP ville legge det ut til folkeavstemning. "La folket bestemme", er populismens svar på det meste.

Det selvsagt viktig å lytte til folket, men det er også viktig med ansvarlige politikere og langsiktig/forutsigbar politikk.

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 03 mai 07, 16:06
FrP er ikke noe bedre. Når alt kommer til alt har de ikke baller til si klart nei. Dette fører heller til færre velgere ved neste valg....

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mai 07, 16:07
bommen blir aldri borte

---------------------------

http://keiko99.net


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 03 mai 07, 16:13
Det var noe slikt som skjedde i Tønsberg, folket sa nei til bom ergo ingen vei (tror det var snakk om bom for finansiering av 2. fase, dvs kollektivtransport). Innbyggere i hverken fredrikstad eller andre byer er vel særlig fornøyde med dagens veier? Tror ikke det er mange veier i dette landet de siste 20-30 årene som er fullfinansiert av staten? Tror den beste måten å få både veien og en størst mulig hjelp fra staten går igjennom handling lokalt, vise at her blir det tatt grep osv. noe som et nesten samlet kommunestyre og formannskap har vedtatt. Samtidig blir vel bussprisene satt ned til 10kr? innenfor kommunegrensa.

La brukerne av veien ta en stor del av kostnadene, avgiftene på bil er ikke nok til at alle i dette landet som vil ha en ny vei kan få det uten å betale ekstra. Skulle alt ha gått over avgifter og skatteseddelen ville en person i Finmark el ha betalt for veier på Østlandet han eller hun kanskje aldri vil bruke... Det er vel ikke spesielt riktig det heller?

Og til slutt til Martin_, du kjører tydeligvis moped foreløpig (siden du ikke kan stemme), det er vel gratis å passere bommer med motorsykkel eller moped? El-bil er vel også gratis, så når du er gammel nok til å kjøpe bil kan du kjøpe EL-bil, billigere i drift, mindre avgifter, kan kjøre i kollektivfelt og gratis parkering på kommunaleiendom? (De siste tror jeg stemmer, men ikke helt.)

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


ajg

Landslagsspiller
Ble medlem: 03 jun 03
Innlegg: 2205

Lagt til: 03 mai 07, 16:16

Opprinnelig postet av Costanza

FrP ville legge det ut til folkeavstemning. "La folket bestemme", er populismens svar på det meste.

Det selvsagt viktig å lytte til folket, men det er også viktig med ansvarlige politikere og langsiktig/forutsigbar politikk.

Fra Frp sitt partiprogram:

"Statens totale overføringer til veisektoren er under en tredjedel av hva staten krever inn i form av bilrelaterte avgifter. Det bør være større sammenheng mellom det staten tar inn i bil- og transportrelaterte avgifter, og det staten bruker på bygging og vedlikehold av infrastruktur.  Innkreving av bompenger er kostbart, og det er behov for å finne mer kostnadseffektive og rettferdige finansieringsordninger innen samferdselssektoren."

---------------------------

Frihet for Ultras!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 03 mai 07, 16:16
Stem blått, stem høyre.

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 16:22
Så alle dere som vil ha bom. Hvorfor skal vi da ha bom på alle gamle veier også ikke bare den ene nye som kommer, dette er også faktisk ulovlig i henhold til EU. En skal kun betale på den veien en kjører på og den må være ny.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 16:27
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Skal si FRP får mange stemmer ved neste valg. NEI til bomring, disse pengene har vi bilister allerede betalt. Fa... så mye lettlurte velgere her i byen. Hadde det vært noe tak i dette Avgiftspartiet som styrer idag så hadde de liggi på trappene i Oslo og grint etter penger hver dag, har de vært der,nei, de sier : sånn er det bare. makan til folk som styrer denne byen.


Samme hva vi har på Stortinget. Vi hadde ikke kunnet unngå bom uansett. Hadde FRP regjert alene med flertall så kanskje, men da hadde det sikkert gått ut over noe annet. Tror du virkelig at vi får mer penger hit til byen om FRP-lokalt har flertall ?? ALDRI I LIVET. Det hadde blitt den samme smørja uansett. Lettlurt velger jeg, langt i fra. Lokalt har jeg aldri stemt, og kommer heller aldri til å gjøre det. Alt for mye surr her i byen.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 16:28
Endret: 03 mai 07, 16:29
Hvis du ikke stemmer lokalt bør du vel helt ærlig ikke uttale deg her heller i denne diskusjonen, eller?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 16:28
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Så alle dere som vil ha bom. Hvorfor skal vi da ha bom på alle gamle veier også ikke bare den ene nye som kommer, dette er også faktisk ulovlig i henhold til EU. En skal kun betale på den veien en kjører på og den må være ny.


Da hadde det kommet inn mye penger du.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 16:29

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Så alle dere som vil ha bom. Hvorfor skal vi da ha bom på alle gamle veier også ikke bare den ene nye som kommer, dette er også faktisk ulovlig i henhold til EU. En skal kun betale på den veien en kjører på og den må være ny.


Da hadde det kommet inn mye penger du.

Det er faktisk reglene, ikke jeg som har bestemt, men i Norge så bryter de reglene som de er pliktet til å følge.


Svupzz

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 329

Lagt til: 03 mai 07, 16:31
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Så alle dere som vil ha bom. Hvorfor skal vi da ha bom på alle gamle veier også ikke bare den ene nye som kommer, dette er også faktisk ulovlig i henhold til EU. En skal kun betale på den veien en kjører på og den må være ny.


Ganske bra spørsmål egentlig, men svaret er vel 1)veistandar, alle kan ikke kjøre den veien som ikke har bom siden de veiene ofte er små og ikke vil klare den ekstra belastningen det vil medføre, veien vil da bli så slitt og dårlig at det vil være et behov for en ny vei der og. Da er vi vel tilbake til begynnelsen, altså "enda en bom". 2) sikkerhet, alle kan ikke kjøre den samme dårlige veien, tenk deg 1000 trailere nedover Veumveien, tror ikke alle hadde vært særlig glad for det. 3) økonomi, blir alle veier bombelagt vil pengene komme raskere inn, veiene raskere bygd og kanskje bommene forsvinner raskere?

---------------------------


Stolt Oslo Aristokrat


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 03 mai 07, 16:31
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Hvis du ikke stemmer lokalt bør du vel helt ærlig ikke uttale deg her heller i denne diskusjonen, eller?


Det er et typisk argument folk kommer med. Det er noe av det dummeste jeg hører. Tror du ikke jeg har meninger for det eller ??
Hvorfor skal jeg stemme på partier jeg ikke er enig i ??

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 03 mai 07, 16:32

Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Hvis du ikke stemmer lokalt bør du vel helt ærlig ikke uttale deg her heller i denne diskusjonen, eller?


Det er et typisk argument folk kommer med. Det er noe av det dummeste jeg hører. Tror du ikke jeg har meninger for det eller ??
Hvorfor skal jeg stemme på partier jeg ikke er enig i ??

Nei dette er ikke typisk, da får du starte eget parti og så diskutere her,hehe



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f