Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 12 3

Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 10 apr 07, 15:09
Opprinnelig postet av herregudamann

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Må jo være lov og gå i Burberry caps uten og bli sammenlignet med casuals. hmm, jeg tror jeg skal starte cauals foreningen mot vold!! Bare lov og gå i designer klær og burberry caps og hvite joggesko.. Prøve du og bli med uten noe av dette får du bank.. kampsaken blir stopp fotballvolden, visst ikke får du bank.

 

 

Intensjonen min var ikke å legge hovedvekten på hvordan de var kledd. Men hvordan de oppførte seg..Og det var ikke særlig flatterende. Påkledningen gjore oppførselen bare enda mer trist da de var kledd i klær man i forbindelse med fotballkamper gjerne forbinder med oppførsel vi ikke vil se. Men som sagt hadde oppførselen vært like ille om det var noen i drakt og skjerf som sto bak..Men det var det ikke, og det er ikke tilfeldig..

Kan du forklare hva disse personene gjorde? veldig spent på det.. for jeg la ikke merke til noe som helst tull

---------------------------

Brigade RødHvit - rampage tour 07!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 apr 07, 13:53
Opprinnelig postet av herregudamann

thor steinar jakker og burberry capser osv..

Er ikke helt med her..vet ikke om dette er noe av poenget med innlegget men hva er dette forno jakker og capser????

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 13:58
Endret: 10 apr 07, 14:00
Opprinnelig postet av Brukernavn

Er ikke helt med her..vet ikke om dette er noe av poenget med innlegget men hva er dette forno jakker og capser????



Thor-Steinar og Burberry er merker som ofte forbindes med casuals-miljøer. Det er en slags skjult uniformering siden casuals-folket sjeldent går med drakter eller andre supportereffekter.

Hele greia startet i England, men har - dessverre - spredd seg til Norge.

Mer om casuals.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:02
Thor Steinar jakkene stammer fra Tyskland og er blitt veldig populære blant nazist bevegelsen, Burberry capser er slike små søte capser som gjerne har ett beige eller brunt rutemønster. Noen hevder at disse klærne også er vremerke på en "casual" som igjen er assosiert med en fotballpøbel og bråkemaker. Desigerklær er en gamel trend som stammer tilbake fra Europacup kamper hvor engelske supportere gjerne starta bråk og stjelte klær i desigerbutikker.. osv,osv. Og selvfølgelig når noen velger og bruke disse klærne så blir man generalisert.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 apr 07, 16:18
Endret: 10 apr 07, 16:22
Jeg vil gjerne vite hvilken situasjon du sikter til her? 

Maken til stempling har jeg aldri vært borte i.  Dette slår alle rekorder. Med dette oppstyret skulle man tro vi hadde stormet banen, ellernoe i den duren. Men har vi egentlig gjort noe som helst?

BRH hadde før gårsdagens kamp samlet samtlige ultras og/eller innteresserte på samme buss. Ryktene gikk, og vi fikk tidlig tips om at politiet kom til å holde denne bussen under oppsyn. Noe vi tenkte var helt greit, da vi ikke hadde tenkt å gjøre noe annet enn å dra på kamp, som de fleste andre. Stemningen på bussen var laber i førsten, og mye av grunnen var kanskje at en PH-vakt kommer bakover i bussen der de fleste av oss sitter, og spør om det er et ledig sete for ham der. Han for beskjed om at det er opptatt, og han kan sette seg foran om det er sånn, da han neppe var ute etter å synge sammen med oss, for å si det sånn. Stemningen stiger etterhvert da det blir tatt i et skippertak for å få med hele bussen på sang og moro.

BRH hadde også laget et banner før gårsdagens serieåpning, og dette skulle vi ta et gruppebilde med på vekta. Det var også kjøpt inn to bluss, som skulle bedre en visuelle effekten på gruppebildet. Disse to blussene fyres opp, og bilder tas fra flere hold. Det sies også at Demokraten tok et bilde, og vi venter spent på se utfallet i morgendagens avis. Tro meg, det blir nok ikke pent. Jeg ber dere med dette se på det dere leser i Demokraten om oss med meget kritiske øyne. De smører tykt på.

Uansett, praten blant vaktene går (ja, vi har ører), og når vi kommer til Lillestrøm står politiet og venter på oss. De jager alle som ikke er ultras og omegn ut av bussen, og kommer inn med en mann. Han forteller oss at de har fått noen tips om "miljøet" på denne bussen. Og at vi fyrte opp to stk. "Makedonske lys" ellernoe i den duren. Vi forteller ham at det stemmer, og da sier han at vi ikke kan fyre opp bluss inne på stadion. Vi forsikrer ham om at disse blussene er brukt opp, og at det ikke er noen fare. Men, da gestapopolitiet forteller oss at vi ikke kan ta med oss ultrasrelaterte bannere inn på stadion, får vel de fleste naturlig nok sjokk. Lever vi i en politistat?  Etter litt frem og tilbake, blir bannerne til manges fortvilelse over ikke å få vist fram det man har brukt mange timer på, liggende igjen på bussen. På vei ut av bussen, blir alle kroppsvisitert av et hyggelig politi, som ønsker oss lykke til og en god dag.

Og JA, vi snek i inngangskøen, med en meter eller to. Her står vi og synger og har det morro, helt inn til vi kommer inn, som sagt uten problemer av noe slag.

Inne på stadion har vel alle fått med seg hva som skjer. FFK spiller dårlig, men PH gjør virkelig jobben på tribunen. Etterhvert kommer Lillestrømpolitiet og nekter forsangeren vår å stå på rekkverket. Grunnen er ukjent. Mange la kanskje også merke til at FFKsupporterne på langsiden ikke reiste seg på vår oppfordring "Reis opp hvis du er fredrikstad.."  Grunnen til dette er at NFF iår har kommet med en genial ide om at det er ulovlig å stå der det er sitteplasser. Kan det bli mer gestapo? Det neste blir vel at det er forbudt å synge på kampene.

BRH, PH og Zoran gjør sitt aller beste for å støtte guttene best mulig på banen, men forståelig nok er det lite motiverende å stå på å synge når laget ditt ikke presterer en dritt på banen. Alikevel syntes jeg hele PH (og BRH om dere vil) gjorde en glimrende jobb.
Både i pausen og utover får enkeltmedlemmer i BRH diverse tvilsomme beskjeder. De egner seg ikke her, men må tas opp med styret/FFK.

På vei hjem i bussen får BRH beskjed om at de ikke får lov til å holde av en buss noe mer. At Styret i FFK er forbannet, og diverse etterspill kan forventes. På toppen av det hele kommer denne tråden opp. At det skulle gå så langt som grunnløse beskyldninger og stempling på den måten var det ingen av oss som kunne forestille oss. Og har vi egentlig gjort noe galt? Noe som kan skade klubben? Neppe. Vi rakk faktisk ikke komme oss til kamp engang, før det hele er igang. Og at du prater om dette med ramaskrik, du har nettopp bidratt til det, ved å lage denne tråden. Kan ikke folk kle seg sånn de vil? Og til deg bøgis, så tviler jeg på at vi var på samme kamp. Igjen er du ute å slenger med kjeften.

Dette er det som skjedde igår. Om dere vil prøve å innbille hverandre om alt fra banestorming, blusskasting og naziuniformer til trakassering av rullestolbrukere, så gjerne for oss. Men tenk dere litt om før dere skriver noe som dere ikke er sikre på. Hva som vil skje etter denne kampen med oss, får vi vente til diverse styremøter er over.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 10 apr 07, 16:23
Endret: 10 apr 07, 16:35

Opprinnelig postet av Martin_
Det lange innlegget til Martin_

amen..



Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 16:27
Endret: 10 apr 07, 16:33
Fint med en oppklaring, Martin_, men når du skriver såpass ullent som "Både i pausen og utover får enkeltmedlemmer i BRH diverse tvilsomme beskjeder. De egner seg ikke her, men må tas opp med styret/FFK" er det litt vanskelig for oss utenforstående å få sympati med den ene eller andre siden.

Tvilsomme beskjeder? Hva ble sagt? Av hvem? Til hvem?

Og nei, denne tråden er ikke et ramaskrik. Det er en diskusjon på et debattforum. Og det synes jeg dere bør tåle.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Elling

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05
Innlegg: 14

Lagt til: 10 apr 07, 16:35

Hei Martin

Det er jo alt det neggative du skriver om her som gjør at mange folk ikke synes at Ultras er noe positift. Det er sikkert mange hyggelige gutter og jenter med i BRH. Men det er Alt for mye neggatift som følger med det. Jeg har vært med lenge i det greine her,men har alderi hatt besøk av Politiet i bussen . Så fort det var kjent, at FFK har en ultras gruppe, så ble det brått satt opp mer politi fordi dem vet hva ultras står for.

Jag håper at BRH kan vise at alle tar feil når det holdninger og slikt, som vi har sett andre ultras grupper står for.

Lykke til på Lørdagen mot Lyn.


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 apr 07, 16:44
Opprinnelig postet av Elling

Hei Martin

Det er jo alt det neggative du skriver om her som gjør at mange folk ikke synes at Ultras er noe positift. Det er sikkert mange hyggelige gutter og jenter med i BRH. Men det er Alt for mye neggatift som følger med det. Jeg har vært med lenge i det greine her,men har alderi hatt besøk av Politiet i bussen . Så fort det var kjent, at FFK har en ultras gruppe, så ble det brått satt opp mer politi fordi dem vet hva ultras står for.



Takk for det!

Men jeg er uenig i deg ang. det med politiet. De TROR de vet hva ultras står for. Husk at det de ser av ultras, er Bosnia Hercegovina Fanaticos som fyller banen på Ullevaal med røyk, Italienske ultras som omtrent er i media hver uke, osv. Det gir et helt feil inntrykk, da forholdene her i Norge ikke kan måle seg med det på noe vis.

Og til Peregil, jeg angrer på at jeg skrev det nå, det vil bli lettere å kommentere det utover uka når vi ser hva som skjer. Det er ikke ønskelig fra personen(e) det gjelder at jeg tar dette opp her nå.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 16:52
Endret: 10 apr 07, 16:53
Opprinnelig postet av Martin_


Og til Peregil, jeg angrer på at jeg skrev det nå, det vil bli lettere å kommentere det utover uka når vi ser hva som skjer. Det er ikke ønskelig fra personen(e) det gjelder at jeg tar dette opp her nå.


Den er god, da venter jeg i spenning på den videre utviklinga. Dere jo ikke så mye å bekymre dere for hvis tilfellet er slik du beskriver. Om dere bare er ute etter å lage stemning ønsker jeg dere lykke til. Om dere derimot begynner å oppføre dere som Unge Enga sender jeg undulaten til Brukernavn på dere.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Elling

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05
Innlegg: 14

Lagt til: 10 apr 07, 16:54

Martin:

Dem har nokk en del kjenskap til ultras, for vi bor ikke så langt fra sverige. og der har det jo vert et problem lenge. Det jeg ikke helt forstår Martin, det er hvorfor må en starte slike grupper, når vi allerede har en supporter gruppe . Vi er jo alle like glade i FFK. Hvorfor skal vi da være flere grupperinger???


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 17:02
Plankehaugen er jo en SFO i supportergruperinger og regne. Helt klart kejmpepositivt med PH, men det må være lov for folk med skikkelig trøkk og som ikke gir seg nå ting butter imot. Er hverken med i BRH eller PH, men jo flere grupperinger jo bedre er det.. Vil FFK ha kontroll på hvordan supporterne oppfører seg burde de heller sett retningslinjer på hvordfan man skal oppføre seg som er likt for alle grupperinger. Gruppering, fy faen for ett negativt lada ord.. 

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 apr 07, 17:02
Opprinnelig postet av Elling

Martin:

Dem har nokk en del kjenskap til ultras, for vi bor ikke så langt fra sverige. og der har det jo vert et problem lenge. Det jeg ikke helt forstår Martin, det er hvorfor må en starte slike grupper, når vi allerede har en supporter gruppe . Vi er jo alle like glade i FFK. Hvorfor skal vi da være flere grupperinger???

Jeg skjønner godt at de vil ha denne grupperingen. For nettopp å være en hard kjerne som synger mesteparten av tiden. Hadde ikke de sunget slik i går så hadde vi kunnet høre knappenåla falle. Som sagt vi var 1400 stk. der inne, og det er vel knapt 50 som synger. Råtent de luxe. Jeg var virkelig oppgitt over Plankehaugen i går. Vi kunne fint tatt luven av kanarifansen med det antallet. Vi bør jo greie å holde trøkket oppe så lenge stillingen er 0-0. Men ikke en gang da er det noe trøkk.

 


Pinaasen

A-lagspiller

Ble medlem: 06 jan 07
Innlegg: 508

Lagt til: 10 apr 07, 17:09
Opprinnelig postet av Rune Haugen
Opprinnelig postet av Elling

Martin:

Dem har nokk en del kjenskap til ultras, for vi bor ikke så langt fra sverige. og der har det jo vert et problem lenge. Det jeg ikke helt forstår Martin, det er hvorfor må en starte slike grupper, når vi allerede har en supporter gruppe . Vi er jo alle like glade i FFK. Hvorfor skal vi da være flere grupperinger???

Jeg skjønner godt at de vil ha denne grupperingen. For nettopp å være en hard kjerne som synger mesteparten av tiden. Hadde ikke de sunget slik i går så hadde vi kunnet høre knappenåla falle. Som sagt vi var 1400 stk. der inne, og det er vel knapt 50 som synger. Råtent de luxe. Jeg var virkelig oppgitt over Plankehaugen i går. Vi kunne fint tatt luven av kanarifansen med det antallet. Vi bør jo greie å holde trøkket oppe så lenge stillingen er 0-0. Men ikke en gang da er det noe trøkk.

 

syns det var litt trøkk jeg da.. men dæbba jo av etter hver... men ganske bra syns jeg...

---------------------------

OM VI TAPÆR ELLER VINNER
REGNET HØLJÆR SOLA SKINNER
ALT FOR FREDRIKSTAD!
ALT FOR FREDRIKSTAD!


varheim

A-lagspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 431

Lagt til: 10 apr 07, 17:12
Lurer på om politiet vet at ultras sang "du skal få en dag i mårrå..." og "kom mai du skjønne milde.." på hjemveien. Kan nok bli trøbbel av sånt

---------------------------

Vi er røde, vi er hvite, vi står sammen side om side.


Snæbbuss-aristokrat #79

A-lagspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 293

Lagt til: 10 apr 07, 17:25
Synes egentlig at denne "BRH saken" er ganske så latterlig.

BRH gutta burde skjønt at pga at de kaller seg ultras så vil dette bli omdiskutert, på akkurat samme måte som "oss" andre burde kunne legge bort fordommene og heller se at de bare vil gjøre en innsats for klubben. De har jo ikke gjort noe annet "feil" enn å kalle seg ultras, har de?  Hadde de som en tidligere nevnte her kalt seg for koseklubben isteden hadde det nok ikke vært halvparten så mye oppstyr. Det er sånn jeg ser det iallefall.

Vel, blir iallefall spennende å høre hva som skjer utover uken da, om det er noe tull som har skjedd eller ikke. Utifra kun det som er beskrevet i denne tråden så skjer det vel ikke så mye. Time vill sjovv :)

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 apr 07, 18:07

Opprinnelig postet av varheim
Lurer på om politiet vet at ultras sang "du skal få en dag i mårrå..." og "kom mai du skjønne milde.." på hjemveien. Kan nok bli trøbbel av sånt

Hvis jeg skal vri på det:

du skal få en dag i mårrå: du skal få juling og du overlever så vidt

Kom mai du skjønne milde: hva kommer i mai ? blåveis så klart. Hvor får vi blåveis? rundt øye etter slag.

 

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 10 apr 07, 18:43
Opprinnelig postet av Brukernavn

Opprinnelig postet av varheim
Lurer på om politiet vet at ultras sang "du skal få en dag i mårrå..." og "kom mai du skjønne milde.." på hjemveien. Kan nok bli trøbbel av sånt

Hvis jeg skal vri på det:

du skal få en dag i mårrå: du skal få juling og du overlever så vidt

Kom mai du skjønne milde: hva kommer i mai ? blåveis så klart. Hvor får vi blåveis? rundt øye etter slag.

 

 

Og ikke snakk om den grusomme kjede sangen : Tøffe tøffe toget.  Skal se åssen sakal du vri den da.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Elling

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05
Innlegg: 14

Lagt til: 10 apr 07, 17:10

Dem bør vell ikke kalle seg ultras, for å lage mere liv ??? Jeg sto bak deg Rune, og dem jeg sto med sang hele tiden.


Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 apr 07, 18:08
Opprinnelig postet av Elling

Dem bør vell ikke kalle seg ultras, for å lage mere liv ??? Jeg sto bak deg Rune, og dem jeg sto med sang hele tiden.

Kaller de seg ikke BRH da ?? Jeg synes ikke det er rart at de markerer seg slik. Jeg selv kunne ikke tenke meg det selv om jeg synger som F. Men jeg forstår de j....g godt. Du kan umulig ha stått rett bak meg i så fall, for når jeg snudde meg så var det kun folk med kjeften lukket. Men Stig og kompani som sto litt lenger oppe holder i gang, men dessverre så er vi fortsatt i fåtall som synger.



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 12 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340