Husk meg
Brukernavn
Passord

Pål andrè trenger mer hjelp og støtte.

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 24 apr 07, 17:04
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Opprinnelig postet av Rune Haugen


VM har ikke vært god i noen av kampene. Så vi er nok uenige vi 2.

 

Hvilke kamper har du sett æ? VM har vært en av FFK`s beste i de tre første kampene i år, slet litt mot ålesund, men var bunnsolid mot Lyn og gjorde en meget god kamp mot LSK, våkn opp litt æ.

Har sett alle 3. Og jeg er ikke blitt imponert over VM. Langt der i fra.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 24 apr 07, 17:08

Blir mye sjonglering, i denne formasjonen har man ingen offansive rivjern, bare taklinsterke berg og fintspillende Tarik og Kvisvik. det må være plass til en fjerde mann på midten, det kunne gått og spilt en mer tysk 4-4-2 variant. Da med en midbanespiller som ligger bak de tre på midten, da kommer kvisvik og tarik mer inn i banen.  Nesten som en 4-1-3-2. Eller minfavoritt formasjon, litt AC milan inspirert 2-3-2-1-2 formasjon... eller kanskje ikke.

                                              Shaaban

                                     Gerrbrand        Raio

                    Pål Andre            Berg                Multe

                                      Ramberg   Bjørkøy

                                                 Kvisvik

                                    Fofana                Tarik

 

To raske bevegelige spillere på topp som lager plass og rom for Kvisvik, samt to indreløpere og ett defansivt anker, ulempen med Berg er at han ikke er så god på lang pass og cross, skulle hatt en Risholt type her. Bruke Backene som mere vingbacker som enten følger opp på angrep, eller som starter angrepp med dype crosser, ulempen med multe er at han ikke er vensterbeint og vi mister da muligheten så fremt Berti er skadd. Spissen trekker ut til siden og kan opperer som vinger så fremt playmakern trekker frem og inn i boksen.berg blir i den offansive delen av spillet en ekstra midstopper, mtp kontring, fordelen med raske backer fort hjem, men kan bli litt åpen for kontringer, midten blir tett, på kant kan det bli litt riski. Fordelen er at Kvisvik ikke behøver og jobbe hjem i det hele tatt.Da kan de tre bak konsentrere eg mere om den defansive delen i spillet, samt og støtte backene..


Lemmy

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jul 05
Innlegg: 2985

Lagt til: 24 apr 07, 17:40
Endret: 24 apr 07, 17:41

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Hele ideen bak og spille smalt sone forsvar er at hele forsvaret skal sideforsyve seg, dermed skal egentlig hele bakre og midtre firer trekke mot ballfører, for og gjøre det trangt. Problemet blir når hele laget blir for langt og man ikke får satt press, da blir det store rom og farligheter, her har FFK en utfordring mtp sine altfor offansive midtbane, og litt urutinerte stoppere i TL samenheng, Vidar er god, men er best en mot en og ikke på det taktiske, Gerrbrandt er ikke vandt med tempoet, samt at han har vært vandt med å ha Raio som har en enorm kapasitet både på og bryte foran og på og vinne andreballer. Og uten Berg som også er flink til og bryte i midten er FFK mye mer avhengig av mer insats i midtbane leddet.

Veldig bra sagt, virker ikke som om mannskapet i de bakerste rekkene har sideforskyvningen helt på plass i hodet. Men jeg tror problemet starter allerede hos Raymond. For sideforskyvningen er jo avhengig av at Prytz tar sonen til Martinsen, som tar sonen til Gerrbrand som hjelper Pål Andrè og er 2.forsvarer. Når da Raymond ligger for høyt i banen(Noe han ofte gjør), pluss at Prytz ikke har så stort fart, er det en risk for vår godeste venstreback å trekke for langt inn i banen. Ligger det en rask høyrekant der da, blir det vanskelig..Som feks. Riise i LSKkampen.. Og da må Martinsen holde sonen sin mer enn han vanligvis burde, og det må da også Gerrbrand. Da skjer det fort at motstanderlaget dobler på kant, kommer på overlap og da er det vanskelig for Pål Andrè å være sideback. En løsning her kan være at Ramberg tar Kvisviks jobb defensivt.. Eller så er det bare å kreve litt mer av Raymond defensivt! Over til midtstopperne, så syns jeg både Gerrbrand og Martinsen er to meget gode midtstoppere, men de fungerer ikke sammen. Pluss at Martinsen blir litt for uortodoks i det han gjør, og tar litt for mange sjanser. Begge disse to passer mye bedre med Raio, mens Raio ville ikke passet sammen med feks. Bård Borgersen. Men til å være en midlertidig løsning er dette bra! Vi har jo i tillegg Agim på benken...

---------------------------

Journalist- Liker du noen andre idretter enn fotball,"Drillo"?
Feks. håndball?

Drillo- Håndball er hands..


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 apr 07, 07:07
Endret: 25 apr 07, 07:08

Jeg holder med om at Pål André ikke har vært så dårlig. Hvor mange av FFKs syv baklengs så langt har skyldtes at Czwartek har blitt utspilt? Så vidt jeg har klart å telle; ett. 2-1 målet til Aalesund.

De andre seks har han ikke vært involvert i, og skulle vel heller ikke ha vært det. Det er andre spillere som har sviktet, i tur og orden.

Det er likevel ubra at FFK ikke har noen utfordrer til Czwartek på h.backplass. Alle har godt av konkurranse.

Men det er bra i seg selv at FFK har lokale spillere som henger med på øverste nivå. Det er mye sjel og sjarm i en lokal spiller som har spilt for laget i ni år og fulgt med fra annendivisjon og hele veien opp. Sjel og sjarm gir ikke så mange poeng, men det gjør det hyggeligere å gå på stadion.

For min egen del er det bedre om FFK ligger midt på tabellen enn at de er i toppen med et lag som jeg ikke kan identifisere meg med overhodet. Fotballag uten lokal tilhørighet har ingen sjel.

FFK vil ikke lenger være FFK den dagen ingen på laget prekær litt bredt.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 25 apr 07, 07:52
har du glemt de to måla til lillestrøm som  han var involvert i eller så du ikke kampen

keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 25 apr 07, 15:11
Gratulerer med dagen Pål Andre Czwartek. 32 år i dag

---------------------------

http://keiko99.net


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 25 apr 07, 16:01

Såppass

Grattis da.

Pål Andrè trenger mer hjelp, støtte og gullerot-kake

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
Tv2 !! Øy ! Ikke kødd med han Morgan gett !


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 25 apr 07, 23:10
Endret: 25 apr 07, 23:28

Opprinnelig postet av tomroar
har du glemt de to måla til lillestrøm som  han var involvert i eller så du ikke kampen

Så vidt jeg så kom to innspill fra LSKs høyre kant inn til Occean sentralt, på det tredje ble Riise spilt gjennom fra sentralt og ut mot høyre side av 16-meteren, hvor han avslutter i steget.

Hvilke to mål var det Czwartek burde avverget? Mener du han burde tatt ut Occean på fem-meter? Hvor burde i så fall midtstopperne ha vært?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 26 apr 07, 03:52
Endret: 26 apr 07, 03:54

Vi har nok for mange ofensive spillere på midten, vi trenger en som kan balansere midtbanene bedre enn hva som tilfellet er nå. 

Raberg kan vel beskrives som en midtbanespiller med flest offensive fibre men desverre uten målteft. Jonna er mer en komplett mistbanesoiller med målteft som kan fungere både som offensiv og deffensiv midtbanespiller.

Så skal man spille med Ramberg og Jonna på midten må Jonna bli den som tar det defensive ansvaret og Ramberg det offensive, noe som ikke vil være heldig da Jonna har målteften Ramberg mangler. Så løsningen er å la Jonna ta det offensive ansvaret og Berg det defensive og putte Ramberg på benken.

Nå mener jeg fortsatt at mange av målene vi har fått i mot oss til er pga dårlig markering på dødball, dårlig keeperspill og en billig idømt straffe, og ikke bare på grunn av dårlig balanse på midtbanen. Men det betyr ikke at midtbanen fungerer optimalt defnesivt så jeg er enig i tankegangen om at endringer bør gjøres for å styrke laget defensivt.

Ramberg må også ta ansvaret for målet til Lyn der han står å ser på ballen og lar mannen han skal markere snike seg inn bak han og score på an passiv Shaban. Så dårlig markering på dødball er enda en grunn til å benke Ramberg.

 

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 apr 07, 08:18
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Hvilke to mål var det Czwartek burde avverget? Mener du han burde tatt ut Occean på fem-meter? Hvor burde i så fall midtstopperne ha vært?

PAC hadde markeringa og tapte hodeduellen som resulterte i to mål (Occean og Sundgot).  Om skyld skal fordeles må det være på vedkommende som lot PAC få ansvaret for å markere kanskje to av tippeligaens sterkeste hodespillere...

Occean/Sundgot bør være midtstoppernes ansvar, helt og fullt.

tomroar sliter litt med å se årsaken til at PAC havner i en situasjon der han taper to hodedueller og velger det mest usympatiske alternativet - å slakte PACs innsats.

 

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 26 apr 07, 13:32

mulig jeg sliter litt, men hvorfor tar pac og prøver å dekke opp occean og sundgodt.  Hvorfor lar han ikek de andre gjøre det.

Det er ikke bare måla jeg ser, men hans prestasjon totalt,  de 3 siste sesongene han han vært en av de dårligste, det var kun en grei høstsesong i fjor som retter opp noe av inntrykket.

Starten på årets er akkurat det samme. Det er på tide med en utskifting på denne plassen.

Tror pga dårlig start at han har kommet inn i en blindgate som det blir vanskelig å komme ut av

 


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 apr 07, 13:40
Opprinnelig postet av tomroar

mulig jeg sliter litt, men hvorfor tar pac og prøver å dekke opp occean og sundgodt.  Hvorfor lar han ikek de andre gjøre det.  

Du kan vel like gjerne snu på det? Hvorfor tar ikke Gerrbrand/Martinsen og dekker Occean/Sundgot? Vet du at det er PAC som bestemte seg for å ta dem selv?

Men du har rett i at PAC har hatt en slitsom start. Det er i slike tilfeller supportere skal vise oss verdige gjennom å oppmuntre og synge for PAC fremfor å slakte ham.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 26 apr 07, 13:41

Hehe, litt av en påstand du kommer med der. At han ikke skal takle motgang? gutten har jo blitt klaga på i årevis og fortsatt viser han styrke til og komme igjen og igjen fremfor og grave seg ned, men min gode venn, ta en kikk på VG børsen ifjor og se på hva slags karakterer han fikk og si at han da var lagets dårligste.. hehe

 

http://fotball.vg.no/bors/spiller.php?spiller_id=2875&sesong_id=103

 

Han hadde en liten periode med svake kamper, noe også resten av laget hadde..


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 26 apr 07, 13:59
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av tomroar

mulig jeg sliter litt, men hvorfor tar pac og prøver å dekke opp occean og sundgodt.  Hvorfor lar han ikek de andre gjøre det.  

Du kan vel like gjerne snu på det? Hvorfor tar ikke Gerrbrand/Martinsen og dekker Occean/Sundgot? Vet du at det er PAC som bestemte seg for å ta dem selv?

Men du har rett i at PAC har hatt en slitsom start. Det er i slike tilfeller supportere skal vise oss verdige gjennom å oppmuntre og synge for PAC fremfor å slakte ham.

 

som jeg forstod det, så måtte Vidar M ut å hjelpe rundingsbøya Multe på venstrebacken. Derfor måtte pac forsøke å løse situasjonen i feltet.. Vi så hvordan det gikk:(

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 26 apr 07, 14:03

å vurdere en spiller ut fra det som står på vg-børsen ,fb  med flere er for meg helt latterlig.  Hva de får der er i mange tilfeller helt tilfeldig..   Den eneste som kommer med nogenlunde gode vurderinger av spillerene  er de som driver denne siden.  Det samme gjelder vurderingen av laget før hver sesong,

Fb er sannsynligvis den værste på begge deler.

 


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 apr 07, 14:04
Opprinnelig postet av Husgutt
Opprinnelig postet av denialsander
Opprinnelig postet av tomroar

mulig jeg sliter litt, men hvorfor tar pac og prøver å dekke opp occean og sundgodt.  Hvorfor lar han ikek de andre gjøre det.  

Du kan vel like gjerne snu på det? Hvorfor tar ikke Gerrbrand/Martinsen og dekker Occean/Sundgot? Vet du at det er PAC som bestemte seg for å ta dem selv?

Men du har rett i at PAC har hatt en slitsom start. Det er i slike tilfeller supportere skal vise oss verdige gjennom å oppmuntre og synge for PAC fremfor å slakte ham.

 

som jeg forstod det, så måtte Vidar M ut å hjelpe rundingsbøya Multe på venstrebacken. Derfor måtte pac forsøke å løse situasjonen i feltet.. Vi så hvordan det gikk:(



Men allikevel så er ikke det PAC sin sterke side.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 apr 07, 15:09

Opprinnelig postet av Husgutt
som jeg forstod det, så måtte Vidar M ut å hjelpe rundingsbøya Multe på venstrebacken. Derfor måtte pac forsøke å løse situasjonen i feltet.. Vi så hvordan det gikk:(

Det ene målet var vel på dødball?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 26 apr 07, 15:54
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Husgutt
som jeg forstod det, så måtte Vidar M ut å hjelpe rundingsbøya Multe på venstrebacken. Derfor måtte pac forsøke å løse situasjonen i feltet.. Vi så hvordan det gikk:(

Det ene målet var vel på dødball?



ett annet var vel ikke? og sånn kan vi holde på i evig tid........

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 26 apr 07, 16:03
Det er ikke bare PAC som bør få på pukkelen i disse situasjonene. Det er hele det bakre leddet, og da tar jeg med midtbanen også som skal rydde unna før disse situasjonene oppstår.

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 26 apr 07, 19:23
Opprinnelig postet av torkr
Opprinnelig postet av denialsander

Opprinnelig postet av Husgutt
som jeg forstod det, så måtte Vidar M ut å hjelpe rundingsbøya Multe på venstrebacken. Derfor måtte pac forsøke å løse situasjonen i feltet.. Vi så hvordan det gikk:(

Det ene målet var vel på dødball?



ett annet var vel ikke? og sånn kan vi holde på i evig tid........

Det kan vi sikkert.

Men jeg synes det er lavmål av en del her inne når det gjelder måten spillerne våre blir omtalt på. Skulle tru vi snakket om spillere fra motstanderlaget... 

Jeg synes også at burde være mulig å gi kritikk på et mer saklig nivå. En måte å gjøre det litt mer saklig på kan være å vite hva man snakker om (det går f.eks. an å se mål i reprise hvis man er usikker på hvordan sjansen oppstod i forkant av et mål)...

Ifjor ble jeg dritt lei enkelte personers eksepsjonelt negative holdning til Tamas. Tamas fikk skylda for det meste. Her kan du lese hva jeg skrev, etter å ha gått igjennom samtlige mål vi slapp inn etter at Tamas kom til klubben og i de kampene han spilte.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340