Husk meg
Brukernavn
Passord

Spillerjakten over for FFK

Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 03 apr 07, 14:12
Nå er overgangsvinduet stengt, og først nå kan man vel egentlig starte å tippe tabeller og vurdere lagene på et skikkelig grunnlag. F.eks. så syntes vel mange rundt FFK - ihvertfall nå før seriestart - at vi ikke gjorde det så helt ille på overgangsmarkedet etter at Martyn ble kjøpt og at Fofana/Koadiou ble klare.

Vår venn Tor-Kristian Karlsen gir oss terningkast 2 på overgangsmarkedet i vinter:
http://karlsen.nettblogg.no/

Han har jo faktisk noen gode poenger, f.eks om Gardar Johansson: Degraderingen fra tre til to på min høyst personlige overgangsbørs skyldes i stor grad sjokk-kjøpet av islendingen, Gardar Johannsson. Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp, kan blåse to millioner kroner på en spiller som a) ble solgt for 100.000 kroner i en intern islandsk overgang noen måneder i tidligere b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya c) aldri har vært i nærheten av landslaget d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island.

Og om innkjøpspolitikken i FFK: I vinter var Østholdhallen åpent hus for omstreifende fotballnomader fra hele Europa, kvalitetsjekken i forkant var ymse siden alle unntatt én - Prytz - returnerte fra audition kontraktsløse. Prøvespillerkaoset, samt de etniske sprikene i innkjøpspolitikken - fra vidt forskjellige fotballkulturer - vitner om liten kompetanse og få strategier i overgangsmarkedet.

Har vi i det hele tatt noen strategier i overgangsmarkedet?

benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 apr 07, 14:30
Endret: 03 apr 07, 14:33

Opprinnelig postet av mygg
Nå er overgangsvinduet stengt, og først nå kan man vel egentlig starte å tippe tabeller og vurdere lagene på et skikkelig grunnlag. F.eks. så syntes vel mange rundt FFK - ihvertfall nå før seriestart - at vi ikke gjorde det så helt ille på overgangsmarkedet etter at Martyn ble kjøpt og at Fofana/Koadiou ble klare.

Vår venn Tor-Kristian Karlsen gir oss terningkast 2 på overgangsmarkedet i vinter:
http://karlsen.nettblogg.no/

Han har jo faktisk noen gode poenger, f.eks om Gardar Johansson: Degraderingen fra tre til to på min høyst personlige overgangsbørs skyldes i stor grad sjokk-kjøpet av islendingen, Gardar Johannsson. Direkte hårreisende er det, at FFK, med en dypt målscorertrengende tropp, kan blåse to millioner kroner på en spiller som a) ble solgt for 100.000 kroner i en intern islandsk overgang noen måneder i tidligere b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya c) aldri har vært i nærheten av landslaget d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island.

Og om innkjøpspolitikken i FFK: I vinter var Østholdhallen åpent hus for omstreifende fotballnomader fra hele Europa, kvalitetsjekken i forkant var ymse siden alle unntatt én - Prytz - returnerte fra audition kontraktsløse. Prøvespillerkaoset, samt de etniske sprikene i innkjøpspolitikken - fra vidt forskjellige fotballkulturer - vitner om liten kompetanse og få strategier i overgangsmarkedet.

Har vi i det hele tatt noen strategier i overgangsmarkedet?

Har f.eks. Rosenborg noen strategi? De har jo også hentet spillere fra alle mulige fotballkulturer i det siste. Forskjellen på RBK og FFK her,er at FFK leier(Martyn,Kouadio og Fofana) og RBK har kjøpt meget dyre utlenninger. Derfor riskerer RBK mye mer enn FFK. Derfor mener jeg FFK har en brukbar strategi her,hvis en skal sammenlikne med andre.

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 apr 07, 14:52
Endret: 03 apr 07, 14:53

Opprinnelig postet av benksliter`n
Har f.eks. Rosenborg noen strategi? De har jo også hentet spillere fra alle mulige fotballkulturer i det siste. Forskjellen på RBK og FFK her,er at FFK leier(Martyn,Kouadio og Fofana) og RBK har kjøpt meget dyre utlenninger. Derfor riskerer RBK mye mer enn FFK. Derfor mener jeg FFK har en brukbar strategi her,hvis en skal sammenlikne med andre.

Det er en vesentlig forskjell her. RBK har en heltidsansatt speider som har fulgt spillerne på nært hold i lang tid, og ingen andre klubber i Norg er vel i nærheten av å foreta like grundig research i forhold til forsterkninger enn RBK - som jo også har de største ressursene. Ikke uventet at Karlsen rangerer FFK blant de svakeste. Og jeg er stort sett enig.


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 apr 07, 16:00

Hva tidligere ansatte i FFK gjorde ang bl.annet Gardar og tidligere spillere har ingen ting og si.Det er nå som gjelder og det at de har hatt flere spillere på prøvespill som ikke har fått kontrakt under Grönhagen ser jeg på som positivt.

 


Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 03 apr 07, 16:06
Endret: 03 apr 07, 16:07
Opprinnelig postet av paco

Hva tidligere ansatte i FFK gjorde ang bl.annet Gardar og tidligere spillere har ingen ting og si.Det er nå som gjelder og det at de har hatt flere spillere på prøvespill som ikke har fått kontrakt under Grönhagen ser jeg på som positivt.

Tidligere ansatte? Det var vel ikke Knut Torbjørn Eggen som satt ved forhandlingsbordtet og forhandlet frem den helt hinsides latterlige overgangssummen på Gardar Johansson i fjor? Det var Morgan Andersen, var det ikke? Eggen godkjente nok kjøpet rent sportslig, men har såvidt jeg vet ikke noe avgjørende ord for hvor mye penger som blir brukt på spillerne. Og det er der Karlsen rister på hodet. Det samme gjør jeg.


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 apr 07, 16:10
Endret: 03 apr 07, 16:10
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco

Hva tidligere ansatte i FFK gjorde ang bl.annet Gardar og tidligere spillere har ingen ting og si.Det er nå som gjelder og det at de har hatt flere spillere på prøvespill som ikke har fått kontrakt under Grönhagen ser jeg på som positivt.

Tidligere ansatte? Det var vel ikke Knut Torbjørn Eggen som satt ved forhandlingsbordtet og forhandlet frem den helt hinsides latterlige overgangssummen på Gardar Johansson i fjor? Det var Morgan Andersen, var det ikke? Eggen godkjente nok kjøpet rent sportslig, men har såvidt jeg vet ikke noe avgjørende ord for hvor mye penger som blir brukt på spillerne. Og det er der Karlsen rister på hodet. Det samme gjør jeg.

Tror nok dette har vært et teamarbeid.Har du sikre kilder på at det var slik det forgikk? At Morgan har handlet helt alene,uten Eggens velsignelse? Dokumentasjon!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


Rey

Moderator
Ble medlem: 22 okt 04
Innlegg: 5401

Lagt til: 03 apr 07, 16:18
Han sier da ikke at at Morgan har handlet alene, han sier at det var Morgan som forhandlet frem den økonomiske avtalen. Han sier jo også at Eggen helt sikkert godkjente kjøpet rent sportslig

---------------------------

The colour of her eyes
Were the colour of insanity


benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 apr 07, 16:20

Opprinnelig postet av Rey
Han sier da ikke at at Morgan har handlet alene, han sier at det var Morgan som forhandlet frem den økonomiske avtalen. Han sier jo også at Eggen helt sikkert godkjente kjøpet rent sportslig

Eggen må vel også kunne vurdere om denne spilleren er verdt prisen i forhold til kvalitet?

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


JJunior

Landslagsspiller
Ble medlem: 27 feb 04
Innlegg: 1081

Lagt til: 03 apr 07, 16:26
Opprinnelig postet av benksliter`n

Opprinnelig postet av Rey
Han sier da ikke at at Morgan har handlet alene, han sier at det var Morgan som forhandlet frem den økonomiske avtalen. Han sier jo også at Eggen helt sikkert godkjente kjøpet rent sportslig

Eggen må vel også kunne vurdere om denne spilleren er verdt prisen i forhold til kvalitet?



Det økonomiske aspektet burde vel strengt tatt ikke være ansvaret til hovedtreneren.

mygg

A-lagspiller
Ble medlem: 23 sep 03
Innlegg: 243

Lagt til: 03 apr 07, 16:32
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco

Hva tidligere ansatte i FFK gjorde ang bl.annet Gardar og tidligere spillere har ingen ting og si.Det er nå som gjelder og det at de har hatt flere spillere på prøvespill som ikke har fått kontrakt under Grönhagen ser jeg på som positivt.

Tidligere ansatte? Det var vel ikke Knut Torbjørn Eggen som satt ved forhandlingsbordtet og forhandlet frem den helt hinsides latterlige overgangssummen på Gardar Johansson i fjor? Det var Morgan Andersen, var det ikke? Eggen godkjente nok kjøpet rent sportslig, men har såvidt jeg vet ikke noe avgjørende ord for hvor mye penger som blir brukt på spillerne. Og det er der Karlsen rister på hodet. Det samme gjør jeg.



Karlsen stiller også spørsmålstegn ved det sportslige; b) ble funnet for svak for topplagene på Sagaøya c) aldri har vært i nærheten av landslaget d) i en alder av 27, har kun scoret åtte toppseriemål på Island. Knut Torbjørn og Morgan Andersen må nok i så fall dele skylda iflg Karlsen.



benksliter`n

Landslagsspiller

Ble medlem: 26 okt 04
Innlegg: 2762

Lagt til: 03 apr 07, 16:40
På det tidspunktet som dette skjedde hadde FFK liten tid til å skaffe spillere før overgangsvinduet stengte. Jeg tror både Eggen og Morgan kan ha blitt presset av investorer til å finne de rette spillerene. Morgan hadde ikke vært i klubben lenge og kunne sikkert ikke bruke spillere han jobbet med i forhold til Lyn. Derfor burde FFK og Eggen hadt spillere på blokka før Morgan kom inn i bildet. Resultatet ble at Morgan og Eggen ble presset opp i et hjørne. Forsterk laget!

---------------------------

FFK Østfold`s fotball-stolthet!

Bygg på stadion til 20 000!
Så drømmen om champions league i vår egen storstue ikke dør!


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 03 apr 07, 19:52
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco

Hva tidligere ansatte i FFK gjorde ang bl.annet Gardar og tidligere spillere har ingen ting og si.Det er nå som gjelder og det at de har hatt flere spillere på prøvespill som ikke har fått kontrakt under Grönhagen ser jeg på som positivt.

Tidligere ansatte? Det var vel ikke Knut Torbjørn Eggen som satt ved forhandlingsbordtet og forhandlet frem den helt hinsides latterlige overgangssummen på Gardar Johansson i fjor? Det var Morgan Andersen, var det ikke? Eggen godkjente nok kjøpet rent sportslig, men har såvidt jeg vet ikke noe avgjørende ord for hvor mye penger som blir brukt på spillerne. Og det er der Karlsen rister på hodet. Det samme gjør jeg.

Overhørte faktisk selv Eggen si at han var meget imponert av Gardar på trening og at han ville bli en viktig brikke for laget men nå som ikke Eggen er her så får vi skylde på Morgan som hørte på Eggen og tilbudte denne spillern kontrakt.Blir jo bra hvis vi kan skylde på direktøren når en spiller blir tatt ut av trenern for og spille en kamp ikke slår til.Det er opptil trenern og fortelle ledelsen om hvor bra en spiller er og evt. hvor viktig han er for laget så er det opp til ledelsen og forhandle frem en kontrakt etter hvor bra treneren mener denne spillern er.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 03 apr 07, 20:11
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av paco

Hva tidligere ansatte i FFK gjorde ang bl.annet Gardar og tidligere spillere har ingen ting og si.Det er nå som gjelder og det at de har hatt flere spillere på prøvespill som ikke har fått kontrakt under Grönhagen ser jeg på som positivt.

Tidligere ansatte? Det var vel ikke Knut Torbjørn Eggen som satt ved forhandlingsbordtet og forhandlet frem den helt hinsides latterlige overgangssummen på Gardar Johansson i fjor? Det var Morgan Andersen, var det ikke? Eggen godkjente nok kjøpet rent sportslig, men har såvidt jeg vet ikke noe avgjørende ord for hvor mye penger som blir brukt på spillerne. Og det er der Karlsen rister på hodet. Det samme gjør jeg.

Overhørte faktisk selv Eggen si at han var meget imponert av Gardar på trening og at han ville bli en viktig brikke for laget men nå som ikke Eggen er her så får vi skylde på Morgan som hørte på Eggen og tilbudte denne spillern kontrakt.Blir jo bra hvis vi kan skylde på direktøren når en spiller blir tatt ut av trenern for og spille en kamp ikke slår til.Det er opptil trenern og fortelle ledelsen om hvor bra en spiller er og evt. hvor viktig han er for laget så er det opp til ledelsen og forhandle frem en kontrakt etter hvor bra treneren mener denne spillern er.

Regner da med at du mener Eggen skal ha mye kreditt for Ivoryboys?   Personlig synes jeg Morgan skal ha mye skryt for å ha skaffet disse lovende ungguttene...



Flat Trådet Nøstet
Side 3 av 3 3

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340