Husk meg
Brukernavn
Passord

Ambisjoner og mål. Forvirret?

Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mar 07, 00:20
Opprinnelig postet av FlightOfTheRat

Men det sier kanskje ikke så mye. Det er forsåvidt naturlig at FFK ikke presterer på topp den første tiden etter et trenerskifte. Grønhagen må først få tid til å sette sammen laget sitt før han kan få det til å vinne. Det var andre ting som var viktig f.eks. mot Tromsdalen enn å primært vinne kampen.

Dessuten er vinteren en tid for tung trening, ikke en tid for å være i toppform. Synes det ser bra ut, jeg.

Det er aldri "ok" å tape fotballkamper. Vi er ikke de eneste som har byttet trener i TL. Aldri har vel så mange lag gjort nettopp det. Problemet er kanskje mangel på kontinuitet i system og formasjoner??Var en del folk her inne som svevde litt høyt etter å ha slått et redusert Lyn-lag 1-0 (et mer forsterket Lyn tapte 3-1 for Odd idag)  Vi får nok være såpass realistiske at vi ser at det laget vi har per dato ikke holder særlig høy standard. Røssler sa for bare noen dager siden at Viking ikke holder TL-standard, hva skal vi si om FFK da tro? Vi har laaangt fram, håper vi rekker dit før det er for sent....

---------------------------

RednWhite


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2222

Lagt til: 03 mar 07, 00:52
Opprinnelig postet av HotDream
 

Det er aldri "ok" å tape fotballkamper. Vi er ikke de eneste som har byttet trener i TL. Aldri har vel så mange lag gjort nettopp det. Problemet er kanskje mangel på kontinuitet i system og formasjoner??Var en del folk her inne som svevde litt høyt etter å ha slått et redusert Lyn-lag 1-0 (et mer forsterket Lyn tapte 3-1 for Odd idag)  Vi får nok være såpass realistiske at vi ser at det laget vi har per dato ikke holder særlig høy standard. Røssler sa for bare noen dager siden at Viking ikke holder TL-standard, hva skal vi si om FFK da tro? Vi har laaangt fram, håper vi rekker dit før det er for sent....

Nei, men for en ny trener som overtar laget på et slikt tidspunkt som Grønhagen gjorde, er det først og fremst viktig at han blir kjent med spillerne, får prøvd ut hva de er gode for i ulike posisjoner, og etterhvert får drillet inn et nytt spilleopplegg. Jeg er ikke en av dem som kritiserer KTE for særlig mye, men jeg synes det er litt tullete å legge slik vekt som han gjorde på resultater i treningskamper og treningsturneringer, om de er aldri så "offisielle".

Dessuten var Grønhagen klar på at den viktigste oppgaven umiddelbart var å bedre det defensive spillet. Akkurat det gjør han, noe vel alle er enige i at var helt nødvendig, men likevel er det altså de som straks forventer at de offensive også skulle ha vært et prioritert område. En ting om gangen er greit, eller hva? Vanskelig å gjøre alt på en gang.

Ingen grunn til å sveve høyt eller synke dypt over treningskamper, spesielt ikke når det er snakk om jevnspilte kamper mot andre TL-lag. Men det skal bli spennende å følge Tarik på spissplass, det kan godt være han vokser videre i en ny rolle - som han visstnok selv sier er den han trives best i. Forsterkninger i laget kan også komme ved at enkeplte spillere utvikler seg, å kjøpe kjente navn er ikke den eneste veien å gå. Ofte ikke den beste heller.  

Viking holder TL-standard, ellers hadde de ikke vært i TL. Skjønt det er bare såvidt da. De fikk visst hjelp av Gud til å klare seg ifjor, såvidt jeg forsto. Rösler ville vel piske opp arbeidsinnsatsen i laget litt, og dempe forventningene en smule blant fansen. Det siste kan trengs, Vikingfansen har lett for å se stjerner og gullmedaljer skimre i horisonten hver gang de vinner en kamp.


HotDream

Landslagsspiller
Ble medlem: 18 apr 06
Innlegg: 2492

Lagt til: 03 mar 07, 11:26

Gleder meg uansett til sesongen, og håper Grønhagen får orden på laget(er jo litt skeptisk jeg vettu). Som jeg før har sagt her inne så tror jeg at troppen er god nok bare alle får ut potensialet. Får vi i tillegg inn Ivory Boys så kan det bli skikkelig bra. Har tro på at de to gutta har noe ekstra. Håper også vi får se et FFK-lag som spiller den fotballen vi er kjent for; teknisk god og underholdende fotball.

Når det gjelder KTE så er det bare å si at han har betydd mye for klubben i de åra han var her, og det bare å takke for insatsen...

---------------------------

RednWhite



Flat Trådet Nøstet
Side 2 av 2 2

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 21:35 | 06d4061f