Husk meg
Brukernavn
Passord

Grönis: Vi må bli bedre fysisk

Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 14 feb 07, 08:17

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070214/FFK/102140041/1017/AKTUELT

"...beordre samtlige spillere ut på en tøff løpetur. Hele 6400 (16x400) meter ble tilbakelagt i Østfoldhallen. En øvelse som så ut til å virkelig ta på kreftene til flere av spillerne. Etter treningen var Grönhagen lite fornøyd med det han fikk se under gårsdagens test."

Aah.. Skulle bare ønske Grönis kunne kommet inn tidligere, slik at han kunne fått et par måneder ekstra på å trene opp kondisjonen på spillerene. Strengt tatt skulle vel kondisjonen vært veldig god nå, slik at treningene kunne fokusert på noe annet... 

Har vi for late og umotiverte spillere?

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 feb 07, 08:52
kan henge igjen fra hva andre trenere. Altså det er alltids forskjellige måter å trene på. 

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 feb 07, 09:24
Tydeligvis så setter Grönhagen større krav til spillerne.Dette er jo positivt.

ffk-4ever

Landslagsspiller

Ble medlem: 23 aug 06
Innlegg: 1048

Lagt til: 14 feb 07, 09:37
Endret: 14 feb 07, 09:37
Eggen trente de jo bare "annerledes", sa han,hehe. Rart at alle som har gått fra ffk til andre klubber har fått treningssjokk da. Tror nok dette begynner og bevis mere og mere at Eggen drev og trente våre gutter for "snilt"..

FFK1903

Moderator

Ble medlem: 27 nov 03
Innlegg: 7068

Lagt til: 14 feb 07, 09:55
Opprinnelig postet av denialsander
"...beordre samtlige spillere ut på en tøff løpetur. Hele 6400 (16x400) meter ble tilbakelagt i Østfoldhallen.


He he, hele 6,4 km faktisk, jeg løper nesten ei mil hver eneste dag! Sikkert ikke i samme tempo som spillerne ble pisket, men likevel, 6,4 km er ikke mye.

Bra at fysikken settes på dagsorden, selv om den tekniske biten heller ikke må bli glemt.

Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 feb 07, 10:12
Endret: 14 feb 07, 10:14

Så jo det tydelig i fjor, da de på vårsesongen falt mer eller mindre sammen i andre omgang...

Lurer litt på om Raymond måtte ha pustehjelp etter den økta

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Bite my shiny metal ASS!


dracula

Landslagsspiller

Ble medlem: 11 nov 04
Innlegg: 2330

Lagt til: 14 feb 07, 10:55

Dette lover jo iallefall bra.

Positivt at "Grønis" setter fingeren på det spillere som har forlatt FFK tidligere har pekt på.

---------------------------

"Den som svømmer mot strømmen finner kilden" "Evig eies kun et dårlig rykte"


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 feb 07, 11:06
Opprinnelig postet av Bob Page

Så jo det tydelig i fjor, da de på vårsesongen falt mer eller mindre sammen i andre omgang...

Lurer litt på om Raymond måtte ha pustehjelp etter den økta

du hadde vært dødslagen.. jeg skal vedde på at raymond løper deg i senk

---------------------------

http://keiko99.net


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 14 feb 07, 11:06

Opprinnelig postet av FFK1903
Opprinnelig postet av denialsander
"...beordre samtlige spillere ut på en tøff løpetur. Hele 6400 (16x400) meter ble tilbakelagt i Østfoldhallen.


He he, hele 6,4 km faktisk, jeg løper nesten ei mil hver eneste dag! Sikkert ikke i samme tempo som spillerne ble pisket, men likevel, 6,4 km er ikke mye.

Bra at fysikken settes på dagsorden, selv om den tekniske biten heller ikke må bli glemt.

 

Som du er innpå selv så var dette en test, og da er det ikke akkuratt lengden som teller. Løper ikke så forbanna langt under Nordli-testen heller, men DU DÆVEN som den tar på

Men enig i at det er litt merkelig at gutta er i så dårlig form som det fremstilles her.

---------------------------

Uten PUNGÆÆÆR, ingen UNGÆÆÆÆR


Oslo

A-lagspiller

Ble medlem: 10 aug 04
Innlegg: 311

Lagt til: 14 feb 07, 11:13
Endret: 14 feb 07, 11:13

Veldig bra at Grønis tar tak i dette...det har vært nevnt så mange ganger før at laget faller sammen utover i 2. omgang. Får håpe han klarer å gjøre underverker på de 2 neste månedene

 

Tamas Szekeres og Jørgen Magnussen er nå "flyttet" til treningsgruppe 2 forresten....


Kristian B

Landslagsspiller

Ble medlem: 28 mar 03
Innlegg: 1046

Lagt til: 14 feb 07, 11:32
Endret: 14 feb 07, 11:33
Opprinnelig postet av Oslo

Veldig bra at Grønis tar tak i dette...det har vært nevnt så mange ganger før at laget faller sammen utover i 2. omgang. Får håpe han klarer å gjøre underverker på de 2 neste månedene

 

Tamas Szekeres og Jørgen Magnussen er nå "flyttet" til treningsgruppe 2 forresten....

Nå skal det sies at det var nettopp i 2.omgang laget tok seg sammen og snudde mange matcher på høstsesongen.

Men for all del, sier ikke at de ikke er for dårlig trent.

---------------------------

Alt for Svein!


Bob Page

Landslagsspiller

Ble medlem: 16 jan 06
Innlegg: 4914

Lagt til: 14 feb 07, 14:02

Feil, jeg hadde vært død....og ja de fleste løper meg i senk.... deg også tror jeg

---------------------------

For sammen er vi sterke, og det kjennes ille bra å være fra den byen, som laget kommer fra
---
http://www.plankehaugen.no
----
Msn : frpau@hotmail.com
----
Bite my shiny metal ASS!


Patrioten

Landslagsspiller

Ble medlem: 06 jun 03
Innlegg: 9586

Lagt til: 14 feb 07, 16:49
Opprinnelig postet av denialsander

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070214/FFK/102140041/1017/AKTUELT

"...beordre samtlige spillere ut på en tøff løpetur. Hele 6400 (16x400) meter ble tilbakelagt i Østfoldhallen. En øvelse som så ut til å virkelig ta på kreftene til flere av spillerne. Etter treningen var Grönhagen lite fornøyd med det han fikk se under gårsdagens test."

Aah.. Skulle bare ønske Grönis kunne kommet inn tidligere, slik at han kunne fått et par måneder ekstra på å trene opp kondisjonen på spillerene. Strengt tatt skulle vel kondisjonen vært veldig god nå, slik at treningene kunne fokusert på noe annet... 

Har vi for late og umotiverte spillere?

 

Til dere som har skrytt så fælt av Tom Freddy og Per Morten som trenere og ikke minst treningen deeres

Har vel fått svar på det her

Vi bør nok være glad for at FFk satset på Anders og ikke Tom Freddy og Per Morten


keiko99

Landslagsspiller

Ble medlem: 05 jul 04
Innlegg: 11332

Lagt til: 14 feb 07, 16:57
Spørsmålet er patrioten om heller vi skal gå litt lenger tilbake og ta den treneren ?

---------------------------

http://keiko99.net


paco

Landslagsspiller
Ble medlem: 29 aug 06
Innlegg: 1534

Lagt til: 14 feb 07, 17:33
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av denialsander

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070214/FFK/102140041/1017/AKTUELT

"...beordre samtlige spillere ut på en tøff løpetur. Hele 6400 (16x400) meter ble tilbakelagt i Østfoldhallen. En øvelse som så ut til å virkelig ta på kreftene til flere av spillerne. Etter treningen var Grönhagen lite fornøyd med det han fikk se under gårsdagens test."

Aah.. Skulle bare ønske Grönis kunne kommet inn tidligere, slik at han kunne fått et par måneder ekstra på å trene opp kondisjonen på spillerene. Strengt tatt skulle vel kondisjonen vært veldig god nå, slik at treningene kunne fokusert på noe annet... 

Har vi for late og umotiverte spillere?

 

Til dere som har skrytt så fælt av Tom Freddy og Per Morten som trenere og ikke minst treningen deeres

Har vel fått svar på det her

Vi bør nok være glad for at FFk satset på Anders og ikke Tom Freddy og Per Morten

Er det mulig,hørt om Eggen eller.

Bedreviteren

Landslagsspiller

Ble medlem: 14 sep 03
Innlegg: 2585

Lagt til: 14 feb 07, 17:40
Opprinnelig postet av paco
Opprinnelig postet av Patrioten
Opprinnelig postet av denialsander

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070214/FFK/102140041/1017/AKTUELT

"...beordre samtlige spillere ut på en tøff løpetur. Hele 6400 (16x400) meter ble tilbakelagt i Østfoldhallen. En øvelse som så ut til å virkelig ta på kreftene til flere av spillerne. Etter treningen var Grönhagen lite fornøyd med det han fikk se under gårsdagens test."

Aah.. Skulle bare ønske Grönis kunne kommet inn tidligere, slik at han kunne fått et par måneder ekstra på å trene opp kondisjonen på spillerene. Strengt tatt skulle vel kondisjonen vært veldig god nå, slik at treningene kunne fokusert på noe annet... 

Har vi for late og umotiverte spillere?

 

Til dere som har skrytt så fælt av Tom Freddy og Per Morten som trenere og ikke minst treningen deeres

Har vel fått svar på det her

Vi bør nok være glad for at FFk satset på Anders og ikke Tom Freddy og Per Morten

Er det mulig,hørt om Eggen eller.

Er det mulig, fått med deg at vi vi var en av dem bedre på slutten av en lang sesong. At vi snudde mange kamper på høsten til vår fordel i 2 omg?


FlightOfTheRat

Landslagsspiller

Ble medlem: 24 sep 06
Innlegg: 2223

Lagt til: 15 feb 07, 02:04
Endret: 15 feb 07, 02:04

Det er også mitt inntrykk at FFK er blant de lagene som både holder ganske bra kampen ut, og ikke minst er sterke mot slutten av sesongen, når alle de andre lagene begynner å slite. Men for all del, det er ikke noe bedre enn at Grønnis vil pese gutta til bedre kondis. Med god fysikk følger også selvtillitt, og et klart hode utover i kampen. En sliten spiller gjør lettere feil.


scheien

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 nov 06
Innlegg: 1123

Lagt til: 15 feb 07, 02:26

ffk sliter heller med startvansker. hehe. kanskje de trenger hardere oppvarming før kampene. så de er godt igang når dommeren blåser i fløyta. hehe. savner en skikkelig midtbaneterrier jeg. nærmeste vi har er bjørkøy. men vil ha en som sitter som en klegg. sånn som risholt gjorde i de beste periodene.

men ingen tvil om at lag med bra kondis kommer lenger enn de med dårlig. er fint han gjør noe med en gang. så kan de trappe ned litt før seriestart. så de ikke kjører så hardt i ukene før vi skal til åråsen å knuse fugla for en gangs skyld. å vise brenne hvor dumt det var av han å dra. hehe


Asgeir

Landslagsspiller

Ble medlem: 20 mai 04
Innlegg: 1048

Lagt til: 15 feb 07, 23:38
Jeg kan ikke tenke meg testene på de andre eliteserielaga ser så mye bedre ut. Det tar tid å få igang kondisfoten, og det er nå engang sånn med kondis at det bare kan gjøres på en måte: Mengde, mengde og atter mengde.

Det er begrensa hvor mye fysisk trening en kan gjøre, vi må huske på at guttane skal ha kontroll på følgende treningstyper off-season:
1) Vedlikehold av ballteknikk og "godfot"
2) Styrketrening for spenst og hurtighet (trening som krever massiv restitusjon og ekstremt fokus på kosthold)
3) Kondistrening som tar mye tid, og er smertefullt og kjedelig
4) Taktisk trening som krever masse mental energi

Av disse tre skulle jeg helst se at det blir brukt mye tid på 1) og 2), for kondistrening får en med vanlig trening også, hvis installinga er bra.

En annen fordel med styrketrening er at langtidseffekten er kraftig skadeforebyggende, og det er vi interesserte i!

Nei, greit nok å kjøre en test i ny og ne for å jekke ned spilleres "tanker" om egne evner, sånn at treningsvilja blir bedre, men samtidig er fotball en så allsidig og sammensatt idrett at ren kondistrening nok vil ansees som en vanvittig sløsing med treningsressurser.

Jeg er vel også tilhenger av 30 sekunders kollektiv eksplosjon og 3 scoringer, framfor maratonfotball hvor alle springer hele kampen fra ende til annen og man klarer å kjipe inn en 1-0...

denialsander

Landslagsspiller
Ble medlem: 06 jul 05
Innlegg: 3236

Lagt til: 16 feb 07, 08:31

Opprinnelig postet av Asgeir

Jeg er vel også tilhenger av 30 sekunders kollektiv eksplosjon og 3 scoringer, framfor maratonfotball hvor alle springer hele kampen fra ende til annen og man klarer å kjipe inn en 1-0...



Jeg har tatt to lag/land som er typiske for det du sier:

30 sekunders kollektiv eksplosjon og tre mål = Brasil
Maratonfotball = England 

Etter å ha sett en del landskamper med Brasil og England (ikke nødvendigvis mot hverandre, nei) og også en del (vel... ganske mange) kamper fra PL og en del fra Brasiliansk toppfotball, mener jeg bestemt at de kampene som gir høyest underholdning er kampene fra PL.

Hvorfor?  Fordi det er sykt høyt tempo hele kampen igjennom, mange sjanser og tøft, fysisk spill.

Brasiliansk fotball derimot - det kan føles som å se maling tørke... Stillestående, mengder av pasninger på små flater og lite fart. Før det sier klikk-klakk i 10 sekunder og en vanvittig flott avslutning. 

Jeg er ikke i tvil om hva jeg foretrekker hvis jeg skal se en hel kamp. Men hvis jeg får 1 1/2 minutt sammendrag i sportsrevyen blir det litt annerledes...

---------------------------

Pear Pimples for Hairy Fishnuts!



Flat Trådet Nøstet
Side 1 av 2 1

Copyright © ffksupporter.net 2003-2023 | Kontakt oss på support@ffksupporter.net

Ansvarlig redaktør: Øystein Holt, ffksupporter.net

26/04/2024 22:15 | c8124340