Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 12 7

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 apr 07, 22:51
Endret: 11 apr 07, 22:53

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Min mening og har vært det hele tiden er at jeg ikke skjønner hvorfor denne gjengen ikke kan være med og joine Plankehaugen? Ser jo at de "lager bråk selv om de ikke gjør det"....

Nå må jeg forsvare brigade-gutta her. Er ikke med de selv, og kjenner ikke gutta, men de har jo allerede joina plankehaugen. Det at de har opprettet Brigade Rødhvit betyr jo ikke at de ikke er med i PH. Det har de jo sagt gang på gang på gang.  Noen av de er jo faktisk med i styret til plankehaugen til og med.

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 apr 07, 22:54
Greit nok det, det vet jeg, men du missforstod meg nok litt, hvorfor kalle seg noe eget når en kan joine og backe opp noe som allerede er stort og vokser seg enda større , nemlig Plankehaugen. Det er jo faktisk ille at noen sitter i styret i Plankehaugen og er med på å danne eller er med i BRH, dette menneske burde ikke få sitte i styret i Plankehaugen mer da, etter min mening.

Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 11 apr 07, 23:04

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Greit nok det, det vet jeg, men du missforstod meg nok litt, hvorfor kalle seg noe eget når en kan joine og backe opp noe som allerede er stort og vokser seg enda større , nemlig Plankehaugen. Det er jo faktisk ille at noen sitter i styret i Plankehaugen og er med på å danne eller er med i BRH, dette menneske burde ikke få sitte i styret i Plankehaugen mer da, etter min mening.

PH som tok han inn da ;)


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 apr 07, 23:07
Hørtes jo rart ut. Tenk hvis det i fremtiden skulle skje noe bråk med BRH og brått så er PH blandet inn i dette også.hmmm

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 apr 07, 23:09

Greit nok det, men da er det jo meget forunderlig at ingen fra styret kan finne det godt i å uttale seg.

Det at PH virkelig trenger disse gutta på tribunen er i hvert fall helt sikkert. Var det noen som virkelig stod på og sørga for stemning i FFK-svingen så var det jo nettopp Brigaden. Men jeg skjønner selvsagt skepsisen til folk.

Visse klesstiler forbinder man med vold og faenskap...

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 apr 07, 23:13
Mener ikke å si at de er ok folk, men jeg har min mening om dette da.

Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 11 apr 07, 23:13
Opprinnelig postet av Kristian B

Greit nok det, men da er det jo meget forunderlig at ingen fra styret kan finne det godt i å uttale seg.

Det at PH virkelig trenger disse gutta på tribunen er i hvert fall helt sikkert. Var det noen som virkelig stod på og sørga for stemning i FFK-svingen så var det jo nettopp Brigaden. Men jeg skjønner selvsagt skepsisen til folk.

Visse klesstiler forbinder man med vold og faenskap...

BRH har aldri vært ute etter noe annet enn å få opp trykket på tribuna, så.. jævli kjedelig at folk er så skeptiske


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 apr 07, 23:13

Opprinnelig postet av ffk-4ever
Hørtes jo rart ut. Tenk hvis det i fremtiden skulle skje noe bråk med BRH og brått så er PH blandet inn i dette også.hmmm

Det er de jo uansett så lenge gutta står og er medlemmer av plankehaugen. Poenget må jo være at man i fremtiden skal føle seg sikre på at det ikke blir noe bråk med gutta.

 

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 apr 07, 23:17

Opprinnelig postet av Guillermo
BRH har aldri vært ute etter noe annet enn å få opp trykket på tribuna, så.. jævli kjedelig at folk er så skeptiske

Tviler ikke et sekund...

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 63

Lagt til: 11 apr 07, 23:41
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Greit nok det, det vet jeg, men du missforstod meg nok litt, hvorfor kalle seg noe eget når en kan joine og backe opp noe som allerede er stort og vokser seg enda større , nemlig Plankehaugen. Det er jo faktisk ille at noen sitter i styret i Plankehaugen og er med på å danne eller er med i BRH, dette menneske burde ikke få sitte i styret i Plankehaugen mer da, etter min mening.


Hva kakler du etter? Hvis det er noen som har peiling på tribunekultur så regner jeg med at det er Brigade Rødhvit.

---------------------------

CAVSA:TRIMVPHAT*TANDEM*BONA


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 11 apr 07, 23:44
bør ikke bryte ut av PH og kalle seg noe annet for å skape trøkk.  PH har aldri hatt behov for det før så hva er forandrer saken ? Derfor er jeg velger jeg å være skeptisk mot ultras grupper.

---------------------------

http://keiko99.net


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 11 apr 07, 23:46

Opprinnelig postet av keiko99
bør ikke bryte ut av PH og kalle seg noe annet for å skape trøkk.  PH har aldri hatt behov for det før så hva er forandrer saken ? Derfor er jeg velger jeg å være skeptisk mot ultras grupper.

Har BRH meldt seg ut av PH?

NEI!

står fortsatt med PH.. men denne diskusjonen har vi hatt før, så du får søke etter det og lese igjen om du ikke har skjønt det! jesus..


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 apr 07, 23:49
Endret: 11 apr 07, 23:50

Opprinnelig postet av keiko99
bør ikke bryte ut av PH og kalle seg noe annet for å skape trøkk.  PH har aldri hatt behov for det før så hva er forandrer saken ? Derfor er jeg velger jeg å være skeptisk mot ultras grupper.

Vær så snill å vær litt åpen for andre meninger a, keiko. Plankehaugen har godt av unge gutter som er villig til å bruke krefter på å lage sanger, bannere og lignende. Så får de heller ta et møte med styret i PH og bli enige om noe. Retningslinjene til plankehaugen står jo svart på hvitt, og de har ikke jeg sett at BRH har brutt enda i hvert fall?!

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 12 apr 07, 00:01
kommer med min mening jeg.  (Å bryte ut er ikke det jeg mener å melde meg ut som en fra BRH sier)

---------------------------

http://keiko99.net


HBL

Juniorspiller
Ble medlem: 17 jul 03
Innlegg: 144

Lagt til: 12 apr 07, 00:03

Opprinnelig postet av vedkasse
Opprinnelig postet av ffk-4ever
Greit nok det, det vet jeg, men du missforstod meg nok litt, hvorfor kalle seg noe eget når en kan joine og backe opp noe som allerede er stort og vokser seg enda større , nemlig Plankehaugen. Det er jo faktisk ille at noen sitter i styret i Plankehaugen og er med på å danne eller er med i BRH, dette menneske burde ikke få sitte i styret i Plankehaugen mer da, etter min mening.


Hva kakler du etter? Hvis det er noen som har peiling på tribunekultur så regner jeg med at det er Brigade Rødhvit.

Plankehaugen ble da kåret til norges beste supportere første året i eliten, å det klarte de uten BRH.

Så det må jo være andre som kan noe om tribunekultur å.

 

---------------------------

ffk
arsenal
evig aristokrat
Glommen Rugby Klubb


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 12 apr 07, 00:06

Opprinnelig postet av keiko99
kommer med min mening jeg.  (Å bryte ut er ikke det jeg mener å melde meg ut som en fra BRH sier)

vi bryter vel ikke med PH når vi fortsatt står med dem?


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 12 apr 07, 00:27
Endret: 12 apr 07, 00:28
Opprinnelig postet av Klokan
Altså for det første vil jeg gjerne be moderatorer om en ting. Vet ikke om dere har lest deres regler men forumet hvor ett menneske beskylder ett annet uten grunn, starter et tråd for å svartmale ett menneske uten å komme med noe i det heletatt?

Ærlig talt, så synes jeg tråden har vært helt grei. Det har vært langt verre ting enn dette som har blitt slengt ut tidligere, og jeg personlig - ikke som moderator - synes hele dette innlegget ditt er en samrøre uten like. Å angripe meg har da ingen verdens hensikt i denne saken? Da har du virkelig mistet poenget i diskusjonen. Lær deg å skille barten fra snørra - jeg må få lov til å uttale meg selv om jeg er moderator.

Opprinnelig postet av Klokan
Og du Holters som er moderator i stedet for å styre tråden hvro den skal så blaneder du deg enda mer i debatten. Finn det mennesket som har startet tråden be ham om å forklare situasjonen eller straff den for brudd på regler.

Hva i alle dager? Styre tråden? Jeg må da for fanden få lov til å uttale meg som alle andre, og foruten vedkasse - som er Start-supporter - så vet alle at denne siden har fint lite med Plankehaugen å gjøre. I tillegg så har da alle i denne tråden stort sett vært saklige og diskutert på en grei måte.

Finn det menneske som har startet tråden? Dersom han ikke ønsker å utdype det mer, så er han faktisk i sin fulle rett til det. Akkurat slik som du er svært utaggerende i stilen til tider - det vet du selv - så må jaggu andre mennesker som ikke har det samme synspunktet som deg få lov til å komme med sine meninger.

Opprinnelig postet av Klokan
Jeg var på den samme bussen og sammen med BRH gutta og finner meg ikke i dette an noen skal svartmale meg på denne måten. Vi var sammen hele tiden så da måtte jeg vært med på dette også og jeg kan ikke skjønne at BRH gutta gjorde noe annet enn tente to bluss på vekta.  I tillegg så må jeg be dere andre som var på buss nummer 3 om å hjelpe oss litt og fortelle hva slag busstur dere opplevde.

Det er helt uvesentlig egentlig hvor hyggelig og lite tullball dere finner på. Det er ikke kjernen i diskusjonen her, slik jeg har forstått det. Jeg synes det rett og slett er sjokkerende at du - og flere i BRH - ikke forstår at ved å kalle seg Ultras, så får man visse fordommer med på kjøpet. Men det er kanskje litt av det som er kult og fascinerende ved det hele?

Du gjør en god jobb som forsanger, og BRH gjør helt sikkert en god jobb for å skape liv på tribunen, men hvorfor må dere på død og liv identifisere dere med noe som alle forbinder med noe negativt?

Jeg sier som FlightOfTheRat, som kom med en meget god metafor:

Hvorfor må dere på død og liv - uansett hvor fredelig intensjonen er - gå inn i banken med ei finnlandshette over hodet?

 

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 63

Lagt til: 12 apr 07, 00:32
Opprinnelig postet av HBL

Plankehaugen ble da kåret til norges beste supportere første året i eliten, å det klarte de uten BRH.

Så det må jo være andre som kan noe om tribunekultur å.


Jada, men dette var av NFF. NFF kårer de supporterne som oppfører seg mest eksemplarisk og etterkommer NFFs reglement. Hva med korrekturlesning på bannere? Takk fÅr alt og "Hvor er Simen" uten spørsmålstegn viser ene og alene hvor amatørmessige dere er. Det er likevel et allmennt faktum at Plankehaugen er blandt landets største klovner. Jeg gidder ikke gå nærmere inn på det i denne debatten, prøv heller å se hvorfor jeg mener det. Og jada - dere er rimelig gode på sang sett i et norsk perspektiv. Det er ikke det jeg mener, jeg mener hvis du ser på dere selv på tribunen. Jeg synes BRH har vist lovende takter til nå, og dere bør i alle fall gi dem en sjanse. Har de gjort noe som helst galt?


Hva er verst? Å melde seg inn i Plankehaugen fordi du får fordeler nok til å kunne kjøpe lue, skjerf og hva det nå enn er for en hundrings billigere eller å melde seg inn i Plankehaugen og stå kledd som normale folk samtidig som man kaller seg for noe? Du liker sikkert ikke at BRH er med i Plankehaugen, men det finnes sikkert også folk som ikke liker at Plankehaugen er på Fredrikstad Stadion. En elendig parallell, men likevel.

---------------------------

CAVSA:TRIMVPHAT*TANDEM*BONA


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 12 apr 07, 03:06

Det jeg ser som et kjerneproblem er hvordan omgivelsene skal forholde seg til en gruppe hvor det er enkelte i gruppa som en sjelden gang i blant lager bråk. Det er fullt forståelig at det store flertallet som aldri lager bråk selv opplever det som urettferdig å stemples ellers dømmes pga av det noen få andre gjør. Det er jo ikke egentlig riktig å stenge ute, eller kroppsvisitere, hundre mennesker for å fange opp de fem som kanskje kunne ha laget bråk. Men det er kanskje den minste prisen det er mulig å betale for å unngå det bråket. Jeg vet ikke om det er en for høy pris, selv om det på sitt vis rammer uskyldige.

Dere som er i en gjeng hvor enkelte i blant lager litt bråk, eller som generelt oppfattes som potensielle bråkmakere, har et særlig ansvar for hverandre, for å stoppe de ytterst få som ødelegger for alle. Fordi dere er de nærmeste til å påvirke dem. Dere har mye bedre mulighet enn oss andre, som stort sett bare kan rope på politi og peke ut en gjeng og si "det er de der som bråker, særlig de med caps!". Eller lignende. Unngå det ved å ta ansvaret selv. Man har klart det ganske bra i Klanen, så det går an.

 

Oj hvor jeg gleder meg til lørdag!


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 12 apr 07, 06:55

Ultras og bultras og faens moster, det er ihvertfall ting som bekymrer meg 10000 ganger mer etter katastrofe åpningen.....

                 Uansett, håper virkelig ikke moderatorene slutter å legge inn sine meninger, da det vil gjøre forumet mye mer nakent...



Flat Trådet Nøstet
Side 7 av 12 7

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f