Husk meg
Brukernavn
Passord

Før kamp: Tromsø - FFK (5. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 02 mai 07, 17:12
Enig i at det kan være bra å bruke Koaudio og Fofana sammen. Husker ikke helt hvem det var, men jeg mener å ha hørt at noen eksperter er overrasket over at det er Fofana FFK har valgt å satse på, og at det er Koaudio som er det største talentet. Dessuten tror jeg Vif var meget interessert i kun sistnevnte. Jeg er ikke sikker på dette, og jeg synes uansett at Fofana er knall og bør få mer spilletid.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 02 mai 07, 17:20
Enig. Har ikke sett så mye til  Koaudio, men jeg mener at Fofana absolutt bør være en, om ikke fast spiss, så bør han være den mest brukte på topp sammen med Tarik. Så første omgangen FFK-Viking om igjen på TVn her om dagen. Makan til dribling . Tipper han blir den "nye tarik" i år. Når måla kommer, blir de mange...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 02 mai 07, 17:21
Fofana og Kouadio har bortimot de samme forutsetningene for og lykkes, men det er nok enklere og fighte for en spissplass en en plass i midten. Husker jeg la ut en link som siterte ett Afrikansk fotballforum som rangerte Fofana i helt toppklasse blant de afrikanske talentene. Der Fofana var en rask og målfarlig angriper, og kouadio er en mer sentral playmaker, som er mere stasjonær og bedre overblikk.

torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 02 mai 07, 19:25
Endret: 02 mai 07, 19:26
kouadio har ikke fått til noe særlig på blaget og tror hann er langt unna.....

som sagt så skal det endel mer til å få plass der han spiller også,,,

innvandrer

Juniorspiller

Ble medlem: 27 sep 05
Innlegg: 208

Lagt til: 02 mai 07, 20:19
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Da har jeg mer tro på Kuoadio på midten, han er liten og lett men har bra teknikk og et godt blikk for spillet. Savner å se Fofana og Kuoadio spille mer sammen, tror de to kan løfte hverandre til uante høyder.
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?

---------------------------

Da Knut Torbjørn Eggen skrek så han måtte gå på do, hadde ikke spillerne noe valg. 13 målsjanser, årets første seier og et fyrverkeri av en fotballkamp ble resultatet. (FFK-VIF 2006)


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5388

Lagt til: 02 mai 07, 20:34
Opprinnelig postet av innvandrer
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?


Denne kvoten ble økt fra to til tre spillere før denne sesongen

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 02 mai 07, 21:54
Endret: 02 mai 07, 21:57
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av innvandrer
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?


Denne kvoten ble økt fra to til tre spillere før denne sesongen

I tillegg vil West bli sett på som EU-spiller fra 2009.

"For å bli sett på som EU-spiller må spilleren ha bodd fem år i Norge og vært i en klubb de siste tre årene. Deretter må han søke og fremlegge dokumentasjon som bekrefter dette for å gå utenom kvoten."

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


TothNR1

A-lagspiller

Ble medlem: 25 okt 06
Innlegg: 337

Lagt til: 02 mai 07, 23:07
Endret: 02 mai 07, 23:18

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av innvandrer
Vil ikke da West bli skviset ut av "utenfor EU kvoten"?


Denne kvoten ble økt fra to til tre spillere før denne sesongen

I tillegg vil West bli sett på som EU-spiller fra 2009.

"For å bli sett på som EU-spiller må spilleren ha bodd fem år i Norge og vært i en klubb de siste tre årene. Deretter må han søke og fremlegge dokumentasjon som bekrefter dette for å gå utenom kvoten."

www.ffksupporter.net/nyheter/nyhet.php

han har bare kontrakt tee 2008 da..;D

---------------------------

CUPVINNER 06


Dokka

A-lagspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 755

Lagt til: 02 mai 07, 23:53
West blir etter 2008, håper jeg

---------------------------

Cupfinale 2006, en utrolig opplevelse.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mai 07, 00:11

Ser med forundring at flere her inne vil endre laget for å "tilpasse" det neste motstander, Tromsø. Det er jo negativ tankegang og er med på å fortsette trenden vi har som et dårlig bortelag. Vi bør stille med det laget som er best, og det er vel per dato samme mannskap som spillte mot Viking.... Det er vårt spill som skal ta rotta på Tromsø, vi skal være sjefer i kraft av at vi er et bedre fotball-lag enn motstanderen borte som hjemme. Vi skal stole på egne ferdigheter, ikke gå ut med en negativ spillestil som er tilpasset motstander. Vi skal gå på banen for å vinne og ikke for å unngå å tape.

 

---------------------------

RednWhite


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 03 mai 07, 06:22

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Kent
Samme lag som mot Viking! Gjør de mer enn 1 endring fra det laget som rundspilte Viking i 1. omgang blir jeg forundret....

Tror ikke det hadde vært så dumt med en god hodespiller til inn på laget mot Tromsø, men ellers er jeg enig.

 

Ja hadde de bare hatt noen! Enig i at å bytte en frisk Raio med VM vil kunne gi mer hodestyrke uten at det vil påvirke laget nevneverdig på andre områder. Men la for all del midtbanen og angrepet forbli uforandret!

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 03 mai 07, 08:28
Hva med denne lag oppstillingen da ?

---Rami--

--Patrik gerbrand---VM----Raio---Prytz

---jonna--martyn--ramberg--kvisvik

tarik og fofana

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 mai 07, 08:31
Opprinnelig postet av keiko99
Hva med denne lag oppstillingen da ?

---Rami--

--Patrik gerbrand---VM----Raio---Prytz

---jonna--martyn--ramberg--kvisvik

tarik og fofana
Bytt ut Ramberg med Kouadio

ffkmufc

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 des 04
Innlegg: 4082

Lagt til: 03 mai 07, 08:32
Den er bra den keiko men tviler på at PAC blir satt ut av laget. Håper Piiroja starter denna kampen. Hadde også vært bra om Berg var klar til å krige i denna kampen. Jonna må spille på høyre nå også, for vi trenger Tarik foran.

kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5513

Lagt til: 03 mai 07, 08:33
Opprinnelig postet av HotDream

Ser med forundring at flere her inne vil endre laget for å "tilpasse" det neste motstander, Tromsø. Det er jo negativ tankegang og er med på å fortsette trenden vi har som et dårlig bortelag. Vi bør stille med det laget som er best, og det er vel per dato samme mannskap som spillte mot Viking.... Det er vårt spill som skal ta rotta på Tromsø, vi skal være sjefer i kraft av at vi er et bedre fotball-lag enn motstanderen borte som hjemme. Vi skal stole på egne ferdigheter, ikke gå ut med en negativ spillestil som er tilpasset motstander. Vi skal gå på banen for å vinne og ikke for å unngå å tape.

 

 

Det du sier her er jo det Eggen fremmet i de sesongene han trente FFK. "Suksess hjemme er det samme som suksess borte". Med fasit i hånd kan vi si at det feilet big time. Det er forskjell på hjemme og borte for FFK. Vi har slått Lyn og Viking hjemme. Vi tapte 3-0 for LSK uten å ha skapt en sjanse og vi er det eneste laget som har avgitt poeng til Aafk. Ser man på kampene mot TIL de siste sesongene ser det også ut som det er forskjell.

Da er det lov å være litt smart. 1 poeng borte er et ok resultat uansett motstander. Med den innstillingen overlater man til hjemmelaget å angripe, mens man selv kan kontre.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


GoFFK

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 06
Innlegg: 105

Lagt til: 03 mai 07, 10:21
Så dere denne?
http://www.fxt.no/tippeligaen/tromso/article1005166.ece
Rush anbefaler forsvaret å holde mer!!!
Sikkert et smart triks fra Rushfeld som er spiss.
Får dette noen betydning?
Da har vi dette pluss publisiteten rundt behandlingen av Tarik. Spennende å se om det blir noen holdningsendringer blant dommerne.

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mai 07, 10:28
Endret: 03 mai 07, 10:36

Defensiv tankegang. Det gir ikke framgang. Det er de lagene som styrer kampene som havner i toppen av TL. Hva som er "smart" kan jo selvfølgelig diskuteres, men en positiv innstilling er helt nødvendig for å yte max. Gnåling om hva som har hendt i foregående sesonger under andre trenere og med annet mannskap er ikke med på å styrke troen på egne ferdigheter. Psyke er en viktig del av all idrett, og negativ fokus på ting som f.eks kunstgress, motstanders spillemønster og tidligerer fiaskoer er ikke med på å heve laget til nye høyder. Det må bygges på egne ferdigheter og troen på disse.

Når det gjelder Eggen, så hadde han jo rett, men laget hadde ikke evnen til å mobilisere før de hadde kniven på strupen, eller når kampen var helt avgjørende for videre spill i TL eller cup. Det er innstillingen som er forskjellen . Eksempler: Cupen  i fjor, borteseier mot Lyn i fjor, borteseier mot Start i siste kamp når vi måtte vinne osv....

Lillestrøm-kampen er jo et eksempel på å "stå med lua i handa". Du kan da vel ikke si at vi ikke "lot" LSK angripe? Hvor var kontringene du snakker om? Vi skapte ikke en sjanse..... Var LSK alt for gode eller var det vi som var altfor dårlige med en defensiv tankegang? Gikk ihvertfall skikkelig galt....

---------------------------

RednWhite


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 03 mai 07, 10:46

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 03 mai 07, 11:11
Såvidt jeg vet så har vel ikke Tromsø noen som engang kan fylle halve skoa til Bernier.. Hvem kommer inn for ham?

oleberg

Landslagsspiller

Ble medlem: 29 sep 03
Innlegg: 1341

Lagt til: 03 mai 07, 11:48

Opprinnelig postet av Bedreviteren
For meg er det en gåte at noen er i nærheten av å vurdere Stadheim fremfor Kvisvik........

Ja-enig. Blir nesten det samme som å vurdere om jeg skal spille med Gerrard eller Diao  sentralt på midten

Stadheim er sentralspiller - basta. Du ser det selv på kroppspråket hans også. Trives ikke på kanten.



Flat Trådet Nøstet
Side 4 av 9 4

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f