Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 15:17
Opprinnelig postet av Scout
Opprinnelig postet av bønna
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot


1. Ikke alle syns det er like kult å dresse seg opp med drakt, skjerf, parykk og vikinghjelm når man drar på kamp. Mange gjør det faktisk og kaller seg supportere uavhengig om de synger eller ikke. Jeg mener at vi gir en vel så god verbal og visuell støtte i form av TIFO at jeg ikke trenger å gå i drakt fylt med reklame, en PH-genser eller en PH-bøttehatt, altså supporterartikler som jeg egentlig ikke vil ha på meg. Dette syns jeg folk skal akseptere, på lik linje som vi aksepterer at folk kler seg opp i all mulig dilldall som blir solgt i Aristokraten.
.


Mener du at når spillerne ser  en hel kortside på bortekamp i deres lags farger, ikke er visuell støtte?


Legg merke til "vel så god verbal og visuell støtte" i tidligere innlegg.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


DeKjök

Landslagsspiller

Ble medlem: 30 jun 03
Innlegg: 819

Lagt til: 11 apr 07, 15:34

Ultras har negativ klang fordi det ER grupper her som lager bråk og du trekker dem frem selv.  Dere vil identifisere dere med Ultras, derav navnebruk, kleskodeks etc.  Det er det som er målet deres, ikke å se kamp.  Kampen er 2 pri for dere.   Jeg legger meg egentlig ikke opp i hva dere har på dere, men at dere kler dere likt, uniformering og ensretting.  Jeg vil ha slikt bort fra fotballen. 

Her i Norge er man liksom ikke seriøs supporter før man kler seg opp i alt mulig ræl og står og synger, tegner, limer og lager seg bannere og plakater til kampene.  De aller fleste på Stadion idag som bare hiver et skjerf rundt halsen eller kanskje ikke noe i det hele tatt har møtt opp og sett kamper på Stadion i  i 20-30-40 år, meg selv inklusive.  Plutselig dukker det opp grupper hvor også PH er med som mener ditt og datt om hvem som er seriøs supporter eller ikke.  Og er man VIP og bruker tusenvis av kroner på klubben så er man hvertfall useriøs.   Hovedtribunen var bare treiginger osv. 

Det er en fotballkamp!  Det er blitt latterlig mye sirkus på Stadion.




---------------------------

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Fotboldøvelserne tager sin Begyndelse førstk. Tirsdag paa Pladsen ved Phønix, de fortsættes fredag"


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 15:52
Opprinnelig postet av DeKjök

Ultras har negativ klang fordi det ER grupper her som lager bråk og du trekker dem frem selv.  Dere vil identifisere dere med Ultras, derav navnebruk, kleskodeks etc.  Det er det som er målet deres, ikke å se kamp.  Kampen er 2 pri for dere.   Jeg legger meg egentlig ikke opp i hva dere har på dere, men at dere kler dere likt, uniformering og ensretting.  Jeg vil ha slikt bort fra fotballen. 

Her i Norge er man liksom ikke seriøs supporter før man kler seg opp i alt mulig ræl og står og synger, tegner, limer og lager seg bannere og plakater til kampene.  De aller fleste på Stadion idag som bare hiver et skjerf rundt halsen eller kanskje ikke noe i det hele tatt har møtt opp og sett kamper på Stadion i  i 20-30-40 år, meg selv inklusive.  Plutselig dukker det opp grupper hvor også PH er med som mener ditt og datt om hvem som er seriøs supporter eller ikke.  Og er man VIP og bruker tusenvis av kroner på klubben så er man hvertfall useriøs.   Hovedtribunen var bare treiginger osv. 

Det er en fotballkamp!  Det er blitt latterlig mye sirkus på Stadion.





Det første avsnittet her var fresht DeKjök, du vet faktisk hva vi vil på kamp. Joda, vi er egentlig en gjeng antisemmiter som går på kamp, gjerne iført knokejern og en liten kniv vi kan gjemme i jakkeermet. Vi elsker å spytte på kvinner og barn samtidig som vi denger løs på den mest uskyldige supporter, om det er fra eget lag bryr oss egentlig ikke. På fritiden pusser jeg mine Doc Martens (med jerntupp selvfølgelig) for jeg skal alltid være forberedt til kamp.

Mister, før du tar denne diskusjonen videre, sett deg litt inn i dette, ikke slå deg til ro med alt media skriver. Media vil skremme dere, frykt selger. Prøv å se det fra et litt mer objektivt ståsted.

Vi føler at en ultrasgruppering skal ha tribunelivets rett, på samme måte som VIPen, Plankehaugen, hovedtribunen og kidsa i Klokkesvingen og Gressviktribunen. Personlig har jeg heller ikke noe imot hvordan andre støtter laget, men jeg støtter det på min måte DeKjök og det skal jeg fortsette med.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 11 apr 07, 16:18
Endret: 11 apr 07, 16:42
Opprinnelig postet av bønna
Mister, før du tar denne diskusjonen videre, sett deg litt inn i dette, ikke slå deg til ro med alt media skriver. Media vil skremme dere, frykt selger. Prøv å se det fra et litt mer objektivt ståsted.

Kanskje dere heller burde se dette fra et mer objektivt ståsted? Når den allmenne oppfatningen er å forbinde Ultras med noe negativt, da burde det ikke være så vanskelig å forstå alle fordommene mot dere? Det skal ikke være slik at man må sette av timer for å studere fenomenet "Ultras" før man forbinder det med noe positivt. Da har dere allerede tapt.

Første avsnittet ditt er for øvrig helt på jordet. DeKjök insinuerer ikke noe i nærheten av det du skriver. Han påpeker bare at det FINNES Ultrasgrupper som lager bråk, og da er det ikke rart at ordet gir en negativ klang. At du kommer med dette avsnittet som motsvar vitner bare om at du ikke forstår synspunktene folk kommer med.

Videre vil jeg sitere særlig to avsnitt FlightOfTheRat skrev. Dette oppsummerer egentlig kjernen i problemet

Men prøv å se det utenfra for et øyeblikk; navnet dere gir dere selv, klesstilen, utagerende oppførsel samt det at dere kommer som en uoversiktelig gjeng, det legger premissene for hvordan dere blir oppfattet. Det skal ikke så mye fyrverkeri til da før politi- og vaktstyrker aner uråd. Og hva skal de da gjøre? Jo, de skal stanse ethvert tilløp til bråk allerede før det rekker å utvikle seg. For hvis bråk først begynner å utvikle seg, da blander andre seg inn også.

Du vet at du er snill og ikke gjør en flue fortred. Men det vet ikke alle andre. Det alle andre vet er at dere ser ut som om dere er klare til å starte bråk. Kan ikke alle kle seg som de vil, spør du? Nei er svaret. Man kan ikke det. Tar du på deg finlandshette en dag du skal i banken, så ta den for all del av deg før du går inn. Ellers vil ditt fredsommelig ærend garantert bli misforstått. Sånn er livet, selv om det ikke alltid er fullt så satt på spissen.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


torkr

A-lagspiller

Ble medlem: 28 jul 06
Innlegg: 386

Lagt til: 11 apr 07, 17:08
ultras ser ut til å slite med samme problem som mørke innvandrere, skeptiiiisk.....

vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 63

Lagt til: 11 apr 07, 17:18
Opprinnelig postet av Rune Haugen

Dette er jeg ikke enig i. Man skal vise laget hvilke farger man holder med. Veldig viktig spør du meg.


Hvorfor er dette så veldig viktig? Siden jeg går på en venstrevridd skole må jeg da gå i røde kommunistklær? Siden du er en harry bilmekaniker så er du nødt til å gå rundt i en slitt og for liten kjeledress? Når du er på fotballkamp så er du på fotballkamp, ikke på sirkus som det pleier å være i Aalesund og Fredrikstad. Å ha på seg fotballdrakter er dessuten ubehagelig og ekkelt - syntetisk ekkelt materiale.

---------------------------

Salubritas et eruditio


bønna

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 sep 03
Innlegg: 1261

Lagt til: 11 apr 07, 17:47
Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av bønna
Mister, før du tar denne diskusjonen videre, sett deg litt inn i dette, ikke slå deg til ro med alt media skriver. Media vil skremme dere, frykt selger. Prøv å se det fra et litt mer objektivt ståsted.

Kanskje dere heller burde se dette fra et mer objektivt ståsted? Når den allmenne oppfatningen er å forbinde Ultras med noe negativt, da burde det ikke være så vanskelig å forstå alle fordommene mot dere? Det skal ikke være slik at man må sette av timer for å studere fenomenet "Ultras" før man forbinder det med noe positivt. Da har dere allerede tapt.

Første avsnittet ditt er for øvrig helt på jordet. DeKjök insinuerer ikke noe i nærheten av det du skriver. Han påpeker bare at det FINNES Ultrasgrupper som lager bråk, og da er det ikke rart at ordet gir en negativ klang. At du kommer med dette avsnittet som motsvar vitner bare om at du ikke forstår synspunktene folk kommer med.

Videre vil jeg sitere særlig to avsnitt FlightOfTheRat skrev. Dette oppsummerer egentlig kjernen i problemet

Men prøv å se det utenfra for et øyeblikk; navnet dere gir dere selv, klesstilen, utagerende oppførsel samt det at dere kommer som en uoversiktelig gjeng, det legger premissene for hvordan dere blir oppfattet. Det skal ikke så mye fyrverkeri til da før politi- og vaktstyrker aner uråd. Og hva skal de da gjøre? Jo, de skal stanse ethvert tilløp til bråk allerede før det rekker å utvikle seg. For hvis bråk først begynner å utvikle seg, da blander andre seg inn også.

Du vet at du er snill og ikke gjør en flue fortred. Men det vet ikke alle andre. Det alle andre vet er at dere ser ut som om dere er klare til å starte bråk. Kan ikke alle kle seg som de vil, spør du? Nei er svaret. Man kan ikke det. Tar du på deg finlandshette en dag du skal i banken, så ta den for all del av deg før du går inn. Ellers vil ditt fredsommelig ærend garantert bli misforstått. Sånn er livet, selv om det ikke alltid er fullt så satt på spissen.


Holters, det er ikke vi som har noe problem med medsupportere her, vi har verken gjort noe galt eller provosert noen, vi er kun offer for andres intoleranse for en "fremmed" tribunekultur. Om noen syns det er gøy å gå i FFK-drakt og en FFK-vimpel knytta rundt halsen, greit, vi prøver ihvertfall ikke nekte dem å gå i det og sier heller ikke at vi vil ha det rydda vekk fra tribunen vår.

Dere trenger forresten ikke sitte i flere timer for å studere ultrasfenomenet, men det blir vanskelig å nå fram til alle og enhver når media svartmaler dette. Det blir snakket om at enkelte ultrasgrupper lager bråk og at dette gir et negativt bilde av ultras verden over, skal man da også feie alle somaliere her til lands fordi enkelte av de står bak gruppevoldtekter og andre voldshandlinger? Det første avsnittet i mitt forrige innlegg var egentlig ment som en pekepin på at flere på forumet her har en forutinntatt holdning til hvem vi er og hvordan vi oppfører oss uten egentlig kjenne oss.

Det ser muligens ut til at vi blir ryddet vekk uansett, så da bør vel flere her på forumet være fornøyd.

---------------------------

Burn in hell, por favore..


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 11 apr 07, 18:21
Opprinnelig postet av bønna

Det ser muligens ut til at vi blir ryddet vekk uansett, så da bør vel flere her på forumet være fornøyd.


Hva mener du med dette? Hiver dere inn håndkleet?

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 11 apr 07, 18:35

Jeg bare lurer på en ting. Hvor i helvete er PH-styret hen?? Uttaler man seg ikke om ting som ikke får PH til å se ut som mors beste barn??

Hvem er talsmann nå!?!? Uttal dere!!!

---------------------------

It only took 90 minutes to DESTROY Rome! Muhaha


hedvalen

A-lagspiller

Ble medlem: 10 mai 05
Innlegg: 612

Lagt til: 11 apr 07, 18:41

vil sitere glenn glitter fra siste evig aristokrat blekke. og jeg må si jeg deler synet hannes med at fotball er for meg synonymt med kos, hygge, kompiser og øl:) 

 

""""""""""før var vi 10-20 stykk på kampog kunne dikte en ny sang som alle lærte på et minutt eller to. innholdet var nødvendigvis ikke så seriøst heller. vi var jo som regel alene langt oppe i skauen så vi kunne gjøe litt mere som vi ville, da kunne vi synge

 

ræva kasta blanke skygger, pættæne døm  hang og slang, beina var som flytebrygger, og nesa en tomme for lang. det var på hamar  jeg så henne komme, det var på hamar  jeg så henne forsvant, det hele skjedde før kampen var omme ,å jeg skjønte at synet var sant

uten at noen brydde seg, mens nå er det bare aleale synging:)men så  ble det  slutt på den lille kompisgjengen på lange stå sier glenn.""""""

 

å ha lage gruperinger, eller å sammle store vennegjenger for å dra på kamp så er vel det bare posetvit.. for å lage litt felleskap eller hva?  for det felleskapet er ikke som det en gang var...når du går inn på bussen til ullevåll nå så kjenner du ikke en kjeft .  å de fleste kjenner få som står rundt seg på kampen ofte.

men syns det er bra at vi har begynt å få slike gjenger... brh prøver å dra  igang en gjeng,, holeygangs er en annen jeg har hørt om (selv om jeg ikke kjenner bakrunden deres) odins kro stiller ofte med buss med kjent folk.

og vi i beavers holder oss sammla på kamp..

det med sammholde syns jeg har vært veldig fraværende for plankehaugen de siste 4-5 årene ialefall.   å det er derfor jeg kaller meg en bever å ikke en planke.

---------------------------

FFK, stjernen og liverpool for altid:)


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 11 apr 07, 19:20

Altså for det første vil jeg gjerne be moderatorer om en ting. Vet ikke om dere har lest deres regler men forumet hvor ett menneske beskylder ett annet uten grunn, starter et tråd for å svartmale ett menneske uten å komme med noe i det heletatt? Og du Holters som er moderator i stedet for å styre tråden hvro den skal så blaneder du deg enda mer i debatten. Finn det mennesket som har startet tråden be ham om å forklare situasjonen eller straff den for brudd på regler. Jeg var på den samme bussen og sammen med BRH gutta og finner meg ikke i dette an noen skal svartmale meg på denne måten. Vi var sammen hele tiden så da måtte jeg vært med på dette også og jeg kan ikke skjønne at BRH gutta gjorde noe annet enn tente to bluss på vekta.  I tillegg så må jeg be dere andre som var på buss nummer 3 om å hjelpe oss litt og fortelle hva slag busstur dere opplevde.

Det ser ut som om vi får ikke lov å velge hvem vi skal sitte på bussen med og alt begynner vel derfra. Er folk missunneligge at vi klarer å ha det morsåmt og gøy med Alf Prøysen og barnesanger på veien til og fra fotballakmper ?

 

 

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


Klokan

Landslagsspiller

Ble medlem: 27 apr 03
Innlegg: 2247

Lagt til: 11 apr 07, 19:29
ja og en ting til . Martin nevnte ett eller annet med NFF og nye regler. Nei Martin der tar du feil. Folk som satt på langsiden og fikk ikke lov å reise seg opp gjorde ikke det fordi NFF sier slikt men en eller annen vakt bestemte dette. I stedet for å bruke energi på å kreve svar for hvorfor DERES egne supportere fikk ikke lov om å reise seg opp 3 ganger i løpet av kampen dere igjen angriper DERES egne.

---------------------------

Da nije bilo tebe, na teskom putu mom.
Ja nikada pjevao ne bi, jer ne bih imao kom.
Dinamo Zagreb


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 apr 07, 20:44
holters må da få lov å ha egne meninger selvom han er moderator

synes dette har vært en ganske ryddig tråd  jeg, utenom åpningsinnlegget

vedkasse

Knøttespiller

Ble medlem: 30 okt 05
Innlegg: 63

Lagt til: 11 apr 07, 21:41
Endret: 11 apr 07, 21:42
Opprinnelig postet av JipJap
holters må da få lov å ha egne meninger selvom han er moderator



Absolutt, men når en av moderatorene skriver sin personlige mening i en debatt oppfattes det fort som hele Plankehaugens mening.

---------------------------

CAVSA:TRIMVPHAT*TANDEM*BONA


djpete

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 mar 03
Innlegg: 1413

Lagt til: 11 apr 07, 21:52
Endret: 11 apr 07, 21:55
Opprinnelig postet av Martin_
Først og fremst forstår jeg på en måte din kritisering av overdrivelsene. Da jeg skrev innlegget var jeg lettere sjokkert og opprømt over hva jeg nettopp hadde lest. Uansett er det forseint å endre innlegget nå.

Jeg sammenliknet med gestapo fordi vi som en gruppe ble holdt igjen, fikk politi (ubevæpnet riktignok, efter hva jeg kunne se) måtte kroppsvisiteres, og ble forfulgt av vakter/politi til og fra bussene på Åråsen. Ja vi har ører som sagt, og vi hørte "følg med på de gutta der/hold øye med de med capsene" osv. I tillegg ble vi nektet å ta med tostangere/bannere inn på stadion. Dette blir en sensurering som etter min mening ikke hører noe steds hjemme. Når jeg skrev innlegget forventet jeg faktisk ikke å få noen sympati heller, men å få oppklart endel ting, slik at ikke folk baserer sine meninger på at vi driver med "trakassering av rullestolbrukere" o.l. Sympati er et ukjent ord for ultras, da dette er meget sjeldent å oppdrive fra utenforstående. Om folk vil tro på våres versjon, er opp til dem.
Gruppenavn og klesstil gidder jeg ikke begynne å diskutere, det fører ikke noe steds hen.

Hadde jeg hatt bedre tid skulle jeg skrevet et bedre svar til deg, men må løpe. Vi sees på lørdag!

 

Hvorfor i all verden skal dere kle dere i Burberry-capser da? Er det kulere å bli forbundet med "casuals", en det er å ikle seg rødt og hvit, og bli forbundet med FFK supportere. 

Ble rett og slett flau når jeg så 3-5 ffk-supportere iført capser som gir assosiasjoner til ingenting annet enn casual/pene gutter grupperinger. Hva er poenget?

Hadde det vært 100-1000 som var ikledd caps-typen, og samtidig hadde et banner e.l som latterliggjorde  denne type kleskoder, ville jeg applaudert det. Men slik det virket på meg fremstod det bare som en flørt med "supportergrupperinger" jeg definitivt tar sterk avstand fra. 

 

For all del, dere skaper liv og gjør en meget bra innsats på kamp, men dersom flørt med casualkoder er et av premissene for at dere skal delta foretrekker jeg at dere holder dere borte.

 

Hovedspm. mitt hva er poenget med å ile seg denne type klær, om ikke det er for å  flagge et ståsted og be om negativ oppmerksomhet? 

---------------------------

Rød.... hvit... og patriot!


JipJap

A-lagspiller
Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 749

Lagt til: 11 apr 07, 22:11
moderaterone her og plankehaugen har faktisk utrolig lite med hverandre å gjøre. Det regnet jeg med alle visste.

Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 11 apr 07, 22:23
Jeg har skrevet mangt et innlegg om min mening i denne saken og fått klar tale av enkelte i BRH om å holde kjeft, fordi jeg ikke vet hva jeg snakker om. Men man skal ikke alltid høre på sånt, så derfor skriver jeg igjen... Så får de si hva de vil (igjen) om at jeg svartmaler og går inn for å drite ut noen med min uvitenhet. Det at andre faktisk har kunnskap om saken, men ikke deler samme syn, da er man idiot. Sånn er det bare.

Uansett, det jeg ville fram til her er at noen få har bestemt seg for at ALLE, absolutt alle andre, som er j*******vlig mange, ikke vet noe som helst og derfor ikke vet bedre. Selv de som har kunnskapen er dumme fordi de ikke mener det samme. Fordi de har oppfattet det slik. Mannen i gatas oppfatning er at Ultras lager bråk. Da kan man ikke skylde på at de ikke vet bedre. Oppfatninga er sånn. Jeg har satt meg inn i mye av Ultraskulturen og synes det fortsatt er sånn. Ultras er synonymt med bråk. At det ikke er det i Norge er også tullete å si. Mye mulig at jeg har lest feil ting, fra feil sider. Ikke vet jeg. Men mine maaange timer med bearbeiding av info om temaet har fortsatt ikke fått meg til å skifte mening. For ordens skyld: jeg synes hele Brigadeopplegget er tullete. Helt på trynet og kalle seg Ultras."Jeg er Ultras, men er ikke ute etter bråk", det er det samme som å si: "Nei, jeg er tyv, men jeg stjæler ikke".

Bønna sitter jo i styret i Plankehaugen. Han må da vite hva Plankehaugen sier om dette med BHR... Eller? Siden ingen andre fra styret vil si noe, så kan vel bønna si det. Han skriver så utrolig mye rart her inne. Som da han skrev: Skal vedde på at eneste grunnen du går på kamp med rullestolbrukere er at de er de eneste som ikke kan stikke fra deg så lett. Den bør du ha holdt deg for god for, bønna. Greit å tenke seg om før man skriver.


---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


Abby

A-lagspiller

Ble medlem: 23 aug 04
Innlegg: 244

Lagt til: 11 apr 07, 22:26
La meg gjette utfallet av den posten min. Klokan kommer med en post for å forsvare BHR. Bønna skriver ikke noe, for han vil holde seg for god til det. Så kommer et par andre innlegg fra noen av de andre i BHR som atter engang ber meg om å holde kjeft eller ber meg bevise at jeg faktisk vet no. Jahhh.... Gleder meg til lørdan jeg.....

---------------------------

Rami Shaaban ligner ikke så mye på Shabana Rehman. Men det er lett å gå seg vill i navnene i hvert fall.


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 11 apr 07, 22:28

Opprinnelig postet av Abby
La meg gjette utfallet av den posten min. Klokan kommer med en post for å forsvare BHR. Bønna skriver ikke noe, for han vil holde seg for god til det. Så kommer et par andre innlegg fra noen av de andre i BHR som atter engang ber meg om å holde kjeft eller ber meg bevise at jeg faktisk vet no. Jahhh.... Gleder meg til lørdan jeg.....

 

BRH****


ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 11 apr 07, 22:33
Min mening og har vært det hele tiden er at jeg ikke skjønner hvorfor denne gjengen ikke kan være med og joine Plankehaugen? Ser jo at de "lager bråk selv om de ikke gjør det"....


Flat Trådet Nøstet
Side 6 av 12 6

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f