Husk meg
Brukernavn
Passord

dårlig lyd i plankehaugen

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

bjorn

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 mar 03
Innlegg: 1606

Lagt til: 16 apr 07, 00:07
Tror du har ett poeng der Asgeir, stod helt bakerst på PH-feltet midt bak mål og det var skikkelig trøkk.

Synd hvis vi er de eneste som føler det sånn, at vi lager trøkk for oss selv

Jaran Berg

Juniorspiller
Ble medlem: 19 des 03
Innlegg: 182

Lagt til: 16 apr 07, 03:25

Plankehaugen har mye mer å gå på når det gjelder sangen... det er greit at det kan være vanskelig for de på sidene å høre oss...
Men det er vel egentlig spillerne vi synger for? og de sa at det var helt sinnsykt, de hadde ikke mulighet til å høre hva grønhagen sa, de hadde problemer med å kommuniserer med hverandre ute på banen...

Så kampen på dvd ista, vi høres utrolig bra der... ihvertfall til tider :-)
tror det kan bli veldig bra!

---------------------------

Jaran Berg
jaran.berg@plankehaugen.no


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 apr 07, 07:48
Endret: 16 apr 07, 07:48

Kan ha noe med noen av sangene å gjøre. Pippi sangen er jo helt elendig. Kan være at andre supportere klarer den bra, men vi faller igjennom. Jeg synger alt jeg kan selvom jeg synes sangen ikke gir noe trøkk. Kan vi kaste den i papirkurven?

"Ut å krige" er tøff, men ordene kommer så raskt at det ikke blir trøkk på det.

Hva synes dere om å renske litt opp i de sangen som ikke gir trøkk? Kanskje endre litt på teksten?

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 16 apr 07, 07:55
Endret: 16 apr 07, 07:56

Jeg er forundret over at Plankehaugen ikke hadde noe bluss, balongerutslipp, eller andre ting på lørdag, så banneret og flaggene, men hadde ventet meg noe mer,  siden det var noe spessielt med ny Stadion. Hva var grunnen til det Plankehaugen?

P.s. Dere skal ha skryt for at dere gjorde byen rød og hvit, det var fint.


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 16 apr 07, 08:26
Opprinnelig postet av Patrioten

Jeg er forundret over at Plankehaugen ikke hadde noe bluss, balongerutslipp, eller andre ting på lørdag, så banneret og flaggene, men hadde ventet meg noe mer,  siden det var noe spessielt med ny Stadion. Hva var grunnen til det Plankehaugen?

P.s. Dere skal ha skryt for at dere gjorde byen rød og hvit, det var fint.

Hvorfor skal vi gjøre det samme hele tiden ? Hva er vitsen med å kritisere oss for den jobben vi har gjort det vi prøvde på på hovedtribunen kunne blitt fint hvis de folka gjorde som de skulle og holdt opp arka , men nei . Vi la ned mange timer i forarbeid.

Du kan ikke få gull av gråstein som det så fint er sagt, men når det nesten ikke er noen som stiller opp å hjelper til med Tifo kan du ikke få ballonger og sånn vær gang

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 apr 07, 09:06
Opprinnelig postet av ffkerkonge
Hvorfor skal vi gjøre det samme hele tiden ? Hva er vitsen med å kritisere oss for den jobben vi har gjort det vi prøvde på på hovedtribunen kunne blitt fint hvis de folka gjorde som de skulle og holdt opp arka , men nei . Vi la ned mange timer i forarbeid.

Du kan ikke få gull av gråstein som det så fint er sagt, men når det nesten ikke er noen som stiller opp å hjelper til med Tifo kan du ikke få ballonger og sånn vær gang

Stiller meg fullt bak Patriotens spørsmål: Hvorfor ikke bluss og ballongslipp? Jeg synes det bør være greit å stille det spørsmålet uten at du behøver fyre deg opp i drittsinne og grave deg ned i forsvarsposisjon med en gang. Vi snakker tross alt ikke om en hvilken som helst kamp; åpning av ny stadion - og det hadde vært knall med bluss og ballongutslipp....

Stiller meg like fullt bak Patriotens ros: Det var virkelig cup-følelse over byen, med vimpler overalt. Suverent stykke arbeid med det - synd noen stakk av med vimplene...

Det var MANGE på hovedtribunen som holdt opp ark. Mange av de som IKKE holdt opp ark lot være fordi arka var klissbløte og grisete...  I tillegg var det mange som holdt opp arka litt før de egentlig skulle, fordi de misforstod når inngangen av spillerne begynte.

PS! Litt korrekturlesing hadde vært på sin plass... Den lille teksten som var på arket var preget av skrivefeil.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 16 apr 07, 09:14
Både Grønis og Rami skrøt jo av PH, så må jo være noe med lyden..  Stod ved siden av Jonek helt øverst og hørte ikke bastionen ihvertfall.. men utrolig mye dævkjøtt i hævven.. pinlig som faen!

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


kappl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 2

Lagt til: 16 apr 07, 09:27
Dere mangler Zoran!!!!!!!

---------------------------

Heia guttæne;)


kappl

Bedriftsspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 2

Lagt til: 16 apr 07, 09:30

Tror mange har meldt seg inn i PH fordi de får billige sesongkort!!!og egentlig ikke er så veldig intressert i og synge!!men er dere andre gode så drar dere med dere de!så d var maaaange som ikke sang!

---------------------------

Heia guttæne;)


ffkerkonge

A-lagspiller
Ble medlem: 24 apr 03
Innlegg: 467

Lagt til: 16 apr 07, 09:36

Mulig jeg ble forbanna men når vi nesten ikke får annet en kritik her inne hele tiden blir det slitsomt for oss, kan dere i steden for å sitte her å klage og syte sende forslag til hvordan tifo skal være . Send da en handlingsplan om alt fra hvor vi skal kjøpe det inn fra til hvem som skal ha ansvaret for det og hvordan det skal utføres så skal vi nok få overlevert det til de rette folka. send den til roy.nilsen@plankehaugen.no

 

---------------------------

Er det noen som klarer det er det du D


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 16 apr 07, 09:45
Opprinnelig postet av ffkerkonge

Mulig jeg ble forbanna men når vi nesten ikke får annet en kritik her inne hele tiden blir det slitsomt for oss, kan dere i steden for å sitte her å klage og syte sende forslag til hvordan tifo skal være . Send da en handlingsplan om alt fra hvor vi skal kjøpe det inn fra til hvem som skal ha ansvaret for det og hvordan det skal utføres så skal vi nok få overlevert det til de rette folka. send den til roy.nilsen@plankehaugen.no

 

Enig med deg Roy (tror det er deg)

Det som vi bør ta som en utfordring er å få opp sang trøkket, og da henvender jeg meg ikke direkte til noen i PH styret. Dere har nok hatt litt å henge fingrene i når det gjelder flaggingen i byen, noe jeg synes var bedre enn røyk og bluss inne på stadion i en åpningskamp. Hadde jeg og andre orket å ta i et tak, hadde det vært mulig å få gjort begge deler.

Er det noen enkle konstruktive forslag på hvordan vi kan oppmuntre de som ikke synger til å være med på syngingen?

 - Tror ikke kjefting og klaging er den rette pedagogikken, men om vi kan få de til å glede seg sammen med oss.

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 16 apr 07, 10:35
Endret: 16 apr 07, 10:36
Jeg stod på PH men helt oppe til høyre hvis du ser ut på banen. Med andre ord et stykke fra den harde kjernen. Synes forsanger var for langt unna. Vanskelig å være med fra starten på sanger. Vi må finne en løsning som får med hele feltet. Virket som om det var bra trøkk til venstre men ikke på min side. Forsanger må på en eller annen måte være mer synlig. Visuelt først og fremst, men også verbalt. Kanskje 2 stykker, det har vi jo prøvd på Ullevaal. Eller i hvertfall mer sentral plassering.
Uansett tror jeg vi har mye å gå på. Tidlig i sesongen, ny stadion, nye sanger, kort sagt litt rustne.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 16 apr 07, 11:44

syns Pippisangen har potensiale jeg. må bare få den til å sitte. nå stopper den opp... Ellers må vi ha tromme og ropert for å få løfta oss... Vet ikke hvem som var forsanger lørdag, men gi mannen (eller zoran når han føler han har demonstrert nok) en ropert og mye er gjort..

 

 

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


BillyJim

Bedriftsspiller

Ble medlem: 29 des 05
Innlegg: 21

Lagt til: 16 apr 07, 11:50
Joda, vi har nok mye å gå på når det gjelder synlighet og lydnivå. Dette endrer seg dessverre altfor ofte fra kamp til kamp.
Generelt kan man jo oppsummere dette med at flere må delta aktivt for å skape synlighet og lydnivå i PH. Er det for få som kan alle sangene eller vil de bare ikke synge selv om de tilhører PH?

---------------------------

.:[ FFK - LFC ]:.
Det er ikke sport uten offside!


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 apr 07, 12:05
Opprinnelig postet av hedvalen

personelig sto jeg på bakerste rad rett bak målet , å jeg fikk en oppfattning av at vi var knall bra ...   men så sang alle rundt meg å da..

 

vi får prøve å sammle alle som synger litt mere i midten neste kamp kanskje?

Jeg hørte godt dere der oppe, men allikevel så blir det altfor spedt. Flere av sangene dere kom med kan dere spare meg for. Det er kun et fåtall som kan disse. Og så får vi synge sangene våre mye lenger. Hvor mange ganger må jeg repetere det. Vi bør vel ikke stoppe et ca. 1 min., disse jeg mener skal kjøres minst 3-5 min, helst enda lenger også. Vi skal liksom få trekt opp publikum, ikke stoppe når andre bortover først har hørt den ( lyden forplanter seg fra forsanger fra venstre mot høyre ). De til høyre får knapt være med på sangene. Derfor må vi holde på lengre.


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 16 apr 07, 12:15
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Vi skal liksom få trekt opp publikum, ikke stoppe når andre bortover først har hørt den ( lyden forplanter seg fra forsanger fra venstre mot høyre ). De til høyre får knapt være med på sangene. Derfor må vi holde på lengre.



Dette er selvfølgelig sant, "x2-regelen" virker dessverre ganske innarbeidet. Det tar tid å få med seg alle. PH har etter hvert et ganske bra antall sanger, men felles for dem er at de er korte og dermed fort gjort.

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 16 apr 07, 12:23
Opprinnelig postet av varheim
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Vi skal liksom få trekt opp publikum, ikke stoppe når andre bortover først har hørt den ( lyden forplanter seg fra forsanger fra venstre mot høyre ). De til høyre får knapt være med på sangene. Derfor må vi holde på lengre.



Dette er selvfølgelig sant, "x2-regelen" virker dessverre ganske innarbeidet. Det tar tid å få med seg alle. PH har etter hvert et ganske bra antall sanger, men felles for dem er at de er korte og dermed fort gjort.

Men de få som egentlig skal synges lengre blir sunget for kort også.


EFF.EFF.KÅ

Juniorspiller
Ble medlem: 16 apr 07
Innlegg: 183

Lagt til: 16 apr 07, 12:45
Opprinnelig postet av varheim
Synes forsanger var for langt unna. Vanskelig å være med fra starten på sanger. Vi må finne en løsning som får med hele feltet. Virket som om det var bra trøkk til venstre men ikke på min side. Forsanger må på en eller annen måte være mer synlig. Visuelt først og fremst, men også verbalt. Kanskje 2 stykker, det har vi jo prøvd på Ullevaal. Eller i hvertfall mer sentral plassering.


Det ligger mye her. Vi er en gjeng som ikke kjenner alle sangene ut og inn, men som gjerne vil være med. Selv om vi sitter rimelig tett inntil PH, får vi ikke med oss mer enn de mest kjente sangene.
Samtidig vil jeg skyte inn at det satt veldig mange gamle karer (beklager), barnefamilier og smågutter rundt oss. De bidro jo ikke, forståelig nok. Men - det er helt klart at man er offer for akustiske problemer, samtidig som lyden ser ut til å forsvinne ute på banen, (ref tidenes flaueste fremførelse av nasjonalsangen (og det var ikke koret sin feil) ) Dette er det vel noe sent å løse nå...

6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 16 apr 07, 14:20
Endret: 16 apr 07, 14:22

Hei på dere alle.

Det var jeg som gjorde et tappert forsøk med å være forsanger om Lørdag.

Problemet slik som jeg opplevde det var at det var problemer med å få alle til å høre hva jeg sa (og at det var første gang jeg prøvde meg som forsanger). Har tenkt litt på dette og mener mye vil være løst med ropert (bare for å sette sangen i gang og ikke som han karaokeleif  i RBK) og en mere sentral plassering nederst der feltet starter.

At dere ikke kan sangen er deres egen skyld, da det er mulig å kjøpe CD med alle sangen på Aristokraten. Løp å kjøp og øv !

Og JA vi må synge den samme sangen minimum 3 ganger etter hverandre. 

 

Ellers så syntes jeg de fleste rundt megvar flinke til å være med, men skjønner Zoran meget godt når han til tider blir litt hissig. Amisjonsnivået hans og mitt kan syntes å være litt høyere en de flestes når det gjelder å delta i sangen.

Personlig gleder jeg meg til at han kommer tilbake

 

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


ximo

Juniorspiller

Ble medlem: 23 jun 03
Innlegg: 198

Lagt til: 16 apr 07, 15:52
Hvorfor er Zoran borte, og når kommer han tilbake? Jeg var en av de som hørte veldig lite av dere i Haugen. Satt i O-feltet på langsiden og tror nok sideveggene ved bortesupporterne kan ha noe med at de hørtes veldig tydelig og overdøvet Haugen for vår del. Dessverre vil jeg tro det også gjelder midt på banen, at lyden bæres bedre fra bortesupporterne enn fra Haugen. Lite å gjøre med, annet enn å synge for full hals og å alle med seg. Er ikke så glad i roperter (karaokeleif er skrekkens eksempel), men finnes det ikke lydforsterkende dingser som ikke låter som en dårlig walkie talkie på steroider?

---------------------------

Bor i Moss, men det betyr ikke at jeg LIKER det
(Siste nytt: Ximo flytter til Fredrikstad til høsten!)



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 4 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3