Husk meg
Brukernavn
Passord

Dramatik i FFK leiren!!

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Funk1

A-lagspiller

Ble medlem: 26 mar 03
Innlegg: 403

Lagt til: 01 mar 07, 16:29
Endret: 01 mar 07, 16:30
Opprinnelig postet av Lars Thoresen
Hvorfor var ikke motkandidatene presentert før innkallingen til årsmøtet, spør du? Hvorfor var ikke valgkomitèens innstilling presentert før årsmøtet, spør jeg...


Herre min hatt, for en suppe. Var ikke valgkomiteens innstilling lagt fram før årsmøtet?? Dette tenderer til det helt infantile. Og denne klubben later som den er profesjonell? Vel., vel La meg sitere The Who: Meet the new boss, Same as the old boss?”

Takk for oppltsningene Lars! La oss håpe det blir bedre denne gangen, men jeg har mine tvil:
"We don`t get fooled again Don`t get fooled again No, no!" 

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 01 mar 07, 17:12
Endret: 01 mar 07, 17:13

Ja du kan jo spørre han som ble valgt om leder av valgkommiteen, Terje Jacobsen. Han var medlem av den gamle valgkommiteen og var en av gutta bak "kuppet". Så visst arbeidet de hadde gjort tenderer til det helt infantile så har vi fortsatt "infantile"  blandt oss.

 

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Lars Thoresen

A-lagspiller
Ble medlem: 11 jun 03
Innlegg: 419

Lagt til: 01 mar 07, 19:56

En mulig løsning er vel at Jakobsen ikke er fornøyd med måten den sittende valgkomitèen har arbeidet på? Nå får han jo uansett muligheten til å vise hva han duger til. En ting som er helt klart etter gårsdagens omveltninger, er at det nye styrets arbeid nok vil bli fulgt nøye av mange. Det er vel få styrer i FFK de senere årene som har startet styreperioden med et såpass stort press på seg om å gjøre en god jobb. Så vil bare fremtiden vise om de lever opp til forventningene.

---------------------------

Lars Thoresen, stolt aristokrat


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 01 mar 07, 20:50

Heldigvis ligger det en avtale i bånn som gjør at vi kan ta tilbake makta på neste årsmøte. Det er fremdeles sånn at klubben kan ta tilbake oppgaver og ansvar fra ASA når som helst, og etter eget forgodtbefinnende.

Arbeidet med å regulere samarbeidet mellom klubb og ASA skal forbundet ha all mulig honnør for, for her har de virkelig kjent sin besøkelsestid, og laga et bånnsolid reglement som gjør at klubben alltid skal ha muligheten til å få siste ord i enhver viktig sak. Dette reglementet ligger også under den samarbeidsavtalen klubb har med ASA.

Jeg er ikk veldig engstelig for det som nå har skjedd, siden et kupp alltid kan følges opp med mann-av-huse-oppmøte og bred kontra hvis det viser seg at dagens styre ikke styrer skuta i den retninga som medlemsmassen vil.

Samtidig finner jeg det betenkelig at et helt flunka nytt styre kan bli valgt inn uten at man reellt vet hva styret står for. Men saken er jo selvfølgelig at man har utført et kupp, og da er jo informasjon til hinder for gjennomføring. Nå skal jo årsmøtet også godkjenne langtidsplan, og et styre, selv om det sitter flusst med blåruss der, er nødt til å jobbe med denne langtidsplanen som fundament for alt de gjør. Hvis ikke blir det grasrot-misnøye som fort sørger for at man får på plass et nytt styre ved neste korsvei.

La oss se hvordan dette går. Klubbstyret har vi ihvertfall kontroll på, gjennom medlemsmassen. La oss håpe at FFKs klubbkurs blir klarere i året som kommer, og at man på godt og vondt kan ta en bred diskusjon om kursen i åra framover.


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 01 mar 07, 21:08
Endret: 01 mar 07, 21:08

Det finnes sikkert mange motiver for å ta frivillige verv i en fotballklubb. Ett av dem kan være å oppnå sosial status og posisjon i et lokalmiljø. med et slikt motiv tviholder man på sin rolle uansett om det er til klubbens beste eller ikke, til tross for manglende kompetanse. En måte å holde på posisjonen på er å sørge for at man har støttespillere som andre lytter til. Disse kan jo kjøpes med gratis sesongkort og andre fordeler.

 

Sier ikke at det har vært slik, men det vil ikke forundre meg om en del "støttespillere" uteblir til sesongen når de må betale for bilettene sine. Disse vil nok også være de største kritikerene av det som skjedde i går.

Har et inntrykk av at det nye styret er mer profesjonelt og vil stoppe dette kamerateriet som har rådet. Noen står i kø for billetter, andre har hatt de rette bekjentskapene.

 

Jeg kan ikke dokumentere noe av dette, og vil heller ikke navngi noen. Men jeg har store ører og mye(stor) magefølelse.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 01 mar 07, 21:29
Endret: 01 mar 07, 21:29

Ja dette var mange påstander og utsagn uten å ha ett konkret bevis for noe som helst. Slike innlegg trenger vi virkelig når vi diskuterer. At det går ann å strø om seg med "magafølelse og store ører"  uten å ha noe å si. Jøssball!! du er virkelig en  "luring"

Du sier at det nye styre er mer profesjonelt. Hvordan kan du mene det? De har jo ikke gjort noen ting. Det eneste Carl- Moren Gjeldsnes har sagt er at han vil holde en lav profil. javel Hva betyr det? At all info skal gå fra Morgan? Eller at vi aldri skal se noe til di  nyvalgte uten ved helt spesielle anledninger.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 01 mar 07, 21:52
Opprinnelig postet av Topscorer

Ja dette var mange påstander og utsagn uten å ha ett konkret bevis for noe som helst. Slike innlegg trenger vi virkelig når vi diskuterer. At det går ann å strø om seg med "magafølelse og store ører"  uten å ha noe å si. Jøssball!! du er virkelig en  "luring"

Du sier at det nye styre er mer profesjonelt. Hvordan kan du mene det? De har jo ikke gjort noen ting. Det eneste Carl- Moren Gjeldsnes har sagt er at han vil holde en lav profil. javel Hva betyr det? At all info skal gå fra Morgan? Eller at vi aldri skal se noe til di  nyvalgte uten ved helt spesielle anledninger.

 

Hvis jeg, rent hypotetisk, skulle navngi noen så måtte jeg ha kankrete beviser. Hvis ikke ville det være sterkt injurierende.

Hvordan mener du jeg burde ordlagt meg? Folk får tro hva de vil. Jeg forbeholder meg retten til å komme med meninger.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


b-tribunesliter

A-lagspiller
Ble medlem: 19 okt 04
Innlegg: 273

Lagt til: 01 mar 07, 23:22
Endret: 02 mar 07, 00:12

Etter gårsdagens generalforsamling leser jeg mye interessant om gårsdagens "kupp " både her og i FB. Noen som vet hvordan dette oppsto, var det en konkret vervekampanje blant  deler av medlemsmassen i FFK (som jeg ikke ble invitert med på) eller rett og slett et tilfeldig resultat basert på tillit/mistillit til de to alternativene ? Tror ikke det er det siste, trist er det uansett å registrere at alt for mange av de fremmøtte ikke engang kjente til de personer som de syntes gjorde så dårlig jobb i det gamle styret .

Gårsdagen valg ble gjennomført på en lovlig men en høyst uverdig måte, dette er ikke måten FFK kan skifte styrer på i fremtiden selv om dette faktisk var etter en demokratisk prosess. Folk blir ikke glade i en klubb hvor slikt skjer !!!!!

Blir dette formen videre så skal man lete lenge etter gode kandidater til de neste styrene som vil nedlegge drøssevis av dugnadstimer i styrearbeidet for "klubben i våre hjerter". Og klubben i våre hjerter er ikke bare en drakt på en kropp. Den har mer i seg, den er fylt av tilskuere, spillere, juniorer med potensiale, plankehaugmedlemmer og ikke minst dugnadsfolk som er FFK-medlemmer og som tar tunge oppgaver for FFK år etter år på bekostning av egen fritid. Og som blir vraket når "sølvet skal pusses" og det er klart for åpningsfest på ny stadion.....

Jeg ønsker det nye styret til lykke med oppgavene, er overbevist om at har et sterkt engasjement rundt FFK og vil stå på. Etter denne manøveren har dere pådratt dere store forpliktelser, stikk ikke av dersom sesongen går i dass  på ulike måter, hyggelig blir det med "glansen" i april, men nå skal dere stå distansen ut!


remtan

Juniorspiller
Ble medlem: 27 aug 03
Innlegg: 185

Lagt til: 01 mar 07, 23:29
Synes det høres veldig riktig ut når det nye styret sier at de vil holde en lav profil. Hvor ser vi ellers at Styrene stiller i media, og jobber operativt? Det er ikke styrets rolle. DE skal ta tak i de store linjene, stille kontrollspørsmålene internt, og jobbe for at organisasjonen er riktig sammensatt. Selv i en bedrift, så er det jo skjelden slik at det er styret som er synlige, og det er heller ikke ofte at styret at spesialkompetanse om produktene. Tviler på at Rimi-hagen har spesialkompetanse på solcellepaneler, men han sitter uanset i styret i Orkla. Samme tankegang må gjelde her. Så får vi se om det nye styret ser når det går bra, og når de tgår dårlig. g da har de jo tabellen som et nyttig hjelpemiddel...

---------------------------

Det er to suksesskriterier for å lykkes i Tippeligaen,
et god hjemmpublikum og en god hovedtrener,
FFK har begge deler.
Eggen til NRK sporten


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 02 mar 07, 00:09
årsaken til kuppet var manglende kontakt med grasrota og mye arroganse på enkelte

Costanza

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 mar 03
Innlegg: 6579

Lagt til: 02 mar 07, 00:33
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Etter gårsdagens generalforsamling leser jeg mye interessant om gårsdagens "kupp " både her og i FB. Noen som vet hvordan dette oppsto, var det en konkret vervekampanje blant  deler av medlemsmassen i FFK (som jeg ikke ble invitert med på) eller rett og slett et tilfeldig resultat basert på tillit/mistillit til de to alternativene ?


Ifølge det som ble sagt på Radio Fredrikstad tidligere i dag, så ble denne Sørlie-personen kun brukt som et talerør for enkelte krefter i Plankehaugen og i det frivillige miljøet som ønsket forandringer og som hadde planlagt dette.

Topscorer

Landslagsspiller

Ble medlem: 08 jul 03
Innlegg: 828

Lagt til: 02 mar 07, 08:35
Endret: 02 mar 07, 08:36

Opprinnelig postet av tomroar
årsaken til kuppet var manglende kontakt med grasrota og mye arroganse på enkelte

Ja da blir det spennende å se hva Carl-Morten Gjeldsnes, Tom Kristoffersen, Jon Børresen og Per Kristian Olsen vil vise. De er jo typiske representanter for grasrota, og mindre arrogante mennesker skal du lete lenge etter.

---------------------------

9 serie- og 11 cupmesterskap!!!!


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 02 mar 07, 09:15
Opprinnelig postet av Costanza
Opprinnelig postet av b-tribunesliter

Etter gårsdagens generalforsamling leser jeg mye interessant om gårsdagens "kupp " både her og i FB. Noen som vet hvordan dette oppsto, var det en konkret vervekampanje blant  deler av medlemsmassen i FFK (som jeg ikke ble invitert med på) eller rett og slett et tilfeldig resultat basert på tillit/mistillit til de to alternativene ?


Ifølge det som ble sagt på Radio Fredrikstad tidligere i dag, så ble denne Sørlie-personen kun brukt som et talerør for enkelte krefter i Plankehaugen og i det frivillige miljøet som ønsket forandringer og som hadde planlagt dette.

Jeg ser behovet for et sterkt klubbstyre når man skal samarbeide med et meget sterkt ASA-styre og direktør. Jeg ser også at det gamle styret hadde mer enn en forbindelse mellom klubb og ASA. I idrett er det alltid en stor utfordring å få et sånt samarbeide til å gå bra, fordi klubbstyret er besatt av frivillige som ikke kan påregne å tjene penger på dette. Når det så sitter folk på "andre sida av bordet" som faktisk tjener penger på det de driver med, så blir det "glade amatør" forferdelig lett og vil få problemer med å få gjennomslag for sine ting. Det har jeg sjøl erfart som tillitsvalgt leder i et av norges største idrettslag.

Sånn sett synes jeg de signaler jeg nå har fått om hvordan dette foregikk ikke høres så hakkande gæernt ut, det kan godt være at vi trenger et mer lydhørt, inkluderende og kompromissløst styre.

Og uansett: Hvis dette ikke funker velger vi bare et nytt styre.


tomroar

Landslagsspiller
Ble medlem: 10 des 03
Innlegg: 1010

Lagt til: 02 mar 07, 09:23

når er det grasrota som mener at de nye er mindre arrogante og har bedre bakkekontakt

det er ikke de valgte som har gått i bresjen for dette


kanogvetalt

Landslagsspiller

Ble medlem: 01 jul 04
Innlegg: 5511

Lagt til: 02 mar 07, 10:09
Jeg forstår ikke retorikken til F-B i denne sammenhengen, Det er vel slik at de personene som var i styret var til valg for en ny periode. Det er vel ingen automatikk at man, selv om man stiller til gjenvalg, blir valgt? Synes det er veldig spesielt når man snakker om at generalforsamlingen kastet styreleder og styre medlemmer. At valgkomiteen fremmer de som ønsker gjenvalg er vel naturlig. Det er jo ikke valgkomiteen som skal fremme benkeforslag.

---------------------------

Spillere og trenere kommer og går. Klubben består.


T.Olsen

A-lagspiller

Ble medlem: 08 jan 07
Innlegg: 710

Lagt til: 18 mar 07, 20:45
Krangling om hvem som skal klippe snora på nye stadion.
Hører at det er mye krangling der nede om dagen, tydelig at alle bare er der for pr`en sin skyld.
Blir spennende å se hvor mange som blir igjen dersom FFK rykker ned.

"Å sole seg i glansen er ok, men bare når du har en del av æren for den selv"

---------------------------

FFK, i 50 mot toppen.



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

13/04/2024 21:38 | 6784f4c3