Husk meg
Brukernavn
Passord

Skammelig oppførsel fra deres "pent kledde"

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 12 1

herregudamann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 07
Innlegg: 3

Lagt til: 10 apr 07, 12:23

Gidder ikke å starte noe ramaskrik. Men jeg håper dere ikke venter like lenge som klanen og Bergensidiotene med å ta tak i den ukulturen som brer seg om på norske tribuner. I går hadde jeg og de rullestolbrukerne jeg var på tur med fra jobben en liten hyggelig opplevelse med noen av deres "pent kledde"..Dvs thor steinar jakker og burberry capser osv..

Håper ikke dere lar disse elementene formere seg og forpeste norsk suportermiljø ytligere..

 

takk for meg


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 12:29

Kjenner flere av gutta du sikter til, så fremt de er FFKsupportere, disse er snille gutter og som ikke lager bråk, snakka med noen av dem og de smilte og gleda seg over og se fotball igjen. Og Thor Steinar jakker er det ingen av dem som bruker.


BøgeJon

A-lagspiller

Ble medlem: 14 apr 03
Innlegg: 759

Lagt til: 10 apr 07, 12:31

Synes alle FFKs supportere bør følge BRHs eksempel og kle seg i mørkt.

Dropp alle de teite supportereffektene i rødt og hvitt! Det ser rett og slett bare for dumt ut.

Tenk så kult hvis hele kortsiden i går hadde vært farget i svart i stedet....

Klubbfarger er ut!

---------------------------

Fredrikstad for bøge, og bøge for Fredrikstad


A9$h

Landslagsspiller

Ble medlem: 22 feb 04
Innlegg: 1845

Lagt til: 10 apr 07, 12:38

Og igjen er bøgen i gang med å rakke ned på ting han overhode ikke har peiling på, det virker som du bruker hver anledning du har til å rakke ned på måten de går kledd på, oppfører seg osv.

Er vel samme F*** om man går kledd i supporterutstyr eller ikke?Viktigste er at de støtter laget. Kan banne på at hver og en av de i BRH lager mer liv og synger mer enn det du gjør på en kamp.

 

---------------------------

«Gult kort for å kaste seg inn er greit. Til og med et rødt kort i ny og ned er OK, så lenge du gir alt. Jeg vil ha et grusomt lag. Jeg vil at motstanderne skal hate oss»



Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 apr 07, 12:46
Opprinnelig postet av A9$h

Er vel samme F*** om man går kledd i supporterutstyr eller ikke? 

Dette er jeg ikke enig i. Man skal vise laget hvilke farger man holder med. Veldig viktig spør du meg.

 


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 12:50
Man bør ikke se ut som et juletre bare fordi man skal på kamp vel Rune. Jeg går som oftest pent kledd på kamp, vist man kan kalle det for det. Har kanskje ett skjerf eller en solhatt, men jeg lager ikke bråk og oppfører meg ikke være en andre.. Synger gjør jeg og. Er vel bedre det en og se ut som om man er dratt ut fra en trailerpark i USA med ketchup på skjorta rød nese, spy og piss på buksa og sko og ikke klarer og se hva som skjer på banen samtidig som man raker ned på spillerne?

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 apr 07, 13:07
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Man bør ikke se ut som et juletre bare fordi man skal på kamp vel Rune. ?


Finnes en mellomting her vel Ebenfalk2.

Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5387

Lagt til: 10 apr 07, 13:11
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og Thor Steinar jakker er det ingen av dem som bruker.



Det var ihvertfall en et par rader foran meg som hadde det

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


Guillermo

A-lagspiller
Ble medlem: 15 aug 05
Innlegg: 638

Lagt til: 10 apr 07, 13:14
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og Thor Steinar jakker er det ingen av dem som bruker.



Det var ihvertfall en et par rader foran meg som hadde det

det var noen tyskere som var på besøk hos noen i Fredrikstad, som IKKE er med i brigaden..

---------------------------

Brigade RødHvit - rampage tour 07!


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 13:14
Faktisk så er det mange som ikke synes det. For meg blir gjerne en drakt for mye for og si det slik, kan aldri tenke meg og gå med en fotballdrakt på meg på kamp, synes det ser helt teit ut, ihvertfall på supportere som ikke er bygd for idrett i utgangspunktet, og skerf rundt huet og armene.. nei det blir for dumt. Om noen liker og gå hverdags klær uten efekter helt ok for meg. Har faktisk blitt trua med bråk og bank flere ganger når jeg har gått med supporter efekter og synes det er lite heldig. Ikke synes jeg det er vidre gøy og få slnegt masse dritt etter meg av andre supportere heller. Velger derfor og avstå fra efekter i for stor grad.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 apr 07, 13:44
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Faktisk så er det mange som ikke synes det. For meg blir gjerne en drakt for mye for og si det slik, kan aldri tenke meg og gå med en fotballdrakt på meg på kamp, synes det ser helt teit ut, ihvertfall på supportere som ikke er bygd for idrett i utgangspunktet, og skerf rundt huet og armene.. nei det blir for dumt. Om noen liker og gå hverdags klær uten efekter helt ok for meg. Har faktisk blitt trua med bråk og bank flere ganger når jeg har gått med supporter efekter og synes det er lite heldig. Ikke synes jeg det er vidre gøy og få slnegt masse dritt etter meg av andre supportere heller. Velger derfor og avstå fra efekter i for stor grad.


Forfenglig ??

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 13:51
Kanskje, visst du kaller det og ikke se ut som et juletre for forfengelig så er jeg det da?

Brukernavn

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 jul 04
Innlegg: 1162

Lagt til: 10 apr 07, 13:53
Opprinnelig postet av herregudamann

thor steinar jakker og burberry capser osv..

Er ikke helt med her..vet ikke om dette er noe av poenget med innlegget men hva er dette forno jakker og capser????

---------------------------

Moss !?....nei et sted får vi jaggu sette ned strikken.
En liten flis i en stor haug.


Husgutt

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 aug 04
Innlegg: 4381

Lagt til: 10 apr 07, 13:54

folk må da kunne gå som de vil..  Litt slapt å ikke "tørre " vise hvor du kommer fra, men også litt stygt med rød/hvite effekter overalt. Selv syns jeg ikke drakt og skjerf er å være juletre..

 

Men når vi snakker drakt,skjerf, phjakke, olabukse.. da snakker vi juletre

---------------------------

SYNG FOR FAEN!!!!
FRIHET FOR ULTRAS!!!
STOLT MEDLEM AV FFF!


Per Egil

Moderator

Ble medlem: 01 apr 05
Innlegg: 2141

Lagt til: 10 apr 07, 13:58
Endret: 10 apr 07, 14:00
Opprinnelig postet av Brukernavn

Er ikke helt med her..vet ikke om dette er noe av poenget med innlegget men hva er dette forno jakker og capser????



Thor-Steinar og Burberry er merker som ofte forbindes med casuals-miljøer. Det er en slags skjult uniformering siden casuals-folket sjeldent går med drakter eller andre supportereffekter.

Hele greia startet i England, men har - dessverre - spredd seg til Norge.

Mer om casuals.

---------------------------

Ære være Plankebyen


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:02
Thor Steinar jakkene stammer fra Tyskland og er blitt veldig populære blant nazist bevegelsen, Burberry capser er slike små søte capser som gjerne har ett beige eller brunt rutemønster. Noen hevder at disse klærne også er vremerke på en "casual" som igjen er assosiert med en fotballpøbel og bråkemaker. Desigerklær er en gamel trend som stammer tilbake fra Europacup kamper hvor engelske supportere gjerne starta bråk og stjelte klær i desigerbutikker.. osv,osv. Og selvfølgelig når noen velger og bruke disse klærne så blir man generalisert.

Rune Haugen

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 sep 03
Innlegg: 6643

Lagt til: 10 apr 07, 14:04
Opprinnelig postet av Ebenfalk2
Kanskje, visst du kaller det og ikke se ut som et juletre for forfengelig så er jeg det da?


Les hva jeg skriver her i et annet innlegg da : Finnes en mellomting her vel Ebenfalk2.
Jeg vil ikke si det er å se ut som et juletre å ha på seg caps, skjerf og en plankehaugenjakke. Men det synes tydeligvis du.
Du bryr deg tydeligvis åssen du ser ut ovenfor andre ( du skriver i hvertfall slik ). Forfengelighet kaller jeg dette.

Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:15
Jeg er forfengelig og det synes du ser dumt ut.. det kan jeg leve med. Du er jo litt forfengelig du og da som må pynte deg i drakt og skjerf :)

herregudamann

Bedriftsspiller
Ble medlem: 10 apr 07
Innlegg: 3

Lagt til: 10 apr 07, 14:17
Opprinnelig postet av Guillermo
Opprinnelig postet av Rey
Opprinnelig postet av Ebenfalk2

Og Thor Steinar jakker er det ingen av dem som bruker.



Det var ihvertfall en et par rader foran meg som hadde det

det var noen tyskere som var på besøk hos noen i Fredrikstad, som IKKE er med i brigaden..

 

-Det forklarer kanskje noe da.. At det var thor steinar jakker og burberry capser er ikke noe jeg bare fant på i farten... Håper dette var menneske "utenifra". Trisk om plankehaugen som til nå har bygd seg opp til å bli en høyst respektabel suportergruppering med et økende sang repertoar og bra oppmøte på matcher skal få et problem med gutter som ikke kan oppføre seg..


Ebenfalk2

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 feb 04
Innlegg: 2291

Lagt til: 10 apr 07, 14:22
Må jo være lov og gå i Burberry caps uten og bli sammenlignet med casuals. hmm, jeg tror jeg skal starte cauals foreningen mot vold!! Bare lov og gå i designer klær og burberry caps og hvite joggesko.. Prøve du og bli med uten noe av dette får du bank.. kampsaken blir stopp fotballvolden, visst ikke får du bank.


Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 12 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f