Husk meg
Brukernavn
Passord

Supporterkorpset - Får ikke spille mer på stadion

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 27 apr 07, 17:44
Opprinnelig postet av Bedreviteren


   Dessuten dem hadde tid til å spille you never walk alone. Håper jeg slipper å høre den på Søndag, da den har ingenting med FFK å gjøre.......



Dette var kun på åpninga av ny Stadion, og da fikk supporterkorpset spille også. Så hvorfor klage ?? At you never walk alone ikke burde spilles er jeg ellers enig i.

stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 27 apr 07, 18:51

Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Rett og slett noe forbanna tull, de skal være glad at noen gidder å stille opp, klubben begynner å bli litt vel mye ikke folkelig synes jeg nå.
Hornmusikken stiller opp for 35000 spenn ja,jeg synger på kamp uten betalt samt at jeg betaler for inngangen

 

 

Hmmm.Nå ble jeg plutselig snudd i mitt syn.Enig med Paco.Dette stiller saken i et helt annet lys.

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 apr 07, 19:11
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Rett og slett noe forbanna tull, de skal være glad at noen gidder å stille opp, klubben begynner å bli litt vel mye ikke folkelig synes jeg nå.
Hornmusikken stiller opp for 35000 spenn ja,jeg synger på kamp uten betalt samt at jeg betaler for inngangen


Har du skrevet en kontrakt som binder deg til å bruke x-antall timer før hver eneste kamp for å underholde andre, uansett vær?

Har du bindt deg til å være med på x-antall bortekamper hver sesong?

Når jeg var nede på brygga før LYN-kampen, så hele byen kledt i rødt, så syns jeg at supporterkorpset var en av de tingene som virkelig var prikken over i`en. De lagde virkelig liv der de gikk, og dette var noe jeg kunne dra glede av der jeg satt med halvliteren min i hånda. Har du tenkt over at de faktisk sier fra seg denne anledningen til å delta i festen for å lage festen bedre for oss andre?

Og når det gjelder pengene...
Hvor mye uniformer (om det så bare er gensere), vedlikehold av instrument osv... tror du virkelig man får for 35000 spenn?
Og hvor mange timer tror du ikke disse menneskene legger ned i å underholde oss andre?
(Jeg tror de begynte rundt 12.00 før kampen mot Lyn)
Jeg tviler sterkt på at de går i pluss for å spille for plankehaugen når man tenker på hvor mye det koster å overhale instrumenter som har vært ute i regnvær osv...

Jeg syns det er synd om ikke supporterkorpset skal få lov til å spille en låt eller to før kamp og i pausa, 
men det er også forståelig at de må prioritere sponsorer.
Men når du og flere andre her inne undergraver jobben de virkelig gjør for plankehaugen, klubben og generelt livet i byen på kampdagen så syns jeg at det er smålig...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 apr 07, 20:03

Opprinnelig postet av JJunior
Men når du og flere andre her inne undergraver jobben de virkelig gjør for plankehaugen, klubben og generelt livet i byen på kampdagen så syns jeg at det er smålig...

Mange mennesker gjør mye viktig for klubben. Tenk på alle de som stiller på dugnad etter dugnad, de som er med på bortekamper, hjemmekamper, cupkamper mot bedritne søttendedivisjonslag, de som står og synger time etter time under kamp, Klokan som heier, banner og sverter for å få åndsingene til å synge, styret og ledere i PH, vakter, osv, osv.

INGEN av disse får betalt...

Jeg synes faktisk ikke noe om at PH skal betale for at de skal spille... Dersom folk ikke gidder delta i korpset - eller gidder bruke tid på det de synes er morsomt og/eller hobbyen sin - fordi de ikke lenger får betalt, ja da synes jeg de kan gi f__n. 

Jeg, som mange andre her inne, legger ned titusner av kroner på FFK i form av billetter, medlemsskap, mat og drikke på kampene, reiser, andre arrangement for FFK og - ikke minst - supporterstsæsh. Skjønner ikke hvorfor folk som utøver hobbyen sin skal få betalt for det... Hvis de tidligere BÅDE har fått betalt OG har sluppet gratis inn på stadion alle mann, må jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg synes det er shite.

Hadde jeg visst det hadde jeg jaggumeg blåst støvet at cornet`en min (evt. dratt frem fela) og lært meg en håndfull sanger...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 apr 07, 20:56
Opprinnelig postet av denialsander

Mange mennesker gjør mye viktig for klubben. Tenk på alle de som stiller på dugnad etter dugnad, de som er med på bortekamper, hjemmekamper, cupkamper mot bedritne søttendedivisjonslag, de som står og synger time etter time under kamp, Klokan som heier, banner og sverter for å få åndsingene til å synge, styret og ledere i PH, vakter, osv, osv.

INGEN av disse får betalt...



Det å sammenligne med supportere blir feil, da arrangementet er til FOR supporterne.
Supporterne betaler for en opplevelse.

Det å sammenligne med vakter og kioskpersonale osv.. blir mer riktig, men jeg tror ikke det er helt riktig
at de ikke får betalt.
Mange av de som bidrar på hjemmekamper representerer ofte organisasjoner som FÅR betalt.
(http://fredrikstadfk.no/default.asp?ArtID=184)

Og det er selvfølgelig ingen som forlanger at vakter osv.. må selv betale for utstyret de bruker?
FFK stiller med utstyr, akkurat som det er vanlig å kompensere folk for bruk av eget utstyr (som musikkinstrumenter).
Opprinnelig postet av denialsander

Jeg synes faktisk ikke noe om at PH skal betale for at de skal spille... Dersom folk ikke gidder delta i korpset - eller gidder bruke tid på det de synes er morsomt og/eller hobbyen sin - fordi de ikke lenger får betalt, ja da synes jeg de kan gi f__n. 

Jeg, som mange andre her inne, legger ned titusner av kroner på FFK i form av billetter, medlemsskap, mat og drikke på kampene, reiser, andre arrangement for FFK og - ikke minst - supporterstsæsh. Skjønner ikke hvorfor folk som utøver hobbyen sin skal få betalt for det... Hvis de tidligere BÅDE har fått betalt OG har sluppet gratis inn på stadion alle mann, må jeg være ærlig nok til å innrømme at jeg synes det er shite.

Hadde jeg visst det hadde jeg jaggumeg blåst støvet at cornet`en min (evt. dratt frem fela) og lært meg en håndfull sanger...



Man skulle nesten tro at hver enkelt musikant får 35000 utbetalt for å møte opp på måten du beskriver dette...
Det er som sagt en gruppe som er leid inn for å underholde, så det er ikke snakk om at hver enkelt musiker tjener seg rik på dette opplegget her.

Vi kan vel bare konstantere at vi ikke er enige, og jeg må si at jeg syns at sammenligningen din mellom folk som er leid inn for å underholde, og folk som betaler for å bli underholdt er litt søk...
Det at du personlig ikke syns at hornmusikk er BRA underholdning er ikke relevant i denne sammenhengen.
Plankehaugen har tydeligvis bestemt at supporterkorpset er med på å lage liv, og jeg personlig må si meg enig med dem.

Men trådens tema omhandler egentlig at supporterkorpset ikke får spille INNE på stadion, noe jeg også har skrevet at jeg har forståelse for.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 27 apr 07, 21:04

Opprinnelig postet av JJunior
Det at du personlig ikke syns at hornmusikk er BRA underholdning er ikke relevant i denne sammenhengen.
Plankehaugen har tydeligvis bestemt at supporterkorpset er med på å lage liv, og jeg personlig må si meg enig med dem.

Så hans meninger er irrelevante, mens dine er viktige?

---------------------------

Norgesmester


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 27 apr 07, 21:12

Helt Greit at døm ikke skal spille mer
mener at det var noe tull uansett,, Det blir ikke stemning vettø,,
vi blir jo gjort til latter av andre supportere som kommer på stadion,,
fakta faan

---------------------------

MaRcUs -- Står Vi En For Alle Og Alle For En !!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 27 apr 07, 21:23
Endret: 27 apr 07, 21:23
Opprinnelig postet av DrDRE

Opprinnelig postet av JJunior
Det at du personlig ikke syns at hornmusikk er BRA underholdning er ikke relevant i denne sammenhengen.
Plankehaugen har tydeligvis bestemt at supporterkorpset er med på å lage liv, og jeg personlig må si meg enig med dem.

Så hans meninger er irrelevante, mens dine er viktige?



Vennligst les hele innlegget mitt.
Jeg sier at hans meninger om underholdningsverdien i supporterkorpset er irrelevante.
Jeg sier IKKE at mine meninger er viktige.

Det eneste som er relevant/viktig er at Plankehaugen har bestemt seg for å LEIE inn supporterkorpset.
Jeg antar at det er på grunn av at de mener at korpset er med på å lage liv.
(Dette er bare en antakelse. Jeg har ingen link)
Jeg nevner så i en bisetning at jeg er enige med plankehaugen.


Tankeeksperiment:
Du skal ha et arrangement (bryllup eller lignende), og skal leie inn ett storband, band eller en eller annen form for underholdning.
Hadde du:
A: Spurt hvor mye de skulle hatt betalt?
eller:
B: sagt til dem at de kan bare gi f___ i å ta betalt, for de får tross alt en anledning til å drive med 
hobbyen sin.

FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 apr 07, 21:42

Korpsmusikk i sin alminnelighet er ikke min favorittmusikk heller. Langt i fra. Men når det skal lages litt høytidelig stemning så passer det inn på et vis. Ompa meg her og ompa meg der men det er i alle fall levende musikk.

35.000 høres mye ut, men hvis det er et helt korps som skal dele dette for en hel sesong, så blir det ikke mye på hver pr kamp. Likevel er det litt underlig at korpset skal være de eneste som får betalt for å gjøre en aktiv men frivillig supporterinnsats. Det har kanskje sine grunner, men jeg ser dem ikke helt.

Forøvrig synes jeg ikke det er noe tap for stemningen hvis korpset spiller i bygatene og utenfor stadion før kamp. Når det blir hjemmeseier kan de gjerne blåse en trall etter kamp også, for min del. Eller en sørgemarsj ved tap.

Hele byen kledd i FFK-flagg og hornmusikk setter et preg på byen. Det kan ikke være bedre enn at byen er "kledd til fest" hver gang det er hjemmkamp på stadion. Da må bare korpset gidde å spille uten å få betalt, og folk flest må klare å la flaggene få stå i fred. Så kan det bli riktig bra dette.

 

 


Vlad

A-lagspiller

Ble medlem: 30 mar 03
Innlegg: 723

Lagt til: 27 apr 07, 22:04
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Bedreviteren


   Dessuten dem hadde tid til å spille you never walk alone. Håper jeg slipper å høre den på Søndag, da den har ingenting med FFK å gjøre.......



Dette var kun på åpninga av ny Stadion, og da fikk supporterkorpset spille også. Så hvorfor klage ?? At you never walk alone ikke burde spilles er jeg ellers enig i.

regner med at det var et engangstilfelle ja.. alt annet blir patetisk..ingenting imot pool eller sangene deres,men om noen huer har fått for seg at vi skal adoptere den sangen blir vi ledd ut av alle andre...

---------------------------

Pølsekøen Ultras-to i brød for faen og kaffe med melk.
Kom hjem Roger!!!! Kom hjem


DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 27 apr 07, 22:04

Opprinnelig postet av JJunior
Jeg nevner så i en bisetning at jeg er enige med plankehaugen.

Det var akkurat den lille bisetningen din jeg synes var ganske morsom, derav mitt innlegg, mest ment humoristisk...

---------------------------

Norgesmester


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 27 apr 07, 22:19

Opprinnelig postet av JJunior

Tankeeksperiment:
Du skal ha et arrangement (bryllup eller lignende), og skal leie inn ett storband, band eller en eller annen form for underholdning. 

Tankeeksperimenter er skøy. Jeg spilte gitar i et band sammen med en del kamerater. Vi ble spurt om å spille i et 50-års-lag. Spilte vi? Ja. Fikk vi betaling? Nei.

Jeg har sikkert spilt 20 konserter med ulike band og i ulike sammenhenger. Den eneste gangen jeg har fått betalt var når bandet fikk ei kasse pils for å spille på et konsertlokale i Oslo... 

Jeg forstår hva du mener, men er allikevel uenig. :)

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 27 apr 07, 22:47
Endret: 27 apr 07, 22:48
Opprinnelig postet av denialsander

Tankeeksperimenter er skøy. Jeg spilte gitar i et band sammen med en del kamerater. Vi ble spurt om å spille i et 50-års-lag. Spilte vi? Ja. Fikk vi betaling? Nei.

Jeg har sikkert spilt 20 konserter med ulike band og i ulike sammenhenger. Den eneste gangen jeg har fått betalt var når bandet fikk ei kasse pils for å spille på et konsertlokale i Oslo... 

Hmm. Det er noe uventet kjent med denne historien. Ikke akkurat som et deja-vu, men nesten.

Skjønt vi klarte å få betalt et par ganger. Har en kompis som er en ganske dyktig selger, og han fikk halvparten av overskuddet for å skaffe oss betalte spillerjobber. Det virket. Det vi satt igjen med dekket akkurat utgiftene bandet hadde i forbindelse med spillejobbene. Og da får man jo si seg fornøyd, når man slipper å betale for å ha det moro.


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 27 apr 07, 23:33
hva med om alle i plankehaugen tar med blokkfløyta fra barenskolen og spiller "fredrikstadgutter", sparer vi 35k......


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 27 apr 07, 23:48
Opprinnelig postet av torkr
hva med om alle i plankehaugen tar med blokkfløyta fra barenskolen og spiller "fredrikstadgutter", sparer vi 35k......

ikke vondt ment men blokkfløyte høres faktisk bedre ut.

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 apr 07, 00:01
Opprinnelig postet av Vlad
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Bedreviteren


   Dessuten dem hadde tid til å spille you never walk alone. Håper jeg slipper å høre den på Søndag, da den har ingenting med FFK å gjøre.......



Dette var kun på åpninga av ny Stadion, og da fikk supporterkorpset spille også. Så hvorfor klage ?? At you never walk alone ikke burde spilles er jeg ellers enig i.

regner med at det var et engangstilfelle ja.. alt annet blir patetisk..ingenting imot pool eller sangene deres,men om noen huer har fått for seg at vi skal adoptere den sangen blir vi ledd ut av alle andre...

Hva mener du !er mange toppklubber i europa som har felles suportersanger,hørt om blå bobler med kai robert hehe

paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 28 apr 07, 00:04
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av Bob Page
Tragisk. Det var jo noe av den beste underholdninga før kamp og god "oppvarming" for Plankehaugen.


Nå må du kødde med meg, eller så er vi uenig.

Versjonen av foreksempel "For Fredrikstad" spilles jo så sakte at den er umulig å synge etter. Dessuten er ikke vi Sølvguttene fra det blide Vestland heller. Kirkekor synger etter korps, en supporterklubb brøler sanger som støtter laget.
Korps ødelegger alt som har med fotball og gjøre helt forferdelig flaut og harry,dette var det beste som kunde hende FFK

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 28 apr 07, 00:20
Beste som kunne hende FFK. Da har du ikke store forhåpninger...... Fillesak egentlig.......

b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 28 apr 07, 00:22

Da er røret og dobbeltmoralen på plass igjen, ikke i klubben, men på ny blant tilhengerskaren. Korpset har gjort en jobb, jobben er ferdig, ny stadion er på plass og ny policy gjelder! 

Kr. 35.000,- samt sesongkort til et korps med 20-30 mann, og vips vi har en kostnad /tapte inntekterer på 100.000,-.  Klubben må for h.....være kostnadsbevisst m.t.p. realitetene med ny stadion,spillere og administrasjon. Og hvem  av dere legger 100.000,- på bordet når ny spiller trengs til høsten??? Ikke deg nei, for igjen forventer du at Terje Høili skal betale?

Vi takker korpset for hygelig spill inne på stadion, håper de fortsetter "off the record", og gleder oss over at FFK som klubb tar ansvar for egen økonomi så man forhåpentligvis slipper å krype på knærne til Terje H. & co. og Værstefolk for å "slukke branner".

Tilslutt: Korpsmusikkens lyd bærer svært dårlig på den nye stadion, mot Lyn hørte man lyden kun når de var i nærområdet, og da er vel noe av  poenget også borte. Alt har sin tid.............. dette er fornuft, ikke arroganse!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 28 apr 07, 07:16
Endret: 28 apr 07, 07:17
Uansett hvordan man vrir og vender på det, misliker eller liker det, vil beholde tradisjonen eller ha den bort, så klinger det langt bedre i mine ører dersom Plankehaugen bruker 35.000 kroner på å støtte supporterkorpset fremfor 70.000 kroner på en hest.

Og nei, jeg klarer faktisk ikke å komme over det med den hesten...

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 7 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f