Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

herregudamann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 07
Innlegg: 3

Lagt til: 10 apr 07, 14:27

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Må jo være lov og gå i Burberry caps uten og bli sammenlignet med casuals. hmm, jeg tror jeg skal starte cauals foreningen mot vold!! Bare lov og gå i designer klær og burberry caps og hvite joggesko.. Prøve du og bli med uten noe av dette får du bank.. kampsaken blir stopp fotballvolden, visst ikke får du bank.

 

 

Intensjonen min var ikke å legge hovedvekten på hvordan de var kledd. Men hvordan de oppførte seg..Og det var ikke særlig flatterende. Påkledningen gjore oppførselen bare enda mer trist da de var kledd i klær man i forbindelse med fotballkamper gjerne forbinder med oppførsel vi ikke vil se. Men som sagt hadde oppførselen vært like ille om det var noen i drakt og skjerf som sto bak..Men det var det ikke, og det er ikke tilfeldig..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:28
Og du er sikker på de var fra Fredrikstad eller? Ikke fra noe annet sted?

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 14:30
Endret: 10 apr 07, 14:31
Hva var det konkret som skjedde, herregudamann?

Ebenfalk2, jeg er med. Veldig klar for å gi noen deng. Vold mot vold fungerer alltid - det er historien full av eksempler på.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:33
Fint da er vi to om det, designer klær kan kjøpes med rabatt på min butikk i Fredrikstad, eller så kan vi satse på ikke voldelige opptøyer i gågata på fredag hvor vi går med lyn supporterutstyr og raider hele Ferner J eller Bomerang. Vi satser på og stå på nedre delen ved siden av bortesupporterne..

Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 14:36
Endret: 10 apr 07, 14:37
Topp, jeg tar med min fredlige bull-mastiff. Den skremmer vannet av selv den mest voldelige hooligan.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:38
Fint.. Da må vi også snart ha ett hangout.. eller en ekte pub der firmet vårt kan være.. jeg stemmer for aristokraten-- er alle med?

Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 10 apr 07, 14:49
Endret: 10 apr 07, 14:52

Jeg så ikke tyskera gjorde noe galt, men registrerte en lettere drita tulling som stod sammen med  en dum lita jenta, dro opp skjerf foran trynet og skrek Ultras felt C, nå kommer vi. Flere rundt meg reagerte på samme måte, flau på deres vegne. Var faktisk ett sekund i fra å bøye meg ned og spørre jenta om hva offside var, men droppa det.

Kle dere som dere vil, men går man i burberry og thor steinar jakker, må man regne med å bli satt i bås. Sånn er det bare.

Men la merke til BRH sitt engasjement under kampen. Dette var upåklagelig, spør du meg.

---------------------------

Alt for Svein!


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 10 apr 07, 15:09
Opprinnelig postet av herregudamann

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Må jo være lov og gå i Burberry caps uten og bli sammenlignet med casuals. hmm, jeg tror jeg skal starte cauals foreningen mot vold!! Bare lov og gå i designer klær og burberry caps og hvite joggesko.. Prøve du og bli med uten noe av dette får du bank.. kampsaken blir stopp fotballvolden, visst ikke får du bank.

 

 

Intensjonen min var ikke å legge hovedvekten på hvordan de var kledd. Men hvordan de oppførte seg..Og det var ikke særlig flatterende. Påkledningen gjore oppførselen bare enda mer trist da de var kledd i klær man i forbindelse med fotballkamper gjerne forbinder med oppførsel vi ikke vil se. Men som sagt hadde oppførselen vært like ille om det var noen i drakt og skjerf som sto bak..Men det var det ikke, og det er ikke tilfeldig..

Kan du forklare hva disse personene gjorde? veldig spent på det.. for jeg la ikke merke til noe som helst tull

---------------------------

Brigade RødHvit - rampage tour 07!


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 apr 07, 15:46

Opprinnelig postet av Per Egil
Topp, jeg tar med min fredlige bull-mastiff. Den skremmer vannet av selv den mest voldelige hooligan.

Du kan heller låne undelaten min som heter Ørn, og som biter no helt jævli når han ikke får frø....

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 15:53
Opprinnelig postet av Brukernavn

Du kan heller låne undelaten min som heter Ørn, og som biter no helt jævli når han ikke får frø....



Utmerket. Jeg, Ebenfalk2 og en sulten undulat skal lage et fredelig helvete på lørdag.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Elling

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05
Innlegg: 14

Lagt til: 10 apr 07, 15:53

Ble feil det der.

Så fort plankehauen har fått en utbryter gruppe, så er det ut med suporter klær. det blir for dumt. Folk må jo få vise hvilken klubb dem holder med. Og jeg tror ikke at det var mange, som sytes at det var stykt, da vi farget Ullevold RØDT OG HVITT.

 


Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 apr 07, 16:03
Opprinnelig postet av Elling

Ble feil det der.

Så fort plankehauen har fått en utbryter gruppe, så er det ut med suporter klær. det blir for dumt. Folk må jo få vise hvilken klubb dem holder med. Og jeg tror ikke at det var mange, som sytes at det var stykt, da vi farget Ullevold RØDT OG HVITT.

 

Helt greit å ta av på sånne kvelder, og vanlige kamper. Selv om jeg selv velger å "bare" pynte meg med skjærf.

Likevel jeg syns det blir litt vel mye kjøpær-effekter, må jo bytte kamp-habbit vært år jo. hettegenserne er jo ikke akkurat billige.....kremt...før i tia holdt det med hvit t-skjorte og rød sprit-tusjh

Hvis noen "uniformerer" seg i retning no nazi greier, og meningen er det, så er jo det sykt.

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 16:05
Det er jeg fulstendig enig med deg i, det var fantastisk morsomt. Men det går greit og se fulle juletrær ett par ganger i året. Men for min del er det viktigste og støtte laget. Hvordan jeg gjør det er opp til meg.. En undulat som heter ørn, Kult. Hvor kan han hentes? og ikke minst går det ann og kle han opp i Thor Stein jake og burberry cap? Eller likern best og gå i drakt og skjerf?

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 10 apr 07, 16:09
Endret: 10 apr 07, 16:10
Opprinnelig postet av Elling

Ble feil det der.

Så fort plankehauen har fått en utbryter gruppe, så er det ut med suporter klær. det blir for dumt. Folk må jo få vise hvilken klubb dem holder med. Og jeg tror ikke at det var mange, som sytes at det var stykt, da vi farget Ullevold RØDT OG HVITT.


Om det var bevisst eller ikke, Ullevold var i hvert fall et morsomt ordspill i denne debatten om utbrytergrupper som ofte (feil) forbindes med vold.

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 apr 07, 16:12

Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Det er jeg fulstendig enig med deg i, det var fantastisk morsomt. Men det går greit og se fulle juletrær ett par ganger i året. Men for min del er det viktigste og støtte laget. Hvordan jeg gjør det er opp til meg.. En undulat som heter ørn, Kult. Hvor kan han hentes? og ikke minst går det ann og kle han opp i Thor Stein jake og burberry cap? Eller likern best og gå i drakt og skjerf?

Forsiktig nå..han har kun fått kalk-sten siden fårje torsdag, så ikke døtt fingerne borti det nebbet der he..he..

Hadde jeg vært deg hadde jeg gått for ei hette-måke i stedenfor

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


Elling

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05
Innlegg: 14

Lagt til: 10 apr 07, 16:13

En må ikke bytte hvert år; det blir så dyrt eller billig som en ønsker selv. Tenk så kjedelig det hadde blitt, hvis ingen stilte opp i klubbens farger. Det er jo det som setter farge på alt sammen.  Jeg er stolt av å gå i FFK`S farger jeg. Og hvis dem derre BRH folka syns at det blir for mye farger på PH feltet. Da kan dem jo bare flytte seg til et annet sted, der det er mindre av de såkalte klovnene. som vil ha på seg en drakt , og et skjerf.

Dette her er min mening om Ultras.


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 10 apr 07, 16:14
Elling.. støtter deg i din mening om ultras.

---------------------------

http://keiko99.net


Elling

Bedriftsspiller
Ble medlem: 21 sep 05
Innlegg: 14

Lagt til: 10 apr 07, 16:16
Det var med vilje ja, For det er det den fort kommer til å hete.

Martin_

Landslagsspiller
Ble medlem: 16 okt 05
Innlegg: 1057

Lagt til: 10 apr 07, 16:18
Endret: 10 apr 07, 16:22
Jeg vil gjerne vite hvilken situasjon du sikter til her? 

Maken til stempling har jeg aldri vært borte i.  Dette slår alle rekorder. Med dette oppstyret skulle man tro vi hadde stormet banen, ellernoe i den duren. Men har vi egentlig gjort noe som helst?

BRH hadde før gårsdagens kamp samlet samtlige ultras og/eller innteresserte på samme buss. Ryktene gikk, og vi fikk tidlig tips om at politiet kom til å holde denne bussen under oppsyn. Noe vi tenkte var helt greit, da vi ikke hadde tenkt å gjøre noe annet enn å dra på kamp, som de fleste andre. Stemningen på bussen var laber i førsten, og mye av grunnen var kanskje at en PH-vakt kommer bakover i bussen der de fleste av oss sitter, og spør om det er et ledig sete for ham der. Han for beskjed om at det er opptatt, og han kan sette seg foran om det er sånn, da han neppe var ute etter å synge sammen med oss, for å si det sånn. Stemningen stiger etterhvert da det blir tatt i et skippertak for å få med hele bussen på sang og moro.

BRH hadde også laget et banner før gårsdagens serieåpning, og dette skulle vi ta et gruppebilde med på vekta. Det var også kjøpt inn to bluss, som skulle bedre en visuelle effekten på gruppebildet. Disse to blussene fyres opp, og bilder tas fra flere hold. Det sies også at Demokraten tok et bilde, og vi venter spent på se utfallet i morgendagens avis. Tro meg, det blir nok ikke pent. Jeg ber dere med dette se på det dere leser i Demokraten om oss med meget kritiske øyne. De smører tykt på.

Uansett, praten blant vaktene går (ja, vi har ører), og når vi kommer til Lillestrøm står politiet og venter på oss. De jager alle som ikke er ultras og omegn ut av bussen, og kommer inn med en mann. Han forteller oss at de har fått noen tips om "miljøet" på denne bussen. Og at vi fyrte opp to stk. "Makedonske lys" ellernoe i den duren. Vi forteller ham at det stemmer, og da sier han at vi ikke kan fyre opp bluss inne på stadion. Vi forsikrer ham om at disse blussene er brukt opp, og at det ikke er noen fare. Men, da gestapopolitiet forteller oss at vi ikke kan ta med oss ultrasrelaterte bannere inn på stadion, får vel de fleste naturlig nok sjokk. Lever vi i en politistat?  Etter litt frem og tilbake, blir bannerne til manges fortvilelse over ikke å få vist fram det man har brukt mange timer på, liggende igjen på bussen. På vei ut av bussen, blir alle kroppsvisitert av et hyggelig politi, som ønsker oss lykke til og en god dag.

Og JA, vi snek i inngangskøen, med en meter eller to. Her står vi og synger og har det morro, helt inn til vi kommer inn, som sagt uten problemer av noe slag.

Inne på stadion har vel alle fått med seg hva som skjer. FFK spiller dårlig, men PH gjør virkelig jobben på tribunen. Etterhvert kommer Lillestrømpolitiet og nekter forsangeren vår å stå på rekkverket. Grunnen er ukjent. Mange la kanskje også merke til at FFKsupporterne på langsiden ikke reiste seg på vår oppfordring "Reis opp hvis du er fredrikstad.."  Grunnen til dette er at NFF iår har kommet med en genial ide om at det er ulovlig å stå der det er sitteplasser. Kan det bli mer gestapo? Det neste blir vel at det er forbudt å synge på kampene.

BRH, PH og Zoran gjør sitt aller beste for å støtte guttene best mulig på banen, men forståelig nok er det lite motiverende å stå på å synge når laget ditt ikke presterer en dritt på banen. Alikevel syntes jeg hele PH (og BRH om dere vil) gjorde en glimrende jobb.
Både i pausen og utover får enkeltmedlemmer i BRH diverse tvilsomme beskjeder. De egner seg ikke her, men må tas opp med styret/FFK.

På vei hjem i bussen får BRH beskjed om at de ikke får lov til å holde av en buss noe mer. At Styret i FFK er forbannet, og diverse etterspill kan forventes. På toppen av det hele kommer denne tråden opp. At det skulle gå så langt som grunnløse beskyldninger og stempling på den måten var det ingen av oss som kunne forestille oss. Og har vi egentlig gjort noe galt? Noe som kan skade klubben? Neppe. Vi rakk faktisk ikke komme oss til kamp engang, før det hele er igang. Og at du prater om dette med ramaskrik, du har nettopp bidratt til det, ved å lage denne tråden. Kan ikke folk kle seg sånn de vil? Og til deg bøgis, så tviler jeg på at vi var på samme kamp. Igjen er du ute å slenger med kjeften.

Dette er det som skjedde igår. Om dere vil prøve å innbille hverandre om alt fra banestorming, blusskasting og naziuniformer til trakassering av rullestolbrukere, så gjerne for oss. Men tenk dere litt om før dere skriver noe som dere ikke er sikre på. Hva som vil skje etter denne kampen med oss, får vi vente til diverse styremøter er over.

---------------------------

Ultras mentalita - Brigade RødHvit


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 10 apr 07, 16:19
Designerklær... Hmm.. Lurer på om noen av dere hadde sett at frakken min var RL?

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 12 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340