Husk meg
Brukernavn
Passord

RBK - FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 01 apr 07, 20:19
Opprinnelig postet av FFK1903

Det var godt at Shaabans luftstyrke ikke ble avslørt under Eggens tid, da hadde vel veien vært kort til å bli omskolert til spiss



Ikke si sånt høyt! Tenk om det blir måltørke i RBK og Eggen er sportslig ansvarlig. Blir fort noen rare kjøp av sånt...

Opprinnelig postet av FFK1903
Får håpe at flere FFK-spillere utover i sesongen, med unntak av Ramberg, prøver seg på skudd. Det var en del situasjoner i fjor hvor spillere i gode posisjoner ikke skøt, men i steden ventet på pasningsalternativer og hele muligheten forsvant ut i sanden. Da er det bedre å avslutte med en gang med et skudd.



Absolutt. En ting er jo at vi faktisk kan score mål på skudd, men det mest viktige (mener jeg) er at vi får avsluttet angrepet skikkelig - og ikke får fæle overganger imot oss. 

Brenne har vært hakket vassere enn Ramberg til å miste ballen i farlig posisjon, men han kompenserte jo igjennom å score mange mål...  Ramberg har jo vært vaksinert mot å skyte, men jeg har trua på at effekten av vaksina er i ferd med å forsvinne.

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 20:26
Endret: 01 apr 07, 20:37

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Det er for jævlig vettu, at du som forum bruker kan bestemme og bedømme en FFK spiller bedre, en trener teamet til FFK; de jobber jo bare sammen med laget daglig!

Å det fra samme person som i en tidligere tråd mente at Vourinen fikk for få sjanser av Eggen i fjor

EDIT: Og akkurat i det jeg hadde skrevet innlegg, ser jeg faktisk Vourinen i angrep på 2D på CM for Werder Bremen mot meg i UEFA-cupen. Et aldri så lite sammentreff, der altså!

Hoås kan, ved hjelp av publikum, få et aldri så lite gjennombrudd i år, for hvis innsatsen er lik den som er blitt beskrevet av mange denne vinteren, så kommer vel resultatet av treningen/innsatsen til å slå positivt ut for FFK i løpet av sesongen.

 


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 apr 07, 20:31
Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Det er for jævlig vettu, at du som forum bruker kan bestemme og bedømme en FFK spiller bedre, en trener teamet til FFK; de jobber jo bare sammen med laget daglig!

Å det fra samme person som i en tidligere tråd mente at Vourinen fikk for få sjanser av Eggen i fjor

 

Er vel ganske mange som kan komme på banen og slakte Grønhagen fordi han ikke bruker Heavy. Eggen fikk ihvertfall så øra flagra her inne. Heavy spilte vel mer i serien under han,  enn hva Heavy og gardar ha gjort tilsammen i årets treningskamper.......


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 apr 07, 20:36
Opprinnelig postet av FFK1903

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Det er for jævlig vettu, at du som forum bruker kan bestemme og bedømme en FFK spiller bedre, en trener teamet til FFK; de jobber jo bare sammen med laget daglig!

Å det fra samme person som i en tidligere tråd mente at Vourinen fikk for få sjanser av Eggen i fjor

Hoås kan, ved hjelp av publikum, få et aldri så lite gjennombrudd i år, for hvis innsatsen er lik den som er blitt beskrevet av mange denne vinteren, så kommer vel resultatet av treningen/innsatsen til å slå positivt ut for FFK i løpet av sesongen.

 

????? jeg mente i den tråden at eggen ikke var flink nok til å gi heavy sjansen, fordi heavy var en spiller eggen ikke likte, i likhet med stadheim.

 

Jeg har aldri sagt at spillere er for dårlig,FØR de får prøve seg skikkelig, og ihvertfall ikke etter at de virkelig har bevist at de faktisk duger!

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 20:40
Endret: 01 apr 07, 20:41
Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
????? jeg mente i den tråden at eggen ikke var flink nok til å gi heavy sjansen, fordi heavy var en spiller eggen ikke likte, i likhet med stadheim.

Jeg har aldri sagt at spillere er for dårlig,FØR de får prøve seg skikkelig, og ihvertfall ikke etter at de virkelig har bevist at de faktisk duger!

Tolket det som at du visste bedre enn Eggen og at Vourinen fortjente flere sjanser på laget. Da blir det vel litt av det samme du beskylder andre for, nemlig at forumbrukerne mener de vet bedre enn trenerne som ser spillerne omtrent hver dag på trening. Men men, mulig jeg tolket feil.


Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 01 apr 07, 20:41
Kanskje han så det samme som Grønhagen..... Og begynne å gi spillere sjansen midt i nedrykkstrid er kanskje ikke så klokt, dog fikk han sjansen mot Stabæk, flere rekruttkamper, og at det rett og slett var så enkelt at Toth var atskillig bedre.... Vanskligere var det ikke for Eggen og vanskeligere er det ikke for Grønhagen.....

Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 apr 07, 20:45

Opprinnelig postet av Tango
Var nede å så matchen. Var en fryktelig kald og kjedelig forestilling, men målet til Bjørkøy varmet på slutten!
Stod bak målet til Shaaban, fy faen så bra han var i dag, 2-3 klasseredninger. Kan se ut som om det er han som blir kaptein og, hadde i allefall bindet i dag. Vidar Martinsen var dessuten dritgod, virkelig en god tilvekst! Multe var dessuten helt ok på venstreback, stygg miss på målet, men ellers god. At Hoås er førstevalg på topp skjønner jeg ingenting av...særlig i en 4-5-1!
Tapte enhver duell, og var bare vondt å se på ham, lyktes ikke med noe. Fofana var heller ikke spesielt venn med ballen, mye rare forsøk. Oppsummert: meget bra defensivt, offensivt rett og slett stusselig. Toth vant noen oppspill, men ingen som kom etter. Uansett 1-1 mot Rbk i generalprøven må sies å være godkjent!

Var du virkelig på denne kampen, eller fortoner den seg så annerledes fra tv`en? Å si at Hoås ikke vant en eneste duell, eller å kalle forestillingen kjedelig skjønner jeg ikke noe av. En ting er greit, det var elendig av Hoås å ikke putte så alene med keeper, men han vant mange dueller og var en grei oppspillsspiss i dag, men jeg synes alikvel at Toth gjør en bedre figur på den plassen. Toth er mer direkte og presis, mer målfarlig.

Om jeg må trekke noen negativt i dag så må det bli Multaharju, ikke fordi han tabbet seg ut bakover, for det gjorde han ikke. "Multe" var solid bakover og viser at han er god til å klarere med begge bein, men avleveringene hans minner om Pål Andre sine pasninger fra det første året i tippeligaen i 2004. Det er slitsomt for laget å jobbe tilbake ballen når man mister den. Multe lempet opp ballen unødvendig mange ganger til RBK helt upresset.


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 apr 07, 20:46

sånn sett ja. Jeg tror du mener tråden der vi diskuterte Irske fotball spillere og hvorvidt de var gode nok for FFK.

 

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot

nå bør det også legges til at Eggen var en trener som offte valgte klippekort metoden i valget av første ellver, og det er da også kjent for de fleste at Eggen ikke likte å bruke spillere som Morgan hadde skaffet, han ville jo hente spillere sjøl. Se stadheim, han kommer til å spille mye i år, han fikk heller ikke mange kamper under eggen i fjor

 

Det er klart det er lov å være midt i mellom, og det er det jeg mener, mange som ikke engang gidder å ha tru på at vedkommende KAN være god nok, men bestemmer seg for at han IKKE er god nok. (ikke nødvendigvis deg FFK 1903) men det var slik jeg tolka deg etter det første innlegget ditt, om landskamper...

 

dette er sitat fra meg i den nvnte diskusjonen. Der jeg i inlegget før nevner at Vourinen ikke fikk sjanser nok til å bevise...

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 01 apr 07, 20:49
Endret: 01 apr 07, 20:50

Var denne jeg siktet til ja:

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Så fikk jo vourinen fryktelig mange sjanser å vise seg frem på også da... NOT

Men hele kommentaren var i grunn ment humoristisk fra min side, det trenger ikke bli en lang debatt akkurat


fredrikstadpatriot

Landslagsspiller

Ble medlem: 25 okt 03
Innlegg: 3249

Lagt til: 01 apr 07, 20:51
Opprinnelig postet av FFK1903

Var denne jeg siktet til ja:

Opprinnelig postet av fredrikstadpatriot
Så fikk jo vourinen fryktelig mange sjanser å vise seg frem på også da... NOT

Men hele kommentaren var i grunn ment humoristisk fra min side, det trenger ikke bli en lang debatt akkurat

 

den er god... da er vi enige, på en måte.. hehe

 

Jeg mener ihvertfall at vi kan ha en god spiller i Hoås, og at Publikum må gi han tid, og ikke avgjøre og bestemme seg for at han ER dårlig, uansett

---------------------------

Jørn Moum
FFK, The Pride of Norway!

Jeg var der, 12. november 2006, kl.13.15. Ullevaal stadion.

Anders Grönhagen, Velkommen til Norges flotteste Fotball klubb!


Tango

A-lagspiller

Ble medlem: 27 mai 06
Innlegg: 320

Lagt til: 01 apr 07, 21:22
Opprinnelig postet av Shadar

Opprinnelig postet av Tango
Var nede å så matchen. Var en fryktelig kald og kjedelig forestilling, men målet til Bjørkøy varmet på slutten!
Stod bak målet til Shaaban, fy faen så bra han var i dag, 2-3 klasseredninger. Kan se ut som om det er han som blir kaptein og, hadde i allefall bindet i dag. Vidar Martinsen var dessuten dritgod, virkelig en god tilvekst! Multe var dessuten helt ok på venstreback, stygg miss på målet, men ellers god. At Hoås er førstevalg på topp skjønner jeg ingenting av...særlig i en 4-5-1!
Tapte enhver duell, og var bare vondt å se på ham, lyktes ikke med noe. Fofana var heller ikke spesielt venn med ballen, mye rare forsøk. Oppsummert: meget bra defensivt, offensivt rett og slett stusselig. Toth vant noen oppspill, men ingen som kom etter. Uansett 1-1 mot Rbk i generalprøven må sies å være godkjent!

Var du virkelig på denne kampen, eller fortoner den seg så annerledes fra tv`en? Å si at Hoås ikke vant en eneste duell, eller å kalle forestillingen kjedelig skjønner jeg ikke noe av. En ting er greit, det var elendig av Hoås å ikke putte så alene med keeper, men han vant mange dueller og var en grei oppspillsspiss i dag, men jeg synes alikvel at Toth gjør en bedre figur på den plassen. Toth er mer direkte og presis, mer målfarlig.

Om jeg må trekke noen negativt i dag så må det bli Multaharju, ikke fordi han tabbet seg ut bakover, for det gjorde han ikke. "Multe" var solid bakover og viser at han er god til å klarere med begge bein, men avleveringene hans minner om Pål Andre sine pasninger fra det første året i tippeligaen i 2004. Det er slitsomt for laget å jobbe tilbake ballen når man mister den. Multe lempet opp ballen unødvendig mange ganger til RBK helt upresset.



Med kjedelig mener jeg at det så å si ikke var en eneste FFK-sjanse i 2.omg. Hoås tror jeg vil mye, men får det ikke til, virker hjelpeløs. Enig det at Multe har mye dårlige avleveringer, men feier heldigvis godt unna når han først gjør det, i motsetning til Tamas i fjor som helst la ballen ut på egen 16. meter.

---------------------------


Supporter: Hvor faen har det blitt av midtbanen a guttær?
Sidemann peker og sier: Ser du den hvite stripa ut`på der?


Erlend20

Juniorspiller

Ble medlem: 23 apr 06
Innlegg: 79

Lagt til: 01 apr 07, 21:32
Endret: 01 apr 07, 21:32
Opprinnelig postet av denialsander

Leser flere steder at taklingen fra PAC mot Per Ciljan var hard/stygg. Fikk selvsagt ikke sett den selv. Var taklingen virkelig hard (og stygg) eller er det bare sett med RBK/Per Ciljan-vennlige øyne?

Du kan se taklingen her http://pub.tv2.no/nettavisen/fxt/tippeligaen/article954213.ece

De skriver også at FFK var best i første omgang..

---------------------------

Ære være Fredrikstad


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 01 apr 07, 21:50
Vi spilte uavgjort borte mot RBK,ikke annet og si enn at det var 100% godkjent

Jepmaster

A-lagspiller

Ble medlem: 04 mai 04
Innlegg: 545

Lagt til: 01 apr 07, 22:00

Helt enig!

 

---------------------------

FFK SUPPORTER FRA HOVEDSTADEN


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 apr 07, 23:01

Opprinnelig postet av paco
Vi spilte uavgjort borte mot RBK,ikke annet og si enn at det var 100% godkjent

97% godkjent, ikke 100 %, for vi må hele tiden strekke oss etter å bli bedre


Shadar

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 1839

Lagt til: 01 apr 07, 23:06
Endret: 01 apr 07, 23:08

Opprinnelig postet av Tango
Med kjedelig mener jeg at det så å si ikke var en eneste FFK-sjanse i 2.omg. Hoås tror jeg vil mye, men får det ikke til, virker hjelpeløs. Enig det at Multe har mye dårlige avleveringer, men feier heldigvis godt unna når han først gjør det, i motsetning til Tamas i fjor som helst la ballen ut på egen 16. meter.

Joa.. Litt kjedelig sett med FFK-øyne at vi skapte lite i 2.omgang, men når du så hvilke folk RBK setter inn og som har sittet på benken (!!!), så er det ikke sånn kjempebombe at vi blir presset litt bakover på banen borte i Trondheim. Det er ikke hvilke som helst som kan ansette Riseth, Bråthen og Kvarme til å varme setene på benken. Dette er vel 3 spillere som hadde fått fast plass på FFK.


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 apr 07, 03:21

Opprinnelig postet av Tango
Opprinnelig postet av algern0n
Tror Hoås alltid vil bli slaktet av visse "supportere", uansett hva han gjør, så det er det egentlig ingen grunn til at noen skal ta på alvor.

Åhhhh, blir så dritt lei sånne kommentarer, må vel gå an å se at han ikke holder nivået??

 

Snodig at hveken Drillo, Eggen eller Grønhagen har sett det du mener er så opplagt!


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 apr 07, 03:24

Opprinnelig postet av paco
Vi spilte uavgjort borte mot RBK,ikke annet og si enn at det var 100% godkjent

 

Amen!

 

Nå trur jeg gutta også har den nødvendige selvtilliten til å ta poeng borte mot LSK! Dette resultatet var viktig!


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2214

Lagt til: 02 apr 07, 07:30
Opprinnelig postet av Kent

Snodig at hveken Drillo, Eggen eller Grønhagen har sett det du mener er så opplagt!

Nu och well. At Øyvind Hoås er et kjempetalent er opplagt, ja. 202 høy og likevel er han mye bedre med bena enn med hodet. I gode stunder er gutten et teknisk vidunder, og han har utvilsomt en viss målteft. At han har begynt å spille bedre under Grønhagen enn noengang før er veldig oppløftende å høre.

På den annen side så er det desverre altfor typisk Hoås å gjøre som vi alle kunne se (på sporten) i går. Alene med keeper får han ikke orden på bena, klarer ikke løfte blikket, har ikke balanse, får aldri kontroll over ballen og roter bort en kjempemulighet bare ved å være alt for klossete.

Og akkurat med Hoås er det da så lett å tenke; har vi ikke sett dette før?

Jeg foreslår at man på begge sider av gjerdet holder litt tilbake med sleivete kommentarer. Det er ganske enkelt for tidlig å konkludere om Hoås enten er ubrukelig eller et vidunder. La oss bare håpe på det beste, hva?


Kent

Landslagsspiller

Ble medlem: 12 feb 04
Innlegg: 878

Lagt til: 02 apr 07, 08:35
Endret: 02 apr 07, 08:43
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat
Opprinnelig postet av Kent

Snodig at hveken Drillo, Eggen eller Grønhagen har sett det du mener er så opplagt!

Nu och well. At Øyvind Hoås er et kjempetalent er opplagt, ja. 202 høy og likevel er han mye bedre med bena enn med hodet. I gode stunder er gutten et teknisk vidunder, og han har utvilsomt en viss målteft. At han har begynt å spille bedre under Grønhagen enn noengang før er veldig oppløftende å høre.

På den annen side så er det desverre altfor typisk Hoås å gjøre som vi alle kunne se (på sporten) i går. Alene med keeper får han ikke orden på bena, klarer ikke løfte blikket, har ikke balanse, får aldri kontroll over ballen og roter bort en kjempemulighet bare ved å være alt for klossete.

Og akkurat med Hoås er det da så lett å tenke; har vi ikke sett dette før?

Jeg foreslår at man på begge sider av gjerdet holder litt tilbake med sleivete kommentarer. Det er ganske enkelt for tidlig å konkludere om Hoås enten er ubrukelig eller et vidunder. La oss bare håpe på det beste, hva?

 

Tror vi er enige! Det "de høyt faglige kompetente" har sett i Hoås er neppe en fullt utviklet motorisk måljeger, men snarere et ungt stortalent med masse spisskompetanse og et stort uforløst potetiale.

 

Og heldigvis er FFK en klubb som har rom for slike spillere selv om en del tilhengere heller vil se FFK hente inn etablerte klassespillere for penger som ikke eksisterer....

 

Og ingenting gleder meg mer enn å se spillere utvikle seg fra å være store talenter eller "ordinære" tippeligaspillere til store profiler mens de spiller i Rødt og Hvitt!



Flat Trådet Nøstet
Side 8 av 9 8

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

17/02/2024 15:30 | 3147bc24