Husk meg
Brukernavn
Passord

Tromme,megafon og nye sanger mot Viking!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 19 apr 07, 15:01
Opprinnelig postet av Marcus
Opprinnelig postet av Martin_

Godt initativ, flott tiltak! Jeg er med.

Men ja til megafon, nei til tromme. PH bør satse på å få med hele feltet på SYNGING først. Det er min mening, men uansett, flott tiltak.



Øy du martin ? ;) For å bli med i BRH, Må man lizzom melde seg inn sånn som i plankehauegn da vell ?;) regner med det,, men hvor gjør du det henn ?? Jeg å fler syns det hadde vært arti å bli med I BrigadeRødHvit,,,,For dere tar vel imot skrikende aper som oss hehe :P For er det en ting vi kan, så er det å synge i samtlige 90 min. ;)  


Nei, BRH har inget medlemsregister, og avgiften betales i form av støtte til laget. Du/dere bør bevise at dere har den rette mentaliteten, før du kan definere deg som et "medlem" av BRH.  Ta kontakt på stadion!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 19 apr 07, 15:12
Opprinnelig postet av FFK Forever
Har spurt "Endre" her på forumet om han er villig til å slå litt siden han har spilt tromme i flere år.Noe han har sagt ja til. Trenger folk som har rytme og taktfølelse. Kan slå selv også,men vil helst at  noen andre kan gjøre det. Sist vi prøvde så ble det slått helt feil til feil sanger. Hvor kan vi møtes? Kan vi bruke Ph lokalene under tribunen til dette?

Hvem er med meg?

 

 

Er ikke 100% sikkert at jeg kan stille mot Viking, men kan jeg skal jeg slå! Hvilke minner tilbake til Korpset :)

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 19 apr 07, 17:08
Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av Marcus
Opprinnelig postet av Martin_

Godt initativ, flott tiltak! Jeg er med.

Men ja til megafon, nei til tromme. PH bør satse på å få med hele feltet på SYNGING først. Det er min mening, men uansett, flott tiltak.



Øy du martin ? ;) For å bli med i BRH, Må man lizzom melde seg inn sånn som i plankehauegn da vell ?;) regner med det,, men hvor gjør du det henn ?? Jeg å fler syns det hadde vært arti å bli med I BrigadeRødHvit,,,,For dere tar vel imot skrikende aper som oss hehe :P For er det en ting vi kan, så er det å synge i samtlige 90 min. ;)  


Nei, BRH har inget medlemsregister, og avgiften betales i form av støtte til laget. Du/dere bør bevise at dere har den rette mentaliteten, før du kan definere deg som et "medlem" av BRH.  Ta kontakt på stadion!



Okei jeg skjønner,,    Da er den grei

---------------------------

MaRcUs -- Står Vi En For Alle Og Alle For En !!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 apr 07, 18:21
Opprinnelig postet av endre
Er ikke 100% sikkert at jeg kan stille mot Viking, men kan jeg skal jeg slå! Hvilke minner tilbake til Korpset :)


Du må enten stå foran feltet sånn at alle kan se deg, eller stå kliss midt i sånn at alle kan høre deg. Det blir fort tidsforsinkelse, det skal ikke mer enn 40 meter til før det blir vanskelig å synkronisere skikkelig.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 apr 07, 18:25
Opprinnelig postet av Liine
Burde kanskje fått med "ååå, ut å krige" på ark også:) Det er jo tross alt en del nye folk i PH i år, og istede for å sutre over at folk ikke synger så burde man i hvert fall prøve å legge forholdene litt mer til rette for at de skal kunne være med

Eller oppfordre folk til å kjøpe den nye cden (om den fortsatt selges)!


Jeg kunne tenke meg teksten på Paokara sjøl, for den vil jeg gjerne være med på. Vanvittig godt egna sang for supportersang, noen laaange stavelser og en god del korte, som holder rytmen.

Den funka ikke mot Lyn, og det er fordi folk ikke klarer å få flyt i teksten; det skal være såkalte "jevne åttendeler" i midten der, sånn at alle stavelser kommer nøyaktig på likt for alle som er med: Så fort en begynner å punktere åttendelene blir det bare surr og kaos.

Er tekstene lagt ut på web, eller? Greit nok at jeg kan kjøpe CD, men det er fint å ta med seg et ark og, lærer sanger utrolig fort på den måten.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 19 apr 07, 18:32
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Martin_
Men ja til megafon, nei til tromme. PH bør satse på å få med hele feltet på SYNGING først. Det er min mening, men uansett, flott tiltak.

Jeg synes det er merkelig at du (/dere) som er så for Ultras og søreuropeisk tribunekultur ikke er for bruk av tromme? Jeg har omtrent aldri sett et klipp fra sanger og tribuneliv fra slike supportergrupperinger, hvor det ikke har blitt brukt tromme.


Supporterkulturen her til lands er i stor utstrekning forma av tippekampen, og det er en nærmest religiøst forhold til engelsk fotball i bånn som gjør at det for mange føles "unaturlig" med trommer.

Følg med på engelsk tribunesang: Det er langsomme sanger som "svever" over stadion og som ikke krever noen form for rytmisk presisjon, og dermed kan sangene runge over hele stadion samtidig, uansett tidsforsinkelse eller ikke.

Dette blir i mine øyne veldig kjedelig, og det alldeles glimrende å få litt mer sydlandsk synging inn, og da er ei tromme nesten helt avgjørende for at mange skal kunne være med (typisk flere enn de som står på ei kortsidetribune).

Jeg kunne godt tenke meg litt spillnære rop også, typisk å kjøre "gå på fredrikstad, kjør på Fredrikstad, hei, hei, hei" når vi presser på i angrep, og noe annet når vi ligger bak.

Det er en annen ting som er veldig spesielt for engelske supportere: De synger og synger og synger og synger, helt uavhengig av hva som skjer på banen. Men for at det skal gå må man altså ha langsomme sanger som går rundt hele stadion.

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 27 apr 07, 22:55

Yes. Nå har jeg snakket med Ulf Berg, og han har tromme som vi skal teste ut nye sanger med.

Satser på å møtes halv 4 ved tifohuset ved nyestadion på Søndag.

Hvem kommer??

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 27 apr 07, 23:29

nå som supporterkorpset ikke lenger kommer gratis inn på kampene, er det sikker ei tromme å få tak i der.

kan jo ta med et par trompeter og en trekkbasun i samme slengen, så slipper vi å bare høre: bom bom bom bom i 90 min...

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 27 apr 07, 23:31
Opprinnelig postet av shaggy

nå som supporterkorpset ikke lenger kommer gratis inn på kampene, er det sikker ei tromme å få tak i der.

kan jo ta med et par trompeter og en trekkbasun i samme slengen, så slipper vi å bare høre: bom bom bom bom i 90 min...

Full allerede?

Her var det mye piss

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 27 apr 07, 23:32
Endret: 27 apr 07, 23:34

godt svart. nå ble jeg plutselig tilhenger av tromme..

 

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 27 apr 07, 23:34

Opprinnelig postet av shaggy
godt svart. nå ble jeg plutselig tilhenger av tromme..

Som du roper, får du svar...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


shaggy

A-lagspiller

Ble medlem: 02 jun 04
Innlegg: 485

Lagt til: 27 apr 07, 23:39

Flertallet skal selvfølgelig råde i et sunt demokrati. på samme måte som at mindretallet skal bli akseptert for å ikke lenger delta når det skjer endringer man på ingen måte vil vedkjenne seg..

---------------------------

cupmester 06, uten tromme


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 27 apr 07, 23:58

Da håper jeg virkelig PH overdøver den forbanna tromma, og at den kommer til nytte. Sist gang gjorde vi IKKE det, og det hørtes jævlig ut. 

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 apr 07, 00:08
Opprinnelig postet av Martin_

Da håper jeg virkelig PH overdøver den forbanna tromma, og at den kommer til nytte. Sist gang gjorde vi IKKE det, og det hørtes jævlig ut. 



Det har nok mye å si hvem som står for tromminga også å da. Zoran er ikke akkurat noen kløpper på det området. Hvis vi ikke har noen kyndige til å slå så er det bedre å la vær.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 28 apr 07, 00:10

Jeg tror fortsatt ikke folk på PH-feltet har mentalitet til å synge etter en tromme. Vi prøver dette på nytt, jeg håper det slår bedre ut, men jeg håper også at hvis det IKKE gjør det, at majoriteten forstår at dette ikke er noe for oss.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 28 apr 07, 00:17
Opprinnelig postet av Martin_

Jeg tror fortsatt ikke folk på PH-feltet har mentalitet til å synge etter en tromme. Vi prøver dette på nytt, jeg håper det slår bedre ut, men jeg håper også at hvis det IKKE gjør det, at majoriteten forstår at dette ikke er noe for oss.



Er ikke verre enn å prøve.

endre

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 1753

Lagt til: 28 apr 07, 01:10
Endret: 28 apr 07, 01:10
Opprinnelig postet av Martin_

Jeg tror fortsatt ikke folk på PH-feltet har mentalitet til å synge etter en tromme. Vi prøver dette på nytt, jeg håper det slår bedre ut, men jeg håper også at hvis det IKKE gjør det, at majoriteten forstår at dette ikke er noe for oss.



Problemet sist var jo at tromma heller ikke gikk i takt, den øka jo på lik linje som Haugen!

Men som sagt, tror det kan bli vanskelig å stille til søndag, hvis dere vil ha meg til å slå, men stiller lett neste gang!

---------------------------

døm som sier at andre er domme, døm er domme døm!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 28 apr 07, 14:36
Endret: 28 apr 07, 14:36

"Når Fredriksta-ad spiller,

da hopper vi og synger,

for vi er Plankehaugen,

og i dag får dere bank"

 

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
I år tar vi "The Double"....


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 28 apr 07, 21:07


Bare døm som synger STÅR sammen for da blir det mere trøkk.. den harde kjerna på midten.. 
Da klarer vi å ha tromme, å da må vi slå orntli på tromma oxo

---------------------------

MaRcUs -- Står Vi En For Alle Og Alle For En !!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 29 apr 07, 10:26
Opprinnelig postet av Marcus


Bare døm som synger STÅR sammen for da blir det mere trøkk.. den harde kjerna på midten.. 
Da klarer vi å ha tromme, å da må vi slå orntli på tromma oxo


Etter min mening er det ytterst få sanger vi trenger tromme for å holde takten på. Men er det EN vi hvertfall trenger det på, er det "For Fredrikstad jeg synger høyt..". Den går alltid 10xfortere enn det den skal. Fint om trommegjengen kunne øvd inn den!

Razziaen, Vi er Fredrikstad, Når ballen ruller, Pippisangen, og mange andre klarer vi fint å holde takten uten å bruke tromme.

Regner med at trommegjengen skal stå foran med BRH ellernoe i den duren ?

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 3 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f