Husk meg
Brukernavn
Passord

Tromme,megafon og nye sanger mot Viking!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

FFK Forever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 848

Lagt til: 18 apr 07, 14:48

Yes folkens. Nå er det virkelig på tide at det blir gjort noen krafttak i plankehaugen, slik at vi kan heve oss til nye høyder!

Derfor håper jeg at vi kan få samlet noen folk slik at vi kan få øvd litt på forhånd før Vikingkampen.

Helst møtes noen timer før kampstart. Det passer best for meg siden jeg drar fra Oslo.Har forslag til en del sanger som funker fett med tromme. Vet at det har vært mye debatt rundt dette med tromme før, vi  har jo bare prøvd det en gang, men det virket hvertfall som flertallet var innstilt på at vi skal få prøve dette ut ordentlig. Derfor syns jeg at vi bør gjøre et nytt forsøk til Vikingkampen.

Vi må samle en hard kjerne som kan spre det glade budskap til folka rundt på feltet.

Håper at Zoran og Brh er med på dette. Tromme må skaffes. Syns den stortromma vi brukte sist var altfor stor og øredøvende. Bør gå for en litt mindre tromme(ikke skarptromme hehe) og ha 2 køller og slå med. Har sett prisen på en slik en her i Oslo koster ca 800 spenn alt i alt. Så håper at Ph kan sponse oss med en slik en??  Har vært nevnt tidligere for Lars Thoresen hvertfall.

Har spurt "Endre" her på forumet om han er villig til å slå litt siden han har spilt tromme i flere år.Noe han har sagt ja til. Trenger folk som har rytme og taktfølelse. Kan slå selv også,men vil helst at  noen andre kan gjøre det. Sist vi prøvde så ble det slått helt feil til feil sanger. Hvor kan vi møtes? Kan vi bruke Ph lokalene under tribunen til dette?

Hvem er med meg?

 

 

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF ULTRAS!!
FFK FANATICS FELLOWSHIP


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 18 apr 07, 15:33
jeg er med...

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 18 apr 07, 16:16
Opprinnelig postet av FFK Forever

Yes folkens. Nå er det Har spurt "Endre" her på forumet om han er villig til å slå litt siden han har spilt tromme i flere år.Noe han har sagt ja til. Trenger folk som har rytme og taktfølelse. Kan slå selv også,men vil helst at  noen andre kan gjøre det. Sist vi prøvde så ble det slått helt feil til feil sanger. Hvor kan vi møtes? Kan vi bruke Ph lokalene under tribunen til dette?

Hvem er med meg?

 

 

 

interessant

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 18 apr 07, 16:17

Godt initativ, flott tiltak! Jeg er med.

Men ja til megafon, nei til tromme. PH bør satse på å få med hele feltet på SYNGING først. Det er min mening, men uansett, flott tiltak.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 18 apr 07, 16:46
Definitivt ja til tromme og megafon, med dette får vi med absolutt hele feltet og kan holde takten i sanger gjennom flere minutter! Veldig bra initativ!

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 18 apr 07, 16:49
Opprinnelig postet av Martin_
Men ja til megafon, nei til tromme. PH bør satse på å få med hele feltet på SYNGING først. Det er min mening, men uansett, flott tiltak.

Jeg synes det er merkelig at du (/dere) som er så for Ultras og søreuropeisk tribunekultur ikke er for bruk av tromme? Jeg har omtrent aldri sett et klipp fra sanger og tribuneliv fra slike supportergrupperinger, hvor det ikke har blitt brukt tromme.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 18 apr 07, 16:53

Jeg understreker at det er MIN mening.

Personlig heller jeg ørlite mer over på en slags engelsk supporterkultur, jeg tror også at den måte passer bedre for PH og mentaliteten til hovedvekten folkene som står på feltet.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Liine

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 jun 06
Innlegg: 19

Lagt til: 18 apr 07, 17:22
Jeg foreslår at noen tar intenativ til å kopiere opp pippisangen, har hørt at det er en del folk som sliter med selve verset, og jeg tror det er en sang med stort potensiale.. Er mulig å få litt trøkk i den:)

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 18 apr 07, 17:25
Endret: 18 apr 07, 17:26

Jeg står ikke i PH på hjemme kamper da jeg har sesong kort, men jeg er FOR tromme og megafon! Zoran brukte megafon på cupfinalen om jeg ikke husker feil, og det fungerte kjempe bra, ser dere kamper fra lerkendal brukes det også megafon, med succe, (bare ikke ta av helt i megafonen som han på lerkendal.. hehe)

 

Tromme hjelper til med å holde takten, og øker lyden ut mot banen og resten av tribunen!

 

Når det gjelder pippi sangen, så sto jeg på åråsen å sang i PH, men fikk aldri taket på pippi sangen, refrenget går fint, mn resten slet jeg veldi med, og det virka som mange andre gjorde også..

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 18 apr 07, 17:36
en megafon 10w (som jeg tro holder????) koster under 300spenn hvis det er intresant.

jeg er med på opplegget her, såklart......

Olavesen

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 des 03
Innlegg: 1389

Lagt til: 18 apr 07, 17:38

Enig med de to siste angående pippi-sangen.

Ja til tromme OG megafon. IMHO


danan2

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 aug 06
Innlegg: 804

Lagt til: 18 apr 07, 19:19
Ja takk begge deler!

Liine

Bedriftsspiller
Ble medlem: 03 jun 06
Innlegg: 19

Lagt til: 18 apr 07, 19:39
Endret: 18 apr 07, 19:41
Burde kanskje fått med "ååå, ut å krige" på ark også:) Det er jo tross alt en del nye folk i PH i år, og istede for å sutre over at folk ikke synger så burde man i hvert fall prøve å legge forholdene litt mer til rette for at de skal kunne være med

Eller oppfordre folk til å kjøpe den nye cden (om den fortsatt selges)!

Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 18 apr 07, 19:42
Endret: 18 apr 07, 19:43

Hvis jeg kan få lov å si noe da. Den nye CD plata er ikke noe tiltakk Plankehaugen har laget for å tjene penger men heller et hjelpemiddel at folk kan lære seg nye sanger. Teksten befinnes på coveret og 50.- kroner er vel en overkommelig pris.

Da er det vel bare å stykke innom Aristokraten og kjøpe vel.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


SirLion

Landslagsspiller

Ble medlem: 04 mai 05
Innlegg: 3754

Lagt til: 18 apr 07, 20:13
Jeg har cden, og hører på den hver dag for å øve ;o) Gleder meg til neste hjemmekamp :D Jeg er også for megafon og tromme, fordi at der jeg sto i helga, der var det noen som sang altfor fort, og var ikke med på takten i det hele tatt.. Uff uff..

---------------------------

Ett liv, ett lag - Fredrikstad FK


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 18 apr 07, 20:38


Ja til tromme og Megafon,,Det blir bra ;)

Men den Pippi sangen ?? 
Det er sånn at vi skullle synge det verset først ::
Når fredrikstad spiller osv.  åsså "mellomsynging"
å når verset kommer på nytt så skulle vi synge det i : shalalalalalala (shlala versjonen) ??

Zoran lærte jo oss dette på Lillestrøm kampen,, men det var folk som sang verset om igjen å om igjen hele tia på hjemmekampen ,,  

Det var vell sånn Zoran ?

---------------------------

MaRcUs -- Står Vi En For Alle Og Alle For En !!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 18 apr 07, 21:53
Opprinnelig postet av Martin_

Godt initativ, flott tiltak! Jeg er med.

Men ja til megafon, nei til tromme. PH bør satse på å få med hele feltet på SYNGING først. Det er min mening, men uansett, flott tiltak.



Øy du martin ? ;) For å bli med i BRH, Må man lizzom melde seg inn sånn som i plankehauegn da vell ?;) regner med det,, men hvor gjør du det henn ?? Jeg å fler syns det hadde vært arti å bli med I BrigadeRødHvit,,,,For dere tar vel imot skrikende aper som oss hehe :P For er det en ting vi kan, så er det å synge i samtlige 90 min. ;)  

---------------------------

MaRcUs -- Står Vi En For Alle Og Alle For En !!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 19 apr 07, 07:14

Jeg er for tromme, megafon, trompet, synging, hopping, tostangsflagg og bønn for klubb og by.

Alle monnær drar!!!!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 19 apr 07, 14:46
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg er for tromme, megafon, trompet, synging, hopping, tostangsflagg og bønn for klubb og by.

Alle monnær drar!!!!

 

er ikke ofte vi er enige Jonek, men denne støtter jeg 100% !!!

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 19 apr 07, 14:53
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg er for tromme, megafon, trompet, synging, hopping, tostangsflagg og bønn for klubb og by.

Alle monnær drar!!!!

 

er ikke ofte vi er enige Jonek, men denne støtter jeg 100% !!!

Det var hyggelig fredrikstadpatriot!

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f