Husk meg
Brukernavn
Passord

Kamptråd: LSK - FFK (1. serierunde)

Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

bjervell

A-lagspiller
Ble medlem: 27 mar 03
Innlegg: 715

Lagt til: 09 apr 07, 21:46
Endret: 09 apr 07, 21:56
Opprinnelig postet av Holters

Ivorianerne - sammen med Tarik og Martinsen - var da vitterlig det eneste positive fra denne kampen. Langt verre med alles "yndling" Bjørkøy, posisjoneringen til Czwartek, usynlige Stadheim og ikke minst elendige Ramberg. Vi ble knust på midtbanen. Det var hovedproblemet.


Helt enig. Ramberg og Bjørkøy var dessverre ikke i nærheten av å matche Lillestrøms midtbane. Synes i og for seg Ramberg vist glimt av gode ting - de gangene han spilte ballen på en touch og ikke tok den imot og inviterte Lillestrømspillerne inn. Jeg synes altså ikke han var så elendig som mange andre her.

Ellers fungerte ikke den bakre fireren så ille synes jeg. Men jeg er enig i det med posisjoneringa til Czwartek. Flere ganger - spesielt i første omgang - var Lillestrøm helt frie på vår høyre side. Midtstopperparet synes jeg var bra, mens Multe stort sett gjorde ting enkelt.

Tarik var vår beste, IMHO, med topp  innsats og flerebra forsøk på å få igang  noe spill. Den
sentrale midtbanen falt  dessverre helt igjennom mens Fofana viste i små glimt hva han kan.

Toth kjempet som vanlig, men det var jo ikke en kjeft til å helpe han når han en gang iblandt vant ballen foran albuenes og holdingas mester, Kippe. Konan hadde kveldens råeste dribling og ga faktisk Lillestrøm-spillerne litt angst etter at han
kom inn, men mot slutten ble det lite fra den kanten også. Vourinen 
klarte heller ikke å skape noe etter at han kom inn.

Av andre ting må det nevnes at det er UTROLIG at Kippe får lov til å holde som han gjør i eget felt!!?? Han hadde ved flere anledninger Vourinen i fast grep uten at verken linjemann eller dommeren reagerte.

Men uansett: Alt i alt ble vi overkjørt av et tøft Lillestrømlag. På 3-0 syntes jeg resultatet ble i overkant stygt, men etter å ha tenkt gjennom alt Lillestrøm skapte og at vi skapte nada så ga faktisk 3-0 et greit bilde av kampen. Dessverre...

---------------------------

Bjørn Jervell Hansen


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 09 apr 07, 21:48
Opprinnelig postet av Tom!

Opprinnelig postet av Erikk
Jeg tror du har rett, men når det gjelder Gardar har vi jo ikke sett han i aksjon ennå. Jeg kan ikke med min beste godvilje fatte hvorfor vi kjøpte han hvis han ikke er sinnsykt mye bedre enn vi kan få inntrykk av på dette forumet.

 

Det er faktisk en grunn til at Eggen ikke kunne leve med at Morgan sitter med det øverste sportslige ansvaret. Gardar er først og fremst et resultat av Morgans aktiviteter.

Når det gjelder ivorianerne er det ikke overraskende at de faller gjennom. All erfaring med slike typer spillere er at de trenger tid på å tilpasse seg det fysiske nivået i Tippeligaen. Symtomatisk nok briljerer de derimot mot dårligere motstand, gjerne mot lag fra lavere divisjoner, som f.eks. Hønefoss.

Dette ser faktisk verre ut enn hva man kunne frykte i utgangspunktet.

 

Herregud er det mulig.Fofana fikk jo veldig mye å jobbe med på topp i dag,de kommer begge fra et bedre lag enn FFK men det har du kansje ikke fått med deg

morradi

Juniorspiller
Ble medlem: 13 aug 06
Innlegg: 148

Lagt til: 09 apr 07, 21:50
FIkk vel en del svar i dag.
Stadheim var svak, og det er ingen tvil om at Kvisvik på denne plassen vil heve laget. I tillegg har jeg troen på Berg: Han kunne ryddet opp litt i dag. Uten en slik spiller på midtbanen blir Rambergs svakheter enda mer synlige. Martinsen var grei nok, men Piirojas duellstyrke ble likevel savnet i forsvaret. Og tenk dere bare Berthelsens fart, eller i det minste Prydz sin rutine og pasningsfot på backen. Pål Andre var heller ikke heldig i dag.

Tja, det jeg vil frem til er at stallen vi stilte i dag uansett ikke kunne måle seg med Lillestrøm sin. Ikke sjans i havet.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 09 apr 07, 21:51
Endret: 09 apr 07, 21:55
Opprinnelig postet av oleberg
Snakker du om Gaardar eller Martyn. Dersom du mener Martyn så kan du ikke mene det. Han har bare vært her i noen dager, og man kunneikke forvente at han starter nå.

Nå ble det nevnt en islending her tidligere og det har vi vel kun en av, les oppover i tråden så skjønner du diskusjonen


Mod: Fjernet unødvendig mange siteringer


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 apr 07, 21:51
Jeg synes vi legger litt vel tunge bører på unge skuldre hvis vi tror at de kan redde oss fra nedrykk i år

Pelle

A-lagspiller

Ble medlem: 12 jun 03
Innlegg: 425

Lagt til: 09 apr 07, 21:55

Opprinnelig postet av paco
Herregud er det mulig.Fofana fikk jo veldig mye å jobbe med på topp i dag,de kommer begge fra et bedre lag enn FFK men det har du kansje ikke fått med deg

Hjelper lite det paco. I tippeligaen er det mer fysisk fotball enn det disse ungguttene er vant med.

Eggen, som var trener da guttene var på prøvespill, har jo også "advart" mot å ha for store forventninger til Ivorianerne på kort sikt. Han mente de ville trenge tid for å bli kjent med spillestil og til å venne seg til spill i TL. Han bør vel vite hva han snakker om?

Tror nok vi kan få mye glede av disse guttene hvis vi gir dem litt tid. Se på Edu i Lyn, eller Mikel. Ingen av de som herjet i TL fra første dag heller.


Tom!

Juniorspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 97

Lagt til: 09 apr 07, 21:56
Endret: 09 apr 07, 22:03
Opprinnelig postet av paco
Herregud er det mulig.Fofana fikk jo veldig mye å jobbe med på topp i dag,de kommer begge fra et bedre lag enn FFK men det har du kansje ikke fått med deg

 

Du kan gjerne leve i troen, men de av oss som faktisk har fulgt tippeligaen tett gjennom svært mange år, vet også at det tar tid før unge talenter fra spesielt afrika og syd-amerika fremstår som stabile forsterkninger. Dagens kamp bekrefter dette til fulle. Dette tar tid.

At de angivelig kommer fra bedre lag enn FFK er da ikke noe poeng her. De vil møte motstand fra lag som er bedre enn FFK, i en liga som er blant verdens mest fysiske.

Med all respekt paco - her viser du særdeles svak fotballfaglig vurderingsevne.

 


onkel P

Bedriftsspiller
Ble medlem: 27 des 06
Innlegg: 10

Lagt til: 09 apr 07, 21:58

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av Topscorer
fy faen så svak 2 omgang. Hvem har sagt at vi har kjøpt gull fra afrika? Så ikke mye til gullungene til Morgan i dag.

Ivorianerne - sammen med Tarik og Martinsen - var da vitterlig det eneste positive fra denne kampen. Langt verre med alles "yndling" Bjørkøy, posisjoneringen til Czwartek, usynlige Stadheim og ikke minst elendige Ramberg. Vi ble knust på midtbanen. Det var hovedproblemet.

Helt enig i hovedkonklusjonen. Det er imidlertid synd å registrere at din svært så kritiske holdning til Ramberg lyser gjennom Holters, både i analysen av dagens kamp og i analysen av laget. En kampanalyse vil alltid være subjektiv, men en viss grad av objektivitet må det likevel være lov å kreve. At Bjørkøy får bedre karakter i denne kampen enn Ramberg er jeg fullstendig uenig i. Kan det skyldes ovennevnte, samt at Bjørkøy er vår kaptein? Etter min vurdering var de like elendige begge to og var sammen med Toth og Stadheim dagens dårligste.

Når det gjelder Fofana er jeg også uenig. Han viste en del positivt, men en 6`er var vel i overkant? Et typisk utslag av opphausingen av denne spilleren som har vært i forkant av ligastarten. Martinsen og Tarik var våre klart beste spillere i dag. La oss håpe resten av laget også klarer å heve seg til kampen mot Lyn.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 09 apr 07, 22:10
Må bare si at Bjørkøy,Ramberg og Stadheim er tragisk dårlig idag.Totalt strykkarakter på alle 3. De klarer ikke å støtte godt nok opp under verken midtbane eller angrep. Tarik var den eneste positive på midtbanen idag,men blir litt alene og for lett. Ikke lett å gjøre en god jobb i angrep,når du får så dårlig støtte av midtbanen. Håper de skadede spillerene kommer fort tilbake

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Holters

Ansvarlig redaktør

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 10060

Lagt til: 09 apr 07, 22:11
Endret: 09 apr 07, 22:14
Opprinnelig postet av onkel P
Det er imidlertid synd å registrere at din svært så kritiske holdning til Ramberg lyser gjennom Holters, både i analysen av dagens kamp og i analysen av laget. En kampanalyse vil alltid være subjektiv, men en viss grad av objektivitet må det likevel være lov å kreve.

Spør du meg så understreker dagens kamp til fulle konklusjonen jeg kom med i analysen av laget: Hans Erik Ramberg faller igjennom i krigekampene, og varierer kraftig i prestasjonene. Den eneste tilbakemeldingen jeg har fått på analysen via mail var en person som skrøt av analysen, og understreket at han var spesielt enig i beskrivelsen av Ramberg. Litt ironisk at du er sterkt uenig.

En spillerbørs vil aldri tilfredsstille alles meninger, men jeg kan nevne at børsen er et resultat av en diskusjon mellom Trond Johansen og meg, samt en kamerat jeg så kampen sammen med. Vi var alle enige at Ramberg var FFKs svakeste.

Og min helt subjektive mening til slutt: Ramberg var soleklart banens dårligste spiller, og skapte langt flere farlige situasjoner imot enn det Bjørkøy gjorde. Heldigvis er han bedre på hjemmebane.

Synes for øvrig jeg generelt er mer enn objektiv enn de fleste andre supporternettsteder i det jeg skriver for ffksupporter.net.

---------------------------

Har du lest forumets retningslinjer?


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 09 apr 07, 22:17
Endret: 09 apr 07, 22:18
Opprinnelig postet av onkel P

Opprinnelig postet av Holters
Ivorianerne - sammen med Tarik og Martinsen - var da vitterlig det eneste positive fra denne kampen. Langt verre med alles "yndling" Bjørkøy, posisjoneringen til Czwartek, usynlige Stadheim og ikke minst elendige Ramberg. Vi ble knust på midtbanen. Det var hovedproblemet.

Helt enig i hovedkonklusjonen. Det er imidlertid synd å registrere at din svært så kritiske holdning til Ramberg lyser gjennom Holters, både i analysen av dagens kamp og i analysen av laget. En kampanalyse vil alltid være subjektiv, men en viss grad av objektivitet må det likevel være lov å kreve. At Bjørkøy får bedre karakter i denne kampen enn Ramberg er jeg fullstendig uenig i. Kan det skyldes ovennevnte, samt at Bjørkøy er vår kaptein? Etter min vurdering var de like elendige begge to og var sammen med Toth og Stadheim dagens dårligste.

Når det gjelder Fofana er jeg også uenig. Han viste en del positivt, men en 6`er var vel i overkant? Et typisk utslag av opphausingen av denne spilleren som har vært i forkant av ligastarten. Martinsen og Tarik var våre klart beste spillere i dag. La oss håpe resten av laget også klarer å heve seg til kampen mot Lyn.

 

Bjørkøy var usynlig idag, mens Ramberg var i overkant synlig mtp. pasningsfeil og miste ball på farlige steder. Ramberg var rett og slett helt på trynet. Bjørkøy skal ha bedre terningkast pga Ramberg sine feil.Ramberg hadde fått 1`er av meg.

 

Men enig i det du sier  når det Tarik var den mest sultne utpå der, mens Martinsen trur jeg vi får se mye bra av etterhvert.. Vanskelig å ta ut stopperparet når Raio er tilbake..

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


puttre

Bedriftsspiller
Ble medlem: 09 apr 07
Innlegg: 3

Lagt til: 09 apr 07, 22:21
he he he he dette var deiligt  ho ho ho

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 09 apr 07, 22:27
Du har helt rett i analysen omRamberg og midtbanen, holters. Desverre har du og andre her inne feil , når dere tror at dette laget blir å finne på øvre halvdel. Resultatet var ikke det værste, men den røde tråden i angrepspillet var totalt fraværende........... Vi bløffer oss selv når vi tror noe annet. Ramberg og Bjørkøy var piss dårlige, alikevel var ikke Martyn vært ett innhopp......

Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 apr 07, 22:31

Enig jeg er redd vi må konsentere oss om å unngå nedrykk i år igjen................


wergis

Landslagsspiller

Ble medlem: 21 nov 05
Innlegg: 995

Lagt til: 09 apr 07, 22:34
Opprinnelig postet av Erikk

Enig jeg er redd vi må konsentere oss om å unngå nedrykk i år igjen................

 

Greit man kan tenke sånn etter en slik kamp, men HALLO!! Første kamp er spilt og man tenker nedrykk.!!!

---------------------------

«Hvis det ikke fantes fotball, ville vi alle vært frustrerte fotballspillere.» (Mick Lyons)


AHA!! vinner av tabellkonken 2006!!


Scout

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 05
Innlegg: 1210

Lagt til: 09 apr 07, 22:35

---------------------------

FFK - Norgesmestere 2006
2007: Nytt stadion med Tippeliga og Europaspill =D
Fortsatt god bedring Dagfinn!


Fjedjik

Landslagsspiller

Ble medlem: 09 apr 03
Innlegg: 890

Lagt til: 09 apr 07, 22:35

Opprinnelig postet av Holters
Opprinnelig postet av onkel P
Det er imidlertid synd å registrere at din svært så kritiske holdning til Ramberg lyser gjennom Holters, både i analysen av dagens kamp og i analysen av laget. En kampanalyse vil alltid være subjektiv, men en viss grad av objektivitet må det likevel være lov å kreve.

Spør du meg så understreker dagens kamp til fulle konklusjonen jeg kom med i analysen av laget: Hans Erik Ramberg faller igjennom i krigekampene, og varierer kraftig i prestasjonene. Den eneste tilbakemeldingen jeg har fått på analysen via mail var en person som skrøt av analysen, og understreket at han var spesielt enig i beskrivelsen av Ramberg. Litt ironisk at du er sterkt uenig.

En spillerbørs vil aldri tilfredsstille alles meninger, men jeg kan nevne at børsen er et resultat av en diskusjon mellom Trond Johansen og meg, samt en kamerat jeg så kampen sammen med. Vi var alle enige at Ramberg var FFKs svakeste.

Og min helt subjektive mening til slutt: Ramberg var soleklart banens dårligste spiller, og skapte langt flere farlige situasjoner imot enn det Bjørkøy gjorde. Heldigvis er han bedre på hjemmebane.

Synes for øvrig jeg generelt er mer enn objektiv enn de fleste andre supporternettsteder i det jeg skriver for ffksupporter.net.

Jeg vil bare poengtere at fotballkamper sees med svært forskjellig briller. Spillere som presterer dårlig vil av andre oppfattes som mere positive. Det er helt naturlig. Men det er helt sikkert at selv om man finner noen som er enige med egen konklusjon så betyr ikke det at man har rett. F.eks viser jeg til dagbladets spiller børs - fire spillere har der fått 2 poeng og tre av de er fra FFK. Ingen fikk forøvrig 1 poeng :`

134.  Ismael Beko Fofana Fredrikstad 2 1 2
134.  Mihály Tóth Fredrikstad 2 1 2
134.  Thor Hogne Aarøy Aalesund 2 1 2
134.  Anders Stadheim Fredrikstad 2 1 2

---------------------------

Show me the boys in red and white, then I can tell you about the art of football


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 apr 07, 22:35

God innsatts bakover i 55 minutter, men etter 1-0 rakner alt, ikkenoe skapes fremover, selvom jeg synes at FFK får ett lite "overtak" etter 1-0 scoringen, presser høyt og får noen hjørnespark, men i slike kamper må vi utnytte dødballer mer og ikke bli for overmodige i enkeltprestasjoner, ramberg var en blek skygge av det vi er vant til å se, men bjørkøy sliter, mye pga ramberg tror jeg. Fremover er det bare en ting å si, tannløst, MYE som må jobbes med der....

 

 

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Seriestarten nærmer seg....

Stones til Norge 8 august! Billetter er bestil, betalt og mottatt! :-)


Erikk

Landslagsspiller
Ble medlem: 20 jul 04
Innlegg: 3490

Lagt til: 09 apr 07, 22:36
Gi meg en god forklaring på hvorfor vi ikke skal gjøre det. Greit Lillestrøm er et godt lag men vi skapte ikke noe og tapte 3-0.

fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 09 apr 07, 22:38
herregud da gutt, vi har spilt 1 av 26 kamper, borte, mot en av gull kandidatene.... lovå være litt positive til tross for tap?!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Seriestarten nærmer seg....

Stones til Norge 8 august! Billetter er bestil, betalt og mottatt! :-)



Flat Trådet Nøstet
Side 5 av 9 5

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3