Husk meg
Brukernavn
Passord

Trangt over brua!!

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Tiger

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 06
Innlegg: 660

Lagt til: 15 apr 07, 23:27
Man si at vi har fått en flott stadio og jammen var det bra med liv der også. Det som jeg synes var veldig negativt var hvor lang tid det tok å komme seg hjem. Etter å ventet i 15 min ved gangbrua, tok vi turen over kråkerøybrua. Blir ikke like kult å vente lenge ved den brua hvis vi taper....
Men det blir kanskje bedre når kampen går på Søndag. La merke til at det ikke var så mange biler på parkeringsplassen ved stadioen. Så mange tok vel en øl før de dro hjem.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 15 apr 07, 23:44

trangt over brua ja, helt klart noe som må jobbes med er å få folk raskest mulig fra kråkerøy og over til by`n.

 

Jeg gikk over bilbrua jeg, og brukte kortere tid en noen vi kjenner som gikk over gang brua

 

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

10.04.2007, Manchester United - Roma, 7-1 (4-0) Kvartfinale Champions League!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 apr 07, 23:52
Jeg tror absolutt vi må kunne si at gangbrua innebærer en risiko i forb. med hjemmkamper, og at det kommer til  å bli en oppgave ved hver hjemmekamp å administrere køen ved brua sånn at det blir trengsel ved bruhodet, og ikke ute på brua. Jeg tør ikke tenke på hva som kan skje med hundrevis mennesker på brua, unger og pensjonister. Hva hvis en person midt ute på brua får hjertestans? Det ville ta minutter å få vedkommende over på andre sida. Og gretne bortesupportere som har tapt klart, og begynner å lage småbråk i trengselen? Nei, noe må gjøres med den brua.

Jeg tror kanskje det må lages et køsystem på hver side, slusesystem, kanskje, som er så trangt at det ikke blir kø ute på sjølve brua.

Personlig blir det sykkel over kråkerøybrua neste gang.

Infrastrukturmessig er jo værste` klart verre en Holmen/Trosvik.

varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 16 apr 07, 00:06
tenker den som gav blaffen i alle advarslene om bilkjøring, kjørte pent og pyntlig hjem fra kampen
Behovet for den nye brua blir ikke mindre etter dette.  mon tro om de som planla stadion + kommunen forutså dette problemet?

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 16 apr 07, 03:00

Opprinnelig postet av Asgeir
Jeg tror absolutt vi må kunne si at gangbrua innebærer en risiko i forb. med hjemmkamper, og at det kommer til  å bli en oppgave ved hver hjemmekamp å administrere køen ved brua sånn at det blir trengsel ved bruhodet, og ikke ute på brua. Jeg tør ikke tenke på hva som kan skje med hundrevis mennesker på brua, unger og pensjonister. Hva hvis en person midt ute på brua får hjertestans? Det ville ta minutter å få vedkommende over på andre sida. Og gretne bortesupportere som har tapt klart, og begynner å lage småbråk i trengselen? Nei, noe må gjøres med den brua.

Jeg tror kanskje det må lages et køsystem på hver side, slusesystem, kanskje, som er så trangt at det ikke blir kø ute på sjølve brua.

Dette er ganske alvorlige greier. Hvem er det egentlig som har ansvaret for denne brua? Er det kommunen, eller er det FFK i forbindelse med kamp? Grunneier? Det hadde vært interessant å vite. I utgangspunktet er det ikke gitt at noe vil påta seg ansvaret hvis det skjer en ulykke grunnet trengsel på brua. Men hvis de som har ansvaret for brua er gjort oppmerksomme på risikoen på forhånd, vil de ikke like lett kunne vri seg unna det i ettertid. Og i det øyeblikket de innser det er det en mulighet for at de faktisk vil gjøre noe med det.


Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03
Innlegg: 182

Lagt til: 16 apr 07, 03:05

Jeg ser egentlig ikke noe stort problem med kø på brua. Går bra på Ullevaal...

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2221

Lagt til: 16 apr 07, 03:24

Tja, på Ullevål skal ikke "alle" over gangbrua. De fleste skal mot t-banen i retning sentrum.

Men det er klart, det er ikke godt å si hva man skal gjøre heller. Riv brua og bygg en større en, kanskje. Uansett er jeg ganske sikker på at hvis det skjer noe der kommer ingen til å påta seg noe ansvar for det - "dette kunne ikke vi forutse", heter det da.


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 16 apr 07, 08:43
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Tja, på Ullevål skal ikke "alle" over gangbrua. De fleste skal mot t-banen i retning sentrum.

Nå tror jeg vel andelen bro-brukere vil falle i takt med promillen. Sikkert noen tusen Kråkerøy boere som måtte bruke broa på vei til kamp...pga omvei via bygga, og sikkert også noen tusen som har droppet å kjøre ut til Kråkerøy pga promillen. Også på Holmen var de tjo kø (men med biler) etter kamp..

Ellers genialt av politiet å sette en politibil på brua, den fungerte jo bra som sluse. Var litt morsomt å høre på de stokjefta folka som gikk voe rå kritiserte politiet, så fikk de høre grunnen...da ble det stille....

 

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 apr 07, 08:53
Den politibilen hjalp ikke en dritt for å si det mildt, rett etter bilen så hopet det seg opp og verre enn om den ikke hadde stått der, så den glupe lakrisen som hadde tenkt ut dette bommet nok rimlig bra ja.

Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 apr 07, 09:34
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Den politibilen hjalp ikke en dritt for å si det mildt, rett etter bilen så hopet det seg opp og verre enn om den ikke hadde stått der, så den glupe lakrisen som hadde tenkt ut dette bommet nok rimlig bra ja.


Poenget er å lage kø FØR broa, ikke utpå.

Det var en grunn for at politiet hade folk på broa, grunnen var rett og slett at den rett og slett er farlig, og noen må ha oppsyn med det som skjer der. Og sann mine ord: Sånne flaskehalser som broa er tikkende bomber, det er bare et spørsmål om når det skjer noe.

Vi får se åssen det blir neste kamp når ting har normalisert seg en smule...

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 16 apr 07, 09:54
Det ble kø på brua med engang etter snutebilen så igjen, det hjalp ingenting. Jeg gikk der.

Røvern

A-lagspiller
Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 374

Lagt til: 16 apr 07, 09:59

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Det ble kø på brua med engang etter snutebilen så igjen, det hjalp ingenting. Jeg gikk der.

Da jeg gikk over brua løste det seg iallefall greit etter politibilen. Jeg var også en av dem som lurte på hvorfor bilen sto der, men skjønte jo poenget da jeg hørte det.

---------------------------

FFK
-fortsatt i tippeligaen!!
-norgesmester 2006!!


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 16 apr 07, 11:01
Jeg gikk over Kråkerøybroa istedet og deretter tilbake til Gressvikferga.  Dette vil gå seg til over tid, men broa vil nok på sikt bli akkurat som ved Ullevål og der går det greit.  At Gressvikferga ikke kan legge til på Stadionsiden må det gjøres noe med.   Det blir for dumt å belaste broa ytterligere.  Dessuten må det kjøres 2 ferger - det tok for lang tid med bare en.  Og det hadde hjulpet om det kunne jobbe 2 stk per ferge der den ene tok betalt, da går pålossing mye fortere.

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


stampede

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jun 04
Innlegg: 415

Lagt til: 16 apr 07, 12:06

Opprinnelig postet av DeKjök
At Gressvikferga ikke kan legge til på Stadionsiden må det gjøres noe med.  

Gressvikferga la jo til på brygga på vestsiden av stadion under Tall Ships. Så det kan jo ikke være det største problemet å få til det samme utover i sesongen.
Det bør jo ordnes for køen over gangbrua var hårreisende!

---------------------------

Supporter, faktisk :)


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 apr 07, 12:31

Opprinnelig postet av varheim
tenker den som gav blaffen i alle advarslene om bilkjøring, kjørte pent og pyntlig hjem fra kampen
Behovet for den nye brua blir ikke mindre etter dette.  mon tro om de som planla stadion + kommunen forutså dette problemet?


Over brua - i bil - hjem gikk greit, men det var ikke så veldig lurt å heise bilbrua kl 1800... Det ble "litt" kø av det.

Men hva er EGENTLIG problemet til folk, da?  Det virker som som at det er fysisk umulig å sykle eller gå de ekstra 750 meterne over den gamle brua?  Det tar ikke mer enn 10 minutter ekstra å gå den veien...

Det blir for mye syting, synes jeg.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 16 apr 07, 15:33
Endret: 16 apr 07, 15:38
Problemet er risikoen for at alvorlige problemer kan oppstå sånn som det var på gangbrua på lørdag. Er helt enig i at noe må gjøres hvis det fortsetter å være sånn.

Jeg gikk over Kråkerøybrua og kommer til å ta med sykkel på kamp fra nå av og sykle den veien, går jo mye raskere. Tipper at flere skjønner det etter hvert, og at det ikke blir like ille på gangbrua ved "vanlige" kamper. Men man bør defintivt følge med og gjøre noe med køproblemet hvis det fortsetter.

Er det ikke kommunen som eier brua?

---------------------------

Bor i Moss, men det betyr ikke at jeg LIKER det.


Baby Jesus

Bedriftsspiller

Ble medlem: 20 mai 06
Innlegg: 12

Lagt til: 16 apr 07, 17:10

Jeg var ikke tilstede å så hvor mye styr det var med å komme seg over broa.. Men hvis det var så ille som jeg leser her og andre steder og fortsetter å bli sånn blir det nok garantert gjort noe med problemet fra kommunens side. Det blir i hvertfall fryktelig dyrt å hyre inn politi og brannfolk med båt og dykkere hver gang det skal arrangeres noe på stadion. For ikke å snakke om hvis det skulle oppstå situasjoner som fører til menneskelig skade..

Det er kommunen som eier broa og ansvaret tilfaller dem siden de også har godkjent byggeplanen for stadion på FMV. En slik godkjenning innbefatter også selvfølgelig vurderinger av generert trafikk i området og avvikling av denne. De har sikkert en plan for hvordan dette skal løses med tiden.. Hele FMV-området skal jo forandres..

---------------------------

Det ska flægre i shårtsen guttær..
Og det ska f... mæ ente værra ta vind..


Morgaine

A-lagspiller

Ble medlem: 15 apr 07
Innlegg: 327

Lagt til: 16 apr 07, 19:33

Bare jeg får sykkelen i orden tar jeg turen over gamlebrua. Sikkert fler som vil gjøre det. Man lærer jo av sine erfaringer...Forhåpentligvis. Men det er ikke langt å gå heller og litt trim er jo greit.

---------------------------

Juletre


nyestadion

Bedriftsspiller
Ble medlem: 26 mar 07
Innlegg: 6

Lagt til: 17 apr 07, 00:14
vi får se da vet du.:) har ikke sykkel

---------------------------

soon,very soon


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 17 apr 07, 00:50
Opprinnelig postet av Baby Jesus

Jeg var ikke tilstede å så hvor mye styr det var med å komme seg over broa.. Men hvis det var så ille som jeg leser her og andre steder og fortsetter å bli sånn blir det nok garantert gjort noe med problemet fra kommunens side. Det blir i hvertfall fryktelig dyrt å hyre inn politi og brannfolk med båt og dykkere hver gang det skal arrangeres noe på stadion. For ikke å snakke om hvis det skulle oppstå situasjoner som fører til menneskelig skade..

Det er kommunen som eier broa og ansvaret tilfaller dem siden de også har godkjent byggeplanen for stadion på FMV. En slik godkjenning innbefatter også selvfølgelig vurderinger av generert trafikk i området og avvikling av denne. De har sikkert en plan for hvordan dette skal løses med tiden.. Hele FMV-området skal jo forandres..

Må FFK hyre inn politi, brannfolk med båt og dykkere ?? Synes det er rart i så fall, så lenge dette skjer utenfor Stadionområde. Dette regner jeg med er disses jobb uavhengig av om det er kamp på stadion, 17.mai, Tall Ships el. lign.



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 4 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3