Husk meg
Brukernavn
Passord

Etter Kamp: Aalesund - FFK (Runde 3)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 22 apr 07, 23:22

Opprinnelig postet av algern0n

Han bad deg nå egentlig ikke holde kjeft, bare dersom du ikke visste hvem PAC slet med, og det gjorde du jo.

At backer blir fraløpt av raske vinger ikke ikke noe skjeldent fenomen, men normalt sett når man vet at man har med en bra ving å gjøre gir man vår ving beskjed om å passe på å hjelpe til skikkelig defensivt. Det så jeg heller lite av..

 

Enig her. PAC hadde ingen stor kamp i dag (bedre på slutten). Men en av hovedårsakene til dette var jo omtrent total mangel på hjelp. Hele tiden satt i 1-mot-1 situasjoner mot Austnes, og da gikk det ikke bra hele tiden. Var jo til og med 2-mot-1 ofte da Holm kom på overlap også. Tarik er ikke flink nok defenisvt som kant i 4-4-2 desverre (noe han tar igjen offensivt da).

 

Akkurat de samme problemene hos Prytz også, Kvisvik er litt for slapp i forsvarsarbeidet. Og det er ikke lett å være forsvarer mot raske vinger 1-mot-1. Nå er ikke dette direkte ment som et stort forsvar av PAC og Prytz, men en forklaring på hvorfor det gikk som det gikk.


stjernengutt

Landslagsspiller
Ble medlem: 31 aug 05
Innlegg: 826

Lagt til: 22 apr 07, 23:43

Opprinnelig postet av paco
Er det ingen som lurer på hva det er som skjer i hodet på Kvisvik,det virker som at han rett og slett driter i laget og at det humøret han føler seg i der og da skal bestemme,eller er han i så ræva form at han burde få 30 spark i ræva nei sett han på benken for maken til slett innsats er det år siden jeg har sett.

 

Kunne ikke vært mere enig Paco 

---------------------------

1. Prio Stjernen
2. Pri FFK
3. Fârjestad
4. ManU


math

A-lagspiller

Ble medlem: 08 apr 03
Innlegg: 320

Lagt til: 22 apr 07, 23:44
Endret: 23 apr 07, 00:16

Mye tull i denne kampen. Midtbanen framstår noe veik for en sånn kamp som dette. Spørs om ikke Berg hadde starta sentralt med Jonna hvis skadefri. Men isolert sett mot Ålesund er det bedring fra sist gang vi møtte med på Danskeferja. Jaffal poeng nå. Og som enkelte påpeker: Presset i denne kampen lå på hjemmelaget foran et massivt publikum. Åpninga til FFK har mine øyne vært helt OK poengmessig. Spillemessig er det dog fortsatt variabelt. Spesielt bakover, som jo skulle ha blitt bedre enn før i følge klubben. Angrepsmessig ser man nå jaffal tendenser som ikke var der for et par kamper siden. Men vil gjerne se en større konkurranse og innsats på midtbanen, men en Martyn og Berg som viser at  kan kjempe for en plass. Hvor mange sjanser skal Stadheim få?


 

Mod: Ny rekord i antall like innlegg på rad, vi har vel tidligere hatt seks like, nå er vi oppe i ti sider med like innlegg på rad. Vi håper ingen prøver å slå den rekorden ;). Ser forøvrig ut som om litt av innlegget forsvant også

---------------------------

math


algern0n

A-lagspiller
Ble medlem: 18 apr 05
Innlegg: 339

Lagt til: 23 apr 07, 00:08
Opprinnelig postet av saken

Opprinnelig postet av algern0n

Han bad deg nå egentlig ikke holde kjeft, bare dersom du ikke visste hvem PAC slet med, og det gjorde du jo.

At backer blir fraløpt av raske vinger ikke ikke noe skjeldent fenomen, men normalt sett når man vet at man har med en bra ving å gjøre gir man vår ving beskjed om å passe på å hjelpe til skikkelig defensivt. Det så jeg heller lite av..

 

Enig her. PAC hadde ingen stor kamp i dag (bedre på slutten). Men en av hovedårsakene til dette var jo omtrent total mangel på hjelp. Hele tiden satt i 1-mot-1 situasjoner mot Austnes, og da gikk det ikke bra hele tiden. Var jo til og med 2-mot-1 ofte da Holm kom på overlap også. Tarik er ikke flink nok defenisvt som kant i 4-4-2 desverre (noe han tar igjen offensivt da).

 

Akkurat de samme problemene hos Prytz også, Kvisvik er litt for slapp i forsvarsarbeidet. Og det er ikke lett å være forsvarer mot raske vinger 1-mot-1. Nå er ikke dette direkte ment som et stort forsvar av PAC og Prytz, men en forklaring på hvorfor det gikk som det gikk.



Ikke? Det burde det være. Faktum er at normalt sett i 442 er det vingenes jobb å hjelpe backene, og at vi har to vinger hvorav en ikke gidder og en annen ikke egentlig har noen defensive egenskaper (øh, det siste gjelder vel egentlig begge). Backene våre kommer til å få masse pepper i år av folk som ikke skjønner dette.

saken

Knøttespiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 72

Lagt til: 23 apr 07, 00:28

Opprinnelig postet av algern0n

Ikke? Det burde det være. Faktum er at normalt sett i 442 er det vingenes jobb å hjelpe backene, og at vi har to vinger hvorav en ikke gidder og en annen ikke egentlig har noen defensive egenskaper (øh, det siste gjelder vel egentlig begge). Backene våre kommer til å få masse pepper i år av folk som ikke skjønner dette.

 

Selvsagt er det et forsvar av spillerne, men det jeg mente er at verken PAC eller Prytz hadde en stor kamp i dag. Særlig PAC hadde store problemer mot Austnes og Holm de gangene han kom opp. Hvordan PAC hadde løst problemene med en hjelpende ving får vi aldri vite, men den helslakta han har fått her og i diverse spillerbørser her i dag er jeg overhodet ikke enig i. Ihvertfall ikke med såpass manglende støtte.

Særlig ser man dette på avstanden PAC har til ballfører. Han kan jo ikke selge seg ved å gå i takling, da han ikke har noen støtte bak seg. Og dermed må han følge ballfører. Når da dette er en såpass rask og god spiller som Austnes vil det automatisk bli trøbbel. Kanskje ikke hver gang, men noen ganger smetter vingen forbi. FFK MÅ bli bedre til å støtte opp om backene!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 23 apr 07, 01:58
Opprinnelig postet av Bob Page

Helt enig. Mangler man synet på det ene øyet burde han gitt beskjed om å bli bytta ut... Ikke vente for å se om det blir bedre...

 

Hadde jeg manglet syn på ett øye hadde jeg vært smått urolig hehe

 

Så langt i sesongen har vel Shaban sluppet inn ett dritt mål i hver kamp... Så litt av det samme i fjor også etter min mening. Shaban kan gjøre spektakulære redninger men leverer sjeldent supersolid håndtverk i 90 minutter.

---------------------------



"Fotball er ikke underholdning, det er lidenskap." - Egil Olsen

Bosted: Brisbane - Alt for langt fra Fredrikstad Stadion


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 23 apr 07, 02:19
Gleder meg til Piroja kommer tilbake. Får liksom angst hver gang vi får corner imot...

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 23 apr 07, 02:31

Opprinnelig postet av Bob Page
Gleder meg til Piroja kommer tilbake. Får liksom angst hver gang vi får corner imot...

Han er tilbake når vi møter Tromsø borte 6.mai.


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 23 apr 07, 03:06
Endret: 23 apr 07, 03:06
Opprinnelig postet av wergis

Opprinnelig postet av Bedreviteren
Det var offside, helt riktig av dommeren........ Nesten det eneste riktige han gjorde faktisk.....

 

Det var det vi i sofan hjemme mente å.. Han hadde aldri fått den sjansen hvis han hadde stått på riktig sie når aalesunnderen sendte pasningen som går via beina på Gerrbrandt, noe kommentatorene ikke var enige i.. Synes dommern og komentatorene var like RÆVA.. Noen som har noe å si om straffene?? Vil selv si at siden aalesund fikk straffe, var det helt reelt og gi FFK straffe å..



straffa til ffk var helt riktig (er ikke så veldig lett å se på tv-bildene, men den var soleklar fra bortefeltet) Fofana blir spent ned

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 23 apr 07, 07:06

Det var ikke ofside, han står på innsiden av forsvareren fra forige anngrep, har ikke rekt å komme seg ut, ballen går fra en Aafk spiller til gerbrand, som på en eller annen måte snur seg og sender ballen videre til spissen, da er det ikke offside. Helt feil av edwartsen, blant de mange feilene han gjorde var vel denne og begge straffene de største.. horibelt å blåse på straffe i begge situasjonene... det er ihvertfall min mening

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


aavdst

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 jan 04
Innlegg: 1169

Lagt til: 23 apr 07, 08:10
Opprinnelig postet av Patrioten

Opprinnelig postet av Bob Page
Gleder meg til Piroja kommer tilbake. Får liksom angst hver gang vi får corner imot...

Han er tilbake når vi møter Tromsø borte 6.mai.

Selv om han da er spilleklar igjen er det ikke sikkert han automatisk kommer rett inn i første-11`ern med en gang. Vidar Martinsen har ikke akkurat spilt seg ut av troppen så langt. Så mulig Piroja må spille noen 2. div kamper først for å få kamptrening og vise seg fram.


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 23 apr 07, 09:22
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Det var ikke ofside, han står på innsiden av forsvareren fra forige anngrep, har ikke rekt å komme seg ut, ballen går fra en Aafk spiller til gerbrand, som på en eller annen måte snur seg og sender ballen videre til spissen, da er det ikke offside. Helt feil av edwartsen, blant de mange feilene han gjorde var vel denne og begge straffene de største.. horibelt å blåse på straffe i begge situasjonene... det er ihvertfall min mening



Jeg er ikke enig i dette.
Når Ålesundspilleren header inn ballen mot dødlinja så er år Austnes klart i offside.
Linjedommer avventer situasjonen for å se om han blander seg inn i angrepet.
Når Austnes tar ballen fra Gerrbrandt som sleiver, så blander Austnes seg inn i angrepet han i utgangspunktet er kommet inn i ulovlig, og linjemannen vinker derfor for offside.

Hvis dette ikke er offside, så kan jo alle lag ha en spiss bak dødlinja ved siden av motstanderens mål, som bare kan hoppe frem og sette ballen i kassa om keeperen gir retur på langskudd..?

Edvartsen gjorde mye rart i denne kampen, men akkurat offside-situasjoner blir litt strengt å skylde på ham for.
Det er tross alt assistentdommeren som dømmer offside.

Den største feilen Edvartsen gjorde i mine øyne var å IKKE gi holm rødt kort etter 1 minutt for nedslaktningen av Tarik.
Sånne taklinger er ment for å skade, og har ikke noe på en fotballbane å gjøre.
Ekstra provoserende blir det når man ser at Holm gliser fornøyd for seg selv på vei vekk fra situasjonen når han skjønner at han slipper unna med taklngen.

Goran Karlsen

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 434

Lagt til: 23 apr 07, 09:53
Endret: 23 apr 07, 10:07
Hans E. Ramberg var utrolig svak igjen. Han har virket feig,redd og svak så langt i sesongen. Samtidig får han godkjent i F-B hver eneste kamp. Husker ikke børsen mot Lillestrøm (og finner den ikke på f-b), men da var han utrolig svak. Han var også ikke spesielt god mot Lyn men fikk 6. I går fikk han 4 ved å gjøre utrolig mye rart ut på der. Kan virke som F-B har på seg ølbriller på den børsen. Håper Hans E. begynner å smelle til fremover.

---------------------------

Whiskeypætt med dusk


Sturlason

Bedriftsspiller
Ble medlem: 15 mar 07
Innlegg: 2

Lagt til: 23 apr 07, 12:24

Var det ikke Edvartsen som dømte rødt kort på Simen Brenne på La Manga i vinter? Må si dommerstanden i Norge er konsekvent. Nedsablinga av Tarik bør vel hvertfall gi samme reaksjon, det vil vel tilsi et par kamper på sidelinjen.

Men FFK og Tarik er kanskje ikke like viktig Rosenborg og Sappara. Svakt av Edvartsen som forøverig ikke bør dømme eliteserien pga manglende kompetanse!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 23 apr 07, 14:48
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

Det var ikke ofside, han står på innsiden av forsvareren fra forige anngrep, har ikke rekt å komme seg ut, ballen går fra en Aafk spiller til gerbrand, som på en eller annen måte snur seg og sender ballen videre til spissen, da er det ikke offside. Helt feil av edwartsen, blant de mange feilene han gjorde var vel denne og begge straffene de største.. horibelt å blåse på straffe i begge situasjonene... det er ihvertfall min mening

Offsiden var helt korrekt dømt av Edvardsen. Aalesund spilleren nyter godt av offsideplasseringen sin bare sekundet etter at en annen aalesund spiller header ballen i retning av Gerrbrand...........

        Utifra teorien din er det bare å stille en spiller bak streken ved siden av stolpen på frispark utenfor 16 meteren, så kan han bare sprette inn å sette en eventuellt retur fra keeper i mål!!!


ffkmats

Landslagsspiller
Ble medlem: 05 apr 06
Innlegg: 962

Lagt til: 23 apr 07, 16:28
Utifra TV- bildene så vil jeg si at straffesituasjonene er en skjønn- sak begge to. Kommentatorene mente at Ålesund sin straffe var korrekt, mens de mente FFK sin var billig da de påsto Ålesunderen var først på ballen. Problemet her er at utifra TV- bildene så er ikke det lett og se, og jeg skjønner ikke hvordan kommentatorene kan ha sett det. I mine (FFK) øyne så er Fofana først på ballen, og da er det straffe! Og hvis man skal følge kommentatorenes mening så vil jeg heller si at det er straffen til Ålesund som er tvilsom, da det er helt tydelig at Ramberg er på ballen. Men den kan også forsvares, da taklingen skjer bakfra. Så konklusjonen er at dersom Fofana var på ballen før ålesunderen (noe som det så ut som han var) er den straffen klarere enn AAFK sin!

Forøvrig soleklart rødt kort, noe som ville skapt et helt annet bilde

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 23 apr 07, 17:19

Opprinnelig postet av Goran Karlsen
Hans E. Ramberg var utrolig svak igjen. Han har virket feig,redd og svak så langt i sesongen. Samtidig får han godkjent i F-B hver eneste kamp. Husker ikke børsen mot Lillestrøm (og finner den ikke på f-b), men da var han utrolig svak. Han var også ikke spesielt god mot Lyn men fikk 6. I går fikk han 4 ved å gjøre utrolig mye rart ut på der. Kan virke som F-B har på seg ølbriller på den børsen. Håper Hans E. begynner å smelle til fremover.

Les heller spillebørsen i Demokraten. De gir et mye mer riktig bilde av kampen. Mot Lyn fikk han 4, og mot Aalesund fikk han 3. F-B gir altfor høy terningskast på VM også, mot Aalesund fikk han 5. Demokraten gir han 3. Jeg synes Demokraten er klart best . F-B gir Jonna 5 mot Aalesund, Demokraten 3. Jonna fortjener max. 4 i denne kampen p.g.a. 2 mål. Ellers var det heller spedt fra den kanten også.


aaleby

Knøttespiller
Ble medlem: 28 okt 05
Innlegg: 29

Lagt til: 23 apr 07, 18:06

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 23 apr 07, 18:18
Bra at han innrømmer dette og ber om unnskylding for saken også, men horribelt at han ikke ble utvist direkte.

DrDRE

Landslagsspiller

Ble medlem: 19 mai 04
Innlegg: 1134

Lagt til: 23 apr 07, 18:22
Det var da i det minste noe.

---------------------------

Norgesmester



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 6 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24