Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 12 8

Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 12 apr 07, 08:07
Endret: 12 apr 07, 08:10

Jeg var på buss nr 3.

Har hatt Burberry caps (50 kr i Kroatia) noen år, er ikke casual. Bryr meg ikke hva andre sier om det at jeg har en slik caps, spesielt folk som ikke kjenner meg. Kjøpte den først og fremst for at den var tøff. Tenkte ikke på Casuals.

Det er for mange "forståsegpåere" synes jeg. Har dessutten brukt den som ironi...., men forstår at andre ikke skjønner det. Skal ta bruken av den opp til vurdering.

Jeg synes det er feil om det skal være et kvalitetstempel at man går med Plankehaugen hettegenser på kamp. Har ikke villet bruke så mye penger på en slik genser, synes den ikke er pen heller.

De fleste som er "drita fulle" har på seg en slik genser. Må vi kle oss slik????

Har kjøpt en cupfinale hettegenser for 50 kr, den er kul.

 

Debatten er sikkert nødvendig, men la den være saklig.

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 12 apr 07, 09:50
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg var på buss nr 3.

Har hatt Burberry caps (50 kr i Kroatia) noen år, er ikke casual. Bryr meg ikke hva andre sier om det at jeg har en slik caps, spesielt folk som ikke kjenner meg. Kjøpte den først og fremst for at den var tøff. Tenkte ikke på Casuals.

Det er for mange "forståsegpåere" synes jeg. Har dessutten brukt den som ironi...., men forstår at andre ikke skjønner det. Skal ta bruken av den opp til vurdering.

Jeg synes det er feil om det skal være et kvalitetstempel at man går med Plankehaugen hettegenser på kamp. Har ikke villet bruke så mye penger på en slik genser, synes den ikke er pen heller.

De fleste som er "drita fulle" har på seg en slik genser. Må vi kle oss slik????

Har kjøpt en cupfinale hettegenser for 50 kr, den er kul.

 

Debatten er sikkert nødvendig, men la den være saklig.

 

 

Signaleffekten Jonek, signaleffekten!

Hvem vil du bli oppfattet som?

Hvis det er slik at folk flest (som dere mener er uvitende) forbinder uniformeringen din med noe som er svært negativt og ødeleggende, så har du jo et valg da. Stå på ditt eller rett og slett kutte ut denne "skjulte" uniformeringen...

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 apr 07, 10:03
Det var det med finlandshetten å gå inn i en bank igjen da....... Ikke lurt.

DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 12 apr 07, 10:57
Hele "vi går på kamp og vi er likt kledd" greia er jo helt latterlig.  Likeledes er det latterlig hvor mye noen skal kle seg opp på kamp.  Det er her klovnestempelet kommer inn fordi det blir for mye og FFK publikummet er i særklasse.  Bussrekordmaset er samme fesjå.   Mye skyldes helt sikkert lang venting på å komme til TL og den eksplosjonen som skjedde med supportereffekter da og nå er kanskje supportene kommet til en prosess for å snu dette. 

Som en annen her skrev - kos, kompiser og øl!

---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


kim_andre_c

A-lagspiller

Ble medlem: 22 aug 06
Innlegg: 755

Lagt til: 12 apr 07, 11:35
Endret: 12 apr 07, 11:39

Kom igjen a fokens, kan vi ikke bare være enig om at alle har en felles intensjon : Å hjelpe gutta på banen ved å være den "12 spilleren"!!

Det bør ihverfall være intensjonen til alle som er medlem av plankehaugen og andre som står ved dette feltet!!  uansett hva man har på seg eller ikke har på seg....

Er ikke rart det blir krig i verden! Vi er jo på samme lag folkens!!

---------------------------

- FFK norgesmester 2006 - :)
- Endelig er stadion klar... JIPPI -


Jonek

Landslagsspiller

Ble medlem: 13 okt 03
Innlegg: 1132

Lagt til: 12 apr 07, 13:03
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg var på buss nr 3.

Har hatt Burberry caps (50 kr i Kroatia) noen år, er ikke casual. Bryr meg ikke hva andre sier om det at jeg har en slik caps, spesielt folk som ikke kjenner meg. Kjøpte den først og fremst for at den var tøff. Tenkte ikke på Casuals.

Det er for mange "forståsegpåere" synes jeg. Har dessutten brukt den som ironi...., men forstår at andre ikke skjønner det. Skal ta bruken av den opp til vurdering.

Jeg synes det er feil om det skal være et kvalitetstempel at man går med Plankehaugen hettegenser på kamp. Har ikke villet bruke så mye penger på en slik genser, synes den ikke er pen heller.

De fleste som er "drita fulle" har på seg en slik genser. Må vi kle oss slik????

Har kjøpt en cupfinale hettegenser for 50 kr, den er kul.

 

Debatten er sikkert nødvendig, men la den være saklig.

 

 

Signaleffekten Jonek, signaleffekten!

Hvem vil du bli oppfattet som?

Hvis det er slik at folk flest (som dere mener er uvitende) forbinder uniformeringen din med noe som er svært negativt og ødeleggende, så har du jo et valg da. Stå på ditt eller rett og slett kutte ut denne "skjulte" uniformeringen...

Uniformering? Jeg har vel vært alene med en slik caps?

Uniformering er velfulle folk i plankehaugens hettegenser? Det er jeg litt redd for å bli sammenlignet med!!!!

jeg synes ikke man skal være i den kategorien hvor du befinner deg, der alt med ultras er bannlyst.

Hvor aktiv er du i sangen?Synger du hele tiden?

Begynn der, så er det nok ikke behov for BRH!!!!

Da blir du kvitt dette "problemet".

 

 

---------------------------

Du ser det ikke, før du tror det!!
---HOLYGANS-----

www.holygans.com


6611-FFK

Juniorspiller

Ble medlem: 02 nov 04
Innlegg: 122

Lagt til: 12 apr 07, 14:24
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg var på buss nr 3.

Har hatt Burberry caps (50 kr i Kroatia) noen år, er ikke casual. Bryr meg ikke hva andre sier om det at jeg har en slik caps, spesielt folk som ikke kjenner meg. Kjøpte den først og fremst for at den var tøff. Tenkte ikke på Casuals.

Det er for mange "forståsegpåere" synes jeg. Har dessutten brukt den som ironi...., men forstår at andre ikke skjønner det. Skal ta bruken av den opp til vurdering.

Jeg synes det er feil om det skal være et kvalitetstempel at man går med Plankehaugen hettegenser på kamp. Har ikke villet bruke så mye penger på en slik genser, synes den ikke er pen heller.

De fleste som er "drita fulle" har på seg en slik genser. Må vi kle oss slik????

Har kjøpt en cupfinale hettegenser for 50 kr, den er kul.

 

Debatten er sikkert nødvendig, men la den være saklig.

 

 

Signaleffekten Jonek, signaleffekten!

Hvem vil du bli oppfattet som?

Hvis det er slik at folk flest (som dere mener er uvitende) forbinder uniformeringen din med noe som er svært negativt og ødeleggende, så har du jo et valg da. Stå på ditt eller rett og slett kutte ut denne "skjulte" uniformeringen...

Uniformering? Jeg har vel vært alene med en slik caps?

Uniformering er velfulle folk i plankehaugens hettegenser? Det er jeg litt redd for å bli sammenlignet med!!!!

jeg synes ikke man skal være i den kategorien hvor du befinner deg, der alt med ultras er bannlyst.

Hvor aktiv er du i sangen?Synger du hele tiden?

Begynn der, så er det nok ikke behov for BRH!!!!

Da blir du kvitt dette "problemet".

 

 

 

Nei nå syntes jeg dere begynner å bli dumme her.  Hva folk ønsker å ha på seg er vel opp til de og ingen andre. Om det er sånne kapser og jakker eller PH hettegenser må vel være dere alle revnende likegyldig. Har ikke hørt på værre vås en disse homsen på TV 3 men dette tar jo kaka fulstendig. Skjerpings folkens !!!

---------------------------

Ivrig aristokrat
Sempre Fi ! Forza FFK !


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 12 apr 07, 17:35
Opprinnelig postet av vedkasse
Opprinnelig postet av HBL

Plankehaugen ble da kåret til norges beste supportere første året i eliten, å det klarte de uten BRH.

Så det må jo være andre som kan noe om tribunekultur å.


Jada, men dette var av NFF. NFF kårer de supporterne som oppfører seg mest eksemplarisk og etterkommer NFFs reglement. Hva med korrekturlesning på bannere? Takk fÅr alt og "Hvor er Simen" uten spørsmålstegn viser ene og alene hvor amatørmessige dere er. Det er likevel et allmennt faktum at Plankehaugen er blandt landets største klovner. Jeg gidder ikke gå nærmere inn på det i denne debatten, prøv heller å se hvorfor jeg mener det. Og jada - dere er rimelig gode på sang sett i et norsk perspektiv. Det er ikke det jeg mener, jeg mener hvis du ser på dere selv på tribunen. Jeg synes BRH har vist lovende takter til nå, og dere bør i alle fall gi dem en sjanse. Har de gjort noe som helst galt?


Hva er verst? Å melde seg inn i Plankehaugen fordi du får fordeler nok til å kunne kjøpe lue, skjerf og hva det nå enn er for en hundrings billigere eller å melde seg inn i Plankehaugen og stå kledd som normale folk samtidig som man kaller seg for noe? Du liker sikkert ikke at BRH er med i Plankehaugen, men det finnes sikkert også folk som ikke liker at Plankehaugen er på Fredrikstad Stadion. En elendig parallell, men likevel.

Jeg å synes det er trist at folk melder seg inn i plankehaugen bare for å få fordeler, for min del meldte jeg meg inn for å stå sammen med folk med samme intensjon som meg, synge, heie på gutta og se fotball. Plankehaugen besto av slike folk den gangen jeg melde meg inn, det er noen år siden nå.

Når det gjelder klær, bryr det meg meget lite hva andre bruker. Jeg går i drakt, ph-hettegenser, skjerf og til ogmed ph-caps. Det er min måte å støtte laget på, føler meg ikke unormal av den grunn. Synes ikke jeg eller noen av dem som kler seg som meg ser ut som juletrær heller, i tilegg synger jeg med på alt av sanger ph eller Zoran kommer med. Kan faktisk de fleste å.

Men når det gjelder BRH har jeg ingen problemer med noen av gutta der. Jeg har aldrig sett at de har lagd kvalme e.l

Synes faktisk at de er flinke med både sang og tifo.  Det eneste jeg reagerer på er hvorfor lage en egen grupering innen PH og i tillegg ta et navn som er veldig negativt belastet. De er det jeg synes er veldig synd og er sterkt imot.

 

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 12 apr 07, 18:56
Opprinnelig postet av Jonek
Opprinnelig postet av BøgeJon
Opprinnelig postet av Jonek

Jeg var på buss nr 3.

Har hatt Burberry caps (50 kr i Kroatia) noen år, er ikke casual. Bryr meg ikke hva andre sier om det at jeg har en slik caps, spesielt folk som ikke kjenner meg. Kjøpte den først og fremst for at den var tøff. Tenkte ikke på Casuals.

Det er for mange "forståsegpåere" synes jeg. Har dessutten brukt den som ironi...., men forstår at andre ikke skjønner det. Skal ta bruken av den opp til vurdering.

Jeg synes det er feil om det skal være et kvalitetstempel at man går med Plankehaugen hettegenser på kamp. Har ikke villet bruke så mye penger på en slik genser, synes den ikke er pen heller.

De fleste som er "drita fulle" har på seg en slik genser. Må vi kle oss slik????

Har kjøpt en cupfinale hettegenser for 50 kr, den er kul.

 

Debatten er sikkert nødvendig, men la den være saklig.

 

 

Signaleffekten Jonek, signaleffekten!

Hvem vil du bli oppfattet som?

Hvis det er slik at folk flest (som dere mener er uvitende) forbinder uniformeringen din med noe som er svært negativt og ødeleggende, så har du jo et valg da. Stå på ditt eller rett og slett kutte ut denne "skjulte" uniformeringen...

Uniformering? Jeg har vel vært alene med en slik caps?

Uniformering er velfulle folk i plankehaugens hettegenser? Det er jeg litt redd for å bli sammenlignet med!!!!

jeg synes ikke man skal være i den kategorien hvor du befinner deg, der alt med ultras er bannlyst.

Hvor aktiv er du i sangen?Synger du hele tiden?

Begynn der, så er det nok ikke behov for BRH!!!!

Da blir du kvitt dette "problemet".

 

 

Ikke gjør deg dummere enn det du er Jonek!

Hvis ikke du vet at visse typer klesplagg, deriblant det du bruker på kamp, blir bukt av casuals og andre negative supportergrupperinger, så er du enten dum, blind eller begge deler...

Du bør vite at dette blir brukt som en type "uniform", sånn at likesinnede skal kunne gjennkjenne hverandre.

Du bør også vite at hvis du bruker denne "uniformen" på bortekamper fremover, så vil du bli fulgt med argusøyne av onkel blå og tiltrekke deg negativ oppmerksomhet.

(HELT UTROLIG AT JEG VIRKELIG MÅ FORKLARE DEG DETTE)

Så hvis du virkelig IKKE mener noe med å bruke den, er det vel like greit å la være....? Trodde faktisk du var mere voksen enn dette!?

Tankeeksperiment: Jeg synes KKK-kjortel med hette er fint. Jeg kjøper meg drakta og drar så på ferie til Ghana. Jeg vet jo med meg selv at jeg ikke er rasist og synes jo bare at drakta er himla praktisk og fin mot all sola!

Hva tror du skjer????

Ang. hvor jeg står på tribunen og hvor høyt eller lavt jeg synger er irrelevant i debatten.

----Btw så synes jeg at BRH var flinke til å lage liv på tribunen i Lillestrøm og setter pris på at de vil noe. Men de kunne jo spart seg for denne ultras-greia.

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 12 apr 07, 19:43

Helt utrolig også at vi må gang på gang forklare at vi er ditt, mens vi ikke er datt. Noen som aldri får det inn! Du bør føle deg truffet, Bøgejon.

Uansett, noen av oss har vært i møte med Morgan, Waters, og Bagstevold. Utover det vil jeg ikke si noe, da dere fint klarer å fange opp dette selv ved å lese aviser og følge med på klubbens hjemmesider de nærmeste dagene.. Kommer nok en forklaring rundt kakaoset som har hersket i det siste, fra begge hold.

Og ettersom trådstarter ikke gidder å svare på pmen min, (selv om jeg ser at han har vært inne å lest den) ser jeg det som et tegn på at han ikke ønsker og underbygge dette noe mer, og definer dermed saken som avsluttet.  Dette føyer seg inn i rekken av ting som den glade ultrasmotstander bedriver tiden sin med for å prøve å felle oss.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 apr 07, 20:02
Endret: 12 apr 07, 20:03
Er jo noe alvorlig galt når en må i møte med klubbens Dir. og sikkerhetsansvarlig på stadion og arr.ansvarlig for å gå på kamp. Eller synes du ikke det selv...

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 12 apr 07, 20:06
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Er jo noe alvorlig galt når en må i møte med klubbens Dir. og sikkerhetsansvarlig på stadion og arr.ansvarlig for å gå på kamp. Eller synes du ikke det selv...


Nei. Selvfølgelig ikke?  Dessuten har det aldri vært snakk om å gå på kamp eller ikke, det beviser bare din totale uvitenhet om saken.
Det eneste det har vært noe galt med her, er behandlingen vi har fått fra klubben, PH, og folk rundt oss.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 apr 07, 20:11

Opprinnelig postet av Martin_
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Er jo noe alvorlig galt når en må i møte med klubbens Dir. og sikkerhetsansvarlig på stadion og arr.ansvarlig for å gå på kamp. Eller synes du ikke det selv...


Nei. Selvfølgelig ikke?  Dessuten har det aldri vært snakk om å gå på kamp eller ikke, det beviser bare din totale uvitenhet om saken.
Det eneste det har vært noe galt med her, er behandlingen vi har fått fra klubben, PH, og folk rundt oss.

Å det synes du er rart? Kall meg gjerne uviten, men dere må ta til dere at det er mye negativt rundt ultras.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 apr 07, 20:39
Foreslår at moderator låser / fjerner denne tråden siden trådstarter ikke svarer på hva som virkelig har skjedd her.. unødvendig at BRH skal bli trøkka enda mer nedover

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 apr 07, 20:45
Stenge tråden? hvorfor det, trådstarter har kanskje hatt til hensikt å varsle om slike tendenser eller? Eller er ultrasene redde for negativt publisitet, den vil alltid være der samme hva dere gjør. Synes tråden er grei nok å bør holdes åpen.

Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 apr 07, 20:54

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Stenge tråden? hvorfor det, trådstarter har kanskje hatt til hensikt å varsle om slike tendenser eller? Eller er ultrasene redde for negativt publisitet, den vil alltid være der samme hva dere gjør. Synes tråden er grei nok å bør holdes åpen.

Om han har hensikt med det kan han vel svare på det?! han har vært inne på forumet og lest PM som martin sendte han, uten å svare.. om ikke du skjønner at han gjør det her bare for å blåse opp er du rimelig dum! Vi får se om det er negativ publisitet etterhvert da vettu.


Markus

Juniorspiller
Ble medlem: 15 mar 04
Innlegg: 106

Lagt til: 12 apr 07, 20:59
Jeg å innrømme at jeg aldri har sett elelr hørt om negative episoder om FFK-supportere. Men må si meg enig i alle som kritiserer personer som går med klær som helt klart kjennetegner bråkmakere, samt at man kaller seg ultras.....

Jeg har ALL respekt for dere gutta som synger skjorta av alle oss andre FFK supportere. MEN uansett hva dere sier så vil dere vil fulgt med argusøyne pga klesstil og det at dere syns det er kuult å kalle seg ultras.. Det er et faktum... Mulig dere syns det er litt kuult, men det skal lite til før det smeller i kontakt med de ultrasgrupperingene til andre lag, som faktisk er ute etter å slåss...  Og da nytter det lite å si at dere var helt uskyldige...

MEN for all del; SYNG SOM F... Dere er med på å gjøre en fotballkamp til stor underholdning

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 12 apr 07, 21:00
Opprinnelig postet av Guillermo

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Stenge tråden? hvorfor det, trådstarter har kanskje hatt til hensikt å varsle om slike tendenser eller? Eller er ultrasene redde for negativt publisitet, den vil alltid være der samme hva dere gjør. Synes tråden er grei nok å bør holdes åpen.

Om han har hensikt med det kan han vel svare på det?! han har vært inne på forumet og lest PM som martin sendte han, uten å svare.. om ikke du skjønner at han gjør det her bare for å blåse opp er du rimelig dum! Vi får se om det er negativ publisitet etterhvert da vettu.

Du ser jo hvordan du selv reagerer og du er med i BRH? Eller, ikke bra dette( Ps det var ironi)


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 apr 07, 21:01

Opprinnelig postet av Markus
Jeg å innrømme at jeg aldri har sett elelr hørt om negative episoder om FFK-supportere. Men må si meg enig i alle som kritiserer personer som går med klær som helt klart kjennetegner bråkmakere, samt at man kaller seg ultras.....

Jeg har ALL respekt for dere gutta som synger skjorta av alle oss andre FFK supportere. MEN uansett hva dere sier så vil dere vil fulgt med argusøyne pga klesstil og det at dere syns det er kuult å kalle seg ultras.. Det er et faktum... Mulig dere syns det er litt kuult, men det skal lite til før det smeller i kontakt med de ultrasgrupperingene til andre lag, som faktisk er ute etter å slåss...  Og da nytter det lite å si at dere var helt uskyldige...

MEN for all del; SYNG SOM F... Dere er med på å gjøre en fotballkamp til stor underholdning

gå inn på wikipedia, så søker du på ultras, så finner du ut hva det virkelig er! det er stor forskjell på ultras og CASUALS!

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 12 apr 07, 21:02
trådstarters intensjoner eller ei, dette er fortsatt en ganske grei diskusjon og ta imo


Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 12 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24