Husk meg
Brukernavn
Passord

PH trenger BRH (og Zoran)

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 17 apr 07, 14:58

Jeg er ikke av typen som har for vane å skrive innlegg som strekker seg noe særlig over 5-6 linjer, men i lys av den heftige diskusjonen som har preget dette forumet i den siste tiden, føler jeg meg nærmest tvunget til å ikke lenger fatte meg i korthet.

Først og fremst vil jeg bare si at jeg selv har hatt en noe skeptisk holdning til BRH og hele innføringen av Ultrasmiljøet i PH. Ikke fordi jeg har fryktet at de har hatt som hensikt å lage bråk og kvalme, men hvorfor de på død og liv måtte danne en egen gruppering for å stå på og gi alt på kamper. Her inne på forumet forumet har dårlige spørsmål blitt stilt i forhold til dette, og dårlige svar har blitt resultatet. Dette har jeg altså til gode å få en god forklaring på den dag i dag, men det er ikke viktig heller.

Er det noe som har vært preget av idioti når det gjelder denne diskusjonen, er det all praten om klesvalget på kamp som har tatt kaka. Selv er jeg av den oppfatning at det å se en tribune, eller et helt stadion (for den sakens skyld), i sitt lags farger er TIFO i seg selv. Jeg mener ikke med dette at en god supporter kun er en person som alltid stiller med årets drakt, PH-jakke, FFK-bukse, caps/lue, skjerf og kanskje mer til, men at det kan være med på å gi spillerne våre en følelse av at de har en gjeng som vil identifisere seg med det laget de representerer.

Videre mener jeg det at det bør da være klinkende likegyldig for ”Per” hva ”Hans” har på seg på kamp. Selv om noen stiller opp på stadion i olabukse og vanlig t-skjorte, betyr ikke det at vedkommende ikke støtter laget sitt like mye som en som har alt supportereffekter av den grunn. Når det er sagt syns jeg kanskje at det har vært en liten mangel på ydmykhet hos et par fra BRH. At det blir reagert på, og sett på med argusøyne når en Ultrasgruppering lager et banner med en knyttet neve, kler seg i klær som politiet og folk flest tror betyr bråk, er man bare nødt til å forstå at det vil få konsekvenser. Nei, dere hadde ikke gjort noe leven eller lignende før kampen på Åråsen, men når man fyrer av et par bluss på vekta og går kledd slik politiet er ekstra observante på, nytter det ikke engang å prøve å ikke forstå hvorfor man blir stoppet. Dette forsvarer for øvrig ikke tystingen/baksnakkingen som ble gjort, som resulterte i at dere nesten fikk et nærmere møte med herren med den lange plasthansken. Som dere selv har påpekt, hadde dere ikke gjort noe galt på forhånd, men det er signaleffekten og folks forforståelse det er snakk om her.

 

Forforståelse er en farlig ting, noe man lett kan se i forhold til rasisme. Min egen bestemor har så lenge jeg kan huske vært meget skeptisk til somaliere, og da spesielt menn. Jeg har aldri delt hennes oppfatning, men har forsøkt å få henne til å innse at det å sette noen i bås på grunn av hudfarge og hvilket land de kommer fra blir for dumt. For et par år tilbake satt jeg henne på prøve og spurte om hun noensinne hadde pratet med en somalisk mann, og selv erfart hvor slem han var. Det hadde hun selvsagt ikke. Da spurte jeg henne hvordan hun kunne ”vite” at alle somaliske menn var småkriminelle og slemme (satt på spissen, men dog). Det eneste svaret hun kunne komme med var: ”Man hører jo aldri noe annet!” Og det er nettopp der min bestemor pekte på en meget viktig ting. Hva angår både Ultras og somaliere hører man, dessverre, stadig om negative hendelser. Det er dessverre slik at overskriften ”Fire somaliske menn voldtok 20 år gammel norsk kvinne”, selger mye bedre enn ”Somalisk mann reddet Bodil (82) ved munn-til-munn” i landets medier. I mine øyne reagerte dog Lillestrøms blå onkel for strengt da de nektet dere å ta med visse bannere inn på stadion. Men vi har vel alle hørt om politi som nekter plent å høre på noe annet enn sin egen stemme, eller de som har mer gull på skuldrene enn dem selv. Politiet slet nok her også med sin forforståelse. Forforståelse er altså en vanskelig ting å snu hos folk, men med tid kan det fungere dersom alt gjøres rett. Ved å være tålmodige og ved å ta avstand fra Casualsholdninger, kan dere få overbevist stadig flere og flere om at dere bare er ute etter én ting: nemlig å støtte laget i deres hjerter i 2x45+++. PH har her også en jobb å gjøre: vi må legge forforståelsen fra oss og se mulighetene framfor problemene med BRH. Skal jeg si min hjertens mening (som har kommet over litt tid) så er gutta i BRH helt knall. De ønsker å synge hva stemmebåndene deres er gode for i samtlige 90 minutter, uansett resultat på banen, og vil gjøre det som trengs (innenfor rimelighetens grenser) for å bli kvitt indianere.

Uten gutter som de i BRH og den helt fantastiske forsangeren Zoran, hadde sangbiten fra PH vært en parodi på supportersynging. Når noen ønsker å faktisk ofre alt de har av stemme og energi under kamper, syns jeg det er rimelig dårlig gjort å anklage de for det ene og det andre før de har gjort noe. Skulle det vise seg at det en dag oppstår bråk blant disse gutta enten på en tribune eller utenfor stadion bør konsekvensene være såre enkle: få de vekk. Dette gjelder selvfølgelig alle som er ute etter å gjøre slike uakseptable ting. Men forutsatt at BRH aldri gjør noe slikt, men kun viser sin enormt gode verbale støtte, med mer, til spillerne på banen, syns jeg det er alles plikt å akseptere dem og inkludere dem. I mine øyne trenger PH, BRH og en litt smågal forsanger som Zoran, som gjør ALT for at alle skal synge for laget.

En felles oppfordring til alle i både PH og BRH lyder som en kjent og kjær sang: ”…står vi en for alle, og alle for en!”

Takk for meg.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 17 apr 07, 15:16
Endret: 17 apr 07, 15:22
amen......`??


Moderator: Fjernet unødvendig langt sitat som bare gjør forumet tregere.

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 17 apr 07, 16:02
Den jakken hvor det står Fredrikstad opp over ermene er bare harry, minner dessuten for mye om klanen..

Spillerne spiller heller ikke en bedre kamp om tifoet er bra/ om de vet at supporterne "identifiserer seg med laget", eller om syngingen er bra. Jeg kan love dere:
Når de er der ute og fokuserer hører de ikke hva som blir sunget på tribunen.

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 17 apr 07, 16:06

Det er vel en sannhet med modifikasjoner T.Olsen.... tror du virkelig ikke spillerne merker om det er trøkk på tribunen eller ikke??!!

 

 

---------------------------

Jørn Moum, "forumsadist"
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 17 apr 07, 16:14
De merker det jo, i visse situasjoner.

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 apr 07, 16:45

Opprinnelig postet av T.Olsen
Den jakken hvor det står Fredrikstad opp over ermene er bare harry, minner dessuten for mye om klanen..

Spillerne spiller heller ikke en bedre kamp om tifoet er bra/ om de vet at supporterne "identifiserer seg med laget", eller om syngingen er bra. Jeg kan love dere:
Når de er der ute og fokuserer hører de ikke hva som blir sunget på tribunen.

Har du hørt / lest uttalelser fra spillerne ang. synginga ?? Hvis ikke så hold kjeften godt lukket T.Olsen !!!!


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 17 apr 07, 16:45

Opprinnelig postet av T.Olsen
De merker det jo, i visse situasjoner.

Der er jeg uenig med deg!! Jeg tror at hvis laget har gode supportere som lager skikkelig trøkk, kan de i noen situasjoner avgjøre hvor 1 eller 3 poeng havner. Sikkert på at spillerene ofrer det "lille" ekstra som i noen tillfeller skal til for å vippe kampen i vår favør!!

 

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 apr 07, 16:48
Opprinnelig postet av kim_andre_c

Opprinnelig postet av T.Olsen
De merker det jo, i visse situasjoner.

Der er jeg uenig med deg!! Jeg tror at hvis laget har gode supportere som lager skikkelig trøkk, kan de i noen situasjoner avgjøre hvor 1 eller 3 poeng havner. Sikkert på at spillerene ofrer det "lille" ekstra som i noen tillfeller skal til for å vippe kampen i vår favør!!

 

Tviler sterkt på at FFK hadde kommet til cupfinalen uten Plankehaugen. Så stor betydning mener jeg Plankehaugen har.


Kopperud

Bedriftsspiller
Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 1

Lagt til: 17 apr 07, 17:53

Opprinnelig postet av T.Olsen
Den jakken hvor det står Fredrikstad opp over ermene er bare harry, minner dessuten for mye om klanen..

Spillerne spiller heller ikke en bedre kamp om tifoet er bra/ om de vet at supporterne "identifiserer seg med laget", eller om syngingen er bra. Jeg kan love dere:
Når de er der ute og fokuserer hører de ikke hva som blir sunget på tribunen.

 

Det der er en helt håpløs holdning!

 

Det er klart spillerne blir påvirket i stor grad vis dere lager et ekstremt trøkk på tribunen!

---------------------------

www.ultrasfletc.com
www.tribunekultur.com

Frihet for Ultras


McPhisto

Juniorspiller

Ble medlem: 14 jul 05
Innlegg: 165

Lagt til: 17 apr 07, 17:56
Det her skulle vel gi et lite svar til T. Olsen

www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.2237143

---------------------------

Ingen enkelt spiller, leder eller supporter er større enn FFK


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 apr 07, 18:33
Endret: 17 apr 07, 18:40
Opprinnelig postet av McPhisto
Det her skulle vel gi et lite svar til T. Olsen

www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostfold/sport_nrk_ostfold/1.2237143


Takk for at du kom med denne. Nå kan T. Olsen finne seg en tåtesmokk å su på i steden. Makan til tulling.

Dekjøk har litt av den samme holdninga som han her : Lever litt sånn i gamle dager ( -70-tallet ). Virker som at man vil se fotball i fred og rohet. Jeg for min del har opplevd begge deler, og jeg ser helst at det vi opplever nå fortsetter i all evighet.

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 17 apr 07, 19:21
Opprinnelig postet av T.Olsen
Den jakken hvor det står Fredrikstad opp over ermene er bare harry, minner dessuten for mye om klanen..

Spillerne spiller heller ikke en bedre kamp om tifoet er bra/ om de vet at supporterne "identifiserer seg med laget", eller om syngingen er bra. Jeg kan love dere:
Når de er der ute og fokuserer hører de ikke hva som blir sunget på tribunen.


Tro meg, å ha supportere i ryggen er veldig viktig. Se bare på Wimbledon FC, eller skal vi kalle de Milton Keynes Dons, som spilte i Premier League på slutten av 90-tallet. Nå spiller de på en landhockey-arena i en forstad nord for London, langt unna Wimbledon i League 2. Klubben har ingen ekte supportere, kun fat cats som har spylt ned en klubb som på en tid var en av Londons beste klubber. Om vi titter på AFC Wimbledon, som har et gjennomsnittelig tilskuertall på ca 2 800 dedikerte supportere og som spiller i de lavere ligaene i England og stadig klatrer, så er det klart en klubb trenger supportere som backer deg opp.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 apr 07, 20:03
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Dekjøk har litt av den samme holdninga som han her : Lever litt sånn i gamle dager ( -70-tallet ). Virker som at man vil se fotball i fred og rohet. Jeg for min del har opplevd begge deler, og jeg ser helst at det vi opplever nå fortsetter i all evighet.


Skivebom Rune!  Setter pris på det livet PH lager jeg, men min fotballopplevelse ligger primært i selve kampen.  Og jeg er ikke noe dårligere supporter bare fordi jeg ikke kler meg i hverken Burberry eller Aristokraten klær eller står og synger.  Jeg har reist alene til Elverum, til Sogndal og mange andre avkroker for å se FFK kamper, i bil fra Oslo.   Mitt engasjement vedrørende de siste dagers hendelser og BRH gjelder hva jeg ikke vil ha og de kan mene de er fredelige Ultras så mye de vil, andre slike grupper i Norge har stått for bråk, det har aldri PH gjort.


---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 17 apr 07, 20:18
Opprinnelig postet av DeKjök
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Dekjøk har litt av den samme holdninga som han her : Lever litt sånn i gamle dager ( -70-tallet ). Virker som at man vil se fotball i fred og rohet. Jeg for min del har opplevd begge deler, og jeg ser helst at det vi opplever nå fortsetter i all evighet.


Skivebom Rune!  Setter pris på det livet PH lager jeg, men min fotballopplevelse ligger primært i selve kampen.  Og jeg er ikke noe dårligere supporter bare fordi jeg ikke kler meg i hverken Burberry eller Aristokraten klær eller står og synger.  Jeg har reist alene til Elverum, til Sogndal og mange andre avkroker for å se FFK kamper, i bil fra Oslo.   Mitt engasjement vedrørende de siste dagers hendelser og BRH gjelder hva jeg ikke vil ha og de kan mene de er fredelige Ultras så mye de vil, andre slike grupper i Norge har stått for bråk, det har aldri PH gjort.




Du er ingen dårlig supporter DeKjök, du kjenner din plass på hovedtribunen. Dette bør de som hever billett på PH-tribunen uten å synge også gjøre.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 17 apr 07, 20:23
Endret: 17 apr 07, 20:31

Nei i SVarte, blir vell det samme hvordan klær man har på seg,,?? BARE MAN SYNGER !!! ,,,,
 jeg har på meg drakt å skjerf på hver kamp, men jeg synger like mye fordet ;)

Men det med BRH og PH ,, Vi la jo alle merke til hvordan det var på Stadion på Lørdagen uten Zoran.
Det var ikke NOE trøkk.. Jeg savnet rett å slett Zoran, å det vet jeg om flere som gjorde..
Alt det tullet som er sagt  om BRH er overdrevent,, uansett så kommer det til å være Ultras, sånn er det i fotball... Samma om de kommer i bråk av og til, men det har vel ikke BRH kommet i enda?? Det er jo toppen 1 gang i året, HVIS det faktisk skjer noe..
 
Vi bor faktisk ikke i England eller Italia gjør vi det ??
 
Jeg sto rett ved Zoran å BRH på lillestrøm kampen  og de var jo helt vanlige folk som ønsket å lage liv å røre, ( for å si det sånn)
å vi guttane sto å sang med, på de nye sangene( som Pippi, mens ingen andre gadd å synge), de andre sto bare å titta på kampen,, hele jævla tia. DET går ann å Gjøre to ting på En gang vet  dere,, det er ikke vanskli å bruke den stemmen dere har,  å samtidig se på kampen!!

JEG STØTTER BRH OG ZORAN UANSETT,, Uten døm blir det ikke noe trøkk på PlankehaugenFeltet,,,,
eller på stadion i det hele tatt
Jeg å flere vurderer å bli en del av dere, for dere lager rett å slett bedre liv på tribunen.:D

 Stå på BRH og Zoran, Håper å se dere på Feltet mot Viking på neste hjemmekamp,,

---------------------------


MaRcUs


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 17 apr 07, 20:34
Endret: 17 apr 07, 20:34
Opprinnelig postet av Marcus

Samma om de kommer i bråk av og til


Samma om de kommer bråk, vil jeg nå ikke si at det er. Skulle det skje bør det også komme konsekvenser, men siden intet har skjedd og intensjonene er gode er det ingen grunn til å rope varsku.

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 17 apr 07, 20:39
det er bare noen få her inne som er så veeeldig imot BRH da, og de er ikke med i klacken engang ....

nei, guttane kommer tilbake håper jeg og da blir det bra trøkk igjen, ikke bare under taket ....

zoran leder an troppene

Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 17 apr 07, 20:42

Opprinnelig postet av torkr
det er bare noen få her inne som er så veeeldig imot BRH da, og de er ikke med i klacken engang ....

nei, guttane kommer tilbake håper jeg og da blir det bra trøkk igjen, ikke bare under taket ....

zoran leder an troppene

 

 

hørt no om att de møter opp mot viking.....

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!


Marcus

A-lagspiller

Ble medlem: 17 apr 07
Innlegg: 675

Lagt til: 17 apr 07, 21:19
Endret: 17 apr 07, 21:21



ja det er bra det :D:D  da får vi håpe at det blir liv :D  Gleder meg hvis dette stemmer, jeg har hørt at døm kommer jeg også men vi skal ikke "håpe" på at de kommer for brått så snur det igjen åsså blir det like dårlig synging som mot Lyn

---------------------------


MaRcUs


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 17 apr 07, 21:21
Opprinnelig postet av bønna
Du er ingen dårlig supporter DeKjök, du kjenner din plass på hovedtribunen. Dette bør de som hever billett på PH-tribunen uten å synge også gjøre.


Takk for det og ja jeg har full forståelse for dette.  En selvsagt uting at folk melder seg inn i  PH bare for å få billigere plass. 

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 3 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3